abonnement Unibet Coolblue
pi_171812518
Gisteren wilde ik zwemmen in een meertje hier in de buurt.

Om te parkeren moet je daar door slagbomen heen en ¤ 5,- betalen.

Ik zag echter dat ik op de parkeerplaats van het zwem gedeelte van het nudistendeel was.
Dit betekende op de parkeerplaats doorrijden naar een parkeergedeelte waar (waar wij dachten dat) het publieke (geen nudisten) deel is.

Er bleek een kleine greppel te zitten, dwars op de rijrichting die je niet kan zien vanuit de auto.
Door deze greppel hebben wij waarschijnlijk grote schade aan onze auto opgelopen.



Op de bovenstaande foto zie je onze auto staan net voorbij de greppel.
Het lijkt dus echt een parkeerplaats waar je door kan rijden.
Uit de auto is de greppel, die nog wat begroeid is, niet te zien.

Op de volgende foto zie je de auto net een paar meter over de greppel.
Het is zeker niet duidelijk dat je hier niet door kan rijden.



Wij hebben de auto door de verzekering weg laten slepen.
De schade moet nog getaxeerd worden maar is waarschijnlijk aanzienlijk. Het koelmiddel liep uit de motor, dus het koelcircuit
Is geraakt. Aan de buitenkant van de auto is verder niets te zien.

Is het mogelijk de eigenaar hiervoor aansprakelijk te stellen / schade te verhalen?
Wij zijn van mening dat dit ons is overkomen zonder dat wij dit van tevoren hadden kunnen zien.

Mvg,
Mitch

Foto's kunnen niet teruggezet worden, zijn bij de bron verwijderd

[ Bericht 2% gewijzigd door Armani XL op 21-06-2017 07:23:06 ]
pi_171812565
WTF dat is inderdaad wel heel slecht te zien. Wie is eigenaar van de grond, de gemeente?
U MAD?
pi_171812658
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:50 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik zie de greppel wel
ik ook, andere auto's blijkbaar ook want ze staan netjes langs de slootrand....

gevalletje vol gas de parkeerplaats over?
pi_171812744
Reden km'tje of 20. Greppel was waarschijnlijk net niet breed genoeg om met de neus in te "vallen".
Vanaf de auto (waar je lager zit dan de foto genomen is) is de greppel niet gezien door alle inzittende.
@De_Boswachter Deze parkeerplaats is van Leisurepark. ;)
pi_171812778
Staat er geen bordje over parkeren op eigen risico oid?
misunderstood
  dinsdag 20 juni 2017 @ 15:03:12 #6
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_171812844
Inderdaad slecht zichtbaar, zeker omdat de bomenlijn ook gewoon doorloopt etc. Kan me voorstellen dat je hier wel een zaak hebt ja.
pi_171812868
Van hun site:

"De recreatiegebieden van Leisurelands bieden ruime parkeergelegenheden om uw auto kwijt te kunnen voor een dagje onbezorgd recreëren. Het parkeergeld gebruikt Leisurelands om de recreatiegebieden duurzaam in stand te kunnen houden.
Het parkeerterrein is niet bewaakt. Parkeren is dus altijd op eigen risico."
pi_171812897
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:00 schreef DKS het volgende:
Staat er geen bordje over parkeren op eigen risico oid?
Je parkeert altijd op eigen risico, anders moet je thuisblijven.

Dat er een slagboom is of 5 euro moet betalen doet niet terzake.

TS blijft verantwoordelijk voor eigen handelen.

Ten 1e: het gras is kortgemaaid en de greppel is dus te zien.
Als je goed kijkt zie je de greppel toch.
En als het vaker gebeurd zou zijn, zou er wél een bordje staan of een hek of een afzetlint.


Ten 2e: op de parkeerplaats bij de Aldi staan ook geen bordjes met 'pas op: stoeprand' of 'pas op: winkelkarretjes'.
Je kan niet heel Nederland vol zetten met bordjes.
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 20 juni 2017 @ 15:06:34 #9
180174 Diemux
People vs Me
pi_171812916
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou je die kunnen benaderen, misschien zien zij er een zaak in.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 15:06:42 #10
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_171812918
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:00 schreef DKS het volgende:
Staat er geen bordje over parkeren op eigen risico oid?
Al hingen er 100, geen enkele rechtswaarde.

Die greppel is wel aanzienlijk, en 20km/u is niet bepaald stapvoets (5km/u) wat wat meer gangbaar is op een parkeerterrein waar kinderen met zwembanden enzo heen en weer komen rennen.

Zo te zien is TS ook behoorlijk over die greppel heen gestuiterd ... en vind ik hem zelfs in de overzichtsfoto best zichtbaar ...

Mgoe, meld het bij de eigenaar van het terrein, en kijk wat die ermee doet.
Dum de dum
pi_171812994
@Diemux Hebben een rechtsbijstandsverzekering, deze zojuist geïnformeerd.

In ieder geval bedankt voor jullie tijd/conclusies. ;)
pi_171813015
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:04 schreef Stien_Struis het volgende:
Van hun site:

"De recreatiegebieden van Leisurelands bieden ruime parkeergelegenheden om uw auto kwijt te kunnen voor een dagje onbezorgd recreëren. Het parkeergeld gebruikt Leisurelands om de recreatiegebieden duurzaam in stand te kunnen houden.
Het parkeerterrein is niet bewaakt. Parkeren is dus altijd op eigen risico."
Mwah, zal best dat ze op hun site zetten dat de parkeergelden gebruikt worden om de recreatiegebieden in stand te houden.
Maar parkeergeld betalen en slagbomen impliceert toch wel dat het een georganiseerd iets is.
Het lijkt verder ook niet echt op een tentfeest in een weiland waar ze je na afloop met een tractor weer uit het zompige weiland trekken.....

Wat paaltjes met waarschuwingslint er langs is wel het minste wat ze voor die sloot hadden kunnen doen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:05 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ten 1e: het gras is kortgemaaid en de greppel is dus te zien.
Als je goed kijkt zie je de greppel toch.
Dat zeg jij nu omdat je het weet vanwege dit topic :')
Ga dat nog eens beoordelen als je in een auto zit en daar als onbekende overheen rijdt
quote:
En als het vaker gebeurd zou zijn, zou er wél een bordje staan of een hek of een afzetlint.
Dat hoeft geen excuus te zijn, als er een motor onderuitgaat of auto in een sloot slipt op een weg met veel modder of grind, dan plaatst de wegbeheerder heel snel na dat ongeluk een waarschuwingsbord.
Die er voor dat ongeluk toch echt niet stond.....
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:11 schreef Ferrari_Tape het volgende:Jeugd he.
In een dikke 2006 c-klasse.
Raampjes open, muziek hard aan, zomer in hun bol, weinig rijervaring.
:') Dat zijn allemaal aanname`s natuurlijk.
Net als de snelheid die TS aangeeft, zulke lage snelheden zijn amper in te schatten, je snelheidsmeter in de auto geeft dat vaak niet eens meer aan.
TS keek vast niet continu op de snelheidsmeter tijdens het rijden daar "oh, reed ik nu 5 of 10km/h, dat moet ik goed onthouden voor als ik een ongeval maak"
Bij dat soort dingen bedenk je vaak wat, "hoe hard reed ik ook al weer ?, zal wel 20km/h ofzo geweest zijn", maar dat kan natuurlijk ook best 10km/h geweest zijn.

[ Bericht 19% gewijzigd door bluemoon23 op 20-06-2017 15:21:44 ]
pi_171813036
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:04 schreef Stien_Struis het volgende:
Van hun site:

"De recreatiegebieden van Leisurelands bieden ruime parkeergelegenheden om uw auto kwijt te kunnen voor een dagje onbezorgd recreëren. Het parkeergeld gebruikt Leisurelands om de recreatiegebieden duurzaam in stand te kunnen houden.
Het parkeerterrein is niet bewaakt. Parkeren is dus altijd op eigen risico."
ben wel benieuwd welke leasurelands het was, er zijn 20 van dat soort terreinnen
  dinsdag 20 juni 2017 @ 15:13:39 #14
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_171813088
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:04 schreef Stien_Struis het volgende:
Van hun site:

"De recreatiegebieden van Leisurelands bieden ruime parkeergelegenheden om uw auto kwijt te kunnen voor een dagje onbezorgd recreëren. Het parkeergeld gebruikt Leisurelands om de recreatiegebieden duurzaam in stand te kunnen houden.
Het parkeerterrein is niet bewaakt. Parkeren is dus altijd op eigen risico."
Die zin impliceert m.i. wel dat het risico zit in eventuele inbraak, niet op schade die veroorzaakt kan worden door het terrein (of dat in deze situatie zo is of dat TS de schade zelf veroorzaakt heeft even in het midden latend).
  dinsdag 20 juni 2017 @ 15:23:47 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_171813282
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:13 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Die zin impliceert m.i. wel dat het risico zit in eventuele inbraak, niet op schade die veroorzaakt kan worden door het terrein (of dat in deze situatie zo is of dat TS de schade zelf veroorzaakt heeft even in het midden latend).
Zo simpel is het niet, een dienst aanbieden en dan zeggen 'als er iets gebeurt, nie onze schuld' werkt niet zomaar. Net als een garderobe gewoon aansprakelijk is voor als je jas gejat wordt, ook al was die gratis.

Schade veroorzaakt door jou/jouw dienst/jouw terrein aan derden is gewoon verhaalbaar. Een inbraak is dan weer een andere zaak, omdat dat niet door de dienstverlener gedaan wordt (mag ik hopen dan :))

Als zo'n boompje omvalt en je auto beschadigd is dat ook gewoon voor de rekening van die toko.
Dum de dum
  dinsdag 20 juni 2017 @ 15:24:41 #16
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_171813298
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:23 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet, een dienst aanbieden en dan zeggen 'als er iets gebeurt, nie onze schuld' werkt niet zomaar. Net als een garderobe gewoon aansprakelijk is voor als je jas gejat wordt, ook al was die gratis.

Schade veroorzaakt door jou/jouw dienst/jouw terrein aan derden is gewoon verhaalbaar. Een inbraak is dan weer een andere zaak, omdat dat niet door de dienstverlener gedaan wordt (mag ik hopen dan :))

Als zo'n boompje omvalt en je auto beschadigd is dat ook gewoon voor de rekening van die toko.
Dat was inderdaad wat ik probeerde te zeggen, misschien onhandig verwoord :P
pi_171813406
Is dit bij Busslloo ?
pi_171813817
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:10 schreef bluemoon23 het volgende:

Net als de snelheid die TS aangeeft, zulke lage snelheden zijn amper in te schatten, je snelheidsmeter in de auto geeft dat vaak niet eens meer aan.
TS keek vast niet continu op de snelheidsmeter tijdens het rijden daar "oh, reed ik nu 5 of 10km/h, dat moet ik goed onthouden voor als ik een ongeval maak"
Bij dat soort dingen bedenk je vaak wat, "hoe hard reed ik ook al weer ?, zal wel 20km/h ofzo geweest zijn", maar dat kan natuurlijk ook best 10km/h geweest zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:10 schreef bluemoon23 het volgende:
:') Dat zijn allemaal aanname`s natuurlijk.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 20 juni 2017 @ 16:10:18 #19
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171814186
Verder zou ik vooral niet klagen bij de eigenaar als je koelvloeistof hebt gelekt.
Voor je het door hebt krijg je nog een rekening voor het saneren van de greppel.
Tot nooit .......
  dinsdag 20 juni 2017 @ 16:21:23 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171814448
Ik vind 20 km per uur wel bizar hard in zo'n situatie, de maximum snelheid bij een school is al lager, de daar hoef je niet op gras te rijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171814850
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 16:21 schreef Leandra het volgende:
Ik vind 20 km per uur wel bizar hard in zo'n situatie, de maximum snelheid bij een school is al lager, de daar hoef je niet op gras te rijden.
Ja, dat was de geschatte snelheid van TS, niemand weet of dat de snelheid was.
Er was geen blackbox in de auto ofzo, die dat registreerde op het moment van het ongeluk.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 16:43:50 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171814892
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 16:42 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, dat was de geschatte snelheid van TS, niemand weet of dat de snelheid was.
Er was geen blackbox in de auto ofzo, die dat registreerde op het moment van het ongeluk.
Nou ja, laten we er iig vanuit gaan dat TS wel ongeveer weet hoe hard hij reed, wij weten dat niet en ik heb vooralsnog geen reden aan te nemen dat zijn schatting incorrect was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171814929
Probeer maar eens 10, 15 of 20km/h af te lezen op je snelheidsmeter.
Dat is vaak amper te zien.
pi_171814979
Ja lastige, een parkeerplaats op een natuurterein kan ook bezaait zijn met keien, takken of modderpoelen. Denk dat je daar als berijder rekening mee moet houden. En de foto's zijn inmiddels weg, maar als je pas tot stilstand kwam toen je zowat over de greppel reed, heb je best hard gereden.
.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 16:49:07 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171815027
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 16:45 schreef bluemoon23 het volgende:
Probeer maar eens 10, 15 of 20km/h af te lezen op je snelheidsmeter.
Dat is vaak amper te zien.
Je weet toch hopelijk wel dat 20 km/h verre van stapvoets is? Ook als je de snelheidsmeter niet kunt aflezen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171815199
@Leandra, ik weet wel dat 20km/h geen stapvoets is.
Maar TS weet waarschijnlijk niet eens hoe hard hij rijdt, het kan ook 10 of 15 geweest zijn.
Daarom kun je bij dit soort zaken nog beter je muil houden als bestuurder en niet beginnen over de snelheid, je kunt die snelheid toch niet met zekerheid zeggen.
En voor je weet pinnen ze je er op vast, "oh, dan zul je wel te hard gereden hebben" net alsof alle andere omstandigheden dan ineens niet meer belangrijk zijn
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 16:46 schreef Fer het volgende:
Ja lastige, een parkeerplaats op een natuurterein kan ook bezaait zijn met keien, takken of modderpoelen. Denk dat je daar als berijder rekening mee moet houden. En de foto's zijn inmiddels weg, maar als je pas tot stilstand kwam toen je zowat over de greppel reed, heb je best hard gereden.
Als het een georganiseerd iets is, je ervoor moet betalen en er is een slagboom en alles bij, dan denk ik dat die beheerder ook best wel aansprakelijk kan zijn, als er grote gaten/kuilen of stenen zijn die je auto kunnen beschadigen.
pi_171815950
Wat voor verzekering heb je? Kennelijk geen allrisk dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2017 17:37:25 ]
pi_171816192
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 16:46 schreef Fer het volgende:
Ja lastige, een parkeerplaats op een natuurterein kan ook bezaait zijn met keien, takken of modderpoelen. Denk dat je daar als berijder rekening mee moet houden. En de foto's zijn inmiddels weg, maar als je pas tot stilstand kwam toen je zowat over de greppel reed, heb je best hard gereden.
Als het een betaald parkeerterrein is, mag je als betalende gebruiker verwachten dat het terrein zodanig is ingericht en onderhouden dat het geschikt is voor het normaal parkeren van de auto zonder schade aan banden, lak etc. Keien en losliggende takken moet de beheerder dus opruimen, modderpoelen dienen te worden voorkomen met deugdelijke afwatering en/of drainage. Eventuele zieke bomen of half afgewaaide takken de een mogelijk gevaar vormen moeten weggehaald worden.

Helaas kan ik de foto's niet zien, dus ik kan niet beoordelen of bij normaal gebruik de greppel tijdig opgemerkt en herkend zou kunnen worden. Over deze specifieke situatie kan ik dus geen uitspraak doen.

20km/u op een parkeerterrein is wel vrij snel. Zeker als het onverhard terrein is, waar je door de ondergrond een veel langere remweg hebt dan op verharding.
pi_171816859
Jammer dat de foto's het niet meer doen
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 18:34:04 #30
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:50:35 #31
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_171817214
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:34 schreef jitzzzze het volgende:
Ben benieuwd wat je rechtsbijstand voor je zou kunnen gaan doen.
Ik niet.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_171817252
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:29 schreef Oberkullie het volgende:
Jammer dat de foto's het niet meer doen
Ik gok weggehaald nadat de eerste paar mensen al riepen dat ze de greppel konden zien.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_171818445
Waren er trouwens wel aangelegde paden op het parkeerterrein en is de TS soms over het gras van het ene pad naar het andere gereden?
.
pi_171818814
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:52 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ik gok weggehaald nadat de eerste paar mensen al riepen dat ze de greppel konden zien.
Foto was uit een andere hoek genomen. Als je even niet goed oplet ( met je hoofd al op het strand) kan ik me voirstellen dat je er overheen kijkt.

Beetje treurig om de fotos te verwijderen.
pi_171824446
Ik zie geen foto's.
pi_171829594
Ik heb de foto's nog wel gezien. De greppel was bij langzaam rijden gewoon zichtbaar. Bovendien was er ontzettend veel vrije parkeerruimte maar TS zou en moest naar een andere hoek van wat hij dacht dat nog steeds het parkeerterrein was. Mogelijk was dat een ander parkeerterrein of helemaal geen parkeerterrein meer. Gezien het een grasterrein is en niet eens helemaal stukgereden is het kennelijk een overloop terrein voor drukke dagen.

TS heeft gewoon even niet opgelet en moet nu perse iemand anders de schuld geven. Keek hij meer naar blote konten die hij zogenaamd wilde ontlopen?
pi_171834627
Misschien wil je het niet horen: maar je hebt gewoon dikke pech!
pi_171839382
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 09:42 schreef nanuk het volgende:
Ik heb de foto's nog wel gezien. De greppel was bij langzaam rijden gewoon zichtbaar. Bovendien was er ontzettend veel vrije parkeerruimte maar TS zou en moest naar een andere hoek van wat hij dacht dat nog steeds het parkeerterrein was. Mogelijk was dat een ander parkeerterrein of helemaal geen parkeerterrein meer. Gezien het een grasterrein is en niet eens helemaal stukgereden is het kennelijk een overloop terrein voor drukke dagen.

TS heeft gewoon even niet opgelet en moet nu perse iemand anders de schuld geven. Keek hij meer naar blote konten die hij zogenaamd wilde ontlopen?
De foto's zijn weg, maar de tekst van de OP staat er nog wel gewoon. :)
pi_171840189
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:13 schreef Diqiu-Long het volgende:
Misschien wil je het niet horen: maar je hebt gewoon dikke pech!
Mwah, dat weet ik zo net nog niet.
Stel dat TS de beheerder aanschrijft of aansprakelijk stelt.

Dan heb je best kans dat er de volgende dag ineens wel tenminste een paar paaltjes met wat waarschuwinglint staan ;)

Dat zie je ook vaak als een motorrijder onderuit is gegaan bij grind of slecht wegdek, dan is de eerste reactie van de wegbeheerder ook vaak altijd dat ze niet schuldig zijn.
Maar daarna staan er wel ineens heel snel waarschuwingsborden :D
pi_171841451
Op de satellietfoto van het naaktstrand bij Busloo zie je duidelijk paden met daaraan gras parkeerplaatsen. Dus reed Ts over die paden of door het gras?
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')