abonnement Unibet Coolblue
pi_171877278
Ik heb al bijna twee jaar (1 jaar en 9 maanden) een vriendin van 20. Ik ben zelf 22. We studeren in dezelfde stad, maar zij woont sinds vier maanden ook in deze stad, in plaats van bij haar ouders. We slapen ongeveer 3-4 x in de week en we hebben overdag ook regelmatig contact. We hebben een relatie waarin we veel reizen hebben gemaakt, veel uiteten zijn gegaan en andere leuke dingen hebben gedaan.

Onze relatie is vanaf begin af aan goed geweest. We deden veel leuke dingen, ondernamen veel, bespraken de toekomst en hadden wederzijdse klik met vrienden van elkaar. Bovendien was de seks goed.

Deze zomer, half augustus, hebben we zelfs een vakantie geboekt naar Zuid-Amerika. Maar de afgelopen maand is het allemaal wat stroever gaan lopen. Drukte met studies, sterfgevallen binnen de familie. Dat leidt tot irritaties en gezeur, want we zien en spreken elkaar behoorlijk vaak. Daarnaast kom je in een soort vicieuze cirkel terecht op het moment dat er iets van gezeur is, wat niet helemaal wordt weggenomen. Het conflict ettert dan door.

Vorige week, na een sterfgeval binnen haar familie, begon ze over deze relatie te twijfelen. Ze wist het niet meer. Ze wilde niet dat die 'verliefdheid' over ging in 'houden van', maar besefte tegelijkertijd dat dit met elke relatie zo zal zijn. Ze mist het gevoel van het hebben van vlinders bij alles wat we doen.

Daarnaast heeft ze mij aangegeven dat de aantrekkingskracht enorm is geminderd ten opzichte van een jaar geleden. Ze zegt dat dat er in resulteert dat ze geen zin heeft in seks en dat zij bij zoenen niet meer voelt als hetgeen ze een jaar geleden voelde. Ik zelf denk dat dat verband houdt met de verliefdheid die, inderdaad, minder wordt.

Gisteren heb ik de hele dag wisselende reacties van haar gehad: van 'ik had zo'n gekke bui eergisteren, sorry daarvoor. Ik wil je wel en als ik het met vrienden over je heb besef ik weer waarom' tot 'ik twijfel gewoon, ik weet het allemaal niet'.

Goed: twijfels dus. Maar de vakantie staat over een anderhalve maand voor de deur. Gisteravond hebben we bijzonder uitgebreid en goed gesproken. We zijn allebei van mening dat we nooit een sleur hebben gekend en dit misschien wel zo'n sleur is. Daarnaast hebben wij beide uitgesproken dat we niet deze bijna 2 jaar weg moeten gooien voor een wat moeilijkere tijd. Met inachtneming van het feit dat we nog op vakantie moeten, zien we het ergens als de finale test.

Er zijn gister eigenlijk twee scenarios beschreven:
- we maken het uit, met het gevolg van geen contact, netjes uit elkaar gaan (tickets cancellen, spullen over en weer teruggeven en langs elkaars ouders);
- we gaan rigoreus veranderen, elkaar minder zien, 2 x per week, niet meer dagelijks intensief contact over de telefoon, om te kijken of die aantrekkingskracht terugkomt, waarbij de vakantie of een nieuw begin wordt of het eind is.

Gisteravond na dit gesprek hebben we, geheel onverwachts, toch nog samen geslapen. Omdat we hier behoefte aan hadden. We hebben toen besloten tot maandagavond geen contact met elkaar te hebben, en elkaar maandag te vertellen hoe we dit verder zien gaan. Wel heeft ze mij verteld dat ik me niet te veel zorgen hoef te maken; omdat zij dit ook niet zomaar weggooit en het wil proberen.

Nu: geen contact tot maandagavond. Ik vind haar heel leuk, zoals vanouds. Ik ben van mening dat we ontzettend bij elkaar passen en veel raakvlakken hebben. Dat wordt ook onderschreven door mijn vriendin.

Maar, aantrekkingskracht dat verloren is, kan dat - al verander je samen rigoreus - leiden tot een nieuwe vonk die overspringt? Ik twijfel daarover, en daarom weet ik niet goed wat ik moet doen. Er ligt een mooie vakantie in het verschiet. Als het deze anderhalve maand goed en anders gaat, kan de vonk misschien weer overslaan op vakantie.

Of kies ik eieren voor mijn geld en is de keus al makkelijk gemaakt om er mee te stoppen?
  vrijdag 23 juni 2017 @ 08:23:16 #2
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171877346
Je klikt nogal passief. Daar wordt niemand warm van.
1 + 1 = blauw
pi_171877397
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 08:23 schreef Kamina het volgende:
Je klikt nogal passief. Daar wordt niemand warm van.
Dank voor je toelichting. Wellicht is het de formulering die ik hier heb gebruikt. Uiteraard heb ik voldoende kenbaar gemaakt dat ik niet wil weggooien wat wij nu hebben.

Maar het is voor mij nu puur een vraag of 'aantrekkingskracht' terug kan komen, mits veranderingen plaatsvinden. Vrienden van mij zijn verdeeld. De een zegt: 'begin van het eind' en de ander zegt: 'het kan ook juist op die vakantie goed uitpakken'.

Daarbijkomend is zij nog nooit buiten Europa op vakantie geweest en is het dus wel een speciale ervaring.

FYI: de tickets kunnen we vergoed krijgen. Dus daardoor hoeft het niet aan te blijven.
pi_171877515
Het klinkt wmb vooral erg kunstmatig. 'Het was leuk toen we leuke dingen deden', dat interpreteer ik als afleiding. 'Het werd minder leuk toen er moeilijkere tijden voor de deur stond', dat interpreteer ik als dat jullie emotioneel geen steun bij elkaar kunnen vinden of bieden.

Hoe echt was de relatie dan? Was het allemaal gebasseerd op de leuke dingen? En is dat voldoende voor een relatie?
  vrijdag 23 juni 2017 @ 08:52:47 #5
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171877638
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 08:31 schreef deman13 het volgende:

[..]

Dank voor je toelichting. Wellicht is het de formulering die ik hier heb gebruikt. Uiteraard heb ik voldoende kenbaar gemaakt dat ik niet wil weggooien wat wij nu hebben.

Maar het is voor mij nu puur een vraag of 'aantrekkingskracht' terug kan komen, mits veranderingen plaatsvinden. Vrienden van mij zijn verdeeld. De een zegt: 'begin van het eind' en de ander zegt: 'het kan ook juist op die vakantie goed uitpakken'.

Daarbijkomend is zij nog nooit buiten Europa op vakantie geweest en is het dus wel een speciale ervaring.

FYI: de tickets kunnen we vergoed krijgen. Dus daardoor hoeft het niet aan te blijven.
Nu is het vakantie, straks een huis. Dan een huisdier, vervolgens een kind.

Maar nooit zijn jullie genoeg voor elkaar.
1 + 1 = blauw
pi_171877673
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 08:44 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het klinkt wmb vooral erg kunstmatig. 'Het was leuk toen we leuke dingen deden', dat interpreteer ik als afleiding. 'Het werd minder leuk toen er moeilijkere tijden voor de deur stond', dat interpreteer ik als dat jullie emotioneel geen steun bij elkaar kunnen vinden of bieden.

Hoe echt was de relatie dan? Was het allemaal gebasseerd op de leuke dingen? En is dat voldoende voor een relatie?
Nee, absoluut niet. Het was en is een relatie mer diepgang. Maar zij is jonger, nieuwe fase. Uit huis, huisgenoten enzovoorts. Er is absoluut diepgang en het is natuurlijk lastig om zoiets op een forum te beschrijven.

Ze heeft letterlijk gezegd dat ze dat gevoel van 'verliefsheid' altijd wilt houden maar zoiets is gewoon niet mogelijk. Ze heeft het er met vriendinnen over gehad en die vroegen: heb je het leuk met hem als je samen bent? Ja, zei ze toen. Die vriendinnen zeiden toen ook: dan zou ik er heel goed over nadenken wat je doet.

Nogmaals, die vakantie valt te cancellen en dat maakt het ook lastiger. Zij wilt het proberen, door deze 1.5 maand te veranderen: door minder contact, elkaar wat minder zien. Ze zei daarover dat als we vier keer per week slapen en in de tussentijd constant contact hebben op WhatsApp, het daardoor ook gewoon anders kan worden / is geworden.

Ik vraag mij alleen af of op vakantie gaan uitstel is van executie of niet.

Ik ben echt van mening dat wij bij elkaar horen en dat dat 'houden van' iets onvermijdelijks is. Ik vind dat prettig en fijn. En ik zie daar ook perspectief in om daarvoor te vechten. Maar op het moment dat de aantrekkingskracht weg is, heb ik gerede twijfels of zoiets terug kan komen.

Daarom ben ik benieuwd hoe jullie daar over denken.
pi_171878075
Ik vond het niet erg toen verliefdheid over ging in houden van. Dat is een ander gevoel, maar waarom zou je dat kapot analyseren? Ze klinkt onvolwassen. Als ze zich er echt niet overheen kan zetten komt het misschien omdat ze je zonder verliefdheid minder leuk vindt en het dus niet is overgegaan in wat anders.

Soms gaat de verliefdheid over en slaan de twijfels toe omdat er niet meer is. Het gevoel is helemaal weg.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 09:37:58 #8
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_171878590
Ik geloof er niet in dat aantrekkingskracht/verliefdheid weer terugkomt als je nu geen contact hebt.

Zelfs al zou dat gebeuren. Zou je dan elk half jaar twee weken afstand moeten nemen om het gevoel weer terug te krijgen?

Je vertelt dat de sterfgevallen in de familie voor irritaties en gezeur zorgen. Dat is voor een deel logisch en oké. Dat zijn geen leuke dingen en dat kan effect hebben op je relatie.
Tegelijkertijd kan je in een gezonde relatie op die momenten juist ook er voor elkaar zijn en steun bij elkaar vinden. Is dat er ook?
pi_171878593
Dus het gaat een maand niet zo denderend, en er slaan direct twijfels toe? :') ok.
pi_171878613
Is het niet zo dat ze in een nieuwe fase van haar leven zit? En zich daarbij afvraagt of een relatie daarbij wel past. Ze is nog jong en vindt het idee om voor altijd met jou te zijn misschien beklemmend.

Om die aantrekkingskracht terug te krijgen, ga dit weekend lekker winkelen en haal wat nieuwe kleding. Ga desnoods een keer naar de kapper en zorg dat je maandag helemaal straalt. Organiseer een leuk avondje (kan ook thuis) en doe iets wat je normaal gesproken niet zou doen voor haar.
pi_171878647
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:38 schreef jesseax het volgende:
Is het niet zo dat ze in een nieuwe fase van haar leven zit? En zich daarbij afvraagt of een relatie daarbij wel past. Ze is nog jong en vindt het idee om voor altijd met jou te zijn misschien beklemmend.

Om die aantrekkingskracht terug te krijgen, ga dit weekend lekker winkelen en haal wat nieuwe kleding. Ga desnoods een keer naar de kapper en zorg dat je maandag helemaal straalt. Organiseer een leuk avondje (kan ook thuis) en doe iets wat je normaal gesproken niet zou doen voor haar.
En dan? Dit zijn echt van die dingen van Doe gewoon even net of je een leukere en betere versie van jezelf bent om na een paar uur/ dag weer af te zakken naar wie je werkelijk bent.

Zo werken dingen niet.
pi_171878685
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:40 schreef Myrr het volgende:

[..]

En dan? Dit zijn echt van die dingen van Doe gewoon even net of je een leukere en betere versie van jezelf bent om na een paar uur/ dag weer af te zakken naar wie je werkelijk bent.

Zo werken dingen niet.
Dat doe je om haar te laten zien dat die aantrekkingskracht er wel degelijk nog is, zoals op het begin het geval was.
pi_171878723
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:41 schreef jesseax het volgende:

[..]

Dat doe je om haar te laten zien dat die aantrekkingskracht er wel degelijk nog is, zoals op het begin het geval was.
Klopt, maar dat hele 'in het begin' is nou niet echt een stabiele factor in een relatie om op terug te willen vallen. Je moet naar een toekomst willen.
pi_171878861
Dit gaat vroeg of laat over op deze manier. Laat elkaar gaan. Doe wat je moet doen maar maak vooral geen ruzie over deze situatie, dat drijft jullie alleen maar uit elkaar. Richt je de komende tijd op jezelf en probeer alvast te wennen aan het idee dat zij jouw vriendin niet meer is. Uiteindelijk gaat het er niet om dat jullie een relatie hebben, maar dat jullie een fijne tijd hebben als jullie bij elkaar zijn. Ga voor de fijne tijd en zie een relatie eventueel als bijkomstigheid. Dat is moeilijk, maar je kan er ook een hele fijne vriendin aan overhouden terwijl jullie beide een eigen leven hebben opgepakt.
pi_171878862
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:43 schreef Myrr het volgende:

[..]

Klopt, maar dat hele 'in het begin' is nou niet echt een stabiele factor in een relatie om op terug te willen vallen. Je moet naar een toekomst willen.
Ben ik het met je eens, maar het is niet zo dat TS in een langdurige negatieve sleur zit. Een klein zetje kan dan al genoeg zijn om uit die vicieuze cirkel te komen.
pi_171879202
Beetje afstand nemen kan geen kwaad. Je hebt ook nog een eigen leven.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:14:22 #17
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_171879422
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vond het niet erg toen verliefdheid over ging in houden van. Dat is een ander gevoel, maar waarom zou je dat kapot analyseren? Ze klinkt onvolwassen.
Spijker, kop. Verliefdheid gaat nou eenmaal over in houden van, dat is anders maar niet per se slechter. Minder hoge pieken, maar wat meer rust en stabiliteit.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_171879447
De eerste ramptoeristen die TS en zijn vriendin het liefst meteen uit elkaar zien gaan zijn al gespot in dit topique. :')

Vaak zijn dit sneue maagden die zelf geen fatsoenlijke relatie achter de rug hebben, en het een ander ook niet gunnen.
pi_171879853
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:37 schreef Jovatov het volgende:
Ik geloof er niet in dat aantrekkingskracht/verliefdheid weer terugkomt als je nu geen contact hebt.

Zelfs al zou dat gebeuren. Zou je dan elk half jaar twee weken afstand moeten nemen om het gevoel weer terug te krijgen?

Je vertelt dat de sterfgevallen in de familie voor irritaties en gezeur zorgen. Dat is voor een deel logisch en oké. Dat zijn geen leuke dingen en dat kan effect hebben op je relatie.
Tegelijkertijd kan je in een gezonde relatie op die momenten juist ook er voor elkaar zijn en steun bij elkaar vinden. Is dat er ook?
Geen contact lijkt mij ook geen goed plan. Maar wel de mogelijkheid om jezelf te kunnen ontwikkelen, niet alles samen te hoeven doen en daarbij blijven communiceren (en dat hoeft niet elke dag perse).

Daarnaast sluit ik mij helemaal aan bij het laatste alinea. Mensen verwerken sterfgevallen op hun manier. Ik kan nu nog verdrietig worden om mijn oma en hond die 4 en 5 jaar geleden overleden zijn, mijn man heeft dit minder maar kan op andere momenten het zwaar hebben. Wees er iig voor elkaar, laat dit ook merken. Het is ook mogelijk dat dit soort moment eventueel de twijfels kunnen beinvloeden.
pi_171880570
Ik heb het al vaker gepost bij dit soort topics, maar ik vind dat een relatie geen 'hard werk' hoeft te zijn, sterker nog, dingen die je voor elkaar doet en overhebt horen normaal te zijn, en de dingen die je doet om het leuk te houden horen vanzelf te gaan, niet kunstmatig.

Ik ben zelf al bijna 11 jaar samen met mijn inmiddels man, en ik ben nog steeds verliefd. Ik word nog steeds elke ochtend blij naast 'm wakker en kan nog steeds verliefd naar 'm liggen kijken als ik wakker ben en hij nog slaapt. We doen nog steeds leuke (en saaie :D ) dingen samen, en los van elkaar, we hebben nooit ruzie, er zijn zelden irritaties, en als we het al ergens niet over eens zijn dan praten we daar gewoon over, en dan komen we er altijd uit met een beslissing die we beide prima vinden. Zodra dit zou veranderen zouden we in de problemen zitten. Dus als je na nog geen 2 jaar al zoveel kunstgrepen moet doen om het 'leuk' te houden, is mijn advies: jullie zijn niet voor elkaar bestemd.

Maargoed, dat is hoe ik relaties zie. Anderen zien het vast anders.
Ja doei.
pi_171880765
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:31 schreef Grace_Marks het volgende:

[..]

Geen contact lijkt mij ook geen goed plan. Maar wel de mogelijkheid om jezelf te kunnen ontwikkelen, niet alles samen te hoeven doen en daarbij blijven communiceren (en dat hoeft niet elke dag perse).

Daarnaast sluit ik mij helemaal aan bij het laatste alinea. Mensen verwerken sterfgevallen op hun manier. Ik kan nu nog verdrietig worden om mijn oma en hond die 4 en 5 jaar geleden overleden zijn, mijn man heeft dit minder maar kan op andere momenten het zwaar hebben. Wees er iig voor elkaar, laat dit ook merken. Het is ook mogelijk dat dit soort moment eventueel de twijfels kunnen beinvloeden.
Precies. Waar ik meer op doel is elkaar even de ruimte geven zodat het ook geen ritueel wordt om elkaar elke dag te zien. Misschien is less is more in deze nog van enig nuttig belang. Nu dus even een paar dagen rust.

Ze zegt zelf dat dit inderdaad verband kan houden met deze twijfels. Het is voor het eerst dar ze zoiets dient te verwerken en dat dit hoe dan ook een rol speelt.
pi_171880819
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:14 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Spijker, kop. Verliefdheid gaat nou eenmaal over in houden van, dat is anders maar niet per se slechter. Minder hoge pieken, maar wat meer rust en stabiliteit.
Dat is inderdaad hoe ik het zie. Maar voor haar is het haar eerste relatie. Nieuwe omgeving, huisgenoten, vrijheid. En niet zo zeer vrijheid als in los gaan met anderen, maar rekening houden met elkaar. En misschien gebeurt dat nu te veel als je elkaar 4 dagen in de week ziet en dagelijks veel contact hebt.

Ze zegt zelf ook dat ze er van bewust is dat die verliefdheid na een tijd wegslijt en ze zegt ook dat ze weet dat dit bij elke relatie onoverkomelijk is.
pi_171880899
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:38 schreef jesseax het volgende:
Is het niet zo dat ze in een nieuwe fase van haar leven zit? En zich daarbij afvraagt of een relatie daarbij wel past. Ze is nog jong en vindt het idee om voor altijd met jou te zijn misschien beklemmend.

Om die aantrekkingskracht terug te krijgen, ga dit weekend lekker winkelen en haal wat nieuwe kleding. Ga desnoods een keer naar de kapper en zorg dat je maandag helemaal straalt. Organiseer een leuk avondje (kan ook thuis) en doe iets wat je normaal gesproken niet zou doen voor haar.
Ze is inderdaad jong en zegt dat ze haar hele leven nog voor zich heeft. En dat dat een beklemmende gedachte oplevert. Terwijl dat voorheen niet was.

Ze zegt dat ze, nu die verliefdheid weg is, meer ziet als een hele goede vriend met heel veel raakvlakken. En dat ze daar van baalt.

Ik denk dat zoiets onoverkomelijk is en er ook bij hoort. Maar ik kan haar daarin niet overtuigen.

Wel zegt ze dat het nog eens rigoreus wilt proberen omdat ze ook gewoon met mij op vakantie wilt, en dat dat gevoel dan misschien vanzelf terugkomt. En dat ze dit niet zomaar wilt weggooien.

Misschien doen die dagen afstand haar goed om alles te relativeren.
pi_171880929
Verliefdheid kan overgaan in "houden van".
Verliefdheid kan overgaan.

Zo te horen is vriendin niet meer verliefd. En is het niet overgegaan in "houden van".

Gaat vriendin herverliefd worden door wat afstand? Lijkt me niet waarschijnlijk. Mogelijk bedenkt ze wel dat het restje gehechtheid genoeg is om te accepteren als Liefde. Maar dan hooguit totdat ze verliefd wordt..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171881816
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:14 schreef sigme het volgende:
Verliefdheid kan overgaan in "houden van".
Verliefdheid kan overgaan.

Zo te horen is vriendin niet meer verliefd. En is het niet overgegaan in "houden van".

Gaat vriendin herverliefd worden door wat afstand? Lijkt me niet waarschijnlijk. Mogelijk bedenkt ze wel dat het restje gehechtheid genoeg is om te accepteren als Liefde. Maar dan hooguit totdat ze verliefd wordt..
Speelt daar niet een rol in dat dit haar eerste relatie is? En niet helemaal weet hoe alles reilt en zeilt? Ze zegt immers dat ze echt van mij houd. Maar me meer ziet als een goede/beste vriend dan als haar vriend.
pi_171882201
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:48 schreef deman13 het volgende:

[..]

Speelt daar niet een rol in dat dit haar eerste relatie is? En niet helemaal weet hoe alles reilt en zeilt? Ze zegt immers dat ze echt van mij houd. Maar me meer ziet als een goede/beste vriend dan als haar vriend.
Dan mist ze misschien (seksuele) spanning. Is er een manier waarop je dat terug kunt brengen?

Dat ze zegt dat ze van je houdt betekent niet dat ze het ook echt voelt. Anders zou ze het niet willen uitmaken. Je kan houden van iemand als een vriend of als een relatie, daar zit wel verschil tussen ja.
pi_171883061
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan mist ze misschien (seksuele) spanning. Is er een manier waarop je dat terug kunt brengen?

Dat ze zegt dat ze van je houdt betekent niet dat ze het ook echt voelt. Anders zou ze het niet willen uitmaken. Je kan houden van iemand als een vriend of als een relatie, daar zit wel verschil tussen ja.
Misschien is dat het ding. Door minder contact, meer ruimte en elkaar wat minder zien kan die spanning wellicht terugkomen? Daarbijkomend dat vakantie een avontuur is, kan dat misschien goed uitpakken?

Ik ben geen vrouw. Ik weet dat soort dingen niet. Ik hoor graag jullie visie.
pi_171883429
Neem geen afwachtende houding, van wat zal zij gaan doen? Laat onafhankelijkheid zien, laat zien dat jij niet twijfeld, niets is zo irritant als niemand meer de stabiele kracht is.

Hier ook wel eens, ik heb namelijk niet altijd zin om de keuzes te maken en dan van wat gaan we eten tot welke route nemen we met de motor tot welk standje doen we in bed.
Nadeel is dan komt die afwachtende houding alsof alles van mijn keus af gaat hangen.

Een vrouw zal dit niet snel zeggen, want zij zegt, neem ook eens een beslissing of initiatief, en een man hoort dan, man moet ik nou alles voor je voorkauwen waardeloze zak, waardoor er weer frustratie komt en ergenis dus krijgen we weer een afwachtende houding. Op deze manier gaat een relatie heel snel saai worden, trek de broek aan en neem ook eens het voortouw, maar het spannend laat zien dat je ballen hebt en weet wat je wil.
pi_171883792
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:54 schreef LittleLady het volgende:
Neem geen afwachtende houding, van wat zal zij gaan doen? Laat onafhankelijkheid zien, laat zien dat jij niet twijfeld, niets is zo irritant als niemand meer de stabiele kracht is.

Hier ook wel eens, ik heb namelijk niet altijd zin om de keuzes te maken en dan van wat gaan we eten tot welke route nemen we met de motor tot welk standje doen we in bed.
Nadeel is dan komt die afwachtende houding alsof alles van mijn keus af gaat hangen.

Een vrouw zal dit niet snel zeggen, want zij zegt, neem ook eens een beslissing of initiatief, en een man hoort dan, man moet ik nou alles voor je voorkauwen waardeloze zak, waardoor er weer frustratie komt en ergenis dus krijgen we weer een afwachtende houding. Op deze manier gaat een relatie heel snel saai worden, trek de broek aan en neem ook eens het voortouw, maar het spannend laat zien dat je ballen hebt en weet wat je wil.
Waarvan akte. Mocht het nog aan de orde komen na maandag, is dit inderdaad een goede.
pi_171885406
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:48 schreef deman13 het volgende:

[..]

Speelt daar niet een rol in dat dit haar eerste relatie is? En niet helemaal weet hoe alles reilt en zeilt? Ze zegt immers dat ze echt van mij houd. Maar me meer ziet als een goede/beste vriend dan als haar vriend.
Tsja. Ja, dat kan te maken hebben met onervarenheid. Na de verliefdheid van de ander te houden maar meer als een broer dan als een geliefde betekent dat het dus geen romatische liefde is.
Meer ervaren mensen weten dat het het dan ook niet wordt. Next.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:36:42 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_171885677
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:00 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het al vaker gepost bij dit soort topics, maar ik vind dat een relatie geen 'hard werk' hoeft te zijn, sterker nog, dingen die je voor elkaar doet en overhebt horen normaal te zijn, en de dingen die je doet om het leuk te houden horen vanzelf te gaan, niet kunstmatig.

Ik ben zelf al bijna 11 jaar samen met mijn inmiddels man, en ik ben nog steeds verliefd. Ik word nog steeds elke ochtend blij naast 'm wakker en kan nog steeds verliefd naar 'm liggen kijken als ik wakker ben en hij nog slaapt. We doen nog steeds leuke (en saaie :D ) dingen samen, en los van elkaar, we hebben nooit ruzie, er zijn zelden irritaties, en als we het al ergens niet over eens zijn dan praten we daar gewoon over, en dan komen we er altijd uit met een beslissing die we beide prima vinden. Zodra dit zou veranderen zouden we in de problemen zitten. Dus als je na nog geen 2 jaar al zoveel kunstgrepen moet doen om het 'leuk' te houden, is mijn advies: jullie zijn niet voor elkaar bestemd.

Maargoed, dat is hoe ik relaties zie. Anderen zien het vast anders.
Klopt moblo, ik vind houden van ook geen werkwoord. Het klopt, of het klopt niet. Geen gedoe, geen gezeik, gewoon beste maatjes en elkaar daarnaast ook woest aantrekkelijk vinden. En tuurlijk ben je er voor elkaar als het tegenzit. En tuurlijk twijfel je dan ook wel eens als de omstandigheden veranderen. Maar zodra het 'gedoe' wordt, dan klopt het gewoon niet en dan ben je jezelf domweg iets aan het wijsmaken.
Resistance is futile.
pi_171888449
Ik denk dat het een mix is van jong zijn, nieuwe omgeving, heftige gebeurtenis wat er toe heeft geleid dat ze dit nu zegt.

Ik kan niet anders dan wachten tot maandag en horen of ze er al iets meer over weet.

Je moet je voorstellen; we hebben bijna twee jaar, elke dag intensief contact gehad, elkaar 4x in de week gezien.

Als dit nu na een lang weekend geen gevoel teweeg brengt en er nog steeds twijfel heerst, moet ik er misschien aan denken het te stoppen.

Anderzijds, als ze het nog een kans wil geven, wat ze eerder heeft gezegd, kan de vakantie de vonk mogelijkerwijs doen overspringen.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 11:21:46 #33
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_171909526
Ze wilde niet dat die 'verliefdheid' over ging in 'houden van'

Ze zegt dat ze, nu die verliefdheid weg is, meer ziet als een hele goede vriend met heel veel raakvlakken.

Ook hier is sprake van broer/zus relatie, ze ziet je niet meer als partner. Of wordt niet meer geil van je.

Wat een domme snol trouwens, kalverliefde verdwijnt als mensen al een tijd met elkaar omgaan, juist houden van maakt een relatie tot wat het is.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_171911652
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 11:21 schreef Montelly het volgende:
Ze wilde niet dat die 'verliefdheid' over ging in 'houden van'

Ze zegt dat ze, nu die verliefdheid weg is, meer ziet als een hele goede vriend met heel veel raakvlakken.

Ook hier is sprake van broer/zus relatie, ze ziet je niet meer als partner. Of wordt niet meer geil van je.

Wat een domme snol trouwens, kalverliefde verdwijnt als mensen al een tijd met elkaar omgaan, juist houden van maakt een relatie tot wat het is.
Precies. En als ze na maandag, na een week klotetijd, zo 19 maanden kan weg gooien. Dan vraag ik me af of ze überhaupt wel weet wat een relatie inhoudt.

Nooit te nimmer heeft ze er over gecommuniceerd.
pi_171911743
Ik zou niet eens wachten tot maandag, ze weet heus wel wat ze wil, gewoon duidelijkheid, je hebt toch geen heel weekend nodig om erover na te denken of je met iemand verder wil.
pi_171911912
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:58 schreef LittleLady het volgende:
Ik zou niet eens wachten tot maandag, ze weet heus wel wat ze wil, gewoon duidelijkheid, je hebt toch geen heel weekend nodig om erover na te denken of je met iemand verder wil.
Je zou in mijn situatie nu al n berichtje sturen om te praten en het gewoon for good and for all te beslissen?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:00:52 #37
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_171912987
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 13:06 schreef deman13 het volgende:

[..]

Je zou in mijn situatie nu al n berichtje sturen om te praten en het gewoon for good and for all te beslissen?
Er wordt zeer spastisch gedaan in mijn optiek. Je wilt met elkaar door, of niet. Zodra jullie "rigoureus veranderen" is het al een gekunsteld gebeuren.

Mijn advies: kijk ook eens wat je zelf eigenlijk wil. Wil jij dit gedoe? Wil jij dat het "anders" wordt?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_171913447
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Er wordt zeer spastisch gedaan in mijn optiek. Je wilt met elkaar door, of niet. Zodra jullie "rigoureus veranderen" is het al een gekunsteld gebeuren.

Mijn advies: kijk ook eens wat je zelf eigenlijk wil. Wil jij dit gedoe? Wil jij dat het "anders" wordt?
Dank voor jouw inbreng. Zou jij een 'ik weet het niet' voor nee aannemen?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:57:58 #39
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_171914142
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:22 schreef deman13 het volgende:

[..]

Dank voor jouw inbreng. Zou jij een 'ik weet het niet' voor nee aannemen?
Nee, maar ik kan me niet indenken dat jij niet weet wat je wilt. Op dezelfde voet verder? Minderen, toch op vakantie, niet op vakantie. Den daar eens goed over na en ga pas met je vriendin praten als jij jouw "eisenpakket" klaar hebt. Want jij hebt ook zo je geluk vriend.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_171914396
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:57 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Nee, maar ik kan me niet indenken dat jij niet weet wat je wilt. Op dezelfde voet verder? Minderen, toch op vakantie, niet op vakantie. Den daar eens goed over na en ga pas met je vriendin praten als jij jouw "eisenpakket" klaar hebt. Want jij hebt ook zo je geluk vriend.
Ik heb niet heel veel eisen in deze. Ik voel hetzelfde als voorheen. Misschien is iets meer ruimte aan elkaar geven; elkaar minder zien een punt van ommekeer dat ons goed kan doen.

Anderzijds wil ik dat alleen op het moment dat er 100% commitment is vanuit de andere partij. Op het moment dat dat er niet is, is het trekken aan een dood paard.
pi_171916862
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 13:06 schreef deman13 het volgende:

[..]

Je zou in mijn situatie nu al n berichtje sturen om te praten en het gewoon for good and for all te beslissen?
Tja maar ik en meer het type van alles of niets, geen twijfel. Je gaat voor mij of je gaat weg. Klinkt hard maar het wekt geen valse verwachtingen of langdradig getreuzel.

En ja dat is soms ook achteraf denken van oh had ik het wel een kans moeten geven, maar kan zeggen er komt altijd wel weer iemand op je pad die wel 100% voor je gaat en er geen twijfel is.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 16:53:22 #42
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_171916936
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:49 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Tja maar ik en meer het type van alles of niets, geen twijfel. Je gaat voor mij of je gaat weg. Klinkt hard maar het wekt geen valse verwachtingen of langdradig getreuzel.

En ja dat is soms ook achteraf denken van oh had ik het wel een kans moeten geven, maar kan zeggen er komt altijd wel weer iemand op je pad die wel 100% voor je gaat en er geen twijfel is.
Zachte heelmeesters enzo. Of je wilt met elkaar door, of niet.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_171917350
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Zachte heelmeesters enzo. Of je wilt met elkaar door, of niet.
Right. Ik wacht af tot maandag. Bij twijfel van haar kant houd ik het zelf voor gezien.

Geloven jullie er uberhaupt in dat aantrekkingskracht terug kan komen?
pi_171917621
Zoals je zelf al aangaf zijn jullie in de overgangsfase van verliefdheid naar liefde terecht gekomen, dit is het natuurlijke verloop van een relatie en hoort geen problemen met zich mee te brengen.

In jouw geval brengt het wel problemen met zich mee, de reden daarvan ligt waarschijnlijk buiten jou.

De drang naar verliefdheid is bij sommige mensen heel sterk zodra ze het voor de eerste keer ervaren hebben. Dit komt omdat verliefdheid vanwege allemaal verschillende factoren een 'verdovende' werking tegen emotionele disbalansen heeft, verliefdheid voelt voor hen dan ook anders dan voor anderen, veel intenser en verzachtender. Verzachtend tegen een soort van chronische emotionele 'pijn' waar ze zelf vaak niet van bewust zijn, omdat het er altijd al is geweest.

Maar er komt altijd een moment dat de verliefdheid afneemt, waardoor de onderliggende 'issues' weer langzaam aan het oppervlak komen. Op dat moment gebeuren er veel emotionele veranderingen, vaak gaat het gepaard met twijfel, angst en onzekerheid. De verdovende werking van de liefde werkt niet langer, en het groeiende ongemak leidt vaak tot het wegduwen van de partner en het opnieuw zoeken van het tegengif, 'verliefdheid' bij een ander persoon, vaak openstaand ervoor terwijl degene nog in een relatie is, omdat de emotionele steun van een relatie voor mensen met emotionele uitdagingen waardevol is.

In deze gevallen is er vaak sprake van een verminderde emotionele connectie met één of beide ouders in de jeugd, vaak door fysieke- maar ook een emotionele afwezigheid van een ouder, door een ouder die heeft geworsteld met angst, depressie, emotioneel afstandelijkheid, of een ander emotioneel disbalans.

Vraag haar eens of ze tegenwoordig gevoelens van 'benauwdheid' in de relatie ervaart, mocht dat zo zijn en je kunt een vinger leggen op een disbalans in de relatie met haar ouders (vroeger) dan denk ik dat je haar het beste los kunt laten, want de aanzuigende kracht van verliefdheid zal erg sterk voor haar zijn en je kunt deze gevoelens niet op een gezonde manier opnieuw opwekken.

Succes!

[ Bericht 2% gewijzigd door SFProphecy op 24-06-2017 17:31:28 ]
pi_171917707
Ik zou wat meer slapen. Drie à vier keer per week slapen is niet bepaald gezond.
pi_171917727
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:25 schreef SFProphecy het volgende:
Zoals je zelf al aangaf zijn jullie in de overgangsfase van verliefdheid naar liefde terecht gekomen, dit is het natuurlijke verloop van een relatie en hoort geen problemen met zich mee te brengen.

In jouw geval brengt het wel problemen met zich mee, de reden daarvan ligt waarschijnlijk buiten jou.

De drang naar verliefdheid is bij sommige mensen heel sterk zodra ze het voor de eerste keer ervaren hebben. Dit komt omdat verliefdheid vanwege allemaal verschillende factoren een 'verdovende' werking tegen emotionele disbalansen heeft, verliefdheid voelt voor hen anders dan voor anderen, veel intenser en verzachtender, tegen een soort van chronische emotionele 'pijn' waar ze vaak niet van bewust zijn, omdat het er altijd al is geweest.

Maar er komt altijd een moment dat de verliefdheid afneemt, waardoor de onderliggende 'issues' weer langzaam aan het oppervlak komen. Op dat moment gebeuren er veel emotionele veranderingen, vaak gaat het gepaard met twijfel, angst en onzekerheid. De verdovende werking van de liefde werkt niet langer, en het groeiende ongemak leidt vaak tot het wegduwen van de partner en het opnieuw zoeken van het tegengif, 'verliefdheid' bij een ander persoon, vaak openstaand ervoor terwijl degene nog in een relatie is, omdat de emotionele steun van een relatie voor mensen met emotionele uitdagingen waardevol is.

In deze gevallen is er vaak sprake van een verminderde emotionele connectie met één of beide ouders in de jeugd, vaak door fysieke- maar ook een emotionele afwezigheid van een ouder, door een ouder die heeft geworsteld met angst, depressie, emotioneel afstandelijkheid, of een ander emotioneel disbalans.

Vraag haar eens of ze tegenwoordig gevoelens van 'benauwdheid' in de relatie ervaart, mocht dat zo zijn en je kunt een vinger leggen op een disbalans in de relatie met haar ouders (vroeger) dan denk ik dat je haar het beste los kunt laten, want de aanzuigende kracht van verliefdheid zal erg sterk voor haar zijn en je kunt deze gevoelens niet op een gezonde manier opnieuw opwekken.

Succes!
Dank voor deze zeer uitgebreide toelichting. Zij heeft mij inderdaad, voor het eerst in 19 maanden, te kennen gegeven dat ze het een beklemmende gedachte vind om nu al over een toekomst te denken, mede gelet op haar leeftijd.
pi_171917833
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:32 schreef deman13 het volgende:

[..]

Dank voor deze zeer uitgebreide toelichting. Zij heeft mij inderdaad, voor het eerst in 19 maanden, te kennen gegeven dat ze het een beklemmende gedachte vind om nu al over een toekomst te denken, mede gelet op haar leeftijd.
Dit komt in werkelijkheid niet door haar leeftijd, dat zou namelijk een rationele overweging zijn, maar de gevoelens beklemming en benauwdheid hebben een veel dieper liggende oorzaak, het zijn gevoelens en hebben daarom een emotionele drijfveer. Ze begrijpt het waarschijnlijk zelf niet waarom ze voelt wat ze voelt, en probeert daarom haar gevoelens te rationaliseren, net zoals ze dat met andere dingen doet.

Heb je het idee dat ze op een bepaald gebied onzeker is, uiterlijk, competenties, eigenwaarde, etc.?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 17:41:39 #48
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171917915
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 16:27 schreef deman13 het volgende:
Ik denk dat het een mix is van jong zijn, nieuwe omgeving, heftige gebeurtenis wat er toe heeft geleid dat ze dit nu zegt.

Ik kan niet anders dan wachten tot maandag en horen of ze er al iets meer over weet.

Je moet je voorstellen; we hebben bijna twee jaar, elke dag intensief contact gehad, elkaar 4x in de week gezien.

Als dit nu na een lang weekend geen gevoel teweeg brengt en er nog steeds twijfel heerst, moet ik er misschien aan denken het te stoppen.

Anderzijds, als ze het nog een kans wil geven, wat ze eerder heeft gezegd, kan de vakantie de vonk mogelijkerwijs doen overspringen.
Nou poeh zeg, wel 2 hele jaren elkaar 4 keer per week zien! Dan zou ik ook alle aantrekkingskracht en liefde verliezen!

Dat is natuurlijk onzin. Ze zegt niet dat ze het mist wat meer tijd voor vrienden/eigen ding te hebben, maar jou nogsteeds hetzelfde te zien. Ze zegt dat ze jou anders ziet, niet meer hetzelfde gevoel heeft.

Minder vaak bij elkaar zal dit niet oplossen, zal het gat alleen maar vergroten.
Tuurlijk is er misschien een opleving tijdens die coole vakantie, maar dat zal snel weer wegzakken als alles weer normaal is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 17:46:41 #49
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171918044
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:13 schreef deman13 het volgende:

[..]

Right. Ik wacht af tot maandag. Bij twijfel van haar kant houd ik het zelf voor gezien.

Geloven jullie er uberhaupt in dat aantrekkingskracht terug kan komen?
Nee.

Er kunnen zat drempels zijn, externe factoren die de boel in de war schoppen en alles. Maar dan weet iemand best dat het daaraan ligt en niet aan die aantrekkingskracht. Die aantrekkingskracht is persoonlijk, die is er of is er niet.
Soms zijn de externe factoren zo zwaar dat je er niet aan voorbij kan stappen en de relatie vergallen, maar als iemand zegt jou niet meer hetzelfde te ,ken, minder aantrekkingskracht te voelen gaat dat niet terugkomen.

Met kunstgrepen zoals een coole vakantie kan het wel dat heel tijdelijk het oude gevoel terug komt, maar dat is niet meer dan een herinnering die even opleeft. Zodra het leven weer normaal is (wat het de grootste tijd is) houdt dat weer op.

Als je het in die doodsaaie en drukke week niet fijn vindt om bij elkaar te zijn dan heeft het geen toekomst. Als het alleen leuk is als het sensatie en spanning is is het niet bedoeld om 'voor het leven' te zijn.
Natuurlijk moet je je best blijven doen voor elkaar, natuurlijk is wat sensatie en spanning een goede aanvulling op je leven, maar voor liefde geld dat het fijn voelt, of het nu rustig kabbelt in het leven of niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 17:55:59 #50
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_171918237
Och jullie zijn allebei jong. Op die leeftijd willen vrouwen gewoon even rondkijken (lees rondneuken). Iets met gras / groen / buren. Je kent het wel. Al dat "geover-analyseer" en dat plannen van die kunstmatige activiteiten is verspilling van tijd en energie. Is trouwens ook een utopie om te denken dat jullie voor de rest van jullie leven samen blijven. Is slechts voor weinig koppels weggelegd.

Nee gaat hem in dit geval niet worden helaas.
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_171918329
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:55 schreef cabe0002 het volgende:
Och jullie zijn allebei jong. Op die leeftijd willen vrouwen gewoon even rondkijken (lees rondneuken). Iets met gras / groen / buren. Je kent het wel. Al dat "geover-analyseer" en dat plannen van die kunstmatige activiteiten is verspilling van tijd en energie. Is trouwens ook een utopie om te denken dat jullie voor de rest van jullie leven samen blijven. Is slechts voor weinig koppels weggelegd.

Nee gaat hem in dit geval niet worden helaas.
Als het echt voor elkaar bestemd is dan krabbelt ze uiteindelijk over weet ik het hoelang toch wel terug.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 21:56:36 #52
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171923211
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:59 schreef deman13 het volgende:

[..]

Als het echt voor elkaar bestemd is dan krabbelt ze uiteindelijk over weet ik het hoelang toch wel terug.
Niemand is voor elkaar bestemd. Een relatie is een project waar je aan moet werken. Je komt, net zoals iemand al opmerkte, zwaar passief over. Lijkt me niet gezond in een relatie tussen twee jongeren.
pi_171923497
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:56 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Niemand is voor elkaar bestemd. Een relatie is een project waar je aan moet werken. Je komt, net zoals iemand al opmerkte, zwaar passief over. Lijkt me niet gezond in een relatie tussen twee jongeren.
Ik ben zeer assertief. Dat klinkt nu misschien wat lastig via een forum, maar dat is het zeker niet. Ik ben wel pessimistisch ingesteld. En heb de gedachte: als iemand niet 100% voor mij wilt gaan, kan ik dan iets anders dan zeggen dat IK het zou willen om het nogmaals te proberen en aan te kijken tot na de vakantie. Is dat vreemd?
pi_171976359
Ik las je verhaal en moest gelijk aan mijn verhaal denken (heb ik ook een topic over gestart). Al is mijn situatie natuurlijk wel een beetje anders, maar komen de twijfels overeen. Ik heb dit in totaal een halfjaar doorgetrokken. Bij mij is de relatie uiteindelijk gebroken door al die twijfels (sinds een week). Ik voel me erg rot hierover, maar zie wel in dat ik liever bij iemand ben die twijfels niet direct ziet als het einde of in iedergeval er dan wel aan zou werken.
Mijn tip aan jou is dan ook om dit niet al te lang door te trekken. Zo kom je in een negatieve situatie terecht, waardoor breken uiteindelijk het voornaamste is. Ik zou afwachten of ze er alles aan doet om het gevoel weer terug te krijgen, maar zou er inderdaad ook op letten dat jullie dalijk niet steeds over een paar maanden met hetzelfde probleem zitten.
Verliefdheid gaat over in houden van, bij iedereen en dat is normaal. Daarbij kan ook iedere relatie in een sleur raken of er kan een relatiecrisis komen. De kunst is om er dan allebei aan te werken.. Ik hoop voor je dat het goed uitpakt, maar wanneer ik zelf terugkijk naar mijn situatie had ik mij een hoop pijn/ellende misschien wel kunnen besparen.
pi_171976695
Het is uit....
  Spellchecker maandag 26 juni 2017 @ 22:28:08 #56
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_171976751
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:26 schreef deman13 het volgende:
Het is uit....
Niet leuk. Heel veel sterkte ....
  maandag 26 juni 2017 @ 22:28:54 #57
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_171976776
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:26 schreef deman13 het volgende:
Het is uit....
Sorry jongen. Haar initiatief?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_171976842
Heel veel sterkte. Ik weet precies hoe je je voelt!!
pi_171976994
Ze zegt dat ze niet denkt dat de gevoelens terug gaan komen, en dat ze mij niet aan het lijntje wilt houden. Opzich een nobele gedachte, maar dat maakt het niet minder kut.

Ergens ben ik opgelucht, nu ik weet waar ik aan toe ben. Maar de klap komt misschien pas later. Vrienden zeggen echter wel dat het best kan zijn dat ze terugkrabbelt... Maar goed.
pi_171977105
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:35 schreef deman13 het volgende:
Ze zegt dat ze niet denkt dat de gevoelens terug gaan komen, en dat ze mij niet aan het lijntje wilt houden. Opzich een nobele gedachte, maar dat maakt het niet minder kut.

Ergens ben ik opgelucht, nu ik weet waar ik aan toe ben. Maar de klap komt misschien pas later. Vrienden zeggen echter wel dat het best kan zijn dat ze terugkrabbelt... Maar goed.
Ik had precies dezelfde gedachte nadat het definitief verbroken was. Ik was een beetje opgelucht. Helaas is dit bij mij veranderd en ben ik mij kutter gaan voelen door t besef dat het echt over is. Ik vind het overigens wel netjes van je ex.. ze houd je in iedergeval niet voor de gek!! Ik hoop voor je dat je er snel bovenop komt (hoop ik voor mijzelf ook :P )
  Meest relativerende user 2022 maandag 26 juni 2017 @ 22:43:53 #61
357044 Budapestenaar
pi_171977226
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:48 schreef deman13 het volgende:

[..]

Speelt daar niet een rol in dat dit haar eerste relatie is? En niet helemaal weet hoe alles reilt en zeilt? Ze zegt immers dat ze echt van mij houd. Maar me meer ziet als een goede/beste vriend dan als haar vriend.
Oei, als vrouwen dit gaan zeggen, moet je je toch wel een beetje zorgen gaan maken. Verder is het voor een buitenstaander heel moeilijk in te schatten wat er gaande is in jullie relatie. Het lijkt er wel een klein beetje op, afgaande op jouw (overigens heldere) beschrijving dat jullie relatie vooral gebaseerd is op leuke dingen doen en dat jullie wat minder goed in staat zijn om te gaan met de hobbels, die ook bij het leven horen. Dat kan met de leeftijd van je vriendin te maken hebben. Maar het kan ook inhouden dat jullie klik misschien niet zo diep gaat als je nu denkt.

Afijn, het is allemaal een beetje speculeren en onze ervaringen uit het verleden bieden geen garanties voor jouw toekomst. Er zit voor jou en je vriendin maar één ding op: blijven praten. Als jullie een goede relatie hebben, kom je hier samen sterker uit. En als deze hobbels te hoog blijken, is het blijkbaar niet 'meant to be'.

Sterkte!
pi_171977411
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:43 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Oei, als vrouwen dit gaan zeggen, moet je je toch wel een beetje zorgen gaan maken. Verder is het voor een buitenstaander heel moeilijk in te schatten wat er gaande is in jullie relatie. Het lijkt er wel een klein beetje op, afgaande op jouw (overigens heldere) beschrijving dat jullie relatie vooral gebaseerd is op leuke dingen doen en dat jullie wat minder goed in staat zijn om te gaan met de hobbels, die ook bij het leven horen. Dat kan met de leeftijd van je vriendin te maken hebben. Maar het kan ook inhouden dat jullie klik misschien niet zo diep gaat als je nu denkt.

Afijn, het is allemaal een beetje speculeren en onze ervaringen uit het verleden bieden geen garanties voor jouw toekomst. Er zit voor jou en je vriendin maar één ding op: blijven praten. Als jullie een goede relatie hebben, kom je hier samen sterker uit. En als deze hobbels te hoog blijken, is het blijkbaar niet 'meant to be'.

Sterkte!
Dank.. Het is inmiddels gedaan.
pi_171977427
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:39 schreef Ellechimxx het volgende:

[..]

Ik had precies dezelfde gedachte nadat het definitief verbroken was. Ik was een beetje opgelucht. Helaas is dit bij mij veranderd en ben ik mij kutter gaan voelen door t besef dat het echt over is. Ik vind het overigens wel netjes van je ex.. ze houd je in iedergeval niet voor de gek!! Ik hoop voor je dat je er snel bovenop komt (hoop ik voor mijzelf ook :P )
Dank je. Hoe ver ben jij inmiddels al? Ik denk dat de klap al geweest is, maar dat het besef later pas komt..
  Meest relativerende user 2022 maandag 26 juni 2017 @ 22:54:22 #64
357044 Budapestenaar
pi_171977476
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:52 schreef deman13 het volgende:

[..]

Dank.. Het is inmiddels gedaan.
Sorry man, ik had niet zo ver doorgelezen in het topic! Echt heel kut voor je! :@
  Meest relativerende user 2022 maandag 26 juni 2017 @ 22:58:28 #65
357044 Budapestenaar
pi_171977570
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:35 schreef deman13 het volgende:
Ze zegt dat ze niet denkt dat de gevoelens terug gaan komen, en dat ze mij niet aan het lijntje wilt houden. Opzich een nobele gedachte, maar dat maakt het niet minder kut.

Ergens ben ik opgelucht, nu ik weet waar ik aan toe ben. Maar de klap komt misschien pas later. Vrienden zeggen echter wel dat het best kan zijn dat ze terugkrabbelt... Maar goed.
Goedbedoeld van die vrienden, maar reken daar niet op. En ja, de klap komt nog. Hou je taai!
  Meest relativerende user 2022 maandag 26 juni 2017 @ 23:07:00 #66
357044 Budapestenaar
pi_171977821
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:25 schreef SFProphecy het volgende:
Zoals je zelf al aangaf zijn jullie in de overgangsfase van verliefdheid naar liefde terecht gekomen, dit is het natuurlijke verloop van een relatie en hoort geen problemen met zich mee te brengen.

In jouw geval brengt het wel problemen met zich mee, de reden daarvan ligt waarschijnlijk buiten jou.

De drang naar verliefdheid is bij sommige mensen heel sterk zodra ze het voor de eerste keer ervaren hebben. Dit komt omdat verliefdheid vanwege allemaal verschillende factoren een 'verdovende' werking tegen emotionele disbalansen heeft, verliefdheid voelt voor hen dan ook anders dan voor anderen, veel intenser en verzachtender. Verzachtend tegen een soort van chronische emotionele 'pijn' waar ze zelf vaak niet van bewust zijn, omdat het er altijd al is geweest.

Maar er komt altijd een moment dat de verliefdheid afneemt, waardoor de onderliggende 'issues' weer langzaam aan het oppervlak komen. Op dat moment gebeuren er veel emotionele veranderingen, vaak gaat het gepaard met twijfel, angst en onzekerheid. De verdovende werking van de liefde werkt niet langer, en het groeiende ongemak leidt vaak tot het wegduwen van de partner en het opnieuw zoeken van het tegengif, 'verliefdheid' bij een ander persoon, vaak openstaand ervoor terwijl degene nog in een relatie is, omdat de emotionele steun van een relatie voor mensen met emotionele uitdagingen waardevol is.

In deze gevallen is er vaak sprake van een verminderde emotionele connectie met één of beide ouders in de jeugd, vaak door fysieke- maar ook een emotionele afwezigheid van een ouder, door een ouder die heeft geworsteld met angst, depressie, emotioneel afstandelijkheid, of een ander emotioneel disbalans.

Vraag haar eens of ze tegenwoordig gevoelens van 'benauwdheid' in de relatie ervaart, mocht dat zo zijn en je kunt een vinger leggen op een disbalans in de relatie met haar ouders (vroeger) dan denk ik dat je haar het beste los kunt laten, want de aanzuigende kracht van verliefdheid zal erg sterk voor haar zijn en je kunt deze gevoelens niet op een gezonde manier opnieuw opwekken.

Succes!
Goede beschrijving van mijn ex :o
pi_171978001
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:52 schreef deman13 het volgende:

[..]

Dank je. Hoe ver ben jij inmiddels al? Ik denk dat de klap al geweest is, maar dat het besef later pas komt..
Bij mij is het nu precies een week geleden dat hij onze relatie definitief verbroken heeft.. na een paar dagen kreeg ik steeds meer het besef dat het echt over was en ik er nu alleen voor stond.. ik vind dit dan ook wel even zwaarder dan in het begin. Ik denk zelf dat het belangrijk is om geen hoop meer te houden, al weet ik zelf hoe moeilijk het is.. ik zou daarom dan ook niet teveel naar je vrienden luisteren die zeggen dat ze toch wel terugkrabbelt. Een vriend van mijn ex zei dat namelijk ook (zijn beste vriend zelfs) wat uiteindelijk leide tot hoop bij mij. Echter was dat valse hoop want mijn ex heeft duidelijk aangegeven dat het echt beter is.. liefde kan soms verschrikkelijk zijn!
pi_171978068
Wij hadden trouwens ook een vakantie geboekt voor in augustus.. ook daarvan baal ik enorm omdat ook ik dacht dat daar de vonk misschien weer kon overspringen!
pi_171978463
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:38 schreef SFProphecy het volgende:

[..]

Dit komt in werkelijkheid niet door haar leeftijd, dat zou namelijk een rationele overweging zijn, maar de gevoelens beklemming en benauwdheid hebben een veel dieper liggende oorzaak, het zijn gevoelens en hebben daarom een emotionele drijfveer. Ze begrijpt het waarschijnlijk zelf niet waarom ze voelt wat ze voelt, en probeert daarom haar gevoelens te rationaliseren, net zoals ze dat met andere dingen doet.

Heb je het idee dat ze op een bepaald gebied onzeker is, uiterlijk, competenties, eigenwaarde, etc.?
Ik ben zeer benieuwd naar je antwoord in het geval de laatste alinea ja betreft. Ik lees erg veel herkenning in deze en voorgaande post namelijk. In mijn geval gaat het om een niet monogame serial-dater vriendin die worstelt met het gevoel dat ze na een maand uitgekeken is en door naar de volgende gaat.

Contact met een ouder was tijdens haar tienerjaren verbroken en ze heeft inderdaad erg veel last van onzekerheid over uiterlijk en competenties en dergelijke. Altijd sterk rationaliseren op papier. Ze gaat zelfs zover dat ze uit alle macht verantwoordelijkheid minimaliseert. Ze wordt er knetterlijp van en we hebben het hier vaak over gehad. Ze snapt het zelf ook niet.

Sorry, topickaap. Sterkte TS!
pi_171984168
Dank voor alle tips en steunbetuigingen. Zal wel goedkomen. Heb haar nu ontvolgd op FB, foto's verwijderd, nummer verwijderd, het is nu achter me.

Iemand tips hoe ik dat 'hoop' gedeelte weg uit mijn hoofd krijg? Ik klamp me vast aan dat ze zei 'wie weet komt het ooit nog wel goed'.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:55:19 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171984587
Dat wilde ik eerder inderdaad al zeggen, klamp je daar alsjeblieft niet aan vast. Die kans is superklein en als het al gebeurt is de kans dat het dan wel blijvend is ook minimaal.

En je moet dat ook niet willen. Lees de post van MotorBloempje nog eens door. Dat is hoe het hoort te zijn en voor minder dan dat moet je niet willen settelen. Niet nu, dat kan altijd nog wel als je 50 bent. ;)

De dooddoener der dooddoenders: jullie zijn nog superjong, now's just not the time...

Het doet zeer, het is kut. Maar er is geen andere oplossing dan het uitzitten, er doorheen gaan en uiteindelijk komt ook hij hier weer overheen. :Y
***
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:57:53 #72
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_171984648
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:35 schreef deman13 het volgende:
Dank voor alle tips en steunbetuigingen. Zal wel goedkomen. Heb haar nu ontvolgd op FB, foto's verwijderd, nummer verwijderd, het is nu achter me.

Iemand tips hoe ik dat 'hoop' gedeelte weg uit mijn hoofd krijg? Ik klamp me vast aan dat ze zei 'wie weet komt het ooit nog wel goed'.
Voor jezelf beslissen dat je daar niet op gaat wachten.

Op het moment dat je 'op haar gaat wachten' maak je jezelf (en jouw geluk) compleet afhankelijk van haar.

Ik kan me heel goed voorstellen dat die hoop een prettig gevoel is: Dat zou de pijn minder maken. Daar moet je dus een rationele beslissing bij maken. Nee, ik ga niet wachten. Door alles te verwijderen heb je al wel duidelijk een stap gezet, dat is goed.
pi_171984899
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:57 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Voor jezelf beslissen dat je daar niet op gaat wachten.

Op het moment dat je 'op haar gaat wachten' maak je jezelf (en jouw geluk) compleet afhankelijk van haar.

Ik kan me heel goed voorstellen dat die hoop een prettig gevoel is: Dat zou de pijn minder maken. Daar moet je dus een rationele beslissing bij maken. Nee, ik ga niet wachten. Door alles te verwijderen heb je al wel duidelijk een stap gezet, dat is goed.
Dank je. Doet me goed. Vrienden keken me heel verbaasd aan toen ik zei dat ik haar overal heb verwijderd. Die vonden het vrij radicaal. Mijn ex overigens ook.

Dus heb haar verteld: ik hoef niet te horen 'ik mis je' of 'hoe gaat het?' Het enige moment waarop ik iets van je wil horen is wanneer je beseft dat je dit, wat je weg hebt gegooid, mist. Dat is het moment dat ik iets van je wil horen.

Ik heb gelukkig niet heel sterk de neiging naar haar social media te kijken. Dat moet ik doorzetten.
pi_171985747
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:09 schreef deman13 het volgende:

[..]

Dank je. Doet me goed. Vrienden keken me heel verbaasd aan toen ik zei dat ik haar overal heb verwijderd. Die vonden het vrij radicaal. Mijn ex overigens ook.

Dus heb haar verteld: ik hoef niet te horen 'ik mis je' of 'hoe gaat het?' Het enige moment waarop ik iets van je wil horen is wanneer je beseft dat je dit, wat je weg hebt gegooid, mist. Dat is het moment dat ik iets van je wil horen.

Ik heb gelukkig niet heel sterk de neiging naar haar social media te kijken. Dat moet ik doorzetten.
Ik heb ooit eens in een ander topic een kort vingerspasme gehad. Ik heb hem er voor de gelegenheid even bij gezocht. Ondertussen mag hij wel weer eens geüpdatet worden, maar misschien heb je er iets aan. :D

quote:
Omdat het nu geen zin heeft. Zoals ik al eerder zei heeft zij voldoende redenen gehad om een relatie van 6 jaar te beëindigen. Zoiets doe je niet zomaar, het heeft haar waarschijnlijk ook een klap in haar gezicht gegeven. Maar ondanks dat het eenvoudig te lijmen is, doet ze dat niet.

Je moet daar je eigen conclusies uit trekken en verder gaan. Ze wilt je nu simpelweg niet meer. De enige manier waarop dat gaat veranderen is dat als zij jou gaat missen voor wie je bent, of dat jij een ander persoon wordt. Het enige wat je nu bereikt door contact te houden is dat zij het versneld los kan laten. Ze gaat je in ieder geval niet missen, of wel?

Over de posts dat ze waarschijnlijk ondertussen in een gangbang smerig hard uit elkaar wordt getrokken. ... Het maakt allemaal niet uit, het is haar keuze. Als zij zich daarmee wilt ontplooien dan is dat prima. In het slechtste geval weet jij haar normen en waarden en kan je conclusies trekken. In het beste geval gaat zij jou toch missen. Het is haar leven. Uiteindelijk is liefde ook loslaten.

Nogmaals, werk aan jezelf. Liefdesverdriet is één van de meest veilige emoties die een mens tot op het bot positief kunnen veranderen. Daarom zit er in zekere zin ook iets moois aan. Maak daar gebruik van, investeer die energie in jezelf. Het is allemaal super kut, maar achteraf zal je er veel van hebben geleerd. Iedereen maakt het mee, zo niet dan heeft dat persoon echt iets gemist denk ik.

Serieus. Weet je wat jij moet doen? Dit!

Dit is wat jij gaat doen. Je wist iedere mogelijkheid van contact dat je met haar kan hebben. Je sluit je computer af, doet je telefoon uit en saboteert de deurbel. Je kijkt rond in je huis en gooit alles weg wat herinnert of vies kan worden. Vervolgens maak je je jouw huis van boven naar beneden blinkend schoon en troepvrij. Maak het jezelf makkelijk. Gooi je servies weg en neem plastic bestek met een grote afvalemmer. Bel je werk dat je een week vrij neemt en ga slapen.

Je hebt een week vrij. Je huis is leeg en schoon en je hebt ervoor gezorgd dat niemand je kan bereiken. Deze week wordt intensief. Je gaat op de bank zitten en neemt papier en potlood ter hand. Je gaat nadenken en schrijft nu alles op wat je dwars zit. Je neemt ook mee waarom je ex er een punt achter heeft gezet. Overpeins alles en wees eerlijk. Dit wordt één grote bizarre mindfuck en een emotionele rollercoaster. Je maakt een lijstje van dingen die je graag wilt doen. Nog belangrijker! Dingen die je niet wilt doen. Maak dit lijstje zo dat je het af kan vinken. Leg dit lijstje op je lege dressoir.

De laatste dag van deze week is aangebroken. Je hebt orde op zaken gesteld. Je weet dat er iets moet veranderen. Ga de deur uit en gooi een tegel door een raam van een kinderverkrachter, rij je auto in de vangrail, trap een bushokje aan gort en neuk een hoer. Doe alles wat nodig is om af te sluiten.

De tweede week is aangebroken en je hebt een lijstje. Een lijstje met jouw gedachtes en wat je daaraan wilt gaan doen. In deze week haal je de banden met je familie aan. Aan de hand van je lijstje bepaal je wie jouw vrienden zijn, bijvoorbeeld degene die je van het politiebureau heeft gehaald naar aanleiding van week 1. Je zorgt dat je ten minste één goede vriend hebt. Degene waaraan je twijfelt of zij jouw vriend zijn zet je aan de kant. Je weet wat je wilt dus je zorgt dat je daarin goed wordt. Schrijf je in bij een universiteit. Ga voor die master. Pleur fitnissclub folders aan de kant en ga naar een echte sportschool. Zoek informatie over bodybuilding, zorg dat je weet wat je moet vreten. Ga naar een bejaardentehuis en vraag of je daar kan helpen. Koop een fiets en koop hardloopschoenen. Huur films met Chuck Norris en laat je baard staan. Je bent gestopt met nadenken en gestart met je nieuwe leven.

In week drie ga je vreten als een beest. Je bodybuilding begeleider wordt je nieuwe vriend en vertelt je wat je moet eten. Je zorgt dat je het beste mannetje van de universiteit wordt. Je werkt, doet een workout, eet, studeert, leest, slaapt, helpt de ouderen, repeat. Dit is het enige wat jij de komende jaren gaat doen. Tijdens het helpen van de ouderen leer je socializen. Ouderen zijn ook fris en fruitig geweest en zien in jou een leuke jongen. Oh, ik heb toch zo'n lieve kleindochter.. Op deze pot ga jij de komende tijd teren vriend. Je leert socializen met hun kleindochters. In de sportschool groei je, je wordt een beest. Al snel worden je kleren te klein. Je professor nodigt je uit voor een privegesprek. Jij bent degene die hij wilt hebben voor een nieuwe startup. Een startup met wereldheersende potentie. Jij bent de man om dit groot te maken. Je stapt in.

Van het geld dat je bespaart van het niet op vakantie gaan koop je eten. Van het geld dat je bespaart van het niet uitgaan koop je bloemen voor de ouderen en aardigheidjes voor vrienden en familie. Je zorgt dat je op ieder verjaardagsfeestje van je familie bent. Je steekt tijd en aandacht in je beste maat. Je zorgt dat jullie band onbreekbaar is. Tijdens het uitgaan neem je water. Geen dame ziet je staan, je hebt een smerige baard en je stinkt naar zweet. Je wordt uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek aan de andere kant van de wereld. Het idee van jou en je professor slaat aan en wordt een succes. Overdag ben je de man, je tilt het bedrijf naar grote hoogte. Je blijft gecontroleerd. Je werkt, doet een workout, eet, studeert, leest, slaapt, helpt de ouderen, repeat. Ondertussen overal op de wereld. Jij hebt je leven anders ingedeeld.

Je bent een beest met een ingenieur of doctorandus titel. Door je werk en interesses ben je een paar keer wereldwijd op de televisie geweest. Op het punt dat je de keuze moet maken of je gaat promoveren belt een vriend. Hij vertelt dat hij gaat trouwen en je zijn beste man bent. Dit is het moment waarvoor je hebt gewerkt. Je scheert je baard en ziet dat je huid flawless blijkt. Je gaat onder de zonnenbank, neem een fullbody bij een schoonspecialiste. Je zorgt dat je een tint krijgt. Laat een pak maken, uitgesneden op jouw ondertussen beestachtige lichaam. Was je BMW M5 die je hebt kunnen kopen dankzij jouw succesvolle bedrijf. Hij is smerig, smerig omdat je jezelf bezig hebt gehouden met belangrijkere dingen. Plak er een klein stickertje op van jouw bedrijf. Een naam die ondertussen iedereen kent.

De dag van de bruiloft is aangebroken. Je bent de alfaman van het gezelschap en rijdt voor in je BMW. Voor de bruiloft socialze je met de gasten, je leert nieuwe zakenpartners kennen en maakt vrienden voor het leven. Dit is het moment waarop het werk met de ouderen blijkt uit te betalen. Vrienden die je al een tijd niet hebt gesproken zullen er ook zijn. Je denkt niets, want mensen zoals jij oordelen niet. Je herkent hun vriendinnen, allemaal uit het dorp. Als je ze hoort praten over Sterren springen, ben je verward. Je komt ook nooit bij de lokale snackbar bier halen.

Het is een prachtige dag, de zon schijnt en de kinderen spelen buiten. Ga voetballen met de kinderen laat zien dat je atletisch gebouwd bent. Doe een knoopje los en veeg het zweet van je voorhoofd. het is warm buiten, je krijgt dorst. Je roept naar de kinderen dat je een ijsje voor ze gaat halen. Je brengt de ijsjes en gaat zelf aan de bar een verfrissing halen.

Dit zal het moment zijn waarop je haar na jaren weer ziet. Jij bent veranderd. Je weet wat je wilt en je gedraagt je daarnaar. De keuze voor succes heeft zich uitbetaald in kennis, goede smaak en uitstraling. Je bent een geleerd beest waar niemand omheen kan. "Ik zag je spelen met de kinderen" zal zij voor het eerst in jaren zeggen. Je reageert, je bent een alfaman en je weet wat je moet zeggen. Je zegt dat je het leuk vind om haar weer te zien. Je houdt het kort en kijkt op je Rolex. Het is tijd, tijd voor de toespraak.

Als beste man moet jij een toespraak houden. Een toespraak voor een groot gezelsschap, inclusief je ex vriendin van jaren geleden. Diep van binnen weet je dat je veel aan haar te danken hebt. Je houdt een humorvolle speech, iedereen lacht vrolijk en waardeert jouw aanwezigheid. Je verwerkt jouw verleden, wat je hebt gedaan voor de ouderen, hoe jij je beste maat kent, wat je in het leven doet en graag wilt in de toespraak. Je bedankt en plein publique je ex voor alles wat zij voor jou heeft betekend. Je vertelt dat je het jammer vind dat jullie nooit meer bij elkaar gekomen zijn. Ze smelt, degene naast haar kijkt verschrikt. Je sluit af met een hilarische grap uit het verleden over de bruid en bruidegom.

Iedereen is dronken. Jij ontfermt je over de kinderen die verveeld zijn. Je zet de karaoke machine aan en laat de kinderen leuke liedjes zingen. Je doet een duet met de bruid. Je ex zal voor het podium staan. Je pakt haar bij de hand en doet samen een liefdesnummer. Je danst met de bruid en voor de grap met de bruidegom en sluit af met een manhug. Vergeet weduwe oma Truus niet, haal haar van die stoel en dans de sterren van de hemel. De gabber wordt ingezet, ook nu nog ben je de hakkende alfaman. Na de indrukwekkende breakdance loop je naar de bar.

Je ex heeft je al die tijd gevolgd en komt op je aflopen. Ze vraagt of je eens zin hebt om een drankje te drinken. Jij weet wat je moet zeggen, het is een leuk en kort gesprek. Helaas moet je gaan .. je vlucht vertrekt. Je zegt de gasten gedag. Ze blijven maar tegen je praten. Praten omdat je zo'n leuke gast bent. De kinderen hangen aan je, ze vinden het jammer dat je weer gaat. Je loopt naar je auto en je ex loopt mee. Net voordat je jouw auto ontgrendeld roept je ex dat ze het erg gezellig vond. Ze is nog net zo mooi als vroeger toen ik zoveel van haar hield, denk je bij jezelf. Je geeft haar een knipoog en stapt in. Je laat haar verward achter.

Ze heeft je weer toegevoegd op Facebook. Ze heeft je gegoogled. Je ziet dat ze een vriend heeft. Je bladert door haar foto's. Je denkt niets, want mensen zoals jij oordelen niet. Tegenwoordig woon en werk je in NYC. Je bent een beest en je naam is over de hele wereld bekend door het succesvolle bedrijf dat je hebt opgezet. Je hebt vrienden en vriendinnen bij de fleet. Vriendinnnen waar jij het goed mee kunt vinden omdat jij echt weet wat je wilt en zoekt in een vrouw. Je familie is gezond en je bent gelukkig. Intens gelukkig om wat jij bent geworden, hebt gepresteerd, wat je wel hebt gedaan en wat je niet hebt gedaan. Jij hebt je dromen waargemaakt en je draagt bij aan een betere wereld. Je ex? Je ex is een fijne herinnering uit het verleden.

Even later verwijdert zij je weer van Facebook. Je ontvangt een lange email op je oude emailadres. Ze heeft spijt.
pi_171986224
Legend. Dit lezen doet me deugd. Ik heb zaterdag een tentamen voor de boeg en moet nog verdomd veel doen. Ik laat me dat niet afnemen door haar!
pi_171986877
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:05 schreef deman13 het volgende:
Legend. Dit lezen doet me deugd. Ik heb zaterdag een tentamen voor de boeg en moet nog verdomd veel doen. Ik laat me dat niet afnemen door haar!
Ga ervoor pik. Laat het beleg niet van je brood vreten. Vergeef, maar als je het nodig acht zet dan alle frustratie door deze situatie om naar egocentrisme. Serieus, dat helpt op de momenten dat je jezelf even energieloos voelt. Jij bent de Kaptein.

Je gaat het vast niet geloven, maar kort na mijn voorgaande post keek ik even op FB. En jahoor vannacht een berichtje van een ex gekregen. Ik heb al dertig rondjes in huis gelopen, maar ik voel er eigenlijk niet veel bij. Ik ben goddomme blij dat ik in de tussentijd niet stil ben blijven staan. Bizar weer dit.
  Spellchecker dinsdag 27 juni 2017 @ 12:51:14 #77
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_171987167
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:05 schreef deman13 het volgende:
Legend. Dit lezen doet me deugd. Ik heb zaterdag een tentamen voor de boeg en moet nog verdomd veel doen. Ik laat me dat niet afnemen door haar!
Ik ga nu alvast voor je duimen!!
Hou je ons op de hoogte?
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:17:34 #78
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171987627
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:00 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het al vaker gepost bij dit soort topics, maar ik vind dat een relatie geen 'hard werk' hoeft te zijn, sterker nog, dingen die je voor elkaar doet en overhebt horen normaal te zijn, en de dingen die je doet om het leuk te houden horen vanzelf te gaan, niet kunstmatig.

Dit dus ja ^O^

Twijfels kunnen gebeuren, maar het gaat er om hoe je daarmee omgaat. Zoveel relaties kennen dipjes, het is dan belangrijk dat je er samen uit komt. Maar dat zou vanzelf moeten gaan.

Sowieso was het idee om elkaar minder te spreken niet heel handig. Hoe ga je het dan aanpakken als je eenmaal samen woont? Dan zie je elkaar nog vaker.

Balen dat het in dit geval niet goed ging. Succes TS ^O^ Gewoon lekker je eigen leven leiden, de stappen die je nu al gemaakt hebt zijn een goed begin!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172014345
Dank voor alle steunbetuigingen. De ochtenden zijn moeilijk. Ik heb gelukkig niet de neiging om naar haar social media te kijken, dat scheelt.

Ik weet niet hoe ik mij moet voelen en of handelen. Ik heb al gehuild dit weekend. En nu niet meer. Moet ik dit opwekken? Zodat alles er maar uit is? Of onderdruk ik het juist door nu niet aan het huilen te zijn.

Andere vragen spelen steeds op: 'zal ze het inzien en me berichten?' tot 'zal ik ooit nog iemand vinden van wie ik zo ontzettend heb gehouden?'
  Spellchecker woensdag 28 juni 2017 @ 12:49:01 #80
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172014445
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:45 schreef deman13 het volgende:
Dank voor alle steunbetuigingen. De ochtenden zijn moeilijk. Ik heb gelukkig niet de neiging om naar haar social media te kijken, dat scheelt.

Ik weet niet hoe ik mij moet voelen en of handelen. Ik heb al gehuild dit weekend. En nu niet meer. Moet ik dit opwekken? Zodat alles er maar uit is? Of onderdruk ik het juist door nu niet aan het huilen te zijn.

Andere vragen spelen steeds op: 'zal ze het inzien en me berichten?' tot 'zal ik ooit nog iemand vinden van wie ik zo ontzettend heb gehouden?'
Het heet niet voor niets liefdesverdriet ....
Praat/schrijf erover, vreet het niet alleen op.

Zoek afleiding. Spreek af met mensen die om je geven en die ervan weten.

Het moet slijten ...... en dat gaat met ups en downs.

Sterkte!!
pi_172014508
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:49 schreef maily het volgende:

[..]

Het heet niet voor niets liefdesverdriet ....
Praat/schrijf erover, vreet het niet alleen op.

Zoek afleiding. Spreek af met mensen die om je geven en die ervan weten.

Het moet slijten ...... en dat gaat met ups en downs.

Sterkte!!
Je hebt gelijk. Studie is in ieder geval een afleiding. Ik hoop - al weet ik dat nu niet zeker - dat ik ooit weer rationeel kan denken. Ik ben me ergens terdege bewust van het feit dat ik nu niet rationeel denk. Anderzijds denk ik te denken dat ik echt zeker weet dat zij de juiste is.

Pff.
pi_172017650
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:31 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ik ben zeer benieuwd naar je antwoord in het geval de laatste alinea ja betreft. Ik lees erg veel herkenning in deze en voorgaande post namelijk. In mijn geval gaat het om een niet monogame serial-dater vriendin die worstelt met het gevoel dat ze na een maand uitgekeken is en door naar de volgende gaat.

Contact met een ouder was tijdens haar tienerjaren verbroken en ze heeft inderdaad erg veel last van onzekerheid over uiterlijk en competenties en dergelijke. Altijd sterk rationaliseren op papier. Ze gaat zelfs zover dat ze uit alle macht verantwoordelijkheid minimaliseert. Ze wordt er knetterlijp van en we hebben het hier vaak over gehad. Ze snapt het zelf ook niet.

Sorry, topickaap. Sterkte TS!
Het is weinig info maar als ik tussen de regels door lees denk ik ook dat de emotionele vorming van je vriendin in grote lijnen lijkt op de ex van OP, echter misschien nog iets meer intens.

Je vriendin heeft waarschijnlijk een interne leegte die ze constant met zich mee draagt, wellicht is ze er zelf ook niet van bewust, maar klikt er iets bij haar als je haar vraagt of het voor haar voelt alsof ze misschien lichter weegt als anderen, of sneller uit balans gebracht kan worden dan anderen, alsof zelfs de wind haar kan doen meebewegen als ze stilstaat.

De interne leegte is er wellicht één van onzekerheid, op het oppervlak zal het zich uitten in onzekerheid over haar uiterlijk, of haar competenties, etc. zoals je zelf al aangaf, maar dat is enkel een rationele manifestatie, de onzekerheid ligt veel dieper, het is er één die wellicht gekenmerkt wordt door gevoelens van minderwaardigheid, gevoelens van onwaardigheid van o.a. liefde en misschien zelfs wel zelf-haat. Gevoelens die moeilijk en pijnlijk zijn om jezelf mee te confronteren.

Haar ouders hebben naar alle waarschijnlijkheid een grote invloed gehad op deze diepgelegen gevoelens, en de oorzaak ligt vroeger in haar jeugd dan de breuk in haar tienerjaren, de breuk in haar tienerjaren is een indicatie dat er op emotioneel gebied dingen goed mis waren thuis.

De reden dat ze een niet monogame serial-dater is is vanwege haar onzekerheid, en de verdovende werking die liefde heeft. Ze is op emotioneel nog niet op een plek om oprechte liefde en verbondenheid te voelen, en ze zal zelfs bang zijn en het benauwd krijgen als ze het wel gaat voelen. Ze zoekt nu met het daten een opvulling van de leegte, iets dat tijdelijk kan door de emotionele en hormonale intensiteit van nieuwe liefde, maar als het na een maand al niet meer werkt is de leegte wellicht erg groot. Haar drijfveer voor daten is niet een partner vinden om het leven mee te delen, haar drijfveer is iemand vinden die haar chronisch drukkende leegte op kan vullen, maar niets externs kan een interne leegte langer dan tijdelijk opvullen.

Waarschijnlijk is ze ver van haar werkelijke 'ik' verwijderd, de ik die nooit goed genoeg was, of niet geaccepteerd werd thuis, en deze boodschappen hebben er misschien toe geleid dat ze haar echte ik ook niet accepteert en genoeg vindt. Ze zal eraan moeten werken om comfortabel te worden met haar onzekerheid, en niet naar buiten te rijken voor een oplossing, maar de oplossing in zichzelf te zoeken door haar gevoelens over zichzelf te veranderen, hier heeft ze professionele therapie voor nodig, het is te verhelpen, maar ze moet er op emotioneel gebied aan toe zijn en de motivatie om te veranderen moet echt van binnen komen.

Wees lief voor haar, liever dan ze voor zichzelf is, maar pas op dat je jezelf niet wegcijfert en op de tweede plaats zet, je bent niet haar redder.

Wellicht dat ze onbewust verantwoordelijkheid ontwijkt omdat ze niet genoeg vertrouwen in zichzelf heeft dat ze competent genoeg is dat ze de verantwoordelijkheid kan dragen.

Heb je het idee dat één van haar ouders wellicht een persoonlijkheidsstoornis heeft, zoals een vader met Narcistische trekken?

[ Bericht 0% gewijzigd door SFProphecy op 28-06-2017 15:12:23 ]
pi_172038803
ik heb geen behoefte om haar een bericht te sturen of haar op te zoeken op social media. ik hoef het niet.

weet je waarom? mdat ze het uit heeft gemaakt en mij kennelijk niet nodig heeft.

wat ik wel mis is wat we hadden. maar dat komt niet terug. althans, niet door mij.

ik mis haar ook. maar niet zo erg dat ik haar wil berichten, want zij maakte er een eind aan.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 juni 2017 @ 12:03:51 #84
163650 Greys
pi_172040218
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:35 schreef deman13 het volgende:
Dank voor alle tips en steunbetuigingen. Zal wel goedkomen. Heb haar nu ontvolgd op FB, foto's verwijderd, nummer verwijderd, het is nu achter me.

Iemand tips hoe ik dat 'hoop' gedeelte weg uit mijn hoofd krijg? Ik klamp me vast aan dat ze zei 'wie weet komt het ooit nog wel goed'.
Steeds als je dat gevoel krijgt, die hoop, vertel jezelf dan heel duidelijk dat jij veel te goed bent om genoegen te nemen met iemand die na een beetje rondklooien weer met hangende pootjes bij jou terugkomt. Je wilt geen reserve zijn, geen tweede keus. Want als ze weer bij je terugkomt dan is dat omdat ze je DAN ineens weer wel even spannend vindt, want ze moet je dan terug veroveren, maar als je dan drie weken verder bent verveelt ze zich weer en is de verliefdheid weer weg en dan gaat ze weer en dan heb je enorme spijt dat je het weer hebt laten gebeuren.

Laat je daar in godsnaam niet voor gebruiken. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_172074480
Een bekende van mij, kwam m'n ex tegen. We zijn goed uit elkaar gegaan. Toen zei ze: 'het gaat uitzonderlijk goed'.

Ik voel me echt een beetje belazerd. Dat is toch echt achterlijk onbeschoft om te zeggen?

Misschien keldert het besef van gemis bij haar wat later in, maar wtf.
pi_172075075
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 19:52 schreef deman13 het volgende:
Een bekende van mij, kwam m'n ex tegen. We zijn goed uit elkaar gegaan. Toen zei ze: 'het gaat uitzonderlijk goed'.

Ik voel me echt een beetje belazerd. Dat is toch echt achterlijk onbeschoft om te zeggen?

Misschien keldert het besef van gemis bij haar wat later in, maar wtf.
Die is gepikeerd dat je geen contact zoekt en haar overal verwijderd hebt.

Focus op je tentamen morgen en probeer het los te laten. Succes in ieder geval!
pi_172075141
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 20:16 schreef Ellie_Taylor het volgende:

[..]

Die is gepikeerd dat je geen contact zoekt en haar overal verwijderd hebt.

Focus op je tentamen morgen en probeer het los te laten. Succes in ieder geval!
Dank voor je betrokkenheid en goede oplettendheid. Siert je!
Zal het de leeftijd zijn? Compensatiegedrag?

Maar gepikeerd omdat ik geen contact met haar zoek, kun je me die uitleggen? Zij is degene die het uit heeft gemaakt.
pi_172075144
Beide scenario's zijn slecht.
Protip: Wees niet zo'n beta.
paypal.me/taaladvies
pi_172075155
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 20:18 schreef Taaladvies het volgende:
Beide scenario's zijn slecht.
Protip: Wees niet zo'n beta.
Lezen is een kunst!
pi_172075487
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 19:52 schreef deman13 het volgende:
Een bekende van mij, kwam m'n ex tegen. We zijn goed uit elkaar gegaan. Toen zei ze: 'het gaat uitzonderlijk goed'.

Ik voel me echt een beetje belazerd. Dat is toch echt achterlijk onbeschoft om te zeggen?

Misschien keldert het besef van gemis bij haar wat later in, maar wtf.
Hoezo voel je je belazerd? Hoezo is het achterlijk en onbeschoft van haar om dat te zeggen?

Waarom moet ze persé verdrietig zijn?
pi_172075678
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 20:32 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hoezo voel je je belazerd? Hoezo is het achterlijk en onbeschoft van haar om dat te zeggen?

Waarom moet ze persé verdrietig zijn?
Is het niet zeer kinderachtig om te stellen dat het 'uitzonderlijk' goed gaat, als je nooit een teken hebt gegeven dat het slecht ging?

Ergens heb je natuulijk wel gelijk en heb ik er bovendien niets over te zeggen, maar kinderachtig. Wel.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 30 juni 2017 @ 21:06:20 #92
163650 Greys
pi_172076363
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 20:18 schreef deman13 het volgende:

[..]

Dank voor je betrokkenheid en goede oplettendheid. Siert je!
Zal het de leeftijd zijn? Compensatiegedrag?

Maar gepikeerd omdat ik geen contact met haar zoek, kun je me die uitleggen? Zij is degene die het uit heeft gemaakt.
Zij is degene die het uit heeft gemaakt inderdaad, jij zegt dat jullie goed uit elkaar zijn gegaan maar hebt haar wel overal verwijderd en ontvolgd. Dat is je goed recht en waarschijnlijk in jouw geval ook verstandig, maar dat vindt ZIJ waarschijnlijk net zo kinderachtig en onbeschoft van jou als dat jij deze opmerking nu van haar vindt..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_172076779
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 20:40 schreef deman13 het volgende:

[..]

Is het niet zeer kinderachtig om te stellen dat het 'uitzonderlijk' goed gaat, als je nooit een teken hebt gegeven dat het slecht ging?

Ergens heb je natuulijk wel gelijk en heb ik er bovendien niets over te zeggen, maar kinderachtig. Wel.
Ik snap dat het voor jou zo voelt, echt ik zou waarschijnlijk precies hetzelfde gevoel hebben als ik in jouw schoenen stond.. Maar om eerlijk te zijn geloof ik niet dat het een verkapte boodschap aan jou was..
pi_172193579
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:48 schreef SFProphecy het volgende:

[..]

Het is weinig info maar als ik tussen de regels door lees denk ik ook dat de emotionele vorming van je vriendin in grote lijnen lijkt op de ex van OP, echter misschien nog iets meer intens.

Je vriendin heeft waarschijnlijk een interne leegte die ze constant met zich mee draagt, wellicht is ze er zelf ook niet van bewust, maar klikt er iets bij haar als je haar vraagt of het voor haar voelt alsof ze misschien lichter weegt als anderen, of sneller uit balans gebracht kan worden dan anderen, alsof zelfs de wind haar kan doen meebewegen als ze stilstaat.

Niet in exact dezelfde woorden, maar dit is ongeveer wat zij mij heeft verteld. Ze is er zichzelf bewust van en als het leven even niet wil ervaart ze het als enigszins beangstigend. Als het leven wel wil lijk ik te ervaren dat ze het juist als een competentie ziet ...

quote:
De interne leegte is er wellicht één van onzekerheid, op het oppervlak zal het zich uitten in onzekerheid over haar uiterlijk, of haar competenties, etc. zoals je zelf al aangaf, maar dat is enkel een rationele manifestatie, de onzekerheid ligt veel dieper, het is er één die wellicht gekenmerkt wordt door gevoelens van minderwaardigheid, gevoelens van onwaardigheid van o.a. liefde en misschien zelfs wel zelf-haat. Gevoelens die moeilijk en pijnlijk zijn om jezelf mee te confronteren.

Haar ouders hebben naar alle waarschijnlijkheid een grote invloed gehad op deze diepgelegen gevoelens, en de oorzaak ligt vroeger in haar jeugd dan de breuk in haar tienerjaren, de breuk in haar tienerjaren is een indicatie dat er op emotioneel gebied dingen goed mis waren thuis.

De reden dat ze een niet monogame serial-dater is is vanwege haar onzekerheid, en de verdovende werking die liefde heeft. Ze is op emotioneel nog niet op een plek om oprechte liefde en verbondenheid te voelen, en ze zal zelfs bang zijn en het benauwd krijgen als ze het wel gaat voelen. Ze zoekt nu met het daten een opvulling van de leegte, iets dat tijdelijk kan door de emotionele en hormonale intensiteit van nieuwe liefde, maar als het na een maand al niet meer werkt is de leegte wellicht erg groot. Haar drijfveer voor daten is niet een partner vinden om het leven mee te delen, haar drijfveer is iemand vinden die haar chronisch drukkende leegte op kan vullen, maar niets externs kan een interne leegte langer dan tijdelijk opvullen.

Bedankt voor deze analyse. Ik herken er absoluut aanknopingspunten in.
quote:
Waarschijnlijk is ze ver van haar werkelijke 'ik' verwijderd, de ik die nooit goed genoeg was, of niet geaccepteerd werd thuis, en deze boodschappen hebben er misschien toe geleid dat ze haar echte ik ook niet accepteert en genoeg vindt. Ze zal eraan moeten werken om comfortabel te worden met haar onzekerheid, en niet naar buiten te rijken voor een oplossing, maar de oplossing in zichzelf te zoeken door haar gevoelens over zichzelf te veranderen, hier heeft ze professionele therapie voor nodig, het is te verhelpen, maar ze moet er op emotioneel gebied aan toe zijn en de motivatie om te veranderen moet echt van binnen komen.

Ze is daar erg druk mee in de weer. Enkel alleen niet via het reguliere circuit, maar via alternatieve methodes. En eerlijk gezegd krijg ik af en toe de rillingen van die teksten. Soms lijkt het erop alsof ze een stoornis tot competentie willen aansterken. Het bewustzijn van het zelf is belangrijk, maar dan wel om een plaats in het geheel te vinden ... niet om het geheel te domineren met zelfzucht. Juist die alternatieve methodes lijken erg gericht op het opblazen van het ego. En juist dat ego is iets dat met regelmaat domineert, tot aan (het vermoeden van) emotionele manipulatie aan toe. Maar dit is allemaal erg subtiel dus.

quote:
Wees lief voor haar, liever dan ze voor zichzelf is, maar pas op dat je jezelf niet wegcijfert en op de tweede plaats zet, je bent niet haar redder.

Ik heb dat een tijd geprobeerd, maar het lijkt onmogelijk. Deze vriendschap is eindig. De mate van bevestiging lijkt steeds groter te moeten worden. Daarbij ervaar ik dat ze continu mijn grenzen oprekt en deze alsnog met voeten betreedt. Als ik dat uitleg begrijpt ze het. Ik krijg alleen sterk het gevoel dat het totaal niet internaliseert. Hierdoor heb ik sterk de indruk gekregen dat empathie wordt geveinsd en zij grotendeels enkel reflectief geëmotioneerd kan raken. Het wordt allemaal geacteerd en ik denk dat ze zichzelf daar bewust van is. Er is geen empathie.

quote:
Wellicht dat ze onbewust verantwoordelijkheid ontwijkt omdat ze niet genoeg vertrouwen in zichzelf heeft dat ze competent genoeg is dat ze de verantwoordelijkheid kan dragen.

Heb je het idee dat één van haar ouders wellicht een persoonlijkheidsstoornis heeft, zoals een vader met Narcistische trekken?
Volgens haar eigen woorden is er in elk geval één narcistische ouder. Ik ken ze beide en bij dezelfde heb ik sterk het gevoel dat er inderdaad iets niet in de haak is. Ik lijk dat voornamelijk te merken aan hoe de omgeving op deze ouder reageert. Overigens vertoont zij ook met regelmaat (sterke) narcistische trekken. Ze voldoet overigens vrij sterk aan een theatraal beeld. Ik heb nog geen kwaadaardig persoon in haar opgemerkt, maar de subtiliteit in haar (afwijkende) gedrag is opmerkelijk. Bedankt voor je zeer uitgebreide reply. Ik ben er niet zoveel meer mee bezig, maar interessant is het wel. Nooit verwacht dat een mens zo anders kan zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2017 17:45:23 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')