abonnement Unibet Coolblue
pi_171871867
quote:
De Professional Cycling Council (PCC) heeft donderdag tijdens zijn tweede bijeenkomst van het jaar in het Zwitserse Genève enkele ingrijpende beslissingen genomen voor de Giro, de Vuelta en de Tour van volgend jaar.

De Giro, Tour en Vuelta worden vanaf 2018 nog met slechts 8 in plaats van 9 renners per ploeg afgewerkt. Door die wijziging zal het peloton in de drie grote rondes uit maximaal 176 renners bestaan.

"Met die ingreep proberen we de veiligheid van de renners en de rest van de karavaan te verbeteren", klinkt het bij de UCI. Ook het aantal deelnemers in de andere koersen op de WorldTour-kalender en de continentale circuits zal vanaf volgend jaar beperkt worden tot 176.

"Om de verstoringen door het WK voetbal te minimaliseren" besliste de PCC eveneens dat het startschot van de Tour van 2018 een week later zal gegeven worden dan aanvankelijk voorzien. 'La Grande Boucle' trekt zich volgend jaar op 7 juli op gang in plaats van op 30 juni, waardoor het WK voetbal in Rusland (14 juni-15 juli) slechts één week overlapt met de Tour.

De verschuiving heeft ook een invloed op de rest van de wielerkalender. De UCI maakt het definitieve programma voor 2018 in september bekend.

Om de nervositeit tijdens een massasprint te verminderen, wil de PCC tijdsverschillen tot 3 seconden niet laten meetellen voor het algemene klassement. De UCI gaat dat voorstel testen tijdens de komende Ronde van Frankrijk.
bron: sport.be

Dus door het WK voetbal moet de tour plots een week later beginnen? Dat is toch absurd voor woorden :')

In 2010 en 2014 deden ze dit niet.

Alles voor het geld!

In 2014 gingen ze van start op 5 juli (gewoon eerste zaterdag van juli, wat hen goed uitkwam)
En in 2010 op 3 juli .
pi_171872322
De Dauphinee hield ook rekening met Roland Garros. Of de tour nou op 30 juni of 7 juli begint zal me echt een worst zijn
pi_171872766
Ik vind wel top. Kan geen voetbal en tdf tegelijk kijken
  donderdag 22 juni 2017 @ 22:42:15 #4
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_171873370
Ik wil niet heel vervelend doen, maar 7 juli is volgend jaar gewoon de eerste zaterdag van juli, dus ik zie het probleem niet. Ben ook zeker geen voorstander van het feit dat alles altijd moet wijken voor voetbal, maar dit is een beetje non-nieuws.

quote:
Om de nervositeit tijdens een massasprint te verminderen, wil de PCC tijdsverschillen tot 3 seconden niet laten meetellen voor het algemene klassement. De UCI gaat dat voorstel testen tijdens de komende Ronde van Frankrijk.
Dit vind ik trouwens wel een kutidee.
pi_171873383
SLim, zo kan ze van geld van tv verdienen..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_171878718
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:42 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik wil niet heel vervelend doen, maar 7 juli is volgend jaar gewoon de eerste zaterdag van juli, dus ik zie het probleem niet. Ben ook zeker geen voorstander van het feit dat alles altijd moet wijken voor voetbal, maar dit is een beetje non-nieuws.

[..]

Dit vind ik trouwens wel een kutidee.
Ja inderdaad, zo ga je heel rare situaties krijgen. Bijvoorbeeld een waaieretappes met relatief kleine verschillen. Stel dat er dan in de slotkilometer van renners lossen, dan krijg je straks dat de 2e groep die op 20 seconden binnenkomt toch dezelfde tijd als de 1e groep krijgt :')

De etappe naar Bern in de Ronde van Zwitserland was een mooi voorbeeld hoe slecht het kan uitpakken. Een gat van 3 seconden is best lang. Ben je op waarde gelost, word je gewoon alsnog beloond.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:55:20 #7
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_171883451
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:23 schreef Leonos het volgende:
Ik vind wel top. Kan geen voetbal en tdf tegelijk kijken
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_171883556
Minder renners mee laten doen voor de veiligheid? Waarom niet een paar honderd motoren minder mee laten rijden?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_171883594
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:00 schreef Hallojo het volgende:
Minder renners mee laten doen voor de veiligheid? Waarom niet een paar honderd motoren minder mee laten rijden?
Omdat wij dan geen goede beelden hebben vanaf de motor ;)
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:05:26 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171883670
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:01 schreef Leonos het volgende:

[..]

Omdat wij dan geen goede beelden hebben vanaf de motor ;)
Motoren weg, alles met drones doen en gewoon een peloton van 200 man.
And so is the past
pi_171884497
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:05 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Motoren weg, alles met drones doen en gewoon een peloton van 200 man.
Tegenwoordig kan drones maximaal half uurtje vliegen..
Tenzij je een mini-helicopter heeft
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_171889314
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:42 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Ja inderdaad, zo ga je heel rare situaties krijgen. Bijvoorbeeld een waaieretappes met relatief kleine verschillen. Stel dat er dan in de slotkilometer van renners lossen, dan krijg je straks dat de 2e groep die op 20 seconden binnenkomt toch dezelfde tijd als de 1e groep krijgt :')

De etappe naar Bern in de Ronde van Zwitserland was een mooi voorbeeld hoe slecht het kan uitpakken. Een gat van 3 seconden is best lang. Ben je op waarde gelost, word je gewoon alsnog beloond.
Als deze regel enkel gaat gelden op biljartvlakke ritten vind ik het eigenlijk wel prima. Bij berg / heuvel ritten of bijv. een vlakke rit met aankomst op een muurtje vind ik een regel als deze echter geen plaats hebben.

Bij waaierritten zie ik het issue niet direct, daar de verschillen tussen de waaiers daar in de regel toch aanzienlijk groter zijn 3 seconden.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 17:17:36 #13
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_171889627
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 17:03 schreef Dennism het volgende:

[..]

Als deze regel enkel gaat gelden op biljartvlakke ritten vind ik het eigenlijk wel prima. Bij berg / heuvel ritten of bijv. een vlakke rit met aankomst op een muurtje vind ik een regel als deze echter geen plaats hebben.

Bij waaierritten zie ik het issue niet direct, daar de verschillen tussen de waaiers daar in de regel toch aanzienlijk groter zijn 3 seconden.
Bij ritten die aankomen op een muurtje zou het de hele koers verwoesten. Daar heb je bijna altijd verschillen die bijna nooit meer dan een paar seconden bedragen. Nu zijn dat altijd boeiende etappes, niet alleen voor de etappewinst maar ook voor speldenprikjes tussen klassementsrenners. Met deze regel kun je als klassementsrenner gewoon uit je neus vretend naar de finish peddelen.

Maar ook in vlakke ritten is het matig, het gebeurt echt weleens dat het peloton breekt in de finale, en als klassementsrenner moet je gewoon maken dat je voorin zit. Dat is hoe de koers is, elke dag scherp zijn, 3 weken lang. Niet de helft van de tijd rustig aan kunnen doen omdat je weet dat je toch geen tijdsverschillen gaat krijgen.

Sowieso, de regel is nergens voor nodig, het gaat echt de veiligheid niet bevorderen, dat moeten renners toch echt zelf doen. Nou ja, en de motor- en autobestuurders dan, die verneuken het ook wel erg vaak laatste jaren.
pi_171890212
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:01 schreef Leonos het volgende:

[..]

Omdat wij dan geen goede beelden hebben vanaf de motor ;)
Er zijn een stuk of drie cameramotoren, die vormen het probleem echt niet hoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')