abonnement Unibet Coolblue
pi_171841735
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:18 schreef Fer het volgende:
Risico is in principe voor de koper, maar zonder track n trace wordt het wel een lastig verhaal.
Alleen als er expliciet om is gevraagd om het met T&T te versturen, lijkt mij. Als ik iets naar iemand opstuur, gooi ik het gewoon in de brievenbus, tenzij expliciet anders afgesproken.
Somebody that I used to know
pi_171841769
quote:
2s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Alleen als er expliciet om is gevraagd om het met T&T te versturen, lijkt mij. Als ik iets naar iemand opstuur, gooi ik het gewoon in de brievenbus, tenzij expliciet anders afgesproken.
Hoe bewijs jij dat het verzonden is dan?

[ Bericht 7% gewijzigd door Nizno op 21-06-2017 22:27:55 ]
.
pi_171841819
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:23 schreef Fer het volgende:

[..]

Hoe bewijs jij dat het verzonden is dan?


Niet. Mijn blauwe ogen. Moet ik het bewijzen dan?

[ Bericht 9% gewijzigd door Nizno op 21-06-2017 21:49:01 ]
Somebody that I used to know
pi_171842150
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:37 schreef HansvanOchten het volgende:
Die 3s code is de track en trace code
Yep, bewijs genoeg, de koper kan verder de boom in.
  woensdag 21 juni 2017 @ 21:35:11 #30
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171843841
Ik zet gewoon bij de advertentie dat het verzend-risico voor de koper is.

Volgens dat blog van Arnoud Engelfriet is de koper verantwoordelijk indien hijzelf om verzending verzocht heeft. Echter, TS is heel slordig geweest met die T&T code. Koper kan nu geen onderzoek bij Post NL indienen. Dat is de schuld van TS, vind ik.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171849178
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 21:35 schreef Hallmark het volgende:
Ik zet gewoon bij de advertentie dat het verzend-risico voor de koper is.

Volgens dat blog van Arnoud Engelfriet is de koper verantwoordelijk indien hijzelf om verzending verzocht heeft. Echter, TS is heel slordig geweest met die T&T code. Koper kan nu geen onderzoek bij Post NL indienen. Dat is de schuld van TS, vind ik.
Koper kan sowieso normaliter geen onderzoek bij PostNL indienen want hij is geen opdrachtgever in deze en heeft dus ook omtrent dit pakket geen relatie met PostNL. Enkel degene (of het bedrijf) dat de verzendopdracht bij PostNL heeft neergelegd is in principe gemachtigd om PostNL te verzoeken een onderzoek te starten, deze partij zal ook de uitkomst van dit onderzoek gecommuniceerd krijgen.
pi_171849222
Het standaard antwoord van PostNL: We nemen de zaak in onderzoek over 2 weken hoort u meer.
Na 2 weken: Volgens onze gegevens is het pakket afgeleverd.
pi_171849260
Toch ben ik beniewd in een civiele zaak, als de rechter vraagt of verkoper het verstuurd heeft en deze alleen ja kan zeggen en geen bewijsje heeft.
.
pi_171849329
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 01:01 schreef Fer het volgende:
Toch ben ik beniewd in een civiele zaak, als de rechter vraagt of verkoper het verstuurd heeft en deze alleen ja kan zeggen en geen bewijsje heeft.
Raarste verhaal was aangetekend pakket met handtekening, afgeleverd volgens track&trace met vage krabbel van mijn voornaam.
Na veel zoeken bleek dat bezorger pakket door brievenbus geduwd heeft , het was de verkeerde, de 8 op einde van huisnummer heeft ie voor 0 aangezien.

Verzender heeft klacht bij PostNL neer gelegd, het was aangetekende verzending.
Ze zijn nu nog steeds aan het onderzoeken.
pi_171851353
Och gisteren 2 prulletjes van Aliexpres, maar waren ook aangetekend. In mijn brievenbus gehad zogenaamd door de buurvrouw getekend.
.
pi_171851635
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

hoeft toch niet? Voor 3.95 krijg je bij brievenbuspakketje al track|trace nummer
Ja, maar met die t&t kun je dan weer geen donder. Die worden allemaal de volgende werkdag rond 18:30 automatisch op 'afgeleverd' gezet is mij verteld. Dus óók als de postbode het niet in de bus heeft gedaan....
pi_171851703
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:12 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Ja, maar met die t&t kun je dan weer geen donder. Die worden allemaal de volgende werkdag rond 18:30 automatisch op 'afgeleverd' gezet is mij verteld. Dus óók als de postbode het niet in de bus heeft gedaan....
ik heb bij mijn laatste verkoop op dag zelf kunnen volgen dat pakketje om uur of 13 is afgeleverd. Koper ging op vakantie die dag dus was krappe planning
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:17:51 #38
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_171851738
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:36 schreef Patatmetkip het volgende:
(weet ik veel wat een track en trace is)
Dit meen je niet serieus, toch?
pi_171852552
Van het postkantoor kreeg ik 3 bonnen.
Op een daarvan stond transactienummer, ik dacht daar genoeg aan te hebben en omdat ik zoiets had van ik heb m op de bus gedaan en t zal wel verder... er is ook niet om een track en trace gevraagd
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 09:16:16 #40
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171852606
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:11 schreef Patatmetkip het volgende:
Van het postkantoor kreeg ik 3 bonnen.
Op een daarvan stond transactienummer, ik dacht daar genoeg aan te hebben en omdat ik zoiets had van ik heb m op de bus gedaan en t zal wel verder... er is ook niet om een track en trace gevraagd
Track & Trace krijg je eigenlijk automatisch. Is een code die begint met 3S (meestal). Op dezelfde bon staat bijvoorbeeld ook het afleveradres.

Goede les voor de volgende keer om alles goed te bewaren.
pi_171852823
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:11 schreef Patatmetkip het volgende:
Van het postkantoor kreeg ik 3 bonnen.
Op een daarvan stond transactienummer, ik dacht daar genoeg aan te hebben en omdat ik zoiets had van ik heb m op de bus gedaan en t zal wel verder... er is ook niet om een track en trace gevraagd
Maar goed, heb je dat 3S-nummer nou al ingetikt in een van bovenstaande links?
Dan kun je zien wat de status is. Zo moeilijk is het niet.
pi_171852865
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:11 schreef Patatmetkip het volgende:
Van het postkantoor kreeg ik 3 bonnen.
Op een daarvan stond transactienummer, ik dacht daar genoeg aan te hebben en omdat ik zoiets had van ik heb m op de bus gedaan en t zal wel verder... er is ook niet om een track en trace gevraagd
Natuurlijk vraagt niemand erom; het is algemeen bekend dat een pakket via PostNL altijd traceerbaar is. Dat is standaard; er kan niet van worden afgeweken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 22 juni 2017 @ 09:42:42 #43
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171852929
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:11 schreef Patatmetkip het volgende:
en omdat ik zoiets had van ik heb m op de bus gedaan en t zal wel verder
Jemig, wat een lakse houding. Er spreekt ook helemaal niet de wil uit om het de volgende keer anders te doen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:06:34 #44
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_171853361
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:42 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Jemig, wat een lakse houding. Er spreekt ook helemaal niet de wil uit om het de volgende keer anders te doen.
Ik heb het gevoel dat dit de allereerste keer is dat TS een pakketje verstuurd.
pi_171853657
quote:
19s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:06 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat dit de allereerste keer is dat TS een pakketje verstuurd.
TS moet minimaal 16 zijn. Hoe reëel is het dat dit dan z'n eerste pakketje is (als verzender of ontvanger)?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171856489
Omdat je neemt als verkoper veel moeite om iets te versturen.
Bankgegevens, doos betalen uit eigen kosten, verzending nam ik voor mijn kosten.. puntje bij paaltje was ik 10 euro al kwijt... en ja ik heb niet eerder iets verzonden ik heb geen webshop aan huis...

PostNL heeft inmiddels een onderzoek ingesteld naar het pakket en adres

Verder heb ik geen lakse houding maar op t moment dat ik iets op de bus doe vertrouw ik erop dat hier met zorg en zekerheid mee word omgegaan... ik had beter moeten weten
pi_171858117
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:50 schreef Patatmetkip het volgende:
Omdat je neemt als verkoper veel moeite om iets te versturen.
Bankgegevens, doos betalen uit eigen kosten, verzending nam ik voor mijn kosten.. puntje bij paaltje was ik 10 euro al kwijt... en ja ik heb niet eerder iets verzonden ik heb geen webshop aan huis...

PostNL heeft inmiddels een onderzoek ingesteld naar het pakket en adres

Verder heb ik geen lakse houding maar op t moment dat ik iets op de bus doe vertrouw ik erop dat hier met zorg en zekerheid mee word omgegaan... ik had beter moeten weten
Uit eigen zak betalen? Dan wilde je er heel graag vanaf... Het is op MP vrij gebruikelijk dat de koper de verzendkosten betaalt (zeker als het op zijn verzoek verzonden wordt). Verzendkosten liggen - zoals je gemerkt hebt - hoger dan alleen de portokosten (doos, bubbeltjesplastic/schuimvlokken, tape en tijd).

De meeste mensen hebben geen webshop. Dat wil niet zeggen dat ze geen benul hebben van hoe een pakketzending werkt. Verder ook nog nooit iets online besteld met de mogelijkheid tot volgen en je afgevraagd wat dat nou ongeveer of precies was?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171858275
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik heb bij mijn laatste verkoop op dag zelf kunnen volgen dat pakketje om uur of 13 is afgeleverd. Koper ging op vakantie die dag dus was krappe planning
Dat klopt wel, als het daadwerkelijk die dag gescand/ afgeleverd wordt kun je inderdaad de tijd zien. Maar als het pakje niet eens in de tas van de bezorger zat en dus ook niet is afgeleverd wordt het pakket om 18:15 alsnog automatisch op afgeleverd gezet. In die zin heb je dus vrij weinig aan de track and trace van een brievenbuspakje
pi_171858762
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:21 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat klopt wel, als het daadwerkelijk die dag gescand/ afgeleverd wordt kun je inderdaad de tijd zien. Maar als het pakje niet eens in de tas van de bezorger zat en dus ook niet is afgeleverd wordt het pakket om 18:15 alsnog automatisch op afgeleverd gezet. In die zin heb je dus vrij weinig aan de track and trace van een brievenbuspakje
Dat is niet mijn ervaring; ik heb regelmatig dat het aflevertijdvak gewoon opschuift naar de volgende afleverdag.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171859916
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:42 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is niet mijn ervaring; ik heb regelmatig dat het aflevertijdvak gewoon opschuift naar de volgende afleverdag.
maar dat is bij pakketpost neem ik aan? Niet bij de pakjes die met de normale postbezorger meegaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')