abonnement Unibet Coolblue
pi_171816780
Goedendag,

Topic-heel-veel-en-nog-wat over dit onderwerp, maar ik zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer. Mijn huidige ASUS-laptop loopt op zijn laatste benen, derhalve ben ik op zoek naar een nieuwe. Qua wensen heb ik tot nu toe het volgende:
• budget zo rond de ¤ 900;
• minimaal 17 inch (laptop is voor thuisgebruik);
• inclusief optische drive;
• SSD is een pré, vanwege opstartsnelheid.

Verder geen specifieke eisen, eigenlijk zoek ik de beste c.q. meest complete laptop voor mijn budget, op basis van de specificaties en prestaties :) ^O^

Na wat neuzen met diverse keuzehulpen kwam ik op de HP 17-x146nd ( Tweakers / Laptopshop.nl )

De vraag is dus, zijn er met mijn wensen betere / completere laptops te krijgen dan bovenstaande? c_/
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_171816871
HP's worden vaak wel extreem heet, geen idee of deze er ook last van heeft.
pi_171819043
Hier heb je alle 17" laptops met een SSD op een rijtje:
https://tweakers.net/cate(...)Vbrdnm0wcEODSOM-b5Bw

Eventueel merken uit of aan zetten, hoewel ik absoluut geen fan ben van HP. Veel teveel reparaties aan veel teveel modellen. En idd, hitteproblemen, al een jaar of 10 zelfs.
pi_171824630
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:29 schreef NightH4wk het volgende:
HP's worden vaak wel extreem heet, geen idee of deze er ook last van heeft.
Ook met Intel processors of alleen AMD? Deze staan erom bekend dat ze heet worden. Heb zelf een HP en hier totaal geen last van.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:24 schreef oheng het volgende:
Hier heb je alle 17" laptops met een SSD op een rijtje:
https://tweakers.net/cate(...)Vbrdnm0wcEODSOM-b5Bw

Eventueel merken uit of aan zetten, hoewel ik absoluut geen fan ben van HP. Veel teveel reparaties aan veel teveel modellen. En idd, hitteproblemen, al een jaar of 10 zelfs.
Kun je dit toelichten? Ik heb hier totaal geen last van namelijk.

Ontopic: Ik zelf zou voor HP gaan, maar ik wacht graag de reacties van bovenstaande heren af om mijn mening eventueel bij te stellen,.
IT'er in hart en nieren
pi_171828482
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 23:04 schreef PascalDutch het volgende:

[..]

Ook met Intel processors of alleen AMD? Deze staan erom bekend dat ze heet worden. Heb zelf een HP en hier totaal geen last van.

[..]

Kun je dit toelichten? Ik heb hier totaal geen last van namelijk.

Ontopic: Ik zelf zou voor HP gaan, maar ik wacht graag de reacties van bovenstaande heren af om mijn mening eventueel bij te stellen,.
Ik repareer die dingen (o.a.) voor mijn werk. Dit is ook iets wat vrij algemeen bekend is. Natuurlijk is het mogelijk dat je een HP hebt die het goed doet, maar ik zie de afegelopen 15 jaar meer uitval dan bijvoorbeeld bij Toshiba, Asus, Apple, Dell of Lenovo.
pi_171828885
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 08:08 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik repareer die dingen (o.a.) voor mijn werk. Dit is ook iets wat vrij algemeen bekend is. Natuurlijk is het mogelijk dat je een HP hebt die het goed doet, maar ik zie de afegelopen 15 jaar meer uitval dan bijvoorbeeld bij Toshiba, Asus, Apple, Dell of Lenovo.
Oké, nooit geweten. Nooit van gehoord ook, weer wat geleerd :)
IT'er in hart en nieren
  Eindredactie Games woensdag 21 juni 2017 @ 09:09:42 #7
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_171829148
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 08:44 schreef PascalDutch het volgende:

[..]

Oké, nooit geweten. Nooit van gehoord ook, weer wat geleerd :)
De opmerking "Het is mogelijk dat je een HP hebt die het goed doet" is ook nogal overtrokken, alsof dat de uitzondering is. Kan heel goed zo zijn dat HP statistisch gezien vaker problemen heeft, maar dat verketteren van bepaalde merken zou ik altijd met een korreltje zout nemen. Beoordeel ze op individuele basis (type), niet op merk of op anekdotisch bewijs.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_171829508
quote:
7s.gif Op woensdag 21 juni 2017 09:09 schreef 2dope het volgende:

[..]

De opmerking "Het is mogelijk dat je een HP hebt die het goed doet" is ook nogal overtrokken, alsof dat de uitzondering is. Kan heel goed zo zijn dat HP statistisch gezien vaker problemen heeft, maar dat verketteren van bepaalde merken zou ik altijd met een korreltje zout nemen. Beoordeel ze op individuele basis (type), niet op merk of op anekdotisch bewijs.
Doe ik ook niet. Er zijn zat mensen die Asus laptops superieur vinden aan HP bijvoorbeeld. Ik baseer mijn mening op basis van ervaring (zeker met laptops) en mijn ervaring met HP is gewoon erg goed, Asus dan weer niet bijvoorbeeld. Ik had alleen nog nooit gehoord dat HP's oververhit raken dus ik was nieuwsgierig naar de onderbouwing.
IT'er in hart en nieren
pi_171830011
Bij HP maakt het nogal uit of je de consumentenlijn of de zakelijke lijn neemt.
Zakelijk is goed, consumentenlijn een stuk minder en voor de meeste consumenten zou ik dan ook Asus aanraden.
pi_171830050
HP nemen en alle bloatware eraf gooien
pi_171830200
HP laptops worden warm, je kan beter voor een ander merk gaan. Heb mijn HP laptop 2x moeten opsturen voor reparatie ivm doorgebrande moederbord. Zou zelf voor asus of toshiba gaan, wel alle bloatware eraf gooien.
pi_171833546
quote:
7s.gif Op woensdag 21 juni 2017 09:09 schreef 2dope het volgende:

[..]

De opmerking "Het is mogelijk dat je een HP hebt die het goed doet" is ook nogal overtrokken, alsof dat de uitzondering is.
Je moet een zin niet zo uit zijn verband rukken. In de volgende zin zeg ik letterlijk: ", maar ik zie de afegelopen 15 jaar meer uitval dan bijvoorbeeld bij Toshiba, Asus, Apple, Dell of Lenovo. "

HP heeft meer uitval, en ja ook de Probooks en de Elite's. Als er een Probook gekocht wordt, weet ik al van tevoren dat die een verhoogde kans op problemen gaat geven binnen 3 jaar. En dode moederborden zijn idd een vrij veel voorkomende reparatie bij HP.

En mijn grote probleem is dat je veel betaald voor vrij weinig bedrijfszekerheid. Iets waar ik me bij Apple met hun crappy Foxconn moederborden ook enorm aan stoor. Het is geen topkwaliteit, maar je betaald wel topkwaliteit prijzen.

Ik zou wat rapporten kunnen opsporen, maar eigenlijk interesseert me het wat te weinig, sorry. Iedereen denkt maar wat hij wil, en als een merk je goed bevalt, prima. Hell, ik ken zelfs mensen die keer op keer mazzel hebben met Acer.
pi_171833856
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:14 schreef oheng het volgende:

HP heeft meer uitval, en ja ook de Probooks en de Elite's. Als er een Probook gekocht wordt, weet ik al van tevoren dat die een verhoogde kans op problemen gaat geven binnen 3 jaar. En dode moederborden zijn idd een vrij veel voorkomende reparatie bij HP.
Bij mijn grootste klant (40.000+ werkplekken) zijn ze een kleine 2 jaar geleden overgestapt van Lenovo naar HP, resultaat 30% minder uitval. Bij andere grote klanten zie je hetzelfde en als er een pc problemen geeft dan is HP ook sneller ter plekke als dat Lenovo dat was.

Met je opmerking over Acer geeft je wat mij betreft ook wel aan dat je in het vorige decennium bent blijven hangen, ja ze maken ook nog steeds troep maar de duurdere lijnen zijn tegenwoordig prima, net zoals bij HP, Dell, Lenovo en ga zo maar door.
pi_171833903
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:30 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bij mijn grootste klant (40.000+ werkplekken) zijn ze een kleine 2 jaar geleden overgestapt van Lenovo naar HP, resultaat 30% minder uitval. Bij andere grote klanten zie je hetzelfde en als er een pc problemen geeft dan is HP ook sneller ter plekke als dat Lenovo dat was.

Met je opmerking over Acer geeft je wat mij betreft ook wel aan dat je in het vorige decennium bent blijven hangen, ja ze maken ook nog steeds troep maar de duurdere lijnen zijn tegenwoordig prima, net zoals bij HP, Dell, Lenovo en ga zo maar door.
Als je een beperkt aantal modellen hebt, dan kan het inderdaad zo zijn dat je minder uitval hebt. Maar dat zegt weinig over het gehele productaanbod.
pi_171833993
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:32 schreef oheng het volgende:

[..]

Als je een beperkt aantal modellen hebt, dan kan het inderdaad zo zijn dat je minder uitval hebt. Maar dat zegt weinig over het gehele productaanbod.
Verschillende van probook tot Zbooks en gezien mijn ervaring kan ik prima stellen dat de zakelijke HP lijn tegenwoordig tot de top behoort en zeker Toshiba en Lenovo achter zich laat.

Bouwkwaliteit van de laptops van HP zijn ten opzichte van de huidige Lenovo (thinkpad series) ook stukken beter maar dat is vooral omdat bij Lenovo de bouwkwaliteit fors omlaag is gegaan.
  Eindredactie Games woensdag 21 juni 2017 @ 13:45:52 #16
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_171834151
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:14 schreef oheng het volgende:

[..]

Je moet een zin niet zo uit zijn verband rukken. In de volgende zin zeg ik letterlijk: ", maar ik zie de afegelopen 15 jaar meer uitval dan bijvoorbeeld bij Toshiba, Asus, Apple, Dell of Lenovo. "
Er wordt niets uit zijn verband gerukt, het is een letterlijk citaat. Zoals je kunt lezen geef ik daarna ook gewoon toe dat het heel goed kan dat merk A statistisch gezien meer uitval heeft dan merk B :)
quote:
HP heeft meer uitval, en ja ook de Probooks en de Elite's. Als er een Probook gekocht wordt, weet ik al van tevoren dat die een verhoogde kans op problemen gaat geven binnen 3 jaar. En dode moederborden zijn idd een vrij veel voorkomende reparatie bij HP.

En mijn grote probleem is dat je veel betaald voor vrij weinig bedrijfszekerheid. Iets waar ik me bij Apple met hun crappy Foxconn moederborden ook enorm aan stoor. Het is geen topkwaliteit, maar je betaald wel topkwaliteit prijzen.
Nog steeds geen reden om een heel merk bij voorbaat af te schrijven, en het blijft allemaal anekdotisch. Als je nu specifieke types/batches zou noemen wordt het een ander verhaal. Tot die tijd zijn het vrij overdreven generalisaties.
quote:
Ik zou wat rapporten kunnen opsporen, maar eigenlijk interesseert me het wat te weinig, sorry. Iedereen denkt maar wat hij wil, en als een merk je goed bevalt, prima. Hell, ik ken zelfs mensen die keer op keer mazzel hebben met Acer.
Nee, bespaar je vooral de moeite want het interesseert mij ook niets.

Dat is precies wat ik bedoel, 'vroegah' werd er van Acer standaard gezegd 'moet je niet kopen, is rotzooi'. Ik heb 2 Acer-laptops gehad die beide twee keer zo lang meegingen als m'n Asus en m'n Lenovo. Ook anekdotisch dus vrij zinloze informatie verder. Dat jij het dan onder "mazzel" schaart dat mensen hun Acer niet vroegtijdig kapot is gegaan is wederom een enorm overdreven generalisatie.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_171885268
heb na wat verder zoeken, spitten en zoekhulpen deze laptop gevonden:
https://www.alternate.nl/(...)html/product/1277711?

17,3 inch / i7 / 8GB / 128GB SSD + 500GB HDD / GTX 950M

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_171885555
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:17 schreef ReMcOrE het volgende:
heb na wat verder zoeken, spitten en zoekhulpen deze laptop gevonden:
https://www.alternate.nl/(...)html/product/1277711?

17,3 inch / i7 / 8GB / 128GB SSD + 500GB HDD / GTX 950M

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verbaas me er een beetje over dat deze laptop DDR3 geheugen heeft (circa drie jaar oud) en geen DDR4 wat tegenwoordig de standaard is. Verder blijf ik bij mijn punt dat Asus slechte behuizingen maakt. Op dat na, ziet het er prima uit.
IT'er in hart en nieren
pi_171885754
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:30 schreef PascalDutch het volgende:

[..]

Verbaas me er een beetje over dat deze laptop DDR3 geheugen heeft (circa drie jaar oud) en geen DDR4 wat tegenwoordig de standaard is. Verder blijf ik bij mijn punt dat Asus slechte behuizingen maakt. Op dat na, ziet het er prima uit.
slecht in welk opzicht? snel krassen / beschadigingen, of vingerafdrukken e.d.?
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_171885904
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:41 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

slecht in welk opzicht? snel krassen / beschadigingen, of vingerafdrukken e.d.?
Scharnierpunten welke stuk gaan, behuizing welke kapot gaat/scheurt, gewoon erg gammel over het algemeen is mijn ervaring. Maargoed, ook hier zullen de meningen over verschillen dus ga niet af op alleen mijn ervaringen/mening maar wacht de ervaring van de heren boven mij ook even af.
IT'er in hart en nieren
  Eindredactie Games vrijdag 23 juni 2017 @ 14:59:37 #21
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_171885995
Ik vind die behuizing ook niet echt je van het, maar als 'ie voor het overgrote deel op dezelfde plek blijft staan zou me dat een stuk minder interesseren.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')