abonnement Unibet Coolblue
pi_171867095
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het rechtse geluid is dus 'sommige mensen zijn gewoon beter dan andere mensen'? :D

Maar niemand mag je een racist noemen, toch?
Wat is er mis met racisme ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 juni 2017 @ 19:33:54 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171867149
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het rechtse geluid is dus 'sommige mensen zijn gewoon beter dan andere mensen'? :D

Maar niemand mag je een racist noemen, toch?
En daar is de achterlijke dooddoener 'racist' weer. Ga lekker knuffelen met Stalin ofzo als je zo graag wil dat iedereen gelijk is, dan kunnen de normaal denkende mensen hier fatsoenlijk een discussie voeren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Beste debater 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 19:38:09 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171867301
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat mensen niet aan elkaar gelijk zijn en dat een soort hiërarchie onontkoombaar is. Het tegenovergestelde van het "iedereen heeft recht op een woning in Europa"-verhaal.
Dat is rechts? Mensen zijn niet aan elkaar gelijk?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 19:38:53 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171867335
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:26 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Voor elke keer dat ik vanwege mijn kritiek op het immigratie beleid wordt uitgemaakt als rechts-extremist moet je mij nog minimaal één keer vertellen dat kritiek op het beleid geen vaststaand rechts gegeven is. ;)

Zolang de media koppen heeft zoals "30 arrestaties bij Pegida demonstratie" of "rellen bij Pegida demonstratie" en je leest dan even de kleine lettertjes en ziet dat het extreem-links is die zich schuldig maakt aan geweld of vernielingen dan krijg ik het idee dat de media op de hand is van extreem-linkse groeperingen.

We hebben oud extreem-linkse politici gehad, die zich schuldig hebben gemaakt aan gebruik van geweld of vernielingen, maar de media vind het natuurlijk interessanter om bijvoorbeeld de zoveelste PVV'er te onderzoeken om te controleren of die persoon netjes hun belasting heeft betaald. Tja, dan krijg je soms wel het idee dat de media kleur bekend.
... zij het dat de PVV op papier - en alleen op papier - een linkse partij is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 19:39:19 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171867354
quote:
11s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:32 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Wat is er mis met racisme ?
Alles, want het reduceert een mens tot zijn etniciteit. Dat je dat moet vragen in 2017 is wel erg benauwend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 19:39:48 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171867366
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En daar is de achterlijke dooddoener 'racist' weer. Ga lekker knuffelen met Stalin ofzo als je zo graag wil dat iedereen gelijk is, dan kunnen de normaal denkende mensen hier fatsoenlijk een discussie voeren.
Ja ik weet niet hoor, jij zélf zegt dat rechts niet sociaal is en dat mensen niet gelijk zijn aan elkaar.

Wat wil je nou?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_171867445
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het rechtse geluid is dus 'sommige mensen zijn gewoon beter dan andere mensen'? :D

Maar niemand mag je een racist noemen, toch?
Dat is een extreem-rechts geluid, maar het is blijkbaar normaal in deze tijd om alle mensen met een wat rechtser gedachtegoed hiervan te beschuldigen. Ik ben rechts, maar ik voel mij niet beter dan andere mensen, ik geef zelfs openlijk toe dat vluchtelingen geholpen dienen te worden. Alles is zo zwart/wit als het gaat om rechts denkende mensen, niet alle rechts denkende mensen willen buitenlanders vervolgen, of de treinen weer laten rijden. Maar dat is wel het beeld wat gecreëerd wordt door veelal de linkse groep en de media. Nuance aanbrengen in een rechts gedachtegoed is blijkbaar onmogelijk. En dan kom je toch weer tot de conclusie dat indien je een andere mening hebt dan een andere groep in de samenleving ze je wegzetten als een rechts (extremistisch) persoon, inclusief alle vooroordelen.

Maar om op niveau te blijven, voelen links denkende mensen zich dan niet beter dan rechts denkende mensen? Althans daar worden complete studies aan gewijd door "professoren" die zo'n mening zijn toegedaan. ;)
  Beste debater 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 19:42:18 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171867452
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:26 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Voor elke keer dat ik vanwege mijn kritiek op het immigratie beleid wordt uitgemaakt als rechts-extremist moet je mij nog minimaal één keer vertellen dat kritiek op het beleid geen vaststaand rechts gegeven is. ;)

Zolang de media koppen heeft zoals "30 arrestaties bij Pegida demonstratie" of "rellen bij Pegida demonstratie" en je leest dan even de kleine lettertjes en ziet dat het extreem-links is die zich schuldig maakt aan geweld of vernielingen dan krijg ik het idee dat de media op de hand is van extreem-linkse groeperingen.

We hebben oud extreem-linkse politici gehad, die zich schuldig hebben gemaakt aan gebruik van geweld of vernielingen, maar de media vind het natuurlijk interessanter om bijvoorbeeld de zoveelste PVV'er te onderzoeken om te controleren of die persoon netjes hun belasting heeft betaald. Tja, dan krijg je soms wel het idee dat de media kleur bekend.
OK, ook jij hebt dus geen idee wat links en rechts eigenlijk betekenen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_171867457
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En daar is de achterlijke dooddoener 'racist' weer. Ga lekker knuffelen met Stalin ofzo als je zo graag wil dat iedereen gelijk is, dan kunnen de normaal denkende mensen hier fatsoenlijk een discussie voeren.
Als je net doodleuk roept dat er een hierarchie bestaat qua mensen kan ik er niet veel meer van maken pik, sorry.

Overigens was voor Stalin niet iedereen gelijk hoor, vraag dat maar aan de koelakken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Beste debater 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 19:42:46 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171867464
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:42 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Dat is een extreem-rechts geluid, maar het is blijkbaar normaal in deze tijd om alle mensen met een wat rechtser gedachtegoed hiervan te beschuldigen. Ik ben rechts, maar ik voel mij niet beter dan andere mensen, ik geef zelfs openlijk toe dat vluchtelingen geholpen dienen te worden. Alles is zo zwart/wit als het gaat om rechts denkende mensen, niet alle rechts denkende mensen willen buitenlanders vervolgen, of de treinen weer laten rijden. Maar dat is wel het beeld wat gecreëerd wordt door veelal de linkse groep en de media. Nuance aanbrengen in een rechts gedachtegoed is blijkbaar onmogelijk. En dan kom je toch weer tot de conclusie dat indien je een andere mening hebt dan een andere groep in de samenleving ze je wegzetten als een rechts (extremistisch) persoon, inclusief alle vooroordelen.

Maar om op niveau te blijven, voelen links denkende mensen zich dan niet beter dan rechts denkende mensen? Althans daar worden complete studies aan gewijd door "professoren" die zo'n mening zijn toegedaan. ;)
Noem eens enkele van je rechtse standpunten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 22 juni 2017 @ 19:44:29 #161
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_171867510
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Noem eens enkele van je rechtse standpunten.
:D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 juni 2017 @ 19:46:44 #162
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171867585
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is rechts? Mensen zijn niet aan elkaar gelijk?
Je hebt nou eenmaal de rijke elite en de boeren. Zo werkt de maatschappij al sinds het begon ter tijden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Beste debater 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 19:47:58 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171867623
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je hebt nou eenmaal de rijke elite en de boeren. Zo werkt de maatschappij al sinds het begon ter tijden.
Dus rechts = ongelijkheid, en een onveranderlijke, gedetermineerde ongelijkheid waar niets aan kan veranderen...

Begrijp ik je goed dat jij dat als rechts ziet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 juni 2017 @ 19:51:13 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171867721
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dus rechts = ongelijkheid, en een onveranderlijke, gedetermineerde ongelijkheid waar niets aan kan veranderen...

Begrijp ik je goed dat jij dat als rechts ziet?
Dat dat onontkoombaar is een nodig voor een goed functionerende maatschappij? Ja. En laat dat nou exact onze maatschappij nu zijn.

De Soviet Unie was wel een leuk sociaal experiment van hoe de andere kant van de medaille werkt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Beste debater 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 19:52:42 #165
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171867766
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat dat onontkoombaar is een nodig voor een goed functionerende maatschappij? Ja. En laat dat nou exact onze maatschappij nu zijn.

De Soviet Unie was wel een leuk sociaal experiment van hoe de andere kant van de medaille werkt.
Hoe precies is een maatschappij gebaat bij onveranderlijke ongelijkheid?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 juni 2017 @ 19:54:35 #166
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171867824
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe precies is een maatschappij gebaat bij onveranderlijke ongelijkheid?
Vraag dat aan je beeldscherm, toetsenbord, internetverbinding, auto, succes in het leven en meer van dat soort dingen.

Wederom: de andere kant van de medaille was de Sovjet Unie. Als dat je ideaalbeeld is, heb je een plaat voor je kop.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Beste debater 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 19:55:26 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171867853
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vraag dat aan je beeldscherm, toetsenbord, internetverbinding, auto, succes in het leven en meer van dat soort dingen.

Wederom: de andere kant van de medaille was de Sovjet Unie. Als dat je ideaalbeeld is, heb je een plaat voor je kop.
Uhm... als ongelijkheid onveranderlijk was, zouden we geeneens een beeldscherm hebben. Dan was het gros van de mensheid nog steeds leenboer bij een landheer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_171867956
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Noem eens enkele van je rechtse standpunten.
Ik heb al zovaak voorbeelden geschetst van mijn standpunten, maar ik zal er nog een aantal opsommen:

- Vluchtelingen;
Echte vluchtelingen dienen geholpen te worden, mijn voorkeur gaat uit naar opvang in de regio, waarna de EU financiële steun kan toezeggen en humanitaire hulp. Daarbij dienen mensen in de opvangkampen voorzien te worden van trainingen/opleidingen om na een oorlog/conflict de mogelijkheid te hebben hun eigen land weer op te bouwen (met hulp van de EU dan), denk aan cursus metselaar, timmerman etc. Mensen die hier opgevangen worden krijgen geen verblijfsvergunning, maar een tijdelijke status, in die tijdelijke status kunnen ze aantonen dat ze een bijdrage leveren aan de maatschappij. Dat kan door de Nederlandse taal te leren, naar school te gaan en een opleiding te volgen. Toont de vluchteling aan in bijvoorbeeld 5 jaar dat er vooruitgang in zit, en wel degelijk een toevoeging is voor de maatschappij dan zijn die personen van harte welkom en mogen ze van mij een verblijfsvergunning krijgen. Gooit de vluchteling er met de pet naar, dan mogen ze zonder pardon terug naar land van herkomst zodra de oorlog of het conflict voorbij is.

- Gelukszoekers
Gelukszoekers dienen geweerd te worden. Ik zie liever een gezamenlijke inzet van de wereld om het leefklimaat, van de landen waar gelukszoekers vandaan komen, te verbeteren. Niet met subsidie, want dat is een bodemloze put, maar met projecten, het opzetten van scholen, voorzien in veiligheid in bepaalde regio's door het inzetten van het leger etc.

- Dubbele paspoorten
Dat standpunt van de PVV ben ik het niet mee eens, ik zie geen problemen met mensen die en dubbel paspoort hebben, maar ik ben wel van mening dat mensen die in een land wonen loyaal moeten zijn aan dat land, maar het afnemen van een paspoort zie ik niet als een oplossing

- Godsdienst
Kinderen dienen gevrijwaard te blijven van godsdienst, dat wil zeggen geen christelijke of islamitische scholen meer. Een school dient neutraal te zijn waarna een kind zich kan ontwikkelen en in de toekomst zijn eigen keuze kan maken. Godsdienst uitingen op straat zie ik liever niet, maar het is niet iets wat ik zou verbieden. Ik zou wel alle openbare plekken neutraal houden, en ook de werkvloer. Dus geen kruisjes, keppeltjes of hoofddoeken op de werkvloer of in openbare ruimtes. Iedereen op de werkvloer of in de samenleving dient gelijk te zijn, geloof is een persoonlijke kwestie welke ook achter de voordeur dient plaatst te vinden. Persoonlijk zou ik wel zien dat "geloof" geschiedenis is, maar ik accepteer dat mensen graag een geloof aanhangen en daarom zou het verbieden van het geloof niet mijn grootste voorkeur zijn.

- Probleem jongeren
Thee drinken, bureau halt, etc. allemaal onzin. De jeugd (alle jeugd, dus ook de blanke) die problemen veroorzaken dienen discipline bijgebracht te worden. Dan heb ik het over de extreme gevallen waar je van weet dat ze over 5 jaar nog altijd geen toekomst hebben. Jongeren die al op vroege leeftijd dienen te ontsporen zie ik graag in heeropvoedkampen gezet worden, in die kampen krijgt de jeugd discipline aangeleerd, ze kunnen er een opleiding volgen, en ze worden gelijk behandeld. Dus geen dure schoenen, auto's etc. dat alfa gedrag moet eruit. In de weekenden zouden ze dan gewoon thuis zijn, maar door de week in zo'n kamp, maar dit moet samengaan met het bedrijfsleven. Jongeren die vooruitgang boeken moeten dan ook in de gelegenheid worden gesteld om stage te lopen bij bedrijven, of vrijwilligerswerk te doen etc. Ik zie hier meer een oplossing in dat het eindeloze pappen en nathouden.

- Zwaardere straffen bij herhaling
Criminelen die zich voor de 2e of 3e keer misdragen dienen een zwaardere straf te krijgen. Het criminele verleden van een crimineel dient een argument te zijn in de strafmaat.
pi_171867963
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Alles, want het reduceert een mens tot zijn etniciteit. Dat je dat moet vragen in 2017 is wel erg benauwend.
Je zoekt naar herkenning als mens zijnde, die zal je eerder vinden bij je eigen soort mensen dan bij iemand die er anders uitziet

Snap niet waarom je zou moeten schamen voor heb het hebben van bepaalde voorkeuren

Voor het geval dat je het gemist hebt . Was laatst onderzoek naar gedaan met verrassende resultaten

http://www.telegraph.co.u(...)ias-study-finds.html
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 juni 2017 @ 19:59:03 #170
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171867965
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm... als ongelijkheid onveranderlijk was, zouden we geeneens een beeldscherm hebben. Dan was het gros van de mensheid nog steeds leenboer bij een landheer.
Je wil dus het beleid van de Sovjet Unie hier invoeren?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Beste debater 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 19:59:33 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171867987
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:59 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Je zoekt naar herkenning als mens zijnde, die zal je eerder vinden bij je eigen soort mensen dan bij iemand die er anders uitziet

Snap niet waarom je zou moeten schamen voor heb het hebben van bepaalde voorkeuren

Voor het geval dat je het gemist hebt . Was laatst onderzoek naar gedaan met verrassende resultaten

http://www.telegraph.co.u(...)ias-study-finds.html
Voorkeuren heb ik zeker; gebaseerd op hoe een individu zich jegens mij gedraagt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 20:00:24 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171868019
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je wil dus het beleid van de Sovjet Unie hier invoeren?
Leg uit. Hoe kom je tot die conclusie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 juni 2017 @ 20:02:20 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171868084
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Leg uit. Hoe kom je tot die conclusie.
Jij spreekt nu tegen het kapitalisme. Leg dat maar uit.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Beste debater 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 20:06:14 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171868222
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:58 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ik heb al zovaak voorbeelden geschetst van mijn standpunten, maar ik zal er nog een aantal opsommen:

- Vluchtelingen;
Echte vluchtelingen dienen geholpen te worden, mijn voorkeur gaat uit naar opvang in de regio, waarna de EU financiële steun kan toezeggen en humanitaire hulp. Daarbij dienen mensen in de opvangkampen voorzien te worden van trainingen/opleidingen om na een oorlog/conflict de mogelijkheid te hebben hun eigen land weer op te bouwen (met hulp van de EU dan), denk aan cursus metselaar, timmerman etc. Mensen die hier opgevangen worden krijgen geen verblijfsvergunning, maar een tijdelijke status, in die tijdelijke status kunnen ze aantonen dat ze een bijdrage leveren aan de maatschappij. Dat kan door de Nederlandse taal te leren, naar school te gaan en een opleiding te volgen. Toont de vluchteling aan in bijvoorbeeld 5 jaar dat er vooruitgang in zit, en wel degelijk een toevoeging is voor de maatschappij dan zijn die personen van harte welkom en mogen ze van mij een verblijfsvergunning krijgen. Gooit de vluchteling er met de pet naar, dan mogen ze zonder pardon terug naar land van herkomst zodra de oorlog of het conflict voorbij is.

- Gelukszoekers
Gelukszoekers dienen geweerd te worden. Ik zie liever een gezamenlijke inzet van de wereld om het leefklimaat, van de landen waar gelukszoekers vandaan komen, te verbeteren. Niet met subsidie, want dat is een bodemloze put, maar met projecten, het opzetten van scholen, voorzien in veiligheid in bepaalde regio's door het inzetten van het leger etc.

- Dubbele paspoorten
Dat standpunt van de PVV ben ik het niet mee eens, ik zie geen problemen met mensen die en dubbel paspoort hebben, maar ik ben wel van mening dat mensen die in een land wonen loyaal moeten zijn aan dat land, maar het afnemen van een paspoort zie ik niet als een oplossing

- Godsdienst
Kinderen dienen gevrijwaard te blijven van godsdienst, dat wil zeggen geen christelijke of islamitische scholen meer. Een school dient neutraal te zijn waarna een kind zich kan ontwikkelen en in de toekomst zijn eigen keuze kan maken. Godsdienst uitingen op straat zie ik liever niet, maar het is niet iets wat ik zou verbieden. Ik zou wel alle openbare plekken neutraal houden, en ook de werkvloer. Dus geen kruisjes, keppeltjes of hoofddoeken op de werkvloer of in openbare ruimtes. Iedereen op de werkvloer of in de samenleving dient gelijk te zijn, geloof is een persoonlijke kwestie welke ook achter de voordeur dient plaatst te vinden.

- Probleem jongeren
Thee drinken, bureau halt, etc. allemaal onzin. De jeugd (alle jeugd, dus ook de blanke) die problemen veroorzaken dienen discipline bijgebracht te worden. Dan heb ik het over de extreme gevallen waar je van weet dat ze over 5 jaar nog altijd geen toekomst hebben. Jongeren die al op vroege leeftijd dienen te ontsporen zie ik graag in heeropvoedkampen gezet worden, in die kampen krijgt de jeugd discipline aangeleerd, ze kunnen er een opleiding volgen, en ze worden gelijk behandeld. Dus geen dure schoenen, auto's etc. dat alfa gedrag moet eruit. In de weekenden zouden ze dan gewoon thuis zijn, maar door de week in zo'n kamp, maar dit moet samengaan met het bedrijfsleven. Jongeren die vooruitgang boeken moeten dan ook in de gelegenheid worden gesteld om stage te lopen bij bedrijven, of vrijwilligerswerk te doen etc. Ik zie hier meer een oplossing in dat het eindeloze pappen en nathouden.

- Zwaardere straffen bij herhaling
Criminelen die zich voor de 2e of 3e keer misdragen dienen een zwaardere straf te krijgen. Het criminele verleden van een crimineel dient een argument te zijn in de strafmaat.
Dit zijn in wezen geen rechtse standpunten.

Alle punten die je noemt kunnen door een linkse politieke partij binnen een linkse setting geopperd worden.

De vraag is: hoe groot dient de rol van de overheid te zijn in het publieke domein. Gezien je plannen is er een behoorlijk overheidsapparaat nodig om te bezien of bepaalde regels nageleefd worden. Vooral je godsdienstige punt, en je heropvoedingskampen. Beide druisen ook tegen het klassiek rechtse idee van individualisme en autonomie in.

Het is heel simpel: dient er een invloedrijke, grote overheid te zijn die de markt reguleert, basisvoorzieningen garandeert en het algemeen publiek belang tot kerntaak verheft, of dient er een kleine terugtrekkende overheid te zijn die zich enkel richt op basistaken als defensie en zich ontpopt tot een nachtwakersstaat waarin de vrije markt een beslissende rol speelt in het publiek domein?

Die keuze bepaalt of je links of rechts bent. De rest is nonsense.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 20:07:02 #175
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171868254
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 20:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jij spreekt nu tegen het kapitalisme. Leg dat maar uit.
Hoe spreek ik tegen het kapitalisme?

Als hier iemand tegen kapitalisme spreekt ben jij dat, aangezien jij gelooft dat ongelijkheid statisch is en iemand zich dus nooit van een dubbeltje tot kwartje kan opwerken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')