abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172805332
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:45 schreef Cockwhale het volgende:
Lastig onderwerp. Een deel van mij is voor, een ander deel is er op tegen.

Pro's:
-Erfelijke ziektes en afwijkingen voorkomen.

-Mogelijk voorkomen van problematiek bij kinderen.

-Bepaalde genetische kenmerken kunnen behouden.

-Grenzen verleggen op het gebied van prestaties.

Conns:
-Minder diverse genenpoelen. (door trends)

-Populatie op grote schaal vatbaarder voor nieuwe ziekten die zich ontwikkelen (door minder diversiteit).

-Verliezen van eigenzinnige kenmerken die als negatief worden opgevat, terwijl deze mogelijk onbekende positieve bijdrage leveren op andere vlakken.

-Eigenschappen van kinderen worden mode/trend gevoelig, mogelijk zelfs ten nadele van het kind. (Net als bij honden, denk aan te klein hoofd, te korte snuit, te korte benen, te groot)

-Een minder interessant bestaan leiden door een gebrek aan uitdaging, risico's en diversiteit.

-Nieuwe klassenstrijd/rassenstrijd tot stand brengen (wie kan het betalen)
Goede punten inderdaad.

Ik vraag me ook af hoe het krijgen van zo een kind op meer persoonlijk niveau ervaren zal worden. Het samenstellen van een kind blijft (naar waarschijnlijkheid) niet een zaak van het shoppen uit de genenpoel van de 'ouders' (terechte haakjes) maar mogelijk ook en/of uit een genenbank. Zo staat me bij dat men het heeft gehad over het samenstellen van een kind uit meer dan twee personen (drie in dat geval). Als dat genormaliseerd wordt, en derhalve een noodzaak (vanwege competitie/klassenstrijd) wordt, kom je mogelijk uit op het punt dat men er zal voor kiezen een kind (cq product) samen te stellen uit andermans (de beste) genen ipv de eigen. Het 'produceren/maken' van een kind wordt zo wel vrij letterlijk. Wat zal dat doen met verhouding tussen kind en ouder - hoe de ouder het kind, met een kleine of geen biologische connectie, zal aanschouwen.

Ook zorgelijk is de mogelijkheid dat de staat zelf kinderen gaat produceren en onderbrengen bij (aangewezen) ouders.
  maandag 31 juli 2017 @ 21:59:22 #77
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_172817747
Brave New World, Lelijknap, Aldous Huxley.
Op het scherp van de snede.
pi_172818547
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:59 schreef DuizendGezichten het volgende:
Brave New World, Lelijknap, Aldous Huxley.
Tja, wensdenken om het kwade in ons teniet te doen. Terwijl dat al het kwade toebrengen al is. Het spreekwoordelijk uitbannen van fouten in ons leven. Als wij allen volmaakt en volkomen waren dan bestonden er ook geen taalfouten meer. Ook niet leuk of wel?

Een kind samenstellen vind ik dan ook een dubieuze zaak en een kentering in de maatschappij. Eerst was het schijnbaar volkomen normaal om kinderen te werpen cq te baren. En het kind wat men verkrijgt is dan altijd een 'cadeau' en gift. Als dat verandert word naar:

Ik wil dat kind zo hebben dan streeft men naar perfectie en dat vat ik nooit. Wat als ik perfect was in mijn kunnen voorkomen en geboortekwalen en ziektes die ik niet meer kon oplopen? Hoezeer zou ik het dan wel niet jammer vinden om nooit meer ziek te zijn? Ik waardeer dan juist het leven meer als ik beter word. Als ik perfect ben dan haat ik het leven denk ik omdat ik enkel imperfecte nazis zie staan. En die moeten anders zijn. Ik denk dat heel de maatschappij naar de konjo gaat. Evenals psygologische schizofrene kankergedachten die die kinderen dan kunnen bezitten:

Ik ben volmaakt en in mij geen gebrek, spreek mij dan ook niet aan.

Ik ben volmaakt en perfect geboren, jullie probleem dat ik leef.

Die mensen verdienen gelijk dan de spreekwoordelijke kogel. :P

Maar goed. Zooien in genetica vind ik dan een niet kosjere bedoening. Alsof planten ook niet goed genoeg zijn. De meststallen zijn al compleet bedorven lees: nog bedorvener. Enkel en alleen omdat de boer gemodificeerd veevoeder verkrijgt. Die koeien geven geen eiwithoudend melk. Zeg maar eiwithoudend zuur. En dat lossen we dan weer op z'n Neerlandsch op in de fabriek om datgene teniet te doen. Eiwitten zijn niet te maken of om op kweek te zetten dan word de diaspora ontzet. Eiwitten zijn enkel maakbaar in de natuur. En dat kan men niet kweken. Ze beweren van wel. Maar dat zijn putjesscheppers op zee. Als ik melk drink voel ik me goed. (Proteïne) ik kan nooit en dan ook nooit geloven dat proteineshakes (bussen) goed zijn voor de mens. Als eiwit zo ruikt. Dan moet het wel gezond zijn of niet? :P

Borstvoeding verkrijgt het kind zelf. Ook bizar of niet? En die chinezen maar plunderen bij plundra. Die hebben geen koe wat eiwit bezit. Denk aan nutreon. De spraakmakende koning en meester en heerser op dat gebied. Eiwit van de koe. En wat doet Nederland? Het melk van de koe verwaarlozen en binnen de grenzen zien te houden. Want kapitalistische marktwerking maakt alles kapot. Zeg maar: farmacie moet ook draaiend blijven bestaan. Natuur en geneeskunde gaan dan ook niet samen omdat farmacie en farmaceutisch gebruik nodig is. Om de tarwe en mais genenpool te bederven die men oogst. Zo ook word de mens zieker. Niet lullig bedoeld. Maar zo komt het wel vaak op me over en ik denk dat het daar op neer komt. Alleen al het bedrijf Monsanto spreekt al boekdelen. Evenals roundup wat een kankerproduct is omdat we ergens last van hebben of ergens de dupe van zijn. Maar daar geloof ik niet in omdat men weet wat gezond is. En hoe dat te bereiken? Gewoon gezond en mileubewust leven. Net als koeien. Die schranzen alleen maar gras en zijn nog steeds niet dood gegaan of uitgeroeid. Misschien eens Campina oproepen om eens wat lef te verkijgen. Die chinezen maar smeken om eiwithoudende vetten. Puur natuur. Maar nee, dat word dan weer nagebootst en gesimuleerd. Wat gewoon kanker is. Die chinezen zijn niet gek. Die weten wel wat een gezonde leefstyle is evenals Japanners die echt een mooie levenshouding bezitten. Maar die word straks ontnomen door al die technische hoogstandjes en goedjes en pilletjes. Die hebben dat schijnbaar niet echt nodig omdat in de natuur ook die gebreken zijn op te lossen cq om te vormen. Want daar komt het elke keer op neer. Evenals groene koffie wat ik nogal een merkwaardig gebeuren vind. Nergens staat vermeld waar groene koffie te vinden is. In Mexico? Waar de slaven van toen en nu geen groene koffie meer mogen maken omdat het een natuurproduct is wat zeer nuttig is qua lichaamsvetten? In Amerika is er dan ook een hele hype over. Hoe groene koffie te maken. Niet groene thee. Dat is van munt. En mint is dan weer een technisch brouwsel cq hoogstandje wat hoge ogen verwierf op Koninginnedag.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wilhelmina_pepermunt

De dag van het 12e levensjaar van de inmiddels omgekomen koninging. Rip oude doos. Fortuin was dan ook aan de macht. Maar dat duurde maar even. Of het familie is? Geen idee.

Sorry voor m'n gebrekkige stellingen. Ik braak soms maar wat net als een uil. Die kakt via de bek braaksel uit. Daarom is dit dan ook braaksel omdat het geen leven heeft en dat is zuur en bijt op m'n tong omdat ik niet weet hoe het te kunnen verwoorden. Maar neem van mij aan een braaksel is vies zo is dit ook een vieze praktijk. Net als m'n epistel wat ik met vingers in de neus eruit braakt. Zonder sliert dat wel. En dat doet me een genoegen omdat een sliert nogal vies is. Ben ik vies? Nee enkel mn hoofd waar ik mezelf nog op verval en vergal. Evenals de praktijken die ik alledag zie.

[ Bericht 35% gewijzigd door Faz3D op 31-07-2017 22:47:36 ]
pi_172843729
Leuke post.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 03:22:54 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_172845310
Bedankt voor je lange post. Als ik tijd heb zal ik hem lezen :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_172873929
Merci :)
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:06:51 #82
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_172929478
Interessant artikel in de Guardian van vandaag, over precies dit onderwerp.

https://www.theguardian.c(...)nics-designer-babies
Op het scherp van de snede.
pi_172929527
Wat valt er over dit onderwerp te discussieren wat een persoon met een gezonde dosis verstand niet van nature al weet?
Fylax is op televisie geweest
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:28:30 #84
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_172929873
Tja, jouw gezonde verstand is niet het mijne.

Wat zegt het jouwe erover?
Op het scherp van de snede.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')