abonnement Unibet Coolblue
pi_171852176
quote:


Ouderen hebben het op de arbeidsmarkt veel moeilijker dan tot nu toe werd aangenomen.

Een hoogopgeleide 45-plusser die zijn baan kwijtraakt heeft een kans van ongeveer 50 procent om binnen een jaar weer aan het werk te komen.


Telegraaf 2017.
Klacht

Nu dat dus ook een probleem lijkt te blijven is het misschien goed dat de overheid nu eens gaat nadenken over het huidige systeem en dat dit gewoon op de schop moet inzake de oudere werkloze, wiens kansen op een baan zo goed als nihil lijken na hun 45st levensjaar.

Al die dure werktrajecten spekken alleen maar de commerciële bedrijven en het eindresultaat is marginaal tot nihil als het gaat om het vinden van weer een 'vaste' baan.
pi_171852256
quote:
„Daarbij hebben ouderen een hoger loon in gedachten als ze op zoek gaan naar nieuw werk.”
Dit is ook wel iets hè? Speelt natuurlijk ook gewoon mee bij sollicitatiegesprekken. Ze zullen dan sneller voor iemand gaan die niet een bepaald loon eist, dan iemand met irreële verwachtingen.
pi_171852501
Ga acclimatiseren in plaats van topics openen aub <--- beleefde aanspreekvorm want Iwanius is een oude man.
pi_171852505
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:53 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dit is ook wel iets hè? Speelt natuurlijk ook gewoon mee bij sollicitatiegesprekken. Ze zullen dan sneller voor iemand gaan die niet een bepaald loon eist, dan iemand met irreële verwachtingen.
En
quote:
Wie zijn baan kwijt is, moet meer geprikkeld worden om naar iets nieuws op zoek te gaan, meent de econoom. „Je ziet dat veel werklozen een baan vinden aan het begin van hun uitkering, en dat er ook een piek is als de maximale uitkeringsduur in zicht komt. Tussendoor gebeurt er vrij weinig.”

De oplossing: de duur van de WW inkorten – dus niet de verlenging van twee naar drie jaar die vakbonden en werkgevers onlangs hebben afgesproken. „Dan kan de uitkering ook omhoog, en hebben nieuwe werklozen ook niet meer de stress van een plotselinge inkomensval”, rekent Ter Weel voor.

„En het is een stok achter de deur om snel een baan te vinden. Jongeren blijven ook korter werkloos omdat ze nog geen WW-rechten hebben opgebouwd.”
Het is niet alsof er daadwerkelijk meer aanbod is qua banen aan het begin en eind van die WW-uitkering. :T
pi_171852510
Ben liever op mijn 45e klaar met werken dan 50, dus goede ontwikkeling
pi_171852833
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:53 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dit is ook wel iets hè? Speelt natuurlijk ook gewoon mee bij sollicitatiegesprekken. Ze zullen dan sneller voor iemand gaan die niet een bepaald loon eist, dan iemand met irreële verwachtingen.
Nouja je wil toch minimaal hetzelfde als voorheen verdienen of op zn minst daarbij in de buurt.

Mocht het daar weer mislopen om wat voor reden dan ook dan is het 70% van dat loon. En als dat al royaal minder was dan het vorige dan hakt dat er wel in.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171852860
Ik rentenier beetje op mijn 58e op zich zou ik nog prima kunnen werken.
pi_171852877
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nouja je wil toch minimaal hetzelfde als voorheen verdienen of op zn minst daarbij in de buurt.

Mocht het daar weer mislopen om wat voor reden dan ook dan is het 70% van dat loon. En als dat al royaal minder was dan het vorige dan hakt dat er wel in.
Dat begrijp ik natuurlijk ook wel, maar stel dat je 20 jaar bij een bedrijf hebt gewerkt en elk jaar omhoog bent gegaan qua loon (dat is wel heel idealistisch, maar even voor het gemak).
En je moet dan gaan concurreren met iemand die een stuk jonger is, 5 jaar ervaring heeft maar wel direct akkoord gaat met het geboden loon, dan snap ik wel dat een bedrijf dan zoiets heeft van: "Dikke doei" tegen een 45+'er.

Ik zeg niet dat het klopt, maar het speelt denk ik wel enorm mee bij het krijgen van een baan.
pi_171852902
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:39 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dat begrijp ik natuurlijk ook wel, maar stel dat je 20 jaar bij een bedrijf hebt gewerkt en elk jaar omhoog bent gegaan qua loon (dat is wel heel idealistisch, maar even voor het gemak).
En je moet dan gaan concurreren met iemand die een stuk jonger is, 5 jaar ervaring heeft maar wel direct akkoord gaat met het geboden loon, dan snap ik wel dat een bedrijf dan zoiets heeft van: "Dikke doei" tegen een 45+'er.

Ik zeg niet dat het klopt, maar het speelt denk ik wel enorm mee bij het krijgen van een baan.
Met die insteek hoeven ze een 45 jarige dan ook niet uit te nodigen voor een gesprek.

Het slaat nergens op om iemand van die leeftijd een salaris van een 25 jarige te bieden. Daar gaat geen enkele 45 jarige mee akkoord lijkt me zo.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171852916
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:41 schreef Geralt het volgende:

[..]

Met die insteek hoeven ze een 45 jarige dan ook niet uit te nodigen voor een gesprek.

Het slaat nergens op om iemand van die leeftijd een salaris van een 25 jarige te bieden. Daar gaat geen enkele 45 jarige mee akkoord lijkt me zo.
Nee, dat is dan ook het probleem. Bedrijven willen goedkope krachten, ervaring is tegenwoordig van secundair belang lijkt het wel.
pi_171852941
Heb de luxe om werkgevers uit te lachen , niet iedereen zit in die positie
  Forum Admin donderdag 22 juni 2017 @ 09:57:46 #12
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_171853198
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:39 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dat begrijp ik natuurlijk ook wel, maar stel dat je 20 jaar bij een bedrijf hebt gewerkt en elk jaar omhoog bent gegaan qua loon (dat is wel heel idealistisch, maar even voor het gemak).
En je moet dan gaan concurreren met iemand die een stuk jonger is, 5 jaar ervaring heeft maar wel direct akkoord gaat met het geboden loon, dan snap ik wel dat een bedrijf dan zoiets heeft van: "Dikke doei" tegen een 45+'er.

Ik zeg niet dat het klopt, maar het speelt denk ik wel enorm mee bij het krijgen van een baan.
Vroeger was je als 45+'er al te duur om te ontslaan, nu niet meer, vandaar dat er meer op de markt komen, en moeten concurreren met jongere werknemers die minder verdienen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Forum Admin donderdag 22 juni 2017 @ 10:01:10 #13
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_171853255
En dan komt deze ook nog om de hoek zetten. http://daskapital.nl/2017(...)pensioenstelsel.html die hervormingen zijn noodzakelijk, maar de manier waarop...
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_171856437
quote:
3s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:37 schreef Stien_Struis het volgende:
Ik rentenier beetje op mijn 58e op zich zou ik nog prima kunnen werken.
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:43 schreef Stien_Struis het volgende:
Heb de luxe om werkgevers uit te lachen , niet iedereen zit in die positie
Moet je een sticker of wat?
pi_171856587
Onzin verhaal wat mij betreft stellen 45+ hun salariseisen dan iets naar beneden bij. Ik ben als hoogopgeleide 45+er vorig jaar overgestapt vanuit een vast dienstverband na 1 brief geschreven te hebben. Ja wel wat terug gegaan in loon maar ook in verantwoordelijkheden. Mijn nieuwe werkgever vond mij een realistische looneis hebben.
pi_171856611
quote:
3s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:37 schreef Stien_Struis het volgende:
Ik rentenier beetje op mijn 58e op zich zou ik nog prima kunnen werken.
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:43 schreef Stien_Struis het volgende:
Heb de luxe om werkgevers uit te lachen , niet iedereen zit in die positie
Hahah trieste aandachtshoer.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 13:48:15 #17
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_171857556
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:53 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dit is ook wel iets hè? Speelt natuurlijk ook gewoon mee bij sollicitatiegesprekken. Ze zullen dan sneller voor iemand gaan die niet een bepaald loon eist, dan iemand met irreële verwachtingen.
Of dat is gewoon het heersende vooroordeel dat werkgevers maar al te graag hanteren.

Werkgevers kunnen gewoon niet op tegen de volwassen uitstraling van een krachtige medewerker die weet waar hij over praat. Zit er zo'n 24-jarig HR kutje tegenover je "ja ehhh... waarom ehhh wil je hier werken?" Terwijl ze je nog niet een keer heeft aangekeken en een dooie vis als hand heeft gegeven.

En dat gaat iemand met 25 jaar ervaring beoordelen. Laat me niet lachen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_171857620
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Of dat is gewoon het heersende vooroordeel dat werkgevers maar al te graag hanteren.

Werkgevers kunnen gewoon niet op tegen de volwassen uitstraling van een krachtige medewerker die weet waar hij over praat. Zit er zo'n 24-jarig HR kutje tegenover je "ja ehhh... waarom ehhh wil je hier werken?" Terwijl ze je nog niet een keer heeft aangekeken en een dooie vis als hand heeft gegeven.

En dat gaat iemand met 25 jaar ervaring beoordelen. Laat me niet lachen.
Gesproken als een ware 50+er.
pi_171857671
Maar iedereen moet tot zijn 80e werken! :')
pi_171878076
quote:
3s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:37 schreef Stien_Struis het volgende:
Ik rentenier beetje op mijn 58e op zich zou ik nog prima kunnen werken.
Of gewoon dat doen wat je altijd al hebt willen doen en er nu wel tijd voor hebt. :s)

quote:
2s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:43 schreef Stien_Struis het volgende:
Heb de luxe om werkgevers uit te lachen , niet iedereen zit in die positie
Heerlijk hé onafhankelijkheid. *)

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2017 09:18:33 ]
  zaterdag 24 juni 2017 @ 11:07:17 #21
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_171909192
quote:
4s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:48 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Klacht

Nu dat dus ook een probleem lijkt te blijven is het misschien goed dat de overheid nu eens gaat nadenken over het huidige systeem en dat dit gewoon op de schop moet inzake de oudere werkloze, wiens kansen op een baan zo goed als nihil lijken na hun 45st levensjaar.

Al die dure werktrajecten spekken alleen maar de commerciële bedrijven en het eindresultaat is marginaal tot nihil als het gaat om het vinden van weer een 'vaste' baan.
De meeste bedrijven willen alleen 12 jarigen, met een uni-opleiding. Liefst cum laude geslaagd, maar soms willen ze iets soepeler zijn.
Ja ja
  zaterdag 24 juni 2017 @ 11:15:07 #22
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_171909377
TS die over werk een mening heeft :')
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 11:18:14 #23
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_171909444
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Of dat is gewoon het heersende vooroordeel dat werkgevers maar al te graag hanteren.

Werkgevers kunnen gewoon niet op tegen de volwassen uitstraling van een krachtige medewerker die weet waar hij over praat. Zit er zo'n 24-jarig HR kutje tegenover je "ja ehhh... waarom ehhh wil je hier werken?" Terwijl ze je nog niet een keer heeft aangekeken en een dooie vis als hand heeft gegeven.

En dat gaat iemand met 25 jaar ervaring beoordelen. Laat me niet lachen.
Zie hier de arrogantie van oudere sollicitanten waar werkgevers dus op afknappen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_171909578
Hoe meer dit soort berichten in media naar voren komen, hoe meer dit wordt verstrekt. Werkgevers die dus het gevoel krijgen dat ouderen echt veel duurder zijn, terwijl dat bij lang niet alle organisaties veel scheelt.
Eerst denken, dan typen
pi_171909998
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:56 schreef Basp1 het volgende:
Onzin verhaal wat mij betreft stellen 45+ hun salariseisen dan iets naar beneden bij. Ik ben als hoogopgeleide 45+er vorig jaar overgestapt vanuit een vast dienstverband na 1 brief geschreven te hebben. Ja wel wat terug gegaan in loon maar ook in verantwoordelijkheden. Mijn nieuwe werkgever vond mij een realistische looneis hebben.
Jij gebruikt je eigen positie als leidraad om dat als stelregel op anderen te reflecteren. :') :|W

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2017 11:49:23 ]
  Grootste baggeraar 2022 zondag 25 juni 2017 @ 11:53:08 #26
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_171930211
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 11:18 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Zie hier de arrogantie van oudere sollicitanten waar werkgevers dus op afknappen.
Waarom is dat arrogantie? Je vergeet dat het om mensen gaat met tonnen ervaring die hun sporen allang verdiend hebben. Zo'n 24-jarig hbo kutje komt net kijken.

Nee, laten we vooral 20-jarigen met een grote bek en voor de rest niks presteren aannemen, vooral leuk op maandagmorgen als ze zich weer met een kater ziek melden.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Moderator zondag 25 juni 2017 @ 12:24:21 #27
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_171931010
Oude mensen horen ook niet te werken
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_171936377
Precies die moeten meer "acclimatiseren" :')


Paulanertje i.c.m. een pafferd is altijd een win-win combinatie.
  maandag 26 juni 2017 @ 22:41:02 #29
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_171977148
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:53 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Waarom is dat arrogantie? Je vergeet dat het om mensen gaat met tonnen ervaring die hun sporen allang verdiend hebben. Zo'n 24-jarig hbo kutje komt net kijken.

Nee, laten we vooral 20-jarigen met een grote bek en voor de rest niks presteren aannemen, vooral leuk op maandagmorgen als ze zich weer met een kater ziek melden.
Vele jaren ergens gewerkt hebben staat natuurlijk niet altijd gelijk aan "tonnen ervaring".

Voor velen stopt het leerproces na een aantal jaar in dezelfde functie waarbij het meer routine wordt, waarbij men zich juist verzet tegen alles wat nieuw is. Daarnaast leren velen naarmate ze ouder worden trager.

Het hangt dus helemaal v/d persoon en functie af of de "ervaring" wel/niet waardevol is.
Krekker is de bom!
pi_171977270
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nouja je wil toch minimaal hetzelfde als voorheen verdienen of op zn minst daarbij in de buurt.

Mocht het daar weer mislopen om wat voor reden dan ook dan is het 70% van dat loon. En als dat al royaal minder was dan het vorige dan hakt dat er wel in.
diegenen die ontslagen worden bij een reorganisatie zijn toch ook vaker de 45+ers die te veel verdienden voor hun functie. Als ze hun loon echt waard waren, hadden ze wel een goede kans op blijven.
pi_171978730
Ik vraag mij ook wel af welke 45+ ers ze bedoelen, diegene die 20 jaar op dezelfde functie hebben gezeten of iedere 5 jaar zijn doorgegroeid. En hoeveel ervan zijn hoogopgeleid in de kunstgeschiedenis of antropologie en daarna iets administratiefs gaan doen?
.
pi_171981150
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:53 schreef Wereldgozer het volgende:
Maar iedereen moet tot zijn 80e werken! :')
Is het inmiddels 80 geworden?
Godver. :')
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:52:36 #33
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_171985934
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:45 schreef Adames het volgende:

[..]

diegenen die ontslagen worden bij een reorganisatie zijn toch ook vaker de 45+ers die te veel verdienden voor hun functie. Als ze hun loon echt waard waren, hadden ze wel een goede kans op blijven.
wat is te veel? afgezet tegen dat 23 jarige kneusje die voor een beetje koffiegeld claimt hetzelfde werk te kunnen doen?

blijkbaar had dat bedrijf die 45+'er ooit wel nodig aangezien ze hem zelf dat hoge salaris gegeven hebben. en nu hij zogenaamd overbodig is (vanwege dat 23 jarige mannetje) verdient hij 'te veel' en moet hij weg?
pi_171990986
Ligt aan de massale immigratie en de toenemende overbevolking. Het wordt alleen maar erger, read my lips.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 18:38:01 #35
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_171995519
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:52 schreef Hippocratos het volgende:
Ligt aan de massale immigratie en de toenemende overbevolking. Het wordt alleen maar erger, read my lips.
:')

Jij denkt dat het gros van de grote bedrijven gebonden is aan Nederland?

En klagen we doorgaans nu juist niet dat die immigranten en overige allochtonen niet werken?
Krekker is de bom!
pi_172008842
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:52 schreef Hippocratos het volgende:
Ligt aan de massale immigratie en de toenemende overbevolking. Het wordt alleen maar erger, read my lips.
Geef vooral meer uitleg, o wijze.
  Grootste baggeraar 2022 dinsdag 4 juli 2017 @ 17:40:37 #37
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_172168694
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:41 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Vele jaren ergens gewerkt hebben staat natuurlijk niet altijd gelijk aan "tonnen ervaring".

Voor velen stopt het leerproces na een aantal jaar in dezelfde functie waarbij het meer routine wordt, waarbij men zich juist verzet tegen alles wat nieuw is. Daarnaast leren velen naarmate ze ouder worden trager.

Het hangt dus helemaal v/d persoon en functie af of de "ervaring" wel/niet waardevol is.
Mensen blijven altijd doorleren. Iemand van een jaar of 24 heeft per definitie altijd een achterstand op iemand van 45. Dat die van 24 andere dingen heeft geleerd zegt verder helemaal niks over de kwaliteit van het geleerde of de intelligentie van hem of haar.

Twee hbo opleidingen gedaan met van tevoren een MTS. De laatste hbo kwam qua niveau nog niet eens aan de enkels van het tweede jaar MTS.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_172193000
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:56 schreef Basp1 het volgende:
Onzin verhaal wat mij betreft stellen 45+ hun salariseisen dan iets naar beneden bij. Ik ben als hoogopgeleide 45+er vorig jaar overgestapt vanuit een vast dienstverband na 1 brief geschreven te hebben. Ja wel wat terug gegaan in loon maar ook in verantwoordelijkheden. Mijn nieuwe werkgever vond mij een realistische looneis hebben.
Geen koekjes fabriek meer?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_172194737
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:41 schreef Geralt het volgende:

[..]

Met die insteek hoeven ze een 45 jarige dan ook niet uit te nodigen voor een gesprek.

Het slaat nergens op om iemand van die leeftijd een salaris van een 25 jarige te bieden. Daar gaat geen enkele 45 jarige mee akkoord lijkt me zo.
Waarom zou iemand voor dezelfde baan anders moeten worden betaald omdat ie ouder is?
pi_172196672
quote:
15s.gif Op woensdag 5 juli 2017 17:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom zou iemand voor dezelfde baan anders moeten worden betaald omdat ie ouder is?
Ik zal morgen je baas even bellen dat ie jou hetzelfde salaris van een 24 jarige kan geven.

Geen dank.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172197251
Iwaniustopic, derhalve niet gelezen..
pi_172197276
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:09 schreef Azpilicueta het volgende:
Ben liever op mijn 45e klaar met werken dan 50, dus goede ontwikkeling
Enige juiste reactie.
  woensdag 5 juli 2017 @ 20:32:22 #43
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_172199066
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 17:40 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Mensen blijven altijd doorleren. Iemand van een jaar of 24 heeft per definitie altijd een achterstand op iemand van 45. Dat die van 24 andere dingen heeft geleerd zegt verder helemaal niks over de kwaliteit van het geleerde of de intelligentie van hem of haar.
Werkzaamheden/werkomgeving/apparatuur/technieken, vaak allemaal aan verandering onderhevig.

Veel oude kennis is daardoor niet altijd per definitie de meest waardevolle kennis. Daarnaast is het simpelweg een feit dat mensen naarmate ze ouder worden minder snel dingen oppikken (gradatie verschilt natuurlijk per persoon). Ook leert de praktijk dat mensen die lang op 1 plek zitten na verloop van tijd vaak (niet altijd) minder flexibel worden. Kijk maar naar bedrijven waar na lange tijd een nieuwe manier van werken vereist is... hoe langer men er zit, hoe meer weerstand men (over het algemeen) biedt.

Ouder staat daarom niet per definitie gelijk aan meer relevante/nuttige kennis. Soms wel, soms niet.

quote:
Twee hbo opleidingen gedaan met van tevoren een MTS. De laatste hbo kwam qua niveau nog niet eens aan de enkels van het tweede jaar MTS.
Ik snap even niet wat dit met de rest te maken heeft?
Krekker is de bom!
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 5 juli 2017 @ 21:42:58 #44
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_172201572
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Werkzaamheden/werkomgeving/apparatuur/technieken, vaak allemaal aan verandering onderhevig.

Veel oude kennis is daardoor niet altijd per definitie de meest waardevolle kennis. Daarnaast is het simpelweg een feit dat mensen naarmate ze ouder worden minder snel dingen oppikken (gradatie verschilt natuurlijk per persoon). Ook leert de praktijk dat mensen die lang op 1 plek zitten na verloop van tijd vaak (niet altijd) minder flexibel worden. Kijk maar naar bedrijven waar na lange tijd een nieuwe manier van werken vereist is... hoe langer men er zit, hoe meer weerstand men (over het algemeen) biedt.

Ouder staat daarom niet per definitie gelijk aan meer relevante/nuttige kennis. Soms wel, soms niet.

[..]
Verandering hebben we altijd al gehad. Maar dat wil niet zeggen dat de kennis van gisteren niets meer waard is. Dat is de basis voor wat je vandaag weet. Ik twijfel of ze vandaag de dag op een standaard hbo ict nog leren een database te normaliseren, om maar eens een voorbeeldje te noemen.

En omdat alles inderdaad verandert, zullen de zelfbenoemde 'slimmerikken' die het nu allemaal beter menen te weten dan hun vorige generatie, over 20 jaar voor hetzelfde probleem komen te staan. Dan worden zij op hun beurt weer links en rechts ingehaald door een nieywe geenratie zelfbenoemde slimmerikken. En wat zeggen ze dan als hun kennis van nu dan zogenaamd ook verouderd is?

quote:
Ik snap even niet wat dit met de rest te maken heeft?
Dat de opleidingen van vroeger veel hoger van niveau waren. Nu kan de grootste idioot een bachelor psychologie halen (ik ken ze) terwijl ze nog geen koe van een varken kunnen onderscheiden. En dan zeggen dat de 'kennis van vroeger' niet meer van toepassing is?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 5 juli 2017 @ 22:01:33 #45
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_172202231
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 21:42 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Verandering hebben we altijd al gehad. Maar dat wil niet zeggen dat de kennis van gisteren niets meer waard is. Dat is de basis voor wat je vandaag weet. Ik twijfel of ze vandaag de dag op een standaard hbo ict nog leren een database te normaliseren, om maar eens een voorbeeldje te noemen.

En omdat alles inderdaad verandert, zullen de zelfbenoemde 'slimmerikken' die het nu allemaal beter menen te weten dan hun vorige generatie, over 20 jaar voor hetzelfde probleem komen te staan. Dan worden zij op hun beurt weer links en rechts ingehaald door een nieywe geenratie zelfbenoemde slimmerikken. En wat zeggen ze dan als hun kennis van nu dan zogenaamd ook verouderd is?

[..]

Dat de opleidingen van vroeger veel hoger van niveau waren. Nu kan de grootste idioot een bachelor psychologie halen (ik ken ze) terwijl ze nog geen koe van een varken kunnen onderscheiden. En dan zeggen dat de 'kennis van vroeger' niet meer van toepassing is?
Wie zegt dat "kennis van vroeger niet meer van toepassing is"? :?

En waarom zouden jouw hbo en mbo opleiding representatief zijn voor het opleidingsniveau in een bepaalde periode? En ging het om vergelijkbare opleidingen?
Krekker is de bom!
pi_172210866
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 19:11 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik zal morgen je baas even bellen dat ie jou hetzelfde salaris van een 24 jarige kan geven.

Geen dank.

:)
Genoeg 24 jarige die meer krijgen, dus graag.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 6 juli 2017 @ 13:09:57 #47
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_172213399
quote:
15s.gif Op woensdag 5 juli 2017 17:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom zou iemand voor dezelfde baan anders moeten worden betaald omdat ie ouder is?
Omdat ie veel meer meebrengt in die baan en veel meer waarde toevoegt. Levenservaring, volwassenheid, verantwoording, loyaliteit, weten hoe je met allerlei situaties omgaat, geen maandagmorgenziekte. Dingen waar zo'n 24-jarig snotjong nog nooit van heeft gehoord. En wat je dus waarschijnlijk ook niet zult snappen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_172213494
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:09 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Omdat ie veel meer meebrengt in die baan en veel meer waarde toevoegt. Levenservaring, volwassenheid, verantwoording, loyaliteit, weten hoe je met allerlei situaties omgaat, geen maandagmorgenziekte. Dingen waar zo'n 24-jarig snotjong nog nooit van heeft gehoord. En wat je dus waarschijnlijk ook niet zult snappen.
Dat kun je natuurlijk helemaal niet roepen, gezien niet iedereen hetzelfde mee heeft gemaakt en ieder zichzelf anders ontwikkeld. Wat je wel zou kunnen opperen is dat een 24-jarige veel minder werkervaring heeft dan een 45+'er.
pi_172213778
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:09 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Omdat ie veel meer meebrengt in die baan en veel meer waarde toevoegt. Levenservaring, volwassenheid, verantwoording, loyaliteit, weten hoe je met allerlei situaties omgaat, geen maandagmorgenziekte. Dingen waar zo'n 24-jarig snotjong nog nooit van heeft gehoord. En wat je dus waarschijnlijk ook niet zult snappen.
En dat allemaal op leeftijd? Wauw, goede uiteenzetting.

oke, en wat brengt dat mee voor je baan? Maakt het eens concreet voor een advocaat, vakkenvuller, verpleegkundige?

Ik kan hem ook omdraaien. Ouderen hebben vaker een fuck iedereen mentaliteit. Ze zijn er allemaal al zo lang, dat ze het echt wel beter weten. Stel je voor dat we eens dingen anders gaan doen? Dat gaan we toch niet aannemen van iemand anders? En maandagmorgenziektes? Wat dacht je van de extra verlofdagen die ouderen krijgen? De operatie voor een nieuwe heup duurt ook eventjes hoor.
pi_172214220
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:38 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

:')

Jij denkt dat het gros van de grote bedrijven gebonden is aan Nederland?

En klagen we doorgaans nu juist niet dat die immigranten en overige allochtonen niet werken?
Schrodingers immigrant confirmed
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')