o jaquote:Op woensdag 10 januari 2018 14:51 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Development driver he, geen idee of hij ook reservedriver is/wordt
quote:Op woensdag 10 januari 2018 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
hopen op een griepje van Kimi, lijkt me toch leuk hem minimaal 1 race in actie te zien
Leclerc is reserverijder voor Ferrari en Giovinazzi voor Sauber. Dus als Kimi een griepje krijgt zien we een hele caroussel op gang komenquote:Op woensdag 10 januari 2018 14:51 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Development driver he, geen idee of hij ook reservedriver is/wordt
Plus dat Max dan de race daarna wintquote:Op woensdag 10 januari 2018 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
hopen op een griepje van Kimi, lijkt me toch leuk hem minimaal 1 race in actie te zien
quote:Op woensdag 10 januari 2018 16:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Plus dat Max dan de race daarna wint
dan zal Sirotkin wel bij Williams gaan rijden. Het was hem of Kvyat naast Stroll....quote:Op woensdag 10 januari 2018 14:20 schreef ChatGirl het volgende:Daniil Kvyat komt terug als testcoureur bij Ferrari.twitter:ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 10-01-2018 om 14:13:40 Daniil Kvyat to become Scuderia Ferrari’s development driver https://t.co/yvTwQHaTOh reageer retweet
Dat stond toch al min of meer vast?quote:Op woensdag 10 januari 2018 19:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dan zal Sirotkin wel bij Williams gaan rijden. Het was hem of Kvyat naast Stroll....
quote:Starten met vier wagens naast elkaar? F1-bazen willen experimenteren met startgrid
De bazen van de Formule 1 willen andere mogelijkheden bekijken om de wagens op te stellen op de startgrid, zo vertelt voormalig technisch directeur bij Williams Pat Symonds.
Tegenwoordig maakt Symonds deel uit van een groep specialisten die sportief directeur van de F1 Ross Brawn moeten bijstaan in de toekomstvisie van de sport. De Brit vertelt dat de virtuele wereld van de esports zich uitstekend zouden lenen om zulke experimenten te doen en af te wegen of ze al dan niet uitvoerbaar zijn. Zo wil hij debacles vermijden zoals de verandering van het kwalificatieformat in 2016 dat na een raceweekend al terug werd afgevoerd.
“We zijn enthousiast om in een virtuele omgeving een paar nieuwe reglementen te testen,” aldus Symonds. “Dan hebben we statistieken om te bestuderen en het geeft ons de kans om iets te simuleren wat anders niet op een simpele manier kan.”
“Ik zal even een voorbeeld geven waar we al een tijdje over nadenken. Sinds een aantal jaren is de startgrid een formatie waarbij de ene wagen schuin achter de andere staat. Een van de problemen is dat we de snelste wagen vooraan zetten en de tragere er achter maar er waren tijden dat dat niet zo was.”
“Er was een tijd dat er twee auto’s zij aan zij vertrokken en we hebben zelfs een foto in ons kantoor in Londen hangen van een race in Monza waar er vier wagens op de eerste rij staan. Wat zou er gebeuren als we dat terug zouden doen? Dat zijn dingen die moeilijk te simuleren zijn.”
“Nu hebben we de mogelijkheid om naar een esportsgroep te gaan, de grid veranderen en hen zo twintig races te laten rijden. Dat hoeven ook geen races van driehonderd kilometer te zijn, het zijn enkel de eerste drie ronden die ons interesseren. Is de eerste ronde spannender of krijgen we een grote crash in de eerste bocht?”
“Door dit te doen en het in een statistiek te gieten kunnen we zulke dingen beter begrijpen. We hebben tastbare bewijzen om ons op te baseren, ik kan niet genoeg herhalen hoe belangrijk dat is,” besluit de Brit.
Dat gaat wel passen in Monaco jaquote:
Mercedes presenteert 'm op dezelfde dag als Ferrari.quote:Op donderdag 18 januari 2018 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
Er zijn weer een paar data bekend van de presentaties. McLaren presenteert de auto op 23 februari en STR op 25 februari.
presentatiedata:
22 februari Ferrari
23 februari McLaren
25 februari Toro Rosso
Ik zag het net langskomen op Twitterquote:Op donderdag 18 januari 2018 11:32 schreef Niox het volgende:
[..]
Mercedes presenteert 'm op dezelfde dag als Ferrari.
quote:Force India and Sauber have withdrawn their complaint to the European Union about anti-competitive practices in Formula One.
“We have decided to withdraw the complaint we lodged with the European Commission in 2015 on the subject of anti-competitive practices in the sport of Formula 1,” said the teams in a statement on Thursday.
“We have been greatly encouraged by the dialogue that has been introduced following the appointment of Chase Carey as Executive Chairman and CEO of the Formula 1 commercial rights holder and his new management team. Their approach has brought a new culture of transparency to the sport and illustrates willingness to debate fundamental issues such as the distribution of the prize fund monies, cost control and engine regulations.
“We are encouraged and reassured by the even-handed and fair negotiating approach taken by the new management of Formula 1 to all the teams and their issues. While the concerns leading to the compliant were fully justified, we believe this new approach provides the necessary degree of assurance that our concerns will be looked at objectively, and we prefer to resolve the issues facing the sport through dialogue rather than a legal dispute.
“We want to support this transformational process in Formula 1 and thus have resolved to withdraw our complaint with immediate effect.”
According to sources a settlement has been discussed between the parties.
The complaint was lodged in September 2015. At the time Force India said it was “questioning the governance of Formula One and showing that the system of dividing revenues and determining how Formula One’s rules are set is both unfair and unlawful.”
quote:"Reglementswijzigingen moeten F1 spectaculairder maken"
Een groep rond Ross Brawn die de toekomstige F1 zal vormgeven, zal zich vooral bezighouden met reglementswijzigingen op het vlak van aerodynamica, motoren en de ophanging van de bolides. Op die manier hopen ze het spektakel in de sport te verhogen.
Eén van de dingen die de nieuwe eigenaar van de F1, Liberty Media, gedaan heeft, was Ross Brawn als sportief directeur aanstellen. De Brit bouwde een team rond zich dat het toekomstbeeld van de sport zal bepalen.
Voormalig technisch directeur van Williams, Pat Symonds, maakt deel uit van dat bewuste team. Hij zegt dat er hard gewerkt wordt om de bolides er zo spectaculair mogelijk te laten uitzien, maar ook om het spektakel op de baan te verhogen.
“Als we de technische reglementen van de F1 bekijken, zien we dat er eenentwintig secties zijn”, aldus Symonds op de ‘MIA Entertainment and Energy-Efficient Motorsport Conference’. “Wanneer we die bekijken, zien we dat er een aantal zijn die niets bijdragen aan het spektakel. Daarom hebben we beslist om ons op technisch vlak op drie gebieden toe te spitsen.”
“Dat zou aerodynamica kunnen zijn. Het is interessant voor veel mensen en niemand zou erin slagen om regels te maken zodat het geen onderscheidende factor is. Dan kunnen we maar beter maken dat het een van de dingen wordt die ertoe doen.”
“Hetzelfde geldt voor de motoren, die zijn belangrijk voor de fabrikanten en de fans vinden ze interessant. Dan kunnen we er beter voor zorgen dat er een verschil in prestatie is. Ten slotte hebben we dan nog de ophanging, ik doel dan eigenlijk op bandenslijtage en hoe de teams daarmee omgaan. Dat zijn de drie technische dingen die tot een verschil moeten kunnen leiden.”
Symonds wil ook het belang van het budgetplafond niet minimaliseren. Het is belangrijk dat het speelveld groter wordt, dat er meer teams in de voorste gelederen meevechten.
“De kosten maken het voor de kleinere teams moeilijk om met de leiders mee te vechten”, aldus de Brit. “De F1 moet weer onvoorspelbaar worden. De slechtste periodes in de F1 van de laatste tientallen jaren waren die wanneer het resultaat voorspelbaar was, we hebben dat nu ook een beetje gezien met de dominantie van Mercedes.”
“We willen spektakel zien, want het oog wil ook wat, en we willen ook zien dat de rijder daar een duidelijke rol in heeft. We moeten de problemen van het livepubliek en het publiek thuis achter het scherm apart bekijken, want zij hebben elk andere noden. We moeten meer gaan denken in een raceweek en ons niet alleen beperken tot de race op zondag”, besluit Symonds.
Tja, uhhh...quote:In TV terms, a number of changes are being contemplated. These were presented to broadcasters as unconfirmed plans at a meeting this week.
Among the ideas were:
• making the start time of European races an hour later in the hope of attracting a bigger audience - so a typical start would be 2pm in the UK, rather than 1pm
• races to start at 10-past the hour rather than on it
• Bahrain to become a full night race rather than start at twilight
• improved engine sound from repositioned on-board microphones
• make the cars look faster with different camera angles and static cameras
• playing a soundtrack of music at occasional parts of the race
• a highlights reel to play at regular intervals during the live broadcast
• a potential deal with Netflix for behind-the-scenes footage
Wat een onzin is dat.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 02:16 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.bbc.com/sport/formula1/42816877
[..]
Tja, uhhh...
Veel te Amerikaans.. vdie soundtracks en highlights.. kom op zeg...quote:Op vrijdag 26 januari 2018 02:16 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.bbc.com/sport/formula1/42816877
[..]
Tja, uhhh...
Conclusie: Dump alles behalve dat laatste. Ik was al bang dat een stel Amerikanen er een Amerikaanse bende van gingen maken, en dat lijkt nog te gaan gebeuren ookquote:• making the start time of European races an hour later in the hope of attracting a bigger audience - so a typical start would be 2pm in the UK, rather than 1pm
Voor Amerika
• races to start at 10-past the hour rather than on it
Waar slaat dat in godsnaam op?
• Bahrain to become a full night race rather than start at twilight
Als je alles een uur later gaat doen...
• improved engine sound from repositioned on-board microphones
Dat klonk vorig jaar nep, dat is het ook, opdonderen en gewoon echt geluid fixen.
• make the cars look faster with different camera angles and static cameras
Murica...
• playing a soundtrack of music at occasional parts of the race
Murica............ grootste onzin van allemaal
• a highlights reel to play at regular intervals during the live broadcast
Wat hierboven staat
• a potential deal with Netflix for behind-the-scenes footage
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |