abonnement Unibet Coolblue
pi_171819466
Goedenavond,

Kwam wat nieuws tegen over een hitman "demo", en moest denken aan een jaar of 20 terug. Toen kochten we in de Maxis (?) soms zo'n blauw cd'tje. Daar stonden dan een stuk of 20 games op, allemaal demo's.

Het was een reeks, denk ik. Je had dus een cd met adventure game demo's, met puzzles, volgens mij waren er een paar categorieën.

Iemand enig idee welke cd's ik het over heb? Leek me leuk om de game-lijst eens op te zoeken en te kijken wat ik toen nog maar speelde :)
  dinsdag 20 juni 2017 @ 21:03:24 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_171820224
Twilight?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_171821229
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:03 schreef Harvest89 het volgende:
Twilight?
Haha, die kwamen later ja, via de 'buurman' verder op, voor 10 gulden ofzo :P

MAAR heb de kelder overhoop gehaald en heb nog één van de cd's kunnen vinden. Deze stond zelfs nog op marktplaats tijdje terug, blijkbaar. CD zelf is/was blauw. Nu nog de (naam van de) andere cd vinden, want de pacman cd was niet echt m'n ding. Iemand toevallig ook bekend mee, deze serie?

pi_171821475
Kruidvat had ook van die cd'tjes. Jazz Jackrabbit weet ik daar nog van
pi_171821613
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Kruidvat had ook van die cd'tjes. Jazz Jackrabbit weet ik daar nog van
:D Die titel toverde een glimlach op m'n gezicht _O-
Was ook nog een versie 2 van denk ik zelfs?!

Die heb ik veel gespeeld ja, zal eens kijken of die nog werkend te krijgen is op een nieuwerwetse pc.
pi_171821844
Ik had er eentje met 30 demo's met ruimte en sci-fi als thema.

The orion conspiracy herinner ik me nog goed. Een spectaculair zorgvuldig geschreven point en click adventure met een sterk plot en mooie omgevingen en CGI.



Toen ik de volledige versie kocht bleek het een oersaaie draak van een game met een verschrikkelijke hoeveelheid wandelingen door saaie gangen. :%

Bedankt voor het luisteren.
-nee-
pi_171822128
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:47 schreef Marsenal het volgende:
Ik had er eentje met 30 demo's met ruimte en sci-fi als thema.

The orion conspiracy herinner ik me nog goed. Een spectaculair zorgvuldig geschreven point en click adventure met een sterk plot en mooie omgevingen en CGI.

[ afbeelding ]

Toen ik de volledige versie kocht bleek het een oersaaie draak van een game met een verschrikkelijke hoeveelheid wandelingen door saaie gangen. :%

Bedankt voor het luisteren.
Ja echt, die shareware cd's was ook gewoon pure oplichterij als ik er nu terug aan denk. Blijkbaar werden ze (later?) vaak gratis bij van die gamemagazines gestopt. Was altijd jaloers op maatje van me, die had een abonnement op Power Unlimited als ik me niet vergis. Maar mijn gamecollectie was niet groter dan dit soort shareware cd's, waar m'n ouders ook echt voor betaalden. Steeds dezelfde levels, keer op keer, maar ik wist niet beter :')

Kwam dit tegen, staan heel veel verzamel cd's op, en je kunt de iso zo downloaden. Nog geen Nederlandse titel gevonden, maar zal eens rondneuzen:
https://archive.org/details/cdbbsarchive
pi_171822333
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:55 schreef VleugelSpeler het volgende:

[..]

Ja echt, die shareware cd's was ook gewoon pure oplichterij als ik er nu terug aan denk. Blijkbaar werden ze (later?) vaak gratis bij van die gamemagazines gestopt. Was altijd jaloers op maatje van me, die had een abonnement op Power Unlimited als ik me niet vergis. Maar mijn gamecollectie was niet groter dan dit soort shareware cd's, waar m'n ouders ook echt voor betaalden. Steeds dezelfde levels, keer op keer, maar ik wist niet beter :')

Kwam dit tegen, staan heel veel verzamel cd's op, en je kunt de iso zo downloaden. Nog geen Nederlandse titel gevonden, maar zal eens rondneuzen:
https://archive.org/details/cdbbsarchive
Oh das wel een blast from the past. Ik had die Duke Nukem zooi met mods en total conversions ook vaak. Wat een troep eigenlijk. :P

Bij ons werd er zo min mogelijk uitgegeven aan games, dus was ook een beeje schrapen af en toe, maar dit soort dingetjes kwamen vaak voorbij. :7
-nee-
  dinsdag 20 juni 2017 @ 22:06:32 #9
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_171822504
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:47 schreef Marsenal het volgende:
Ik had er eentje met 30 demo's met ruimte en sci-fi als thema.

The orion conspiracy herinner ik me nog goed. Een spectaculair zorgvuldig geschreven point en click adventure met een sterk plot en mooie omgevingen en CGI.

[ afbeelding ]

Toen ik de volledige versie kocht bleek het een oersaaie draak van een game met een verschrikkelijke hoeveelheid wandelingen door saaie gangen. :%

Bedankt voor het luisteren.
hahaha dat is net als dat je naar de Digros gaat en dan zo een cadeau verpakking speciaal biertjes koopt. En dan bij de Macdonald's aan het eind van de drive truh gaat zitten drinken in je eentje zonder iets te kopen bij de Macdonald's.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 00:55:28 #10
2651 svann
night-hawk
pi_172058331
Op zolder, ergens in een donker hoekje, moet nog een grote stapel demo-cd's liggen.
Bij de volgende opruimronde zijn ze voor een antiquiteitennerd.

Nu heb ik net Windows 3.1 in de DOSbox geïnstalleerd.
Dat geluid bij de opstart: tadaaaa! Prachtig.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_172058441
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:40 schreef VleugelSpeler het volgende:
Toen kochten we in de Maxis (?) soms zo'n blauw cd'tje. Daar stonden dan een stuk of 20 games op, allemaal demo's.
Geen idee. Ik heb hier wel nog een cd/dvd liggen met blauw en zwart erop. Stealth volgens mij. Dat waren geen demo's maar redelijk complete spellen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172163534
Die CD-roms van die serie uit de 2e post lagen destijds echt overal. Vrienden van me hadden tientallen van die dingen. Zaten af en toe best leuke shareware games tussen (Sky Roads, Raptor, Wacky Wheels, Theme Park en DOOM natuurlijk). Beste Shareware CD kwam uit 97 met o.a. Outlaws (Lucasarts), Blood en Chasm erop. Veel plezier voor 7,95...
pi_172190837
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 14:00 schreef C2000 het volgende:
Die CD-roms van die serie uit de 2e post lagen destijds echt overal. Vrienden van me hadden tientallen van die dingen. Zaten af en toe best leuke shareware games tussen (Sky Roads, Raptor, Wacky Wheels, Theme Park en DOOM natuurlijk). Beste Shareware CD kwam uit 97 met o.a. Outlaws (Lucasarts), Blood en Chasm erop. Veel plezier voor 7,95...
Klopt. Ik heb er vroeger ook tientallen gehad. Toen kon je ze ook bij de Vobis en Dynabyte kopen voor 5 gulden ofzo. En dan had je weken tot maanden plezier van die paar levels per game.
  woensdag 5 juli 2017 @ 15:40:50 #14
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_172190908
https://archive.org/details/cdbbsarchive&tab=collection

Hier staat een shitload aan shareware cds om te downloaden *O*
pi_172191040
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:55 schreef VleugelSpeler het volgende:

[..]

Nederlandse titel gevonden, maar zal eens rondneuzen:
https://archive.org/details/cdbbsarchive
https://archive.org/detai(...)Sorter%3A%22Dutch%22
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 5 juli 2017 @ 16:51:30 #16
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_172192770
:D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_172938847
Dixons had ook demo cd's. Heb via die GTA 1 voor het eerst kennis mee gemaakt.
pi_173785214
Wij hadden hier ook niet anders, en ik wist ook niet beter :')

Mijn eerste volledige game was Full Throttle toen ik een tiener was, lol
pi_173790498
Ik heb nog een heleboel van die oude Pc Zone demo cd's liggen die je er maandelijks bij kreeg. Daarna kwam er nog een nieuw blad over PC gaming uit waar ik heel enthousiast over was (en ook cd's met demo's en mods meegaf) maar die hield het helaas niet zo lang vol. En ik ben de naam vergeten ;(

Heb counterstrike destijds nog van zo'n cd gekregen. Dat downloaden was met m'n modem destijds geen optie dus ik was blij :P
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')