SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere autosport gerelateerde topics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wijzigingen 2017 uitgelegd
Van 9 naar 11pm.quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:07 schreef Asschen_sukar het volgende:
Kwalificatie van Austin gaat dus naar 1 uur NL tijd?
quote:Op maandag 19 juni 2017 23:51 schreef sasquatsch het volgende:
En dan zou er nog een Chinees F1 team in aantocht zijn.
Er is al aan diverse medewerkers van F1 teams gevraagd of ze voor een nieuw team zouden willen werken. Dit is door Christian Horner bevestigd. Geruchten zijn dat dit Chinese investeerders zijn die de overblijfselen van Manor gekocht hebben.
Gezien de procedures van de FIA komt 2018 te vroeg dus zou dit voor 2019 zijn, al kun je je afvragen waarom een nieuw team nog voor 2021 wil instappen onder de huidige voorwaarden (en verdeling van prijzengeld). Vanaf 2021 gaat er waarschijnlijk veel veranderen aan de structuur van de F1.
[..]
twitter:simondolan twitterde op woensdag 21-06-2017 om 20:43:21 Can't say too much at the moment but...... https://t.co/mgt7ymWmCR reageer retweet
twitter:thebuxtonblog twitterde op woensdag 21-06-2017 om 15:09:53 Interesting timing given Todt's comments regarding new teams, and news over at Sauber... perhaps a touch too early… https://t.co/YnGyBg6ZrK reageer retweet
ah, ik dacht dat er 4 uur later stond. Dat is al minder ergquote:
De tijd tussen FP3 en Kwali gaat van 2 naar 4 uurquote:Op donderdag 22 juni 2017 18:35 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
ah, ik dacht dat er 4 uur later stond. Dat is al minder erg
Vervroeg dat concert dan dat raakt een stuk minder mensenquote:Op donderdag 22 juni 2017 18:07 schreef Asschen_sukar het volgende:
Kwalificatie van Austin gaat dus naar 1 uur NL tijd?
Voor Justin Timberlake Hoe typisch Amerikaans, nog even en we krijgen een concert tijdens de race zoals bij de Indy500
Ho-Pin Tung gaat bij dat team aan de slag in de F1?quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:22 schreef zoem het volgende:
[..]twitter:simondolan twitterde op woensdag 21-06-2017 om 20:43:21 Can't say too much at the moment but...... https://t.co/mgt7ymWmCR reageer retweettwitter:thebuxtonblog twitterde op woensdag 21-06-2017 om 15:09:53 Interesting timing given Todt's comments regarding new teams, and news over at Sauber... perhaps a touch too early… https://t.co/YnGyBg6ZrK reageer retweet
omdat ze relatief klein zijnquote:Op vrijdag 23 juni 2017 07:24 schreef Klonk het volgende:
Ik snap iets niet en dat is me mede ingegeven door Klonkette
Die vroeg me laatst waarom Aston Martin niet in de F1 stapt als motorenbouwer, gezien hun banden met Red Bull. Gasten hebben zat ervaring met LeMans LMP1 wagens.
En ik kon er geen zinnig antwoord op verzinnen.
in 2009 had Dave Richards een intentie om een heel F1 team neer te zetten met AMR. Dan zou enkel de motor toch ook een mogelijkheid kunnen zijn.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:21 schreef Asschen_sukar het volgende:
En omdat ze toch ook niet hun eigen motoren bouwen voor de LMP1 ?
Aston Martin wilde vorig jaar nog Force India overkopen maar zagen er vanaf. Daarna zijn ze een deal aangegaan met Red Bull waarbij ze reclame op de wagen kregen en Newey een auto voor ze mocht ontwerpen. Goede exposure voor weinig centen, betere deal dan een motor bouwen.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 07:24 schreef Klonk het volgende:
Ik snap iets niet en dat is me mede ingegeven door Klonkette
Die vroeg me laatst waarom Aston Martin niet in de F1 stapt als motorenbouwer, gezien hun banden met Red Bull. Gasten hebben zat ervaring met LeMans LMP1 wagens.
En ik kon er geen zinnig antwoord op verzinnen.
Een gerebadgede Mercedes motor zou kunnen (omdat Merc aandeelhouder is van A-M) maar denk niet dat ze RB zo'n motor willen geven.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 07:24 schreef Klonk het volgende:
Ik snap iets niet en dat is me mede ingegeven door Klonkette
Die vroeg me laatst waarom Aston Martin niet in de F1 stapt als motorenbouwer, gezien hun banden met Red Bull. Gasten hebben zat ervaring met LeMans LMP1 wagens.
En ik kon er geen zinnig antwoord op verzinnen.
zo goed gaat het niet met ze financieel gezienquote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
in 2009 had Dave Richards een intentie om een heel F1 team neer te zetten met AMR. Dan zou enkel de motor toch ook een mogelijkheid kunnen zijn.
twitter:adamcooperF1 twitterde op vrijdag 23-06-2017 om 12:51:41 ICYMI Frederic Vasseur is now favourite to be announced as the new boss of @SauberF1Team: https://t.co/UVkaZyWDUp reageer retweet
Veel te duur. Bovendien is het voor Aston Martin veel beter om te racen met GT wagens vanuit marketing perspectief. Daarom hebben ze ook een contract om nog 5 jaar in GTE te rijden.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 07:24 schreef Klonk het volgende:
Ik snap iets niet en dat is me mede ingegeven door Klonkette
Die vroeg me laatst waarom Aston Martin niet in de F1 stapt als motorenbouwer, gezien hun banden met Red Bull.
Dat gerucht was niet waar.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:26 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Aston Martin wilde vorig jaar nog Force India overkopen maar zagen er vanaf.
Uhm jawel? Dat er gesprekken gaande waren is gewoon bevestigdquote:
Er waren gesprekken over een partnerschap zoals AM dat nu met Red Bull heeft. Overname was nooit sprake van.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 13:54 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Uhm jawel? Dat er gesprekken gaande waren is gewoon bevestigd
Een rebrand naar Aston Martin, de partnerschap met Red Bull is toch wel heel wat anders.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 13:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er waren gesprekken over een partnerschap zoals AM dat nu met Red Bull heeft. Overname was nooit sprake van.
Vanuit marketing perspectief is er niets beter dan F1. Zoveel exposure krijg in geen enkele andere raceklasse. Maar dan moet je het wel kunnen en willen betalen.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 13:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Veel te duur. Bovendien is het voor Aston Martin veel beter om te racen met GT wagens vanuit marketing perspectief. Daarom hebben ze ook een contract om nog 5 jaar in GTE te rijden.
Ging alleen over de naamgeving, niet over overname van het team. Een soort titelsponsoring dus.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 14:06 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Een rebrand naar Aston Martin, de partnerschap met Red Bull is toch wel heel wat anders.
Het lijkt erop dat ART-baas Frederic Vasseur de beste papieren heeft om haar op te volgen.quote:
Ja hallo, zo kun je ook zeggen dat Red Bull een rebrand van Jaguar isquote:Op vrijdag 23 juni 2017 14:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ging alleen over de naamgeving, niet over overname van het team. Een soort titelsponsoring dus.
Nee, daar zit een wezenlijk verschil tussen omdat er bij de overname van Jaguar door Red Bull daadwerkelijk van eigenaar veranderd is. Bij de deal met Aston Martin zouden de eigenaren niet veranderen, maar Aston Martin alleen betalen voor naamgeving van het team. Ze zouden geen eigenaar worden.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 14:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja hallo, zo kun je ook zeggen dat Red Bull een rebrand van Jaguar is
gelukkig.....quote:Op vrijdag 23 juni 2017 14:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat ART-baas Frederic Vasseur de beste papieren heeft om haar op te volgen.
Colin Kolles schijnt niet geïnteresseerd te zijn in dit baantje
Ted Kravitz meldde dat gerucht ook al, Fernley leek het niet te ontkennenquote:Op dinsdag 27 juni 2017 13:17 schreef sasquatsch het volgende:
Force India wil volgend jaar de naam veranderen naar Force 1, aldus Auto, Motor und Sport. Dit om een meer internationale uitstraling te krijgen.
twitter:adamcooperF1 twitterde op woensdag 28-06-2017 om 11:47:06 '@ForceIndiaF1 has kickstarted the process of changing its name to 'Force One' for 2018: https://t.co/lK2KfxAZOP reageer retweet
Well done Liberty!quote:Liberty wil presentatie nieuwe auto's groots aanpakken
Nieuwe Formule 1-eigenaar Liberty Media smeedt plannen voor een groot evenement voor de presentatie van de nieuwe auto's voor 2018. Volgens Auto Motor und Sport is het de bedoeling dat alle teams op dezelfde dag hun wagens voor het nieuwe seizoen onthullen. Niet op het circuit van Barcelona, maar ergens in de stad zelf.
Het evenement moet aan de vooravond van de eerste test plaatsvinden en zal gratis toegankelijk zijn voor fans, die zodoende dicht in de buurt van de wagens en de coureurs kunnen komen. Het is een manier van Liberty om de Formule 1 toegankelijker voor het grote publiek te maken. De wijze waarop het nu gaat, is het mediabedrijf een doorn in het oog.
De tijd van grootschalige presentaties is allang voorbij. De teams kiezen tegenwoordig vaak voor een online presentatie, maar meestal zijn de dataverbindingen zo instabiel dat de streams de vele kijkers niet aankunnen en om de haverklap uitvallen. Als het aan Liberty Media ligt, komt daar volgend jaar verandering in. De nieuwe eigenaar van de Formule 1 wil er een grote show van maken.
Klinkt goedquote:
op zich wel alleen is het nu zo dat als bijvoorbeeld Sauber als eerste hun auto onthult ze daar veel publiciteit mee scoren, als ze het allemaal tegelijk doen gaat het alleen om de grote teamsquote:Op woensdag 28 juni 2017 16:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klinkt goed
Veel beter ook dan een sullig filmpje (ja, jullie, Ferrari en Red Bull) of een paar foto's online zetten ofzo.
quote:
tijd dat ze de Sky uitzending als officiële streamfeed gaan gebruiken, dan pas ga ik juichen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Sowieso alle Youtube content, openheid etc. Het heeft vooralsnog alleen maar voordelen voor de kijker opgeleverd.
poging 137..quote:Op zondag 9 juli 2017 12:50 schreef sasquatsch het volgende:
Stefan GP doet weer een poging op de grid te komen.
https://www.motorsport.co(...)eam-stefangp-928454/
quote:Frédéric Vasseur nieuwe teambaas van Sauber
Het Sauber F1 Team heeft Frédéric Vasseur aangekondigd als nieuwe teambaas nadat Monisha Kaltenborn vlak voor de race in Baku haar functie neerlegde.
Voormalig Renault-teambaas Vasseur bleek eind juni al een goede kanshebber om Kaltenborn op te volgen. Hij werd eerder al gespot bij de Sauber-fabriek in het Zwitserse Hinwil. De Fransman gaf vorig seizoen nog leiding aan het team van Renault, maar verliet deze formatie eind vorig jaar vanwege een verschil van inzicht met Renault Sport-baas Cyril Abiteboul.
“Ik ben trots dat ik aan de slag kan gaan bij Sauber Motorsport AG en ik bedank de aandeelhouders voor de steun die ik heb ontvangen”, liet Vasseur in een mededeling weten. “Ik ben altijd onder de indruk geweest van de faciliteiten in Hinwil en door het talent en de ambitie van de medewerkers. Ik kijk ernaar uit om het team te completeren en mijn ervaring en toewijding in te zetten. Ik ben ervan overtuigd dat we samen ambitieuze doelstellingen kunnen behalen. Ook kan ik niet wachten om te werken met de rijders, engineers en alle medewerkers.”
“Ik kijk ernaar uit om een bijdrage te leveren aan de belangrijke ontwikkelingsfase waarin het team zich begeeft", voegde hij eraan toe.
Sauber verschijnt momenteel met coureurs Pascal Wehrlein en Marcus Ericsson aan de start en heeft dit seizoen tot nu toe vijf punten gescoord. Het zijn roerige tijden voor het team omdat er veel onzekerheden zijn, waaronder de motordeal met Honda.
Het lijkt er eerder op dat Sauber zelf de deal heeft afgezegd omdat ze zich niet nog een oncompetitief seizoen kunnen veroorloven. En dat de Honda deal de reden is dat Kaltenborn is weggestuurd bij Sauber.quote:
De relatie tussen vasseur en Renault lijkt me nu ook niet echt meer de beste nadat hij zo is afgeserveerd bij het teamquote:Op woensdag 12 juli 2017 11:07 schreef Fir3fly het volgende:
Sauber dus met Renault volgend jaar lijkt me.
Allicht, maar geld he.quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:10 schreef Rossdale het volgende:
[..]
De relatie tussen vasseur en Renault lijkt me nu ook niet echt meer de beste nadat hij zo is afgeserveerd bij het team
Zou overigens wel een giller zijn als Alonso daar vertrekt en Lewis door iedereen voor gek verklaart wordt omdat ie bij Mercedes weggaat en weer teruggaat naar McLaren en dat die auto prompt het hele veld op een ronde zet en dik wereldkampioen wordt.quote:
Gerucht gaat nu dat McLaren bij Ferrari naar motoren geïnformeerd heeft omdat Mercedes niet wil leveren. Dan zou Sauber met Mercedes motoren kunnen rijden.quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Allicht, maar geld he.
Anders is Ferrari waarschijnlijk, Mercedes gaat terug naar McLaren.
Implausibel, maar we hebben gekkere dingen gezien in F1.quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gerucht gaat nu dat McLaren bij Ferrari naar motoren geïnformeerd heeft omdat Mercedes niet wil leveren. Dan zou Sauber met Mercedes motoren kunnen rijden.
Volgens mij hebben die twee bedrijven niets met elkaar te maken behalve dat ze nu onder dezelfde groep zitten.quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:51 schreef Niox het volgende:
Een Ferrari motor achter in de McLaren gaat nooit gebeuren. Dan is de road car divisie van McLaren per direct dood en begraven.
Probleem is natuurlijk dat als McLaren punten van Mercedes afsnoept, de kans groot is dat ze dat ook van Ferrari doen.quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:34 schreef Rossdale het volgende:
Ach als ze McLaren kunnen beleveren zodat die punten kunnen afsnoepen van Mercedes in het WK, dan zou dat nog best kunnen. Al is er te veel historie tussen de twee merken om dat ook echt van de grond te krijgen.
Ga scenario's schrijven voor horrorfilms.quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zou overigens wel een giller zijn als Alonso daar vertrekt en Lewis door iedereen voor gek verklaart wordt omdat ie bij Mercedes weggaat en weer teruggaat naar McLaren en dat die auto prompt het hele veld op een ronde zet en dik wereldkampioen wordt.
Ik denk dat Alonso dan zelfmoord pleegt
Ze kunnen de klantenmotor altijd net iets trager maken dan van zichzelf. Doet Mercedes namelijk ook, of ja voor klantenteams de motorupdates pas later doorvoerenquote:Op woensdag 12 juli 2017 18:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk dat als McLaren punten van Mercedes afsnoept, de kans groot is dat ze dat ook van Ferrari doen.
Dan pakt McLaren geen punten meer van Mercedes afquote:Op woensdag 12 juli 2017 22:14 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ze kunnen de klantenmotor altijd net iets trager maken dan van zichzelf. Doet Mercedes namelijk ook, of ja voor klantenteams de motorupdates pas later doorvoeren
twitter:tgruener twitterde op woensdag 12-07-2017 om 14:16:19 Porsche considers building F1 engine for 2021 and/or FE entry. WEC future in doubt. Decision in next 2 weeks.AMuS… https://t.co/hMq0JOPpOR reageer retweet
Hij heeft ook al in de simulator in de 2017 auto gereden.quote:Op donderdag 13 juli 2017 11:37 schreef Klummie het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)s-af-op-paul-ricard/
Well done Robert!
quote:Op donderdag 13 juli 2017 11:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij heeft ook al in de simulator in de 2017 auto gereden.
http://en.f1i.com/news/27(...)nault-simulator.html
quote:Formula 1 motor racing has signed a global deal with mobile app Snapchat to create exclusive content from its upcoming grand prix races.
The deal marks F1's first commercial tie-up with a major digital service that appears on mobile devices first.
The partnership will kick-off this weekend, with coverage of the British Grand Prix on Sunday via Snapchat's Our Stories format.
F1 is currently looking to develop the sport on several digital platforms.
The new arrangement will see footage from the racing season hosted on Snap's editorially-curated Our Stories platform.
It will feature compilations of videos and pictures submitted from users at F1 events and locations around the world.
'Social media strategy'
The material is intended to give a different type of coverage from that seen via more traditional broadcasters.
Material from the British Grand Prix that features on the Our Story stream will be made available to users in the UK and US.
Snap will then go on to cover other F1 races in Singapore, Japan, the US, Mexico, Brazil and Abu Dhabi.
"Our Stories allow Snapchatters at the same event to contribute their unique perspectives through video and photo Snaps to one collective Story, capturing the atmosphere and excitement," Snapchat said.
Frank Arthofer, head of digital at F1, said: "This is the first step towards expanding our social media strategy.
"We need to continue to bring new fans to the sport - by reaching out to them on social media platforms with behind the scenes, fun and engaging content. Snap's platform is one of the most popular among 'millennials,' a sector we are particularly keen on attracting, as it represents the future of our sport."
Dit nieuwsbericht verscheen op een Duitse website vanochtend; Porsche stapt uit LMP1 en zou zijn focus gaan verleggen naar Formule-E en Formule-1.quote:
NEE NEE NEEquote:Op donderdag 27 juli 2017 12:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit nieuwsbericht verscheen op een Duitse website vanochtend; Porsche stapt uit LMP1 en zou zijn focus gaan verleggen naar Formule-E en Formule-1.
Red Bull Porsche geruchten in 3, 2, 1....
McLaren Porschequote:Op donderdag 27 juli 2017 12:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit nieuwsbericht verscheen op een Duitse website vanochtend; Porsche stapt uit LMP1 en zou zijn focus gaan verleggen naar Formule-E en Formule-1.
Red Bull Porsche geruchten in 3, 2, 1....
Red Bull gaat met Aston Martin motoren rijdenquote:Op donderdag 27 juli 2017 12:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit nieuwsbericht verscheen op een Duitse website vanochtend; Porsche stapt uit LMP1 en zou zijn focus gaan verleggen naar Formule-E en Formule-1.
Red Bull Porsche geruchten in 3, 2, 1....
Een LMP2 wint op een haar na Le Mans. Dat zet ze wel aan het denken hoorquote:Op donderdag 27 juli 2017 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
NEE NEE NEE
Gewoon geruchten, weg ermee
Ik vraag me af waarom ze de motor niet door McLaren Automotive laten maken (oke die kopen het ook ergens in, maar die toko kan dat wellicht toch? de P1 is ook hybride)quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij hebben die twee bedrijven niets met elkaar te maken behalve dat ze nu onder dezelfde groep zitten.
En het is niet alsof er een McLaren met Honda motor te koop is.
Het kost 300 miljoen. Wie betaalt dat?quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:42 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom ze de motor niet door McLaren Automotive laten maken (oke die kopen het ook ergens in, maar die toko kan dat wellicht toch? de P1 is ook hybride)
Maar deden dat niet ondanks dat de winnaar een uur stil heeft gestaan.quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Een LMP2 wint op een haar na Le Mans. Dat zet ze wel aan het denken hoor
Een F1 motor 300 mln?quote:
bron: http://www.formula1-dictionary.net/f1_suppliers.htmlquote:Costs vary greatly from team to team; in 2006 teams such as Honda, Toyota, McLaren-Mercedes and Ferrari are estimated to have spent approximately $200 million on engines, Renault spent approximately $125 million and Cosworth's 2006 V8 was developed for $15 million
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |