abonnement Unibet Coolblue
pi_171882097
Beste fok-forum-leden,

Het is tijd voor de aanschaf van een fatsoenlijke pioneer-dj-set. Ik draai nu aantal jaren met vinyl allerhande stijlen (die vooral geschikt zijn voor tuinfeesten, bruiloften en kleine festivalletjes).

Maar ik wil me toch gaan toeleggen op de bredere muziekstijlen die ik al die jaren liever heb geluisterd. Het wordt allemaal dansmuziek, maar dan vooral post-punk, new-wave, beat en af en toe richting de Hi-NRG / disco-hoek (denk aan dj's als 2 many dj's, St. Paul, Vic Crezée etc.).

- Welke pioneer dj-set is geschikt? (De twee cdj's (geen xdj) moeten te syncen zijn, dus de eerste versies vallen af)
- Welke apparatuur staat in discotheken / (alt. kroegen) klaar? (zijn dat vaak de nieuwere Nexus-modellen en is er dan een groot verschil met de eerdere versies?)
- Waar moet ik op letten bij de aanschaf? Zijn er specifieke zaken die bv. snel aan slijtage onderhevig zijn?

Alle tips zijn welkom.

Bij voorbaat hartelijk dank,
Arno
pi_171903530
Moet het per se Pioneer zijn? Je wilt een vergelijkbare ervaring met wat er in de clubs staat?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_171903636
En waarom niet gelijk naar een macbook pro en controller, is goedkoper ook.
.
pi_171982550
Tjha, Nexus is wel meteen heel prijzig. CDJ850 met een DJM750 is ook een prima set! En zelfs de 350 serie doet zijn werk. :)

Zelf draai ik op een XDJ-RX. Lekker compact, alles in 1 en doet prima zijn werk.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_172061572
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 00:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Moet het per se Pioneer zijn? Je wilt een vergelijkbare ervaring met wat er in de clubs staat?
Pioneer is wel het beste mijns inziens.
Precies wat je zegt, het idee is om wel te kunnen draaien in een club met de spullen die daar staan.

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 00:31 schreef Fer het volgende:
En waarom niet gelijk naar een macbook pro en controller, is goedkoper ook.
Liever 'het echte werk' ipv de makkelijke weg ofzo?
Wil de vaardigheid van het draaien verder uitbouwen en onder de knie krijgen...

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:11 schreef dimmak het volgende:
Tjha, Nexus is wel meteen heel prijzig. CDJ850 met een DJM750 is ook een prima set! En zelfs de 350 serie doet zijn werk. :)

Zelf draai ik op een XDJ-RX. Lekker compact, alles in 1 en doet prima zijn werk.
Thanks, was ik ook al aan het denken.
Nog 'nadelen' van de cdj850 tov de latere (Nexus)-varianten?

Volgens mij is bij de 350 nog een heel gedoe om de mp3'tjes 'gereed' te krijgen voor het draaien...

Die XDJ-RX ziet er ook erg goed uit btw. Daarbij weer dezelfde vraag: hoe groot is het verschil met een set als de Pioneer 850 - 1000- 2000 Nexus?
Kun je ook net zo eenvoudig syncen / effecten / heb je ook net zo veel visuele informatie als bij de XDJ?

Hartelijk dank !!
pi_172062464
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:52 schreef Arnoldus_K het volgende:

[..]

Pioneer is wel het beste mijns inziens.
Precies wat je zegt, het idee is om wel te kunnen draaien in een club met de spullen die daar staan.

[..]

Liever 'het echte werk' ipv de makkelijke weg ofzo?
Wil de vaardigheid van het draaien verder uitbouwen en onder de knie krijgen...

[..]

Thanks, was ik ook al aan het denken.
Nog 'nadelen' van de cdj850 tov de latere (Nexus)-varianten?

Volgens mij is bij de 350 nog een heel gedoe om de mp3'tjes 'gereed' te krijgen voor het draaien...

Die XDJ-RX ziet er ook erg goed uit btw. Daarbij weer dezelfde vraag: hoe groot is het verschil met een set als de Pioneer 850 - 1000- 2000 Nexus?
Kun je ook net zo eenvoudig syncen / effecten / heb je ook net zo veel visuele informatie als bij de XDJ?

Hartelijk dank !!
Op de Nexus serie heb je meer mogelijkheden en visuele informatie dan bij de 850 serie. Op een XDJ-RX heb je iets minder mogelijkheden en iets minder visuele informatie. Maar wel genoeg.

Ik doe iig net zoveel op een XDJ-RX als op een CDJ2000.
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')