abonnement Unibet Coolblue
pi_171820517
Hoi :)
Ik zit met een dilemma, en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen!

2 jaar geleden heb ik een scooter gekocht voor woon-werk verkeer. Ik woonde toen nog bij mijn ouder en kon de scooter altijd binnen stallen. Nu ga ik per september weer studeren en zal ik dus studenten OV hebben. Daarnaast ben ik verhuisd en bij mijn nieuwe woning is geen mogelijkheid de scooter binnen te stallen. Ik ga hem sowieso minder gebruiken, maar hij kan nog steeds wel erg handig zijn voor de stukken die net te ver zijn om te fietsen, want ik heb alleen een crappy stationsfiets.

Nu twijfel ik dus heel erg hard of ik hem moet houden of zal verkopen.

Voordelen van houden: ik ben een stukje mobieler dan met de fiets en/of alleen het OV, de scooter heb ik al dus die kost me nu niet heel veel extra, en de komende jaren zit een autootje er niet in. De nadelen zijn echter dat als ik hem meeneem naar mijn nieuwe woning hij waarschijnlijk erg snel achteruit gaat, want zelfs nu hij in de schuur staat roest hij al erg snel.

Voordelen van weg doen: krijg ik nu weer een leuk zakcentje en scheelt me verzekeringskosten. Vooral financieel dus.

Halp. Het is vrij aantrekkelijk hem nu weg te doen want misschien brengt hij nu nog een beetje oké bedrag op, en dan hoef ik hem over 2 maanden niet weer te verzekeren. Maar toch ben ik heel erg bang dat ik spijt ga krijgen omdat het best handig kan zijn.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 21:28:21 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_171821089
Kun je hem niet stallen met een waterdichte hoes?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_171821295
Gewoon buiten zetten met een hoes erover, aan de ketting leggen en de goedkoopste verzekering nemen. Hoeveel betaal je nu aan verzekering?

Boodschappen zijn ook handig in een scooter buddy trouwens.
pi_171821634
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:34 schreef schnitzel01 het volgende:
Gewoon buiten zetten met een hoes erover, aan de ketting leggen en de goedkoopste verzekering nemen. Hoeveel betaal je nu aan verzekering?

Boodschappen zijn ook handig in een scooter buddy trouwens.
Heb op het moment een vrij dure verzekering van ongeveer ¤ 25,- per maand met alles erop en eraan want hij stond dagelijks in Amsterdam en was nieuw. Wil nu voor een goedkopere gaan kijken als ik hem hou.
pi_171821655
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:28 schreef goed_volk het volgende:
Kun je hem niet stallen met een waterdichte hoes?
Dat kan! Zat ik inderdaad ook nog over na te denken..
pi_171865534
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:42 schreef coscha het volgende:

[..]

Heb op het moment een vrij dure verzekering van ongeveer ¤ 25,- per maand met alles erop en eraan want hij stond dagelijks in Amsterdam en was nieuw. Wil nu voor een goedkopere gaan kijken als ik hem hou.
Anwb 90 euro per jaar geloof ik
pi_171865891
Een twee jaar oude scooter gaat sowieso niet meer zo lang mee. Tenminste mijne was nieuw en na 2 jaar en 20k oid op de teller helemaal op maar ja ik reed ook wel boven gemiddeld denk ik. Als die twee jaar oud is dan boeit t toch niet zo veel? Of zijn die dingen zo veel waard geworden tegenwoordig?
pi_171868766
^ Manianman: Dat is wel oké!

@Bas_Verstappen: waarom zou hij na 2 jaar niet meer goed zijn? Ik heb nu bijna 10k op de teller, maar mijn vorige scooter was na 5 jaar ook nog prima hoor.
pi_171875304
Roesten is voornamelijk een gebrek aan onderhoud. Goed invetten en vocht en zuurstof weghouden. Dan kan je 'm stallen of gebruiken.
1 + 1 = blauw
pi_171875533
Je kan hem toch ook gewoon schorsen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')