abonnement Unibet Coolblue
pi_171853238
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat je van werken ongezond zou worden?

Dat is totale onzin, misschien was dat vele tientallen jaren zo toen er vaak zwaar lchamelijke werkzaamheden uitgevoerd worden, maar zulke banen bestaan al lang niet meer, zelfs bv stratenvegers, vuilnismannen, lantsoen,medewerkers of zeker fabrieksarbeiders staan zeker niet aan overdreven fysieke belastingen bloot.

Overigens blijkt uit onderzoek dat juist oudere werknemers _minder_ ziekteverzuim hebben dan jongere werknemers.

Mocht iemand wel op een gegeven moment niet in staat zijn te werken bestaan daarvoor heel andere sociale regelingen, ziektewet of eventueel arbeidsongeschiktheidsregelingen...

het is volgens mij juist totale onzin om algemene pensioenregelingen daarvoor te gaan misbruiken, juist omdat deze helemaal niet gericht zijn op de fysieke gesteldheid van de persoon die er een beroep op doet en dus ongeschikt om specifiek te gebruiken voor mensen die een slechte gezondheid zouden hebben
De OP wel gelezen?
quote:
Extra wrang is dat laagopgeleiden een veel lagere levensverwachting hebben dan hoogopgeleiden. Mensen met een hbo- of wo-diploma leven gemiddeld 72 jaar in goede gezondheid, laagopgeleiden slechts 53 jaar, blijkt uit CBS-cijfers. 'Dit roept de vraag op in hoeverre het verschil in de pensioenleeftijd rechtvaardig is. Want een groot deel van de laagopgeleiden moet doorwerken met lichamelijke klachten en de meeste hoogopgeleiden niet', zegt Montizaan.

Vooral mensen met een fysiek zwaar beroep betalen een hoge prijs voor hun arbeid. Wie na zijn 50ste een zwaar beroep uitoefent - metselaar, timmerman of verpleegkundige bijvoorbeeld - veroudert in een jaar tijd biologisch gezien niet 12, maar 28 maanden, becijferde gezondheidseconoom Bastian Ravesteijn vorig jaar in zijn proefschrift.
En alsof afwachten totdat iemand in zo'n regeling terechtkomt wel wenselijk is. En hoezo zou de enige oplossing zijn om pensioenregelingen daarvoor anders in te gaan richten? Dat heb ik nooit beweerd.

Denk persoonlijk in een heel andere richting qua oplossingen, maar als je toch zo vooringenomen bent en allerlei aannames doet ga ik daar verder niet inhoudelijk op in.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2017 10:01:35 ]
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:02:26 #27
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171853282
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat je van werken ongezond zou worden?

Dat is totale onzin, misschien was dat vele tientallen jaren zo toen er vaak zwaar lchamelijke werkzaamheden uitgevoerd worden, maar zulke banen bestaan al lang niet meer, zelfs bv stratenvegers, vuilnismannen, lantsoen,medewerkers of zeker fabrieksarbeiders staan zeker niet aan overdreven fysieke belastingen bloot.

Overigens blijkt uit onderzoek dat juist oudere werknemers _minder_ ziekteverzuim hebben dan jongere werknemers.

Mocht iemand wel op een gegeven moment niet in staat zijn te werken bestaan daarvoor heel andere sociale regelingen, ziektewet of eventueel arbeidsongeschiktheidsregelingen...

het is volgens mij juist totale onzin om algemene pensioenregelingen daarvoor te gaan misbruiken, juist omdat deze helemaal niet gericht zijn op de fysieke gesteldheid van de persoon die er een beroep op doet en dus ongeschikt om specifiek te gebruiken voor mensen die een slechte gezondheid zouden hebben.

Er bestaat gewoon een prima pensioenregeling... die voor iedereen gelijk geld.
Dat mensen misschien een paar maanden eerder al willen stoppen is daarbinnen ook mogeljk, maar dat moeten die mensen dan zelf financieren.
Zo werkt het nu eenmaal en het is gigantisch idioot om vervolgens te stellen dat _iedereen_ recht erop zou hebben ook nog eens vervroegd in pensioen te gaan, omdat enkele personen daarvoor zelf privaat bijsparen en anderen dat niet doen
Ga eens een lange tijd werken in de bouw of metaal. En dan niet een paar maanden. Nu maakt de tijdsdruk die werkzaamheden het fysiek zwaar. Of in de zorg waar door tijdsdruk en tekorten het fysiek zwaar word ondanks de hulpmiddelen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171853417
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ga eens een lange tijd werken in de bouw of metaal. En dan niet een paar maanden. Nu maakt de tijdsdruk die werkzaamheden het fysiek zwaar. Of in de zorg waar door tijdsdruk en tekorten het fysiek zwaar word ondanks de hulpmiddelen.
Wel grappig dat iemand denkt dat in de bouw werken niet zwaar is.
misunderstood
pi_171853487
Vind ik opvallend kort. Ik hoop toch zeker 10/20 jaar eerder met pensioen te gaan, dan mijn lageropgeleide medemens.
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:13:05 #30
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171853491
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:09 schreef DKS het volgende:

[..]

Wel grappig dat iemand denkt dat in de bouw werken niet zwaar is.
Ik zou niet met ze willen ruilen. Dat geef ik graag toe. En juist daarom zouden zij eerder met pensioen moeten kunnen gaan. Hoe dat ingevuld moet worden weet ik niet. Maar hier is veel meer aandacht voor nodig.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171853554
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:13 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik zou niet met ze willen ruilen. Dat geef ik graag toe. En juist daarom zouden zij eerder met pensioen moeten kunnen gaan. Hoe dat ingevuld moet worden weet ik niet. Maar hier is veel meer aandacht voor nodig.
Niks mooier dan zelf iets bouwen.
Werk al vanaf m'n 15e in de bouw.
misunderstood
pi_171853636
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ga eens een lange tijd werken in de bouw of metaal. En dan niet een paar maanden. Nu maakt de tijdsdruk die werkzaamheden het fysiek zwaar. Of in de zorg waar door tijdsdruk en tekorten het fysiek zwaar word ondanks de hulpmiddelen.
tijdsdruk :/

alles leuk en aardig, maar kennelijk vat je 'zwaar' erg relatief op.

Ik heb juist angegeven dat de 'zwaarte' van werk n duidelijk lager s dan bv 50 jaar terug, toen de pensioengerechtigde leeftijd van 65 jaar ingevord werd..
Toen konden mensen ook tot die leeftijd werken in een werkcultuur die fysiek juist veel sterker belastend was (en nee, niet door dingen als 'tijdsdruk')

Verder heeft dat niks te maken met pensioenen en los je problemen van bepaalde werknemers niet opeens op door een collectieve pensioenregelingen steeds ruimre te scheppen

Als mensen bv arbeidsongeschikt zijn bestaan daarvoor eigen regelingen, die ook niet voor niks gekoppeld zijn aan medische controlle's door artsen.

Het is totale onzin om bv de pensioengerechtigde leeftijd voor iedereen te gaan verlagen, op basis van het argument dat in sector X iemand problemen met de tijdsdruk zou hebben
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:20:57 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171853675
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:41 schreef Cherna het volgende:

[..]

Precies. En ik vrees het ergste voor die generatie. Ik reageer vaker in dit soort draden als het om arbeid gaat. Dit niet voor mijzelf maar dan denk ik aan mijn jongste dochter en daarmee aan al die werknemers in die zware beroepen en lager opgeleiden. Ze zijn hard nodig maar iets meer compassie vanuit de maatschappij is nodig.
Het vervelende is dat het gebaseerd is op het feit dat het gros van de werknemers idd geen zware arbeid meer verricht, maar een klein deel wel, en juist dat kleine deel verdient over het algemeen ook nog vrij beroerd.
Er zou dus een soort uitzondering moeten zijn voor zware beroepen waarbij het pensioen er niet alleen in voorziet dat er na 45 jaar werken het aanvullende pensioen vrijkomt, maar dat AOW dan ook al begint, want dat is het primaire probleem in deze hè.

Iemand die ¤ 5.000 verdient en na z'n pensioen nog een inkomen van ¤ 4.000 wil hebben moet zorgen dat er voldoende pensioen is om ¤ 3.250 uit te keren, en de overige ¤ 750 is dan AOW, bij iemand die een inkomen van ¤ 1.850 heeft en na z'n pensioen een inkomen van ¤ 1.500 wil hebben moet zorgen dat hij voldoende pensioen heeft om ¤ 750 uit te keren, de overige ¤ 750 is dan AOW.

Degene met het inkomen van ¤ 5.000 per maand kan waarschijnlijk prima een jaar of 2 overbruggen zonder die ¤ 750 per maand aan AOW, waar dat voor diegene met een laag inkomen gewoon de helft van het te verwachten inkomen is, en dat is met een laag inkomen niet zo te sparen, maar het pensioen is ook niet genoeg om het dan maar zonder te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171853746
Overigens wel vrij cru, als je bedenkt dat de grote meerderheid van de volksvertegenwoordigers, die ons op het hart gedrukt hebben dat de pensioensleeftijdsverhoging echt nodig is, zelf hoger opgeleid zijn. Net de groep die zelf er het minste nadeel van ondervindt. Ondertussen kijken we lekker naar de gemiddelde levensverwachting, waarin ook de groep die ouder wordt, maar gewoon vervroegd met pensioen gaat, wordt meegenomen.
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:25:34 #35
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171853758
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het vervelende is dat het gebaseerd is op het feit dat het gros van de werknemers idd geen zware arbeid meer verricht, maar een klein deel wel, en juist dat kleine deel verdient over het algemeen ook nog vrij beroerd.
Er zou dus een soort uitzondering moeten zijn voor zware beroepen waarbij het pensioen er niet alleen in voorziet dat er na 45 jaar werken het aanvullende pensioen vrijkomt, maar dat AOW dan ook al begint, want dat is het primaire probleem in deze hè.

Iemand die ¤ 5.000 verdient en na z'n pensioen nog een inkomen van ¤ 4.000 wil hebben moet zorgen dat er voldoende pensioen is om ¤ 3.250 uit te keren, en de overige ¤ 750 is dan AOW, bij iemand die een inkomen van ¤ 1.850 heeft en na z'n pensioen een inkomen van ¤ 1.500 wil hebben moet zorgen dat hij voldoende pensioen heeft om ¤ 750 uit te keren, de overige ¤ 750 is dan AOW.

Degene met het inkomen van ¤ 5.000 per maand kan waarschijnlijk prima een jaar of 2 overbruggen zonder die ¤ 750 per maand aan AOW, waar dat voor diegene met een laag inkomen gewoon de helft van het te verwachten inkomen is, en dat is met een laag inkomen niet zo te sparen, maar het pensioen is ook niet genoeg om het dan maar zonder te doen.
Ben het helemaal met je eens.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171853849
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

tijdsdruk :/

alles leuk en aardig, maar kennelijk vat je 'zwaar' erg relatief op.

Ik heb juist angegeven dat de 'zwaarte' van werk n duidelijk lager s dan bv 50 jaar terug, toen de pensioengerechtigde leeftijd van 65 jaar ingevord werd..
Toen konden mensen ook tot die leeftijd werken in een werkcultuur die fysiek juist veel sterker belastend was (en nee, niet door dingen als 'tijdsdruk')

Verder heeft dat niks te maken met pensioenen en los je problemen van bepaalde werknemers niet opeens op door een collectieve pensioenregelingen steeds ruimre te scheppen

Als mensen bv arbeidsongeschikt zijn bestaan daarvoor eigen regelingen, die ook niet voor niks gekoppeld zijn aan medische controlle's door artsen.

Het is totale onzin om bv de pensioengerechtigde leeftijd voor iedereen te gaan verlagen, op basis van het argument dat in sector X iemand problemen met de tijdsdruk zou hebben
En hoe weet je dat het werk minder zwaar is als vroeger??
misunderstood
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:32:29 #37
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171853905
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

tijdsdruk :/

alles leuk en aardig, maar kennelijk vat je 'zwaar' erg relatief op.

Ik heb juist angegeven dat de 'zwaarte' van werk n duidelijk lager s dan bv 50 jaar terug, toen de pensioengerechtigde leeftijd van 65 jaar ingevord werd..
Toen konden mensen ook tot die leeftijd werken in een werkcultuur die fysiek juist veel sterker belastend was (en nee, niet door dingen als 'tijdsdruk')

Verder heeft dat niks te maken met pensioenen en los je problemen van bepaalde werknemers niet opeens op door een collectieve pensioenregelingen steeds ruimre te scheppen

Als mensen bv arbeidsongeschikt zijn bestaan daarvoor eigen regelingen, die ook niet voor niks gekoppeld zijn aan medische controlle's door artsen.

Het is totale onzin om bv de pensioengerechtigde leeftijd voor iedereen te gaan verlagen, op basis van het argument dat in sector X iemand problemen met de tijdsdruk zou hebben
Over die arbeidsongeschiktheid hadden we ook een draad. Daar komt naar mijn mening uit dat er met met percentages gerommeld word.

Maar er speelt ook nog wat anders dan het fysieke deel. Zelfs hoger opgeleiden krijgen daarmee te maken. De werkmethodieken. Zoals ik al aangaf bevalt het werk mij uitstekend maar alles om die arbeid heen begint mij de strot uit te hangen. Dan heb ik het over regeltjes en bullshitjobs die mij beperken etc. Een hoger opgeleide heeft dan de keus te switchen of eerder met pensioen te gaan mits hij gespaard heeft.

Een lager opgeleide heeft die keuze niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171853936
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:29 schreef DKS het volgende:

[..]

En hoe weet je dat het werk minder zwaar is als vroeger??
Dat _is_ gewoon zo...

50 jaar terug was ook werken in de bouw een stuk zwaarder, en ook die personen werkten daar tot hun 65e...
onder veel mnder arbo-regels, minder toezicht en ook veel minder mogelijkheden om bij arbeidsongeschiktheid of ziekte tijdelijke uitkeringen te krijgen.

Alles leuk en aardig dat mensen nu enkel kijken hoe ze steeds meer persoonlijk voordeel kunnen behalen, het liefst gefinancierd uit collectieve middelen, maar ga niet beginnen te beweren dat dat zo terecht is omdat die personen zo ontzettend zelig en hulpbehoevend zijn.

Het voldoet geheel dt er een pensioengerechtigde leeftijd is die voor iedereen geld en als mensen daadwerkelijk voorheen arbeidsongeschikt woden kunnen zij ook eerder een uitkering krijgen.
daarvoor is het juist totaal onnodig om te gaan bewren dat r nog meer cllectieve middelen beschikbaar moeten komen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_171853964
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:34 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dat _is_ gewoon zo...

50 jaar terug was ook werken in de bouw een stuk zwaarder, en ook die personen werkten daar tot hun 65e...
onder veel mnder arbo-regels, minder toezicht en ook veel minder mogelijkheden om bij arbeidsongeschiktheid of ziekte tijdelijke uitkeringen te krijgen.

Alles leuk en aardig dat mensen nu enkel kijken hoe ze steeds meer persoonlijk voordeel kunnen behalen, het liefst gefinancierd uit collectieve middelen, maar ga niet beginnen te beweren dat dat zo terecht is omdat die personen zo ontzettend zelig en hulpbehoevend zijn.

Het voldoet geheel dt er een pensioengerechtigde leeftijd is die voor iedereen geld en als mensen daadwerkelijk voorheen arbeidsongeschikt woden kunnen zij ook eerder een uitkering krijgen.
daarvoor is het juist totaal onnodig om te gaan bewren dat r nog meer cllectieve middelen beschikbaar moeten komen
Maar jij werkt zelf niet in de bouw zeker? Het is natuurlijk makkelijk praten als je er zelf niet werkzaam in bent.
misunderstood
pi_171854007
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Over die arbeidsongeschiktheid hadden we ook een draad. Daar komt naar mijn mening uit dat er met met percentages gerommeld word.

Maar er speelt ook nog wat anders dan het fysieke deel. Zelfs hoger opgeleiden krijgen daarmee te maken. De werkmethodieken. Zoals ik al aangaf bevalt het werk mij uitstekend maar alles om die arbeid heen begint mij de strot uit te hangen. Dan heb ik het over regeltjes en bullshitjobs die mij beperken etc. Een hoger opgeleide heeft dan de keus te switchen of eerder met pensioen te gaan mits hij gespaard heeft.

Een lager opgeleide heeft die keuze niet.
nogmaals, het is imo totale onzin om een collectieve pensioenregeling te gaan misbruiken wegens een nauwelijks te onderbouwen claim van fysieke gesteldheid van een klein deel van de werknemers n bepaalde sectoren...

Nogmaals, uit onderzoek blijkt juist dat ziekteverzuim bij oudere werknemers duidelijk lager is.
Er is eerder goede grond aan te nemen dat de gezondheid ook van ouderen juist steeds beter wordt

Ik kan best begrijpen dat mensen best graag zouden 'willen' om een paar jaartjes extra vroeger te kunnen ophouden met werken, zeker als anderen at dan gaan betalen...

Ik zie gewoon geen enkel goed argument om zoiets collectief te gaan financieren..
laat die mensen gewoon zelf privaat bijsparen, maar misbruik geen collectieve voorzieningen voo een individuele wens vroeger op te houden met werken (en ja, dat betekent idd dat hoger opgeleiden of iig mensen met een hoger inkome dit sneller zullen kunnen financieren, dat zij dan ook zo)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_171854033
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ga eens een lange tijd werken in de bouw of metaal. En dan niet een paar maanden. Nu maakt de tijdsdruk die werkzaamheden het fysiek zwaar. Of in de zorg waar door tijdsdruk en tekorten het fysiek zwaar word ondanks de hulpmiddelen.
Mijn vader werkt zijn hele leven al in de metaal. Werkt fulltime met conform de CAO een stuk of 50 vrije dagen per jaar. Vakantiedagen, adv dagen, senioren dagen.

Hij is fit genoeg om 's avonds na het werk en/of in het weekend te sporten. Nu met een kleinkind waarop mijn moeder meestal op vrijdag moet oppassen, wil mijn vader ook wel graag vrijdags vrij zijn om ook tijd met zijn kleinkind door te kunnen brengen. Maar verder geen fysiek bezwaar om nog even door te gaan.

Opleidingsniveau is LTS. Grootste belemmering is dat hij met z'n steenkolen Engels soms de Internationale collega's maar moeilijk kan volgen.
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:40:33 #42
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171854044
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:35 schreef DKS het volgende:

[..]

Maar jij werkt zelf niet in de bouw zeker? Het is natuurlijk makkelijk praten als je er zelf niet werkzaam in bent.
Ik denk het niet. Tja de zak cement woog vroeger 50kg en nu 25kg. Maar om het werk af te krijgen moet hij nu 2 zakken van 25kg slepen. Bovendin voor jou 10 andere dus sleep je maar die 2 zakken tegelijkertijd.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:45:59 #43
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171854175
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:39 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Mijn vader werkt zijn hele leven al in de metaal. Werkt fulltime met conform de CAO een stuk of 50 vrije dagen per jaar. Vakantiedagen, adv dagen, senioren dagen.

Hij is fit genoeg om 's avonds na het werk en/of in het weekend te sporten. Nu met een kleinkind waarop mijn moeder meestal op vrijdag moet oppassen, wil mijn vader ook wel graag vrijdags vrij zijn om ook tijd met zijn kleinkind door te kunnen brengen. Maar verder geen fysiek bezwaar om nog even door te gaan.

Opleidingsniveau is LTS. Grootste belemmering is dat hij met z'n steenkolen Engels soms de Internationale collega's maar moeilijk kan volgen.
Was het niet zo dat de jongeren het niet eerlijk vinden dat ouderen van dit soort regelingen profiteren en ook nog met eventueel met aangepast werk ?
Maw men wil van vakbonden af en al die mooie regelingen voor ouderen.
Wat willen we nu?

Kijk uitzonderingen zijn er altijd.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171854194
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:40 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Tja de zak cement woog vroeger 50kg en nu 25kg. Maar om het werk af te krijgen moet hij nu 2 zakken van 25kg slepen. Bovendin voor jou 10 andere dus sleep je maar die 2 zakken tegelijkertijd.
Dat en de open grenzen. Pavel uit Polen is goedkoper dan mij.
misunderstood
pi_171854240
quote:
Terwijl hbo-plussers het bijltje er gemiddeld al enkele maanden voor hun 64ste bij neergooien, stoppen laagopgeleiden in de praktijk pas met werken als ze 65 zijn.
Is dit niet in tegenspraak met het gerucht dat ouderen geen werk zouden kunnen krijgen?
pi_171854339
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:55 schreef RM-rf het volgende:
Dat is totale onzin, misschien was dat vele tientallen jaren zo toen er vaak zwaar lchamelijke werkzaamheden uitgevoerd worden, maar zulke banen bestaan al lang niet meer, zelfs bv stratenvegers, vuilnismannen, lantsoen,medewerkers of zeker fabrieksarbeiders staan zeker niet aan overdreven fysieke belastingen bloot.
Wat een ongelofelijke onzin. Duidelijk dat jij geen verstand van de industrie hebt. Of alleen bij soepele 9-5 baantjes betrokken bent geweest.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171854413
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:52 schreef hottentot het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijke onzin. Duidelijk dat jij geen verstand van de industrie hebt. Of alleen bij soepele 9-5 baantjes betrokken bent geweest.
Aha, ga jij me maar uitleggen hoe het werk fysiek veel zwaarder is geworden tov van 50 jaar terug?

ben benieuwd :)

(ikzelf heb eerder uitgelegd dat n die tijd er veel scheprere arbo-regels gekomen zijn, beter toezicht en ook veel betere begeleiding en tevens bestaan er vaak veel meer machinale hulpmiddelen da 50 jaar terug, maar ben reuze benieuwd naar jouw argumenten en onderbouwing dat dat anders is)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 22 juni 2017 @ 11:02:27 #48
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171854516
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Aha, ga jij me maar uitleggen hoe het werk fysiek veel zwaarder is geworden tov van 50 jaar terug?

ben benieuwd :)
Dat valt niet uit te leggen als je het zelf nooit ervaren hebt. Ga eens 5 jaar als pijpfitter werken. Dan kom je op je verhaal nog wel terug. Voordat ik ondanks mijn diploma in Duitsland op de tekenkamer mijn carrière mocht beginnen werd ik verplicht 5 jaar in de constructie geplaats als pijpfitter. Buiten het feit dat ik leerde hoe chemische installaties gebouwd werden heb ik een ding geleerd. Dat het zwaar is en niet tot 65 gezond vol te houden is.

Bij een revamp is de tijdsdruk enorm.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171854521
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:56 schreef RM-rf het volgende:
Aha, ga jij me maar uitleggen hoe het werk fysiek veel zwaarder is geworden tov van 50 jaar terug?
Niemand hier zegt dat het zwaarder is geworden, je moet niet zo met woorden goochelen en leren lezen.

En duidelijk dat je geen verstand hebt van storingsmonteurs, nachtdiensten, oproepdiensten, lassers, betonvlechters, industriele reiniging etc.. etc..
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171854539
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dat _is_ al het geval, pensioenen worden collectief gefinancierd en vanaf een bepaalde leeftijd heeft iedereen recht daarop...

Nu wil het geval echter dat vrijwel iedereen net een paar maandjes vroeger met pensioen wil en dat deze personen het veelal financieren met eigen vermogen.
Daardoor ontstaat het verschil dat hoger opgeleiden een paar maandjes vóór hun 64e stoppen met werken en lager opgeleiden een paar maandjes ná hun 64e...

.

Ik vind het onzin te stellen dat Overheid weer meer collectieve VUT regelingen moet gaan betalen zodat iedereen nog vroeger met pensioen kan gaan...
laat de Overheid enkel een collectieve pensioenregeling voor iedereen garanderen, maar het verder een individuele vrijheid als mensen het privaat kunnen of willen fnancieren een paar maandjes voor hn officiele pensioengerechtigde leeftijd al te stoppen
Huh? Ik ben op mijn 15e jaar begonnen met werken en zoals het er nu naar uit ziet moet ik doorwerken tot mijn 68e jaar.
Ik heb net als veel leeftijdgenoten voor verschillende bedrijven gewerkt.
Het enige eerlijke zou zijn na b.v. 45 gewerkte jaren (niet persee bij 1 werkgever) recht op pensioen, maar geen verplichting.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')