abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171836582
Hi,

Ik sta soms een paar honderd euro rood aan het eind van de maand. Ik begrijp dat de mogelijkheid om meer dan 250 euro rood te staan BKR genoteerd staat, wat weer effect heeft op je mogelijkheden voor een hypotheek.

Ik heb een onregelmatig inkomen, de ene maand verdien ik soms 3 maandsalarissen en de andere maand bijna niks. Rood staan is voor mij dan ook een uitkomst in tijden dat het geld niet binnen stroomt.

Ik wil graag een huis kopen dit jaar, kan ik uberhaupt een hypotheek afsluiten als ZZP'er en wat voor invloed heeft de mogelijkheid om 1000 euro rood te staan daarop?
pi_171836641
Soms 3 maandsalarissen soms niks? Dan zou je dus makkelijk moeten kunnen sparen om de verplichte onkosten te betalen?
  woensdag 21 juni 2017 @ 16:14:47 #3
180174 Diemux
People vs Me
pi_171836789
Let ook op dat een telefoon bij je abonnement tegenwoordig ook bkr geregistreerd staat. bij een maandelijkse aflossing van 15 euro "kost"dat je tot 10.000 op een hypotheek.

Verder:
https://blog.eyeopen.nl/h(...)p-maximale-hypotheek

https://blog.eyeopen.nl/topic/hypotheek-als-zzper
pi_171838393
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:14 schreef Diemux het volgende:
Let ook op dat een telefoon bij je abonnement tegenwoordig ook bkr geregistreerd staat. bij een maandelijkse aflossing van 15 euro "kost"dat je tot 10.000 op een hypotheek.

Verder:
https://blog.eyeopen.nl/h(...)p-maximale-hypotheek

https://blog.eyeopen.nl/topic/hypotheek-als-zzper
alleen een abbo met telefoon.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_171838480
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:43 schreef halfway het volgende:

[..]

alleen een abbo met telefoon.
Dat is letterlijk wat hij ook zegt?

Verder zou ik het risico niet nemen en (iig tijdelijk) je optie tot roodstaan uitzetten. Ik naam dat je niet met 0 euro spaargeld een huis gaat kopen dus zet gewoon een klein buffertje op je rekening. Na de koop kan je het altijd weer terug aanpassen, want dan maakt het opeens allemaal niet meer uit :')
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_171838505
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:50 schreef Joachim het volgende:

[..]

Dat is letterlijk wat hij ook zegt?

Verder zou ik het risico niet nemen en (iig tijdelijk) je optie tot roodstaan uitzetten. Ik naam dat je niet met 0 euro spaargeld een huis gaat kopen dus zet gewoon een klein buffertje op je rekening. Na de koop kan je het altijd weer terug aanpassen, want dan maakt het opeens allemaal niet meer uit :')
Klopt maar er schijnt nogal wat verwarring over te zijn.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Boks-Chick woensdag 21 juni 2017 @ 19:30:58 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_171840564
je max mogelijke roodstand wordt bij de meeste verstrekkers meegenomen in de berekening (waarmee je max mogelijke hypo lager wordt). Daarnaast moet je al snel 10k spaargeld beschikbaar hebben, heb je dat?
lolwut
pi_171840675
quote:
19s.gif Op woensdag 21 juni 2017 19:30 schreef BrandX het volgende:
je max mogelijke roodstand wordt bij de meeste verstrekkers meegenomen in de berekening (waarmee je max mogelijke hypo lager wordt). Daarnaast moet je al snel 10k spaargeld beschikbaar hebben, heb je dat?
Onzin!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_171841220
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:02 schreef BeansCo het volgende:
Ik heb een onregelmatig inkomen, de ene maand verdien ik soms 3 maandsalarissen en de andere maand bijna niks. Rood staan is voor mij dan ook een uitkomst in tijden dat het geld niet binnen stroomt.
Zolang het gemiddeld minstens een maandsalaris is (of bedrag waarvan je rond kan komen) zou het feit dat het onregelmatig is niet uit moeten maken voor noodzaak tot roodstand.

quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:43 schreef halfway het volgende:

[..]

alleen een abbo met telefoon.
En dan alléén wanneer de lening voor het toestel hoger is dan 250 euro. Praktisch alle mid/high end toestellen, tenzij er geschoven kan worden tussen eenmalige bijbetaling en maandelijkse bedragen waardoor de lening onder de grens komt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171841436
10 jaar geleden had ik hetzelfde, maar heb tijdens de hele procedure het rood staan uitgezet, waardoor het niets uitmaakte. Hierna weer aangezet.
Dit geen optie meer tegenwoordig?
pi_171841452
Geldverstrekkers kijken in BKR naar 2 dingen:

1. Staat er een BKR-Codering in - wat wil zeggen dat je geregistreerd staat als wanbetaler.
Bij de wat ernstiger coderingen kan je een hypotheek wel vergeten. Een codering verdwijnt pas 5 jaar nadat je het probleem hebt opgelost. Dit speelt bij jou zo te lezen totaal niet ;)

2. De totale uitstaande limiet aan leningen in BKR. Dit bedrag wordt vermenigvuldigd met 24% en de uitkomst wordt in mindering gebracht op de maximale jaarlast die een hypotheeklening je mag kosten. Kan je daardoor niet genoeg hypotheek krijgen ? Dan moet je de lening aflossen voor de hypotheek passeert. Of minder hypotheek nemen en de rest bijleggen met eigen geld.

Geen enkele geldverstrekker controleert overigens of je het krediet niet een maand later weer opent - maar je kan je afvragen of het slim is om met dat soort trucjes meer te lenen dan je eigenlijk kan betalen.
pi_171851273
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 19:36 schreef halfway het volgende:

[..]

Onzin!
Oh? Hoe ga je dan je k.k. betalen? En de notaris? En de hypotheekadviseur? En wellicht heb je ook nog wat spullen nodig voor het nieuwe huis, al is het maar een likje verf?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2017 07:31:35 ]
pi_171851632
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 07:31 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Oh? Hoe ga je dan je k.k. betalen? En de notaris? En de hypotheekadviseur? En wellicht heb je ook nog wat spullen nodig voor het nieuwe huis, al is het maar een likje verf?
Staat volledig los van BKR-vraagstuk, is het niet?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171851737
als je al regelmatig leeft van je roodstand, lijkt me een hypotheek niet echt haalbaar.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:48:07 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_171852171
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:17 schreef Ronaldsen het volgende:
als je al regelmatig leeft van je roodstand, lijkt me een hypotheek niet echt haalbaar.
Nee joh, de bank vind het geen probleem als je af en toe een maandje hypotheek skipt. Al neem ik aan dat TS nu ook ergens huur voor betaalt.
Dum de dum
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 09:08:36 #16
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171852493
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:12 schreef baskick het volgende:

[..]

Staat volledig los van BKR-vraagstuk, is het niet?
Maar aangezien TS een huis wil kopen en blijkbaar van sparen niet gehoord heeft, is dit wel een heel belangrijk punt in het vraagstuk van TS.
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:12:33 #17
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171853482
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:02 schreef BeansCo het volgende:
Ik heb een onregelmatig inkomen, de ene maand verdien ik soms 3 maandsalarissen en de andere maand bijna niks. Rood staan is voor mij dan ook een uitkomst in tijden dat het geld niet binnen stroomt.
Dat is een dure oplossing aangezien je vaak meer dan 15% rente betaalt over roodstand.

Ik ben ook ZZP'er, en zorg voor een flinke buffer op m'n zakelijke rekening. Vanaf de zakelijke rekening wordt dan automatisch een salaris overgemaakt. Werkt veel handiger en regelmatiger dan roodstand.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171853535
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:50 schreef Joachim het volgende:
Ik neem dat je niet met 0 euro spaargeld een huis gaat kopen
Dat kan niet eens. Kosten koper moet je gewoon op tafel leggen voor een groot gedeelte.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171865035
quote:
3s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:08 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Maar aangezien TS een huis wil kopen en blijkbaar van sparen niet gehoord heeft, is dit wel een heel belangrijk punt in het vraagstuk van TS.
Klopt, maar we weten niet of TS geen spaargeld heeft. We weten alleen dat hij nu en dan rood staat op z'n betaalrekening. Als hij niet weet welke rentes daarvoor gerekend worden, kan het zomaar dat hij niet de afweging maakt om geld over te boeken van spaar- naar betaalrekening. Of wellicht spaart TS voor een vast doel (aankoop woning) en haalt hij bewust geen geld van z'n spaarrekening. Geen idee.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Boks-Chick donderdag 22 juni 2017 @ 19:36:36 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_171867254
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:15 schreef baskick het volgende:

[..]

Klopt, maar we weten niet of TS geen spaargeld heeft. We weten alleen dat hij nu en dan rood staat op z'n betaalrekening. Als hij niet weet welke rentes daarvoor gerekend worden, kan het zomaar dat hij niet de afweging maakt om geld over te boeken van spaar- naar betaalrekening. Of wellicht spaart TS voor een vast doel (aankoop woning) en haalt hij bewust geen geld van z'n spaarrekening. Geen idee.
klopt, dat weten we niet. Maar daarmee is mijn post geen onzin, of wel dan? Ik geef alleen maar de extra info dat hij naast zijn wel of niet roodstandverhaal, het nodige aan spaargeld moet hebben en stel dus ook de vraag of hij dat heeft.
lolwut
pi_171872199
quote:
19s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:36 schreef BrandX het volgende:

[..]

klopt, dat weten we niet. Maar daarmee is mijn post geen onzin, of wel dan? Ik geef alleen maar de extra info dat hij naast zijn wel of niet roodstandverhaal, het nodige aan spaargeld moet hebben en stel dus ook de vraag of hij dat heeft.
Dat heb ik ook niet gezegd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Boks-Chick donderdag 22 juni 2017 @ 22:13:31 #22
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_171872473
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:05 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat heb ik ook niet gezegd.
het lijkt in de posting alsof je het eens bent met halfway dat mijn post onzin is?
lolwut
pi_171873685
quote:
19s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:13 schreef BrandX het volgende:

[..]

het lijkt in de posting alsof je het eens bent met halfway dat mijn post onzin is?
Nee, zo was het niet bedoeld en ook niet mee eens. Maximaal 101% van de waarde te financieren (met afbouw naar 100%). Dan heb je al gauw enkele duizenden euro's eigen geld nodig. Kunnen we het niet over oneens zijn. Lijkt me overigens ook verstandig.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Boks-Chick donderdag 22 juni 2017 @ 23:01:40 #24
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_171874010
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:51 schreef baskick het volgende:

[..]

Nee, zo was het niet bedoeld en ook niet mee eens. Maximaal 101% van de waarde te financieren (met afbouw naar 100%). Dan heb je al gauw enkele duizenden euro's eigen geld nodig. Kunnen we het niet over oneens zijn. Lijkt me overigens ook verstandig.
ah ok, dan heb ik jou verkeerd begrepen. Excuses. :)
lolwut
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:08:45 #25
75556 erkel
back from Dagestan
pi_171883738
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:11 schreef pnxsinned het volgende:
10 jaar geleden had ik hetzelfde, maar heb tijdens de hele procedure het rood staan uitgezet, waardoor het niets uitmaakte. Hierna weer aangezet.
Dit geen optie meer tegenwoordig?
Jawel. Nog steeds mogelijk :)

Weekje wachten en de BKR-notering is weg en heeft geen invloed meer op de de hoogte van de hypotheeklening.
Weisst
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:24:13 #26
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_171884048
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 19:36 schreef halfway het volgende:

[..]

Onzin!
Zo'n onzin is dit niet hoor :) Sommige geldverstrekkers eisen een X bedrag aan eigen geld wat je aan moet tonen. Ik heb net een andere woning gekocht, waarbij ik aan kon tonen dat de restschuld op mijn oude woning zo'n 4K zal bedragen. Toch eist de geldverstrekker dat ik 14K aan eigen middelen kan aantonen (wat dus veel hoger is dan restschuld + K.K.)
  Redactie Frontpage vrijdag 23 juni 2017 @ 15:53:43 #27
38148 crew  Innisdemon
pi_171887441
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:50 schreef Joachim het volgende:

[..]

Na de koop kan je het altijd weer terug aanpassen, want dan maakt het opeens allemaal niet meer uit :')
Zo spannend is dat niet. Als e.e.a ná het afsluiten van een hypotheek wordt afgesloten, is de hypotheeknemer preferent schuldeiser boven al die anderen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_171933181
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:24 schreef iScream. het volgende:

[..]

Zo'n onzin is dit niet hoor :) Sommige geldverstrekkers eisen een X bedrag aan eigen geld wat je aan moet tonen. Ik heb net een andere woning gekocht, waarbij ik aan kon tonen dat de restschuld op mijn oude woning zo'n 4K zal bedragen. Toch eist de geldverstrekker dat ik 14K aan eigen middelen kan aantonen (wat dus veel hoger is dan restschuld + K.K.)
Denk ook aan je dubbele lasten in de periode dat je oude huis nog te koop staat maar je ook al voor je nieuwe moet betalen...
pi_171964384
Ts is gevlogen, zoals bij elke topic van hem, gezien history ondertussen wordt hij aangeklaagd voor oraleseks :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2017 15:18:33 ]
pi_171964714
de hypotheker interesseert het niet wat je verdient, tenzij je kan aantonen dat je afgelopen pak hem beet 3/4 jaar een bepaald bedrag hebt verdiend. Harde cijfers willen ze zien
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')