abonnement Unibet Coolblue
pi_171861409
Ik begrijp het principe van een rebase, en het verschil tov een merge. Echter waarom zou een rebase wenselijk zijn als dit een destructieve handeling is? Gaat toch een beetje tegen het 'alles is terug te halen' van versiebeheer in?

GIT boys, schijn licht op deze drol voor me.
graag verwijderen
  donderdag 22 juni 2017 @ 16:22:50 #2
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_171861749
Een rebase zorgt voor een nettere history.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_171861753
Het voordeel van rebase is dat je niet allemaal "merge" commits hebt die je logs kunnen vervuilen en de boel minder transparant kunnen maken. Dat boeit me niet, zijn er makkelijk uit te filteren. Zelf gebruik ik rebase nooit. Ik merge alleen.
pi_171862753
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:22 schreef Aaargh! het volgende:
Een rebase zorgt voor een nettere history.
Ja een nettere history die niet daadwerkelijk weergeeft wat je hebt gedaan, superhandig in een versiebeheersysteem. ;)
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  donderdag 22 juni 2017 @ 16:59:14 #5
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171862919
quote:
15s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:12 schreef fyah het volgende:
Gaat toch een beetje tegen het 'alles is terug te halen' van versiebeheer in?
Je kunt toch altijd de oude branche pakken?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171863293
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:53 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Ja een nettere history die niet daadwerkelijk weergeeft wat je hebt gedaan, superhandig in een versiebeheersysteem. ;)
Er zijn best usecases voor. Als je lokaal hebt zitten werken op een out-of-date branch, maakt het weinig uit om de history een beetje aan te passen om het overzichtelijk te houden (mits het geen conflicten oplevert natuurlijk). Zodra je gepusht hebt is het idd vrijwel nooit meer handig om te rebasen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')