tong80 | donderdag 22 juni 2017 @ 19:15 |
De documentaire 'Senna' geeft een exclusief kijkje in het leven van de op 1 mei 1994 overleden Braziliaanse Formule 1-legende Ayrton Senna. Verteld met enkel archiefmateriaal volgt de documentaire Senna tijdens zijn korte carrière De documentaire focust op Senna's debuut en de decennialange, sportieve vete in de jaren '80 met toenmalig wereldkampioen Alain Prost, tot zijn strijd tegen de politieke spelletjes in de sport. In 1994 kwam Senna om het leven bij een ongeluk op het circuit van Imola. Hij was slechts 34 jaar. De documentaire is geregisseerd door Asif Kapaduia, die later ook de Oscar winnaar Amy regisseerde. Senna is inmiddels een ware documentaireklassieker. Senna's dood heeft grote impact gehad op zijn fans en mede-coureurs, maar kwam ook als een klap voor het hele land. Toenmalig president Itamar Franco kondigde drie dagen nationale rouw aan meteen nadat hij het nieuws te horen kreeg. Alle staatsscholen in Brazilië kregen daarbij ook een dag vrij. Regisseur Asif Kapadia vertelt hoe niet alleen Senna’s fans, maar ook kijkers die totaal onbekend zijn met zijn verhaal geboeid worden door de documentaire en dat het verhaal geschikt is voor zowel jong als oud. A must see. Voor mij wordt het herhaling gemist. | |
pmponer | donderdag 22 juni 2017 @ 19:54 |
Bedankt! heb de betamax aangezet | |
tong80 | donderdag 22 juni 2017 @ 20:25 |
Bekende regisseur met geweldige Docu's. | |
de_boswachter | donderdag 22 juni 2017 @ 20:27 |
Bedankt Tong | |
Mexicanobakker | donderdag 22 juni 2017 @ 22:01 |
Al 4x gezien ofzo, toch nog maar ns kijken voor het piquetmomentje | |
Nibb-it | donderdag 22 juni 2017 @ 22:55 |
Mexicanobakker | donderdag 22 juni 2017 @ 23:07 |
PiquetGOD | |
Klopkoek | donderdag 22 juni 2017 @ 23:27 |
Schumacher, valsspeler. Met zijn ijzeren kaaklijn. | |
Columbiafan | donderdag 22 juni 2017 @ 23:29 |
Piquetmomentje? | |
Mexicanobakker | donderdag 22 juni 2017 @ 23:33 |
Dat ie als een kleuter zijn hand opsteekt bij dat stuk waar Balestre vraagt om democratisch te stemmen. Een van mijn favoriete coureurs allertijden wel vanwege dat soort dingen. | |
Mexicanobakker | donderdag 22 juni 2017 @ 23:34 |
Senna heeft zich natuurlijk niet minder schuldig gemaakt aan valsspelen dan Schumacher. Meten met twee maten. | |
Columbiafan | donderdag 22 juni 2017 @ 23:39 |
Ooow ja, dat is wel een stukje prachtige televisie. Heb trouwens ook wel genoten van die beelden van de Driver meeting in Monaco dit jaar. | |
Zorro | donderdag 22 juni 2017 @ 23:44 |
Ik had tijdens hun carriere dan ook een hekel aan allebei. Verschil is dat ik Senna inmiddels wel kan waarderen om wat hij kon. Die kon het ook met een mindere auto, een echt meer dan goede coureur. Hij wel. | |
Mexicanobakker | donderdag 22 juni 2017 @ 23:46 |
http://www.dailymotion.co(...)96-race-part-1_sport Veel kijkplezier. | |
Klopkoek | donderdag 22 juni 2017 @ 23:47 |
Vertel, hij gooide verboden benzine in zijn auto? Liet Bridgestone speciale banden voor hem maken, terwijl de rest vast zat aan inferieure Bridgestone banden? | |
Zorro | donderdag 22 juni 2017 @ 23:54 |
Minder dan Senna op Donington. (Dus ook zeker minder dan Max in Brazilie ) Hamilton komt ook goed vooruit in de regen. Blijft voor mij echter (net als Schumacher) op niveau Hakkinen, Piquet ed. Hamilton en Schumacher hebben meer succes maar ook een superieure auto. Senna en Alonso nav wat ik gezien heb en nav alles wat ik lees ook Fangio en Clark steken daarboven uit. | |
Bluurgh | vrijdag 23 juni 2017 @ 00:01 |
Nee, hij beukte mensen van de baan (Prost 1990), sloeg mensen op hun muil als ze 'm inhaalden (Irvine 1993), dreigde om naar Indycar te gaan als z'n auto niet goed genoeg was (1992). Dat gedoe van Schumacher die Barrichello bijna de pitmuur in duwde een paar jaar geleden? Dat deed Senna ook bij Prost (1988). Of de baan blokkeren (rijdend dan wel) tijdens de kwalificatie om zo pole te krijgen in 1985, ook dat was niet alleen Schumacher. Senna was echt geen lieverdje. Maar daarom zijn hij en Schumacher ook zo vaak kampioen geworden. | |
Mexicanobakker | vrijdag 23 juni 2017 @ 00:15 |
Ze reden allebei iemand van de baan om kampioen te worden. Oke, en Schumacher parkeerde een keertje zijn wagen in de rascasse wat niet de bedoeling was | |
Mexicanobakker | vrijdag 23 juni 2017 @ 00:17 |
Piquet had succes met een superieure auto? Ja in 1987, maar hij behaalde twee kampioenschappen met een matige auto in 1981 en 1983 En je haalt geen 92 overwinningen door alleen maar de beste auto te hebben. | |
Zorro | vrijdag 23 juni 2017 @ 00:20 |
Nee, ik bedoel dat juist van dat van Schumacher en Hamilton, niet Piquet en Hakkinen En 92 overwinningen niet alleen door de beste auto nee, maar wat ik zeg is dat zonder zo'n auto het niveau dus Piquet, Hakkinen is. Die toch ook wel een paar races gewonnen hebben. Alleen geen 92. Dat kon hun auto niet. | |
Bluurgh | vrijdag 23 juni 2017 @ 00:21 |
van de wiki over Senna. Maar komt wel redelijk overeen, alleen wat minder duidelijk te zien. | |
Mexicanobakker | vrijdag 23 juni 2017 @ 00:26 |
Piquet vind ik juist een van de beste coureurs, beetje vergelijkbaar met Alonso. Hakkinen wel mee eens ja. Maar Schumacher had maar 3 seizoenen in zijn carrière duidelijk de beste auto. Misschien in 1994 nog. |