abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 juni 2017 @ 13:47:02 #276
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171834174
quote:
14s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:45 schreef Ryon het volgende:
Het zou eens tijd worden dat Baudet minster-president wordt.
Wat voor prachtige dingen zou hij realiseren voor ons land?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171834176
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:08 schreef Kaas- het volgende:
Als de EU het tijdens de onderhandelingen heel zot maakt en de Britten dan stampvoetend boos "Maar hier gaan wij niet mee akkoord!" zeggen, zegt de EU "ok". En dan is er geen deal en gaat het automatisch over op WTO-handelstarieven en krijgen die Britten een diepe recessie. Ze hebben domweg geen leverage in die onderhandelingen, want het zal de EU een zorg zijn.
Hoe zit het met de 100 miljard die de EU nog van de Britten moet krijgen. Of waren dat opgeklopte cijfers? :P
pi_171834188
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat voor prachtige dingen zou hij realiseren voor ons land?
Hij heeft gewonnen, gewonnen de Zilvervloot,
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 13:50:36 #279
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171834227
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:44 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Heb je daar toevallig nog bronnen van? Of weet je nog iets? Ik vind de beschouwingen op het internet uit de begintijd van het internet heel erg interessant.
Oe...daar vraag je mij wat.

De eerste signalen op dat vlak kwamen toen Yahoo nieuws ging toespitsen op de user, volgens mij, dat was natuurlijk heel beperkt qua personalisation maar ik hoorde toen al geluiden dat we daar heel erg mee moesten oppassen omdat het heel snel kon leiden tot eenzijdige informatie.

Bronnen heb ik niet echt meer, ik sprak toen ook veel mensen op congressen e.d., was toen werkzaam bij ISP's en ASP's, en er waren uitgesproken voorstanders, met name de mogelijkheid om met nieuws ook gerichte advertenties te leveren en monetization of users te realiseren, men had wel door dat er vroeg of laat toch echt wel winst gemaakt moest gaan worden.

En er waren uitgesproken tegenstanders die meer het idealistische internet voor stonden, vrije toegang tot informatie e.d., daar zaten ook extremen tussen overigens.
De school van "information wants to be free", waarop ik dan altijd vroeg wie er ging betalen voor dat gratis verhaal.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 21 juni 2017 @ 13:52:14 #280
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171834255
Naast het bezuinigen op Reporter en Argos is er ook het plan om Kamerbreed te schrappen.

quote:
De NVJ wijst in de brief op een ander voorgenomen besluit uit het concept-Jaarplan Radio 2018: het per volgend jaar opheffen van het enige journalistieke politieke discussieprogramma Kamerbreed. De NVJ zegt deze plannen onmogelijk als vernieuwend of een kwaliteitsimpuls voor Radio 1 te kunnen zien.
Wut. :{
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 13:53:09 #281
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171834265
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:52 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Naast het bezuinigen op Reporter en Argos is er ook het plan om Kamerbreed te schrappen.

[..]

Wut. :{
Oude media, he, niet meer relevant, we hebben toch genoeg propaganda kanalen? Nou dan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171834280
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oe...daar vraag je mij wat.

De eerste signalen op dat vlak kwamen toen Yahoo nieuws ging toespitsen op de user, volgens mij, dat was natuurlijk heel beperkt qua personalisation maar ik hoorde toen al geluiden dat we daar heel erg mee moesten oppassen omdat het heel snel kon leiden tot eenzijdige informatie.

Bronnen heb ik niet echt meer, ik sprak toen ook veel mensen op congressen e.d., was toen werkzaam bij ISP's en ASP's, en er waren uitgesproken voorstanders, met name de mogelijkheid om met nieuws ook gerichte advertenties te leveren en monetization of users te realiseren, men had wel door dat er vroeg of laat toch echt wel winst gemaakt moest gaan worden.

En er waren uitgesproken tegenstanders die meer het idealistische internet voor stonden, vrije toegang tot informatie e.d., daar zaten ook extremen tussen overigens.
De school van "information wants to be free", waarop ik dan altijd vroeg wie er ging betalen voor dat gratis verhaal.
Ik was nog een puber in de begintijd, misschien dat ik mij daarom alleen het idealisme kan herinneren.
  woensdag 21 juni 2017 @ 13:54:33 #283
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171834292
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oude media, he, niet meer relevant, we hebben toch genoeg propaganda kanalen? Nou dan.
Ja maar... juist Radio 1 moet ons redden van de ondergang. ;( Als zij het niet doen, wie wel?
  woensdag 21 juni 2017 @ 13:57:19 #284
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171834352
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:52 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Naast het bezuinigen op Reporter en Argos is er ook het plan om Kamerbreed te schrappen.

[..]

Wut. :{
Hangt ervan af wat ze ervoor terug willen. Maar dat programma voegde op de zaterdag relatief weinig toe. Was wel hele goedkope radio, maar goedkoop betekent niet meteen dat het goed is.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_171834373
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:52 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Naast het bezuinigen op Reporter en Argos is er ook het plan om Kamerbreed te schrappen.

[..]

Wut. :{
Anekdote van een vriend van mij die na zijn pensioen nog wat bijklust bij de NPO. Ten tijde van de Olympische Spelen ging hij 's avonds nog wat met een collega afmonteren. De studio was nog in gebruik door Coen Verbraak, die een intiem interview afnam met iemand wiens naam ik mij niet meer kan herinneren. De man was in elk geval ziek en het ging om zijn naderend sterven. Tot een keer of drie aan toe werd het programma onderbroken "omdat er een ontwikkeling in Rio was op sportgebied". Moest hij dus drie keer een heel persoonlijk interview onderbreken voor sportgeneuzel.

Aan het eind van het programma schijnt Verbraak de koptelefoon van zich afgegooid te hebben en te hebben gezegd: "Ik ben er godverdomme helemaal klaar mee, met deze klotetent en hun kutsport. Ik ga hier weg!" Ik geloof dat hij inmiddels ook vertrokken is, op een paar kleine contractuele verplichtingen na.

Dat is voor mij tekenend voor hoe zwalkend de NPO is. Niemand die naar dat programma luistert wil op dat moment iets over sport weten. Toch moet het. Journalistiek wordt daar voortdurend weggedrukt door kijk- en luistercijferdenken.
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:00:31 #286
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171834407
quote:
15s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hangt ervan af wat ze ervoor terug willen. Maar dat programma voegde op de zaterdag relatief weinig toe. Was wel hele goedkope radio, maar goedkoop betekent niet meteen dat het goed is.
Als er een goed programma over de politiek op die plaats komt, dan slik ik mijn woorden in. Maar anders ben ik eerder voor het iets aanpassen zodat het interessanter wordt dan helemaal schrappen. Zoals de NVJ al opmerkt, is Kamerbreed het enige politieke discussieprogramma op Radio 1. Persoonlijk luister ik er graag naar trouwens.
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 14:01:16 #287
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171834421
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:54 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik was nog een puber in de begintijd, misschien dat ik mij daarom alleen het idealisme kan herinneren.
Dat trok ook alle aandacht in de media, de hardere realiteiten werden binnenskamers gehouden, het is veel leuker om een idealistisch vehaal op te hangen en personalisatie als een fantastische stap voor consumentent te poneren dan te zeggen "maken jullie nou allemaal een Yahoo customized start page zodat we jullie data voor meer geld aan adverteerders kunnen verkopen"

Je kan van alles roepen en van alles "gratis" weggeven maar de kosten om dat te doen zijn schokkend hoog met name in het begin als je nog geen schaalvergrotings voordelen hebt. En ja, angel investors will vroeg of laat wel hun geld terug verdienen, soms lukt dat door de toko aan een TMG achtig concern te verkopen omdat hun adviseurs ze verteld hebben dat ze wat met Internet moeten gaan doen. Maar soms moet je ook zelf een verdien model opzetten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:04:01 #288
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171834486
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:58 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Anekdote van een vriend van mij die na zijn pensioen nog wat bijklust bij de NPO. Ten tijde van de Olympische Spelen ging hij 's avonds nog wat met een collega afmonteren. De studio was nog in gebruik door Coen Verbraak, die een intiem interview afnam met iemand wiens naam ik mij niet meer kan herinneren. De man was in elk geval ziek en het ging om zijn naderend sterven. Tot een keer of drie aan toe werd het programma onderbroken "omdat er een ontwikkeling in Rio was op sportgebied". Moest hij dus drie keer een heel persoonlijk interview onderbreken voor sportgeneuzel.

Aan het eind van het programma schijnt Verbraak de koptelefoon van zich afgegooid te hebben en te hebben gezegd: "Ik ben er godverdomme helemaal klaar mee, met deze klotetent en hun kutsport. Ik ga hier weg!" Ik geloof dat hij inmiddels ook vertrokken is, op een paar kleine contractuele verplichtingen na.

Dat is voor mij tekenend voor hoe zwalkend de NPO is. Niemand die naar dat programma luistert wil op dat moment iets over sport weten. Toch moet het. Journalistiek wordt daar voortdurend weggedrukt door kijk- en luistercijferdenken.
Ai dat is inderdaad wel heel beroerd. We zullen straks ook wel weer de 'sportzomer' krijgen en dan zit er constant een sportjournalist achter één van de microfoons en verandert bijna elk programma.

Verbraak doet (gelukkig) nog wel steeds Met Het Oog Op Morgen één keer per week.
pi_171834487
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat trok ook alle aandacht in de media, de hardere realiteiten werden binnenskamers gehouden, het is veel leuker om een idealistisch vehaal op te hangen en personalisatie als een fantastische stap voor consumentent te poneren dan te zeggen "maken jullie nou allemaal een Yahoo customized start page zodat we jullie data voor meer geld aan adverteerders kunnen verkopen"

Je kan van alles roepen en van alles "gratis" weggeven maar de kosten om dat te doen zijn schokkend hoog met name in het begin als je nog schaalvergrotings voordelen hebt. En ja, angel investors will vroeg of laat wel hun geld terug verdienen, soms lukt dat door de toko aan een TMG achtig concern te verkopen omdat hun adviseurs ze verteld hebben dat ze wat met Internet moeten gaan doen. Maar soms moet je ook zelf een verdien model opzetten.
Ik kan me overigens wel voorstellen dat de personalisatie van het internet al vroeg ter sprake is gekomen. Dat is uiteindelijk gewoon bedrijfslogica, de schoorsteen moet roken dus je gaat verdienmodellen bedenken.

Ik vraag me af of er ook veel mensen zijn geweest die hebben voorspeld dat internet aan de wieg zou staan van de afbraak van vertrouwen in wetenschap en media doordat er allerlei misinformatie en leugens worden verkondigd.
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:05:59 #290
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171834510
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ai dat is inderdaad wel heel beroerd. We zullen straks ook wel weer de 'sportzomer' krijgen en dan zit er constant een sportjournalist achter één van de microfoons en verandert bijna elk programma.

Verbraak doet (gelukkig) nog wel steeds Met Het Oog Op Morgen één keer per week.
Gelukkig is er in de oneven jaren niet zo veel te doen.

Toch blijf ik me erover verbazen dat de publieke omroep zo blind verdedigd blijft worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:06:38 #291
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171834520
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:00 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Als er een goed programma over de politiek op die plaats komt, dan slik ik mijn woorden in. Maar anders ben ik eerder voor het iets aanpassen zodat het interessanter wordt dan helemaal schrappen. Zoals de NVJ al opmerkt, is Kamerbreed het enige politieke discussieprogramma op Radio 1. Persoonlijk luister ik er graag naar trouwens.
Dat is gelul van de NVJ. Het is het enige discussieprogramma waarin alleen politici met elkaar in discussie gaan. Maar juist aan dat concept heeft de luisteraar steeds minder boodschap, zeker als het een allegaartje is aan poltici. Zoals ik al zei: het is goedkope radio, maar dat maakt het niet meteen goed of vernieuwend. Dat er beweging in komt, lijkt mij lovenswaardig.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_171834524
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ai dat is inderdaad wel heel beroerd. We zullen straks ook wel weer de 'sportzomer' krijgen en dan zit er constant een sportjournalist achter één van de microfoons en verandert bijna elk programma.

Verbraak doet (gelukkig) nog wel steeds Met Het Oog Op Morgen één keer per week.
Ja, volgens mij omdat hij dat verplicht is volgens zijn contract. Maar hij zou geen nieuwe dingen meer oppakken. Nou ja, dat is ook Hilversums geroddel. Het feit dat één van 's lands beste interviewers moet wijken voor sport, waar geen van zijn luisteraars op dat moment echt behoefte aan heeft, te midden van een uitermate persoonlijk interview is natuurlijk schandalig.

Sport kan prima bij de commerciëlen. Ik kijk zelf ook wel sport, ben een heel trouw wielervolger, maar hoef dat absoluut niet bij de NPO te zien. Zend dan iets uit wat echt journalistieke en maatschappelijke waarde heeft.
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:08:09 #293
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171834539
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:04 schreef Mystikvm het volgende:

Ik vraag me af of er ook veel mensen zijn geweest die hebben voorspeld dat internet aan de wieg zou staan van de afbraak van vertrouwen in wetenschap en media doordat er allerlei misinformatie en leugens worden verkondigd.
Ja, dat werd al in de jaren negentig door diverse communicatiewetenschappers voorspeld. Is een groter probleem voor journalisten dan voor wetenschappers trouwens.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 14:08:21 #294
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171834545
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik kan me overigens wel voorstellen dat de personalisatie van het internet al vroeg ter sprake is gekomen. Dat is uiteindelijk gewoon bedrijfslogica, de schoorsteen moet roken dus je gaat verdienmodellen bedenken.

Ik vraag me af of er ook veel mensen zijn geweest die hebben voorspeld dat internet aan de wieg zou staan van de afbraak van vertrouwen in wetenschap en media doordat er allerlei misinformatie en leugens worden verkondigd.
Dat laatste heb ik nooit gehoord als een gevaar, de verwachting was altijd precies het omgekeerde van wat zich ontwikkeld heeft. Moet daarbij wel aantekenen dat het eerste, veel grotere toegang tot informatie, zich ook daadwerkelijk voltrokken heeft. Ik kan nu wetenschappelijk infomatie binnen secondes binnenhalen die voor het Internet alleen op papier in een universiteits bieb te vinden was.

Ik denk dat we allemaal een iets te geidealiseerd beeld hadden van de mens, mischien, en ook onderschatten wat de gevolgen van een stortvloed aan informatie zou bewerkstelligen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171834568
quote:
14s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, dat werd al in de jaren negentig door diverse communicatiewetenschappers voorspeld. Is een groter probleem voor journalisten dan voor wetenschappers trouwens.
Oh nice, ga ik eens naar zoeken. Wat Tijger zegt, die informatie is in elk geval wel een stuk beter te vinden tegenwoordig, dankzij het internet.

Hoezo is dat geen probleem voor wetenschappers? De klimaatscepsis heeft best een hoge vlucht genomen. Hetzelfde geldt voor idioterie als anti-vaccinatie. Dat gaat toch lijnrecht tegen de consensus in de wetenschap in.
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 14:14:22 #296
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171834633
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:09 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Oh nice, ga ik eens naar zoeken. Wat Tijger zegt, die informatie is in elk geval wel een stuk beter te vinden tegenwoordig, dankzij het internet.

Hoezo is dat geen probleem voor wetenschappers? De klimaatscepsis heeft best een hoge vlucht genomen. Hetzelfde geldt voor idioterie als anti-vaccinatie. Dat gaat toch lijnrecht tegen de consensus in de wetenschap in.
Mjah, maar het hindert de wetenschappers niet in het snel uitwisselen van informatie onderling, ze kunnen nu hun collega aan de andere kant van de wereld snel bereiken, samenwerken en vragen stellen. Het maakt niet meer uit of je in Australie, Nederland of Peru zit.

Klimaatscepsis is natuurlijk anti-wetenschap net als vaxxers, het ontzenuwen van hun verhalen is dankzij de beschikbare informatie heel eenvoudig, het probleem is dat die mensen dat niet willen accepteren vanwege hun persoonlijke insteek.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:18:13 #297
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171834697
quote:
Jawel, ik zei het al.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:18:31 #298
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171834707
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is gelul van de NVJ. Het is het enige discussieprogramma waarin alleen politici met elkaar in discussie gaan. Maar juist aan dat concept heeft de luisteraar steeds minder boodschap, zeker als het een allegaartje is aan poltici. Zoals ik al zei: het is goedkope radio, maar dat maakt het niet meteen goed of vernieuwend. Dat er beweging in komt, lijkt mij lovenswaardig.
Ik ben het niet met je eens dat het geen goed programma is. Er is zeker verbetering mogelijk en ik sluit niet uit dat de opvolger beter is. Maar Kamerbreed voegt wat mij betreft nog genoeg toe om dat ene uurtje in de week te behouden.
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:18:51 #299
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171834713
Islamitische Staat in de Achterhoek, ISA.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:21:00 #300
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171834747
quote:
Lekker dan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')