abonnement Unibet Coolblue
pi_171848836
Yes, ik heb een andere crosshybride!

Zonder bagagedrager dus die wil ik er zelf op bevestigen.

Er zijn er die je aan het frame boven de achteras kan bevestigen. Daarnaast bevestig je ze aan het frame onder het zadel. Als dat niet kan, zag ik, zijn er zadelpenklemmen met daarin schroef bevestigingen voor een zadel. Max belasting veelal 25 kg.

Verder heb je dragers die je aan de zadelpen kan bevestigen met een quickrelease klem. Max belasting 8-10 kg.

En je hebt dragers die steunen op de zadelpen met een quickrelease klem en klemmen die op de achterstang van het frame bevestigd worden; max. belasting 25 kg. En het gaat me om die laatste.

Wat denken jullie van onderstaand product. De referenties zijn wel positief, 4 vd 5 sterren na 56 beoordelingen. Alleen ben ik bang dat men al snel een referentie schrijft, terwijl je dat eigenlijk pas na duizenden km's zou moeten doen! Wat denken jullie. Schroot uit China, of prima bestand tegen stevig fietsen (tot 33 kmh op het vlakke, bergaf tot tegen de 60), af en toe ook offroad (zo rond de 20 kmh - of 30 bergje af).

Dit is het product

https://www.amazon.de/dp/(...)61_185740101_TE_item



  FOK!fotograaf donderdag 22 juni 2017 @ 07:01:12 #2
73911 ultra_ivo
pi_171851016
Ideaal als je op je bek wil gaan. Het gewicht hangt veel te ver naar boven en naar achteren.
pi_171855726
Maakt die tien centimeter hoger dan mogelijk dan zo veel uit?

Veel zal in fietstas gaan, hangt dus allemaal wat lager dan de bovenkant van de drager...
  FOK!fotograaf donderdag 22 juni 2017 @ 17:33:02 #4
73911 ultra_ivo
pi_171863844
Let op waar de aanhechtingspunten zijn, die zijn te hoog. Idealiter liggen je tassen met het zwaartepunt ter hoogte van of net boven de naaf, niet ter hoogte van de band.
pi_171873408
Die stangetjes aan de zijkant zijn ongeveer 15 cm hoog. Fietstas lijkt me 30 cm hoog. Daarmee hangt de onderkant wel boven de naaf.

Waar ik zelf meer vraagtekens bij heb, is of deze drager wel goed is. Of hij niet te zwak is, tegen een stootje kan en of al die moeren wel blijven zitten. Als het goed is wel...

De enige drager die me nog wat lijkt. Boven de naaf zitten wel een paar gaatjes in het frame, maar als ik een drager monteer op die gaatjes ben ik bang dat de cassette niet meer naar het kleinste blad kan. Daarom die bevestiging op de stang achterop het frame, boven de naaf - al lijkt daar de versnellingskabel wat in de weg te zitten, maar dat loopt naar mijn verwachting dan weer wel...
  FOK!fotograaf vrijdag 23 juni 2017 @ 06:59:17 #6
73911 ultra_ivo
pi_171876949
Maak er eens wat foto's van, ik heb op veel fietsen fatsoenlijke bagagedragers gemonteerd, vaak kan het wel (al moet je soms een boutje op maat zagen).
pi_171886196
Hierbij de foto's Ivo. Eerst globale situatie.



Dit gaatje zit erg dicht bij het blad, te dicht lijkt mij. Ik verwacht serieuze problemen met schakelen van/naar dat blad. Heb ik het mis?



Situatie boven. Twee mogelijkheden zie ik om daar een drager te bevestigen: aan de zadelpen of aan een speciale zadelpenklem met bevestigingspunten voor bagagedrager.





Zadelpenklem met bevestigingspunten voor bagagedrager:



Ben benieuwd wat je zegt.
pi_171886250
Overigens, als ik het spatbord dat op de zadelpen zit houdt zou de drager daar dus nog boven komen. Omdat ik ook een ringslot heb lijkt het me onmogelijk om dichter bij het wiel een spatbord te bevestigen. Wel zou ik creatief een spatbord onder drager kunnen bevestigen, hoewel de drager zelf ook al het nodige aan vuil opvangt...
  FOK!fotograaf vrijdag 23 juni 2017 @ 18:42:40 #9
73911 ultra_ivo
pi_171891618
Je kunt er best een bout inschroeven, je zult alleen de bout pas moeten zagen zodat ie niet aan de binnenkant van je rechterpat uitsteekt. Normaliter moet er een draad in dit gat getapt zijn.
Nadeel is wel dat dit gat in het pure alu zit, je kunt dus niet te vaak de bagagedrager demonteren, dan raakt de schroefdraad beschadigd.
Aan de bovenkant gewoon twee klemmetjes op de achtervork en je hebt daar twee prima bevestigingspunten. Een gewone drager kan gewoon op deze fiets. Je hebt ook dragers die je op de V-brake bouten kunt vastzetten, deze dragers zijn wel van een stuk betere kwaliteit (en dus een stuk duurder).
pi_171892677
Zonder moer dus - maar blijft dat zitten... en waar haal ik die klemmetjes.

De afgebeelde drager heb ik overigens wel al besteld en is onderweg naar mij, maar ik kan 'm ook meteen retourneren.
  FOK!fotograaf vrijdag 23 juni 2017 @ 21:48:47 #11
73911 ultra_ivo
pi_171898143
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 19:19 schreef Frank_NL het volgende:
Zonder moer dus - maar blijft dat zitten... en waar haal ik die klemmetjes.

De afgebeelde drager heb ik overigens wel al besteld en is onderweg naar mij, maar ik kan 'm ook meteen retourneren.
Blijft normaliter goed zitten, ik heb veel dingen op m'n fietsen geschroefd zonder moertjes te gebruiken.
De klemmetjes krijg je gewoon bij je fietsenmaker
pi_171966071
De drager kwam binnen en heb ik "uiteraard" wel bevestigd. Zie hier het resultaat. (Het spatbord kon ik bevestigen aan het frame en met een al aanwezig schroef aan de drager en zit goed vast). Onverstandig? Moet ik rekenen op een spontane wheelie? Denk zelf alleen kans daarop bij hellingspercentages die bij ons weinig voorkomen, al woon ik in Z-Limburg. Met nagenoeg dezelfde fiets heb ik daarmee ervaring genoeg. Ben niet van plan vaak met volle fietstassen te rijden, meer dan 10 kg zal er niet vaak in zitten. Maar die keren dat er wel 25 kg in / op zit, moeten ook goed gaan... Alleen vol bepakt zie ik me niet over ruw terrein (offroad) denderen. Dat is ook niet mijn voorkeur.





[ Bericht 15% gewijzigd door Frank_NL op 26-06-2017 16:17:55 ]
  FOK!fotograaf maandag 26 juni 2017 @ 22:10:25 #13
73911 ultra_ivo
pi_171976098
Met die tassen moet je dus echt niet onderweg gaan. Die zijn totaal ongeschikt. Je moet ze veel te ver naar achteren monteren omdat de voorkant niet afgeschuind is. Goede tassen hebben een afgeschuinde voorkant zodat je ze verder naar voren kan monteren zonder dat je er met je hakken tegenaan komt. Bij deze montage wordt je fiets onhandelbaar in afdalingen.
Dat kost je dan een kapitaal aan tandartsrekeningen. Goedkoop is duurkoop.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')