abonnement Unibet Coolblue
pi_171824278
Ik heb sinds vorig jaar kabelinternet bij Ziggo. Bij het aansluiten zei de monteur dat ik gek genoeg geen AOP in mijn woning had en dat mijn verbinding waarschijnlijk via een goedkope kabel vanaf beneden was doorgetrokken. De signaalsterkte was dan ook aan de lage kant. Omdat ik gewoon op volle snelheid kon internetten, heb ik hier verder niets meer aan gedaan.

Helaas is kort geleden mijn internet van zeer snel naar niet-werkend of zeer langzaam gegaan. Pagina's laden zeer langzaam of vrijwel niet. Resetten van de modem haalt niets uit.

Er is een monteur bij geweest die zei dat het waarschijnlijk om hetzelfde probleem ging: goedkope bekabeling vanaf beneden. Hij heeft voor de zekerheid het wandkastje en mijn kabel vervangen en de modem geswapt.

Ik ben net bij de onderburen geweest en daar zit inderdaad de AOP. De groene kabel gaat bij de wandcontactdoos binnen. Vanuit de achterzijde van de wandcontactdoos komen twee kabels die de muur ingaan en er vermoedelijk bij mij weer uitkomen (en wellicht ook bij mijn bovenbuurman?)

De monteur zei me dat er in de wijkkast wel een aparte aansluiting voor zowel de onderburen als voor mij zat.

Nu mijn vragen:
-Wiens fout is dit? Kan ik Ziggo laten opdraaien voor de kosten van het aanleggen van een AOP in mijn woning? Of moet mijn huisbaas hiervoor opdraaien?
-Hoe kan het überhaupt dat Ziggo een signaal op mijn kabel kan zetten, terwijl ik via de buurvrouw ben aangesloten en ik en de buurvrouw allebei een apart aansluitpunt in de wijkkast hebben? Zou mijn modem dan bij de buurvrouw ook werken?
-Kan ik iets doen om het signaal te versterken zonder dat de muur moet worden opengebroken?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_171830209
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:53 schreef JohnDDD het volgende:

De monteur zei me dat er in de wijkkast wel een aparte aansluiting voor zowel de onderburen als voor mij zat.

-Wiens fout is dit? Kan ik Ziggo laten opdraaien voor de kosten van het aanleggen van een AOP in mijn woning? Of moet mijn huisbaas hiervoor opdraaien?
Is jouw woning een officieel (door het kadaster aangestelde) woningeenheid? Of heb je gewoon een 'kamer' in een 'groot huis' ? En wat staat er over in het contract met de huisbaas?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_171830924
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:19 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Is jouw woning een officieel (door het kadaster aangestelde) woningeenheid? Of heb je gewoon een 'kamer' in een 'groot huis' ? En wat staat er over in het contract met de huisbaas?
Ja mijn woning is een officiële eenheid. Ik woon gewoon op 2 hoog, mijn buurvrouw op 1 hoog. Ziggo zelf heeft mij ook als aparte eenheid in hun systeem staan.

Wel waren 1- en 2-hoog vroeger één huis geloof ik. Dit speelt uiteraard wel mee.

In het contract? Over de kabel? Niets.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_171832982
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ja mijn woning is een officiële eenheid. Ik woon gewoon op 2 hoog, mijn buurvrouw op 1 hoog. Ziggo zelf heeft mij ook als aparte eenheid in hun systeem staan.
Ik kan me vergissen, maar Ziggo is verantwoordelijk tot aan de wijkcentrale. De aftakking naar wooneenheid is voor rekening van de bewoner(s). Zie ook https://www.mijnaansluiting.nl/

Tip: Als je dan toch wilt/moet betalen, regel dan gelijk glasvezel voor jezelf. Heb je tenminste gelijk een moderne supersnelle aansluting. :) Het meeste geld kost de manuren, vergunning en graafwerkzaamheden.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')