abonnement Unibet Coolblue
pi_171866596
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:11 schreef Hdero het volgende:

[..]

De brand zal niet in het trappenhuis kunnen woeden want die zijn juist brandwerend gebouwd. Weet niet of dit speciefieke dat was want ze hielden zich niet aan de voorschriften.
Jaja, branden kunnen daar niet woeden. Onmogelijk. :')
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 19:13:46 #52
249559 crew  Lavenderr
pi_171866600
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:11 schreef Hdero het volgende:

[..]

De brand zal niet in het trappenhuis kunnen woeden want die zijn juist brandwerend gebouwd. Weet niet of dit speciefieke dat was want ze hielden zich niet aan de voorschriften.
Daarom! Niet volgens de voorschriften gebouwd plus de rotzooi in de trappenhuizen.
pi_171866676
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:12 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Er werd gezegd dat de baby van de 11e (of was het nou de 9e) verdieping naar beneden werd gegooid.

Zeg dat dat 28 meter hoog was en de baby 10 kg woog.

Dat geeft een impactsnelheid van:

Speed at impact:23.43 m/s or 84.34 km/h
Time until impact: 2.39 s
Energy at impact: 2744.00 joules

Gewicht maakt voor de snelheid niet uit, alleen de energie verandert.

https://www.angio.net/personal/climb/speed.html

En netjes opgevangen door iemand die beneden toevallig klaarstond.

In het donker.
Het was niet echt donker, vuur geeft vrij veel licht, dat weet je toch wel? Daarnaast zijn er van die dingen zoals lantaarnpalen, en bovendien zijn de botten van een kind enorm veel flexibeler dan die van een volwassene.

Toevallig is er eergisteren een vriend van me van een klif van 90 meter hoogte gesprongen, en dat heeft hij overleefd met een verbrijzelde knie, een gebroken bekken en een been uit de kom.

Jij legt de baby liever in de open haard?
pi_171866723
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:34 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja mooi he.
En zodra iets zich anders gedraagt dan het BNW expert team zou doen, dan is dat bewijs van opzet :)
Ja vergeleken met users hier is stephen hawking een sukkeltje
pi_171866749
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:13 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ook de smartfoon gaat verkolen, ik blijf er niet achter om dat te bekijken. Dat laat je zien hoe heet het wel niet gaat worden. Niemand overleeft die inferno. Dan is vluchten je enige optie.
Nee?

Ik zou op m'n dooie gemakkie naar Syrië Twitteren dat zij het beter hebben dan ik in het luxe Londen.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_171866752
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:17 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Ja vergeleken met users hier is stephen hawking een sukkeltje
Ja, er zitten hier een paar die serieus veelzijdig zijn. Experts op elk gebied. Hawking? Die verbleekt daarbij. :D
pi_171866765
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:46 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Ik neem ook aan dat je je kinderen meeneemt, of laat je ze ook achter op de 20e verdieping, waar ze gaan zitten Facebooken?
Je bent bekend met het verhaal van Rania Ibrahim neem ik aan? Tragisch was dat. ;(
pi_171866774
quote:
11s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:18 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Nee?

Ik zou op m'n dooie gemakkie naar Syrië Twitteren dat zij het beter hebben dan ik in het luxe Londen.
Waarom maak je steeds insinuaties richting mensen uit het Midden-Oosten? Heeft dat er iets mee te maken?
pi_171866826
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:13 schreef illusions het volgende:

[..]

Jaja, branden kunnen daar niet woeden. Onmogelijk. :')
Vuur en vlammen zijn in de meste gevallen niet de moordenaar/doodsoorzaak maar de rook. Rook verspreidt zich sneller en meer dan de vlammen. Dus doekje voor de mond en neus om je adem te beschermen en kruipen als een slang naar beneden. Wel moet je de weg vooraf kennen, daarom ook moet de vluchtroute overal gepost worden. ^O^
pi_171866853
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:22 schreef Hdero het volgende:

[..]

Vuur en vlammen zijn in de meste gevallen niet de moordenaar/doodsoorzaak maar de rook. Rook verspreidt zich sneller en meer dan de vlammen. Dus doekje voor de mond en neus om je adem te beschermen en kruipen als een slang naar beneden. Wel moet je de weg vooraf kennen, daarom ook moet de vluchtroute overal gepost worden. ^O^
Dus als je een doekje voor je mond doet verandert dat alle giftige rook in zuurstof? Je weet dat laag blijven in een trappenhuis überhaupt geen zin heeft?
  donderdag 22 juni 2017 @ 19:25:45 #61
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_171866901
quote:
11s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:18 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Nee?

Ik zou op m'n dooie gemakkie naar Syrië Twitteren dat zij het beter hebben dan ik in het luxe Londen.
Bij een brandje wat nog klein is op dat moment ga je bij de buren aan de deur hangen? Wat voor oelewapper ben je dan? Behailu Kebede :o
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_171866935
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:08 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Er werd gezegd dat de responstijd van de brandweer slechts 6 minuten bedroeg (dus om 01:00 loeiden de eerste sirenes).

Dan kan je natuurlijk lekker gaan zitten afwachten of je tot as zal vergaan, of naar de douche rennen, zoveel mogelijk handdoeken drijfnat maken, die omslaan, je kinderen absoluut niet vergeten maar juist met je meenemen en proberen naar buiten te komen.
Inderdaad. En waar de brandweer heeft gefaald, en dat mag gezegd worden, is het niet voldoende herrie/kabaal/lawaai en alarm produceren om eenieder gelijk wakker te schudden. Kennelijk waren Rania en haar gezin op de 23e doorgeslapen tot 1.40u.

De brandweer had direct na aankomst flinke zwaailampen, schijnwerpers, sirenes, en luidsprekers op het gebouw moeten richten om bij dd bewoners groot alarm te slaan. Zoveel mogelijk licht en geluud produceren. Tenminste geef je ze het lot in eigen handen dan. Of ze daadwerkelijk vluchten is iets anders.
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 19:27:48 #63
249559 crew  Lavenderr
pi_171866966
Wat zitten er hier ineens veel ervaren brandweerlui ^O^
pi_171866974
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:25 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Bij een brandje wat nog klein is op dat moment ga je bij de buren aan de deur hangen? Wat voor oelewapper ben je dan? Behailu Kebede :o
Het beginnende brandje proberen te doven met slaande doeken, zout, suiker en rijst en als dat niet lukt de keukendeur dichtdoen en 999 bellen is niet zo goed voor het drama dat zich zou moeten ontspinnen.

Een koelkast die 23 verdiepingen in as doet opgaan verkoopt beter.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  donderdag 22 juni 2017 @ 19:29:12 #65
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_171866997
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:23 schreef illusions het volgende:

[..]

Dus als je een doekje voor je mond doet verandert dat alle giftige rook in zuurstof? Je weet dat laag blijven in een trappenhuis überhaupt geen zin heeft?
Zoals iemand al eerder aangaf, nooduitgangen zijn brandwerend ook niet tot oneindig maar no way dat ik blijf waar ik ben. Blijf jij maar zitten wachten op de brandweer, ik ga de kans wagen ^O^
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_171867005
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:26 schreef Hdero het volgende:

[..]

Inderdaad. En waar de brandweer heeft gefaald, en dat mag gezegd worden, is het niet voldoende herrie/kabaal/lawaai en alarm produceren om eenieder gelijk wakker te schudden. Kennelijk waren Rania en haar gezin op de 23e doorgeslapen tot 1.40u.

De brandweer had direct na aankomst flinke zwaailampen, schijnwerpers, sirenes, en luidsprekers op het gebouw moeten richten om bij dd bewoners groot alarm te slaan. Zoveel mogelijk licht en geluud produceren. Tenminste geef je ze het lot in eigen handen dan. Of ze daadwerkelijk vluchten is iets anders.
Die brandweermannen worden ook maar gestuurd en zullen alles doen wat in hun macht ligt. Ik vind niet dat je hen iets kwalijk kan nemen.

De opdrachtgevers van hogerhand is natuurlijk een ander verhaal.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_171867012
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:16 schreef illusions het volgende:

[..]

Het was niet echt donker, vuur geeft vrij veel licht, dat weet je toch wel? Daarnaast zijn er van die dingen zoals lantaarnpalen, en bovendien zijn de botten van een kind enorm veel flexibeler dan die van een volwassene.

Toevallig is er eergisteren een vriend van me van een klif van 90 meter hoogte gesprongen, en dat heeft hij overleefd met een verbrijzelde knie, een gebroken bekken en een been uit de kom.

Jij legt de baby liever in de open haard?
Wat? :') Dat toeval noemen :')
  donderdag 22 juni 2017 @ 19:31:35 #68
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_171867069
quote:
12s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:29 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Die brandweermannen worden ook maar gestuurd en zullen alles doen wat in hun macht ligt. Ik vind niet dat je hen iets kwalijk kan nemen.

De opdrachtgevers van hogerhand is natuurlijk een ander verhaal.
Onder de brandweer bevinden zich ook vrijmetselaars zeker die topstukken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_171867152
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:29 schreef Hdero het volgende:

[..]

Wat? :') Dat toeval noemen :')
Het is toevallig dat het gaat over een val van hoge hoogte, en dat ik daar nu net een referentie voor heb. Dat maakt het er echt niet leuker op ofzo, dus ik weet niet wat je aan het insinueren bent?
pi_171867221
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:31 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Onder de brandweer bevinden zich ook vrijmetselaars zeker die topstukken.
Nee, zeker.

Die organisaties (brandweer, politie, hulpdiensten) werken top-down. De hogere functies zijn gecontroleerd, maar Jan de Brandweerman die ook maar gestuurd wordt en van niets weet anders dan zijn taak om mensen te redden, is niet de schuldige in dit verhaal.

Daar wordt wel op gezinspeeld, om de aandacht af te leiden van degenen die werkelijk aan de touwtjes trekken.

Zoals bekend.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_171867296
Hoooooly fucking shit gasten.

De brand is dus nu een complot van de vrijmetselaars en is expres niet goed bestreden en een enkeling denkt ook nog dat het gebouw leeg was?

I don't wanna live on this planet anymore. :')
  donderdag 22 juni 2017 @ 19:38:57 #72
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_171867339
quote:
12s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:28 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Het beginnende brandje proberen te doven met slaande doeken, zout, suiker en rijst en als dat niet lukt de keukendeur dichtdoen en 999 bellen is niet zo goed voor het drama dat zich zou moeten ontspinnen.

Een koelkast die 23 verdiepingen in as doet opgaan verkoopt beter.
Doe vooral de deur open ja dat zien we graag want verse lucht. Paniek doet rare dingen met een mens. Bullshit, ik denk dat je juist scherper wordt in dit soort situaties ipv debiele acties ondernemen, Maar ja je wil niet weten hoeveel mensen water in een fikkende pan gooien. Ik heb eens nagevraagd in mijn omgeving maar iedereen wist hoe te handelen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_171867437
quote:
12s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:29 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Die brandweermannen worden ook maar gestuurd en zullen alles doen wat in hun macht ligt. Ik vind niet dat je hen iets kwalijk kan nemen.

De opdrachtgevers van hogerhand is natuurlijk een ander verhaal.
Als ze op minuut 6 groot alarm hadden geslagen was iedereen wakker geworden en de kans gehad te vluchten. Kijjen ze maar uit hun raam op dat moment, zien ze de brandweer beneden en weten ze dat het menens is. Nou ja, de kans want niet iedereen zal gelijk vluchten en er zullen ook gehandicapten zijn.

Vooral doen wetende dat er geen brandalarm was binnen het gebouw. Dan ligt het aan de brandweer. In dat opzicht hebben ze gefaald. Ik heb nog niet gezegd dat die speciefieke actie opzet was. Wellicht een fout. Ik geef ze het voordeel van de twijfel. Maar het moet wel onderzocht worden ivm schuldkwestie en toekomstige veiligheid.

Zie ook mijn vroegere reactie:

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 22:13 schreef Hdero het volgende:

[..]

De brand bereikte het trappenhuis niet tot bijna 20 minuten erna (1:10). Want het was gelukt een zekere Miguel , die door zijn familie o.a. als held wordt geprezen, gelukt om rond 1.00 de brand toevallig opgemerkt te hebben op de 4e verdieping, vervolgens naar boven te gaan met de lift naar de 19e of de 21e (kan me niet meer herinneren welke), zijn familie wakker te maken en eruit te sturen, terwijl hij ook nog ee s op zijn verdieping op tientallen deuren bonkte en de bewoners alarmeerde. Vervolgens had hij nog tijd om zelf te vluchten. Je kan ervanuit gaan dat dat alles makkelijk 10 min in beslag nam.

En ik zou het op prijs stellen als je meer respect opbrengt voor tegenovergestelde standpunten en niet alleen maar met een waardeoordeel de ander voor schut probeert te zetten.

16 minuten is meer dan zat om van zelfs de 23e de grondverdieping te bereiken. En in de eerste ongeveer 8-9 min zal het zelfs met de lift kunnen zijn gegaan. En zelfs als je zegt dat de brandweer pas om 1.00 had kunnen waarschuwen dwz hun aankomsttijd (melding was 12.54), dan nog waren ongeveer 10 minuten vluchttijd.
pi_171867756
quote:
12s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:28 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Het beginnende brandje proberen te doven met slaande doeken, zout, suiker en rijst en als dat niet lukt de keukendeur dichtdoen en 999 bellen is niet zo goed voor het drama dat zich zou moeten ontspinnen.

Een koelkast die 23 verdiepingen in as doet opgaan verkoopt beter.
Wat is 999?
pi_171867771
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:52 schreef illusions het volgende:

[..]

Wat is 999?
Alarmnummer, duh.
pi_171867812
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:52 schreef Hdero het volgende:

[..]

Alarmnummer, duh.
Tja, dacht al dat dat bedoeld was, maar wist niet dat het niet gewoon 112 was zoals overal in Europa.
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 20:16:29 #77
249559 crew  Lavenderr
pi_171868574
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:31 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Onder de brandweer bevinden zich ook vrijmetselaars zeker die topstukken.
Dus? Wat voor belang zouden vrijmetselaars hier bij hebben? Dat ze een nieuw gebouw kunnen metselen?
  donderdag 22 juni 2017 @ 20:26:26 #78
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171868842
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:52 schreef Hdero het volgende:

[..]

Alarmnummer, duh.
112 werkt ook in Engeland ;)
  vrijdag 23 juni 2017 @ 05:51:53 #80
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171876864
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Schade aan eigen volk is agenda2030 plus ontmanteling faciliteiten en subsidies

Politiek en commercieel gezien is het een win-win

Daarom ook de dwangmatige migratie
Ik twijfel hier sterk aan. En als dit klopt is dit tenslotte een keuze van het volk zelf.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 07:24:06 #81
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_171877024
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 05:51 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik twijfel hier sterk aan. En als dit klopt is dit tenslotte een keuze van het volk zelf.
welke keuze?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 07:24:38 #82
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171877030
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

welke keuze?
Die in het stemhokje.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 07:26:49 #83
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_171877046
En voila...


In recent weeks, a series of man-made tragedies have struck Britain. From terror attacks to the Grenfell Tower inferno. UK citizens have been grieving for the victims, and fighting to prevent future tragedies. Meanwhile, Theresa May was busy elsewhere - trying to seal a deal for the wholesale takeover of UK media by Rupert Murdoch.

https://www.sott.net/arti(...)e-take-over-UK-media
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 07:29:57 #84
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_171877057
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:24 schreef Megumi het volgende:

[..]

Die in het stemhokje.
dacht je nu werkelijk dat wij invloed er op hebben. Als dat zo is,zouden ze het nooit toestaan.

Waarschijnlijk gaan we in Nederland weer vrolijk verder met de klapjosties van de PdvA
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 07:32:37 #85
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171877063
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dacht je nu werkelijk dat wij invloed er op hebben. Als dat zo is,zouden ze het nooit toestaan.

Waarschijnlijk gaan we in Nederland weer vrolijk verder met de klapjosties van de PdvA
Zou best kunnen. Maar dat heeft verder niets te maken met een raar idee dat overheden in de VS en de UK expres rampen veroorzaken als 911 en de Grenfell-Toren brand.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 07:52:56 #86
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_171877157
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zou best kunnen. Maar dat heeft verder niets te maken met een raar idee dat overheden in de VS en de UK expres rampen veroorzaken als 911 en de Grenfell-Toren brand.
Hoezo niet ? Ze doen aan oorlogen en dat is ook expres rampen veroorzaken aan onschuldige burgers vrouwen en kinderen , massamoord , mensen laten verhongeren en hele steden plat bombarderen en af laten branden . Wat is dan 1 flatgebouw ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 23 juni 2017 @ 07:57:56 #87
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171877184
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:52 schreef Summers het volgende:

[..]

Hoezo niet ? Ze doen aan oorlogen en dat is ook expres rampen veroorzaken aan onschuldige burgers vrouwen en kinderen , massamoord , mensen laten verhongeren en hele steden plat bombarderen en af laten branden . Wat is dan 1 flatgebouw ?
Ok. Leg eens uit waarom een democratische overheid als in de UK er belang bij heeft de eigen burgers in de fik te steken. En hoe dat meer stemmen oplevert bij verkiezingen en dergelijke?

Wat ik wel met je eens ben is dat een oorlog of een klein militair ingrijpen een politicus die wat slecht staat in de peilingen wat kan helpen om wat populairder te worden. De Falkland oorlog om een handje vol mensen en schapen is daar een mooi voorbeeld van. Margaret Thatcher steeg in de peilingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 23-06-2017 08:05:42 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171877756
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:52 schreef Summers het volgende:

[..]

Hoezo niet ? Ze doen aan oorlogen en dat is ook expres rampen veroorzaken aan onschuldige burgers vrouwen en kinderen , massamoord , mensen laten verhongeren en hele steden plat bombarderen en af laten branden . Wat is dan 1 flatgebouw ?
Een flatgebouw in eigen land in de fik steken heeft geen fuck te maken met oorlogen in het Midden-Oosten die een wapenindustrie zeer groot en winstgevend maken. Als je denkt dat daar een verband tussen zit, lul je echt uit je nek.
pi_171878019
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dacht je nu werkelijk dat wij invloed er op hebben. Als dat zo is,zouden ze het nooit toestaan.

Waarschijnlijk gaan we in Nederland weer vrolijk verder met de klapjosties van de PdvA
Dat is mooi, ik houd wel van vrolijkheid. .
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_171878066
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:31 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Onder de brandweer bevinden zich ook vrijmetselaars zeker die topstukken.
Zelfs onder metselaars vind je vrijmetselaars. ..

Ik zou vannacht in de tuin slapen als ik jou was...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 23 juni 2017 @ 09:42:46 #91
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171878716
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ok. Leg eens uit waarom een democratische overheid als in de UK er belang bij heeft de eigen burgers in de fik te steken. En hoe dat meer stemmen oplevert bij verkiezingen en dergelijke?

Wat ik wel met je eens ben is dat een oorlog of een klein militair ingrijpen een politicus die wat slecht staat in de peilingen wat kan helpen om wat populairder te worden. De Falkland oorlog om een handje vol mensen en schapen is daar een mooi voorbeeld van. Margaret Thatcher steeg in de peilingen.
Jep het was dat.stukje spierballen wat ze goed.kon gebruiken. Thatcher. Will always love.and hate her. :@
  Moderator vrijdag 23 juni 2017 @ 12:12:14 #92
249559 crew  Lavenderr
pi_171882415
Nieuws wat gisteren naar buiten kwam:

Insulation boards fitted to the outside of Grenfell Tower gave off highly toxic hydrogen cyanide gas which may have contributed to the deaths of some of the 79 confirmed victims.Fire toxicity experts have told Sky News the insulation boards installed during a refurbishment of the tower produce the deadly gas when they burn, and their positioning meant every flat could have been filled with enough gas to kill those inside.At least three of those injured in the fire have been treated with an antidote for hydrogen cyanide poisoning in hospital, and the number of those affected may be higher.The gas could have incapacitated some residents, but establishing its role in the cause of death may be impossible because of the condition of the victims.

http://www.skynews.com.au(...)ydrogen-cyanide.html
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:14:38 #93
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171882499
Jezus. Diegenen die dit ooit hebben goedgekeurd :r
  Moderator vrijdag 23 juni 2017 @ 12:17:38 #94
249559 crew  Lavenderr
pi_171882584
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:14 schreef ChrisCarter het volgende:
Jezus. Diegenen die dit ooit hebben goedgekeurd :r
Dat is toch onbegrijpelijk en tevens opnieuw voer voor complotten.
pi_171883500
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:19 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Er wordt gezegd dat een volle week na de brand slechts 5 lichamen geïdentificeerd zijn, met 74 "presumed dead". Toevallig ook 74 gewonden in het gebouw uit '74.

Zelfs als mensen grotendeels tot as verbranden, blijven er tanden over en de bewoners waren over het algemeen (onderhuur kan het bemoeilijken) bekend.
Er zou ook 'n lijst van alle bewoners en huisnummers bij de gemeente liggen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_171883825
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:42 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Jep het was dat.stukje spierballen wat ze goed.kon gebruiken. Thatcher. Will always love.and hate her. :@
LOL! Nummer 1 in Engeland toen the bitch kicked the bucket:

In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_171884123
quote:
15s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:58 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Zou de brand in Grenfell-Toren door de overheid opzettelijk laks zijn aangepakt, of anderszins tot stand gebracht, om zodoende hun politiek programma door te drukken?

Hier zijn enkele aanleidingen die de overheid verdacht kunnen maken:

1) Waarom ging de brandweer niet vrij direct het gebouw binnen met een waterstraal en mannen in zelfstandige ademhalingspakken, om het vuur verdieping bij verdieping aan te vechten en te doven. Ze blusten blijkbaar enkel vanaf de buitenkant, en dat is meestal niet voldoende. In vroegere tijden deden ze tenminste een poging van binnenin.

Dat deden ze wel degelijk. De initiële brand was veroorzaakt door kortsluiting in een koelkast en deze is ook geblust. Echter heeft het plaatwerk aan de buitenkant vlam gevat waardoor het vuur alsnog aanwakkerde en razendsnel om zich heen greep.

2) Punt twee is dat ze pas een paar waterspuiten gebruikten vanaf de buitenkant, ipv dat hele verdomde gebouw onder het water te zetten met aan iedere kant, en voor iedere verdieping, een 20 tal spuiten te gebruiken.

Iets met overheden die weinig geld beschikbaar stellen voor brandweer. Daarnaast is er maar een maximale hoogte die je kan bedienen vanaf de grond. Het is dus onmogelijk om de bovenste verdiepingen van buitenaf te blussen.

3) Het derde wat mij opviel is dat als er brandalarmen waren geweest, dat de meesten waaronder Rania Ibrahim, die wakker werd rondom 1.40 's nachts, makkelijk en veilig eruit gevlucht zouden zijn. Want het vuur werd 12.54 gemeld, dan waren rond die tijd de alarmen of automatisch afgegaan of iemand had een die hefboom getrokken (ook ouderwets) en het hele gebouw zou een oorverdovend, piepend lawaai te horen gekregen, en waren de meesten, ook de extreem slome mensen binnen een 20 tal minuten dus (1.14) van het gebouw weggegaan. De rookontwikkeling zou veel minder zijn geweest, en de meesten zouden het gehaald hebben.

Er is in Groot-Brittanie nauwelijks wetgeving met betrekking rondom brandveiligheidseisen in tegenstelling tot bijvoorbeeld Nederland. In 1974 bij de bouw waren er nog minder regels. Daarnaast is er nauwelijks toezicht op het naleven van wat er aan regels is. Grenfell Tower was gewoon extreem onveilig (Geen alarm, geen sprinklers, weinig tot geen brandwerende materialen, slechts één trappenhuis)

4) Het vierde nog bovenop alles, is dat de politie desgevraagd mensen aan de telefoon bleef adviseren om binnen te blijven.

Bij hoogbouw die aan moderne brandveiligheidseisen voldoet is dat zonder twijfel het beste advies. Vaak kan een brand in een flat beperkt worden tot 1 of enkele appartementen vanwege goede brandwerende materialen, sprinklers en tijdig optreden van de brandweer. Omdat de brand beperkt blijft is het inademen van giftige rook de grootste dreiging voor andere aanwezigen. Deze rook zal zich een weg omhoog banen door de trappenhuizen wat nou net de vluchtroutes zijn voor de mensen. Dit maakt vluchten dus risicovoller dan wachten.

Hier nog even een verhaaltje van getuigen. Die zeggen tegen The Sun dat het trappenhuis zwart van de rook stond en bezaaid lag met lichamen. Een groot deel van de dodelijke slachtoffers vielen dus tijdens hun poging tot vluchten door het inademen van rook.

Dus ik vraag me of deze mensen door de autoriteiten niet moedwillig ten dode waren opgeschreven om zodoende de brand voor hun politieke agenda te gebruiken, over hoe onveilig de woontorens van Londen zouden zijn.

Je zou kunnen stellen dat de autoriteiten moedwillig een zeer gevaarlijke situatie in standhouden door brandveiligheidswetgeving niet aan te scherpen en af te dwingen. Daarnaast wordt er weinig gedaan om panden zoals Grenfell towers veiliger te maken dan wel af te breken en te vervangen voor panden die wel aan moderne eisen voldoen. Echter zijn al jouw wilde complottheorieën pure bullshit.

Die politieke agenda kan onder andere bestaan uit:


• het terugdringen/afschrikken/wegjagen van allochtone immigranten die naar het VK willen emigreren, zeker in samenwerkingsverband met rare wetgeving die de veiligheidsstandaarden in de bouw vergelijkbaar met die van India maken (http://www.independent.co(...)s-mogg-a7459336.html)

[..]

• het terugdringen van het bevolkingsaantal in het algemeen, en daardoor de socialistische heilstaat bevorderen

• het nabootsen van de 9/11 gebeurtenis om zodoende een voedingsbodem te creëren voor een burgeroorlog in het eigen land of in de Europese Unie, waarbij blanke Britten de macht kunnen terugwinnen. Deze burgeroorlog kan symbool komen te staan voor een veel grotere beweging, waarbij blanken hun land voor zichzelf proberen te claimen, en allochtonen weer naar tweederangs burgerstatus schuiven.

• Laten zien dat bezuinigingen op GGZ, Brandweer, Politie en andere hulpverlenende instanties een ramp tot gevolg kan hebben en zodoende meer geld op te eisen voor bovengenoemde organisaties. Dit kan ook de mogelijk lakse, trage, en onvoldoende aanpak van de brandweer en politie verklaren.

Ik ben klaar voor de discussie, en hoop dat jullie mee kunnen denken, en mogelijk extra redenen opvoeren waarom deze kant van het verhaal geloofwaardig is. En nog meer aanleidingen bijv. voor het vermoeden van opzet. :)
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:29:29 #98
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171884156
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:14 schreef ChrisCarter het volgende:
Jezus. Diegenen die dit ooit hebben goedgekeurd :r
Waarschijnlijk geen seconde bij stilgestaan. Gewoon afvinken en doen.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  Moderator vrijdag 23 juni 2017 @ 15:06:10 #99
249559 crew  Lavenderr
pi_171886156
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:29 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Waarschijnlijk geen seconde bij stilgestaan. Gewoon afvinken en doen.
Dat vermoeden heb ik ook. Onbegrijpelijk dat er geen betere controle op materialen is.
  Moderator vrijdag 23 juni 2017 @ 15:31:17 #100
249559 crew  Lavenderr
pi_171886736
Dit is mooi:

Sixty-eight social housing flats in Kensington, London, are to be made available to survivors of the Grenfell Tower fire, the government has said.

The one, two and three-bedroom flats are located in two blocks that stand alongside a large luxury development, where private homes go for up to £8.5m.

At least 79 people died and many more were left homeless after fire engulfed the North Kensington tower a week ago.

PM Theresa May has apologised for "State" failures after the blaze.

"People were left without belongings, without roofs over their heads, without even basic information about what had happened, what they should do and where they could seek help," she told MPs in the Commons.

"That was a failure of the State - local and national - to help people when they needed it most.

"As prime minister, I apologise for that failure."

http://www.bbc.com/news/uk-40357280
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')