abonnement Unibet Coolblue
pi_171880346
Maar die statistiekjes O+ nu zelfs met hartslag er bij. Love it.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:53:45 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_171880356
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:52 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gehad dat de batterij leeg was en toen dacht ik ook 'waarom zou ik nu gaan wandelen' :D

Maar verder stimuleert het mij wel echt, loop 4 a 5x meer dan dat ik deed zonder.
Ja, ik ben het er mee eens dat het stimulerend werkt. Ik loop ook graag die extra kilometer nog als ik Runkeeper aan heb staan. Maar ik vind het tegelijkertijd ook erg stom van mezelf dat het zo werkt :')
disclaimer
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:54:00 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171880362
Als ik ga bootcampen heb ik mijn fitbit links en mijn Garmin rechts. :D Statistiekjesssss! O+

Lijstje:
O: havermoutpap m 1/2 banaan
T: 2 rijstewafels m zalm
L: 2 rijstewafels m zalm en nogiets
T: kwark m fruit
D: kan ik me even niet herinneren :') thuis even checken

Ik moest ineen toch nog even naar Den Haag dus ben met rijstewafels en zalm de trein in gesprongen. Thuis mijn lunch even aanvullen ;)

Oh, en ze staan idd massaal op Marktplaats. :Y Ideaal om een vrijwel nieuwe te scoren voor net wat minder. ;)
***
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 juni 2017 @ 10:55:09 #229
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_171880392
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:42 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Waar precies zeg ik dat die rage er nog maar maanden is?

Tracked zo'n ding soms ook alle energie die jullie in een discussie steken over de populariteit en "onderschatte" functionaliteit van jullie gadget? :')
jup, ik zit nu spontaan in fat burning mode terwijl ik niet beweeg...
Zeikerd :*

gisteren, toen ik wel giftig was, was dat overigens echt zo :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_171880451
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, ik ben het er mee eens dat het stimulerend werkt. Ik loop ook graag die extra kilometer nog als ik Runkeeper aan heb staan. Maar ik vind het tegelijkertijd ook erg stom van mezelf dat het zo werkt :')
Rare wezens zijn wij mensen ;)
pi_171880499
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:55 schreef Sjeen het volgende:

[..]

jup, ik zit nu spontaan in fat burning mode terwijl ik niet beweeg...
Zeikerd :*

gisteren, toen ik wel giftig was, was dat overigens echt zo :')
Ja? Dat heb ik tot nu toe nog niet gemerkt

Wel zag ik toen ik een week ziek was dat mijn hartslag flink hoger was. Dan zie je toch echt dat je lichaam hard aan het werk is.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:05:57 #232
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171880716
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:50 schreef Stormqueen het volgende:
Ik merkte dus op een gegeven moment dat ik helemaal in de stress raakte als ik mijn telefoon niet bij me had bij een wandeling omdat ik dan niet kon tracken. Dat vond ik eigenlijk niet zo heel wenselijk :') Ik kan me voorstellen dat ik vergelijkbare paniek zou krijgen bij een fitbit.
Ik zie er de meerwaarde zeker van in voor mensen die bewust veel wandelen en bewegen.

Het valt mij alleen erg op dat iedereen (ook niet heel bewuste mensen) zo'n ding heeft tegenwoordig.
Dat mijn verwachting dat deze mensen binnen de komende maanden de Fitbit-cult gaan verlaten in het verkeerde keelgat schiet van de cultleden had ik niet verwacht.

Enfin, ik heb er geen en er is ook geen meerwaarde voor mij.
Bij mijn sport mag ik hem niet om hebben en bij mijn training vind ik het geen toevoeging. Alle electronica aan de kant en focussen op wat ik op dat moment moet doen. Voor mij is het een afleiding van het daadwerkelijke proces, zelfs mijn waterfles zet ik bij hevigere cardiosessies ver uit mijn bereik omdat er nog nooit iemand in 25 minuten uitgedroogd is.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_171880813
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

In Limburg is het nog code geel. We hebben alle hitte jullie kant op geblazen :')
Hier is het gelukkig redelijk afgekoeld! Dus vanmiddag maar weer een rondje wandelen met Shandaly O+
Hopelijk nog wel iets warmer dan vorige week ;)
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:11:35 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171880870
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja? Dat heb ik tot nu toe nog niet gemerkt

Wel zag ik toen ik een week ziek was dat mijn hartslag flink hoger was. Dan zie je toch echt dat je lichaam hard aan het werk is.
Mijn 'topscore' was bij een uitvaart. ;(
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:29:44 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171881338
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:05 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik zie er de meerwaarde zeker van in voor mensen die bewust veel wandelen en bewegen.

Het valt mij alleen erg op dat iedereen (ook niet heel bewuste mensen) zo'n ding heeft tegenwoordig.
Dat mijn verwachting dat deze mensen binnen de komende maanden de Fitbit-cult gaan verlaten in het verkeerde keelgat schiet van de cultleden had ik niet verwacht.

Enfin, ik heb er geen en er is ook geen meerwaarde voor mij.
Bij mijn sport mag ik hem niet om hebben en bij mijn training vind ik het geen toevoeging. Alle electronica aan de kant en focussen op wat ik op dat moment moet doen. Voor mij is het een afleiding van het daadwerkelijke proces, zelfs mijn waterfles zet ik bij hevigere cardiosessies ver uit mijn bereik omdat er nog nooit iemand in 25 minuten uitgedroogd is.
Alleen bij het hardlopen wil ik nog wel eens mijn hartslag of gemiddelde snelheid in de gaten houden, maar verder is het puur loggen om achteraf te kijken. Wat jij zegt, tijdens het sporten ben ik met sporten bezig en ga ik niet om de minuut op dat ding zitten kijken.

Ik ben zeker niet van de cult, en als de hele wereld hem morgen in de prullenbak flikkert vind ik het ook goed hoor, maar ik wilde uitleggen dat ik ook tijdens mijn trainingen etc. niet op mijn horloge(s) kijk. ;)
***
pi_171881376
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mijn 'topscore' was bij een uitvaart. ;(
;(
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:32:16 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171881416
Ik kijk er onderweg ook niet vaak op. Kan het toch niet goed lezen zonder leesbril. :')
The love you take is equal to the love you make.
pi_171881490
Ik wil volgende week eens een kayla itsines workout doen en dan wil ik in de pauzes wel eens zien wat mijn hartslag doet.

De vorige keer dacht ik dat ik dood ging, dus ben heel benieuwd naar mijn hartslag op zo'n moment.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:40:02 #239
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171881622
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Alleen bij het hardlopen wil ik nog wel eens mijn hartslag of gemiddelde snelheid in de gaten houden, maar verder is het puur loggen om achteraf te kijken. Wat jij zegt, tijdens het sporten ben ik met sporten bezig en ga ik niet om de minuut op dat ding zitten kijken.

Tuurlijk, bij cardiotraining heeft zo'n ding meerwaarde en loggen is belangrijk. Vraag mij wel af of zo'n fitbit dan de beste tracker is? Maar daar heb ik mij nooit in verdiept.

maar als ik zo lees en rondkijk lijken gebruikers vooral een waarde te hechten aan de (betwistbare) data betreffende calorieën. Met tennissen of wandelen zie ik het nut echt niet van het dragen van zo'n ding. Je moet gaan bewegen omdat je het leuk vind en niet omdat je grafiekje anders afwijkt. Als het helpt om je in beweging te krijgen dan is dat prima, maar de relatie met beweging word daar niet beter van als je het mij vraagt.

Hoe dan ook, iedereen moet lekker z'n ding doen.
Ik heb er een afwijkende mening over blijkbaar. En dat lijkt mij prima :).
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_171881657
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:40 schreef Rauw. het volgende:

[..]

maar als ik zo lees en rondkijk lijken gebruikers vooral een waarde te hechten aan de (betwistbare) data betreffende calorieën
Die gegevens moet je sowieso met een korrel zout nemen :Y
Maar denk wel dat die al iets betrouwbaarder is dan wat bijvoorbeeld een cardio apparaat of mfp aangeeft.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:50:26 #241
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171881860
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Die gegevens moet je sowieso met een korrel zout nemen :Y
Maar denk wel dat die al iets betrouwbaarder is dan wat bijvoorbeeld een cardio apparaat of mfp aangeeft.
Cardioapparaten moet je ook omrekenen als je die data wil gebruiken (wat zo'n fitbit waarschijnlijk voor je doet) maar de data blijft afwijkend.
MFP is helemaal afwijkend.

Ik heb wel eens een artikel gelezen over het gevaar van deze beschikbare data, dat als je er teveel op gaat focussen dat je het proces alleen maar in de weg gaat zitten. "Och, ik kan er wel 200kcal bij eten. " "Hartslag is vrij hoog geweest, dan doe ik wat rustiger aan de volgende keer."

Aan de andere kant is voor elke kerk wel een predikant te vinden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:55:19 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_171881961
Ik durfde op een gegeven moment niet meer voluit te gaan tijdens cardio omdat die apparaten een hartslag van 190 aangaven en rode lampjes gingen knipperen. Ben daar zelfs mee naar de huisarts geweest. Die zei dat ik gewoon door moest gaan met m'n conditie bouwen en dat het dan vanzelf beter werd.
Sinds die dag nooit meer de hartslagmeting aangezet op die apparaten. Apparaat boos want die kon geen kcal meten :')

Zo waren er op de sportschool mensen die de loopband in de maximale hellingshoek zetten en dan met twee handen dat apparaat vasthielden en gingen lopen. Want in de maximale hoek verbrand je 3 keer meer calorieën. Het telt alleen niet als je het apparaat vasthoudt natuurlijk :')
disclaimer
  vrijdag 23 juni 2017 @ 11:57:16 #243
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_171881998
Ik wilde 'm met name om tijdens t hardlopen m'n snelheid, afstand en hartslag te kunnen volgen, zodat ik efficiënter richting een doel kan trainen (en ik mijn telefoon thuis kan laten).

Het stappen tellen was een mooie bijkomstigheid. Met t calorieverbruik die de Fitbit aangeeft doe ik helemaal niks.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:17:07 #244
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_171882568
Fatboy is altijd erg gul met calorieën met wandelen. Mapmywalk komt meestal met 1/3 minder verbruik.

Ik loop nu niet meer om extra stappen te zetten op de fitbit. Ik beweeg gewoon omdat het leuk en goed voor me is.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:00:53 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_171883579
Zo, dat was een fijn rondje :)
Helaas schrikt mijn lijf nogal van het weer meer bewegen en dankzij mijn zeer zwakke post-pregger buikspieren speelt mijn spit weer op :')
disclaimer
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:14:40 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_171883855
Net samen gewandeld. Ik loop 3 kilometer, Shandaly loopt er 4. Shandaly is bijna 10 kilo lichter dan ik ben.
Ik verbrand volgens Runkeeper 174 calorieën en Shandaly 262.
HOE DAN.
En nee, ze heeft die extra kilometer niet gesprint :')
disclaimer
pi_171883915
Lengte? Aantal stappen? Al zou dat het verschil juist de andere kant op moeten maken... Leeftijd? Versienummer van de app? ;)
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:18:58 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_171883947
Leeftijd natuurlijk! Jij bent veeeeel ouder!
Of heb je jezelf stiekem als man geregistreerd?
Of heb je je gewicht nooit aangepast?

... Of heb ik m'n gewicht nog niet aangepast? :')

kijk... dat was 'm.... :@
disclaimer
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:20:39 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_171883976
Nu ik weer 92 kilo weeg in runkeeper ga ik natuurlijk veel meer calorieen verbranden.

BRING IT ONNN
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')