abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 21 juni 2017 @ 23:33:56 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_171847647
Suïcidale Dominique (17) krijgt geen hulp vanwege laag IQ

MEDEMBLIK - De moeder van de 17-jarige Dominique uit Medemblik is wanhopig en boos op de politiek. Haar dochter is suïcidaal en heeft meerdere keren geprobeerd zelfmoord te plegen, maar krijgt vanwege haar lage IQ geen hulp. Dat meldt Hart van Nederland.

Dominique probeerde zichzelf meerdere keren op te hangen, nam zeven keer een overdosis pillen en dreigt voor de trein te gaan springen. Toch laten psychologen haar in de kou staan. "Ze zeggen indirect dat mijn dochter zelfmoord mag plegen", zegt de moeder van Dominique, Linda van der Valk, tegen Hart van Nederland.

Dominique krijgt geen therapie omdat haar IQ onder de 80 is en er daarom volgens psychologen niets aan haar probleem gedaan kan worden. Ze zit op dit moment noodgedwongen in een crisisinstelling. Daar krijgt ze echter niet de hulp die ze nodig heeft.

Suïcidale kinderen
Vorige week berichtten verschillende media over suïcidale kinderen die slecht worden geholpen. Zo kwam de 16-jarige Emma met haar verhaal in de media. Zij werd snel geholpen door staatssecretaris Van Rijn. "Ik ben heel blij voor Emma, maar waarom lukt het nu opeens wel zo snel en waarom kan dat niet voor anderen?", vraagt van der Valk zich af.

Vanavond wordt in de Tweede Kamer een spoeddebat gehouden over psychische zorg aan suïcidale tieners.

http://www.nhnieuws.nl/ni(...)hulp-vanwege-laag-IQ
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_171848088
Raar verhaal.
  woensdag 21 juni 2017 @ 23:56:30 #3
467293 Ijskonijn2017
Ben geen angsthaas
pi_171848290
Een laag IQ zorgt wel voor meer problemen wereldwijd (zie lage IQ landen) maar ik heb nooit begrepen waarom we dat hier in NL eigenlijk niet aanpakken want er valt best wel aan te doen. Je kunt door IQ testen te oefenen wel (wat) hoger scoren maar dat zegt niets over je werkelijke IQ. Dat is met opvoeding en scholing wel te beïnvloeden, maar erfelijkheid speelt toch wel een belangrijke rol. Dat bepaalt immers hoe je hersenen in elkaar zitten en dat kan door goede opvoeding, coaching en scholing geoptimaliseerd worden.
IJver, leergierigheid (een kenmerk van intelligente mensen) en kansen, een werkplek waar je jezelf kunt ontwikkelen spelen ook een rol. Verder helpen SSRI’s (moderne antidepressiva) bij betere aanmaak van synaptische verbindingen in de hersenen (smartpill) en al deze acties tezamen geven een resultaat wat je werkelijke IQ enige punten doet verhogen. Lijkt me trouwens vreselijk voor die ouders. Die zitten geen seconde rustig.
pi_171848392
Op de Televaag staan meerdere ervaringen bij Vrouw. Afgezien van de televaag is dit zeker wel een groot probleem waar weinig aandacht aan gegeven wordt. Het is inmiddels wel bekend dat de prioriteiten nogal uit het oog verloren is gegaan. :{

https://vrouw.nl/artikel/(...)ale-dochter-ook-hulp met link naar ander verhaal+ Google is a good friend. ^O^
´
pi_171848502
Volgens het programma al sinds kinds af aan la tourette etc. geen wonder dat het iq dan laag bleef.

Dat kind zal al altijd moeite gehad hebben mits dat het klopt wat ik hoorde, trots dat ze er leuk uitziet vind ik.
  donderdag 22 juni 2017 @ 00:22:38 #6
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_171848803
Zeer stuitend. :N
  donderdag 22 juni 2017 @ 00:23:51 #7
467293 Ijskonijn2017
Ben geen angsthaas
pi_171848820
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 00:04 schreef john2406 het volgende:
Volgens het programma al sinds kinds af aan la tourette etc. geen wonder dat het iq dan laag bleef.

Dat kind zal al altijd moeite gehad hebben mits dat het klopt wat ik hoorde, trots dat ze er leuk uitziet vind ik.
Goh ook nog la Tourette erbij. De duivels schijt weer eens op één hoop. Dat zal die zelfmoordpogingen ook wel een heel eind verklaren. la Tourette brengt je in een enorm isolement en vooral op die leeftijd.
pi_171848826
quote:
13s.gif Op donderdag 22 juni 2017 00:22 schreef Voszje het volgende:
Zeer stuitend. :N
Stuitend, beschamend vind ik het.
pi_171848863
Ik geloof het hoor, ik heb sinds kort een buitenland ziekenverzekerings pasje aangevraagd, meteen richting Duitsland of Belgie zou er iets aan de hand zijn!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2017 00:28:18 ]
pi_171848875
Bepaalde vormen van inzichtgevende psychotherapie ed, zijn misschien te hoog gegrepen maar er moet wel hulp komen. Je zal maar hulp voor je kind vragen en het niet krijgen.Ze valt niet binnen een bepaald hokje en dan mag je het zelf maar uitzoeken.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_171848898
Volgens mij is het t beleid de instellingen weten het niet meer, hoe of wat, laat staan hoe in te dienen.
Kom op het land is bijna aan de afgrond toch?

Nou nog de opmerking ik ben trots dat ik Nederlander ben!

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2017 00:32:44 ]
pi_171848955
Vreemd dat daar geen vormen van therapie voor zijn. Ook voor mensen met een lage intelligentie zou toch een behandelmethode ontwikkeld moeten kunnen worden? Vind dit heel apart. En vooral heel ernstig.
pi_171849138
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 00:23 schreef Ijskonijn2017 het volgende:

[..]

Goh ook nog la Tourette erbij. De duivels schijt weer eens op één hoop. Dat zal die zelfmoordpogingen ook wel een heel eind verklaren. la Tourette brengt je in een enorm isolement en vooral op die leeftijd.
En ADHD, en dwangneurose, en een bedreigde persoonlijkheidsstoornis.
pi_171849245
Dan kom ik aan het opletten in de toekomst als men ontdekt dat ik maar een iq van 60 heb.
pi_171849381
Vind het maar raar. Ik snap dat het voor psychologen moeilijk is om zo iemand te behandelen maar het is toch niet ethisch verantwoord om zo iemand aan het lot over te laten?

Naar mijn mening suïcidaliteit altijd serieus nemen, ik ben goed bevriend met een meid die dat is geweest en mijn oude psycholoog zei ook dat het vaak een fase is bij de meeste, die vanzelf wel wegtrekt als tieners ouder worden, maar het zeker wel altijd serieus te nemen.

Lijkt een kern van waarheid in te zitten, dus waarom hier niet?
pi_171849432
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 01:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Vind het maar raar. Ik snap dat het voor psychologen moeilijk is om zo iemand te behandelen maar het is toch niet ethisch verantwoord om zo iemand aan het lot over te laten?

Naar mijn mening suïcidaliteit altijd serieus nemen, ik ben goed bevriend met een meid die dat is geweest en mijn oude psycholoog zei ook dat het vaak een fase is bij de meeste, die vanzelf wel wegtrekt als tieners ouder worden, maar het zeker wel altijd serieus te nemen.

Lijkt een kern van waarheid in te zitten, dus waarom hier niet?
ik zou bij god niet durven zeggen wat er allemaal in het zorgplan van Schippers gestaan heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2017 01:34:25 ]
pi_171849569
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 01:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

ik zou bij god niet durven zeggen wat er allemaal in het zorgplan van Schippers gestaan heeft.
Afschuiven naar de gemeente is vast wel punt(je).
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_171851143
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 01:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Vind het maar raar. Ik snap dat het voor psychologen moeilijk is om zo iemand te behandelen maar het is toch niet ethisch verantwoord om zo iemand aan het lot over te laten?

Naar mijn mening suïcidaliteit altijd serieus nemen, ik ben goed bevriend met een meid die dat is geweest en mijn oude psycholoog zei ook dat het vaak een fase is bij de meeste, die vanzelf wel wegtrekt als tieners ouder worden, maar het zeker wel altijd serieus te nemen.

Lijkt een kern van waarheid in te zitten, dus waarom hier niet?
Het is niet zo zeer een fase maar vaak de wens om een ander leven te hebben maar niet bij machte te zijn om verandering te zien laat staan te bewerkstelligen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  User die overal opduikt 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 07:31:50 #19
186611 Haags
pi_171851277
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 00:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Stuitend, beschamend vind ik het.
yep
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 22 juni 2017 @ 07:36:03 #20
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171851306
Ik denk dat de moeder de mogelijkheden van psychische zorg zwaar overschat. Hoe kan zij bepalen wat passende zorg is in een crisisopvang? En of de zorg die haar sneeuwvlokje nodig heeft überhaupt bestaat?
pi_171851802
Waarom kun je niks doen met therapie als de patient een laag iq heeft.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:28:08 #22
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171851884
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Waarom kun je niks doen met therapie als de patient een laag iq heeft.
Omdat inzicht krijgen belangrijk is bij de meeste behandelingen en dat kunnen met een laag IQ niet. Ook medicatie kan lastig zijn als ze het niet begrijpen en niet nauwkeurig gebruiken.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:30:42 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171851925
Waarom wordt de keuze van levensbeeindiging niet geaccepteerd?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171851989
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom wordt de keuze van levensbeeindiging niet geaccepteerd?
Omdat het kind minderjarig is?
pi_171852217
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom wordt de keuze van levensbeeindiging niet geaccepteerd?
Hoe zie jij jouw favoriete "voltooid leven" procedure?
U vraagt, wij draaien?
Iedere onbeantwoorde kalverliefde honoreren het een fiat voor euthanasie?
Zonder enige bedenktijd
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')