abonnement Unibet Coolblue
pi_171835402
quote:
Aanvankelijk zag Duitsland de toestroom van vele (jonge) asielzoekers als remedie voor zijn vergrijzende beroepsbevolking en lage geboortecijfers. Maar recente werkloosheidsstatistieken over vluchtelingen geven een geheel ander beeld.

Dat meldt het Britse dagblad Financial Times. Volgens de Duitse immigratiecommissaris Aydan Özoguz is driekwart van de asielzoekers over vijf jaar nog werkloos. ‘En velen zullen dat over tien jaar nog steeds zijn,’ aldus Özoguz.

Economisch wonder
Op het hoogtepunt van de migratiecrisis zagen sommige Duitse bedrijfstakken kansen. Zo voorzag autofabrikant Daimler dat de asielzoekers aan de wieg zouden staan van een ‘nieuw Duits economisch wonder’.

Duitsland is een van de snelst vergrijzende landen ter wereld. Om het bevolkingscijfer stabiel te houden, moet een vrouw gemiddeld 2,1 kinderen krijgen. Duitse vrouwen krijgen gemiddeld 1,4 kinderen. In 2050 zal het aantal Duitsers met miljoenen zijn afgenomen.

De vergrijzing heeft effect op de economie, aangezien een groeiende groep ouderen door een krimpend aantal jongeren moet worden onderhouden. Minder jongeren betekent ook minder potentiële werknemers. Sommige Duitse politici en economen pleiten daarom voor immigratie, om zo de tekorten aan te vullen.

Gesubsidieerde banen
De toestroom van zo’n 1,3 miljoen asielzoekers sinds 2015 heeft nog niet tot een nieuw economisch wonder geleid. Slechts 17 procent is aan het werk; vaak gaat het om door de overheid gesubsidieerde banen. Zo’n 480.000 vluchtelingen zijn werkzoekend, van hen zijn 178.500 werkloos. Die groep volgt ook geen training of opleiding.

Ook de ‘hoogopgeleide asielstroom’ waarop niet alleen in linkse kringen werd gehoopt, blijkt te mooi om waar te zijn. Veel asielzoekers hebben geen of geen noemenswaardige opleiding gehad. Daarnaast is de taalbarrière erg groot.
Bron

Natuurlijk geen verrassende cijfers voor de realisten onder ons, in eerdere onderzoeken werd al aangetoond dat 65% van de huidige generatie asielzoekers na 15 jaar nog geen werk heeft:

65% asielzoekers werkeloos na 15 jaar

Het is jammer dat het zo treurig is, anders kon ik wel lachen om die linkse bubbel die langzaam aan het knappen is. Vanmorgen al het bericht dat illegalen zelden tot nooit worden uitgezet, en daarbij nu de miljoenen gelukszoekers die zonder baan blijven zitten.

Dus wie betaald de vergrijzing en wie betaald de sociale voorzieningen van die miljoenen kanslozen, gepaard met een stijgende criminaliteit door de miljoenen illegalen die niet uitgezet kunnen worden.

:')
pi_171835426
Sowieso een vreemde zaak om uitgerekend asielzoekers te zien als een 'oplossing' voor vergrijzing. Het lijkt mij veel wenselijker als je het werpen van kroost gewoon aantrekkelijker maakt.
Conscience do cost.
pi_171835446
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:01 schreef ems. het volgende:
Sowieso een vreemde zaak om uitgerekend asielzoekers te zien als een 'oplossing' voor vergrijzing. Het lijkt mij veel wenselijker als je het werpen van kroost gewoon aantrekkelijker maakt.
Waarom geen Aziaten aantrekken, zoeken er ook genoeg werk van? En die worden hier met open armen ontvangen, werken hard, en zorgen nooit voor overlast? Maar blijkbaar gaat die vlieger niet op, iemand heeft ooit beslist dat we blijkbaar alleen Afrikaanse of islamitische kanslozen mogen importeren en voor de rest is geen plek.
pi_171835453
Niemand kan de vergrijzing betalen.
Daarom kleurspoeling gebruiken.
wooblabalurg
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 21 juni 2017 @ 15:05:00 #5
206731 Mortaxx
Doomer
pi_171835488
Dit zag ook echt helemaal niemand aankomen :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:06:28 #6
468509 _--_
In varietate concordia
pi_171835514
Denken dat met al die rechtse propaganda iemand nog vluchtelingen gaat aannemen. :')

Die mensen worden hier als honden behandeld
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_171835515
Welkom in de doorgeslagen verzorgingsstaat. Maar alleen als je geimporteerd bent en geen flikker gaat bijdragen aan de maatschappij. :')
pi_171835519
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:03 schreef Baconbus het volgende:
Niemand kan de vergrijzing betalen.
Daarom kleurspoeling gebruiken.
Kijk, dat is nou nog eens een oplossing. _O_
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171835533
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:06 schreef _--_ het volgende:
Denken dat met al die rechtse propaganda iemand nog vluchtelingen gaat aannemen. :')

Die mensen worden hier als honden behandeld
Ik ben anders altijd heel goed geweest voor mijn hond.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171835546
Het is trouwens hont.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171835738
Geen wonder als ze geen woord engels kunnen en communicatie gewoonweg onmogelijk is.
pi_171835745
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:02 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Waarom geen Aziaten aantrekken, zoeken er ook genoeg werk van? En die worden hier met open armen ontvangen, werken hard, en zorgen nooit voor overlast? Maar blijkbaar gaat die vlieger niet op, iemand heeft ooit beslist dat we blijkbaar alleen Afrikaanse of islamitische kanslozen mogen importeren en voor de rest is geen plek.
aziaten, oostblokkers, amerikanen. Genoeg mensen die denkbeeldige banen zouden kunnen vullen zonder een probleem te zijn voor de verzorgingstaat.
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:24:51 #13
307622 Perox
(niet de echte)
pi_171835854
Ondanks dat verhaal vind ik nog steeds dat vluchtelingen moeten worden opgenomen.

Kansarme arbeidsmigranten? Nah.

Helpen situatie in thuislanden te verbeteren? Jazeker!

Geld kosten? Mag van mij best. Goed besteed geld, wel goede controle op dan, hè?
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:28:56 #14
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_171835920
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:02 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Waarom geen Aziaten aantrekken, zoeken er ook genoeg werk van? En die worden hier met open armen ontvangen, werken hard, en zorgen nooit voor overlast? Maar blijkbaar gaat die vlieger niet op, iemand heeft ooit beslist dat we blijkbaar alleen Afrikaanse of islamitische kanslozen mogen importeren en voor de rest is geen plek.
Dan wel Aziaten zoals we het in Nederland interpreteren he.. niet zoals ze het in Engeland doen.

En tijdelijk op werkvisa, zonder naturalisatie etc..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_171835935
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:18 schreef Murdera het volgende:

[..]

aziaten, oostblokkers, amerikanen. Genoeg mensen die denkbeeldige banen zouden kunnen vullen zonder een probleem te zijn voor de verzorgingstaat.
Waarom idd niet zo als Canada, die laten alleen kennismigranten toe. We moeten kappen met alle vluchtelingen hier een huis inclusief sociale voorzieningen te geven. Tijdelijke opvang of opvang in de regio, draagt een vluchteling iets bij aan de maatschappij dan krijgt hij/zij een verblijfsvergunning. De rest gaat gewoon terug om hun land op te bouwen.

Mensen zien niet wat voor een problemen dit gaat geven in de toekomst, er lopen ontelbare illegalen rond in Europa waarvan de meeste alleen maar kunnen grijpen naar de criminaliteit om geld te verdienen. Daarbij halen we miljoenen gelukszoekers binnen die nooit een steentje zullen bijdragen maar blijven profiteren van de sociale voorzieningen. En de Europeanen mogen werken totdat ze neervallen of de twintigers en dertigers van nu hebben straks geen euro meer voor hun pensioen.

Alle ingrediënten voor een burgeroorlog zijn aanwezig in het huidige Europa en onze politici gaan maar door, werkelijk ongelooflijk dit.

Ik troost mij aan de gedachte dat steeds meer mensen het licht zien en inzien dat dit niet meer langer zo kan doorgaan.
pi_171835941
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:24 schreef Perox het volgende:
Ondanks dat verhaal vind ik nog steeds dat vluchtelingen moeten worden opgenomen.
Dat is het hele punt een beetje. Hooguit 1% van die knakers is oprecht vluchteling. De rest zijn allemaal illegale gelukzoekers. En die komen het halen hier. En jij en ik mogen dat betalen. Geloof maar niet dat die half achterlijken (en dat is een feit!) ons pensioen gaan betalen straks.

:{
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171835977
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:24 schreef Perox het volgende:
Ondanks dat verhaal vind ik nog steeds dat vluchtelingen moeten worden opgenomen.

Kansarme arbeidsmigranten? Nah.

Helpen situatie in thuislanden te verbeteren? Jazeker!

Geld kosten? Mag van mij best. Goed besteed geld, wel goede controle op dan, hè?
Echte vluchtelingen zullen niet veel mensen op tegen zijn. Zelfs ik vind dat die mensen hulp verdienen. Al zie ik liever opvang in de regio met hulp van Europa, trainingen en opleidingen om daarna hun eigen land op te bouwen. Maar we weten allemaal dat het gros van de immigranten geen vluchtelingen zijn maar gelukszoekers. Dit gaat onhoudbaar worden in de toekomst.
pi_171836013
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:06 schreef _--_ het volgende:
Denken dat met al die rechtse propaganda iemand nog vluchtelingen gaat aannemen. :')

Die mensen worden hier als honden behandeld
Feiten is propaganda en cijfers zijn racisme. Doe je ogen eens open.
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:33:30 #19
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171836014
Geen verrassing die uitkomst in de OP. Veel immigranten hebben niet de goede houding want als ze die wel hadden, konden ze al lang goed de taal spreken van het land dat hen zo gastvrij heeft opgenomen. Zelfs de 2e generatie immigranten spreken nog onvoorstelbaar slecht Nederlands. Uiteindelijk leven die lui allemaal in hun eigen bubble zonder enige connectie met hun nieuwe land. Is het eigenlijk wel 'hun' land?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_171836073
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:29 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Ik troost mij aan de gedachte dat steeds meer mensen het licht zien en inzien dat dit niet meer langer zo kan doorgaan.
Dat is nogal een schrale troost als je het mij vraagt.

Het is van de zotte als je naar de cijfers kijkt hoeveel ILLEGALEN(!!!!) er binnen gehaald worden. Elke dag gewoon een middelgroot dorp. Dag in dag uit. Dat gaat een keer fout. Er is geen plek, geen geld, geen woonruimte en geen werk voor al die mensen.

Deze huidige periode gaat de geschiedenisboeken in als de tijd waarop we het tij nog konden keren, maar dit niet deden.

Tevens denk ik dat onze huidige generatie de laatste is geweest die het beter had dan de vorige generatie. Vroeg of laat loopt dit finaal uit de klauwen. En dan word ik maar een racist genoemd door de mensen die dit het liefst wegkijken, het interesseert me niet meer hoe ik genoemd wordt.

Mensen moeten eens nadenken. Dit KAN niet goed blijven gaan. Dat is volstrekt onmogelijk. Een ieder die dat niet ziet of niet wil zien is geen knip voor de neus waard en zou als het aan mij ligt zijn/haar stemrecht ontnomen moeten worden. Totale zelfdestructie waar de hele EU mee bezig is. En het gaat maar door en door en door en meer meer meer.

Er komt een moment en dan is het genoeg. En dat gaat geen zachtzinnig moment zijn, want daarvoor is het tegen die tijd al veel te laat.

Succes aan iedereen met kinderen. Die gaan het veel kutter krijgen dan wij. Vooral op links blijven stemmen als je wil dat je dochter verkracht wordt zou ik zeggen.

Man man man.

:{
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:37:41 #21
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171836105
quote:
7s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:35 schreef Geralt het volgende:

[..]

Man man man.

:{
Zo lang Nederland behept is met politici als Klaver wordt het nooit wat.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_171836116
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:37 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Zo lang Nederland behept is met politici als Klaver wordt het nooit wat.
Vertel mij wat. :{
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:38:30 #23
3542 Gia
User under construction
pi_171836130
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:24 schreef Perox het volgende:
Ondanks dat verhaal vind ik nog steeds dat vluchtelingen moeten worden opgenomen.

Kansarme arbeidsmigranten? Nah.

Helpen situatie in thuislanden te verbeteren? Jazeker!

Geld kosten? Mag van mij best. Goed besteed geld, wel goede controle op dan, hè?
Ben het met je eens. Mijn buurman is cardioloog en mag niet aan het werk voordat zijn Nederlands op niveau is, terwijl hij goed Engels spreekt en Arabisch, natuurlijk. Hij zou een aanwinst zijn voor een groot ziekenhuis op zijn gebied. Er zijn namelijk nogal wat oudere mensen in Nederland die geen of slecht Nederlands spreken, waar kinderen mee naar de poli moeten, die het ook niet goed uit kunnen leggen aan de patient in kwestie. Zou toch alleen maar een meerwaarde zijn als een ziekenhuis een cardioloog in dienst heeft die vloeiend Arabisch spreekt.

Zijn kinderen zitten overigens op een havo en spreken al erg goed Nederlands. Deze kinderen willen ook doorstuderen en een goede toekomst opbouwen. Ze willen alle kansen benutten die geboden worden. En zo zullen er vast wel meer zijn.
pi_171836175
Ow en voor alle wegkijkers nog maar weer een keer dit filmpje waarin zeer duidelijk gemaakt wordt hoe het precies niet gaat werken waar we mee bezig zijn:

"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:47:40 #25
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171836349
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben het met je eens. Mijn buurman is cardioloog en mag niet aan het werk voordat zijn Nederlands op niveau is, terwijl hij goed Engels spreekt en Arabisch, natuurlijk. Hij zou een aanwinst zijn voor een groot ziekenhuis op zijn gebied. Er zijn namelijk nogal wat oudere mensen in Nederland die geen of slecht Nederlands spreken, waar kinderen mee naar de poli moeten, die het ook niet goed uit kunnen leggen aan de patient in kwestie. Zou toch alleen maar een meerwaarde zijn als een ziekenhuis een cardioloog in dienst heeft die vloeiend Arabisch spreekt.

Zijn kinderen zitten overigens op een havo en spreken al erg goed Nederlands. Deze kinderen willen ook doorstuderen en een goede toekomst opbouwen. Ze willen alle kansen benutten die geboden worden. En zo zullen er vast wel meer zijn.
Cardioloog uit welk land? Afghanistan? Syrië? Ik vind het niet vreemd dat ze zo iemand eerst totaal doorlichten en zware eisen stellen voordat die überhaupt aan het werk mag, het is nogal een verantwoordelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')