Alleen als er expliciet om is gevraagd om het met T&T te versturen, lijkt mij. Als ik iets naar iemand opstuur, gooi ik het gewoon in de brievenbus, tenzij expliciet anders afgesproken.quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:18 schreef Fer het volgende:
Risico is in principe voor de koper, maar zonder track n trace wordt het wel een lastig verhaal.
Hoe bewijs jij dat het verzonden is dan?quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:22 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Alleen als er expliciet om is gevraagd om het met T&T te versturen, lijkt mij. Als ik iets naar iemand opstuur, gooi ik het gewoon in de brievenbus, tenzij expliciet anders afgesproken.
Niet. Mijn blauwe ogen. Moet ik het bewijzen dan?quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Hoe bewijs jij dat het verzonden is dan?
Yep, bewijs genoeg, de koper kan verder de boom in.quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:37 schreef HansvanOchten het volgende:
Die 3s code is de track en trace code
Koper kan sowieso normaliter geen onderzoek bij PostNL indienen want hij is geen opdrachtgever in deze en heeft dus ook omtrent dit pakket geen relatie met PostNL. Enkel degene (of het bedrijf) dat de verzendopdracht bij PostNL heeft neergelegd is in principe gemachtigd om PostNL te verzoeken een onderzoek te starten, deze partij zal ook de uitkomst van dit onderzoek gecommuniceerd krijgen.quote:Op woensdag 21 juni 2017 21:35 schreef Hallmark het volgende:
Ik zet gewoon bij de advertentie dat het verzend-risico voor de koper is.
Volgens dat blog van Arnoud Engelfriet is de koper verantwoordelijk indien hijzelf om verzending verzocht heeft. Echter, TS is heel slordig geweest met die T&T code. Koper kan nu geen onderzoek bij Post NL indienen. Dat is de schuld van TS, vind ik.
Raarste verhaal was aangetekend pakket met handtekening, afgeleverd volgens track&trace met vage krabbel van mijn voornaam.quote:Op donderdag 22 juni 2017 01:01 schreef Fer het volgende:
Toch ben ik beniewd in een civiele zaak, als de rechter vraagt of verkoper het verstuurd heeft en deze alleen ja kan zeggen en geen bewijsje heeft.
Ja, maar met die t&t kun je dan weer geen donder. Die worden allemaal de volgende werkdag rond 18:30 automatisch op 'afgeleverd' gezet is mij verteld. Dus óók als de postbode het niet in de bus heeft gedaan....quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
hoeft toch niet? Voor 3.95 krijg je bij brievenbuspakketje al track|trace nummer
ik heb bij mijn laatste verkoop op dag zelf kunnen volgen dat pakketje om uur of 13 is afgeleverd. Koper ging op vakantie die dag dus was krappe planningquote:Op donderdag 22 juni 2017 08:12 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ja, maar met die t&t kun je dan weer geen donder. Die worden allemaal de volgende werkdag rond 18:30 automatisch op 'afgeleverd' gezet is mij verteld. Dus óók als de postbode het niet in de bus heeft gedaan....
Dit meen je niet serieus, toch?quote:Op woensdag 21 juni 2017 15:36 schreef Patatmetkip het volgende:
(weet ik veel wat een track en trace is)
Track & Trace krijg je eigenlijk automatisch. Is een code die begint met 3S (meestal). Op dezelfde bon staat bijvoorbeeld ook het afleveradres.quote:Op donderdag 22 juni 2017 09:11 schreef Patatmetkip het volgende:
Van het postkantoor kreeg ik 3 bonnen.
Op een daarvan stond transactienummer, ik dacht daar genoeg aan te hebben en omdat ik zoiets had van ik heb m op de bus gedaan en t zal wel verder... er is ook niet om een track en trace gevraagd
Maar goed, heb je dat 3S-nummer nou al ingetikt in een van bovenstaande links?quote:Op donderdag 22 juni 2017 09:11 schreef Patatmetkip het volgende:
Van het postkantoor kreeg ik 3 bonnen.
Op een daarvan stond transactienummer, ik dacht daar genoeg aan te hebben en omdat ik zoiets had van ik heb m op de bus gedaan en t zal wel verder... er is ook niet om een track en trace gevraagd
Natuurlijk vraagt niemand erom; het is algemeen bekend dat een pakket via PostNL altijd traceerbaar is. Dat is standaard; er kan niet van worden afgeweken.quote:Op donderdag 22 juni 2017 09:11 schreef Patatmetkip het volgende:
Van het postkantoor kreeg ik 3 bonnen.
Op een daarvan stond transactienummer, ik dacht daar genoeg aan te hebben en omdat ik zoiets had van ik heb m op de bus gedaan en t zal wel verder... er is ook niet om een track en trace gevraagd
Jemig, wat een lakse houding. Er spreekt ook helemaal niet de wil uit om het de volgende keer anders te doen.quote:Op donderdag 22 juni 2017 09:11 schreef Patatmetkip het volgende:
en omdat ik zoiets had van ik heb m op de bus gedaan en t zal wel verder
Ik heb het gevoel dat dit de allereerste keer is dat TS een pakketje verstuurd.quote:Op donderdag 22 juni 2017 09:42 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Jemig, wat een lakse houding. Er spreekt ook helemaal niet de wil uit om het de volgende keer anders te doen.
TS moet minimaal 16 zijn. Hoe reëel is het dat dit dan z'n eerste pakketje is (als verzender of ontvanger)?quote:Op donderdag 22 juni 2017 10:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat dit de allereerste keer is dat TS een pakketje verstuurd.
Uit eigen zak betalen? Dan wilde je er heel graag vanaf... Het is op MP vrij gebruikelijk dat de koper de verzendkosten betaalt (zeker als het op zijn verzoek verzonden wordt). Verzendkosten liggen - zoals je gemerkt hebt - hoger dan alleen de portokosten (doos, bubbeltjesplastic/schuimvlokken, tape en tijd).quote:Op donderdag 22 juni 2017 12:50 schreef Patatmetkip het volgende:
Omdat je neemt als verkoper veel moeite om iets te versturen.
Bankgegevens, doos betalen uit eigen kosten, verzending nam ik voor mijn kosten.. puntje bij paaltje was ik 10 euro al kwijt... en ja ik heb niet eerder iets verzonden ik heb geen webshop aan huis...
PostNL heeft inmiddels een onderzoek ingesteld naar het pakket en adres
Verder heb ik geen lakse houding maar op t moment dat ik iets op de bus doe vertrouw ik erop dat hier met zorg en zekerheid mee word omgegaan... ik had beter moeten weten
Dat klopt wel, als het daadwerkelijk die dag gescand/ afgeleverd wordt kun je inderdaad de tijd zien. Maar als het pakje niet eens in de tas van de bezorger zat en dus ook niet is afgeleverd wordt het pakket om 18:15 alsnog automatisch op afgeleverd gezet. In die zin heb je dus vrij weinig aan de track and trace van een brievenbuspakjequote:Op donderdag 22 juni 2017 08:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ik heb bij mijn laatste verkoop op dag zelf kunnen volgen dat pakketje om uur of 13 is afgeleverd. Koper ging op vakantie die dag dus was krappe planning
Dat is niet mijn ervaring; ik heb regelmatig dat het aflevertijdvak gewoon opschuift naar de volgende afleverdag.quote:Op donderdag 22 juni 2017 14:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat klopt wel, als het daadwerkelijk die dag gescand/ afgeleverd wordt kun je inderdaad de tijd zien. Maar als het pakje niet eens in de tas van de bezorger zat en dus ook niet is afgeleverd wordt het pakket om 18:15 alsnog automatisch op afgeleverd gezet. In die zin heb je dus vrij weinig aan de track and trace van een brievenbuspakje
maar dat is bij pakketpost neem ik aan? Niet bij de pakjes die met de normale postbezorger meegaan.quote:Op donderdag 22 juni 2017 14:42 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat is niet mijn ervaring; ik heb regelmatig dat het aflevertijdvak gewoon opschuift naar de volgende afleverdag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |