abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171876763
Jongen van 13 verdrinkt in Waal, derde dode in vijf dagen


In de Waal bij Tiel is het lichaam gevonden van een 13-jarige jongen die daar eerder op de dag was verdwenen. Het is al de derde keer deze week dat er in de rivier een dode zwemmer wordt aangetroffen.

De jongen uit Tiel raakte vanmiddag vermist toen hij met een groep vrienden aan het zwemmen was. De brandweer begon een zoekactie met duikers en een helikopter, maar kon de jongen niet vinden. Vanavond werd zijn lichaam aangetroffen met behulp van sonarapparatuur.

"Zwemmen in rivieren en kanalen is gevaarlijker dan mensen denken, door de scheepvaart, maar ook door wisselende temperaturen in het water", waarschuwt een politiewoordvoerder bij Omroep Gelderland.

Wamel

Gisteravond werd in de Waal ook al een lichaam gevonden bij Wamel. Het slachtoffer was een man uit Andelst, die de dag daarvoor tijdens het zwemmen voor de ogen van zijn gezin door het stromende water werd meegesleurd.

Zondag verdween een zwemmer bij het dorp Oosterhout, in de gemeente Overbetuwe. Later werd vermoedelijk zijn lichaam teruggevonden in de Waal bij Rossum.

http://nos.nl/artikel/217(...)e-in-vijf-dagen.html
pi_171876765
  vrijdag 23 juni 2017 @ 07:14:31 #3
64781 bonke
pipo koeie
pi_171876991
vroeger hoorde ik verhalen van een grote familie die aan het kanaal woonden, die kinderen zwommen dus onder een langsvarende grinza door zo naar de overkant :)
pies on joe toe
  vrijdag 23 juni 2017 @ 09:37:59 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_171878591
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:14 schreef bonke het volgende:
vroeger hoorde ik verhalen van een grote familie die aan het kanaal woonden, die kinderen zwommen dus onder een langsvarende grinza door zo naar de overkant :)
[ afbeelding ]
Er zijn vast mensen die dat kunnen, maar niet het gemiddelde kind. Ook niet 'vroegah'.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_171879227
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:14 schreef bonke het volgende:
vroeger hoorde ik verhalen van een grote familie die aan het kanaal woonden, die kinderen zwommen dus onder een langsvarende grinza door zo naar de overkant :)
[ afbeelding ]
Ah mooie herinneringen.
Ik sprong er met mn broertje altijd juist overheen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_171879375
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:05 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ah mooie herinneringen.
Ik sprong er met mn broertje altijd juist overheen.
Dat waren nog eens dagen he en dan zo met een handstand via het water weer op de overkant.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:19:17 #7
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_171883953
Dat is een risico dat inderdaad bestaat.
Ik zwem zelf ook wel eens in de Waal. Je moet gewoon zorgen dat je dicht bij de oever blijft.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_171895306
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:14 schreef bonke het volgende:
vroeger hoorde ik verhalen van een grote familie die aan het kanaal woonden, die kinderen zwommen dus onder een langsvarende grinza door zo naar de overkant :)
[ afbeelding ]
Ik woonde langs een kanaal, waar geregeld zeecruise kwamen en dan nam ik een aanloop en sprong er zo op om gratis vakantie te houden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_171895512
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:05 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ah mooie herinneringen.
Ik sprong er met mn broertje altijd juist overheen.
_O-
pi_171895589
Dit was blijkbaar een Syrische jongen, nog niet lang in Nederland.
pi_171897049
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:14 schreef bonke het volgende:
vroeger hoorde ik verhalen van een grote familie die aan het kanaal woonden, die kinderen zwommen dus onder een langsvarende grinza door zo naar de overkant :)
[ afbeelding ]
Klopt.

Mijn ouders zwommen ook daar heel veel in de Waal in hun jeugd en dat ja dat gebeurde.

Ook het aan de aken gaan hangen of er op klimmen en een stuk mee meevaren.

Over de grote gevaren van het zwemmen en de stroming / draaikolken heb ik ze ook gehoord, dat ze de enorme kracht van dat water hadden gevoeld.

Geen broodje aap verhalen dus.

Maar, wat mijn ouders betreft, waar gebeurde verhalen uit de jaren '40-'50.
pi_171897189
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:14 schreef bonke het volgende:
vroeger hoorde ik verhalen van een grote familie die aan het kanaal woonden, die kinderen zwommen dus onder een langsvarende grinza door zo naar de overkant :)
[ afbeelding ]
Zwemmen in een kanaal is dan ook wel net even wat anders als zwemmen in een rivier.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_171904433
Nee, deze dan; Juf gaat met 18 leerlingen zwemmen in de rivier, politie grijpt in

In nog geen week tijd zijn er drie zwemmers verdronken in het water van de rivier de Waal. Toch leek het een schooljuf een goed idee om met de hele klas te gaan zwemmen in de Rijn in Arnhem, totdat de politie ingreep.

Dat meldt dagblad de Gelderlander, dat verder schrijft dat de juf 'onwetend' was. Na de waarschuwing van de politie, dirigeerde ze de klas snel terug naar de oever.

18 kinderen
Het ging om een klas van 18 kinderen. Het is niet duidelijk hoe oud ze zijn.

De politie was gealarmeerd door een schipper die de kinderen tot borsthoogte in het water zag staan. https://www.rtlnieuws.nl/(...)er-politie-grijpt-in

Koekoek. |:( o|O
´
pi_171904540
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 01:09 schreef Kim-Holland het volgende:
Nee, deze dan; Juf gaat met 18 leerlingen zwemmen in de rivier, politie grijpt in

In nog geen week tijd zijn er drie zwemmers verdronken in het water van de rivier de Waal. Toch leek het een schooljuf een goed idee om met de hele klas te gaan zwemmen in de Rijn in Arnhem, totdat de politie ingreep.

Dat meldt dagblad de Gelderlander, dat verder schrijft dat de juf 'onwetend' was. Na de waarschuwing van de politie, dirigeerde ze de klas snel terug naar de oever.

18 kinderen
Het ging om een klas van 18 kinderen. Het is niet duidelijk hoe oud ze zijn.

De politie was gealarmeerd door een schipper die de kinderen tot borsthoogte in het water zag staan. https://www.rtlnieuws.nl/(...)er-politie-grijpt-in

Koekoek. |:( o|O
Zwemmen is een groot woord, maar bepaald slim is het niet.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')