abonnement Unibet Coolblue
pi_171871102
Hoi,

Ik zit even met een lastige situatie. Het volgende:

Eind vorige maand heb ik 2 merkpolo's bij een Engelse webshop besteld. Op Facebook werd er ook reclame gemaakt (ze hebben ook een eigen pagina waar ze actief op zijn) en de webshop ziet er netjes en betrouwbaar uit.

Ik heb betaald met iDeal, en heb vervolgens 2 weken gewacht. Ik kreeg een Deutsche Post track and trace nummer (wat op zich vreemd is voor een Engelse webshop) maar er kwam maar niets binnen. Hierop heb ik de webshop gemaild, en gezegd dat ik nog niets had.

Vrij snel kreeg ik een reactie terug van de webshop met als excuus een technische fout waardoor het product nog niet verzonden was. Ze vroegen of ik de polo's alsnog wilde hebben, of dat ik mijn geld terug wilde. Ik gaf aan liever het 2e te willen, en dat was geen probleem. Enkele dagen later hebben ze de 120 euro weer netjes teruggestort.

Nu kwam er vandaag een pakje binnen die mijn broertje aangenomen had. Ik heb het uitgepakt en warempel, de 2 polo's zitten erin. Ik heb het label goed bekeken en ze zien er echt uit, maar toch vertrouw ik het niet helemaal. Nu vraag ik mezelf af wat te doen.

Ik wil de polo's eigenlijk niet meer, en ben ook niet bereid om er opnieuw voor te betalen. Ik wil de webshop een mail sturen of ik het terug kan sturen. Verzendkosten ga ik niet betalen, dit is namelijk een fout van de webshop.

Wat zijn eigenlijk mijn opties? Kan de webshop mijn eventuele mail negeren en na x tijd een vordering sturen? Kunnen ze mij verplichten om die 120 euro alsnog te betalen? Alvast dank!
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 21:37:42 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171871156
Is er voor getekend?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_171871193
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:37 schreef Renesite het volgende:
Is er voor getekend?
Helaas wel. Als ik het pakje kreeg had ik hem geweigerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Amplifier op 22-06-2017 22:32:39 ]
pi_171871309
Het moet terug. Er is nergens wettelijk iets geregeld voor verzendkosten in dit soort gevallen, dus je moet even de reactie van de webshop afwachten.

Is het trouwens een webshop dat ook gericht op Nederland is?
pi_171871364
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:42 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Het moet terug. Er is nergens wettelijk iets geregeld voor verzendkosten in dit soort gevallen, dus je moet even de reactie van de webshop afwachten.

Is het trouwens een webshop dat ook gericht op Nederland is?
Ik heb de webshop nog niet gemaild, ik wilde eerst de reacties hier afwachten. De webshop is niet specifiek gericht op Nederlandse klanten. Ik weet niet of ik de link hier mag plaatsen eigenlijk.
  donderdag 22 juni 2017 @ 21:48:38 #6
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171871527
Ik zou ze netjes mailen dat het pakket alsnog is aangekomen, en dat je het graag wilt terugsturen en geen kosten wilt maken, maar wel de moeite van het versturen op je wilt nemen... met als extra dat ze het ook mogen (laten) afhalen..

Zo doe ik het meestal ook.. en dat levert verschillende reacties op..
pi_171872747
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:38 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Helaas wel. Als ik het pakje kreeg had ik niet geweigerd.
Niet geweigerd of niet getekend? Je hebt een bestelling ontvangen die geannuleerd is. Geen webshop haalt het toch in z'n hoofd om jou de verzendkosten te willen laten betalen. Ze mogen blij zijn dat je het terug wil sturen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171873065
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:22 schreef baskick het volgende:

[..]

Niet geweigerd of niet getekend? Je hebt een bestelling ontvangen die geannuleerd is. Geen webshop haalt het toch in z'n hoofd om jou de verzendkosten te willen laten betalen. Ze mogen blij zijn dat je het terug wil sturen.
Excuus, geweigerd. Dat is ook wel zo. Ik denk dat ik ze morgenvroeg ga mailen.
pi_171873929
Door een technische fout was het product niet verzonden, daarna is de bestelling geannuleerd en heb jij je geld teruggekregen. Netjes geregeld van de webshop zo te horen. Maar daarna kreeg jij het pakketje toch nog binnen. Dat pakketje dat je gekregen hebt, is dat met de track and trace die jij eerder gekregen had (van Deutsche Post). Zoja, dan was die technische fout dus onzin en zou ik persoonlijk ook iets hebben van... laat maar zitten. Dan zou ik het pakketje nog ff een maand laten liggen, kijken of je nog wat hoort. Zo niet, pech gehad voor de webshop.

Is het niet die track and trace, dan zou ik het mogelijk wel netjes terugsturen. Maar zeker niet zelf voor de verzendkosten opdraaien nee.
pi_171874527
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:35 schreef Amplifier het volgende:
Ik kreeg een Deutsche Post track and trace nummer (wat op zich vreemd is voor een Engelse webshop).
Helemaal niet zo gek hoor. Engelse copyright- en productiewetten zijn erg soepel. Door te doen alsof je product in Engeland geproduceerd is, is het legaal in heel de EU te verkopen als 'echt'. En aangezien er niet gehandhaafd wordt, doen verkopers nauwelijks moeite om te verhullen dat ze fout zitten en hun Chinese namaak gewoon uit (in jouw geval) Duitsland of zo versturen. Zolang ze (iets dat lijkt op) een brievenbusfirma in Engeland hebben en geen voorraden aanhouden is het 'ok'.

Ik verwacht niet dat ze moeilijk gaan doen, die 2 shirts heeft hun ten slotte ook maar een paar cent gekost. Vraag me af of ze uberhaupt ene retouradres zullen hebben...
pi_171876187
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:58 schreef bladieblapompom het volgende:
Door een technische fout was het product niet verzonden, daarna is de bestelling geannuleerd en heb jij je geld teruggekregen. Netjes geregeld van de webshop zo te horen. Maar daarna kreeg jij het pakketje toch nog binnen. Dat pakketje dat je gekregen hebt, is dat met de track and trace die jij eerder gekregen had (van Deutsche Post). Zoja, dan was die technische fout dus onzin en zou ik persoonlijk ook iets hebben van... laat maar zitten. Dan zou ik het pakketje nog ff een maand laten liggen, kijken of je nog wat hoort. Zo niet, pech gehad voor de webshop.

Is het niet die track and trace, dan zou ik het mogelijk wel netjes terugsturen. Maar zeker niet zelf voor de verzendkosten opdraaien nee.
Dat vind jij echt de beste en eerlijkste manier? Wauw.....
  vrijdag 23 juni 2017 @ 08:18:16 #12
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171877316
Ik zou ze mailen en werkelijk geen poot meer uitsteken. Ze moeten gewoon een koerier langssturen om het op te halen, op een moment dat jouw geschikt is. DHL doet dat voor een kleine meerprijs t.o.v. gewoon verzenden.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171907344
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:58 schreef bladieblapompom het volgende:
Door een technische fout was het product niet verzonden, daarna is de bestelling geannuleerd en heb jij je geld teruggekregen. Netjes geregeld van de webshop zo te horen. Maar daarna kreeg jij het pakketje toch nog binnen. Dat pakketje dat je gekregen hebt, is dat met de track and trace die jij eerder gekregen had (van Deutsche Post). Zoja, dan was die technische fout dus onzin en zou ik persoonlijk ook iets hebben van... laat maar zitten. Dan zou ik het pakketje nog ff een maand laten liggen, kijken of je nog wat hoort. Zo niet, pech gehad voor de webshop.

Is het niet die track and trace, dan zou ik het mogelijk wel netjes terugsturen. Maar zeker niet zelf voor de verzendkosten opdraaien nee.
Wat een pauper.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_171909485
Gewoon terugsturen in goed overleg. Ze zijn echt niet gek en kunnen ook zien dat het gewoon afgeleverd is.

Het pakket was waarschijnlijk gewoon onderweg toen je annuleerde.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2017 11:20:32 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 juni 2017 @ 12:56:34 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171931976
Ze hebben jou netjes behandeld toen je pakketje niet was aangekomen. Dus stuur je ze gewoon een mailtje dat je het pakje toch hebt gekregen en vraag je wat je nu moet doen om het weer naar hun toe te sturen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_171932392
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:58 schreef bladieblapompom het volgende:
Door een technische fout was het product niet verzonden, daarna is de bestelling geannuleerd en heb jij je geld teruggekregen. Netjes geregeld van de webshop zo te horen. Maar daarna kreeg jij het pakketje toch nog binnen. Dat pakketje dat je gekregen hebt, is dat met de track and trace die jij eerder gekregen had (van Deutsche Post). Zoja, dan was die technische fout dus onzin en zou ik persoonlijk ook iets hebben van... laat maar zitten. Dan zou ik het pakketje nog ff een maand laten liggen, kijken of je nog wat hoort. Zo niet, pech gehad voor de webshop.

Is het niet die track and trace, dan zou ik het mogelijk wel netjes terugsturen. Maar zeker niet zelf voor de verzendkosten opdraaien nee.
De tering zeg ;( Hef jezelf op
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 25 juni 2017 @ 13:16:27 #17
51385 baskick
Juist ja!
pi_171932554
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:56 schreef Rewimo het volgende:
Ze hebben jou netjes behandeld toen je pakketje niet was aangekomen na betaling lang laten wachten en bleken (om welke reden dan ook) nog niet verzonden te hebben. Dus stuur je ze gewoon een mailtje dat je het pakje toch hebt gekregen en vraag je wat je nu moet doen om het weer naar hun toe te sturen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 juni 2017 @ 13:32:53 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171932915
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:16 schreef baskick het volgende:

[..]

TS heeft zelf lang gewacht met contact opnemen. Daarna heeft hij binnen enkele dagen zijn geld teruggekregen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 25 juni 2017 @ 14:43:37 #19
286575 Roces18
Chef de party
pi_171934489
Of je doet niets.
Of je stuurt ze een mailtje dat ze iemand kunnen sturen om het op te komen halen (DHL bijv.)

En verder is het niet jouw probleem.

Als je denkt dat ze nep zijn, stuur je een mailtje naar de fabrikant of het een reseller is.
Als ze neppe troep verkopen hebben ze een probleem.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 25 juni 2017 @ 21:56:36 #20
51385 baskick
Juist ja!
pi_171949763
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

TS heeft zelf lang gewacht met contact opnemen. Daarna heeft hij binnen enkele dagen zijn geld teruggekregen.
TS heeft besteld en betaald en daarmee aan zijn verplichtingen voldaan. Gezien ontvangen track en trace en het een buitenlandse zending betrof, denk ik dat het best wel verklaarbaar is dat TS even heeft afgewacht. Dat de verkoper een storing had, is niet het probleem van TS. Dat had de verkoper zelf ook kunnen constateren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 26 juni 2017 @ 09:15:21 #21
324397 Amplifier
Knallen dus
pi_171956473
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:43 schreef Roces18 het volgende:
Of je doet niets.
Of je stuurt ze een mailtje dat ze iemand kunnen sturen om het op te komen halen (DHL bijv.)

En verder is het niet jouw probleem.

Als je denkt dat ze nep zijn, stuur je een mailtje naar de fabrikant of het een reseller is.
Als ze neppe troep verkopen hebben ze een probleem.
Ik heb ze een mail gestuurd met de mededeling dat ik mijn geld terug heb gekregen zoals afgesproken, alleen dat ik daarna een pakket binnen kreeg met 2 polo's. Ik heb ze de vraag gesteld hoe ik deze kosteloos kan retourneren.

Verder ga ik zeker ook even een mailtje naar de fabrikant sturen of het een bekende reseller is. Goede suggestie!
  maandag 26 juni 2017 @ 11:50:24 #22
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_171960140
quote:
99s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:15 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Ik heb ze een mail gestuurd met de mededeling dat ik mijn geld terug heb gekregen zoals afgesproken, alleen dat ik daarna een pakket binnen kreeg met 2 polo's. Ik heb ze de vraag gesteld hoe ik deze kosteloos kan retourneren.

Verder ga ik zeker ook even een mailtje naar de fabrikant sturen of het een bekende reseller is. Goede suggestie!
Wat een NSB actie
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
  maandag 26 juni 2017 @ 12:49:10 #23
324397 Amplifier
Knallen dus
pi_171961247
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:50 schreef Kaviaar het volgende:

[..]

Wat een NSB actie
Welke actie is een NSB actie volgens jou?
  maandag 26 juni 2017 @ 17:30:01 #24
324397 Amplifier
Knallen dus
pi_171968053
Mailtje terug ontvangen, ik mag ze houden. Vreemd verhaal verder, maargoed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 juni 2017 @ 17:38:04 #25
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171968309
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:30 schreef Amplifier het volgende:
Mailtje terug ontvangen, ik mag ze houden. Vreemd verhaal verder, maargoed.
Zal wel kosten/baten-afweging zijn van de webshop. Geen gekke uitkomst voor jou ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')