abonnement Unibet Coolblue
pi_171851303
quote:
Via een contact kreeg ik het telefoonnummer van I., begin twintig, uit een stad in het midden van Israël, die op 9 juni jl. door een diabetespatiënt op het voor auto’s verboden plein voor het Amsterdamse Centraal Station werd aangereden.

„We waren op de vijfde aangekomen en hadden een appartementje gehuurd in Amsterdam. We waren met ons drieën. Ik was naar Nederland gegaan met twee vrienden die ik nog van school ken, echte vrienden zijn we.

We waren die dag naar de Efteling gegaan. Dat klinkt een beetje gek, maar we hadden het gevoel dat het wel leuk zou zijn, en dat was ook zo. We hadden in de achtbaan gezeten, was oké. We waren net uit de trein gekomen en hadden het Centraal Station verlaten toen we op het plein voor het station kwamen. We wilden terug naar het appartement lopen. Toen verscheen die auto opeens, van achter ons.

Ik werd behoorlijk geraakt, mijn twee vrienden hadden alleen schrammen en blauwe plekken. Ik verloor m’n bewustzijn en toen ik bijkwam, voelde ik overal pijn. De politie was er, ambulances.

Ik was even bewusteloos, maar ik herinner me heel goed het geluid van de auto die ons raakte. De bestuurder gaf echt gas, veel gas. Het was toeval dat wij geraakt werden, maar de bestuurder was niet voorzichtig aan het wegrijden. Hij was snelheid aan het maken.

Vreemd
Ik werd naar het ziekenhuis van de Vrije Universiteit gebracht, en daar werd ik perfect behandeld. De verpleging en de dokters waren uitstekend. Ik belde met mijn vader om te vertellen dat het meeviel. Ik ben daar een nacht gebleven en de volgende dag kwam er een vrouw van de politie. Zij vertelde dat de bestuurder suikerpatiënt was en dat hij daardoor onwel was geworden. Dat vond ik een vreemd verhaal. De man gaf gas.

Mijn vrienden vertelden me dat de bestuurder heel agressief deed vlak na het ongeluk. Ik was toen bewusteloos, dus ik heb het niet meegemaakt. De man was boos, ook al hadden wij boos moeten zijn, want de man had een flink aantal mensen aangereden, twee mensen met zware verwondingen. Hij zag er volgens mijn vrienden uit als een moslim, beetje Arabisch.

De politievrouw vertelde dat ze rapporten naar me zou mailen en details over wie die man is, maar ik heb nog niets ontvangen.

Ik ben nu thuis in Israël, ik ben aan het herstellen en ben moe, maar het gaat.

Ik denk niet dat het een terroristische aanval was, maar voor een ongeluk is het ook gek, omdat de man zo hard over dat plein reed. En zijn agressie is ook vreemd. Als er beelden zijn, dan wil ik ze graag zien.

Wij hadden de indruk dat de man voor de politie wilde vluchten, dat hij wilde ontkomen. Waarom zou je anders gas geven? En die agressie? De politie was er meteen bij, want ze waren op het plein. Mijn vrienden dachten ook dat de man na het ongeluk wilde vluchten, maar dat is hun indruk. Ik wil graag weten wat er precies is gebeurd. Tot dat gebeurde, hadden we een leuke dag gehad. Drie jongens uit Israël een weekje op vakantie in Nederland. Duizenden jonge mensen uit Israël doen dat. Pech?”

Vorige week schreef ik hier al over. Ik blijf vragen stellen over dit ongeluk op een van de meest kwetsbare plekken van Nederland. Hiermee wil ik niet het gedrag van de politie ter discussie stellen – ik heb groot respect voor de politie. Ik heb de indruk dat de woordvoerders, die als eersten een beeld geven van wat er gebeurd is, zich tegenwoordig (in overleg met andere autoriteiten) door onheuse motieven laten leiden. Zoals het gebruik van de term ’geradicaliseerde Amsterdammer’, waarmee de extremistische moslim werd bedoeld voor wie vorige week de halve politiemacht van het zuiden van Nederland bij een concert van Guus Meeuwis op tilt sloeg.

Sturen
Na dat ongeluk in Amsterdam zeiden politiewoordvoerders binnen 24 uur dat de bestuurder een diabetespatiënt was; het woord ’moslim’ werd vermeden, net als bij de extremist in Eindhoven, ofschoon in beide gevallen dat woord essentieel is om de situatie te begrijpen. Door alleen de term ’diabetes’ te gebruiken, wilden de woordvoerders onze perceptie sturen. Uit een Brits onderzoek naar ziekenhuisbezoek tijdens de ramadan laten de cijfers zien dat er een sterke toename is van moslimpatiënten door ongevallen en door complicaties door het vasten.

Vragen blijven onbeantwoord: waarom had deze man op die onmogelijk plek zijn auto tot stilstand gebracht en waarom merkten de agenten niets aan hem toen zij hem daarover aanspraken? Had hij echt met een zogeheten ’hypo’ langdurig en wild door de stad gereden?

Het onderzoek loopt door en hopelijk was dit niet meer dan een ongeluk (ofschoon: met serieuze gevolgen), een droeve samenloop der omstandigheden, ook al kunnen in principe ook suikerpatiënten aanslagen plegen.

’Shit happens’, zullen we maar denken. In ieder geval leerzaam voor wanneer het wel dramatisch fout gaat, en die dag komt, onherroepelijk.”
Bron 1

Bron 2

Natuurlijk heeft de politie de schijn al tegen door de getuigenverklaringen, de huiszoeking na deze aanrijding (blijkbaar normaal??) en het vastzetten van deze man voor 3 dagen (ook standaard na een aanrijding??). Daarbij is het natuurlijk erg toevallig dat alle camera's rond het station die dit ongeluk hadden kunnen waarnemen allemaal tegelijkertijd in maintenance modus stonden, gelukkig dat er geen "echte" aanslag is gepleegd op dat moment, want dan hadden we natuurlijk ook geen beelden gehad van de dader(s). De man vond het allemaal zo erg, maar nu blijkt, zoals getuigen al melden, dat de man erg agressief reageerde (kort lontje??).

Aanslag of ongeluk, de houding van de politie en de manier waarop ze communiceren in deze tijd zorgt voor een hoop onrust, ook al zouden al deze toevalligheden allemaal kloppen.
pi_171851380
De bestuurder moet ongetwijfeld in shock geweest zijn. En mensen in shock vertonen soms raar en onlogisch gedrag. Er zijn verhalen van mensen die staan de schaterlachen bij het gezicht van doodgeschoten mensen. Deze man kwam aggresief over, nou nou.
De opmerking dat de man er als een moslim uitzag is al even belachelijk.
Als dit echt een aanslag was, en de man zelf heeft dat niet zo over weten te brengen, geen doden gemaakt, en ook achteraf nooit in naam van Allah verantwoord, dan hebben we te maken met de minst effectieve terrorist in de geschiedenis van de mensheid..
pi_171851433
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 07:47 schreef Bot13 het volgende:
De bestuurder moet ongetwijfeld in shock geweest zijn. En mensen in shock vertonen soms raar en onlogisch gedrag. Er zijn verhalen van mensen die staan de schaterlachen bij het gezicht van doodgeschoten mensen. Deze man kwam aggresief over, nou nou.
De opmerking dat de man er als een moslim uitzag is al even belachelijk.
Als dit echt een aanslag was, en de man zelf heeft dat niet zo over weten te brengen, geen doden gemaakt, en ook achteraf nooit in naam van Allah verantwoord, dan hebben we te maken met de minst effectieve terrorist in de geschiedenis van de mensheid..
Volgens de getuigenverslagen was de man al agressief toen hij staande werd gehouden door agenten, het eerste bericht wat vanuit de politie kwam was dat de man was weggereden bij een politie controle.

Jij gooit zijn agressiviteit op shock, en daar heb je misschien een punt, laat ik dan ook een punt maken. Ondanks dat de NOS er niet over bericht, wordt Nederland de laatste weken geteisterd door rellende jongeren, in brand gestoken auto's, en veel andere overlast. Alles van dit is direct terug te leiden naar de ramadan. Op veel lokale nieuwswebsites kun je hier genoeg over lezen. Gezien de agressiviteit van die man, zou het dan net zo goed kunnen dat dit veroorzaakt werd door de frustratie van een lege maag icm. het standaard korte lontje.

Maar oke, dat verklaard dan alleen zijn "agressief" gedrag die hij al voor de aanrijding vertoonde. Gelukkig hebben we de camera beelden ... ow nee, nja de huiszoeking na dit ongeluk heeft gelukkig niets opgeleverd, ook een standaard procedure na een "ongeluk".
  donderdag 22 juni 2017 @ 07:54:46 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171851434
Het blijft een twijfelachtig geval, imho. Ook omdat al die camera's daar bijvoorbeeld geen enkel beeld hebben opgeslagen. Anderzijds geloof ik ook weer niet dat als er maar een redelijke aanwijzig was voor terrorisme, dat ze die man dan zo snel weer vrij hadden gelaten

[ Bericht 53% gewijzigd door Frutsel op 22-06-2017 09:44:57 ]
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_171851453
Heeft IS het geclaimd? Zo nee, dan was het geen aanslag, want die claimen alles :P
  donderdag 22 juni 2017 @ 07:57:05 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171851455
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 07:47 schreef Bot13 het volgende:
De bestuurder moet ongetwijfeld in shock geweest zijn. En mensen in shock vertonen soms raar en onlogisch gedrag. Er zijn verhalen van mensen die staan de schaterlachen bij het gezicht van doodgeschoten mensen. Deze man kwam aggresief over, nou nou.
De opmerking dat de man er als een moslim uitzag is al even belachelijk.
Als dit echt een aanslag was, en de man zelf heeft dat niet zo over weten te brengen, geen doden gemaakt, en ook achteraf nooit in naam van Allah verantwoord, dan hebben we te maken met de minst effectieve terrorist in de geschiedenis van de mensheid..
Een diabeet die te laag in z'n bloedsuiker zit heeft sowieso een probleem met het hanteren van z'n emoties.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 juni 2017 @ 07:59:31 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171851473
Maar goed, zijn er nou al serieuze bronnen dat het om een vastende moslim ging of blijft het gewoon bij suggestieve verwijzingen die helemaal geen feitelijke basis hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171851483
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 07:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het blijft een twijfelachtig geval, imho. Ook omdat al die camera's daar bijvoorbeeld geen enkel beeld hebben opgeslagen. Anderzijds geloof ik ook weer niet dat als er maar een redelijke aanwijzig was voor terrorisme, dat ze die man dan zo snel weer vrij hadden gelaten
Zelf heb ik het idee dat de man wel degelijk gefrustreerd was gezien de getuigenverklaringen, waarna hij gefrustreerd weg is gereden van de politie. Dit lijkt gewoon veroorzaakt te worden door roekeloos rijgedrag, omdat de man (vermoedelijk) moslim is wil de politie het zekere voor het onzekere nemen en doen daarop een huiszoeking. Maar dat de man last had van een laag suikerspiegelgehalte lijkt mij een onzin verhaal, en indien dat zo is en de man heeft last van suiker dan weet hij dat het meedoen aan bijvoorbeeld de ramadan erg gevaarlijk is en daardoor niet zomaar een auto in mag stappen. Ik heb het gevoel dat de politie dit incident heeft proberen te downlplayen om de rust te bewaren, maar daardoor nu nog meer kritiek te verduren krijgt.

De schrijver van bovenstaand artikel zegt niet voor niets:

quote:
Ik heb de indruk dat de woordvoerders, die als eersten een beeld geven van wat er gebeurd is, zich tegenwoordig (in overleg met andere autoriteiten) door onheuse motieven laten leiden.
Dat is een journalist die zelf geen informatie loskrijgt bij de politie over dit "ongeluk". En met zo'n houding maakt de politie zich verdacht.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:02:47 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171851508
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 07:59 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, zijn er nou al serieuze bronnen dat het om een vastende moslim ging of blijft het gewoon bij suggestieve verwijzingen die helemaal geen feitelijke basis hebben?
Niet dat ik die kan vinden. En een tekort aan insuline met vervolgens raar gedrag heeft niks met religie te maken. Wat ik wel raar is dat de politie een verward persoon in een auto laat wegrijden op een plek als het Centraal Station. Maar ook dat is speculatie. Even wachten op meer nieuws denk ik. Als dat er komt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:03:28 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171851517
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:00 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Zelf heb ik het idee dat de man wel degelijk gefrustreerd was gezien de getuigenverklaringen, waarna hij gefrustreerd weg is gereden van de politie. Dit lijkt gewoon veroorzaakt te worden door roekeloos rijgedrag, omdat de man (vermoedelijk) moslim is wil de politie het zekere voor het onzekere nemen en doen daarop een huiszoeking. Maar dat de man last had van een laag suikerspiegelgehalte lijkt mij een onzin verhaal, en indien dat zo is en de man heeft last van suiker dan weet hij dat het meedoen aan bijvoorbeeld de ramadan erg gevaarlijk is en daardoor niet zomaar een auto in mag stappen. Ik heb het gevoel dat de politie dit incident heeft proberen te downlplayen om de rust te bewaren, maar daardoor nu nog meer kritiek te verduren krijgt.

De schrijver van bovenstaand artikel zegt niet voor niets:

[..]

Dat is een journalist die zelf geen informatie loskrijgt bij de politie over dit "ongeluk". En met zo'n houding maakt de politie zich verdacht.
Leon de Winter een echte journalist :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171851528
Die nationale moslimobsessie begint een beetje flauw te worden.

Geen aanslag? Oh, dan moet het wel een moslim zijn die z'n verstand is verloren als gevolg van ramadan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:04:23 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171851531
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:00 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

met zo'n houding maakt de politie zich verdacht.
Of de politie wil met een goed verhaal komen. Om speculatieve onzin op internet te voorkomen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171851556
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Leon de Winter een echte journalist :')
En jij bent? Aangezien je even "ontkracht" dat iemand een echte journalist is? Jij werkt bij de raad voor de journalistiek?
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:06:13 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171851558
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Niet dat ik die kan vinden. En een tekort aan insuline met vervolgens raar gedrag heeft niks met religie te maken. Wat ik wel raar is dat de politie een verward persoon in een auto laat wegrijden op een plek als het Centraal Station. Maar ook dat is speculatie. Even wachten op meer nieuws denk ik. Als dat er komt.
Volgens mij heeft de politie hem ook niet echt laten wegrijden, je kunt iemand nou eenmaal niet altijd tegenhouden, zeker niet als je zelf niet in een auto zit en de ander wel.
De verklaring van tegen een hypo of er tegenaanzitten lijkt me verre van vreemd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:06:28 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171851561
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:04 schreef KoosVogels het volgende:
Die nationale moslimobsessie begint een beetje flauw te worden.

Geen aanslag? Oh, dan moet het wel een moslim zijn die z'n verstand is verloren als gevolg van ramadan.
De koran verplicht mensen die een ziekte hebben met mogelijk gevaarlijke consequenties aan de ramadan mee te doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:07:28 #16
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171851573
Diabetes verbieden.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:07:51 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171851577
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de politie hem ook niet echt laten wegrijden, je kunt iemand nou eenmaal niet altijd tegenhouden, zeker niet als je zelf niet in een auto zit en de ander wel.
De verklaring van tegen een hypo of er tegenaan zitten lijkt me verre van vreemd.
We weten met gebrek aan informatie niet precies wat er voor gevallen is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:08:10 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171851581
quote:
8s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:07 schreef Twiitch het volgende:
Diabetes verbieden.
Dat kan natuurlijk altijd. Maar is onmogelijk logistiek en moreel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:08:44 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171851586
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:06 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

En jij bent? Aangezien je even "ontkracht" dat iemand een echte journalist is? Jij werkt bij de raad voor de journalistiek?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Leon_de_Winter

Nederlandse schrijver, columnist en filmproducent.

Dat jij niet weet wie hij is zegt meer over jou dan over mij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171851589
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:00 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Zelf heb ik het idee dat
Was de speculaas in de aanbieding?
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_171851590
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:06 schreef Megumi het volgende:

[..]

De koran verplicht mensen die een ziekte hebben met mogelijk gevaarlijke consequenties niet aan de ramadan mee te doen.
En toch stond er enkele weken geleden een artikel online over artsen die zich zorgen maakte over moslims met diabetes (of andere ziektes) die gewoon meededen met de ramadan terwijl dat gevaarlijk was. (kan het artikel zo even niet vinden)
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:10:00 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171851602
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

We weten met gebrek aan informatie niet precies wat er voor gevallen is.
Dat lijkt mij ook, helaas weerhoudt sommige personen dat er niet van allerlei suggestieve shit tot oorzaak te bombarderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:10:37 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171851610
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:09 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

En toch stond er enkele weken geleden een artikel online over artsen die zich zorgen maakte over moslims met diabetes (of andere ziektes) die gewoon meededen met de ramadan terwijl dat gevaarlijk was. (kan het artikel zo even niet vinden)
Dat kan natuurlijk maar heb je ook een bron van de politie die aangeeft dat er in het geval van je OP daar sprake van was?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171851613
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Leon_de_Winter

Nederlandse schrijver, columnist en filmproducent.

Dat jij niet weet wie hij is zegt meer over jou dan over mij.
Dus? Ik zie nog altijd niet dat zijn hoofdberoep fantasie verhaaltjes schrijven is? Dus stel in mijn woonplaats ontploft een auto, ik maak er een foto van en stuur deze naar het lokale nieuwsstation, dan is die foto onzin in jouw ogen, want ik ben immers geen fotograaf?
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:12:04 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171851626
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:10 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Dus? Ik zie nog altijd niet dat zijn hoofdberoep fantasie verhaaltjes schrijven is? Dus stel in mijn woonplaats ontploft een auto, ik maak er een foto van en stuur deze naar het lokale nieuwsstation, dan is die foto onzin in jouw ogen, want ik ben immers geen fotograaf?
Dus een foto geeft ook aan wat de motieven van de dader zijn plus alle achtergronden? Er4 van uitgaande dat het brandstichting was en geen technisch probleem? Mooi als je dat met een foto allemaal in een keer weet. :)
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:13:06 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171851641
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:10 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Dus? Ik zie nog altijd niet dat zijn hoofdberoep fantasie verhaaltjes schrijven is? Dus stel in mijn woonplaats ontploft een auto, ik maak er een foto van en stuur deze naar het lokale nieuwsstation, dan is die foto onzin in jouw ogen, want ik ben immers geen fotograaf?
Dat maakt hem nog geen journalist, hij stelt zelf ook nergens journalist te zijn, hij is columnist.
Jij verbindt er echter wel een conclusie aan dat hij als "journalist" geen informatie loskrijgt bij de politie.

En ja, zijn hoofdberoep is verhaaltjes schrijven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171851644
De reacties zijn weer te zielig voor woorden hier, gewoon een serieus topic waarin gesteld wordt dat de politie slachtoffers niet hoort. De agressie van die kerel spreekt ook weer boekdelen. Zo ie zo met hoge snelheid wegrijden terwijl je wordt aangehouden is verdacht en wanneer je onwel bent dan lijkt het mij dat een politie je niet weg laat rijden maar een ambulance belt.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:14:43 #28
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_171851679
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 07:35 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Bron 1

Bron 2

Natuurlijk heeft de politie de schijn al tegen door de getuigenverklaringen, de huiszoeking na deze aanrijding (blijkbaar normaal??) en het vastzetten van deze man voor 3 dagen (ook standaard na een aanrijding??). Daarbij is het natuurlijk erg toevallig dat alle camera's rond het station die dit ongeluk hadden kunnen waarnemen allemaal tegelijkertijd in maintenance modus stonden, gelukkig dat er geen "echte" aanslag is gepleegd op dat moment, want dan hadden we natuurlijk ook geen beelden gehad van de dader(s). De man vond het allemaal zo erg, maar nu blijkt, zoals getuigen al melden, dat de man erg agressief reageerde (kort lontje??).

Aanslag of ongeluk, de houding van de politie en de manier waarop ze communiceren in deze tijd zorgt voor een hoop onrust, ook al zouden al deze toevalligheden allemaal kloppen.
Als de beste meneer daadwerkelijk een hypo te pakken had dan kan je inderdaad nogal geprikkeld reageren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_171851693
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:10 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Dus? Ik zie nog altijd niet dat zijn hoofdberoep fantasie verhaaltjes schrijven is? Dus stel in mijn woonplaats ontploft een auto, ik maak er een foto van en stuur deze naar het lokale nieuwsstation, dan is die foto onzin in jouw ogen, want ik ben immers geen fotograaf?
Een column kan prima een hersenscheet of fantasie zijn.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:15:31 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171851700
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:13 schreef Duveldrinker het volgende:
De reacties zijn weer te zielig voor woorden hier, gewoon een serieus topic waarin gesteld wordt dat de politie slachtoffers niet hoort. De agressie van die kerel spreekt ook weer boekdelen. Zo ie zo met hoge snelheid wegrijden terwijl je wordt aangehouden is verdacht en wanneer je onwel bent dan lijkt het mij dat een politie je niet weg laat rijden maar een ambulance belt.
Mooi wat is je bron bij de politie dat je dit allemaal weet? Je zou goed geld kunnen verdienen als columnist en journalist denk ik?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171851706
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk maar heb je ook een bron van de politie die aangeeft dat er in het geval van je OP daar sprake van was?
En hier gaan we weer, de prachtige eindeloze cirkel waar velen van jullie zich continue op beroepen.

Er wordt al in het artikel gemeld dat de politie "andere motieven" heeft bij het bekend maken van alle informatie, en doordat ze niet alle "feiten" bekendmaken vanwege die andere motieven is de rest van de informatie die naar buitenkomt onzin, want de politie maakt het immers niet bekend.

Hetzelfde met het valse nieuws vanuit de media, andere sites rapporteren erover, er staan voorbeelden online, maar toch beroepen velen zich steeds op hun "waarheid" dat het onzin is, omdat de media er niet over rapporteert.

Het is een eindeloos welles/nietes spelletje, waar jullie zich continue blijven beroepen op het feit dat de media en de politie er niets over melden, dan dat wordt voor de volle 100% waarheid aangenomen. Zeer zorgwekkende ontwikkeling, mensen die de media voor 100% geloven en niet meer zelf kritisch kunnen nadenken.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:16:16 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171851719
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:13 schreef Duveldrinker het volgende:
De reacties zijn weer te zielig voor woorden hier, gewoon een serieus topic waarin gesteld wordt dat de politie slachtoffers niet hoort. De agressie van die kerel spreekt ook weer boekdelen. Zo ie zo met hoge snelheid wegrijden terwijl je wordt aangehouden is verdacht en wanneer je onwel bent dan lijkt het mij dat een politie je niet weg laat rijden maar een ambulance belt.
TS gebruikt een opiniestuk(!!) om min of meer te "bewijzen" dat het bij dat incident om een hongerige moslim ging, en hangt het hele verhaal daar aan op, terwijl daar geen enkele basis voor is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171851724
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Als de beste meneer daadwerkelijk een hypo te pakken had dan kan je inderdaad nogal geprikkeld reageren.
Jep. Standaard op een EHBO-cursus dat een hypo voor verward en agressief gedrag kan zorgen. Wat snelle suikers erin en binnen een paar minuten trekt dat weer bij.
pi_171851728
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

Mooi wat is je bron bij de politie dat je dit allemaal weet? Je zou goed geld kunnen verdienen als columnist en journalist denk ik?
Dit zijn gewoon slachtoffers en getuigen die dit melden, waarom zouden die liegen hierover?
pi_171851729
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:13 schreef Duveldrinker het volgende:
De reacties zijn weer te zielig voor woorden hier, gewoon een serieus topic waarin gesteld wordt dat de politie slachtoffers niet hoort. De agressie van die kerel spreekt ook weer boekdelen. Zo ie zo met hoge snelheid wegrijden terwijl je wordt aangehouden is verdacht en wanneer je onwel bent dan lijkt het mij dat een politie je niet weg laat rijden maar een ambulance belt.
Agressie kan prima bij een hypo, snel wegrijden, onlogisch gedrag ook.
Ook de politie kan falen in hun inschatting en zo iemand weg laten rijden.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_171851751
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:12 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Allemaal hersenspinsels van mensen zoals TS, en op geen enkele manier op feiten gebaseerd.
Herspinsels van TS? heeft TS dit artikel geschreven? Is TS het slachtoffer die een getuigenverklaring heeft afgelegd?

Er zijn 4 partijen die weten wat er gebeurd is.

1. De politie
2. De dader
3. De slachtoffers
4. De ooggetuigen

3 en 4 beweren iets anders dan dat 1 beweerd, over 2 hoor je niets, Gesterkt worden 3 en 4 door het feit dat de camera's toevallig allemaal uit stonden en dat na een ongeluk een huiszoeking wordt gedaan.

Maar dan ligt het aan TS, zo kinderachtig dat op de man spelen na elk artikel wat sommigen hier niet aanstaan. Continue hetzelfde riedeltje, continue dezelfde tactiek. Zo vermoeiend soms.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:18:38 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171851755
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:16 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon slachtoffers en getuigen die dit melden, waarom zouden die liegen hierover?
En die waren allemaal arts en wisten dat het geen hypo kon zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171851764
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:17 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Agressie kan prima bij een hypo, snel wegrijden, onlogisch gedrag ook.
Ook de politie kan falen in hun inschatting en zo iemand weg laten rijden.
Ja als wat...als ik met mijn zoontje een zebrapad overloopt en niet netjes op een auto wacht en er hangt een agressief kereltje uit het raam te schreeuwen heeft deze zeker ook een hypo. De reacties zijn allemaal aannames dus snap het verschil niet helemaal tussen die reacties en die van de ts.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:19:24 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171851765
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:18 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Herspinsels van TS? heeft TS dit artikel geschreven? Is TS het slachtoffer die een getuigenverklaring heeft afgelegd?

Er zijn 4 partijen die weten wat er gebeurd is.

1. De politie
2. De dader
3. De slachtoffers
4. De ooggetuigen

3 en 4 beweren iets anders dan dat 1 beweerd, over 2 hoor je niets, Gesterkt worden 3 en 4 door het feit dat de camera's toevallig allemaal uit stonden en dat na een ongeluk een huiszoeking wordt gedaan.

Maar dan ligt het aan TS, zo kinderachtig dat op de man spelen na elk artikel wat sommigen hier niet aanstaan. Continue hetzelfde riedeltje, continue dezelfde tactiek. Zo vermoeiend soms.
Het is geen artikel, het is een opiniestuk, dat staat nota bene in de url.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171851776
Maar ok mensen, nu wil ik wel eens wat weten. De aanslag in London op de moslims, ik neem aan dat jullie dit ook allemaal onzin vinden, allemaal gelogen, er is immers nog geen bewijs aangezien alle feiten bekend zijn gemaakt door de islamitische ooggetuigen. Alle informatie die de eerste 24 uur in de krant te vinden was kwamen van ooggetuigen verslagen. Die dan opeens wel representatief zijn, en dit slachtoffer zou uit zijn nek lullen?
pi_171851781
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:15 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

En hier gaan we weer, de prachtige eindeloze cirkel waar velen van jullie zich continue op beroepen.

Er wordt al in het artikel gemeld dat de politie "andere motieven" heeft bij het bekend maken van alle informatie, en doordat ze niet alle "feiten" bekendmaken vanwege die andere motieven is de rest van de informatie die naar buitenkomt onzin, want de politie maakt het immers niet bekend.

Hetzelfde met het valse nieuws vanuit de media, andere sites rapporteren erover, er staan voorbeelden online, maar toch beroepen velen zich steeds op hun "waarheid" dat het onzin is, omdat de media er niet over rapporteert.

Het is een eindeloos welles/nietes spelletje, waar jullie zich continue blijven beroepen op het feit dat de media en de politie er niets over melden, dan dat wordt voor de volle 100% waarheid aangenomen. Zeer zorgwekkende ontwikkeling, mensen die de media voor 100% geloven en niet meer zelf kritisch kunnen nadenken.
De politiek correcten, zullen alles wel prima vinden. Maar de kritische burger zal op z'n minst zijn wenkbrauwen fronzen en zich afvragen waarom de berichtgeving zo onduidelijk is. Zo creëer je complottheorieën, die veel meer schade berokkenen dan het vermeende beschermen van bepaalde bevolkingsgroepen c.q. geloof.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:20:51 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171851793
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:15 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

En hier gaan we weer, de prachtige eindeloze cirkel waar velen van jullie zich continue op beroepen.

Er wordt al in het artikel gemeld dat de politie "andere motieven" heeft bij het bekend maken van alle informatie, en doordat ze niet alle "feiten" bekendmaken vanwege die andere motieven is de rest van de informatie die naar buitenkomt onzin, want de politie maakt het immers niet bekend.

Hetzelfde met het valse nieuws vanuit de media, andere sites rapporteren erover, er staan voorbeelden online, maar toch beroepen velen zich steeds op hun "waarheid" dat het onzin is, omdat de media er niet over rapporteert.

Het is een eindeloos welles/nietes spelletje, waar jullie zich continue blijven beroepen op het feit dat de media en de politie er niets over melden, dan dat wordt voor de volle 100% waarheid aangenomen. Zeer zorgwekkende ontwikkeling, mensen die de media voor 100% geloven en niet meer zelf kritisch kunnen nadenken.
Dat de politie mogelijk fouten gemaakt heeft kan ik niet uitsluiten. Maar een bron die dat 100% zeker bevestigd hebben we nog niet. Dat is alles wat ik zeg. En wellicht heb je gelijk en zou ik meer naar Facebook en dergelijke moeten gaan kijken om aan betrouwbare bronnen te komen die altijd 100% gelijk hebben.

Maar dat vertrouwen heb ik in de media in het algemeen niet eigenlijk. Soms kan het jaren duren voordat de waarheid echt bekend is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:20:51 #43
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_171851794
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:16 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Jep. Standaard op een EHBO-cursus dat een hypo voor verward en agressief gedrag kan zorgen. Wat snelle suikers erin en binnen een paar minuten trekt dat weer bij.
Moet je het wel herkennen en daar zit meestal de crux.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:21:33 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171851797
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:19 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja als wat...als ik met mijn zoontje een zebrapad overloopt en niet netjes op een auto wacht en er hangt een agressief kereltje uit het raam te schreeuwen heeft deze zeker ook een hypo. De reacties zijn allemaal aannames dus snap het verschil niet helemaal tussen die reacties en die van de ts.
Nee, er is verklaard dat het om een diabeet ging, zelfs de schrijver van het opiniestuk stelt dat, dan weet je wat er kan gebeuren bij een hypo.

Nou ja, mensen met een beetje algemene ontwikkeling weten dat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171851805
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:19 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Maar ok mensen, nu wil ik wel eens wat weten. De aanslag in London op de moslims, ik neem aan dat jullie dit ook allemaal onzin vinden, allemaal gelogen, er is immers nog geen bewijs aangezien alle feiten bekend zijn gemaakt door de islamitische ooggetuigen. Alle informatie die de eerste 24 uur in de krant te vinden was kwamen van ooggetuigen verslagen. Die dan opeens wel representatief zijn, en dit slachtoffer zou uit zijn nek lullen?
Ja maar moslims zijn zielug, blijkbaar gelden daar andere maatstaven voor het Goedvolk.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171851806
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:18 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Herspinsels van TS? heeft TS dit artikel geschreven? Is TS het slachtoffer die een getuigenverklaring heeft afgelegd?

Er zijn 4 partijen die weten wat er gebeurd is.

1. De politie
2. De dader
3. De slachtoffers
4. De ooggetuigen

3 en 4 beweren iets anders dan dat 1 beweerd, over 2 hoor je niets, Gesterkt worden 3 en 4 door het feit dat de camera's toevallig allemaal uit stonden en dat na een ongeluk een huiszoeking wordt gedaan.

Maar dan ligt het aan TS, zo kinderachtig dat op de man spelen na elk artikel wat sommigen hier niet aanstaan. Continue hetzelfde riedeltje, continue dezelfde tactiek. Zo vermoeiend soms.
Het hele ramadan-verhaal is een hersenspinsel. Ik zou niet weten wat 3. en 4. daar over zouden kunnen roepen, en er is ook niets over geroepen. Het is niet op feiten gebaseerd en dus (voorlopig) niets meer dan een hersenspinsel.

Of heb je feiten die ik over het hoofd gezien heb?
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:22:01 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171851808
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:16 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon slachtoffers en getuigen die dit melden, waarom zouden die liegen hierover?
Klopt. Maar getuigen zijn niet altijd betrouwbaar. Altijd kritisch blijven is het beste.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171851813
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, er is verklaard dat het om een diabeet ging, zelfs de schrijver van het opiniestuk stelt dat, dan weet je wat er kan gebeuren bij een hypo.

Nou ja, mensen met een beetje algemene ontwikkeling weten dat.
O en de beste man had toevallig zijn allereerste hypo, ik ken mensen met suiker en die voelen dit heel goed aankomen, dan ga je echt niet verder rijden met een beetje fatsoen in je flikker.
pi_171851819
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:19 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja als wat...als ik met mijn zoontje een zebrapad overloopt en niet netjes op een auto wacht en er hangt een agressief kereltje uit het raam te schreeuwen heeft deze zeker ook een hypo. De reacties zijn allemaal aannames dus snap het verschil niet helemaal tussen die reacties en die van de ts.
Het verschil is dat de politie/ambulancedienst schijnbaar een hypo heeft vastgesteld.
Terwijl getuigen alleen kunnen verklaren wat ze hebben gezien. Maar er hoeft geen bewijs te zijn dat die verklaring klopt.

Is ook gewoon bewezen bij mythbusters dacht ik dat getuigen heel andere dingen zien dan de realiteit. Vooral als ze met andere getuigen praten waar zij hun verhaal op aanpassen.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:23:11 #50
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_171851823
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt. Maar getuigen zijn niet altijd betrouwbaar. Altijd kritisch blijven is het beste.
Getuigen zijn per definitie onbetrouwbaar.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_171851825
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:06 schreef Megumi het volgende:

[..]

De koran verplicht mensen die een ziekte hebben met mogelijk gevaarlijke consequenties aan de ramadan mee te doen.
Uit het artikel in de OP:

quote:
Uit een Brits onderzoek naar ziekenhuisbezoek tijdens de ramadan laten de cijfers zien dat er een sterke toename is van moslimpatiënten door ongevallen en door complicaties door het vasten.
Eerdere reactie van jou:

quote:
Met je eens. En ik haakte al af bij de zin Efteling . Daar ga je niet vrijwillig naar toe met de trein
Mooi, op jouw hoeven we hier niet meer te reageren aangezien je het artikel niet gelezen hebt en je mening hier baseert op je eigen onderbuik. :W
pi_171851832
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt. Maar getuigen zijn niet altijd betrouwbaar. Altijd kritisch blijven is het beste.
Mooi, meld dat even in het topic van de aanslag op de moslims in London.
pi_171851852
Iedereen die de situatie daar een beetje kent zal het een lulverhaal vinden, ten eerste is hij kennelijk wel bij bewustzijn de trambaan opgereden, dat is al uiterst merkwaardig want je gaat nergens heen daar. Bovendien is zelfs fietsen daar verboden. Nu is het niet vreemd dat hij daar aangehouden is, want er staan daar altijd 2 permanente politiewagens te posten. Ok dan krijgt de man verbaal en de opdracht via de trambaan verder te rijden, dat vind ik echt ongelofelijk, want al afgezien van hoe naïef je als politie kan zijn, levert dit ook nog een gevaarlijke situatie op bij de kruising waar mensen geen auto's verwachten, bovendien is daar het stoplicht afgesteld op trams en zou je ook nog een rare invoegactie moeten doen op de Prins Hendrikkade.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_171851854
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:22 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

O en de beste man had toevallig zijn allereerste hypo, ik ken mensen met suiker en die voelen dit heel goed aankomen, dan ga je echt niet verder rijden met een beetje fatsoen in je flikker.
Het diabetes fonds zegt letterlijk dit op de website:
https://www.diabetesfonds(...)ven/hypo-s-en-hypers

quote:
Sommige mensen voelen een hypo niet aankomen. Dat heet hypo-unawareness. Vraag aan je dokter of diabetesverpleegkundige wat je dan kunt doen.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_171851876
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:25 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Het diabetes fonds zegt letterlijk dit op de website:
https://www.diabetesfonds(...)ven/hypo-s-en-hypers

[..]

Hij is toch eerst dat plein opgereden, vervolgens aangesproken en toen weer doorgereden. Het is niet in een split second gebeurt hoor. Dat een trucker op de snelweg out gaat en tegen de vangrail zit.
pi_171851877
Maar goed, wat ook zo een mooie is, de cameras stonden niet aan |:( |:( :') :') :')
Justitie zeurt om miljoenen om extra mensen tegen terrorisme, en in een periode dat we een stuk of 3 grote aanslagen hebben gehad in een half jaar tijd, staat geen ENKELE camera daar aan, op de plek die per definitie 1 van de hotspots van terroristen zou zijn. Tuurlijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_171851882
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:27 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Hij is toch eerst dat plein opgereden, vervolgens aangesproken en toen weer doorgereden. Het is niet in een split second gebeurt hoor. Dat een trucker op de snelweg out gaat en tegen de vangrail zit.
Sterker nog hij heeft proces verbaal gehad, daar zijn ze meestal wel een kleine tien minuten mee bezig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_171851894
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:25 schreef raptorix het volgende:
Iedereen die de situatie daar een beetje kent zal het een lulverhaal vinden, ten eerste is hij kennelijk wel bij bewustzijn de trambaan opgereden, dat is al uiterst merkwaardig want je gaat nergens heen daar.
Ik ken iemand die een hersenbloeding kreeg in de auto. IPV niet meer reageren, ging hij keihard rijden, en naar een plek dat hij totaal niet kende.
Waarom reed hij daar, waarom zo hard? Niemand weet het.

Politie heeft hem gestopt, en hij heeft daarna 2 weken niet kunnen praten, en tegenwoordig gaat praten nog steeds moeilijk.

Maar ook hij weet niet waarom hij deed wat hij deed, wat hij daar moest etc. Hij heeft natuurlijk geen rijbewijs meer
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:29:30 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171851908
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:22 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

O en de beste man had toevallig zijn allereerste hypo, ik ken mensen met suiker en die voelen dit heel goed aankomen, dan ga je echt niet verder rijden met een beetje fatsoen in je flikker.
Hoeft niet, maar er zijn ook diabetespatiënten die daarbij de fout maken dat ze denken dat ze nog wel even dit of dat kunnen doen, of op dat moment simpelweg niets bij zich hebben.

Niet iedere diabeet reageert tijdig, want als iedere diabeet het goed genoeg aanvoelde om tijdig te reageren had er nooit iemand een hypo.

http://www.bloedsuiker.nl/423/3613/diabetes-hypo-handvaten.html

quote:
Suf reageren
Doordat de hersenen niet adequaat werken, kunnen mensen met deze klachten vaak niet de link leggen tussen een hypo en wat ze moeten doen om hun bloedglucosewaarde te laten stijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171851920
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:28 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik ken iemand die een hersenbloeding kreeg in de auto. IPV niet meer reageren, ging hij keihard rijden, en naar een plek dat hij totaal niet kende.
Waarom reed hij daar, waarom zo hard? Niemand weet het.

Politie heeft hem gestopt, en hij heeft daarna 2 weken niet kunnen praten, en tegenwoordig gaat praten nog steeds moeilijk.

Maar ook hij weet niet waarom hij deed wat hij deed, wat hij daar moest etc. Hij heeft natuurlijk geen rijbewijs meer
Hebben ze bij die man ook een huiszoeking gedaan achteraf?
pi_171851939
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:30 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Hebben ze bij die man ook een huiszoeking gedaan achteraf?
Die is er wel thuis geweest ja en heeft wat zaken onderzocht.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_171851943
Je kan prima heel agressief worden van een hypo en echt rare shit uithalen. Zonder dat je het voelt aankomen.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:33:08 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171851950
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:22 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Het verschil is dat de politie/ambulancedienst schijnbaar een hypo heeft vastgesteld.
Terwijl getuigen alleen kunnen verklaren wat ze hebben gezien. Maar er hoeft geen bewijs te zijn dat die verklaring klopt.

Is ook gewoon bewezen bij mythbusters dacht ik dat getuigen heel andere dingen zien dan de realiteit. Vooral als ze met andere getuigen praten waar zij hun verhaal op aanpassen.
De getuigen kunnen prima hebben gezien dat iemand agressief reageerde in combinatie met de conclusie van de politie/ambulancedienst dat de man een hypo had.

Het een sluit het ander niet uit, het zou zelfs vrij logisch zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:35:22 #64
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171851982
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:23 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Uit het artikel in de OP:

[..]

Eerdere reactie van jou:

[..]

Mooi, op jouw hoeven we hier niet meer te reageren aangezien je het artikel niet gelezen hebt en je mening hier baseert op je eigen onderbuik. :W
Ach ik ken wel meer mensen die wellicht verwijtbaar onwel geworden zijn achter het stuur van een auto. Maar dat waren geen moslims dus is dat geen nieuws. In dat opzicht ben ik het helemaal met je eens. Maar kom met een bron die echt 100% bewijst dat wat jij zegt klopt? Of heb ik daar overheen gelezen? Sorry dan!
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171851983
Er kunnen bijverschijnselen van een hypo optreden zoals bijvoorbeeld boosheid, dat is bij ieder mens anders. De meest voorkomende reactie van het lichaam is vermoeidheid, slaap, etc.
Net alsof je 1 mogelijke bijwerking van een medicijn uit een lijstje kiest, waarvan de kans 1 op de miljoen is.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171851992
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:35 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ach ik ken wel meer mensen die wellicht verwijtbaar onwel geworden zijn achter het stuur van een auto. Maar dat waren geen moslims dus is dat geen nieuws. In dat opzicht ben ik het helemaal met je eens. Maar kom met een bron die echt 100% bewijst dat wat jij zegt klopt? Of heb ik daar overheen gelezen? Sorry dan!
Mooi, en ook aan jouw de vraag, hebben al die personen daarna een huiszoeking gehad nadat ze onwel zijn geworden?

Simpele vraag waar ik in een eerder geval geen antwoord op heb gekregen.
pi_171852014
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 07:52 schreef KoosVogels het volgende:
Figuren zoals TS willen zo graag dat hier een aanslag wordt gepleegd (zodat ze 'ik had het al voorspeld!' kunnen roepen), dat ze van een tragisch ongeluk maar een gecoordineerde actie maken.

Sad.
Het lijkt me van wezenlijk belang of we een incident moeten classificeren als een ongeval of als een mislukte terreuraanslag. Ook met het oog op eventueel te nemen veiligheidsmaatregelen...

Zou jou ook moeten interesseren.
pi_171852015
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:35 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Niet op reageren, heb al een melding gemaakt in FB over Koos die weer met onterechte beschuldigingen komt gooien om te zorgen dat het topic weer offtopic gaat. Eens zien of de mods nu ook zo hard ingrijpen, ik ga het spelletje terugspelen.
Waarom, laat Koos rustig zijn mening ventileren, dan kan iedereen zien hoe de PC mens denkt en waar het toe leidt. Mensen kunnen zelf conclusies trekken, de meesten althans. :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171852017
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, dus de bestuurder zag van een afstand dat het joden waren? En hij wist dat ze rond die tijd terug zouden keren van een dagje Efteling?

Goed verhaal.
En de bestuurder in London wist van een afstand dat het allemaal moslims waren ipv. de lokale carnavalsvereniging en hij wist dat ze rond die tijd uit de moskee zouden komen?
pi_171852025
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, dus de bestuurder zag van een afstand dat het joden waren? En hij wist dat ze rond die tijd terug zouden keren van een dagje Efteling?

Goed verhaal.
Misschien liepen er wel meerdere Joden met een keppel, was je erbij?
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:38:55 #71
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171852026
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:36 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Mooi, en ook aan jouw de vraag, hebben al die personen daarna een huiszoeking gehad nadat ze onwel zijn geworden?

Simpele vraag waar ik in een eerder geval geen antwoord op heb gekregen.
Weet in niet. Simpel toch. Ik ga niet googelen op mogelijk tientallen gevallen per jaar om die informatie te achterhalen. Geen tijd voor. Ik ben geen journalist.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171852052
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:38 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Waarom, laat Koos rustig zijn mening ventileren, dan kan iedereen zien hoe de PC mens denkt en waar het toe leidt. Mensen kunnen zelf conclusies trekken, de meesten althans. :)
Vanwege het feit dat FB volstaat met mensen die vooral in rechtsere discussies het rechtsdenkend volk proberen uit te lokken met trollen, en als er een reactie op komt ze gaan klikken in FB om de reacties verwijderd te krijgen of het topic gesloten te krijgen.

Hier heb ik al met meerdere mensen over gesproken, oa. mods die dat ook al was opgevallen. Ze zouden het aankaarten, maar tot er iets veranderd is het beter om niet meer te happen en vooral ontopic te blijven, en melding te maken in FB over het trollen of offtopic gaan van personen die andere bedoelingen hebben dan een inhoudelijke discussie voeren.

Het spelletje niet meespelen, maar ze terugpakken op hun eigen spelletje.
pi_171852057
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:29 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, de enige reden dat deze discussie wordt gevoerd, is omdat bepaalde lieden hopen een nieuwe stok te hebben gevonden om moslims mee te slaan.
Nee de enige reden waarom mensen hier speculeren is omdat de politie weer met smoesjes komt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Spellchecker donderdag 22 juni 2017 @ 08:42:39 #74
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_171852071
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Niet dat ik die kan vinden. En een tekort aan insuline met vervolgens raar gedrag heeft niks met religie te maken. Wat ik wel raar is dat de politie een verward persoon in een auto laat wegrijden op een plek als het Centraal Station. Maar ook dat is speculatie. Even wachten op meer nieuws denk ik. Als dat er komt.
Ramadan?
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:42:40 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171852073
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee de enige reden waarom mensen hier speculeren is omdat de politie weer met smoesjes komt.
Het is een smoesje dat het een diabeet was?
De hypo ook een smoesje?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171852076
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Weet in niet. Simpel toch. Ik ga niet googelen op mogelijk tientallen gevallen per jaar om die informatie te achterhalen. Geen tijd voor. Ik ben geen journalist.
Ehm:

quote:
Ach ik ken wel meer mensen die wellicht verwijtbaar onwel geworden zijn achter het stuur van een auto.
Dan moet je die uitspraak niet doen. Maar jij vind het normaal dat er een huiszoeking wordt gedaan na een ongeluk? En jij vind het normaal dat in deze tijd alle camera's rond een openbare plek zoals het Centraal station in onderhoudsmodus stonden waardoor er geen beelden werden opgenomen?

Wat als er wel degelijk een terroristische aanslag was, en de dader was ontkomen, hoe zouden ze die dader terugvinden? Er waren immers geen beelden van?
pi_171852080
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is een smoesje dat het een diabeet was?
De hypo ook een smoesje?
Nee dat er geen camera beelden zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:43:12 #78
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171852082
-knip- Beetje zelfcensuur toepassen inderdaad.

[ Bericht 88% gewijzigd door Megumi op 22-06-2017 08:52:14 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:43:40 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171852089
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:42 schreef maily het volgende:

[..]

Ramadan?
Oh, als m'n vader weer tegen een hypo aanzit zal ik zeggen dat het daardoor komt.
Thnx!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171852095
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:38 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Misschien liepen er wel meerdere Joden met een keppel, was je erbij?
Dus het is prima om de suggestie te wekken dat het om een gerichte aanslag op joden ging, omdat er misschien wel een aantal een keppeltje droeg?

Goed verhaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_171852122
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus het is prima om de suggestie te wekken dat het om een gerichte aanslag op joden ging, omdat er misschien wel een aantal een keppeltje droeg?

Goed verhaal.
Zou een argument kunnen zijn ja.
pi_171852128
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:38 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

En de bestuurder in London wist van een afstand dat het allemaal moslims waren ipv. de lokale carnavalsvereniging en hij wist dat ze rond die tijd uit de moskee zouden komen?
Goed verhaal wederom.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_171852158
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is een smoesje dat het een diabeet was?
De hypo ook een smoesje?
Die verklaring is niet spannend genoeg en biedt geen stok om moslims mee te slaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_171852160
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus het is prima om de suggestie te wekken dat het om een gerichte aanslag op joden ging, omdat er misschien wel een aantal een keppeltje droeg?

Goed verhaal.
Tja in London rijd er iemand in op een groep moslims, stapt uit begint agressief te doen, en volgens de ooggetuigenverslagen is het een aanval op moslims en dat siert alle koppen in de media op basis van getuigenverslagen. En mensen die attenderen dat deze hele bewering wordt gedaan op basis van getuigenverslagen zijn racistisch.

In Nederland rijd iemand in op een groep joden, stapt uit en begint agressief te doen, en de persoon zou een hypo hebben ondanks wat getuigen daar vermelden. Doen een huiszoeking, en toevallig stonden alle camera's rond het station uit. En mensen die kritische vragen stellen zijn racistisch.

Zie je het verschil nu echt niet wat ik duidelijk probeer te maken Koos?
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:48:38 #85
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171852180
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:42 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ehm:

[..]

Dan moet je die uitspraak niet doen. Maar jij vind het normaal dat er een huiszoeking wordt gedaan na een ongeluk? En jij vind het normaal dat in deze tijd alle camera's rond een openbare plek zoals het Centraal station in onderhoudsmodus stonden waardoor er geen beelden werden opgenomen?

Wat als er wel degelijk een terroristische aanslag was, en de dader was ontkomen, hoe zouden ze die dader terugvinden? Er waren immers geen beelden van?
Vragen, vragen waar voorlopig geen eenduidig antwoord op is te geven. En ik heb best een stevig wantrouwen.

Maar ga er niet van uit dat een terrorist even kan bellen met de politie of hun ICT afdeling van kan je de camera's even uitzetten voor me. Om een punt aan te halen. Dat zou ik niet normaal vinden? Jij wel?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:49:41 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171852197
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:47 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Tja in London rijd er iemand in op een groep moslims, stapt uit begint agressief te doen, en volgens de ooggetuigenverslagen is het een aanval op moslims en dat siert alle koppen in de media op basis van getuigenverslagen. En mensen die attenderen dat deze hele bewering wordt gedaan op basis van getuigenverslagen zijn racistisch.

In Nederland rijd iemand in op een groep joden, stapt uit en begint agressief te doen, en de persoon zou een hypo hebben ondanks wat getuigen daar vermelden. Doen een huiszoeking, en toevallig stonden alle camera's rond het station uit. En mensen die kritische vragen stellen zijn racistisch.

Zie je het verschil nu echt niet wat ik duidelijk probeer te maken Koos?
Oh, dit is wel nieuws, dat het inrijden op een groep joden was, nog even en je vertelt me dat ze met keppeltjes op in de Python hebben gezeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171852258
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:47 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Tja in London rijd er iemand in op een groep moslims, stapt uit begint agressief te doen, en volgens de ooggetuigenverslagen is het een aanval op moslims en dat siert alle koppen in de media op basis van getuigenverslagen. En mensen die attenderen dat deze hele bewering wordt gedaan op basis van getuigenverslagen zijn racistisch.

In Nederland rijd iemand in op een groep joden, stapt uit en begint agressief te doen, en de persoon zou een hypo hebben ondanks wat getuigen daar vermelden. Doen een huiszoeking, en toevallig stonden alle camera's rond het station uit. En mensen die kritische vragen stellen zijn racistisch.

Zie je het verschil nu echt niet wat ik duidelijk probeer te maken Koos?
Je toont vooral aan dat je een extreem wantrouwen t.o.v. van de politie hebt.

Ze hebben direct de omgeving afgezet, slachtoffers geholpen en de bestuurder gehoord. Natuurlijk hebben ze dat gedaan want op dat moment kunnen ze niet compleet uitsluiten of er opzet in het spel was. Vervolgens hebben ze camerabeelden opgevraagd, een huiszoeking gedaan en de persoon in kwestie verder onderzocht, zowel lichamelijk als gehoord.

Uiteindelijk trekken ze de conclusie dat niets wijst op een aanslag maar zijn lichamelijke conditie op dat moment de meest voor de hand liggende oorzaak is.

Geloof je nu werkelijk dat iedereen bij de politie dit in een grote doofpot probeert te stoppen? En iedere betrokkene bij dit onderzoek heeft geen last van zijn geweten en helpt mee om een terroristische aanslag onder de pet te houden?

In de vergelijking feitelijke omstandigheden versus complottheoriën is de keuze wat ik geloof vrij snel gemaakt.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:53:46 #88
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171852260
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:13 schreef Duveldrinker het volgende:
De reacties zijn weer te zielig voor woorden hier, gewoon een serieus topic waarin gesteld wordt dat de politie slachtoffers niet hoort. De agressie van die kerel spreekt ook weer boekdelen. Zo ie zo met hoge snelheid wegrijden terwijl je wordt aangehouden is verdacht en wanneer je onwel bent dan lijkt het mij dat een politie je niet weg laat rijden maar een ambulance belt.
En dit zijn dan nog 2 'normale' bronnen. Even nadenken als het van GS had gekomen.

Maar dit is gelijk een nationale moslimobsessie natuurlijk. Snap je ook wel. ...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171852270
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:53 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is idd de ondertoon die veel users (moslims?) hier hebben. Het is goed dat wij daar bewust van worden.
selectieve discriminatie is dat, het ene mag wel en het andere niet.
pi_171852291
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Vragen, vragen waar voorlopig geen eenduidig antwoord op is te geven. En ik heb best een stevig wantrouwen.

Maar ga er niet van uit dat een terrorist even kan bellen met de politie of hun ICT afdeling van kan je de camera's even uitzetten voor me. Om een punt aan te halen. Dat zou ik niet normaal vinden? Jij wel?
Nee, maar ik zie wel in het kader van "rust bewaren in de samenleving", zo zie ik ook de melding dat een "blanke" een truck heeft gestolen op een legerbasis, en dat een "blanke" de aanslag heeft gepleegd op moslims. En geen verwijzingen bij aanslagen/problemen veroorzaakt door moslims. Ik geloof niet dat er geen enkel beeld is van dit ongeluk.

Eigenlijk zijn alle problemen van de twee kampen in Nederland (links/rechts) simpel op te lossen, we benoemen gewoon de daders, is het een Nederlander dan vermelden ze verplicht Nederlander erbij, is het een bijvoorbeeld Marokkaan dan meteen Marokkaan erbij vermelden. Maar iets zegt mij dat het juist de links denkende groep in de samenleving is die hier bang voor is omdat ze dan geen munitie meer hebben om te kunnen blijven ontkennen dat er problemen zijn met een specifieke groep in de samenleving.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:56:16 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171852302
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:54 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

selectieve discriminatie is dat, het ene mag wel en het andere niet.
Nou, dat scheelt, ik ben geen moslim, en nu?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171852308
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, dat scheelt, ik ben geen moslim, en nu?
En je punt is?
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:56:42 #93
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171852311
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:54 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

selectieve discriminatie is dat, het ene mag wel en het andere niet.
Ach dronken in de auto stappen met carnaval ook een vorm van religie is geen nieuws. Maar een moslim die wellicht een hypo heeft vanwege de ramadan wel. Inderdaad discriminatie is het.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171852321
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:47 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Tja in London rijd er iemand in op een groep moslims, stapt uit begint agressief te doen, en volgens de ooggetuigenverslagen is het een aanval op moslims en dat siert alle koppen in de media op basis van getuigenverslagen. En mensen die attenderen dat deze hele bewering wordt gedaan op basis van getuigenverslagen zijn racistisch.

In Nederland rijd iemand in op een groep joden, stapt uit en begint agressief te doen, en de persoon zou een hypo hebben ondanks wat getuigen daar vermelden. Doen een huiszoeking, en toevallig stonden alle camera's rond het station uit. En mensen die kritische vragen stellen zijn racistisch.

Zie je het verschil nu echt niet wat ik duidelijk probeer te maken Koos?
Niet om het een of ander, maar de politie heeft voor beide incidenten gewoon een verklaring gegeven. In Londen rijdt een boze meneer in op een groepje moslims dat zich bij de moskee had verzameld, en blijkbaar riep hij daarbij 'dood aan alle moslims'.

In Amsterdam schijnt de bestuurder last te hebben gehad van een hypo. Er zijn geen aanwijzingen dat er sprake was van een gerichte daad.

Teleurstellende conclusie wellicht, maar gezien de omstandigheden redelijk plausibel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:57:38 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171852327
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:56 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

En je punt is?
Ik wil even weten of mijn vermeende selectieve discriminatie wel of niet toegestaan is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171852338
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ach dronken in de auto stappen met carnaval ook een vorm van religie is geen nieuws. Maar een moslim die wellicht een hypo heeft vanwege de ramadan wel. Inderdaad discriminatie is het.
Je snapt het echt niet heh, antisemitisme is normaal en kritisch uitlaten over een moslim die joden platrijdt mag niet volgens velen hier...
pi_171852339
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:55 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Nee, maar ik zie wel in het kader van "rust bewaren in de samenleving", zo zie ik ook de melding dat een "blanke" een truck heeft gestolen op een legerbasis, en dat een "blanke" de aanslag heeft gepleegd op moslims. En geen verwijzingen bij aanslagen/problemen veroorzaakt door moslims. Ik geloof niet dat er geen enkel beeld is van dit ongeluk.

Eigenlijk zijn alle problemen van de twee kampen in Nederland (links/rechts) simpel op te lossen, we benoemen gewoon de daders, is het een Nederlander dan vermelden ze verplicht Nederlander erbij, is het een bijvoorbeeld Marokkaan dan meteen Marokkaan erbij vermelden. Maar iets zegt mij dat het juist de links denkende groep in de samenleving is die hier bang voor is omdat ze dan geen munitie meer hebben om te kunnen blijven ontkennen dat er problemen zijn met een specifieke groep in de samenleving.
Opsporing verzocht is toch ook al beticht van racisme, omdat 80 a 90% van de daders licht getint of zwart was :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171852345
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:55 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Nee, maar ik zie wel in het kader van "rust bewaren in de samenleving", zo zie ik ook de melding dat een "blanke" een truck heeft gestolen op een legerbasis, en dat een "blanke" de aanslag heeft gepleegd op moslims. En geen verwijzingen bij aanslagen/problemen veroorzaakt door moslims. Ik geloof niet dat er geen enkel beeld is van dit ongeluk.
Geen idee welke media jij volgt, maar in de uitgaven die ik lees wordt het niet onder stoelen of banken gestoken als de dader een moslim is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:58:36 #99
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171852348
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:55 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Nee, maar ik zie wel in het kader van "rust bewaren in de samenleving", zo zie ik ook de melding dat een "blanke" een truck heeft gestolen op een legerbasis, en dat een "blanke" de aanslag heeft gepleegd op moslims. En geen verwijzingen bij aanslagen/problemen veroorzaakt door moslims. Ik geloof niet dat er geen enkel beeld is van dit ongeluk.

Eigenlijk zijn alle problemen van de twee kampen in Nederland (links/rechts) simpel op te lossen, we benoemen gewoon de daders, is het een Nederlander dan vermelden ze verplicht Nederlander erbij, is het een bijvoorbeeld Marokkaan dan meteen Marokkaan erbij vermelden. Maar iets zegt mij dat het juist de links denkende groep in de samenleving is die hier bang voor is omdat ze dan geen munitie meer hebben om te kunnen blijven ontkennen dat er problemen zijn met een specifieke groep in de samenleving.
Ik zou zeggen begin bij je zelf. Oh natuurlijk elke terrorist en misdadiger is een moslim natuurlijk
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:59:19 #100
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171852359
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:58 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet heh, antisemitisme is normaal en kritisch uitlaten over een moslim die joden platrijdt mag niet volgens velen hier...
Waar heb ik dit dan ooit gepost dat dit niet mag? Je kritisch uitlaten over moslims en religie in het algemeen? Ken je mij soms persoonlijk dat je dit weet?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 juni 2017 @ 09:00:17 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171852373
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ach dronken in de auto stappen met carnaval ook een vorm van religie is geen nieuws. Maar een moslim die wellicht een hypo heeft vanwege de ramadan wel. Inderdaad discriminatie is het.
Als het al een moslim was.
Maar kennelijk is het zelfs geen probleem te doen alsof het een moslim was, omdat het toevallig samenviel met ramadan, en moslims met diabetes daar al helemaal niet aan mee zouden moeten doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171852384
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waar heb ik dit dan ooit gepost dat dit niet mag? Ken je mij soms persoonlijk dat je dit weet?
Waarom reageer je dan over dronken in een auto stappen als ik dit zeg.
pi_171852403
Verder is de auteur van het opiniestuk natuurlijk niet bepaald onbevooroordeeld. Leon de Winter ziet in alles een antisemitisch complot dat is georkestreerd door radicale moslims en linksmenschen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 22 juni 2017 @ 09:02:54 #104
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171852405
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:00 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Waarom reageer je dan over dronken in een auto stappen als ik dit zeg.
Waarom niet? Oh natuurlijk ik zit fout je hebt gelijk want echte moslims drinken geen alcohol. Sorry. Scheelt ook weer veel verkeersongelukken denk ik zo?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171852408
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar de politie heeft voor beide incidenten gewoon een verklaring gegeven. In Londen rijdt een boze meneer in op een groepje moslims dat zich bij de moskee had verzameld, en blijkbaar riep hij daarbij 'dood aan alle moslims'.

In Amsterdam schijnt de bestuurder last te hebben gehad van een hypo. Er zijn geen aanwijzingen dat er sprake was van een gerichte daad.

Teleurstellende conclusie wellicht, maar gezien de omstandigheden redelijk plausibel.
Binnen enkele uren sprak de media al over islamofobie gebaseerd op ooggetuigenverslagen, misschien had die man wel een hypo, en dan kan het dat je agressief reageert als je uitstapt, althans dat is wat een gedeelte hier als "excuus" gebruikt om de "aanrijding" in Amsterdam te ontkrachten.Om een week eerder alle berichten over de aanslag in Londen aangepast te zien worden zodat de woorden moslim/islam/allah uit alle ooggetuigenverslagen werden geknipt. Ik heb nog geen enkel officieel rapport gelezen over de aanslag op moslims, alleen wat ooggetuigen hebben verteld. En ooggetuigen in Amsterdam worden genegeerd.

Het zijn dubbele standaarden.
pi_171852427
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waarom niet? Oh natuurlijk ik zit fout je hebt gelijk want echte moslims drinken geen alcohol. Sorry. Scheelt ook weer veel verkeersongelukken denk ik zo?
Ik snap de link tussen antisemitisme en carnaval en dronken in een auto stappen...
pi_171852432
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:55 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Maar iets zegt mij dat het juist de links denkende groep in de samenleving is die hier bang voor is omdat ze dan geen munitie meer hebben om te kunnen blijven ontkennen dat er problemen zijn met een specifieke groep in de samenleving.
Een groot deel van de 'links denkende groep', voor zover deze bestaat, ontkent helemaal niet dat er problemen zijn met bepaalde groepen in Nederland. Wel een typisch stereotype etiketje wat je graag op half Nederland plakt maar daarmee doe je geen recht aan de meeste mensen.
Ik ga ook niet beweren dat iedereen die rechtser is dan ik racisten zijn of altijd de schuld aan bepaalde groepen geven? Ik beoordeel iemand op zijn eigen uitspraken.

Even terugkomend op je zinnen die ik gequote heb. De meeste mensen erkennen dat er problemen zijn met bepaalde groepen en zoeken naar een genuanceerde oplossing voor dit probleem zonder in extremen hele groepen weg te zetten, dat maakt ze nog niet meteen wegkijkers.
pi_171852449
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:03 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Binnen enkele uren sprak de media al over islamofobie gebaseerd op ooggetuigenverslagen, misschien had die man wel een hypo, en dan kan het dat je agressief reageert als je uitstapt, althans dat is wat een gedeelte hier als "excuus" gebruikt om de "aanrijding" in Amsterdam te ontkrachten.Om een week eerder alle berichten over de aanslag in Londen aangepast te zien worden zodat de woorden moslim/islam/allah uit alle ooggetuigenverslagen werden geknipt. Ik heb nog geen enkel officieel rapport gelezen over de aanslag op moslims, alleen wat ooggetuigen hebben verteld. En ooggetuigen in Amsterdam worden genegeerd.

Het zijn dubbele standaarden.
En in het geval van de aanslagen in Brussel, Manchester en Parijs werd heel snel naar buiten gebracht dat het vermoedelijk om een aanslag ging die was gepleegd door geradicaliseerde moslims (en dat bleek ook zo te zijn).

Nogmaals, ik heb geen idee welke media jij volgt. Of wellicht loop je gewoon de hele dag met je hoofd in je reet. Wie zal het zeggen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_171852476
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En in het geval van de aanslagen in Brussel, Manchester en Parijs werd heel snel naar buiten gebracht dat het vermoedelijk om een aanslag ging die was gepleegd door geradicaliseerde moslims (en dat bleek ook zo te zijn).

Nogmaals, ik heb geen idee welke media jij volgt. Of wellicht loop je gewoon de hele dag met je hoofd in je reet. Wie zal het zeggen?
Pfff, ja gek heh als er Alluh Akbar roepende gekken mensen neerknallen of snijden. Zullen wel geen IRA leden zijn.
pi_171852487
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En in het geval van de aanslagen in Brussel, Manchester en Parijs werd heel snel naar buiten gebracht dat het vermoedelijk om een aanslag ging die was gepleegd door geradicaliseerde moslims (en dat bleek ook zo te zijn).
Ja?

quote:
Nogmaals, ik heb geen idee welke media jij volgt. Of wellicht loop je gewoon de hele dag met je hoofd in je reet. Wie zal het zeggen?
Want dat zijn de enige twee opties?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_171852488
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:07 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Pfff, ja gek heh als er Alluh Akbar roepende gekken mensen neerknallen of snijden. Zullen wel geen IRA leden zijn.
De heer Koekwous deed alsof daar heel schimmig over werd gedaan, maar dat is dus gewoon klinkklare onzin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_171852491
quote:
Ja.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_171852497
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen idee welke media jij volgt, maar in de uitgaven die ik lees wordt het niet onder stoelen of banken gestoken als de dader een moslim is.
Het standaard verhaal wat ik vaker lees, moslims (ik ga niet roepen dat jij er één bent) die vinden dat de media te negatief over hun is.

Is binnen een uur na een aanslag al bekend of de dader moslim is? Grappig want binnen een uur na de aanslag op moslims was al bekend dat de dader blank was, er werd zelfs in de krant letterlijk geschreven dat de dader die de truck stal op de legerbasis blank was. Dat stond ik de kop, ik heb nog nooit "moslim" zijn staan in de kop van een artikel die over moslims ging? Of ga je niet ontkennen dat de NOS selectief haar berichten aanpast of interviews zodat de woorden moslim/allah/islam niet vallen?

Maar zoals al eerder aangegeven het is heel simpel op te lossen, we gaan gewoon alles en iedereen gelijk behandelen. Dat betekend dat we voor alle aanslagen/problemen de daders gaan benoemen, een blanke is een blanke, een christen een christen, een neger een neger en een moslim een moslim. Ook al is het niet relevant in de ogen van velen, alleen zo krijgen wij gelijkheid, dan hebben de moslims niets meer te zeuren, en dan hebben de rechts denkende mensen niets meer te zeuren want alles wordt immers benoemd en niet meer selectief wat de media wilt benoemen.

Laten we ons daar eens sterk voor maken, maar helaas zal dat ook juist het probleem zijn, als we alles gaan benoemen zal uitkomen waar de echte knelpunten in de Europese samenleving liggen, waar de problemen vandaan komen. Dan kan er niet meer ontkent en weggekeken worden. Er is één partij die openheid wilt, en één partij die geen openheid wilt, en toch wordt de partij die openheid wilt altijd beschuldigd en gezien als de gevaarlijkste groep in de samenleving.
pi_171852524
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zou zeggen begin bij je zelf. Oh natuurlijk elke terrorist en misdadiger is een moslim natuurlijk
En wederom een uitspraak die nergens op gebaseerd is, waar doe ik die uitspraak dat elke terrorist en misdader een moslim is? Kun je mij dat aandragen? Zo niet, dan kap met die onzin. Het is een tactiek welke al zo vaak herhaalt is, en niemand trapt er meer in, beschuldigingen en woorden in de mond leggen van mensen die een andere mening hebben, dat werkte vroeger misschien maar nu niet meer. Het toont alleen maar je eigen zwakte aan omdat je geen ander argument meer kunt aandragen.
pi_171852529
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:08 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Het standaard verhaal wat ik vaker lees, moslims (ik ga niet roepen dat jij er één bent) die vinden dat de media te negatief over hun is.
Dat zou ook wat vreemd zijn, aangezien ik verre van islamitisch ben.

En geen idee waar je heen wil met deze discussie, maar jij beweerde dat media het verzwijgen wanneer de daders moslims zijn. Dat is gewoon onzin. Als eenmaal duidelijk is dat de dader een moslimextremist is, dan wordt daar gewoon melding van gemaakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 22 juni 2017 @ 09:11:09 #116
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171852541
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:10 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

En wederom een uitspraak die nergens op gebaseerd is, waar doe ik die uitspraak dat elke terrorist en misdader een moslim is? Kun je mij dat aandragen? Zo niet, dan kap met die onzin. Het is een tactiek welke al zo vaak herhaalt is, en niemand trapt er meer in, beschuldigingen en woorden in de mond leggen van mensen die een andere mening hebben, dat werkte vroeger misschien maar nu niet meer. Het toont alleen maar je eigen zwakte aan omdat je geen ander argument meer kunt aandragen.
Je post er wel vaak over?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171852561
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:02 schreef KoosVogels het volgende:
Verder is de auteur van het opiniestuk natuurlijk niet bepaald onbevooroordeeld. Leon de Winter ziet in alles een antisemitisch complot dat is georkestreerd door radicale moslims en linksmenschen.
Dat is je mening, ik zou zeggen contacteer de Telegraaf en schrijf er een artikel over.

Maar kans is groot dat ik (en anderen) dan roepen dat jij niet bepaald onbevooroordeeld bent.
pi_171852577
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:12 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Dat is je mening, ik zou zeggen contacteer de Telegraaf en schrijf er een artikel over.

Maar kans is groot dat ik (en anderen) dan roepen dat jij niet bepaald onbevooroordeeld bent.
Ik ben dan ook niet onbevooroordeeld over Leon de Winter. Het stuk in de OP herinnert mij eraan dat ik daarin groot gelijk heb.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_171852608
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben dan ook niet onbevooroordeeld over Leon de Winter. Het stuk in de OP herinnert mij eraan dat ik daarin groot gelijk heb.
Dus omdat Leon de Winter een Jood is zal hij wel onzin stukjes melden over moslims? Nee, hij heeft daarom contact kunnen leggen met de slachtoffers, of niet?
pi_171852612
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:16 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dus omdat Leon de Winter een Jood is zal hij wel onzin stukjes melden over moslims?
Ja, dat is precies wat ik beweer. Wat ben jij voor figuur joh?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 09:18:11 #121
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171852630
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:53 schreef archito het volgende:

Geloof je nu werkelijk dat iedereen bij de politie dit in een grote doofpot probeert te stoppen? En iedere betrokkene bij dit onderzoek heeft geen last van zijn geweten en helpt mee om een terroristische aanslag onder de pet te houden?

En waarom zou dat niet kunnen. Neem nu die chemtrails. Je hebt gemiddeld zo'n 100.000 vluchten per dag. De logistiek die nodig is, het aantal mensen dat daarbij betrokken moet zijn om dan het chemtrailcomplot geheim te houden moet gewoon enorm zijn., Idem de hologrammen op 9/11.
Dus zo'n simpel complotje als dit is absoluut geloofwaardig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_171852635
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat is precies wat ik beweer. Wat ben jij voor figuur joh?
Voor de rest geen vooroordelen toch? |:(
pi_171852660
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:18 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Voor de rest geen vooroordelen toch? |:(
Dus omdat ik Leon de Winter een waardeloze auteur vind die er twijfelachtige meningen op nahoud, dan heeft dat volgens jou te maken met zijn Joodse achtergrond?

Dus als ik vind dat Hassan Bahara lulkoek schrijft, dan heb ik iets tegen moslims?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_171852665
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:55 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Nee, maar ik zie wel in het kader van "rust bewaren in de samenleving", zo zie ik ook de melding dat een "blanke" een truck heeft gestolen op een legerbasis, en dat een "blanke" de aanslag heeft gepleegd op moslims. En geen verwijzingen bij aanslagen/problemen veroorzaakt door moslims. Ik geloof niet dat er geen enkel beeld is van dit ongeluk.

Eigenlijk zijn alle problemen van de twee kampen in Nederland (links/rechts) simpel op te lossen, we benoemen gewoon de daders, is het een Nederlander dan vermelden ze verplicht Nederlander erbij, is het een bijvoorbeeld Marokkaan dan meteen Marokkaan erbij vermelden. Maar iets zegt mij dat het juist de links denkende groep in de samenleving is die hier bang voor is omdat ze dan geen munitie meer hebben om te kunnen blijven ontkennen dat er problemen zijn met een specifieke groep in de samenleving.
Ze kunnen het ontkennen tot ze blauw zijn, iedereen weet toch wel hoe het zit!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 22 juni 2017 @ 09:21:22 #125
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171852679
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:08 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

Maar zoals al eerder aangegeven het is heel simpel op te lossen, we gaan gewoon alles en iedereen gelijk behandelen. Dat betekend dat we voor alle aanslagen/problemen de daders gaan benoemen, een blanke is een blanke, een christen een christen, een neger een neger en een moslim een moslim. Ook al is het niet relevant in de ogen van velen, alleen zo krijgen wij gelijkheid, dan hebben de moslims niets meer te zeuren, en dan hebben de rechts denkende mensen niets meer te zeuren want alles wordt immers benoemd en niet meer selectief wat de media wilt benoemen.

Laten we ons daar eens sterk voor maken, maar helaas zal dat ook juist het probleem zijn, als we alles gaan benoemen zal uitkomen waar de echte knelpunten in de Europese samenleving liggen, waar de problemen vandaan komen. Dan kan er niet meer ontkent en weggekeken worden. Er is één partij die openheid wilt, en één partij die geen openheid wilt, en toch wordt de partij die openheid wilt altijd beschuldigd en gezien als de gevaarlijkste groep in de samenleving.
Dat worden dikke kranten en heel veel GB aan data dan. :') Waarvan anderen dan weer zullen zeggen dat het allemaal fake nieuws is. En een partij die echt openheid van zaken geeft? Zijn die er?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171852703
Als er ook maar een schijntje verdenking was dat er hier terroristische motieven achter schuilden, was de man gegarandeerd voorgeleid voor de RC. Dat mensen hier denken dat de politie en het OM een terrorist bewust weer de straat op sturen (waarna die weer vrolijk een nieuwe aanslaf zou kunnen plegen) is werkelijk van de zotte 8)7

Kijk hoeveel tijd, geld en mankracht gestoken wordt in AIVD, terrorisme-eenheden, speciale Officieren etcetera. En dan zouden we hier een terrorist hebben, die na 3 dagen gewoon weer wordt weggestuurd? Om het in de doofpot te houden? Kom op man, houd ff op met die waanzin!
pi_171852763
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zou ook wat vreemd zijn, aangezien ik verre van islamitisch ben.

En geen idee waar je heen wil met deze discussie, maar jij beweerde dat media het verzwijgen wanneer de daders moslims zijn. Dat is gewoon onzin. Als eenmaal duidelijk is dat de dader een moslimextremist is, dan wordt daar gewoon melding van gemaakt.
De media verzwijgen niet dat de daders moslims zijn bij aanslagen, maar verzwijgen wel bijvoorbeeld de ramadan problemen (waarvoor ik ook al belachelijk werd gemaakt hier op FOK toen ik het topic opende), of andere problemen gerelateerd aan personen van een bepaalde afkomst, zoals vluchtelingen.

Maar wat jij maar niet wilt inzien is dat de dader in London die een aanslag pleegde op moslims binnen een paar uur bekend was, met zijn kop op alle sites stond, inclusief naam, woonplaats de vermelding van zijn vrouw en 4 kinderen, en natuurlijk de nadruk op islamofobische aanslag.

En zodra het een islamitische aanslag duurt het 1/2 dagen voordat bekend is wie de dader is, en daar wordt dan natuurlijk wel even bij vermeld dat de dader moslim is, maar dan begint het goedpraten weer standaard en zal er in de media geen enkele link gelegd worden naar de islam of moslims. Worden geen beelden getoond van juichende moslims, of duizenden smiley's op Facebook van moslims over de aanslag, maar wel de 4 moslims die een in scene gezette protest uitvoeren. En de mensen die zich dan kritisch uitlaten over moslims/islam worden de mond gesnoerd of weggezet als racist.

Ik kan hier tientallen vergelijkingen tegenaan gooien, en honderden voorbeelden voor aandragen en 10 topics mee vullen, alleen weet ik dat het bij jou (helaas) tegen dovemans oren gericht is. Jij hebt je mening en ik heb mijn mening, en beiden zullen niet van mening veranderen. Er is alleen één ding wat ik de laatste tijd mee heb, dat is dat er steeds meer bevestiging komt voor de zaken die ik (en gelijkgestemden) hier al jaren verkondigen, zo ook de topics gisteren over de "vluchtelingen" die waarschijnlijk nooit een bijdrage zullen leven en alleen maar geld kosten voor de samenleving. Iets waar ik twee jaar geleden met jou ook al bijvoorbeeld over discussieerde en toen was het ook onzin in jouw (en vele gelijkgestemden) ogen.
pi_171852788
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je post er wel vaak over?
Klopt, dat wil nog niet zeggen dat ik alle moslims als terrorist zie of misdadiger. Grappig is dat ik mij ook al tientallen keren positief heb uitgelaten over moslims, en zelfs in topics, welke kritisch waren omdat mensen moslims waren, het opnam voor moslims. Daar zag ik jou en mannen zoals Koos ook in posten, maar dan werden mijn "positieve bijdrages in jullie ogen" genegeerd, om mij in een ander topic weer te kunnen beschuldigen voor een extremist of een moslimhater.
pi_171852817
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat worden dikke kranten en heel veel GB aan data dan. :') Waarvan anderen dan weer zullen zeggen dat het allemaal fake nieuws is. En een partij die echt openheid van zaken geeft? Zijn die er?
Klopt, maar laten we het eens een jaar of twee volhouden, dan maken we daarna de balans op. En dan kan deze welles/nietes discussie achter ons gelaten worden. Blijkt dat rechts fout zat dan zullen we dat tot de einde der tijden horen, blijkt dat rechts wel degelijk gelijk had, dan kunnen er eens oplossingen gezocht worden. Win-win situatie toch? Ik ben niet bang voor de uitkomst, jij?
pi_171852821
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:27 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

De media verzwijgen niet dat de daders moslims zijn bij aanslagen, maar verzwijgen wel bijvoorbeeld de ramadan problemen (waarvoor ik ook al belachelijk werd gemaakt hier op FOK toen ik het topic opende), of andere problemen gerelateerd aan personen van een bepaalde afkomst, zoals vluchtelingen.

Maar wat jij maar niet wilt inzien is dat de dader in London die een aanslag pleegde op moslims binnen een paar uur bekend was, met zijn kop op alle sites stond, inclusief naam, woonplaats de vermelding van zijn vrouw en 4 kinderen, en natuurlijk de nadruk op islamofobische aanslag.

En zodra het een islamitische aanslag duurt het 1/2 dagen voordat bekend is wie de dader is, en daar wordt dan natuurlijk wel even bij vermeld dat de dader moslim is, maar dan begint het goedpraten weer standaard en zal er in de media geen enkele link gelegd worden naar de islam of moslims. Worden geen beelden getoond van juichende moslims, of duizenden smiley's op Facebook van moslims over de aanslag, maar wel de 4 moslims die een in scene gezette protest uitvoeren. En de mensen die zich dan kritisch uitlaten over moslims/islam worden de mond gesnoerd of weggezet als racist.

Ik kan hier tientallen vergelijkingen tegenaan gooien, en honderden voorbeelden voor aandragen en 10 topics mee vullen, alleen weet ik dat het bij jou (helaas) tegen dovemans oren gericht is. Jij hebt je mening en ik heb mijn mening, en beiden zullen niet van mening veranderen. Er is alleen één ding wat ik de laatste tijd mee heb, dat is dat er steeds meer bevestiging komt voor de zaken die ik (en gelijkgestemden) hier al jaren verkondigen, zo ook de topics gisteren over de "vluchtelingen" die waarschijnlijk nooit een bijdrage zullen leven en alleen maar geld kosten voor de samenleving. Iets waar ik twee jaar geleden met jou ook al bijvoorbeeld over discussieerde en toen was het ook onzin in jouw (en vele gelijkgestemden) ogen.
Als de aanslagpleger 'dood aan alles moslims' roept, dan is er goddomme toch ook gewoon sprake van islamofobie? Of mag dat dan weer niet worden benoemd? En hoe moest de aanslag anders worden omschreven? Het was immers niet alsof de beste man per ongeluk een groepje moslims omver peerde.

Je overige slachtoffergejank is werkelijk tenenkrommend. Hele kranten zijn de afgelopen jaren volgeschreven over de gevaren van islamitisch fanatisme, in de politiek gaat het sinds 2002 nergens anders over en in praatprogramma's word je om de oren geslagen met debatten over moslimextremisme.

Maar volgens de heer Koekwous is er een groot complot gaande, dat als doel heeft moslims uit de wind te houden. Nou, beste jongen, dat lukt dan verdomd slecht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_171852842
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 07:35 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Bron 1

Bron 2

Natuurlijk heeft de politie de schijn al tegen door de getuigenverklaringen, de huiszoeking na deze aanrijding (blijkbaar normaal??) en het vastzetten van deze man voor 3 dagen (ook standaard na een aanrijding??). Daarbij is het natuurlijk erg toevallig dat alle camera's rond het station die dit ongeluk hadden kunnen waarnemen allemaal tegelijkertijd in maintenance modus stonden, gelukkig dat er geen "echte" aanslag is gepleegd op dat moment, want dan hadden we natuurlijk ook geen beelden gehad van de dader(s). De man vond het allemaal zo erg, maar nu blijkt, zoals getuigen al melden, dat de man erg agressief reageerde (kort lontje??).

Aanslag of ongeluk, de houding van de politie en de manier waarop ze communiceren in deze tijd zorgt voor een hoop onrust, ook al zouden al deze toevalligheden allemaal kloppen.
Het diabetesverhaal is natuurlijk volkomen flauwekul. Ik werk al bijna dertig jaar binnen de gezondheidszorg met diabetici en ik ben er nog nooit één tegengekomen die met een hypo agressief werd en op mensen inreed.

Dit is echt een volkomen kul-verhaal die door de getuigen ter plaatse telkens wordt bevestigd. Dit riekt naar een politiek links correcte doofpot.
  donderdag 22 juni 2017 @ 09:37:25 #132
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171852861
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:29 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Klopt, dat wil nog niet zeggen dat ik alle moslims als terrorist zie of misdadiger. Grappig is dat ik mij ook al tientallen keren positief heb uitgelaten over moslims, en zelfs in topics, welke kritisch waren omdat mensen moslims waren, het opnam voor moslims. Daar zag ik jou en mannen zoals Koos ook in posten, maar dan werden mijn "positieve bijdrages in jullie ogen" genegeerd, om mij in een ander topic weer te kunnen beschuldigen voor een extremist of een moslimhater.
Ik kan daar wel enigszins in mee gaan. En dit soort topics gaan eigenlijk altijd min of meer dezelfde kant uit. Niet posten is beter denk ik dan. Want veel nut heeft het eigenlijk niet omdat dat veel standpunten lijnrecht tegenover elkaar staan. En vaak redelijke oplossingen niet ter sprake komen. Wat eigenlijk gezien het nieuws best te begrijpen is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171852871
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:22 schreef The_Temp het volgende:
Als er ook maar een schijntje verdenking was dat er hier terroristische motieven achter schuilden, was de man gegarandeerd voorgeleid voor de RC. Dat mensen hier denken dat de politie en het OM een terrorist bewust weer de straat op sturen (waarna die weer vrolijk een nieuwe aanslaf zou kunnen plegen) is werkelijk van de zotte 8)7

Kijk hoeveel tijd, geld en mankracht gestoken wordt in AIVD, terrorisme-eenheden, speciale Officieren etcetera. En dan zouden we hier een terrorist hebben, die na 3 dagen gewoon weer wordt weggestuurd? Om het in de doofpot te houden? Kom op man, houd ff op met die waanzin!
Ik zeg niet dat die man een terrorist is, maar ik zeg ook niet dat die man leed aan hypo. Mensen snappen ook vaker de reden niet achter mijn topics, en de opmerking "dubbele standaarden".

Aanslag op moslims in London: Getuigenverslagen worden als feiten gebombardeerd, en krantenkoppen sieren met de verklaringen van de getuigen nog voordat de politie een officiële mededeling doet.

Aanrijding in Amsterdam: Getuigenverslagen worden massaal genegeerd, al beweren ze iets totaal anders dan de politie. Camera's staan toevallig allemaal uit, de politie rapporteerde in hun eerste bericht en oproep dat iemand agressief weg is gereden, er is een huiszoeking gedaan en de man heeft 3 dagen vastgezeten.
pi_171852874
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 07:47 schreef Bot13 het volgende:
De bestuurder moet ongetwijfeld in shock geweest zijn. En mensen in shock vertonen soms raar en onlogisch gedrag. Er zijn verhalen van mensen die staan de schaterlachen bij het gezicht van doodgeschoten mensen. Deze man kwam aggresief over, nou nou.
De opmerking dat de man er als een moslim uitzag is al even belachelijk.
Als dit echt een aanslag was, en de man zelf heeft dat niet zo over weten te brengen, geen doden gemaakt, en ook achteraf nooit in naam van Allah verantwoord, dan hebben we te maken met de minst effectieve terrorist in de geschiedenis van de mensheid..
Neuh, dat was die vroegploffer in Brussel van laatst.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 22 juni 2017 @ 09:39:56 #135
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171852879
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:31 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Klopt, maar laten we het eens een jaar of twee volhouden, dan maken we daarna de balans op. En dan kan deze welles/nietes discussie achter ons gelaten worden. Blijkt dat rechts fout zat dan zullen we dat tot de einde der tijden horen, blijkt dat rechts wel degelijk gelijk had, dan kunnen er eens oplossingen gezocht worden. Win-win situatie toch? Ik ben niet bang voor de uitkomst, jij?
Als laatste opmerking dan in dit topic. Ik ben hier niet bang voor. Maar ben realist genoeg om te weten dat dit nooit gaat gebeuren. Geen politicus van welke partij dan ook die dit gaat doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171852895
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het diabetesverhaal is natuurlijk volkomen flauwekul. Ik werk al bijna dertig jaar binnen de gezondheidszorg met diabetici en ik ben er nog nooit één tegengekomen die met een hypo agressief werd en op mensen inreed.

Dit is echt een volkomen kul-verhaal die door de getuigen ter plaatse telkens wordt bevestigd. Dit riekt naar een politiek links correcte doofpot.
quote:
Wanneer een (lichte) hypo niet op tijd gecoupeerd wordt kunnen de symptomen toenemen omdat de hersenen onvoldoende glucose krijgen (neuroglycopenie). Een ernstige hypo geeft verschijnselen als: grofheid in gedrag, lacherigheid, geïrriteerd zijn of een slecht humeur krijgen, agressief gedrag, vreemd gedrag, verwardheid, sufheid en uiteindelijk bewusteloosheid, Maar ook zijn neurologische symptomen als dubbelzien, dysarthrie, verwardheid, somnolentie en coma mogelijk.
Dat jij het niet hebt meegemaakt zegt niet dat het niet voorkomt.
  donderdag 22 juni 2017 @ 09:41:59 #137
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171852915
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Leon de Winter een echte journalist :')
Dat is hij ja. Of kan jij het beter met al je FOK!-posts?
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171852930
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:41 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Dat is hij ja. Of kan jij het beter met al je FOK!-posts?
Leon is een flapdrol.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 22 juni 2017 @ 09:43:57 #139
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171852949
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leon is een flapdrol.
Wellicht maar zeker wel een serieuze journo.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171852966
quote:
15s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:43 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Wellicht maar zeker wel een serieuze journo.
Flikker toch een eind op man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_171852976
Leon de Winter valt in de categorie Joost Niemoller. Ook al zo'n halve zool.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_171852990
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als de aanslagpleger 'dood aan alles moslims' roept, dan is er goddomme toch ook gewoon sprake van islamofobie? Of mag dat dan weer niet worden benoemd? En hoe moest de aanslag anders worden omschreven? Het was immers niet alsof de beste man per ongeluk een groepje moslims omver peerde.

Klopt in mijn ogen is zo'n uitspraak ook islamofobie, dat ga ik niet ontkennen. Maar als iemand Allah Akbar roept, of zegt "dit is in de naam van Allah" dat wordt de aanslag toch gepleegd met een islamitische achterliggende gedachte? Alleen dat zijn weer verwarde lone wolfs, en de dader van de aanslag op moslims is dus wel een islamofobe man veroorzaakt door een dieper probleem in de samenleving waarna mensen losgaan op bijvoorbeeld rechtse politici om hun de schoenen in de schuld te schuiven. Zie je het verschil echt niet?

En daarbij nogmaals, al deze uitspraken zijn gebaseerd op getuigenverklaringen van (in dit geval) moslims die daar aanwezig waren. Waarom worden de getuigenverslagen in Amsterdam dan genegeerd? Waarom worden ze in één geval wel als feit aangenomen, en in een ander geval niet?

quote:
Je overige slachtoffergejank is werkelijk tenenkrommend. Hele kranten zijn de afgelopen jaren volgeschreven over de gevaren van islamitisch fanatisme, in de politiek gaat het sinds 2002 nergens anders over en in praatprogramma's word je om de oren geslagen met debatten over moslimextremisme.

Maar volgens de heer Koekwous is er een groot complot gaande, dat als doel heeft moslims uit de wind te houden. Nou, beste jongen, dat lukt dan verdomd slecht.
Ah, de opmerking over janken. Tja als ik nu alles uit mijn duim zoog dan was het wel janken, ja er worden zaken over moslims en de islam gemeld, maar in mijn ogen is dat nog niet eens 50% van de problematiek, en gezien het censuur waar al vele voorbeelden van zijn is het geen onzin wat ik vermeld. Zoals ik al aangaf er is maar één oplossing voor deze discussie, alles en iedereen wordt nu benoemt, en ik blijf erbij, ik heb geen angst voor de uitkomst van dat resultaat.
pi_171853019
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:39 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat die man een terrorist is, maar ik zeg ook niet dat die man leed aan hypo. Mensen snappen ook vaker de reden niet achter mijn topics, en de opmerking "dubbele standaarden".

Aanslag op moslims in London: Getuigenverslagen worden als feiten gebombardeerd, en krantenkoppen sieren met de verklaringen van de getuigen nog voordat de politie een officiële mededeling doet.

Aanrijding in Amsterdam: Getuigenverslagen worden massaal genegeerd, al beweren ze iets totaal anders dan de politie. Camera's staan toevallig allemaal uit, de politie rapporteerde in hun eerste bericht en oproep dat iemand agressief weg is gereden, er is een huiszoeking gedaan en de man heeft 3 dagen vastgezeten.
De politie stelt in dit soort gevallen hypotheses op over wat er gebeurd kan zijn. En vervolgens doen ze onderzoek om die hypotheses te bevestigen of (liever nog) te ontkrachten. Een aanslag zal ongetwijfeld een van de hypotheses zijn geweest, een andere zal zijn geweest bewust inrijden op iemand uit wraak en zo nog wat opties. Vervolgens doen ze onderzoek en daar hoort een huiszoeking dan bij ja, dat is absoluut niet raar.

De meest waarschijnlijke hypothese na het incident was dat er sprake was van een verwarde man, veroorzaakt door medische redenen. En blijkbaar is er geen enkel ander feit naar boven gekomen die wist op een andere hypothese. Die zie ik in dit topic ook niet. Wel héél veel speculaties, hersenspinsels en niet-gerelateerde zaken die er met de haren bijgesleept worden.

Waren er wel andere feiten naar voren gekomen, dan had ie langer dan 3 dagen vastgezeten, dat kan ik je verzekeren.
pi_171853030
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:47 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Klopt in mijn ogen is zo'n uitspraak ook islamofobie, dat ga ik niet ontkennen. Maar als iemand Allah Akbar roept, of zegt "dit is in de naam van Allah" dat wordt de aanslag toch gepleegd met een islamitische achterliggende gedachte? Alleen dat zijn weer verwarde lone wolfs, en de dader van de aanslag op moslims is dus wel een islamofobe man veroorzaakt door een dieper probleem in de samenleving waarna mensen losgaan op bijvoorbeeld rechtse politici om hun de schoenen in de schuld te schuiven. Zie je het verschil echt niet?

En daarbij nogmaals, al deze uitspraken zijn gebaseerd op getuigenverklaringen van (in dit geval) moslims die daar aanwezig waren. Waarom worden de getuigenverslagen in Amsterdam dan genegeerd? Waarom worden ze in één geval wel als feit aangenomen, en in een ander geval niet?
Nogmaals, welke media volg jij in godsnaam? 'Lone wolfs' in relatie tot moslimextremisme hoor ik slechts zelden. Eigenlijk wordt alleen in gevallen zoals Breivik en Van der Vlis gesproken over lone wolfs.

De recente aanslagen in Brussel en Manchester worden gewoon gekoppeld aan moslimextremisme en, meer specifiek, IS.

Kap eens met het verspreiden van leugens en halve waarheden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_171853053
Het optreden van de politie rammelt aan alle kanten. Gezien de algehele tendens van overheidsdiensten en media om de hete aardappel niet aan te raken kun je het mensen niet kwalijk nemen dat ze hier zo hun gedachten bij hebben.

Busje rijdt in op mensen, warmte veroorzaakt criminaliteit, particulier pleegt aanslag, suikerpatiënt heeft pech.
Ik ben benieuwd wat ze de volgende keer verzinnen.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_171853065
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:32 schreef KoosVogels het volgende:
Als de aanslagpleger 'dood aan alles moslims' roept, dan is er goddomme toch ook gewoon sprake van islamofobie?
Racisme, niet islamofobie. Deze man was niet bang voor de idealogie maar voor de mensen. islamofobie is een kreet verzonnen om kritiek op een ideologie te verstommen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 22 juni 2017 @ 09:52:13 #147
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171853076
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:50 schreef Rockefellow het volgende:
Het optreden van de politie rammelt aan alle kanten. Gezien de algehele tendens van overheidsdiensten en media om de hete aardappel niet aan te raken kun je het mensen niet kwalijk nemen dat ze hier zo hun gedachten bij hebben.

Busje rijdt in op mensen, warmte veroorzaakt criminaliteit, particulier pleegt aanslag, suikerpatiënt heeft pech.
Ik ben benieuwd wat ze de volgende keer verzinnen.
Volgende keer is het 'jongeman reisde per ongeluk af naar Syrië en keerde terug en schoot toen per ongeluk honderd mensen dood'. Een ongeluk zit in een klein hoekje, aldus de woordvoerder.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171853144
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:49 schreef KoosVogels het volgende:
Nogmaals, welke media volg jij in godsnaam? 'Lone wolfs' in relatie tot moslimextremisme hoor ik slechts zelden. Eigenlijk wordt alleen in gevallen zoals Breivik en Van der Vlis gesproken over lone wolfs.

De recente aanslagen in Brussel en Manchester worden gewoon gekoppeld aan moslimextremisme en, meer specifiek, IS.

Kap eens met het verspreiden van leugens en halve waarheden.
Omdat het niet meer kan. Enkele jaren geleden was de term lone-wolf, eenling, incidentje nog erg populair om islam terrorisme te bagatelliseren. Dat is echter achterhaald. Nu zijn de naïevelingen mbt de islam schoorvoetend akkoord gegaan dat islam extremisme bestaat.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171853156
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:50 schreef Rockefellow het volgende:
Het optreden van de politie rammelt aan alle kanten. Gezien de algehele tendens van overheidsdiensten en media om de hete aardappel niet aan te raken kun je het mensen niet kwalijk nemen dat ze hier zo hun gedachten bij hebben.

Busje rijdt in op mensen, warmte veroorzaakt criminaliteit, particulier pleegt aanslag, suikerpatiënt heeft pech.
Ik ben benieuwd wat ze de volgende keer verzinnen.
Waar heb je het in godsnaam over? Welke hete aardappel wordt niet aangeraakt? We worden overspoeld met berichten over terrorisme. Je kan de tv niet aanzetten of het gaat over terrorisme. Er zijn talloze interventies tegen terrorisme vanuit de overheid, de AIVD is volop bezig met terrorisme, speciale terrorisme-eenheden, tientallen strafrechtelijke onderzoeken, terreur is al jaren een van de belangrijkste politieke thema's.

Hoe komen mensen toch aan het waanbeeld dat niemand het hier over durft te hebben?
pi_171853190
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:55 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Waar heb je het in godsnaam over? Welke hete aardappel wordt niet aangeraakt? We worden overspoeld met berichten over terrorisme. Je kan de tv niet aanzetten of het gaat over terrorisme. Er zijn talloze interventies tegen terrorisme vanuit de overheid, de AIVD is volop bezig met terrorisme, speciale terrorisme-eenheden, tientallen strafrechtelijke onderzoeken, terreur is al jaren een van de belangrijkste politieke thema's.

Hoe komen mensen toch aan het waanbeeld dat niemand het hier over durft te hebben?
Wat voor terrorisme heb je het over?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  donderdag 22 juni 2017 @ 09:57:23 #151
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171853191
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:06 schreef Megumi het volgende:

[..]

De koran verplicht mensen die een ziekte hebben met mogelijk gevaarlijke consequenties aan de ramadan mee te doen.
Nee, juist niet. De islam raad dat juist af en stelt zelfs dat je vasten niet geldig is als je jezelf ermee in gevaar brengt.

Wat ik me afvraag, omdat er zo'n heisa gemaakt wordt over het feit dat er 3 Israëliërs zijn aangereden. Waren die herkenbaar als zijnde? Droegen ze een keppeltje of waren het orthodoxe joden?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171853245
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:57 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Wat voor terrorisme heb je het over?
Jij had het over een hete aardappel die niet aangeraakt wordt en mensen die hier 'hun gedachtes bij hebben'.

Waar heb je het dan over? Want ik kan me niet voorstellen dat je het dan hebt over terreur of over islamitisch extremisme, want daar hebben we het al jaren tot in den treure over met zn allen.
pi_171853283
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:00 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Jij had het over een hete aardappel die niet aangeraakt wordt en mensen die hier 'hun gedachtes bij hebben'.

Waar heb je het dan over? Want ik kan me niet voorstellen dat je het dan hebt over terreur of over islamitisch extremisme, want daar hebben we het al jaren tot in den treure over met zn allen.
Je vergat te vermelden dat het islamitisch terrorisme betreft.

Geeft niet, dat doen de media en politie ook wel eens.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_171853308
Veel gas geven kan ook een oorzaak zijn van een zware voet op het gaspedaal bij het er niet bij zijn. Dat kan ik nog wel begrijpen. Het agressieve gedrag kan ook een schrikgedrag zijn. Iedereen zit anders in elkaar.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171853337
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee, juist niet. De islam raad dat juist af en stelt zelfs dat je vasten niet geldig is als je jezelf ermee in gevaar brengt.

Wat ik me afvraag, omdat er zo'n heisa gemaakt wordt over het feit dat er 3 Israëliërs zijn aangereden. Waren die herkenbaar als zijnde? Droegen ze een keppeltje of waren het orthodoxe joden?
Inderdaad, die uitspraak klopt niet. Van mijn Marokkaanse collega's heb ik begrepen dat als je ziek bent je niet hoeft te vasten. Waar hij die uitspraak vandaan heeft, geen idee.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171853350
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:03 schreef Sigaartje het volgende:
Iedereen zit anders in elkaar.
Iedereen knalt ook anders uit elkaar.
Daar doen ze ook veel onderzoek naar.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_171853367
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:02 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Je vergat te vermelden dat het islamitisch terrorisme betreft.

Geeft niet, dat doen de media en politie ook wel eens.
Wil je serieus beweren dat islamitisch terrorisme genegeerd wordt door de media en de overheid? :D

Mijn god, in welke grot heb je geleefd?
pi_171853382
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:05 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Inderdaad, die uitspraak klopt niet. Van mijn Marokkaanse collega's heb ik begrepen dat als je ziek bent je niet hoeft te vasten. Waar hij die uitspraak vandaan heeft, geen idee.
Door sociale druk vasten mensen dan vaak alsnog.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_171853393
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:06 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Wil je serieus beweren dat islamitisch terrorisme genegeerd wordt door de media en de overheid? :D

Mijn god, in welke grot heb je geleefd?
Blijkbaar is de beste man even vergeten dat het in de media en politiek al zestien jaar nergens anders over gaat dan de islam.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_171853408
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:06 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Iedereen knalt ook anders uit elkaar.
Daar doen ze ook veel onderzoek naar.
?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_171853426
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:08 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Door sociale druk vasten mensen dan vaak alsnog.
Dat geloof ik.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:10:08 #162
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171853428
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:03 schreef Sigaartje het volgende:
Veel gas geven kan ook een oorzaak zijn van een zware voet op het gaspedaal bij het er niet bij zijn. Dat kan ik nog wel begrijpen. Het agressieve gedrag kan ook een schrikgedrag zijn. Iedereen zit anders in elkaar.
Kan best, maar dat hoeven we niet te accepteren. Hij gaat maar lekker in een woestijn rijden met z'n agressieve schrikgedrag.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171853502
quote:
15s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:10 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Kan best, maar dat hoeven we niet te accepteren. Hij gaat maar lekker in een woestijn rijden met z'n agressieve schrikgedrag.
Hij reageerde volgens ooggetuigen ook agressief op de politie, maar goed die zijn dat gewend als ik terugkijk naar sommige afleveringen van wegmisbruikers.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 10:14:25 #164
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171853522
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:02 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Je vergat te vermelden dat het islamitisch terrorisme betreft.

Geeft niet, dat doen de media en politie ook wel eens.
Klopt! Ik hoorde laatst dat ze ergens met vliegtuigen gebouwen zijn binnengevlogen! En stond dat de krant?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:15:44 #165
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171853558
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:13 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Hij reageerde volgens ooggetuigen ook agressief op de politie, maar goed die zijn dat gewend als ik terugkijk naar sommige afleveringen van wegmisbruikers.
Klopt, en de politie is uiterst tolerant doorgaans. Gelukkig komen binnenkort de stroomstootwapens.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:16:03 #166
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171853564
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:08 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Door sociale druk vasten mensen dan vaak alsnog.
Daar is niet echt sociale druk op. Wel dat mensen graag mee willen doen, net als bv mensen met kerst toch het een en ander eten wat ze beter niet hadden kunnen doen.

Het niet hoeven vasten bij ziekte is echt algemeen aangenomen in de moslim wereld. Daar wordt helemaal niet moeilijk over gedaan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171853818
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:06 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Wil je serieus beweren dat islamitisch terrorisme genegeerd wordt door de media en de overheid? :D

Mijn god, in welke grot heb je geleefd?
Ik vind het wel grappig dat jij het vergat te vermelden. Onbewust doe je kennelijk hetzelfde.

Verder zeg ik niet dat zaken waar de islam een rol speelt altijd worden genegeerd - dat wordt ook steeds moeilijker - ze geven er bij voorkeur wel een creatieve draai aan, en doen hun best de koppeling met islam niet te hoeven noemen. Of doen hun best deze actief te ontkrachten.

Dat overheidsinstanties iftars organiseren is tekenend voor hoe er met de aardappel wordt omgegaan.
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Daar is niet echt sociale druk op. Wel dat mensen graag mee willen doen, net als bv mensen met kerst toch het een en ander eten wat ze beter niet hadden kunnen doen.

Het niet hoeven vasten bij ziekte is echt algemeen aangenomen in de moslim wereld. Daar wordt helemaal niet moeilijk over gedaan.
Ok.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:42:17 #168
307622 Perox
(niet de echte)
pi_171854081
TS heeft natuurlijk wel een punt dat er een aantal vreemde omstandigheden waren. Maar gelooft toch zeker zelf niet dat de politie nu een terrorist naar huis heeft gestuurd om dit maar in de doofpot te kunnen stoppen?

Dat er geen camerabeelden zouden zijn vind ik ook erg vreemd. Mogelijk wil men die gewoon niet laten zien omdat daar dat agressief rijgedrag op te zien is dat moeilijk uit te leggen is aan "het volk". Dat zou ik dan wel echt slecht vinden.

Het kan ook nog zijn dat die beelden worden weggemoffeld omdat anders de politie in verlegenheid wordt gebracht.
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:58:46 #169
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_171854454
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:06 schreef Megumi het volgende:

[..]

De koran verplicht mensen die een ziekte hebben met mogelijk gevaarlijke consequenties aan de ramadan mee te doen.
Nee hoor. Dat is niet waar.
Hoogstens heeft men last van sociale druk, maar als je niet gezond bent, of jong, of zwangere vrouw, of kind, hoef je helemaal niet te vasten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 11:13:55 #170
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171854723
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:42 schreef Perox het volgende:
TS heeft natuurlijk wel een punt dat er een aantal vreemde omstandigheden waren. Maar gelooft toch zeker zelf niet dat de politie nu een terrorist naar huis heeft gestuurd om dit maar in de doofpot te kunnen stoppen?

Dat er geen camerabeelden zouden zijn vind ik ook erg vreemd. Mogelijk wil men die gewoon niet laten zien omdat daar dat agressief rijgedrag op te zien is dat moeilijk uit te leggen is aan "het volk". Dat zou ik dan wel echt slecht vinden.

Het kan ook nog zijn dat die beelden worden weggemoffeld omdat anders de politie in verlegenheid wordt gebracht.
Het kan ook zijn dat de camera heen-en-weer beweegt zodat je er minder van hoeft op te hangen, wat de hardwerkende belastingbetaler weer geld scheelt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 22 juni 2017 @ 11:17:03 #171
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171854794
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 07:35 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
De man vond het allemaal zo erg, maar nu blijkt, zoals getuigen al melden, dat de man erg agressief reageerde (kort lontje??).
tijdens 'n hypo fout gaan is makkelijk.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  Overall beste user 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 11:17:59 #172
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171854812
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 11:17 schreef sturmpie het volgende:

[..]

tijdens 'n hypo fout gaan is makkelijk.
Daarom is het van belang dat je flink wat kalmeringsmiddelen tot je neemt voor je in de auto stapt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 22 juni 2017 @ 11:19:43 #173
307622 Perox
(niet de echte)
pi_171854839
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 11:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat de camera heen-en-weer beweegt zodat je er minder van hoeft op te hangen, wat de hardwerkende belastingbetaler weer geld scheelt.
Dat "incidentje" duurde geen tien seconden hoor. Kan me onmogelijk voorstellen dat er niets zou worden vastgelegd, zelfs door een heen en weer bewegende camera.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 11:21:44 #174
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171854871
Dan kunnen we concluderen dat het gevoel van onveiligheid door het ophangen van camera's vergroot wordt en dat die dingen alleen maar geld kosten en geen nut hebben. .
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_171854882
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Daar is niet echt sociale druk op. Wel dat mensen graag mee willen doen, net als bv mensen met kerst toch het een en ander eten wat ze beter niet hadden kunnen doen.

Het niet hoeven vasten bij ziekte is echt algemeen aangenomen in de moslim wereld. Daar wordt helemaal niet moeilijk over gedaan.
Toch grappig dat ik gisteren een moslima stiekem in de auto zag eten na een boodschapje in de appie. Het is niks maar ik moest toch lachen, ze voelde zich erg betrapt. Dus geen sociale druk, sure.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171854922
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:42 schreef Perox het volgende:
TS heeft natuurlijk wel een punt dat er een aantal vreemde omstandigheden waren. Maar gelooft toch zeker zelf niet dat de politie nu een terrorist naar huis heeft gestuurd om dit maar in de doofpot te kunnen stoppen?

Dat er geen camerabeelden zouden zijn vind ik ook erg vreemd. Mogelijk wil men die gewoon niet laten zien omdat daar dat agressief rijgedrag op te zien is dat moeilijk uit te leggen is aan "het volk". Dat zou ik dan wel echt slecht vinden.

Het kan ook nog zijn dat die beelden worden weggemoffeld omdat anders de politie in verlegenheid wordt gebracht.
Nogmaals, ik geloof zelf ook niet dat het een terrorist is/was. In een eerdere reactie had ik al aangegeven dat ik ook niet geloof dat het hypo is, maar gewoon een gevalletje van agressief weggedrag, inclusief agressieve reactie naar agenten waardoor hij roekeloos is gaan rijden en zo mensen geschept heeft. Bij iemand die onwel is geworden houd je hem niet 3 dagen vast en doe je een huiszoeking.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 11:58:37 #177
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171855522
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 11:22 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Toch grappig dat ik gisteren een moslima stiekem in de auto zag eten
Integratie heet dat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_171855576
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 11:22 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Toch grappig dat ik gisteren een moslima stiekem in de auto zag eten na een boodschapje in de appie. Het is niks maar ik moest toch lachen, ze voelde zich erg betrapt. Dus geen sociale druk, sure.
Een cultuur waarbij je afscheid moet nemen van je familie en vrienden als je niet binnen de kaders blijft kent geen enkele sociale druk. Hoe kom je erbij?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_171855622
Politie en de media hebben dus bewust gecensureerd dat het om een moslim ging.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 12:05:07 #180
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171855630
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:01 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Een cultuur waarbij je afscheid moet nemen van je familie en vrienden als je niet binnen de kaders blijft kent geen enkele sociale druk. Hoe kom je erbij?
Jij blijft altijd maar vriendjes, no matter w0t?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_171855651
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Politie en de media hebben dus bewust gecensureerd dat het om een moslim ging.
Tja, als het er niets mee te maken heeft zou dat dus niet uitmaken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:28:41 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171857154
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Politie en de media hebben dus bewust gecensureerd dat het om een moslim ging.
Is dat zo? Heb je al een bron van de religie van de bestuurder?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:31:45 #183
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_171857222
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:28 schreef Leandra het volgende:
Is dat zo? Heb je al een bron van de religie van de bestuurder?
En een kopie van de notulen/ memo van 'de MSM' waarin staat dat ze dit feit bewust buiten de berichtgeving houden. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:35:03 #184
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171857285
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 11:22 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Toch grappig dat ik gisteren een moslima stiekem in de auto zag eten na een boodschapje in de appie. Het is niks maar ik moest toch lachen, ze voelde zich erg betrapt. Dus geen sociale druk, sure.
Bij ziekte is die sociale druk er niet zeg ik. Want er zijn gewoon duidelijke regels waarin staat dat als je een ziekte hebt die door het vasten kan verergeren je niet mag vasten. Je mag jezelf geen schade aan doen.

En in hoeverre dat stiekem was en ze zich betrapt voelde laat ik in het midden. Ik neem aan dat je niet met haar gepraat hebt namelijk en dus ook niet precies weet hoe het zat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:36:35 #185
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171857315
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:01 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Een cultuur waarbij je afscheid moet nemen van je familie en vrienden als je niet binnen de kaders blijft kent geen enkele sociale druk. Hoe kom je erbij?
Ook voor jou hetzelfde antwoord. Bij ziekte is er geen sociale druk om te vasten.
Dat er op andere vlakken wel sociale druk is ontken ik niet, daar ging het niet over.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171857328
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Bij ziekte is die sociale druk er niet zeg ik. Want er zijn gewoon duidelijke regels waarin staat dat als je een ziekte hebt die door het vasten kan verergeren je niet mag vasten. Je mag jezelf geen schade aan doen.
Even pesterig, zijn die duidelijke regels dan wel weer universeel uit 1 islam, of telt het diverse stromingen argument binnen de islam nu niet?
quote:
En in hoeverre dat stiekem was en ze zich betrapt voelde laat ik in het midden. Ik neem aan dat je niet met haar gepraat hebt namelijk en dus ook niet precies weet hoe het zat.
Nee, dat klopt. Er zit zeker een stuk aanname in, toch kwam het komisch over.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:44:26 #187
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171857474
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:37 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Even pesterig, zijn die duidelijke regels dan wel weer universeel uit 1 islam, of telt het diverse stromingen argument binnen de islam nu niet?

[..]

Nee, dat klopt. Er zit zeker een stuk aanname in, toch kwam het komisch over.
Idd pesterig en nogal onzinnig. In elke stroming geld dat vasten niet hoeft tot zelfs niet mag voor zieken. In elk islamitisch land is dit gewoon algemeen aangenomen, doet niemand daar moeilijk over. Geen enkel wetschool zegt wat anders, geen enkele imam zegt wat anders. Binnen de culturele verschillen wordt ook al niet anders gezegd en gedaan.

Wel is het zo dat de ramadan een groot ding is binnen die culturen en dat mensen er graag aan meedoen. Het zoals bv kerst hier, waar mensen met suikerziekte toch even 'zondigen' voor die ene keer.
Maar dat is niet vanuit sociale druk.

Kinderen, zwangeren, ongestelde vrouwen, reizende mensen, zieken, geestenziek, verstandelijk gehandicapten, die hoeven niet te vasten.

Er is zat sociale druk op andere vlakken, we hoeven er echt niet vanalles bij te verzinnen...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171857592
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Idd pesterig en nogal onzinnig. In elke stroming geld dat vasten niet hoeft tot zelfs niet mag voor zieken. In elk islamitisch land is dit gewoon algemeen aangenomen, doet niemand daar moeilijk over. Geen enkel wetschool zegt wat anders, geen enkele imam zegt wat anders. Binnen de culturele verschillen wordt ook al niet anders gezegd en gedaan.
Zijn de stromingen er in ieder geval nog ergens over eens :P
quote:
Wel is het zo dat de ramadan een groot ding is binnen die culturen en dat mensen er graag aan meedoen. Het zoals bv kerst hier, waar mensen met suikerziekte toch even 'zondigen' voor die ene keer.
Maar dat is niet vanuit sociale druk.

Kinderen, zwangeren, ongestelde vrouwen, reizende mensen, zieken, geestenziek, verstandelijk gehandicapten, die hoeven niet te vasten.

Er is zat sociale druk op andere vlakken, we hoeven er echt niet vanalles bij te verzinnen...
Ach, je moet dus vasten met uitzondering van de excuses en dat vind ik al onzinnig genoeg.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:56:54 #189
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171857756
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:49 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Zijn de stromingen er in ieder geval nog ergens over eens :P

[..]

Ach, je moet dus vasten met uitzondering van de excuses en dat vind ik al onzinnig genoeg.
Ramadan is 1 van de 5 zuilen van de islam. Dat jij dat onzinnig vindt is leuk voor je, maar veranderd daar niets aan.

En de diverse stromingen zijn het wel over meer zaken eens, het gaat vooral uit elkaar bij zaken zoals geweld e.d. Dat een moslim bid, zakat betaald, geen andere god naast Allah heeft e.d. is in alle stromingen zo.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 22 juni 2017 @ 14:03:49 #190
307622 Perox
(niet de echte)
pi_171857896
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Politie en de media hebben dus bewust gecensureerd dat het om een moslim ging.
Schopje BNW doen dan? :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')