Helaas wel. Als ik het pakje kreeg had ik hem geweigerd.quote:
Ik heb de webshop nog niet gemaild, ik wilde eerst de reacties hier afwachten. De webshop is niet specifiek gericht op Nederlandse klanten. Ik weet niet of ik de link hier mag plaatsen eigenlijk.quote:Op donderdag 22 juni 2017 21:42 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Het moet terug. Er is nergens wettelijk iets geregeld voor verzendkosten in dit soort gevallen, dus je moet even de reactie van de webshop afwachten.
Is het trouwens een webshop dat ook gericht op Nederland is?
Niet geweigerd of niet getekend? Je hebt een bestelling ontvangen die geannuleerd is. Geen webshop haalt het toch in z'n hoofd om jou de verzendkosten te willen laten betalen. Ze mogen blij zijn dat je het terug wil sturen.quote:Op donderdag 22 juni 2017 21:38 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Helaas wel. Als ik het pakje kreeg had ik niet geweigerd.
Excuus, geweigerd. Dat is ook wel zo. Ik denk dat ik ze morgenvroeg ga mailen.quote:Op donderdag 22 juni 2017 22:22 schreef baskick het volgende:
[..]
Niet geweigerd of niet getekend? Je hebt een bestelling ontvangen die geannuleerd is. Geen webshop haalt het toch in z'n hoofd om jou de verzendkosten te willen laten betalen. Ze mogen blij zijn dat je het terug wil sturen.
Helemaal niet zo gek hoor. Engelse copyright- en productiewetten zijn erg soepel. Door te doen alsof je product in Engeland geproduceerd is, is het legaal in heel de EU te verkopen als 'echt'. En aangezien er niet gehandhaafd wordt, doen verkopers nauwelijks moeite om te verhullen dat ze fout zitten en hun Chinese namaak gewoon uit (in jouw geval) Duitsland of zo versturen. Zolang ze (iets dat lijkt op) een brievenbusfirma in Engeland hebben en geen voorraden aanhouden is het 'ok'.quote:Op donderdag 22 juni 2017 21:35 schreef Amplifier het volgende:
Ik kreeg een Deutsche Post track and trace nummer (wat op zich vreemd is voor een Engelse webshop).
Dat vind jij echt de beste en eerlijkste manier? Wauw.....quote:Op donderdag 22 juni 2017 22:58 schreef bladieblapompom het volgende:
Door een technische fout was het product niet verzonden, daarna is de bestelling geannuleerd en heb jij je geld teruggekregen. Netjes geregeld van de webshop zo te horen. Maar daarna kreeg jij het pakketje toch nog binnen. Dat pakketje dat je gekregen hebt, is dat met de track and trace die jij eerder gekregen had (van Deutsche Post). Zoja, dan was die technische fout dus onzin en zou ik persoonlijk ook iets hebben van... laat maar zitten. Dan zou ik het pakketje nog ff een maand laten liggen, kijken of je nog wat hoort. Zo niet, pech gehad voor de webshop.
Is het niet die track and trace, dan zou ik het mogelijk wel netjes terugsturen. Maar zeker niet zelf voor de verzendkosten opdraaien nee.
Wat een pauper.quote:Op donderdag 22 juni 2017 22:58 schreef bladieblapompom het volgende:
Door een technische fout was het product niet verzonden, daarna is de bestelling geannuleerd en heb jij je geld teruggekregen. Netjes geregeld van de webshop zo te horen. Maar daarna kreeg jij het pakketje toch nog binnen. Dat pakketje dat je gekregen hebt, is dat met de track and trace die jij eerder gekregen had (van Deutsche Post). Zoja, dan was die technische fout dus onzin en zou ik persoonlijk ook iets hebben van... laat maar zitten. Dan zou ik het pakketje nog ff een maand laten liggen, kijken of je nog wat hoort. Zo niet, pech gehad voor de webshop.
Is het niet die track and trace, dan zou ik het mogelijk wel netjes terugsturen. Maar zeker niet zelf voor de verzendkosten opdraaien nee.
De tering zeg Hef jezelf opquote:Op donderdag 22 juni 2017 22:58 schreef bladieblapompom het volgende:
Door een technische fout was het product niet verzonden, daarna is de bestelling geannuleerd en heb jij je geld teruggekregen. Netjes geregeld van de webshop zo te horen. Maar daarna kreeg jij het pakketje toch nog binnen. Dat pakketje dat je gekregen hebt, is dat met de track and trace die jij eerder gekregen had (van Deutsche Post). Zoja, dan was die technische fout dus onzin en zou ik persoonlijk ook iets hebben van... laat maar zitten. Dan zou ik het pakketje nog ff een maand laten liggen, kijken of je nog wat hoort. Zo niet, pech gehad voor de webshop.
Is het niet die track and trace, dan zou ik het mogelijk wel netjes terugsturen. Maar zeker niet zelf voor de verzendkosten opdraaien nee.
quote:Op zondag 25 juni 2017 12:56 schreef Rewimo het volgende:
Ze hebben jou netjes behandeld toen je pakketje niet was aangekomen na betaling lang laten wachten en bleken (om welke reden dan ook) nog niet verzonden te hebben. Dus stuur je ze gewoon een mailtje dat je het pakje toch hebt gekregen en vraag je wat je nu moet doen om het weer naar hun toe te sturen.
TS heeft zelf lang gewacht met contact opnemen. Daarna heeft hij binnen enkele dagen zijn geld teruggekregen.quote:
TS heeft besteld en betaald en daarmee aan zijn verplichtingen voldaan. Gezien ontvangen track en trace en het een buitenlandse zending betrof, denk ik dat het best wel verklaarbaar is dat TS even heeft afgewacht. Dat de verkoper een storing had, is niet het probleem van TS. Dat had de verkoper zelf ook kunnen constateren.quote:Op zondag 25 juni 2017 13:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
TS heeft zelf lang gewacht met contact opnemen. Daarna heeft hij binnen enkele dagen zijn geld teruggekregen.
Ik heb ze een mail gestuurd met de mededeling dat ik mijn geld terug heb gekregen zoals afgesproken, alleen dat ik daarna een pakket binnen kreeg met 2 polo's. Ik heb ze de vraag gesteld hoe ik deze kosteloos kan retourneren.quote:Op zondag 25 juni 2017 14:43 schreef Roces18 het volgende:
Of je doet niets.
Of je stuurt ze een mailtje dat ze iemand kunnen sturen om het op te komen halen (DHL bijv.)
En verder is het niet jouw probleem.
Als je denkt dat ze nep zijn, stuur je een mailtje naar de fabrikant of het een reseller is.
Als ze neppe troep verkopen hebben ze een probleem.
Wat een NSB actiequote:Op maandag 26 juni 2017 09:15 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Ik heb ze een mail gestuurd met de mededeling dat ik mijn geld terug heb gekregen zoals afgesproken, alleen dat ik daarna een pakket binnen kreeg met 2 polo's. Ik heb ze de vraag gesteld hoe ik deze kosteloos kan retourneren.
Verder ga ik zeker ook even een mailtje naar de fabrikant sturen of het een bekende reseller is. Goede suggestie!
Welke actie is een NSB actie volgens jou?quote:
Zal wel kosten/baten-afweging zijn van de webshop. Geen gekke uitkomst voor jouquote:Op maandag 26 juni 2017 17:30 schreef Amplifier het volgende:
Mailtje terug ontvangen, ik mag ze houden. Vreemd verhaal verder, maargoed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |