abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_171982134
registreer om deze reclame te verbergen
Hm .. Noir spuugt AB uit :') nog maar scherper op letten dus.. zo wordt mevrouw niet beter :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:34:36 #27
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171984141
Deed Saar ook! Eigenwijs kreng :(
Ik deed dan maar beetje AB en dan beetje aardbeiensap (want jummie) en dat afwisselend. 8)7
pi_171984446
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:34 schreef NijntjesUk het volgende:
Deed Saar ook! Eigenwijs kreng :(
Ik deed dan maar beetje AB en dan beetje aardbeiensap (want jummie) en dat afwisselend. 8)7
Hm, goede tip!
pi_172019716
Mais in de bonus bij AH, met blad eromheen O+
NARF
  woensdag 28 juni 2017 @ 17:09:53 #30
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_172021309
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 16:11 schreef CherryLips het volgende:
Mais in de bonus bij AH, met blad eromheen O+
Oeh, bedankt voor de tip!
  woensdag 28 juni 2017 @ 18:16:20 #31
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_172022658
Ohhh mogen ze dat zo eten joh? 😃😃
pi_172022701
Vooral het blad vinden ze lekker bij mij :) deze kolven zagen eruit alsof ze zo van het veld kwamen O+
Hopelijk verkoopt dieza binnenkort ook weer gedroogd blad.
NARF
  woensdag 28 juni 2017 @ 19:06:28 #33
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_172023895
Gedroogd blad blieven ze niet hier, alleen maar vers _O-

@kniftyhooker: ik snij altijd het kontje en knip de verkleurde haren aan de bovenkant eraf. Eventueel de buitenste bladeren eraf en dan het hok in. Resultaat: Feest! *O*
  vrijdag 30 juni 2017 @ 23:01:35 #34
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_172079092
Het nieuwe buitenverblijf van mijn dames (2 cavia's natuurlijk):

IMG_0093.JPG

De kleine was de oude.
Ze gaan van 110 cm bij 50 cm naar 190 cm bij 70 cm.
🙀
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_172132125
Wat een verschil soms, ik krijg regelmatig foto's binnen van jonge cavia's die naar nieuw baasje zijn gegaan, dan zitten ze gezellig op schoot, vallen in slaap op schoot, racen springend door het hok.
Zelf nu, om nieuw bloed in de lijn te krijgen, een paar cavia's opgehaald, deze zitten zwijgend in een hoekje, verkrampen compleet als je ze aanraakt en de dames die in mijn hippie groep zij gekomen, geen klappertanden of iets, nee zitten te kijken van, je ziet me niet, je ziet me niet.
Hoop dat ze nog bij gaan draaien, maar heb een half jaar geleden een zeugje gehaald en zij vertoonde ook dit gedrag en nog steeds als je al naar haar wijst gilt ze alsof ze in brand staat.
pi_172132548
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 09:17 schreef LittleLady het volgende:
Wat een verschil soms, ik krijg regelmatig foto's binnen van jonge cavia's die naar nieuw baasje zijn gegaan, dan zitten ze gezellig op schoot, vallen in slaap op schoot, racen springend door het hok.
Zelf nu, om nieuw bloed in de lijn te krijgen, een paar cavia's opgehaald, deze zitten zwijgend in een hoekje, verkrampen compleet als je ze aanraakt en de dames die in mijn hippie groep zij gekomen, geen klappertanden of iets, nee zitten te kijken van, je ziet me niet, je ziet me niet.
Hoop dat ze nog bij gaan draaien, maar heb een half jaar geleden een zeugje gehaald en zij vertoonde ook dit gedrag en nog steeds als je al naar haar wijst gilt ze alsof ze in brand staat.
Klinkt als Valencia .. ze is nu ruim 7 maanden oud en het gaat iets beter. Ik vrees wel dat het in haar karakter zit en dat dit er nooit helemaal uit zal gaan.

Cloud, Marshmellow en Yoshi zijn wel tam en knuffelig :{
  maandag 3 juli 2017 @ 11:04:41 #37
158518 Sjechov
pi_172133997
Ik heb hier 2 cavia's. 1 super chill en de andere angstig. De angstige kwam bij een boer vandaag.
Nu heb ik een collega die homeopatie beoefend bij dieren. Nu kreeg ik iets voor haar en daardoor werd ze snel (en blijvend) rustiger. Nu staan ze gezellig samen bij de rand om eten te roepen.
pi_172134765
Het is zo sneu als ze zo zitten, nou ja deze maand eerst kijken of het bij trekt ze zitten sowieso al aan het anti stress voer
pi_172135515
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 11:04 schreef Sjechov het volgende:
Ik heb hier 2 cavia's. 1 super chill en de andere angstig. De angstige kwam bij een boer vandaag.
Nu heb ik een collega die homeopatie beoefend bij dieren. Nu kreeg ik iets voor haar en daardoor werd ze snel (en blijvend) rustiger. Nu staan ze gezellig samen bij de rand om eten te roepen.
Wat kreeg je voor haar ? Misschien iets voor Valencia :')
pi_172136474
Schaap is ook nog steeds hysterisch. Ze komt wel op eten af en fluit, maar je hoeft maar naar haar te kijken of je hand naar haar uit te steken of ze is weg. Als ik opsta van de bank, stuift ze ook weg. Ze zit vijf meter verderop.
Knofje haar zusje was helemaal niet zo. Otje was ook een beetje panisch op een gegeven moment, die was in het begin heel tam maar wilde gewoon niet worden opgepakt. Moos was ook helemaal niet van me gediend.
En Ollie is een knuffelbeer. Kun je alles mee doen. Zo raar.
NARF
  maandag 3 juli 2017 @ 13:00:25 #41
158518 Sjechov
pi_172136913
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 12:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wat kreeg je voor haar ? Misschien iets voor Valencia :')
Eigenlijk iets heel simpels. Moest haar aan iets laten ruiken uit een potje. Binnen een week was ze een stuk relaxter. Nu kunnen we haar met gemak oppakken. Eerst moesten we half achter haar aanjagen in haar hok. Ik heb eigenlijk helemaal niets met homeopathie, maar dit hielp echt.

quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 12:43 schreef CherryLips het volgende:
Schaap is ook nog steeds hysterisch. Ze komt wel op eten af en fluit, maar je hoeft maar naar haar te kijken of je hand naar haar uit te steken of ze is weg. Als ik opsta van de bank, stuift ze ook weg. Ze zit vijf meter verderop.
Knofje haar zusje was helemaal niet zo. Otje was ook een beetje panisch op een gegeven moment, die was in het begin heel tam maar wilde gewoon niet worden opgepakt. Moos was ook helemaal niet van me gediend.
En Ollie is een knuffelbeer. Kun je alles mee doen. Zo raar.
Wij hebben hier ook 2 extremen zitten. Als is de hysterie er nu wel af. Af en toe doet ze het nog, maar over het algemeen is ze rustig nu :)
pi_172140786
Ik zit te twijfelen of ik moet overstappen op fleece ...
:{

Zijn daar speciale fleecekleden voor?
  maandag 3 juli 2017 @ 16:31:07 #43
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_172141817
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 15:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

Ik vind dat echt onhandig. Elke dag mag je dan keutels ruimen en zeker eens per week die dingen vol caviapies wassen :')

Ik hou het wel bij normale bodembedekking welke ik gewoon uit de kooi zo de vuilniszak in schep.
Oh oh, daar begint het gegodverdom alweer! - Lau.
  maandag 3 juli 2017 @ 17:06:05 #44
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_172142812
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 15:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

Nee, maar je moet ze wel voorbehandelen.
Zie bijv hier: https://www.guineapigmarket.com/fleece-right-for-me

Ik heb t even gedaan toen Lexie zo ziek was, zodat ik haar ontlasting e.d. goed in de gaten kon houden. Ik vond t niks. Onder de fleecedekens lagen handdoeken en die kon ik elke dag vervangen,fleece elke 2 dagen. Je hebt snel een enorme berg was dus. In de zomer minder erg,dan kun je t buiten hangen. Of de droger gebruiken.
pi_172144707
Je kunt er ook van die houtkorrels onder doen die eigenlijk voor in de kattenbak zijn, zuigen veel op.
Vergeet ook niet dat je elke keer al die haren eraf moet borstelen/kloppen. En als er eentje aan de race is, kun je lachen.
NARF
pi_172147200
Ok ik doe het niet, bedankt voor de reacties

Ik overwoog het omdat Oreo last heeft van haar voetjes en ik wil dat Noir lekker zacht kan liggen, maar ze hebben ook een mandje en een muts.
pi_172147814
quote:
10s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ok ik doe het niet, bedankt voor de reacties

Ik overwoog het omdat Oreo last heeft van haar voetjes en ik wil dat Noir lekker zacht kan liggen, maar ze hebben ook een mandje en een muts.
Die dweilen van de Action vinden ze ook lekker. En ik heb een hangmat van Purks hangmatten, is ook een groot succes.
NARF
pi_172157945
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die dweilen van de Action vinden ze ook lekker. En ik heb een hangmat van Purks hangmatten, is ook een groot succes.
Ja die dweilen zijn een hit :D
  dinsdag 4 juli 2017 @ 20:28:29 #49
158518 Sjechov
pi_172173053
Welke dweilen zijn dat?
  dinsdag 4 juli 2017 @ 20:58:01 #50
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop: