abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 22 juni 2017 @ 11:00:04 #1
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_171854476
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:19:13 #2
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_171856973
Uiteindelijk mis ik alleen de donderdag en het begin van de vrijdag.
Hoe zijn de weersvooruitzichten? Vorig jaar was me een beetje te nat.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_171877010
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:19 schreef ErikT het volgende:
Uiteindelijk mis ik alleen de donderdag en het begin van de vrijdag.
Hoe zijn de weersvooruitzichten? Vorig jaar was me een beetje te nat.
Op dit moment is de voorspelling 4 dagen regen ;(

Hopelijk valt het nog mee, voorspelling kan altijd veranderen. Zo modderig als vorig jaar gaat het in ieder geval niet worden gezien het afgelopen weken droog was.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:51:23 #4
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_171880293
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_171883147
Die weersvoorspelling is in ieder geval weer wat verbetert. :P
pi_171929731
Dit wordt mijn twintigste keer Werchter en de eerste keer dat de weersvoorspellingen zo slecht zijn. Maar we maken er gewoon weer het beste van, dat was vorig jaar ook prima gelukt in de drek. Heb er zin in, wat een line-up ook!
  zondag 25 juni 2017 @ 23:15:43 #7
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_171952516
Mag toch hopen dat die voorspellingen nog bijdraaien : we gaan dit jaar alleen de donderdag
  zondag 25 juni 2017 @ 23:18:32 #8
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_171952588
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Dit wordt mijn twintigste keer Werchter en de eerste keer dat de weersvoorspellingen zo slecht zijn. Maar we maken er gewoon weer het beste van, dat was vorig jaar ook prima gelukt in de drek. Heb er zin in, wat een line-up ook!
Koud 's nachts :X Regen valt nog wel mee.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_171952686
quote:
6s.gif Op zondag 25 juni 2017 23:18 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Koud 's nachts :X Regen valt nog wel mee.
Ja, zag ik ook, 12 en 13 graden. Het is juist zo lekker om na afloop nog een paar uur voor de tent te zitten en na te kletsen. Maar met die temperaturen kruip ik liever onder mijn dekbedje.
pi_171956515
Tegen kou kun je je kleden.. het enige nadeel is dat je veel meer shit mee moet sleuren naar de camping.

Ik zie het wel loslopen. De afgelopen dagen hadden we hier dezelfde voorstelling als komend weekend en het was goed te doen.

Liever zo als die hitte van vorige week
  maandag 26 juni 2017 @ 15:31:14 #11
240618 Micson
The lonely stoner
pi_171964758
Neemt er iemand drugs mee? Ik wil een paar honderd mg pep meenemen, heel bescheiden, bedoeld voor de momenten dat ik in kak maar niet in mijn eentje af wil taaien. Een dermate kleine hoeveelheid lijkt me makkelijk te verstoppen voor controles, maar ik wilde toch even vragen of er hier gelijkgestemden zijn.

Op een of andere manier stelt me dat gerust. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Micson op 26-06-2017 16:34:49 ]
pi_171964802
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:31 schreef Micson het volgende:
Neemt er iemand drugs mee? Ik wil een paar honderd mg pep meenemen, heel bescheiden, bedoeld voor de momenten dat ik in kak maar niet in mijn eentje af wil taaien. Een dermate kleine hoeveelheid lijkt me makkelijk te verstoppen voor controles, maar ik wilde toch even vragen of er hier gelijkgestemden zijn.

Op een of andere manier stelt me dat toch gerust. :P
Gewoon in je schoen, weinig controle.
pi_171966762
Ik neem altijd wat jointjes mee, gewoon in mijn broekzak. Mag dat eigenlijk niet dan?
  maandag 26 juni 2017 @ 16:43:54 #14
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_171966876
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik neem altijd wat jointjes mee, gewoon in mijn broekzak. Mag dat eigenlijk niet dan?
Drugs zijn gewoon illegaal natuurlijk.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_171966905
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:43 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Drugs zijn gewoon illegaal natuurlijk.
Oh, ik dacht altijd dat je voor eigen gebruik best een paar jointjes bij mocht hebben.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:50:40 #16
240618 Micson
The lonely stoner
pi_171967041
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:44 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Oh, ik dacht altijd dat je voor eigen gebruik best een paar jointjes bij mocht hebben.
In Nederland wel ja.
pi_171968585
Volgens mij in België ook..
pi_171969060
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:47 schreef Vinty het volgende:
Volgens mij in België ook..
Nope
pi_171979984
Ik dacht dat het tot 3 gram gedoogd werd.
pi_171981666
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 00:48 schreef Vinty het volgende:
Ik dacht dat het tot 3 gram gedoogd werd.
Nope.

Elk jaar wel wat meegenomen, nooit gepakt op zowel camping als festivalterrein.
Je weet het niet?!
pi_171982076
De Lijn wil dit weekend gaan staken. Goede timing...
pi_171982095
Als er iemand nog een zaterdagticket overhebt? Ik hou me aanbevolen
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:15:34 #23
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_171983737
Iemand die nog drie enkeltjes van NS kan gebruiken (geldig t/m vrijdag en na 9 uur)?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_171985890
Ah, ik heb er zo'n zin in!
pi_171990025
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Ah, ik heb er zo'n zin in!
Gaat nogal!
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:54:49 #26
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_171997833
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_171999800
Nou ja, al weer twee van de vier dagen droog. Mooi toch. Donderdag is wel fijn, dat je niet in de regen je tent hoeft op te zetten en zo.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 21:36:01 #28
443342 Plastic_beker
Drinkt graag cola
pi_172001849
Morgen al weg , eerste keer op the hive camping ben benieuwd!
Kijken of alles in mijn twingo past gaat ook een uitdaging worden haha!
[Den Helder]
pi_172004711
Voor degenen die al eens eerder zijn geweest met de auto: Ik ga morgen ook al weg, ik sta op The Hive dus wil ik parkeren in zone A, ten westen van het gebied dus. Ik kom vanuit de richting Arnhem over de A50, is het dan handig om gewoon na Eindehoven over de grens te gaan en vanuit het oosten richting Werchter te rijden of kan ik beter 16 minuten langer rijden en via Breda en Antwerpen via het westen aan komen rijden? Of kan je vanuit het oosten ook makkelijk bij zone A komen?
pi_172005062
Op de website staat dat je voor Zone A over de weg van Antwerpen moet komen. Maar wij rijden al 20 jaar over de E314 en dan bij Holsbeek er af via Haacht.
pi_172009792
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 23:13 schreef 1shot1kill het volgende:
Voor degenen die al eens eerder zijn geweest met de auto: Ik ga morgen ook al weg, ik sta op The Hive dus wil ik parkeren in zone A, ten westen van het gebied dus. Ik kom vanuit de richting Arnhem over de A50, is het dan handig om gewoon na Eindehoven over de grens te gaan en vanuit het oosten richting Werchter te rijden of kan ik beter 16 minuten langer rijden en via Breda en Antwerpen via het westen aan komen rijden? Of kan je vanuit het oosten ook makkelijk bij zone A komen?
Mijn ervaring is dat het zo'n half uur kost om van oost naar west te rijden, om het afgezette gebied heen. Maar dan moet je ook om de files heen proberen te rijden (ruime boog dus...)
pi_172011230
2018: Ed Sheeran komt naar Werchter, echter is dit geen Rock Werchter. Maar een eigen show.



[ Bericht 7% gewijzigd door indiaantje89 op 28-06-2017 11:06:52 ]
pi_172011967
En dus valt rock werchter komend jaar een week later?
pi_172012018
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:13 schreef theodoor9 het volgende:
En dus valt rock werchter komend jaar een week later?
Volgens StruBru wel
pi_172014220
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:15 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Volgens StruBru wel
Komt er dan een werchter classic een werchter ed sheeran en de week erna pas rock werchter? :D

Ik heb zin in komend weekend in ieder geval. :D
pi_172015318
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Komt er dan een werchter classic een werchter ed sheeran en de week erna pas rock werchter? :D

Ik heb zin in komend weekend in ieder geval. :D
Ed Sheeran is de Boutique variant denk ik
pi_172020487
Wel fijn eigenlijk een week later. Ben altijd in juni drie weken op vakantie en dan zit er wel erg kort tussen (vijf dagen nu).
pi_172034152
Groeten vanaf the hive! Veel plezier allen de komende dagen! 8-)
pi_172035548
Idd veel plezier Werchter gangers!
pi_172036074
Veel plezier allemaal!
  donderdag 29 juni 2017 @ 19:41:58 #41
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_172050705
Is er een livestream?
pi_172051455
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 19:41 schreef Jinkx het volgende:
Is er een livestream?
http://live.rockwerchter.be/
pi_172134968
Was weer een leuk festival. Het weer viel nog mee in vergelijking met de eerdere voorspelling.

Foo figthers waren in ieder geval weer super.

Even klagen over die 2 tenten dat die bijna geheel gesloten zijn en ze te vaak vol waren. Daardoor the pretenders buiten moeten zien terwijl we ruim 15 minuten van te voren er al waren. :'(

Dan nog de bonnetjes prijzen dat je cash 3.00 euro per bon betaald en bij pinnen maar 2.75.
pi_172135141
Rustig in dit topic wel ;(
pi_172135423
Het weer was de grootste meevaller inderdaad :) . Hoogtepunten voor mij waren Rag 'N Bone Man, Milky Chance en Imagine Dragons. Foo Fighters natuurlijk ook!

Alt-J kwan echt totaal niet tot zijn recht op de Main Stage.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  maandag 3 juli 2017 @ 14:29:21 #46
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_172138751
Lig in m'n bed bij te komen van al het moois.

Mijn lijstje hoogtepunten:

Arcade fire
Ik had deze band nog nooit echt beluisterd, dus ik was benieuwd wat AF me zou brengen. Een hoop, want ik heb me tijdens het optreden van AF volop zitten vermaken. Hoogstaande muziek en op het podium gebeurde ook nog eens een hoop. Genieten geblazen.

Kings of Leon
Geen supershow, maar gewoon lekker rocken bij de fijne liedjes van KOL. Mag ook weleens.

Nathaniel Rateliff
Jammer genoeg niet de hele show kunnen zien, want deze gruizige bluesrock swingde de pan uit. Bijna omvergeblazen tijdens een trompetsolo (breng meer trompettisten a.u.b.) en meegeschreeuwd met Son of a bitch. Boh.

Royal Blood
Ik had me erg verheugd op deze tweemansformatie en alles werd waargemaakt. Lekker hakken, zagen en moshen. Zo hoort rock te zijn.

Radiohead
Zo'n band als Radiohead zie je waarschijnlijk maar een keer. En gelukkig speelden ze een snaarstrakke show met zowel bekend als onbekeder spul. Paranoid Android en Karma Police waren live bijna een religieuze ervaring, nog nooit zoveel mensen in koor horen zingen. Schitterend.

Seasick Steve
Deze oude baas maakt er op het podium lekker z'n eigen feestje van, en dat betekent aangenaam en ongecompliceerd bluesrocken.

System of a down
Jeugdsentiment! En live nog helemaal bij de tijd, dus bont en blauw gebeukt in de moshpit. Een geweldige bak heerlijke herrie.

Benjaming Clementime
Muziek die niet goed uit te leggen valt. Een koortje, een drummer en een man achter een piano die het publiek zit te mennen en een concert stillegt om het publiek zanginstructies te geven. Bijzonder.

The Avalanches
Leipe shit dit! Dikke beats, zangeressen die met knuppels lopen te zwaaien en psychedelische filmpjes over metro's. Helaas moest ik halverwege weg om te kakken en me klaar te maken voor de Foo Fighters...

Foo Fighters
Tja, wat moet er gezegd worden over FF? Niet zo gepolijst als Radiohead, maar wel rocken in optima forma. Als Dave Grohl je niet enthousiast krijgt, lig je waarschijnlijk al tussen zes plankjes.

En de tegenvallers...

Linkin Park
Op zich een strakke show, maar de combi tussen dancepop(?) en de oude nu metal is wat verwarrend en doet het lijken alsof je naar twee verschillende acts staat te kijken.

Kodaline
Huisvrouwenrock. Mweh, beetje saai...

Blink-182
Ik vond Blink altijd al wat kinderachtig, maar live was Blink al helemaal niet te pruimen. Een ongenuanceerde bak rotherrie was het. Niet serieus te nemen.

The Kills
Had een potje rocken kunnen worden, maar in deze gruizige muziek zat naar mijn smaak te weinig richting. En in spoorzoeken heb ik geen zin.

The Lumineers
Konden mij niet over een inkakmomentje heen helpen. Beetje saai.

Alt J
Zou best op zichzelf best interessante muziek kunnen zijn, maar als subheadliner op de slotdag vond ik Alt J een vreemde keuze. Zat weinig vaart in.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_172142563
Crossposten omdat het kan:

HUMO was erg te spreken over de band die laatst nog ergens een gedoodverfde toekomstige headliner voor festivals als Pinkpop en Werchter werd genoemd _O-

quote:
Já,’ riep ik uitbundig, ‘Imagine Dragons!’ Voor de VRT begreep dat ik een mopje maakte, zaten Mia Doornaert en Etienne Vermeersch weer in ‘De afspraak’.

'Zeker, 'Hear Me' had iets van Foals kunnen zijn, maar hadden we niet allemaal iets van Foals kunnen zijn?'
Naar Imagine Dragons geweest, er niet gelukkig van geworden. Hier de argumenten, het kan me niet schelen dat ze licht zijn als het zomertuniekje van Thea Francken: Imagine Dragons is onoprecht, Imagine Dragons is vals, Imagine Dragons is de pestkop in een voor het overige harmonieus zesde leerjaar. En frontman Dan Reynolds is de schimmel die in een groene Croc groeit.

Zo, dat is eruit – hoor het kraken van honderden tienermeisjesharten. Maar ik heb het een eerlijke kans gegeven, hoor. Zoals ik chlamydia ook ooit een eerlijke kans heb gegeven. Serieus: er bloeit heus wel ergens een tienermeisje in me – de bewijzen: ik krijg borstjes, en ik durf pas te muilen na drie breezers – maar donderdagavond was m’n empathie kapot. ‘Gold’? Generieke pop. ‘Whatever It Takes’? Generieke pop vermomd als iets stouts. ‘Demons’? Persoonlijk ken ik geen Luikse wafel die ooit door zoveel stroop besmeerd werd. ‘Amsterdam’? Een soa van een song. ‘I’m So Sorry’? Powerrock die door de Dienst Bevolking een nieuw identiteitsbewijs geweigerd werd.

Nochtans ben ik van nature tolerant: ik vind best dat je ‘Song 2’ van Blur op straat mag naroepen. Maar het verkráchten? Ik hoop dat Damon Albarn goeie advocaten heeft. En zeker, ‘Hear Me’ had iets van Foals kunnen zijn, maar zeg nu zelf: hadden we niet allemaal iets van Foals kunnen zijn?

Neen, geen Tindermatch met Imagine Dragons. Eigenlijk ben ik méér fan van One Direction en Bandits. Ze zijn tenminste onbeschaamd boyband: ze schminken hun buikspek niet zo pathologisch weg op Instagram, en ze beroepen zich niet op een makkelijk af te pellen laklaag van rock-‘n-roll.

‘I Don’t Know Why,’ zong Reynolds, en eerlijk, Dan: ik heb ook geen idee. Imagine Dragons is getoonzette truttigheid - je zakdoek willen volrukken maar slechts een spatje ver raken. En hey, Dan, dat gebeurt mij ook vaker dan me lief is, maar ik doe het tenminste zelden op een podium.

Het moment

Het ‘Radioactivity’-afval als afsluiter: benieuwd wat Kristof Calvo – tenslotte toch ook zo’n kek tienermeisje – dáárvan vond.

Het publiek

Groetjes aan het securitymeisje dat alle lyrics trouw meelipte en het uiteindelijk op een extatisch dansen zette – Imagine Dragons was duidelijk haar favoriete band. Wat een wrede wereld: haar duty vereiste dat ze met haar rug naar het podium stond. Groetjes ook aan de vijftiger met snor (m) met het analoge fototoestel die temidden van de tienermeisjes alles meebrulde. En aan de vijftiger met snor (v) die zo uitbundig herinneringen ophaalde aan haar menstruatiecyclus.

Quote

‘We’ll continue to gather’ – zo besloot Reynolds een ruim bemeten preek waarin hij het terrorisme, de opwarming van de aarde en de verdwijning van Waldek oploste. Prima, Dan, zolang dat gatheren maar niet in een klein kamertje is met jou en die gouden gitaar.
http://www.humo.be/rock-w(...)s-rock-werchter-2017

De enige band met 1 ster.

1,5 ster was er voor Frank Carter, 2 sterren voor Linkin Park, Blink-182, The Lumineers, Alt-J, en Machine Gun Kelly. De verrassing van Pinkpop (Prophets of Rage) moest het met 3 sterren doen.

http://www.humo.be/rock-w(...)eviews-en-de-sterren
  maandag 3 juli 2017 @ 17:00:20 #48
36461 Joppy
geen colaboy
pi_172142661
Het weer viel alles mee. 'S ochtends af en toe wat regen en nog best fris op de camping, maar daardoor werd je niet uit je tent gebrand en konden er nog wat extra uurtjes slaap worden gepakt.

Donderdag was de topper voor mij Arcade Fire. Ik had ze nog nooit gezien, hun muziek weleens geluisterd maar ook niet vaak. Live kon het mij wel zeer goed bekoren. Ik was ook positief verrast door het optreden van Imagine Dragons. Niet echt mijn muziek, maar de show was top. Kings of Leon was degelijk, zonder franje strak hun nummers spelen. Daardoor geen topper.

Vrijdag knalde Royal Blood van het podium. Wat een geluid en energie van die twee gasten! Toekomstige headliners dit. Van Radiohead is nogmaaks bevestigd dat het echt niet mijn muziek is. Ik trok het een half uurtje, daarna wat gaan eten om nog ff een verrassend lekker techno-setje van Charlotte de Witte mee te pakken.

Zaterdag werd uiteindelijk de dag van System of a Down. Vroeger als puber veel geluisterd en zet het nog regelmatig op met sporten oid. Ik had ze weleens eerder gezien, maar toen viel het wat tegen. Nu hadden ze er zin in en de festivalweide ook! Van begin tot eind genieten en zo veel moshpits had ik nog niet eerder op Werchter gezien. Linkin Park vond ik niet veel soeps. Ook niet afgezien dus en tijd om bier te gaan drinken op the Hive.

Uiteindelijk was voor mij het beste voor het laatst bewaard. De Foo Fighters zetten een dijk van een show neer. 2,5 uur puur genieten van entertainer dave grohl en consorten. Eerder nog een half uurtje soulwax mee kunnen pakken, die maakten er ook een gekkenhuis van in de Barn.

Uiteraard nog een stuk meer optredens gezien (en nog meer niet gezien), bovenstaande is de korte samevatting van het mooie weekend. In tegenstelling tot andere jaren was het programma overdag en in de tenten iets minder mijn smaak. Daardoor voor mij relatief weinig positieve verrassingen of nieuwe ontdekkingen.
Let the beat control your body!
pi_172142827
Altijd fijn als je weer lekker in bad bent geweest na vier dagen Werchter en op je eigen w.c. Maar wat waren het weer fantastische dagen.

Het weer viel enorm mee. donderdag en vrijdag perfecte dagen, droog weer, rond de 24 graden en niet zo'n koude avonden als voorspeld. Zaterdag regende het van 03.00 'smorgens tot 03.00 'smiddags ongeveer. Ach, het viel nog mee, meeste tijd daarvan lig je in je bed. Nadeel was wel dat daardoor het looppad op de camping een grote blubzooi werd. Zondag een paar kleine buitjes, maar vooral ook zon en droog. Alleen 'snachts wel fucking koud, 10 graden! Maar gelukkig genoeg gedronken om snel in slaap te vallen.

De muziek was fantastisch.

Begonnen op donderdagmiddag in The Barn bij Mark Lanegan. Heerlijk, wat een stem heeft die kerel toch. Helaas door de drukte bij de ingang te laat waardoor ik mijn favoriet, The Gravediggers Song heb gemist... :(

Arcade Fire, alle verwachtingen overtroffen, heerlijk.

Radiohead, een prima concert. Echter ik heb ze al best vaak gezien (keer of 7, of 8) en dit was zeker niet het beste concert dat ik van ze heb gezien. Tom Yorke was ook niet helemaal goed bij stem leek het wel, wat vooral duidelijk hoorbaar was tijdens Paranoid Android. Niet gewend van hem, maar kan gebeuren uiteraard. Ik vond het van hen eigenlijk wel een van de minste concerten die ik gezien heb.

Royal Blood. Heerlijk zo strak als een snaar en gas er op.

Oscar and the Wolf. Wat een misser van Rock Werchter. Die had echt op het hoofdpodium moeten staan. Meer dan een half uur vantevoren kon je de tent al niet meer in en buiten stond het helemaal vol, ondanks dat Radiohead al begon.

Foo Fighters. Geen woorden voor. Heb ze ook vaak gezien, maar dit keer, wauw! Wat een muur van muziek zeg, geweldig. Lekker meteen beginnen met mijn favoriet All my Life. En White Limo was echt zo lekker.
Wellicht viel het nu ook extra op hoe energiek ze zijn, omdat Dave de vorige keer dat ik ze zag eind 2015 op zijn troon zat. Maar geweldig, alles meer dan goed gemaakt. En gelukkig had hij nog een briefje van zijn dokter.

Verder nog veel mooie dingen gezien. Alt-J vond ik uitschieters hebben (In Cold Blood), maar soms ook heel saai. Misschien ook niet de juiste plaats op de programmering, zondagavond net voor de Foo Fighters.

Verder eigenlijk geen verrassingen gezien dit jaar.

Wat het festival zelf betreft, ik vond het vooral zaterdag en zondag beduidend drukker dan andere jaren. Dat merk je op de plek waar we stonden (normaal tijdens hoofdacts net de grens tussen drukte en meer plek), als je naar het toilet ging, bij het lopen tussen de concerten en bij het bier halen (al handelen ze wel supersnel in de middenbar). Echt opvallend, zo druk, van veel mensen gehoord. Zouden ze dan ieder jaar meer mensen toelaten of zo?

Dat het elke dag, in plaats van alleen de eerste, een half uur duurt om binnen te komen is ook erg irritant. Dat komt dan door extra controles bij de metaaldetector. Met dank aan de IS. Als snap ik niet waarom het dit jaar zo lang duurde, die waren er vorig jaar toch ook al en toen kon je wel gewoon naar binnen lopen.

En jammer dat A6 er niet meer was. Dit jaar stonden we op A1. Veel dichterbij natuurlijk, maar verder zou ik toch graag A6 er weer voor in willen ruilen, qua sanitair, horeca etc.

Maar al met al weer een geweldig weekend gehad. Nu even een paar dagen bijkomen...

[ Bericht 0% gewijzigd door bloodymary1 op 03-07-2017 17:12:03 ]
pi_172144393
Foo Fighters waren natuurlijk briljant, 3e keer dat ik ze zag en 2,5 uur is zo voorbij als hun spelen, vooral met Dave die overal aan het rondrennen is.

Linkin Park heeft me ook verrast, wat een vette show. Ik was vooral fan van het werk van begin deze eeuw maar het werd toch wel duidelijk hoeveel hits en hoe goed ze gewoon live zijn, ook erg goede interactie met het publiek.

Radiohead heeft me behoorlijk teleurgesteld, na een uur trok ik het niet meer, totaal geen interactie met het publiek en de muziek was ook behoorlijk eentonig in dat eerste uur. Viel me op dat er toen al vele duizenden mensen vertrokken waren. 2,5 uur is waarschijnlijk gewoon te lang voor deze band.

Kings of Leon had ik al eerder gezien, ze spelen prima maar de interactie met het publiek is minimaal en het aantal keren dat ze van hun plekje bij de microfoon weg liepen waren op 1 hand te tellen. Eigenlijk precies wat ik had verwacht.

Verdere hoogtepunten: Royal Blood, Prophets of Rage, Rag'N'Bone Man, The Pretenders, Seasick Steve, Passenger, Blink 182, System of a Down.

Alt-J snap ik niet helemaal, veel gehoord dat het een band is die je moet zien, maar kon totaal niet in hun muziek komen, vond de interactie matig en de mensen om mij heen (die allemaal vooraan op de Foo Fighters zaten te wachten) vroegen zich af wat ze in godsnaam aan het doen waren met de vele fouten die ze maakte en waarom ze zo lang speelden. Aan het publiek te zien wat de voorste rijen verliet na het optreden is het waarschijnlijk meer gericht aan wat alternatieve tieners.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')