abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 juni 2017 @ 16:11:49 #1
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_171814211
quote:
Politie Londen onderzoekt link dode en inrijden busje op moskeegangers

De Londense politie onderzoekt of er een verband is tussen het dodelijke slachtoffer dat viel in het Londense Finsbury Park en het inrijden met een witte bestelbus op moskeegangers op diezelfde locatie. De politie zegt maandag in een verklaring dat het slachtoffer al werd behandeld toen het incident met een bestelbusje plaatsvond.

De man aan wie eerste hulp werd verleend, bezweek later aan zijn verwondingen. De politiechef zegt dat er wordt onderzocht wat de relatie is tussen de dood van de man en het incident, maar dat het nu nog te vroeg is om een definitief verband te leggen.

Het inrijden op moskeegangers gebeurde op Seven Sisters Road in het stadsdeel Finsbury Park. De politie kreeg rond 0.20 uur (lokale tijd) melding van het incident. Zeker is dat bij de aanval tien gewonden zijn gevallen. Twee personen verkeren in levensgevaar.

De politie doet onderzoek en zegt dat de zaak wordt behandeld als een terroristische daad "omdat het daar alle kenmerken van heeft".

"Het motief van de dader is echter nog niet zeker en wij blijven alle opties bekijken", aldus een politiechef. De Britse premier Theresa May heeft eerder laten weten dat de zaak wordt behandeld als een "potentiële terroristische aanval".

Woedende menigte ziet arrestatie verdachte inrijden moskeegangers Londen Politie arresteert verdachte inrijden moskeegangers te midden van woedende menigte
Aanhouding
De bestuurder van de bestelbus kon snel na het incident worden aangehouden. De 48-jarige man die ter plaatse werd gearresteerd, zat in het busje. Hij werd eerst door omstanders in bedwang gehouden en daarna aan de politie overgedragen. De verdachte is naar een ziekenhuis gebracht.

De man schreeuwde volgens ooggetuigen: ''Ik ga alle moslims vermoorden''. Britse media meldden voorts dat ooggetuigen hem hoorden roepen, nadat hij op mensen was ingereden: ''Ik heb mijn aandeel geleverd''.

De moskee heeft in een verklaring laten weten dat de gemeenschap zich al tientallen jaren inzet voor vreedzaamheid en tolerantie in Finsbury Park. ''We veroordelen elke daad van haat en deze poging onze geweldige gemeenschap te verscheuren.''
quote:
May na aanslag: haat en boosaardigheid zullen nooit overwinnen

De Britse premier May heeft met afschuw gereageerd op de nieuwe aanslag die Londen vannacht heeft getroffen. "Dit soort haat en boosaardigheid zal nooit overwinnen", zei ze op een persconferentie.

May zei dat de aanval van vannacht net zo ziekmakend is als de aanslagen van de afgelopen tijd, maar dit keer gericht tegen Britse moslims. Ze benadrukte dat het er voorlopig op lijkt dat de dader alleen handelde.

Bewoners van Londen in gesprek met een agent op de plek van de aanslag AFP
De aanslag werd gepleegd rond 01.00 uur Nederlandse tijd, dicht bij een moskee in Noord-Londen. De autoriteiten gaan uit van een terroristische aanslag, al hebben ze zich nog niet uitgelaten over het motief en de achtergrond van de dader. Een man van 48 is aangehouden.

Een grote bestelbus reed in op voetgangers die de moskee net hadden verlaten na een ramadan-gebed. Eén moskeeganger kwam om het leven en tien mensen raakten gewond. Twee van hen zijn er slecht aan toe. Alle slachtoffers zijn moslims.

Overigens staat nog niet voor 100 procent vast waaraan het dodelijke slachtoffer is overleden. Op het moment dat de aanslag werd gepleegd, waren omstanders volgens de politie bij die persoon al eerste hulp aan het verlenen. De precieze doodsoorzaak wordt nog onderzocht.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 20 juni 2017 @ 16:13:07 #2
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_171814237
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 16:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mensen doodrijden met vrachtwagens door kerstmarkten, bruggen en winkelstraten ook niet. Mensen opblazen in metro's en op vliegvelden ook niet.
Mensen aanvallen met kapmessen ook niet.

Wat is je punt?
Geloof het of niet, maar er zijn zat mensen die geweld uit beide kampen van extremisten veroordelen. Sterker nog, ik vind het erg hypocriet om alleen het geweld uit 1 kamp te veroordelen en dat uit het andere niet.

p.s. je moet wel een nieuw topic openen he..
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_171815384
quote:
Zoon van verhuurder bestelwagen die werd gebruikt bij aanslag: "Jammer dat we geen tanks of pletwalsen verhuren"

De zoon van de zaakvoerder van het verhuurbedrijf dat de bestelwagen verhuurde waarmee een man eergisteren een groep moslims neermaaide in Londen heeft voor ophef gezorgd. "Jammer dat we geen tanks of pletwalsen verhuren", klonk het op zijn Facebookprofiel. In Groot-Brittannië is het aantal meldingen van rechts extremisme bij de overheid het voorbije jaar met 30% gestegen.
De 47-jarige Darren Osborne -vader van vier- is de man die de gehuurde bestelwagen huurde in Wales, ermee naar Londen reed en er op een groep moslims nabij de moskee van Finsbury Park inreed. Daarbij overleed een man en raakten acht anderen gewond.

Richard Gear Evans, zoon van de baas van het verhuurbedrijf Pontyclun Van Hire, reageerde op Facebook als volgt op steunbetuigingen: "Het is het bedrijf van mijn pa, het is een schande dat hij geen pletwalsen of tanks verkoopt, daarmee kan je de klus netjes klaren." De man, die als vrachtwagenchauffeur aan de bak komt, beklemtoonde dat zijn vader niets heeft te maken met de aanslag.

De dader van wat premier May een terreuraanslag noemde, werd gearresteerd nadat hij "ik ga alle moslims vermoorden" had geroepen.

Het terreurwaarschuwingskantoor van de overheid ontving na de aanslag in Finsbury Park wel meer meldingen van mensen die de aanslag verheerlijken. Zo wemelde het op de Facebookpagina van de extreemrechtse partij Britain First van de laaghartige commentaren.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)alsen-verhuren.dhtml
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:09:16 #4
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_171815446
quote:
Genoeg mensen zijn dat gewoon met 'm eens, vrees ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 20-06-2017 20:34:52 ]
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_171815854
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:47 schreef Xa1pt het volgende:Zonder domme tokkies waren de "extreem-rechtse" en populistische partijen echt niet zo groot geworden.
De overheden hebben dat veel te lang door laten etteren.
Ja, dat geloof je zelf ?
Gelijk alle kritiek tegen immigranten en de islam de kop indrukken en zorgen dat er geen tegengeluid komt, Is dat de oplossing volgens jou ?

Dat kun je wel zien in Duitsland, waar alle kritiek gelijk wordt in de extreemrechtse hoek wordt gedrukt.
De echte extreemrechtse groeperingen zijn daar dan ook veel meer vertegenwoordigd dan in Nederland, dat komt omdat de middenweg daar ontbreekt.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:32:58 #6
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_171815888
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

:')
Dat is hoe de anti islam groepen altijd reageren op islamitisch gemotiveerde aanslagen. Ik dacht laat ik dan maar hetzelfde doen.
Sisco Certified
pi_171815897
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:32 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Dat is hoe de anti islam groepen altijd reageren op islamitisch gemotiveerde aanslagen. Ik dacht laat ik dan maar hetzelfde doen.
Daarom krijg je eenzelfde behandeling als die figuren. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:35:45 #8
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_171815925
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Daarom krijf je eenzelfde behandeling als die figuren. :')
Het verschil is alleen dat ik niet serieus zo denk en dat mijn comment het doel had om die mensen te laten beseffen dat een hele groep over een kam scheren niet goed is en dat het ook jou kan overkomen.
Sisco Certified
pi_171815931
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 16:43 schreef Falco het volgende:De moskeebeschieting in Quebec, die aanval in Portland, de moordenaar van Jo Cox en Anders Breivik vergeten
Breivik en de moord op Jo Cox hoort niet in dit rijtje thuis, dat was niet tegen de islam gericht
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:38:20 #10
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_171815971
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:36 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Breivik en de moord op Jo Cox hoort niet in dit rijtje thuis, dat was niet tegen de islam gericht
Niet alle islamitische terrorisme is tegen het westen/christenen of whatever gericht. Je argument slaat dus nergens op. Waarom zou het niet meetellen als de slachtoffers niet moslims zijn :')
Sisco Certified
pi_171815977
quote:
Lekker slim wel. Zo maak je betrokkenheid nogal vermoedelijk :').
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:40:54 #12
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_171816005
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Lekker slim wel. Zo maak je betrokkenheid nogal vermoedelijk :').
Niet alleen dat, maar heel de wereld weet in potentie nu hoe je gedachtegang is. Kan nooit goed uitpakken voor hem.
Sisco Certified
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:41:57 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171816033
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Lekker slim wel. Zo maak je betrokkenheid nogal vermoedelijk :').
Of juist helemaal niet..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_171816041
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:40 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Niet alleen dat, maar heel de wereld weet in potentie nu hoe je gedachtegang is. Kan nooit goed uitpakken voor hem.
Dat ook inderdaad. Daarom overigens wel apart dat de dader bij voornaam en achternaam genoemd is.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:42:57 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171816046
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:36 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Breivik en de moord op Jo Cox hoort niet in dit rijtje thuis, dat was niet tegen de islam gericht
Breivik zijn daad was niet op de islam gericht? Hij is geen moskee binnengelopen nee, maar voor de rest:

quote:
Just a few hours before detonating the bomb, Breivik emailed a 1,500-page manifesto to 1,000 recipients, in which he said that we were at war with Muslims and multiculturalism and that the slaughter of the campers was meant to be a wake-up call. He also uploaded to YouTube a 12-minute video that revealed, with propagandistic simplicity, what was about to happen in Europe: the Muslim invasion.
pi_171816189
Hebben ze het nou nog steeds over dit incidentje? :O
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_171816275
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of juist helemaal niet..
Ja, zo kan je het ook lezen idd.
pi_171816288
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:51 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Hebben ze het nou nog steeds over dit incidentje? :O
Is deze aanslag van minder belang dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171816360
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Is deze aanslag van minder belang dan?
Minder dan wat?
pi_171816510
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Is deze aanslag van minder belang dan?
Persoonlijk interesseert het me geen reet wat er daar gebeurd is.. Vind het heerlijke tv om naar te kijken. Maar het wordt zo saaiiiiiiiiiiiiiii. In de tussentijd is er alweer een andere aanslag in Parijs geweest.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_171816567
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:31 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, dat geloof je zelf ?
Gelijk alle kritiek tegen immigranten en de islam de kop indrukken en zorgen dat er geen tegengeluid komt, Is dat de oplossing volgens jou ?

Dat kun je wel zien in Duitsland, waar alle kritiek gelijk wordt in de extreemrechtse hoek wordt gedrukt.
De echte extreemrechtse groeperingen zijn daar dan ook veel meer vertegenwoordigd dan in Nederland, dat komt omdat de middenweg daar ontbreekt.
Nee, dat is feitelijk zo. Of heb je wel eens hoogopgeleide mensen vooraan zien staan bij een protest tegen asielzoekerscentra of opvang?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:11:27 #22
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171816571
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:42 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat ook inderdaad. Daarom overigens wel apart dat de dader bij voornaam en achternaam genoemd is.
Dat is in Engeland standaard.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171816603
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

Minder dan wat?
De andere aanslagen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171816612
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:08 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Persoonlijk interesseert het me geen reet wat er daar gebeurd is.. Vind het heerlijke tv om naar te kijken. Maar het wordt zo saaiiiiiiiiiiiiiii. In de tussentijd is er alweer een andere aanslag in Parijs geweest.
Er zit een knop op je TV. ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171816894
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:42 schreef Twiitch het volgende:
Breivik zijn daad was niet op de islam gericht? Hij is geen moskee binnengelopen nee, maar voor de rest:
Hij kan nog zoveel boeken schrijven en YouTube filmpjes plaatsen over de islam.
Maar die aanslag van Breivik was niet tegen de islam gericht.

Dan had ie dat inderdaad bij een moskee ofzo moeten doen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:11 schreef Xa1pt het volgende:Nee, dat is feitelijk zo. Of heb je wel eens hoogopgeleide mensen vooraan zien staan bij een protest tegen asielzoekerscentra of opvang?
Nee, die staan als makke schapen te wachten wat er komen gaat.
En jaren laten denken ze "hoe kon het toch allemaal gebeuren ?"
pi_171816981
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:31 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, die staan als makke schapen te wachten wat er komen gaat.
En jaren laten denken ze "hoe kon het toch allemaal gebeuren ?"
Dan klopt het toch?
pi_171817035
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:31 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, die staan als makke schapen te wachten wat er komen gaat.
En jaren laten denken ze "hoe kon het toch allemaal gebeuren ?"
Nee die krijgen consequenties, zij houden zich publieke afzijdig omdat een ieder wie iets vertegenwoordigt zich in de kijker speelt voor aanvallen op zijn positie.
pi_171817152
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:39 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nee die krijgen consequenties, zij houden zich publieke afzijdig omdat een ieder wie iets vertegenwoordigt zich in de kijker speelt voor aanvallen op zijn positie.
:')
pi_171817184
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
Ik begrijp dat dat moeilijk te bevatten is vanuit vrankrijk.
pi_171817205
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:48 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik begrijp dat dat moeilijk te bevatten vanuit vrankrijk.
Neuh, dat soort complottheorieeën zijn niet voor niets complottheorieeën.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 18:54:52 #31
249559 crew  Lavenderr
pi_171817293
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat is feitelijk zo. Of heb je wel eens hoogopgeleide mensen vooraan zien staan bij een protest tegen asielzoekerscentra of opvang?
Misschien heeft het er mee te maken dat die zelden of nooit er naast wonen?
pi_171817340
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_171817350
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien heeft het er mee te maken dat die zelden of nooit er naast wonen?
Onzin, zelfs in Wassenaar zit een AZC en een aantal zitten middenin een stad.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:59:44 #34
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_171817383
quote:
Sinds wanneer is Paul Joseph Watson relevant?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_171817388
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onzin, zelfs in Wassenaar zit een AZC en een aantal zitten middenin een stad.
Denk je niet dat immigranten vaker in wijken met lager opgeleiden gaan wonen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171817437
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Denk je niet dat immigranten vaker in wijken met lager opgeleiden gaan wonen?
Vast wel, en voor laagopgeleiden vormen immigranten eerder een bedreiging dan voor hoger opgeleiden. Maar geweld is ook iets wat zich vaker onder lageropgeleiden voordoet, dus als we geen domme tokkies hadden dan was dat er ook niet.
pi_171817597
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:59 schreef Falco het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Paul Joseph Watson relevant?
Sinds hij vertelt waar het op staat en daar honderdduizenden kijkers mee trekt. Vooral dit soort hypocrisie is fascinerend:


... was de reactie na de zoveelste moslim-terreuraanslag, deze keer in Manchester.


... was de reactie van dezelfde man na de terreurdaad van een blanke man, gericht op moslims.

Kan iemand mij uitleggen wat er omgaat in het hoofd van dit soort verknipte figuren? Op FOK! lopen ook dit soort idioten rond. Wat is dit? Gewoon mentaal gestoord? Doorgeslagen zelfhaat? Fanatieke, zo niet extremistische politieke correctheid?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:15:42 #38
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_171817663
Ik haat zulke mensen. :r
Zou ik best willen slaan ook.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_171817768
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sinds hij vertelt waar het op staat
Dat is eerder een reden om niet te kijken dan wel, want zeggen waar het op staat staat tegenwoordig symbool voor domme dingen zeggen en er trots op zijn dat je de vrijheid hebt om dat te zeggen.
pi_171817800
Als aanhanger van de radicale islam had ik van jou geen andere reactie verwacht :{w
pi_171817821
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:24 schreef bluemoon23 het volgende:
Als aanhanger van de radicale islam had ik van jou geen andere reactie verwacht :{w
:O :')
pi_171817940
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:58 schreef Xa1pt het volgende:Onzin, zelfs in Wassenaar zit een AZC en een aantal zitten middenin een stad.
Volgens de site van het COA, zitten er momenteel geen asielzoekers in Wassenaar.
Wel zijn er in het verleden asielzoekers geweest in het bungalowpark van attractiepark Duinrell.
http://www.omroepwest.nl/(...)aal-750-asielzoekers
Met ongetwijfeld een mooi hek er om heen.
En tevens grenst Duinrell nu niet echt aan het deel van Wassenaar maar daar waar de "goedkopere huizen" en rijtjeshuizen staan (ja, die heb je ook veel in Wassenaar)
pi_171817963
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:33 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Volgens de site van het COA, zitten er momenteel geen asielzoekers in Wassenaar.
Wel zijn er in het verleden asielzoekers geweest in het bungalowpark van attractiepark Duinrell.
http://www.omroepwest.nl/(...)aal-750-asielzoekers
Met ongetwijfeld een mooi hek er om heen.
En tevens grenst Duinrell nu niet echt aan het deel van Wassenaar maar daar waar de "goedkopere huizen" en rijtjeshuizen staan (ja, die heb je ook veel in Wassenaar)
Rondom Duinrell staan anders behoorlijk wat leuke villa's.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:36:49 #44
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_171817993
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sinds hij vertelt waar het op staat en daar honderdduizenden kijkers mee trekt. Vooral dit soort hypocrisie is fascinerend:

[ afbeelding ]
... was de reactie na de zoveelste moslim-terreuraanslag, deze keer in Manchester.

[ afbeelding ]
... was de reactie van dezelfde man na de terreurdaad van een blanke man, gericht op moslims.

Kan iemand mij uitleggen wat er omgaat in het hoofd van dit soort verknipte figuren? Op FOK! lopen ook dit soort idioten rond. Wat is dit? Gewoon mentaal gestoord? Doorgeslagen zelfhaat? Fanatieke, zo niet extremistische politieke correctheid?
Die Charles benadert deze twee aanslagen/incidenten wel op typische wijze ja. Ik zou ook niet zo reageren, maar goed kan er niet van wakker liggen. Wat wou je doen met dit soort verknipte figuren?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_171818055
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Rondom Duinrell staan anders behoorlijk wat leuke villa's.
Dat zijn er maar een paar, het merendeel van de grote villa`s is verder weg.
Kijk eens wat een huisjes, 100m van Duinrell af, maar dat zul jij wel weer tokkie`s vinden https://goo.gl/maps/ENUZvnCPpsw
pi_171818193
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vast wel, en voor laagopgeleiden vormen immigranten eerder een bedreiging dan voor hoger opgeleiden. Maar geweld is ook iets wat zich vaker onder lageropgeleiden voordoet, dus als we geen domme tokkies hadden dan was dat er ook niet.
Geweld doet zich misschien vaker voor onder laagopgeleiden, maar niet louter; maar goed, je schrijft het zelf al, immigranten hebben meer invloed op lager opgeleiden, daarom is een hevigere reactie ook niet onverwacht.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171818987
quote:
Zoon van verhuurder bestelwagen waarmee aanslag in Londen gebeurde: “Spijtig dat we geen tank of pletwals konden meegeven”

Toen de 47-jarige Darren Osborne inreed op een groep moslims aan de Londense moskee bij Finsbury Park, reed hij met een gehuurde bestelwagen. De zoon van de zaakvoerder zorgt voor heel wat ophef, nadat ze hem vroegen wat hij van de aanslag vond. “Spijtig dat we geen tanks of pletwalsen verhuren”, schreef Richard Gear Evans op zijn Facebookprofiel.

Richard Gear Evans is de zoon van de baas van het verhuurbedrijf Pontyclun Van Hire. Toen mensen hem een hart onder de riem wilden steken om te zeggen dat ze het spijtig vonden dat de man hun wagens voor zo’n gruweldaden wou gebruiken, reageerde de man allesbehalve meelevend.

“Het is het bedrijf van mijn pa”, schreef de man die zelf al jaren vrachtwagenchauffeur is. “Het is jammer dat hij geen pletwalsen of tanks verkoopt, daarmee kan je de klus netjes klaren.” Zijn vader heeft niets te maken met de aanslag, zegt hij zelf, maar Evans steekt het niet onder stoelen of banken dat zijn familie en de dader van de aanslag hetzelfde gedachtegoed delen.


Rechts extremisme fel gestegen

De 47-jarige Darren Osborne reed met zijn bestelwagen in op een groep mensen die uit de moskee kwamen. Daarbij raakten tien mensen gewond en er viel ook één dode te betreuren. Alle slachtoffers zijn moslims. Osborne werd na het incident gearresteerd door de politie. Eerst voor poging tot moord, maar daar is nu ook voor het “opdragen tot, voorbereiden en aanzetten van terrorisme met inbegrip van moord en poging tot moord” bijgekomen. Zijn doel was duidelijk, want dat riep hij nog voor hij op de groep inreed: “Ik ga alle moslims doden!”

Ook op andere fora en sociale media zouden heel wat mensen de aanslag verheerlijken, zo melden de Britse autoriteiten. Het aantal meldingen van rechts extremisme bij de overheid zou het voorbije jaar met 30% gestegen, zo schrijft de Birmingham Mail
Zo die zegt wat hij denkt _O_
pi_171819003
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uitzetten natuurlijk, naar hun eigen land. Je kent Elfletterig en zijn grijsgedraaide plaat toch wel? Dat geldt voor iedereen die niet denkt zoals hij denkt.
Als mijn mening overkomt als een "grijsgedraaide plaat", wat zegt dat dan over de - pakweg - afgelopen tien jaar? Waarom discussiëren we nog steeds over moslimradicalisering, gebrek aan integratie, etc? Waarom krijgen we terreuraanslag na terreuraanslag te verduren?

Overigens vind ik het prima wanneer mensen wat anders denken / vinden dan ik, maar dan is het wel handig als je je mening / gedrag ook weet onderbouwen. Misschien kun jij me uitleggen wat die man uit bovenstaand voorbeeld bezielt?
pi_171819131
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:22 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Zo die zegt wat hij denkt _O_
Ik keur het beslist niet goed en neem er zonder meer afstand van, maar ik kan wel begrijpen dat zulke gedachten gaan leven bij mensen nadat een serie terreuraanslagen door radicale moslims heeft plaatsgevonden. Of het nu Londen, Manchester of weer Londen is: mensen zien voortdurend hetzelfde gebeuren: radicalen die vrij spel krijgen om haat te zaaien, om te radicaliseren... ook al zijn ze in beeld bij de inlichtingendiensten.

Ik heb al zo vaak gezegd - er wordt 99 van de 100 keer overheen gelezen, want ik ben immers de domrechtse extremist - dat het bestrijden van moslimradicalisering direct in het belang van normale, gematigde moslims is. Sterker nog: het is keihard nodig om de tegenstellingen in de samenleving te de-escaleren.

Overheden moeten eens af van hun naïeve, poeslieve houding. Het besef moet ontstaan dat we in staat van oorlog zijn met de radicale islam. Pas dan komen er passende, effectieve maatregelen om dat gevaar uit te schakelen. Haatzaaiers het land uitzetten, geradicaliseerde extremisten opsluiten; desnoods preventief. Vul het maar in.

Zo lang dat NIET gebeurt, blijven terreuraanslagen plaatsvinden, groeien de spanningen in de samenleving alleen maar verder en gaan we vaker dit soort tegenacties / contra-terrorisme zien.
pi_171819244
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:22 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Zo die zegt wat hij denkt _O_
Die heeft de cursus "politiek correct zijn" niet met een goed resultaat afgesloten, vermoed ik.

Ik sta er niet achter wat hij zegt, maar de overheid moet strenger optreden. Niet zo "pussy"zijn.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 20:37:02 #51
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_171819360
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee; ik zou ook niet weten wat we met dat soort mongolen moeten. Het is triest om te zien dat idealisme zo verblindend werkt dat de realiteit niet meer op het netvlies staat. De hypocrisie van deze poco is in elk geval fantastisch blootgelegd.
Zegt degene die het wel een goed idee vond om moslims preventief te executeren...

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 20-06-2017 20:42:05 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 20:37:47 #52
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171819386
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die heeft de cursus "politiek correct zijn" niet met een goed resultaat afgesloten, vermoed ik.

Ik sta er niet achter wat hij zegt, maar de overheid moet strenger optreden. Niet zo "pussy"zijn.
Laat ik het wagen...Hoe dan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171819445
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Laat ik het wagen...Hoe dan.
Nou in ieder geval die Jihadgangers niet meer het land inlaten, dat lijkt me dweilen met de kraan open. Voor de politie ook, gewoon.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_171819487
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:37 schreef Falco het volgende:

[..]

Zegt degene die het wel een goed idee vond om moslims preventief te executeren...
Je bent precies 99.999. Die heeft er ook altijd een handje van om mijn woorden subtiel te verdraaien en dat dan tot in lengte van dagen te blijven herhalen. Ik heb nergens gepleit voor het preventief executeren van moslims.

Wat wordt geprobeerd, is om een dilemma dat ik voorlegde, over het uitschakelen van terroristen / extremisten, zo te verdraaien alsof ik doodleuk moslims preventief wil executeren. Kennelijk zijn dit soort spelletjes nodig om een discussie te winnen, of om zelf over te komen als de redelijke, weldenkende partij.

Ik heb nieuws voor je: je bent niet redelijk en weldenkend bezig, maar achterbaks en kortzichtig. Drukker met het framen van een mede-user, dan met het werkelijke onderwerp, namelijk de terreuraanslagen in onze samenleving en de net zo onwenselijke reactie daarop. Ik verwijs terug naar post #67 (inmiddels) #49. Ik lees jouw mening wel een keer.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2017 20:46:26 ]
  Admin dinsdag 20 juni 2017 @ 20:43:24 #55
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_171819544
kunnen we ophouden elkaar
- woorden in de mond te leggen
- persoonlijk aan te vallen'

tnx :)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_171819574
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb het überhaupt niet gekeken, maar als Elf zegt "hij zegt waar het op staat" dan is dat vooral reden om niet te kijken in plaats van wel. Want dat is doorgaans een goede indicatie voor iemand die niet zozeer nadenkt over wat-ie zegt maar klaarblijkelijk een soort respect of waardering verdient voor het bezigen van stoere taal.
Jammer dat je niet even de moeite wilt nemen. Geeft jou dan ook weinig recht van spreken als het om dat filmpje gaat, snap ook niet waarom je daarop dan wel reageert. Had het wel interessant gevonden als jij jouw bevinden daarover had gedeeld.

Dan kun je het niet eens zijn met Elf, die gast van dat filmpje of mij, feit blijft wel dat je zodoende zelf het hardst timmert aan jouw eigen cocoon, wat de polarisering alleen maar ''ten goede'' komt. Maar goed, dat moet je zelf weten.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 20:45:10 #57
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171819612
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou in ieder geval die Jihadgangers niet meer het land inlaten, dat lijkt me dweilen met de kraan open. Voor de politie ook, gewoon.
Leg dat dweilen eens uit, ik heb namelijk geen enkele terroristische aanslag in Nederland gezien dus blijkbaar doen we iets goed. En de politie ook.

Even voor de goede orde, ik ben van mening dat een ieder die in vreemde krijgsdienst gaat, net als vroeger de NSB'ers en SS' ers, het Nederlanderschap ontzegd mag worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171819639
Extreemrechtse groepen en (rechts) populistische partijen groeien toch júist wanneer mensen het gevoel hebben niet gehoord te worden?
  Admin dinsdag 20 juni 2017 @ 20:46:55 #59
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_171819671
Verder;

Als je fel tegen deze aanslag bent en schande spreekt van de juichreacties door blanke racisten, maar niet fel tegen moslimaanslagen bent en geen schande spreekt van de juichreacties door islamitische racisten ben je een hypocriet.

Als je fel tegen moslimaanslagen bent en schande spreekt van de juichreacties door islamitische racisten, maar niet fel tegen deze aanslag bent en geen schande spreekt van de juichreacties door blanke racisten ben je een hypocriet.

Beide aanslagen zijn verwerpelijk en op geen enkele wijze goed te praten, goed te keuren of te begrijpen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_171819695
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:44 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Jammer dat je niet even de moeite wilt nemen. Geeft jou dan ook weinig recht van spreken als het om dat filmpje gaat, snap ook niet waarom je daarop dan wel reageert. Had het wel interessant gevonden als jij jouw bevinden daarover had gedeeld.

Dan kun je het niet eens zijn met Elf, die gast van dat filmpje of mij, feit blijft wel dat je zodoende zelf het hardst timmert aan jouw eigen cocoon, wat de polarisering alleen maar ''ten goede'' komt. Maar goed, dat moet je zelf weten.
Mwah, ik weet wel een beetje wat dat soort gasten beweren. Veel nieuws komt er niet uit en het is doorgaans toch dezelfde bullshit met dezelfde vreemde uitgangspunten. Maar soit, ik zal er vanavond eens naar kijken of er niet iets opvallends in te horen is.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 20:47:50 #61
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171819706
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:45 schreef Physsic het volgende:
Extreemrechtse groepen en (rechts) populistische partijen groeien toch júist wanneer mensen het gevoel hebben niet gehoord te worden?
Ze groeien duidelijk ook als ze wel gehoord worden en gaan ook aanslagen plegen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171819769
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:46 schreef Danny het volgende:
Verder;

Als je fel tegen deze aanslag bent en schande spreekt van de juichreacties door blanke racisten, maar niet fel tegen moslimaanslagen bent en geen schande spreekt van de juichreacties door islamitische racisten ben je een hypocriet.

Als je fel tegen moslimaanslagen bent en schande spreekt van de juichreacties door islamitische racisten, maar niet fel tegen deze aanslag bent en geen schande spreekt van de juichreacties door blanke racisten ben je een hypocriet.

Beide aanslagen zijn verwerpelijk en op geen enkele wijze goed te praten, goed te keuren of te begrijpen.
Goed gezegd baas.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171819778
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leg dat dweilen eens uit, ik heb namelijk geen enkele terroristische aanslag in Nederland gezien dus blijkbaar doen we iets goed. En de politie ook.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er ook niets gebeurt. De Nederlandse organisaties doen inderdaad iets goed (gelukkig maar), maar dan kan het nog steeds ongewenst zijn om nog meer uitreizigers terug te laten keren.
quote:
Even voor de goede orde, ik ben van mening dat een ieder die in vreemde krijgsdienst gaat, net als vroeger de NSB'ers en SS' ers, het Nederlanderschap ontzegd mag worden.
Gelukkig kan dat tegenwoordig ook (bij mensen met een dubbele nationaliteit), maar volgens mij is dat tot nu toe nog niet gebeurd.
Ik weet ook niet of dat meer bedoeld is al uitzonderingsmaatregel of dat het plan was om dat bij alle uitreizigers te doen (waar mogelijk).
pi_171819779
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je bent precies 99.999. Die heeft er ook altijd een handje van om mijn woorden subtiel te verdraaien en dat dan tot in lengte van dagen te blijven herhalen. Ik heb nergens gepleit voor het preventief executeren van moslims.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik begrijp de implicaties heel goed. Ik knal liever 20 moslimextremisten overhoop, waarvan 15 onterecht, dan dat er 20 onschuldige burgerdoden vallen


[ Bericht % gewijzigd door Danny op 20-06-2017 20:50:38 ]
pi_171819798
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel.

[..]

[..]

Enzovoort. Veel duidelijker kan het niet.
Welk deel van de woorden "acute situaties" en "extremisten" begrijp je niet?

En waarom wordt dat door de kliek (zo noem ik het maar) willens en wetens verdraaid tot: "Elfletterig wil moslims preventief executeren" ?

Gewoon een glasharde leugen. Ik post al 13 jaar in dit forum en ik heb honderden, misschien zelfs wel duizenden keren opgeschreven dat het om radicale moslims / extremisten te doen is. En steeds wordt dat moedwillig verdraaid. En nog erger: steeds wordt vergeten dat de strijd hiertegen direct ook in het belang is van alle goedwillende, gematigde, normale moslims in onze samenleving.

Jullie verzieken gewoon moedwillig discussies met het verdraaien / overdrijven van andermans mening én door bewust de feiten te negeren.
pi_171819805
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ze groeien duidelijk ook als ze wel gehoord worden en gaan ook aanslagen plegen.
Leg uit.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 20:51:08 #67
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171819821
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:50 schreef Physsic het volgende:

[..]

Leg uit.
In DIT topic moet ik dat uitleggen? Echt?

Lees even waar je post?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171819870
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ze groeien duidelijk ook als ze wel gehoord worden en gaan ook aanslagen plegen.
Dat vind ik ook niet goed. Ik vind mensen die aanslagen plegen van alle nationaliteiten kut. Maar waarom zou je iemand die zich laat opleiden tot Jihadstrijder (whatever that may be) je land moeten inlaten,dan?

Wat zou nou een reden zijn dat je zegt "hey leuk, die man heeft zich laten opleiden tot Jihadstrijder, fijn om die in je land te hebben, altijd handig"

Dat snap ik niet.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_171819875
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Welk deel van de woorden "acute situaties" en "extremisten" begrijp je niet?

En waarom wordt dat door de kliek (zo noem ik het maar) willens en wetens verdraaid tot: "Elfletterig wil moslims preventief executeren" ?

Gewoon een glasharde leugen. Ik post al 13 jaar in dit forum en ik heb honderden, misschien zelfs wel duizenden keren opgeschreven dat het om radicale moslims / extremisten te doen is. En steeds wordt dat moedwillig verdraaid. En nog erger: steeds wordt vergeten dat de strijd hiertegen direct ook in het belang is van alle goedwillende, gematigde, normale moslims in onze samenleving.

Jullie verzieken gewoon moedwillig discussies met het verdraaien / overdrijven van andermans mening én door bewust de feiten te negeren.
Omdat dat de implicatie is van jouw standpunt, dat is in dat topic ook al een paar keer naar voren gebracht. Want die onterechte en ook onschuldige doden uit naam van de overheid, dat neem je voor lief en dat zijn dus moslims. Maar goed, die discussie gaan we niet weer helemaal over doen, feit blijft dat je hebt geroepen dat je het wel prima vindt om moslims preventief te executeren, zolang er ook maar een paar extremisten om komen.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 20:53:08 #70
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171819885
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:50 schreef Elfletterig het volgende:

Jullie verzieken gewoon moedwillig discussies met het verdraaien / overdrijven van andermans mening én door bewust de feiten te negeren.
Hij quote jou gewoon, exacte quote zoals jij het geschreven hebt, en niet eens maar meerdere malen.

Mischien wat minder anderen de maat nemen en naar je eigen posts kijken?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171819946
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat dat de implicatie is van jouw standpunt, dat is in dat topic ook al een paar keer naar voren gebracht. Want die onterechte en ook onschuldige doden uit naam van de overheid, dat neem je voor lief en dat zijn dus moslims. Maar goed, die discussie gaan we niet weer helemaal over doen, feit blijft dat je hebt geroepen dat je het wel prima vindt om moslims preventief te executeren, zolang er ook maar een paar extremisten om komen.
Een moedwillige verdraaiing van mijn mening is het. En die wordt dan ook nog als "feit" gepresenteerd. Aangezien Danny net heeft gemeld dat we geen persoonlijke aanvallen mogen plaatsen, laat ik het hierbij. Je gaat weer een aanzienlijk poosje op ignore. Dat beviel bij nader inzien veel beter dan "discussie" met je voeren.
pi_171819957
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In DIT topic moet ik dat uitleggen? Echt?

Lees even waar je post?
Ik weet waar ik post.
Jij beweert dat mensen zich wel gehoord voelen, dat ondanks dat de extreemrechtse groepen en populistische partijen groeien en dat ze zelfs aanslagen gaan plegen.
Dat laatste is duidelijk, daar gaat dit topic over. Voor de andere twee beweringen graag een onderbouwing.
pi_171819965
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Welk deel van de woorden "acute situaties" en "extremisten" begrijp je niet?

En waarom wordt dat door de kliek (zo noem ik het maar) willens en wetens verdraaid tot: "Elfletterig wil moslims preventief executeren" ?

Gewoon een glasharde leugen. Ik post al 13 jaar in dit forum en ik heb honderden, misschien zelfs wel duizenden keren opgeschreven dat het om radicale moslims / extremisten te doen is. En steeds wordt dat moedwillig verdraaid. En nog erger: steeds wordt vergeten dat de strijd hiertegen direct ook in het belang is van alle goedwillende, gematigde, normale moslims in onze samenleving.

Jullie verzieken gewoon moedwillig discussies met het verdraaien / overdrijven van andermans mening én door bewust de feiten te negeren.
Beter reageer je niet meer op dit soort flauwe onzin. :{w
Puur zwaktebod, vissend op off topic gezeik.
Je hebt het al meer dan genoeg uitgelegd hoe je het bedoeld.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 20:56:24 #74
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171819988
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat vind ik ook niet goed. Ik vind mensen die aanslagen plegen van alle nationaliteiten kut. Maar waarom zou je iemand die zich laat opleiden tot Jihadstrijder (whatever that may be) je land moeten inlaten,dan?

Wat zou nou een reden zijn dat je zegt "hey leuk, die man heeft zich laten opleiden tot Jihadstrijder, fijn om die in je land te hebben, altijd handig"

Dat snap ik niet.
Vrijwel alle aanslagpleger zijn nooit voor jihadi in het buitenland opgeleid, sterker nog, ze zijn vaak totaal niet opgeleid en afkomstig uit de criminele hoek.

Ik heb al gezegd dat mensen die voor IS gevochten hebben niet in Nederland thuishoren, die moeten dan maar een IS paspoort aanvragen.

Maar tegelijk, in Nederland zijn we blijkbaar goed bezig en hebben we de zaken in kaart, ik zie geen enkele aanleiding om ons aan te passen aan terroristen en onze vrijheden op te offerend aan mensen wiens doel het om ons daartoe te dwingen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171820001
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij quote jou gewoon, exacte quote zoals jij het geschreven hebt, en niet eens maar meerdere malen.

Mischien wat minder anderen de maat nemen en naar je eigen posts kijken?
De essentie van de quote is door Danny weggehaald. Wat er nu nog staat, is een losse flard zonder context. Ik weet heus wel wat ik schrijf en vind - en dat is niet (en ook nog nooit geweest) dat gewone moslims zomaar preventief geëxecuteerd moeten worden.

Ik sprak duidelijk over extremisten en over een uiterste maatregel in acute situaties.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 20:57:48 #76
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171820036
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik weet waar ik post.
Jij beweert dat mensen zich wel gehoord voelen, dat ondanks dat de extreemrechtse groepen en populistische partijen groeien en dat ze zelfs aanslagen gaan plegen.
Dat laatste is duidelijk, daar gaat dit topic over. Voor de andere twee beweringen graag een onderbouwing.
Dat groeien lijkt mij duidelijk, zie Wilders, zie AfD, zie Le Pen, zie UKIP, zie Trump. Zie ook het aantal aanslagen en moorden door rechtse terroristen de laatste jaren. Men durft nu, blijkbaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 20:59:08 #77
117098 Hathor
Effe niet
pi_171820080
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Welk deel van de woorden "acute situaties" en "extremisten" begrijp je niet?

En waarom wordt dat door de kliek (zo noem ik het maar) willens en wetens verdraaid tot: "Elfletterig wil moslims preventief executeren" ?

Gewoon een glasharde leugen. Ik post al 13 jaar in dit forum en ik heb honderden, misschien zelfs wel duizenden keren opgeschreven dat het om radicale moslims / extremisten te doen is. En steeds wordt dat moedwillig verdraaid. En nog erger: steeds wordt vergeten dat de strijd hiertegen direct ook in het belang is van alle goedwillende, gematigde, normale moslims in onze samenleving.

Jullie verzieken gewoon moedwillig discussies met het verdraaien / overdrijven van andermans mening én door bewust de feiten te negeren.
Laat je toch niet zo uit de tent lokken door die kneuzenkermis man, ga effe lekker een uurtje buiten zitten met een kouwe, het is heerlijk nu.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 20:59:44 #78
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171820099
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De essentie van de quote is door Danny weggehaald. Wat er nu nog staat, is een losse flard zonder context. Ik weet heus wel wat ik schrijf en vind - en dat is niet (en ook nog nooit geweest) dat gewone moslims zomaar preventief geëxecuteerd moeten worden.

Ik sprak duidelijk over extremisten en over een uiterste maatregel in acute situaties.
Dat eeuwige uit de context trekken van woorden begint inderdaad héél erg vervelend te worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171820107
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat vind ik ook niet goed. Ik vind mensen die aanslagen plegen van alle nationaliteiten kut. Maar waarom zou je iemand die zich laat opleiden tot Jihadstrijder (whatever that may be) je land moeten inlaten,dan?

Wat zou nou een reden zijn dat je zegt "hey leuk, die man heeft zich laten opleiden tot Jihadstrijder, fijn om die in je land te hebben, altijd handig"

Dat snap ik niet.
Waarschijnlijk omdat het staatsburgers zijn, het lastig te bewijzen is dat zo iemand in een ander land strafbare feiten heeft gepleegd en omdat ze denken dat zo iemand geen gevaar (meer) vormt en weer gaat meedraaien in de samenleving.
pi_171820111
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De essentie van de quote is door Danny weggehaald. Wat er nu nog staat, is een losse flard zonder context. Ik weet heus wel wat ik schrijf en vind - en dat is niet (en ook nog nooit geweest) dat gewone moslims zomaar preventief geëxecuteerd moeten worden.

Ik sprak duidelijk over extremisten en over een uiterste maatregel in acute situaties.
Met "onschuldige doden" voor lief nemen. Dat zijn dan toch moslims.
pi_171820161
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat eeuwige uit de context trekken van woorden begint inderdaad héél erg vervelend te worden.
Wat wordt er precies uit de context getrokken? Ik ben oprecht benieuwd.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 21:01:59 #82
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171820167
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat wordt er precies uit de context getrokken? Ik ben oprecht benieuwd.
Ik heb het over in zijn algemeen. Ik laat in het midden wie het doet, want het lijkt gewoon gebruik te zijn.

Daarnaast is het op de man spelen, zoals Danny ook al aangaf. Onnodig en heel vervelend om te lezen, zeker voor mensen die er niets mee te maken hebben.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171820361
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het staatsburgers zijn, het lastig te bewijzen is dat zo iemand in een ander land strafbare feiten heeft gepleegd en omdat ze denken dat zo iemand geen gevaar (meer) vormt en weer gaat meedraaien in de samenleving.
Tegen die radicalisering binnen de samenleving kan je heel moeilijk iets doen. Of toch meestal als het te laat is. Tegen rechts-extremisme ook niet.

Die hele multiculturele samenleving functioneert gewoon niet goed.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_171820465
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat groeien lijkt mij duidelijk, zie Wilders, zie AfD, zie Le Pen, zie UKIP, zie Trump. Zie ook het aantal aanslagen en moorden door rechtse terroristen de laatste jaren. Men durft nu, blijkbaar.
Het gaat in dit topic over een aanslag (door een rechtse terrorist) in de UK, waar van UKIP nauwelijks nog iets over is..

Over het algemeen is er in Europa inderdaad een toename van rechts. In het geval van extreemrechts heeft dat naar mijn mening oa te maken met dat mensen zich niet gehoord voelen.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 21:12:08 #85
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171820520
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het gaat in dit topic over een aanslag (door een rechtse terrorist) in de UK, waar van UKIP nauwelijks nog iets over is..

Over het algemeen is er in Europa inderdaad een toename van rechts. In het geval van extreemrechts heeft dat naar mijn mening oa te maken met dat mensen zich niet gehoord voelen.
Er zijn veel verklaringen voor die opkomst, ik vindt het iets te makkelijk en goedkoop om te roepen dat mensen niet gehoord worden, in Nederland wordt de PVV al jarenlang gehoord en zijn aanhang ook en toch veranderd het niets aan hun stemgedrag.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171820662
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er zijn veel verklaringen voor die opkomst, ik vindt het iets te makkelijk en goedkoop om te roepen dat mensen niet gehoord worden, in Nederland wordt de PVV al jarenlang gehoord en zijn aanhang ook en toch veranderd het niets aan hun stemgedrag.
Dat zijn ook gewoon mensen die iets minder tolerant zijn. Understatement.

.......en er zijn ook gewoon racisten op deze wereld. Ook nog mensen die niks tegen moslims hebben maar wel iets tegen de religie die ze aanhangen. Ja, okee, zonder religie zijn ze geen moslim meer, nee. Niks tegen hun als mens.

Zoveel redenen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_171820770
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er zijn veel verklaringen voor die opkomst, ik vindt het iets te makkelijk en goedkoop om te roepen dat mensen zich niet gehoord worden voelen,
pi_171820839
Wie dan ook preventief executeren is altijd net zo goor en verwerpelijk als wat dat tuig van IS uitvreet.

Als mensen dat online toejuichen, dan lijkt me dat zachtst gezegd een kenmerk van extremisme.

Eufemistischer kan ik het echt niet brengen en ik hoop dat ik nu geen forumregels overtreden heb.
pi_171820866
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:16 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat zijn ook gewoon mensen die iets minder tolerant zijn. Understatement.

.......en er zijn ook gewoon racisten op deze wereld. Ook nog mensen die niks tegen moslims hebben maar wel iets tegen de religie die ze aanhangen. Ja, okee, zonder religie zijn ze geen moslim meer, nee. Niks tegen hun als mens.

Zoveel redenen.
Ja, de religie maakt van een gewone mens een moslim. Tenminste, als die religie de islam is. Je hebt het goed in de smiezen. Zonder religie zijn moslims best aardige mensen.
pi_171820969
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:21 schreef Jigzoz het volgende:
Wie dan ook preventief executeren is altijd net zo goor en verwerpelijk als wat dat tuig van IS uitvreet.

Als mensen dat online toejuichen, dan lijkt me dat zachtst gezegd een kenmerk van extremisme.

Eufemistischer kan ik het echt niet brengen en ik hoop dat ik nu geen forumregels overtreden heb.
Het verdient niet de schoonheidsprijs inderdaad. Maar die discussie is toch alweer een tijdje terug?
pi_171821028
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:22 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, de religie maakt van een gewone mens een moslim. Tenminste, als die religie de islam is. Je hebt het goed in de smiezen. Zonder religie zijn moslims best aardige mensen.
Ja, en dat geldt voor -sommige- Christenen ook.Die mensen zijn gehersenspoeld, alleen zo erg dat ze het zelf niet meer weten.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 21:27:12 #92
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171821050
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het gaat in dit topic over een aanslag (door een rechtse terrorist) in de UK, waar van UKIP nauwelijks nog iets over is..

Over het algemeen is er in Europa inderdaad een toename van rechts. In het geval van extreemrechts heeft dat naar mijn mening oa te maken met dat mensen zich niet gehoord voelen.
Niet gehoord of omdat ze hun zin niet krijgen?
Want niet gehoord vind ik wat vreemd, het debat gaat de laatste jaren amper meer ergens anders over. Ook zijn er tegenwoordig verschillende partijen die dat soort zaken in verschillende mate op de agenda hebben en dan nog de bewegingen zoals pegida of als we het over Engeland hebben britain first.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171821127
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet gehoord of omdat ze hun zin niet krijgen?
Want niet gehoord vind ik wat vreemd, het debat gaat de laatste jaren amper meer ergens anders over. Ook zijn er tegenwoordig verschillende partijen die dat soort zaken in verschillende mate op de agenda hebben en dan nog de bewegingen zoals pegida of als we het over Engeland hebben britain first.
Niet gehoord voelen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_171821182
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:25 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het verdient niet de schoonheidsprijs inderdaad. Maar die discussie is toch alweer een tijdje terug?
Kwam hierboven weer voorbij en het lijkt nu gewoon een mening te heten of zo. Best hoor, kan ik prima mee leven, maar het is niets meer of minder dan IS-niveau. Lijkt me dat dat dan net zo goed gewoon een mening is.
pi_171821249
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:22 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, de religie maakt van een gewone mens een moslim. Tenminste, als die religie de islam is. Je hebt het goed in de smiezen. Zonder religie zijn moslims best aardige mensen.
Met religie zijn er ook genoeg aardige moslims. Die aardige moslims hebben alleen maar nadeel van hun radicale geloofsgenoten. Ik vind al heel lang en verkondig ook al heel lang dat een samenleving een logische eenheid moet zijn. Daarin kan best plaats zijn voor religie, maar religie is dan wel een privézaak en religie staat niet boven de wet.

Veel moslims functioneren probleemloos in westerse samenlevingen, doen hun best om te integreren en vertonen geen probleemgedrag. Maar er is ook een deel voor wie dat niet geldt. Slechte integratie, gebrek aan respect voor wet- en regelgeving, radicalisering of erger zijn enkele van de symptomen. Wij kunnen het ons als samenleving niet permitteren om dat op z'n beloop te laten. We hebben echt veel te lang niks gedaan, dus moeten we dringend paal en perk stellen.

En als ik dat roep - wat ik consequent doe - word ik als als een rechts-extremist of racist afgeschilderd (ik heb nog nooit rechtser dan D66 gestemd en ook nog nooit op de PVV), terwijl mijn bedoeling een heel andere is, namelijk een logische samenleving die functioneert en waarin voor religieus en andersoortig extremisme geen plaats is. Ik heb me altijd consequent tegen alle vormen van extremisme en terreur uitgesproken, ongeacht of dit christelijk, islamitisch, dieren-, links of rechts is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2017 21:35:40 ]
pi_171821617
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:07 schreef tesssssssss het volgende:

Die hele multiculturele samenleving functioneert gewoon niet goed.
Nederland functioneert prima hoor !!!
Mensen van diverse etniciteiten leven naast elkaar, langs elkaar, met elkaar en meestal geen grote knokpartijen ofzo. Tjaaa niks is ideaal , dat is een gegeven.
Zeker niet ideaal is dat mensen denken dat het samenleven niet functioneert.
Hoe meer men zo denkt, hoe meer spanningen men zelf schept.
pi_171821621
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Met religie zijn er ook genoeg aardige moslims. Die aardige moslims hebben alleen maar nadeel van hun radicale geloofsgenoten. Ik vind al heel lang en verkondig ook al heel lang dat een samenleving een logische eenheid moet zijn. Daarin kan best plaats zijn voor religie, maar religie is dan wel een privézaak en religie staat niet boven de wet.

Veel moslims functioneren probleemloos in westerse samenlevingen, doen hun best om te integreren en vertonen geen probleemgedrag. Maar er is ook een deel voor wie dat niet geldt. Slechte integratie, gebrek aan respect voor wet- en regelgeving, radicalisering of erger zijn enkele van de symptomen. Wij kunnen het ons als samenleving niet permitteren om dat op z'n beloop te laten. We hebben echt veel te lang niks gedaan, dus moeten we dringend paal en perk stellen.

En als ik dat roep - wat ik consequent doe - word ik als als een rechts-extremist of racist afgeschilderd (ik heb nog nooit rechtser dan D66 gestemd en ook nog nooit op de PVV), terwijl mijn bedoeling een heel andere is, namelijk een logische samenleving die functioneert en waarin voor religieus en andersoortig extremisme geen plaats is. Ik heb me altijd consequent tegen alle vormen van extremisme en terreur uitgesproken, ongeacht of dit christelijk, islamitisch, dieren-, links of rechts is.
Prima, maar dit topic gaat niet over jou.
pi_171821675
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kwam hierboven weer voorbij en het lijkt nu gewoon een mening te heten of zo. Best hoor, kan ik prima mee leven, maar het is niets meer of minder dan IS-niveau. Lijkt me dat dat dan net zo goed gewoon een mening is.
Volgens mij hebben ze in de islamitische staat rechtbanken. En worden executies voltrokken na een schijnproces. Niet preventief dus.
pi_171821830
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:41 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Prima, maar dit topic gaat niet over jou.
Het leek me goed om mijn standpunt nog eens te herhalen. Overigens is het gewoon on-topic, vanuit het oogpunt van te vermijden spanningen in de samenleving.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 21:47:31 #100
99295 perezoso
blankjoekel
pi_171821862
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Met religie zijn er ook genoeg aardige moslims. Die aardige moslims hebben alleen maar nadeel van hun radicale geloofsgenoten. Ik vind al heel lang en verkondig ook al heel lang dat een samenleving een logische eenheid moet zijn. Daarin kan best plaats zijn voor religie, maar religie is dan wel een privézaak en religie staat niet boven de wet.

Veel moslims functioneren probleemloos in westerse samenlevingen, doen hun best om te integreren en vertonen geen probleemgedrag. Maar er is ook een deel voor wie dat niet geldt. Slechte integratie, gebrek aan respect voor wet- en regelgeving, radicalisering of erger zijn enkele van de symptomen. Wij kunnen het ons als samenleving niet permitteren om dat op z'n beloop te laten. We hebben echt veel te lang niks gedaan, dus moeten we dringend paal en perk stellen.

En als ik dat roep - wat ik consequent doe - word ik als als een rechts-extremist of racist afgeschilderd (ik heb nog nooit rechtser dan D66 gestemd en ook nog nooit op de PVV), terwijl mijn bedoeling een heel andere is, namelijk een logische samenleving die functioneert en waarin voor religieus en andersoortig extremisme geen plaats is. Ik heb me altijd consequent tegen alle vormen van extremisme en terreur uitgesproken, ongeacht of dit christelijk, islamitisch, dieren-, links of rechts is.
Noem eens een paar speerpunten van wat jij denkt dat anders moet? Mijn inziens is het een verloren zaak, islam krijg je er never nooit uit en gemiddeld hebben ze ook een laag iq, een gevaarlijke cocktail. Enige oplossing is dat ze hun koffers pakken want het 'experiment' is mislukt en ook gedoemd te mislukken. Leuk dat mensen nog perspectief zien maar het is zinloos, een slecht huwelijk is het waarbij de partijen het beste hun eigen kant op kunnen gaan.
pi_171821909
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze in de islamitische staat rechtbanken. En worden executies voltrokken na een schijnproces. Niet preventief dus.
Nuances... Maar goed, op vlakken erger dan IS dan. Anderzijds is een nekschot dan weer wat minder bruut dan de executiemethoden die IS hanteert, dus... Nou ja.

Hoe dan ook: het is een extremistische opvatting en daar hebben mensen nu eenmaal reacties op. Dat heb je nu eenmaal met dat soort standpunten.

Je zou je eventueel nog kunnen afvragen in hoeverre dat soort ideeën wijzen op een gevaarlijke vorm van radicalisering, maar daar ga ik niet over.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 21:54:56 #102
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171822098
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:29 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Niet gehoord voelen.
Wat neer blijft komen op hun zin niet krijgen. Want hoe kan je zeggen niet gehoord te worden als het al jaren over 'jouw'(niet persoonlijk) onderwerp gaat?
Wat moet er dan gebeuren om te zorgen dat al die mensen die zich al uitspreken en op partijen kunnen stemmen die die onderwerpen op de agenda hebben staan zich wel gehoord voelen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171822240
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Er zit een knop op je TV. ;)
Gelukkig heb ik die knop niet uitgezet, weer een aanslagje in Brussel. Je zou het niet verwachten c_/
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  dinsdag 20 juni 2017 @ 22:00:52 #104
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_171822285
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat neer blijft komen op hun zin niet krijgen. Want hoe kan je zeggen niet gehoord te worden als het al jaren over 'jouw'(niet persoonlijk) onderwerp gaat?
Wat moet er dan gebeuren om te zorgen dat al die mensen die zich al uitspreken en op partijen kunnen stemmen die die onderwerpen op de agenda hebben staan zich wel gehoord voelen?
In sommige gevallen kan je daar niks aan doen. Er zijn ook mensen die denken "Nederland is van mij, ik wil hier geen andere religies, en ook geen ander feestdagen, en ook geen andere talen etc."

Alleen nu worden mensen nog banger gemaakt met die aanslagen. Of banger gemaakt. Er zijn gewoon veel aanslagen.

...en door te benadrukken dat Islam een geweldadige religie is.

Wat niet zo hoeft te zijn. Maar dat weten veel mensen niet.

Er worden gewoon veel mensen aan het twijfelen gebracht, en ik denk dat die het zekere voor het onzekere kiezen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_171822757
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:47 schreef perezoso het volgende:

[..]

Noem eens een paar speerpunten van wat jij denkt dat anders moet? Mijn inziens is het een verloren zaak, islam krijg je er never nooit uit en gemiddeld hebben ze ook een laag iq, een gevaarlijke cocktail. Enige oplossing is dat ze hun koffers pakken want het 'experiment' is mislukt en ook gedoemd te mislukken. Leuk dat mensen nog perspectief zien maar het is zinloos, een slecht huwelijk is het waarbij de partijen het beste hun eigen kant op kunnen gaan.
Sowieso kunnen we veel meer doen dan nu het geval is om haatzaaiers aan te pakken. Mensen / instanties die ervoor zorgen dat moslimjongeren radicaliseren, hebben momenteel gewoon vrij spel. Verder zijn we veel te meegaand wat betreft bepaalde eisen die radicale moslims stellen. Het is zaak dat wij radicale moslims voor de keuze stellen: het gedrag aanpassen of vertrekken.

Voor de groep die niet wil veranderen, moet re-migratie actiever worden gestimuleerd. Als je een radicale moslim wilt zijn en jouw loyaliteit ligt volledig bij je religie en niet het land waarin je woont (denk ook aan de figuren die vorig jaar met Turkse vlaggen in Rotterdam voor dictator Erdogan stonden te demonstreren), dan woon je in het verkeerde land als je in Nederland woont. Dat signaal moeten we duidelijker gaan afgeven, onder meer door onze eigen cultuur nadrukkelijker uit te dragen, in plaats van bijna beschaamd te zijn.

Verder ben ik van mening dat we een stop op immigratie vanuit moslimlanden nodig hebben, zolang de huidige integratieproblemen in onze samenleving niet adequaat zijn opgelost. Dweilen met de kraan open is nog nooit zinvol gebleken.
pi_171822792
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nuances... Maar goed, op vlakken erger dan IS dan. Anderzijds is een nekschot dan weer wat minder bruut dan de executiemethoden die IS hanteert, dus... Nou ja.

Hoe dan ook: het is een extremistische opvatting en daar hebben mensen nu eenmaal reacties op. Dat heb je nu eenmaal met dat soort standpunten.

Je zou je eventueel nog kunnen afvragen in hoeverre dat soort ideeën wijzen op een gevaarlijke vorm van radicalisering, maar daar ga ik niet over.
Precies dezelfde discussie loopt in FB. Maar omdat het over de hersenkronkels van een user gaat, lijkt het me het meest wijs die discussie daar te laten. Te meer omdat de uitlatingen gedaan zijn in een ander topic. Over May en mensenrechten.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 22:19:42 #107
99295 perezoso
blankjoekel
pi_171823031
Volgens mij, en ik ben daar 99% zeker van wordt het eerste wat je aanhaalt al lang beperkt en in de gaten gehouden. Het kan zeker beter, de mensen hebben nu nog te veel rechten en dan kunnen we ze niet 123 deporteren.

Het 2e wat je aanhaalt is zeker waar, ze wonen in het verkeerde land maar ze willen niet weg. Ze haten Nederland maar de pamper zit te comfortabel. Ze hebben natuurlijk angst want daar is het leven veel moeilijker qua inkomen etc. Ik zou er een regeling voor willen zien, een 'oprotpremie'.

Integreren gaat niet lukken dus per direct een importstop is noodzakelijk.
pi_171827683
Hoe help je zo snel mogelijk het bedrijf van je vader om zeep:
quote:
De zoon van de man die Darren Osborne een busje verhuurde, schreef dinsdag op Facebook dat het jammer is dat het bedrijf van zijn vader geen stoomwalsen of tanks verhuurt. Het commentaar werd later verwijderd, zo melden Britse media.

Richard Gear Evans, noemt de man zich. Het bedrijf van zijn vader, Pontyclun Van Hire, niet ver van Cardiff, verhuurde het busje waarmee Osborne maandag inreed op moskeebezoekers in Finsbury Park, in Londen. Door de aanslag stierf een man en werden elf anderen gewond. De 47-jarige dader werd aangehouden.

Evans reageerde toen een vrouw schreef dat ze hoopte dat het verhuurbedrijf geen schade door de aanslag zou ondervinden. De zoon werkt overigens niet voor het bedrijf van zijn vader.
pi_171827713
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 04:17 schreef Physsic het volgende:
Hoe help je zo snel mogelijk het bedrijf van je vader om zeep:

[..]

Dat idiotenbedrijf moet geboycot geworden. Wie start de sociale media-actie?

[ Bericht % gewijzigd door Danny op 22-06-2017 12:05:24 ]
pi_171827741
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 04:34 schreef Hdero het volgende:

[..]

Dat idiotenbedrijf moet geboycot geworden. Wie start de sociale media-actie?
Omdat de zoon van de eigenaar, die er niet eens werkt, iets compleet stompzinnig zei? En dan wil je daar zijn pa op afrekenen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_171828124
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Precies dezelfde discussie loopt in FB.
O, wauw. Toen ik een tijdje geleden in nws fb opmerkte dat het best wel een beetje uit de klauwen begint te lopen met het rechtsextremisme hier, werd me woest schuimbekkend duidelijk gemaakt dat niet rechtsextremisme het probleem is, maar dat ik dat ben. En nog een stortvloed aan verwijten die later ineens weer weg waren. Ik mocht er in ieder geval niets meer over zeggen.

Maar goed dat die discussie nu alsnog gevoerd wordt.
  woensdag 21 juni 2017 @ 09:52:47 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171829774
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 16:13 schreef Strani het volgende:

[..]

Geloof het of niet, maar er zijn zat mensen die geweld uit beide kampen van extremisten veroordelen. Sterker nog, ik vind het erg hypocriet om alleen het geweld uit 1 kamp te veroordelen en dat uit het andere niet.

p.s. je moet wel een nieuw topic openen he..
Welk geweld? Dat ene busje tegenover een veelvoud aan aanslagen en bijna aanslagen?

Allemaal heel erg kut deze escalatie, maar de overheden moeten doen wat ze moeten doen. Stoppen met de import van dit soort wezens en entiteiten. Gebeurt niet, slappe hap. De andere kant voelt zich in de steek gelaten en gaat zijn eigen plan trekken.

P.s. Ik moet helemaal niets.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171830291
quote:
Rightwing extremists involved in nearly a third of terror referrals
Figures suggest danger posed by the extreme right – whether individuals or more organised groups – is growing
https://www.theguardian.c(...)als?CMP=share_btn_tw
  woensdag 21 juni 2017 @ 12:17:19 #114
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_171832355
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 09:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Welk geweld? Dat ene busje tegenover een veelvoud aan aanslagen en bijna aanslagen?

Allemaal heel erg kut deze escalatie, maar de overheden moeten doen wat ze moeten doen. Stoppen met de import van dit soort wezens en entiteiten. Gebeurt niet, slappe hap. De andere kant voelt zich in de steek gelaten en gaat zijn eigen plan trekken.

P.s. Ik moet helemaal niets.
Ik zie een veelvoud aan aanslagen waaronder die met 'dat ene busje'. Die moet dus ook met precies dezelfde hardheid veroordeeld worden als de andere aanslagen.

p.s. Okay je moet niks, maar het is wel netjes als je het gewoon doet. Nu heb ik het maar voor je gedaan.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_171853775
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:46 schreef Danny het volgende:
Verder;

Als je fel tegen deze aanslag bent en schande spreekt van de juichreacties door blanke racisten, maar niet fel tegen moslimaanslagen bent en geen schande spreekt van de juichreacties door islamitische racisten ben je een hypocriet.

Als je fel tegen moslimaanslagen bent en schande spreekt van de juichreacties door islamitische racisten, maar niet fel tegen deze aanslag bent en geen schande spreekt van de juichreacties door blanke racisten ben je een hypocriet.

Beide aanslagen zijn verwerpelijk en op geen enkele wijze goed te praten, goed te keuren of te begrijpen.
Ik vind verwerpelijk om, zoals bepaalde figuren hier doen, even hun eigen politieke agenda over de rug van doden te promoten. Het zijn altijd dezelfde figuren die hun haat of afgunst of hoe je het ook noemen wenst, ten aanzien van minderheden, immigranten of moslims, weer even wensen te verkondigen. Bij welke aanslag dan ook.
Allah Al Watan Al Malik
  Admin donderdag 22 juni 2017 @ 12:02:02 #116
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_171855577
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vind verwerpelijk om, zoals bepaalde figuren hier doen, even hun eigen politieke agenda over de rug van doden te promoten. Het zijn altijd dezelfde figuren die hun haat of afgunst of hoe je het ook noemen wenst, ten aanzien van minderheden, immigranten of moslims, weer even wensen te verkondigen. Bij welke aanslag dan ook.
Van beide kanten is dergelijk gedrag verwerpelijk. Ook van de mensen die bij de aanslag bij bv Ariana Grande riepen dat het logisch was gezien bv haar kleding of songteksten. Of dat het een vergelding was voor wat het Westen doet en we er zelf om vragen.
Jij bekijkt helaas slechts één kant en trekt dat in het extreme. Jammer.

dienstmededeling:
Verder heb ik het topic een beetje opgeschoond
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin donderdag 22 juni 2017 @ 12:06:37 #117
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_171855662
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 07:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, wauw. Toen ik een tijdje geleden in nws fb opmerkte dat het best wel een beetje uit de klauwen begint te lopen met het rechtsextremisme hier, werd me woest schuimbekkend duidelijk gemaakt dat niet rechtsextremisme het probleem is, maar dat ik dat ben. En nog een stortvloed aan verwijten die later ineens weer weg waren. Ik mocht er in ieder geval niets meer over zeggen.

Maar goed dat die discussie nu alsnog gevoerd wordt.
Het probleem is niet óf de ene kant, óf de andere kant, het probleem zijn BEIDE kanten die zich als achterlijke gebakkies gedragen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_171855663
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:02 schreef Danny het volgende:

[..]

Van beide kanten is dergelijk gedrag verwerpelijk. Jij bekijkt slechts één kant en trekt dat in het extreme. Jammer.

dienstmededeling:
Verder heb ik het topic een beetje opgeschoond
Ik trek dat niet in het extreme, ik constateer gewoon wat. Zoals een van de FOK! managers al in feedback zei:

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 06:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik heb nog niemand het over, bijvoorbeeld, het blanke kankergezwel zien hebben of over kaaskopknuffelaars zien spreken.

Totaal niet vergelijkbaar dus.

Overigens kreeg je je ban voor crewbash, niet voor je extreemrechtse praatjes. Voor vragen of opmerkingen over je ban kan je het beste mailen naar forum@fok.nl, moderators bepalen niet wie er bans krijgen
Het aantal moslimusers op dit forum dat oproept tot deportatie van niet-gelovigen of extreme politieke uitspraken doet over de rug van doden is nagenoeg nihil. Andersom daarentegen vliegen de uitspraken en complottheorieen je om de oren. Geeft verder niets hoor, inmiddels al een olifantenhuid gekweekt en ik kom hier voor mijn plezier.

Dank dat je het hebt opgeschoond.
Allah Al Watan Al Malik
  Admin donderdag 22 juni 2017 @ 12:08:26 #119
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_171855690
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik trek dat niet in het extreme, ik constateer gewoon wat. Zoals een van de managers al in feedback zei:

[..]

Het aantal moslimusers op dit forum dat oproept tot deportatie van niet-gelovigen of extreme politieke uitspraken doet over de rug van doden is nagenoeg nihil. Andersom daarentegen vliegen de uitspraken en complottheorieen je om de oren. Geeft verder niets hoor, inmiddels al een olifantenhuid gekweekt en ik kom hier voor mijn plezier.

Dank dat je het hebt opgeschoond.
Ik denk dat die manager ook niet alles ziet. Het komt wel degelijk voor. Op de site, per mail en gewoon thuis in mijn brievenbus.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_171855751
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:08 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik denk dat die manager ook niet alles ziet. Het komt wel degelijk voor. Op de site, per mail en gewoon thuis in mijn brievenbus.
Je weet zelf net zo goed als ik dat het aantal niet eens af te zetten is tegen het aantal haatposts richting moslims of andere minderheden. Beetje jammer om zo je hoofd in het zand te steken, maar goed - ieder zijn meug. Ik ga die discussie niet meer voeren, dat signaal is al bij herhaling aan je kenbaar gemaakt en jij bent de baas. Even goede vrienden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_171855897
quote:
Leuk maar dit gaat over de VS. Dat is niet echt representatief voor Europa dat nu bijna dagelijks wordt geteisterd door moslimterreur.
pi_171856261
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:08 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik denk dat die manager ook niet alles ziet. Het komt wel degelijk voor. Op de site, per mail en gewoon thuis in mijn brievenbus.
Watwatwatwat?! Krijg je serieus oproepen tot deportatie en andere extreme uitspraken thuis in de brievenbus?

Misschien is het de warmte waardoor ik erg traag van begrip ben, maar dat is niet echt waar toch?
pi_171856318
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Watwatwatwat?! Krijg je serieus oproepen tot deportatie en andere extreme uitspraken thuis in de brievenbus?

Misschien is het de warmte waardoor ik erg traag van begrip ben, maar dat is niet echt waar toch?
Het zou mij niet verbazen. Genoeg mensen die zo ziek zijn om de baas van een website persoonlijk aan te vallen op de content. Laten we wel wezen, een column in een krant is daarvoor meestal al voldoende - laat staan het beheren van een grote website met een vrij duidelijke signatuur.
Allah Al Watan Al Malik
pi_171856340
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het zou mij niet verbazen. Genoeg mensen die zo ziek zijn om de baas van een website persoonlijk aan te vallen op de content. Laten we wel wezen, een column in een krant is daarvoor meestal al voldoende - laat staan het beheren van een grote website met een vrij duidelijke signatuur.
Damn... Dat is echt zo ver voorbij alle vormen van beschaving...
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:53:12 #125
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_171864515
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik trek dat niet in het extreme, ik constateer gewoon wat. Zoals een van de FOK! managers al in feedback zei:

[..]

Het aantal moslimusers op dit forum dat oproept tot deportatie van niet-gelovigen of extreme politieke uitspraken doet over de rug van doden is nagenoeg nihil. Andersom daarentegen vliegen de uitspraken en complottheorieen je om de oren. Geeft verder niets hoor, inmiddels al een olifantenhuid gekweekt en ik kom hier voor mijn plezier.

Dank dat je het hebt opgeschoond.
Moet je wel ff lezen in de context waarin het wordt gepost he.

Het komt voor. In dit topic was het niet zo, terwijl de user waar ik op reageerde het met een eerder opgelopen consequentie vergeleek terwijl dat gedrag niet te vergelijken was.

Wil niet zeggen dat het niet bestaat of zelden voorkomt. Extreemlinks is op het forum even vervelend aanwezig als extreemrechts. Het probleem is gewoon dat de groep groeit imo. Het lijkt soms wel de meerderheid dat men met de hakken in het zand zonder enige nuance de eigen waarheid als enige waarheid ziet.
Laffe huichelaar
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:18:51 #126
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171865124
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Moet je wel ff lezen in de context waarin het wordt gepost he.

Het komt voor. In dit topic was het niet zo, terwijl de user waar ik op reageerde het met een eerder opgelopen consequentie vergeleek terwijl dat gedrag niet te vergelijken was.

Wil niet zeggen dat het niet bestaat of zelden voorkomt. Extreemlinks is op het forum even vervelend aanwezig als extreemrechts. Het probleem is gewoon dat de groep groeit imo. Het lijkt soms wel de meerderheid dat men met de hakken in het zand zonder enige nuance de eigen waarheid als enige waarheid ziet.
Mwaw. Om eerlijk te zijn zie ik hier weinig extreem links en veel rechts (niet perse extreem rechts) dat alles wat hun mening niet deelt beschuldigd van extreem links zijn.

Wat me zorgen baart is dat 'gewoon' rechts extreem rechts met de mantel der liefde bedekt. Dat haat naar links (algemeen, want een d66-er wordt al als extreem links beschouwd) is groter dan de realiteitszin, de afkeer voor extreem rechts.

Het evenwicht is totaal zoek. Rechts overheerst en nogmaals, ondanks het feit dat de meeste niet extreem rechts zijn kiest men toch 'partij', tegen links welteverstaan. Waarbij links alles is wat het niet geheel en al met hun eens is. Zelfs als ze extreem rechts daarvoor moeten verdedigen/negeren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171865286
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Mwaw. Om eerlijk te zijn zie ik hier weinig extreem links en veel rechts (niet perse extreem rechts) dat alles wat hun mening niet deelt beschuldigd van extreem links zijn.

Wat me zorgen baart is dat 'gewoon' rechts extreem rechts met de mantel der liefde bedekt. Dat haat naar links (algemeen, want een d66-er wordt al als extreem links beschouwd) is groter dan de realiteitszin, de afkeer voor extreem rechts.

Het evenwicht is totaal zoek. Rechts overheerst en nogmaals, ondanks het feit dat de meeste niet extreem rechts zijn kiest men toch 'partij', tegen links welteverstaan. Waarbij links alles is wat het niet geheel en al met hun eens is. Zelfs als ze extreem rechts daarvoor moeten verdedigen/negeren.
Dat.
Ja doei.
pi_171865389
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Moet je wel ff lezen in de context waarin het wordt gepost he.

Het komt voor. In dit topic was het niet zo, terwijl de user waar ik op reageerde het met een eerder opgelopen consequentie vergeleek terwijl dat gedrag niet te vergelijken was.

Wil niet zeggen dat het niet bestaat of zelden voorkomt. Extreemlinks is op het forum even vervelend aanwezig als extreemrechts. Het probleem is gewoon dat de groep groeit imo. Het lijkt soms wel de meerderheid dat men met de hakken in het zand zonder enige nuance de eigen waarheid als enige waarheid ziet.
Ik kan mij weinig moslimextremisten in NWS voor de geest halen die pleiten voor deportatie van niet-moslims. Correct me if i'm wrong.
Allah Al Watan Al Malik
pi_171865395
quote:
Finsbury Park attack: Tributes to victim Makram Ali

Tributes have been paid to Makram Ali, who has been named as the man who died in the Finsbury Park terror attack.

His family described him as a "quiet, gentle man" who "spent his whole life without any enemies".

Mr Ali, 51, died from multiple injuries after a man drove a van into worshippers close to the Muslim Welfare House mosque in north London.

Darren Osborne, 47, has been arrested on suspicion of attempted murder and terror offences.

In a statement, Mr Ali's family said: "Our father was a quiet gentle man, he didn't get involved in political or social discussion, he instead took comfort and enjoyment spending time with his wife, children and grandchildren and he was always ready to make a funny joke when you least expected."

His relatives said they wanted everyone to know what a "loving man" he was and that he had "spent his whole life without any enemies".

They added that Mr Ali would not wish for there to be "any retaliation or recriminations" and urged people to "remain calm and to pray for peace in these difficult times".

Mr Ali came to the UK from Bangladesh aged 10 and was married with four daughters, two sons and two grandchildren.

His family said he regularly attended the local mosque and enjoyed visiting the park with his grandchildren.

He had suffered some form of collapse due to a weak leg and was "sitting up and expressing a wish to return home" when the attack happened, they said.

"An incident made only more tragic as he had only just completed his evening prayers, something he did regularly. He took great comfort in the feelings of peace his prayers provided," they added.

The Metropolitan Police are appealing for witnesses to the attack, which happened shortly after midnight on Seven Sisters Road in Finsbury Park and left 11 other people injured.

The force released a photo of the van used in the attack and urged anyone who spoke to the driver of the vehicle during the day leading up to the incident to contact them.

It is believed the van was driven from Cardiff, Wales at about 08:20 BST on 18 June to London.

Police have spoken to 28 witnesses from the scene, examined 80 hours of CCTV and recovered 33 digital devices from several addresses in Wales, Scotland Yard said.
Bron: http://www.bbc.co.uk/news/uk-40366127
Ja doei.
  Admin donderdag 22 juni 2017 @ 18:43:01 #130
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_171865797
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je weet zelf net zo goed als ik dat het aantal niet eens af te zetten is tegen het aantal haatposts richting moslims of andere minderheden. Beetje jammer om zo je hoofd in het zand te steken, maar goed - ieder zijn meug. Ik ga die discussie niet meer voeren, dat signaal is al bij herhaling aan je kenbaar gemaakt en jij bent de baas. Even goede vrienden.
Je weet helemaal niets van aantallen. Je ziet hooguit wat ertussendoor glipt, niet wat allemaal verwijderd wordt. Doe nou niet alsof je alles weet, want dat maakt alleen maar dat je (nog) dommer over komt.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Watwatwatwat?! Krijg je serieus oproepen tot deportatie en andere extreme uitspraken thuis in de brievenbus?
Nee, doodsbedreigingen. FOK! moet plat anders ga ik dood. De 'kankerhollanders' moeten hun 'kankerbek' houden en 'wacht maar tot we in de meerderheid zijn, dan ga je zien' en dergelijke. Leuk dat wordt gedaan alsof er eenzijdig haat is, maar alleen de aanslagen bewijzen al wel dat de haat net zo goed van de andere kant komt.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het zou mij niet verbazen. Genoeg mensen die zo ziek zijn om de baas van een website persoonlijk aan te vallen op de content. Laten we wel wezen, een column in een krant is daarvoor meestal al voldoende - laat staan het beheren van een grote website met een vrij duidelijke signatuur.
Zo duidelijk is die signatuur kennelijk niet. Ik word niet alleen voor racist uitgemaakt, maar ook voor linkse wegkijkende landverrader. Het een als ik een persoonlijke aanval, racisme of goedpraterij door (waarschijnlijk) moslims verwijder, het andere als ik racistische uitspraken, persoonlijke aanvallen of goedpraterij door (waarschijnlijk) niet-moslims verwijder.
Nogmaals; je ziet niet wat verwijderd wordt. In het bericht over deze aanslag op de fp zijn veertien (!) bans gevallen en meer dan 50 posts verwijderd. Ik word zo moe van mensen die maar wat roepen op basis van niets. Het slaat nergens op en het is ongefundeerd.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik kan mij weinig moslimextremisten in NWS voor de geest halen die pleiten voor deportatie van niet-moslims. Correct me if i'm wrong.
Dat meen je niet serieus toch? Dat je verwacht dat mensen willen dat we uit ons eigen land gedeporteerd worden? Vergelijkbare uitingen - ik geef hierboven al wat voorbeelden uit m'n eigen brievenbus - komen wel degelijk voor. Schokkend misschien, maar ook onder moslims bevinden zich debielen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_171866048
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:43 schreef Danny het volgende:
Je weet helemaal niets van aantallen. Je ziet hooguit wat ertussendoor glipt, niet wat allemaal verwijderd wordt. Doe nou niet alsof je alles weet, want dat maakt alleen maar dat je (nog) dommer over komt.
Gelukkig zijn we hier allemaal gezegend met ogen. Daar heeft intelligentieniveau verder niets mee te maken. Maar probeer het met nog een andere sneer, kunnen we gelijk een goed voorbeeld stellen voor de users. :)

quote:
Zo duidelijk is die signatuur kennelijk niet. Ik word niet alleen voor racist uitgemaakt, maar ook voor linkse wegkijkende landverrader. Het een als ik een persoonlijke aanval, racisme of goedpraterij door (waarschijnlijk) moslims verwijder, het andere als ik racistische uitspraken, persoonlijke aanvallen of goedpraterij door (waarschijnlijk) niet-moslims verwijder.
Nogmaals; je ziet niet wat verwijderd wordt. In het bericht over deze aanslag op de fp zijn veertien (!) bans gevallen en meer dan 50 posts verwijderd. Ik word zo moe van mensen die maar wat roepen op basis van niets. Het slaat nergens op en het is ongefundeerd.
Was het maar op basis van niets Danny, kom zelf dan eens met feiten als je zo moe bent van die discussie. Ik heb zelf niets verwijtends gezegd richting de moderatie of de site zelf. Behalve dan dat de signatuur, die in dit geval ook gewoonweg bepaald wordt door de bezoekers - overwegend rechts is. Kunnen we hoog of laag springen, maar dat zie je terug in politieke polls - maar uit zich ook in reacties onder nieuwsberichten. Ik oordeel daar verder niet over. Of je al of niet racistisch bent zal mij verder ook een worst wezen.

quote:
Dat meen je niet serieus toch? Dat je verwacht dat mensen willen dat we uit ons eigen land gedeporteerd worden? Vergelijkbare uitingen - ik geef hierboven al wat voorbeelden uit m'n eigen brievenbus - komen wel degelijk voor. Schokkend misschien, maar ook onder moslims bevinden zich debielen.
Hoezo meen ik dat niet? Zeg het nu eens Danny, hoeveel moslimextremisten bevinden zich denk je op deze site? Want daar hebben we het over. Ik kan niet overzien welke bagger jij persoonlijk over je heen krijgt. Maar daar heb ik het ook helemaal niet over - ik heb het over hier - de website. En dat er onder moslims zich ook debielen bevinden, dat is een open deur. Zijn net mensen die moslims, gek he!
Allah Al Watan Al Malik
pi_171866506
Wel weer heel bijzonder hoe 'links' en moslims zich in de slachtoffer rol positioneren. Zo jammer ook voor de discussie.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Admin donderdag 22 juni 2017 @ 19:11:10 #133
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_171866536
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:53 schreef Mutant01 het volgende:

Hoezo meen ik dat niet? Zeg het nu eens Danny, hoeveel moslimextremisten bevinden zich denk je op deze site? Want daar hebben we het over. Ik kan niet overzien welke bagger jij persoonlijk over je heen krijgt. Maar daar heb ik het ook helemaal niet over - ik heb het over hier - de website. En dat er onder moslims zich ook debielen bevinden, dat is een open deur. Zijn net mensen die moslims, gek he!
Ik heb geen idee hoeveel moslimextremisten. Net zoals ik geen idee heb hoeveel niet-moslimextremisten. Ik denk persoonlijk heel weinig van beiden. Zolderkamertoetsenbord'helden' zou ik niet het stempel 'extremist' willen geven. Dat zou teveel eer zijn voor ze, en écht extremisme bagatelliseren.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_171866582
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:43 schreef Danny het volgende:

Nee, doodsbedreigingen. FOK! moet plat anders ga ik dood. De 'kankerhollanders' moeten hun 'kankerbek' houden en 'wacht maar tot we in de meerderheid zijn, dan ga je zien' en dergelijke. Leuk dat wordt gedaan alsof er eenzijdig haat is, maar alleen de aanslagen bewijzen al wel dat de haat net zo goed van de andere kant komt.

Holy fuck man...

Dat had ik serieus echt nooit verwacht.
pi_171866598
quote:
Finsbury Park attack: Suspect may have wanted to target pro-Palestinian rally in London

The Finsbury Park attack suspect may have originally intended to target a pro-Palestinian protest that saw thousands of people march through central London, it has emerged.

Witnesses who saw Darren Osborne drinking at a pub in Cardiff the night before he allegedly drove 160 miles in a hired van to launch the attack said they overheard him ranting about the Al Quds Day rally.

Led by the Islamic Human Rights Commission, the controversial march was set to start at 3pm on Sunday.

Drinkers in the Hollybush pub, in Pentwyn, said Osborne was thrown out the evening before after “ranting and raving” about Muslims and Sharia law, appearing to write notes as he drank alone in a corner.

The landlord, Andy Parker, described the 47-year-old as “very political with everyone he spoke to”.

"He was very motivated about the Muslim Al Quds Day rally going on on Sunday and London and kept saying: 'Our brothers and sisters are dying and someone needs to do something about it',” he told The Telegraph.

"He kept saying he would do something about it, but he kept going on about it, and was saying we need to 'stand up to Muslims' it is 'time we did something about them'.

"I did not like one bit of it so asked him to leave."

Another customer said Osborne repeatedly mentioned the rally by name, while claiming Muslims were “taking over”.

“Now I think about it maybe his plan was to target this march but then went to the mosque when that didn't work out,” he added.

Osborne’s family claimed he was “not a racist” in an initial statement but said he had been “troubled for a long time”, with his sister saying he underwent rehabilitation for drug and alcohol problems 20 years ago and had recently attempted suicide.

Osborne is believed to have returned to his white hire van after leaving the pub, being found asleep by a passer-by who called the police.

Edward Gardiner, a self-employed builder and plumber who lives near Osborne's home in Pentwyn, said: ”I called police because I saw a random van in my cul-de-sac with someone drunk in it and the door open," he said.

"I could smell alcohol on him and he was grunting and groaning. I poked him but he didn't respond so I called 101.”

South Wales Police confirmed officers were called to a van in the area shortly before 12.30am on Sunday

“Officers attended, a male was asleep inside the vehicle, which showed no signs of having been driven recently,” a spokesperson said.

“The officers’ assessment was that no offences were disclosed.”

The Metropolitan Police said the van used in the attack almost exactly 24 hours later had set off from Cardiff at 8.20am on Sunday and been driven to London.

At 12.21am on Monday, it hit a group of Muslims leaving night prayers in Finsbury Park, killing one man and injuring 11 more.

A man pronounced dead from multiple injuries at the scene has been named as 51-year-old grandfather, Makram Ali, whose family paid tribute to a “loving man who spent his whole life without any enemies”.

Relatives said Mr Ali had fallen to the ground because of a weak leg shortly before the attack but had recovered and sat up when the van struck.

Deputy Assistant Commissioner Neil Basu: “We are very grateful to everyone who has provided information so far – their accounts are assisting the investigation hugely - but we need more people to come forward and tell us what they saw and what they know about the driver of this van.”

The head of the firm that rented out the vehicle, Pontyclun Van Hire, called the terror attack “shocking and cowardly”.

Len Evans said: “Together with all the staff at Pontyclun Van Hire, I am doing everything I can to assist the Metropolitan Police in their inquiries.”

Detectives have released a photo of the van used in the attack, registration number PO54 CSF, while calling on anyone who spoke to the driver in the day leading up to the attack to call on 0800 789 321.

t struck near the Muslim Welfare House, whose imam Mohammed Mahmoud stepped in with other worshippers to protect the suspected van driver from an angry crowd of witnesses.

They flagged down a passing police van as the suspect was restrained on the ground, allowing officers to take him into custody.

Osborne, of Cardiff, has been arrested in connection with the incident and remains in custody on suspicion of the commission of terrorism, attempted murder and murder.

Four injured victims remain in hospital, including two who are in critical care.
Bron: http://www.independent.co(...)ff-van-a7803181.html
Ja doei.
  Admin donderdag 22 juni 2017 @ 19:16:54 #136
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_171866688
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:10 schreef truthortruth het volgende:
Wel weer heel bijzonder hoe 'links' en moslims zich in de slachtoffer rol positioneren. Zo jammer ook voor de discussie.
Dat doet rechts ook. En zoals ik eerder al zei; beiden zien het niet van zichzelf, willen het niet zien van zichzelf of doen alsóf ze het niet zien van zichzelf. Vingerwijzen naar de ander, daar draait 't allemaal om.
Als er een aanslag is en de dader is moslim dan krijg je 'ah, weer zo'n moslim' reacties. Maar als de dader een blanke is krijg je net zo goed 'ah, weer zo'n wit Breivikje' reacties. Alsof dat er iets toe doet als er onschuldige slachtoffers vallen.
Ik snap de reacties van beide kanten vanuit emotioneel oogpunt. Als je iemand ziet die een vrouwtje van 103 in elkaar schopt zeg je ook niet 'foei' maar gooi je er - als je over enige empathie en rechtvaardigheidsgevoel beschikt - ook vanalles uit. Dat wil niet zeggen dat ik graag zou zien dat dergelijke reacties achterwege zouden blijven. Van beide kanten. Het is eenvoudigweg niet zo dat maar één kant zich er schuldig aan maakt.

Dat hier meer blanken dan moslims posten is evident en dus zal de hoeveelheid posts van beiden kanten daar een weerspiegeling van zijn. Stel dezelfde vraag op maroc.nl of marokko.nl of soortgelijke platformen waar meer moslims zitten dan ligt die balans andersom. En dat is niet meer dan logisch.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_171866802
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:16 schreef Danny het volgende:
Dat doet rechts ook.
Ik bedoelde specifiek in dit topic, terwijl het er juist om ging om beide kanten te laten zien. Dan hoop je dat mensen daar in meegaan en geen kant kiezen en dan gebeurt het dus toch nog.
quote:
En zoals ik eerder al zei; beiden zien het niet van zichzelf, willen het niet zien van zichzelf of doen alsóf ze het niet zien van zichzelf. Vingerwijzen naar de ander, daar draait 't allemaal om.
Als er een aanslag is en de dader is moslim dan krijg je 'ah, weer zo'n moslim' reacties. Maar als de dader een blanke is krijg je net zo goed 'ah, weer zo'n wit Breivikje' reacties. Alsof dat er iets toe doet als er onschuldige slachtoffers vallen.
Ik snap de reacties van beide kanten vanuit emotioneel oogpunt. Als je iemand ziet die een vrouwtje van 103 in elkaar schopt zeg je ook niet 'foei' maar gooi je er - als je over enige empathie en rechtvaardigheidsgevoel beschikt - ook vanalles uit. Dat wil niet zeggen dat ik graag zou zien dat dergelijke reacties achterwege zouden blijven. Van beide kanten. Het is eenvoudigweg niet zo dat maar één kant zich er schuldig aan maakt.

Dat hier meer blanken dan moslims posten is evident en dus zal de hoeveelheid posts van beiden kanten daar een weerspiegeling van zijn. Stel dezelfde vraag op maroc.nl of marokko.nl of soortgelijke platformen waar meer moslims zitten dan ligt die balans andersom. En dat is niet meer dan logisch.
Ik vraag mij ook af hoeveel klonen er tussen zitten. Sommige topics zie je overspoeld worden door rechts en extreem rechtse figuren en andere topics door linkse en moslims.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_176856382
Kleine kick, want inmiddels is de rechtszaak begonnen. Dader blijkt een of andere rechts-extremist te zijn die eigenlijk Corbyn (of nog liever, Khan) wilde doodrijden. Dat lukte niet, maar een paar moslims waren een mooi alternatief.

quote:
De man die juni vorig jaar met een bestelbus inreed op mensen die een moskee in Londen verlieten, wilde eigenlijk Labour-leider Jeremy Corbyn doodrijden.
Dat vertelde de 48-jarige terreurverdachte Darren Osborne volgens de Britse media op de rechtszitting. Osborne zei dat het nog beter was geweest als de burgemeester van Londen, Sadiq Khan, zou zijn doodgereden.

Deze aanslag, die hij naar eigen zeggen met twee andere mannen uit het extreemrechtse circuit had beraamd, ging niet door omdat de straten waren afgezet en Corbyn niet aanwezig bleek. Volgens Osborne reed een van de andere mannen, genaamd Dave. De derde man zou Terry heten.

De aandacht werd daarom verlegd naar een moskee in Finsbury Park, waar rond middernacht moslims naar buiten kwamen na het Ramadangebed. Er viel één dode en negen gewonden. De aanklager van Justitie zegt dat Osborne alleen handelde tijdens de aanslag.

Volgens Osborne waren de drie mannen ook van plan geweest om een extreemrechtse organisatie op te richten.
https://www.nu.nl/buitenl(...)rbyn-doodrijden.html
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')