abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 juni 2017 @ 18:01:27 #1
468940 Bos_Man_89
Life's a beach
pi_171838621
Beste mensen,

Sinds een aantal maanden rij ik een Ford Fiesta Titanium uit 2012 met LPG installatie (af-fabriek). Het is een hele fijne auto, maar er is één probleem: bij het wegrijden daalt het toerental van 800 tot ca. 500 toeren voordat het toerental oploopt. Het gebeurt niet altijd, maar wel vaak (ca. 60% van de keren gas geven). Soms komt het zelfs voor dat het toerental nog verder daalt en de motor volledig afslaat (zelfs terwijl ik de koppeling nog ingedrukt heb). Het is met name in het stadsverkeer en tijdens parkeren erg irritant, gezien de motor makkelijk afslaat als je de koppeling op laat komen terwijl het toerental omlaag schiet.

Ik heb er voor alle duidelijkheid een filmpje van gemaakt:

Het probleem treedt alleen op wanneer de auto op LPG rijdt, op benzine doet dit probleem zich niet voor. Afgezien hiervan loopt die als een zonnetje. Als ik eenmaal aan het rijden bent, merk ik geen enkel verschil met benzine. Het is bijvoorbeeld niet zo dat het toerental zakt wanneer ik gas geef tussen het schakelen.

Is er iemand die ervaring heeft met dit probleem?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
pi_171838802
Ik zou het LPG systeem laten controleren.
Voor mij lijkt het erop dat de motor te weinig brandstof krijgt vlak na het intrappen van het gaspedaal.
Met een 4-gas tester aangesloten en herhaling van deze test moet je iets kunnen zien.
  woensdag 21 juni 2017 @ 23:19:32 #3
468940 Bos_Man_89
Life's a beach
pi_171847240
Dank u! :) Dan zal ik hem binnenkort eens bij een garage (met een beetje verstand van LPG) langs moeten brengen. Ik heb nog even gespeeld met het idee dat er misschien te weinig lucht bij de brandstof komt, maar te weinig brandstof klinkt aannemelijker. Te weinig lucht zou ook bij benzine problemen opleveren, lijkt me.
pi_171936979
Weet niet wat voor systeem daarin zit maar probeer verdampere eens, goede expert. Verdampere.nl
  woensdag 28 juni 2017 @ 16:23:08 #5
468940 Bos_Man_89
Life's a beach
pi_172020040
Ik had er nog geen aandacht aan besteed, maar het LPG-systeem bleek van BRC te zijn.
Henkerbedenker, dank voor de tip! Die staan inderdaad goed aangeschreven. Het is alleen nogal uit de richting voor mij.
Ik heb inmiddels een LPG gespecialiseerde garage gevonden in de buurt van waar ik werk, waar ik de auto heen kan brengen. Eerste mogelijkheid was helaas pas 10 juli.

Als de auto daar is geweest, zal ik laten weten wat eruit is gekomen.
  donderdag 13 juli 2017 @ 07:27:14 #6
468940 Bos_Man_89
Life's a beach
pi_172380490
Goedemorgen Fokkers,

Het LPG-systeem is inmiddels gecontroleerd en het zag er niet heel best uit. Het filter was blijkbaar al heel lang niet meer vervangen en er was flink wat vervuiling aangetroffen. Ze gaven aan dat dit iedere 20000 km moet gebeuren. Ik heb de auto nog niet zo lang en heb er nog geen 20000 km mee gereden. Het lijkt erop dat toen de auto in het bezit was van de vorige eigenaar, het LPG systeem niet (goed) onderhouden is geweest.

Ze hebben het filter vervangen en overal waar ze bij konden schoongemaakt, maar ik werd gelijk gewaarschuwd dat het daarmee mogelijk niet is opgelost. Het probleem kan goed zijn dat de injectoren vervuild zijn geraakt. Er is me verteld dat dit echter een hele duur klus is om te vervangen -O- De injectoren alleen al zouden ¤600 kosten en vervolgens natuurlijk nog de arbeidskosten... (iemand hier ervaring mee?)

Hun advies was echter: eerst even aankijken de komende tijd of het verbeterde. Na een paar dagen rijden, merk ik helaas nog geen enkele verbetering, dus ik begin er al voor te vrezen. Ik overweeg wel sterk om Verdampere hiervoor te benaderen (als het niks meer verbeterd de komende dagen). Ik kreeg niet zo'n hele goede indruk van de garage waar ik nu ben geweest (rommelig, slechte communicatie).
pi_172407726
quote:
9s.gif Op donderdag 13 juli 2017 07:27 schreef Bos_Man_89 het volgende:
Goedemorgen Fokkers,

Het LPG-systeem is inmiddels gecontroleerd en het zag er niet heel best uit. Het filter was blijkbaar al heel lang niet meer vervangen en er was flink wat vervuiling aangetroffen. Ze gaven aan dat dit iedere 20000 km moet gebeuren. Ik heb de auto nog niet zo lang en heb er nog geen 20000 km mee gereden. Het lijkt erop dat toen de auto in het bezit was van de vorige eigenaar, het LPG systeem niet (goed) onderhouden is geweest.

Ze hebben het filter vervangen en overal waar ze bij konden schoongemaakt, maar ik werd gelijk gewaarschuwd dat het daarmee mogelijk niet is opgelost. Het probleem kan goed zijn dat de injectoren vervuild zijn geraakt. Er is me verteld dat dit echter een hele duur klus is om te vervangen -O- De injectoren alleen al zouden ¤600 kosten en vervolgens natuurlijk nog de arbeidskosten... (iemand hier ervaring mee?)

Hun advies was echter: eerst even aankijken de komende tijd of het verbeterde. Na een paar dagen rijden, merk ik helaas nog geen enkele verbetering, dus ik begin er al voor te vrezen. Ik overweeg wel sterk om Verdampere hiervoor te benaderen (als het niks meer verbeterd de komende dagen). Ik kreeg niet zo'n hele goede indruk van de garage waar ik nu ben geweest (rommelig, slechte communicatie).
600 euro voor een paar BRC injectoren? ze houden van dikke marges dan.......

als het alleen op gas is adviseer ik je om de fuel trims te checken, gasdruk te checken tijdens die situatie (transient condition), kan alleen met OBD tool en LPG uitleesbende, die heb je niet dus je moet naar een lpg boer.

Ga naar een goede LPG boer, echter die zijn zeldzaam.
life happens while you're pusing the throttle.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')