abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 20 juni 2017 @ 10:41:21 #1
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171807522
Hallo.

Heb je zelf een persoonlijkheidsstoornis of ken je iemand met een persoonlijkheidsstoornis?
Of heb je vermoedens dat je er een hebt?
Hier kun je het allemaal kwijt.

Beknopte omschrijving van een persoonlijkheidsstoornis:
Een persoonlijkheidsstoornis is een langdurig patroon van afwijkende emoties en opvattingen.
Veel persoonlijkheidsstoornissen komen tot ontwikkeling door traumatische ervaringen in combinatie met erfelijke gevoeligheid.

Korte omschrijving van de verschillende persoonlijkheidsstoornissen (deze informatie komt van trimbos.nl, mens-en-samenleving.infonu.nl, psyonline.nl en psyq.nl):

.

Cluster A (vreemd en/of excentriek):

Paranoïde persoonlijkheidsstoornis
quote:
Paranoïde persoonlijkheidsstoornis (PPS) is een stoornis uit het cluster A.
Mensen met een paranoïde persoonlijkheidsstoornis zijn wantrouwend. Ze hebben een vastomlijnde manier van denken en handleen op basis van achterdochtige ideeën over anderen. Ze zijn ervan overtuigd dat hun visie op de wereld de juiste is en voelen zich bedreigd als anderen het anders zien. Ze zijn vaak koppig, ook als hun standpunt onjuist is. Dit kan soms op een waanidee lijken.
Verder voelen zij zich vaak kwetsbaar. Dit roept angst op. Die angst proberen ze te verminderen door te zoeken naar een oorzaak buiten zichzelf. De dreiging die zij voelen zetten zij om in woede om hun angst te verminderen.
Schizoïde persoonlijkheidsstoornis
quote:
De schizoïde persoonlijkheidsstoornis (SPS) is een stoornis uit het cluster A.
Mensen met een schizoïde persoonlijkheidsstoornis gedragen zich afstandelijk en hebben moeite om emoties te uiten. Ze leggen moeilijk contact en zijn vaak verlegen, teruggetrokken en stil. Ook doen zij veel dingen alleen en wonen vaak alleen.
Mensen met een schizoïde persoonlijkheidsstoornis halen weinig plezier uit activiteiten. Soms compenseren ze een gebrek aan contact met een rijke fantasiewereld. Over het algemeen is er geen sprake van verlies van contact met de werkelijkheid.
Schizotypische persoonlijkheidsstoornis
quote:
De schizotypische persoonlijkheidsstoornis (STPS) is een stoornis uit het cluster A.
Mensen met een schizotypische persoonlijkheidsstoornis gedragen zich in de ogen van anderen vaak bizar. Abnormale oogbewegingen en motorisch disfunctioneren zijn kenmerkend. Zij voelen zich ongemakkelijk in aanwezigheid van anderen en zijn wantrouwend. Zij hebben merkwaardige ideeën en overtuigingen.
.

Cluster B (dramatisch, emotioneel en/of impulsief):

Anti-sociale persoonlijkheidsstoornis
quote:
De antisociale persoonlijkheidsstoornis is een persoonlijkheidsstoornis met als belangrijkste kenmerk instabiliteit in denken, voelen en gedrag.
Hierdoor kan iemand stemmingswisselingen krijgen, instabiele relaties met anderen hebben, zich impulsief en antisociaal gedragen en snelle behoeftenbevrediging najagen.
De antisociale persoonlijkheidsstoornis (ASP) is één van de 10 persoonlijkheidsstoornissen en hoort tot de Cluster B persoonlijkheidsstoornissen.
Borderline persoonlijkheidsstoornis
quote:
Borderline persoonlijkheidsstoornis (kortweg: borderline) kenmerkt zich door sterke wisselingen in stemmingen, gedachten en gedrag.
Mensen met borderline zijn enorm impulsief, denken vaak zwart-wit, reageren extreem. Relaties zijn moeilijk te onderhouden, en wisselen ook sterk.
Er worden geen verschillende typen borderline persoonlijkheidsstoornissen onderscheiden.
Mensen met borderline kunnen echter wel verschillen in de mate waarin ze bepaald gedrag vertonen (zoals extraversie, neuroticisme).
Theatrale persoonlijkheidsstoornis
quote:
Mensen met een theatrale persoonlijkheidsstoornis vallen op door hun kleurrijk, extravert en dramatisch gedrag. Het zijn zeer emotionele mensen, die moeite hebben om lange diepgaande relaties aan te gaan. Zij staan graag in het middelpunt van de belangstelling. Ook hebben ze de neiging om door middel van uiterlijk vertoon te verleiden of de aandacht op te eisen.
Vragen om aandacht is het centrale thema van deze ziekte. Wanneer een lijder aan de stoornis niet in het middelpunt van de belangstelling staat, voelt hij zich al gauw ongemakkelijk. Hij gaat dan opvallend of seksueel uitdagend gedrag vertonen. Zijn gevoelsuitingen maken een oppervlakkige indruk, maar worden op een hoogdravende manier gebracht. Door vage bewoordingen en overdrijvingen doet de patiënt zich interessanter voor dan hij in feite is. Hij kan makkelijk in huilen uitbarsten of kwaad worden wanneer hij niet de aandacht en complimentjes krijgt waarop hij denkt recht te hebben. Zo'n woedeaanval duurt meestal niet lang.
Narcistische persoonlijkheidsstoornis
quote:
Deze mensen vinden zichzelf veel beter dan andere mensen. Ze vinden alleen zichzelf belangrijk en interesseren zich weinig in het lot van anderen. Wel willen ze graag dat andere mensen hen goed en belangrijk vinden.Deze mensen willen graag de macht hebben. Vaak kom je ze tegen in hoge posities in bijvoorbeeld het bedrijfsleven of de politiek. Hier is deze karaktertrek op een bepaalde manier handig. Deze mensen kunnen bijvoorbeeld honderden mensen zonder schuldgevoel ontslaan.
.

Cluster C (angstig en/of gespannen):

Ontwijkende persoonlijkheidsstoornis
quote:
De ontwijkende persoonlijkheidsstoornis (OPS) wordt gekenmerkt door extreme verlegenheid en buitensporige angst voor afwijzing, vernedering of kritiek. Veel mensen vinden het eng om iemand aan te spreken of voelen zich onzeker in onbekende situaties. Wanneer deze angst zo extreem wordt dat iemand zich geheel terugtrekt en nergens aan meedoet zou er sprake kunnen zijn van een ontwijkende of vermijdende persoonlijkheidsstoornis.
Afhankelijke persoonlijkheidsstoornis
quote:
De afhankelijke persoonlijkheidsstoornis (APS) wordt gekenmerkt door een buitengewone afhankelijkheid ten opzichte van anderen. Iedereen vindt het wel eens fijn verzorgd te worden of hulp te krijgen bij moeilijke beslissingen. Wanneer iemand altijd maar bevestiging nodig heeft, niet alleen kan zijn en altijd hulp en geruststelling nodig heeft om een besluit te nemen, zou er wel eens sprake kunnen zijn van een afhankelijke persoonlijkheidsstoornis.
Obsessief-compulsieve persoonlijkheidsstoornis
quote:
Mensen met deze stoornis houden van orde en regelmaat. Vaak willen ze alles op hun eigen manier doen. Ze zijn willen alles zo goed mogelijk doen, hierdoor kunnen ze moeilijk beslissen maken. Dit perfectionisme gaat zover dat er veel te veel tijd in hun werk gaat zitten. Ze kunnen zo de deadline niet altijd halen. Bovendien hebben deze mensen moeite met het tonen en uiten van hun emoties.
Deze stoornis is iets anders dan de obsessief-compulsieve stoornis.
Vaak denken deze mensen ook dat hun manier de enige is; ze kunnen moeilijk een advies van iemand anders aannemen.
.

P.S.: liever geen reacties over de zogenaamde labeltjescultuur, want met die reacties ben ik nu wel een beetje klaar en ze zijn bovendien beledigend tegenover psychiatrisch patienten.
pi_171809730
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:44 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Dat het je psychoses versterkt... Hmmm... ik zou er niet zo blij mee zijn. Maar goed, je kunt prima voor jezelf bepalen wat goed voor je is. :)
Het niet slapen werkt versterkend he ;) niet de medicatie
quote:
Had gehoopt dat je gisteren de uitslag zou krijgen. Wat een stel luie honden ook weer. ;)
Hahahahah helemaal gelijk. Ik wacht maar rustig af en word nerveus van elk mailtje
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171809773
Child, even een vraag..
Droom jij veel als je slaapt? Gaat het psychotische bij jou dan door?
pi_171810173
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:26 schreef appelsap het volgende:
Child, even een vraag..
Droom jij veel als je slaapt? Gaat het psychotische bij jou dan door?
Ik droom ontzettend veel en heel levendig, alleen ik weet niet of dat normaal of psychotisch is. Ik weet wel (door mijn vriend) dat ik hele gesprekken ga voeren wanneer ik oppervlakkig slaap
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171813305
Op de vraag die eerder aan mij gesteld werd:

Ja, de opname bij de kliniek was een vrijwillige keuze. Het voelde trouwens niet als een opname, want buiten de therapie om moesten we nog genoeg doen wat betreft boodschappen, koken, afwassen, schoonmaken, de kas bijhouden, etc.

Het had mij ook heel erg veel goed gedaan.

Je beschreef zelf al dat je uit je confortzone komt die je je hele leven lang gewend bent. Logisch dat dit je dus psychisch ontregeld en dat je heel veel stress ervaart.

Het is precies de bedoeling dat je uit je oude vertrouwde en destructieve patroon gehaald wordt. Je gaat in de kliniek - met een beetje sturing van het behandelplan - een nieuw patroon aanleren waardoor je minder belemmerd zal worden in je dagelijks leven en waardoor jij je gelukkiger en comfortabeler gaat voelen.

Het mooie is: dit doe je zelf! :)

De gevoelens zijn misschien ontzettend kut. Maar je zal erachterkomen dat het eigenlijk hele normale gevoelens zijn die passen bij de omstandigheden waarin jij zit. Het gaat de therapeuten er vooral om hoe jij ermee omgaat.

Het wordt een heel leerzaam proces. Het zal meerdere keren escaleren in de groep, want je groepsgenoten hebben ook problemen met emotieregulatie. Het voelt voor hen ook allemaal heftig en ze weten dan ook niet goed hoe ze ermee om moeten gaan. Wat ik ook heb meegemaakt, is dat er een paar mensen bijzitten die wat 'moeilijker' zijn dan de rest, omdat ze bijvoorbeeld narcistische trekken hebben. Dat kan veel spanning geven.

Maar dit soort mensen tref je ook buiten de kliniek aan. Overal. In elke groep zitten wel wat lastige mensen.

Maar ook zij hebben een verleden waarom ze zo reageren. Narcisme is meestal een overlevingsstrategie. Ze willen hun kwetsbare kant niet laten zien, omdat ze bang zijn dat ze dan hulpeloos zijn en anderen misbruik van hen gaan maken. Vroeger had die houding effect, maar door de jaren heen is het een probleem voor hen geworden, want anderen vinden het niet leuk als er over hen heen wordt gewalsd. Ze hebben ook niet bewust de intentie om anderen te kwetsen. Ze hebben net als iedereen behoefte aan vriendschappen en relaties, maar door hun patroon zijn ze niet meer in staat om gelijkwaardig contact aan te gaan. Ze doen alsof ze meer privileges verdienen dan anderen, maar eigenlijk voelen ze zich juist minderwaardig. Met als gevolg dat ze het narcistische gedrag niet los durven te laten.

Ervaar het proces. Onderga het met alle ups en downs. En uiteindelijk kom je dichterbij de persoon die je eigenlijk bent, zonder alle angsten en lage eigendunk.
pi_171813873
Helemaal mee eens!
Het is inderdaad leren uit destructieve structuren komen, leren omgaan met emoties en vaak de juiste medicatie regelen. Het is heel eng en heftig om opgenomen te worden, maar het kan enorm helpen. Hopelijk ga je er veel aan hebben. Wees assertief, bespreek wat je nodig hebt en vraag om steun, daarvoor zijn ze daar. Heel erg veel sterkte :*

(al moet ik zeggen dat mijn ervaring heel anders is met opnames, alleen ik zat een half jaar op een HIC afdeling, dus ik deed helemaal niks zelf en zat de hele dag gesepareerd voor drie maanden. De laatste week van mijn opname ging ik naar een normale afdeling, dus de overstap naar huis was enorm. Alleen dat had ik kunnen voorkomen door meer begeleiding te vragen).
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171815364
iPancakeMix, veel succes met je opname! Ik heb zelf een klinische opname met schematherapie gedaan ( en daarna deeltijd) Als je na het verhaal van PBR nog meer wilt weten moet je het maar even zeggen. Sterkte iig!

Poeh dat is idd wel een hele overgang dan ja CotS! Maar ik vind dat ze daar in de kliniek zelf ook wel wat meer over na hadden mogen denken hoor :{

Ik post hier niet zo vaak meer, omdat het best wel goed gaat. Maar ik ben nu toch best wel boos :(
Ik ben dus pas verhuisd en wil hier ambulante woonbegeleiding om de laatste puntjes op de i te zetten wat betreft reïntegratie en mijn leven hier oppakken. Mijn vorige behandelaar zou me aanmelden bij de instelling en als de WMO-indicatie rond was, dan kon de hulp van start gaan.

Op 19 april heb ik mn vorige hoofdbehandelaar gemaild dat ik 23 mei keukentafelgesprek had en dat ze me dus kon aanmelden. 23 Mei dus keukentafelgesprek gehad en vorige week heb ik de indicatie gekregen ( eerste half jaar 3 uur in de week over 2 keer, daarna 1 keer in de week 2 uur) Dus ik belde die instantie op dat de indicatie rond was, blijkt dat ik dus nog niet aangemeld ben :( :( :(

Had vrijdag meteen mn vorige behandelaar proberen te bellen, maar toen was ze er niet. Ik kon het beste vandaag tussen 9 en half 10 bellen. Zo gezegd, zo gedaan, maar toch niet bereikbaar. De receptie ging wel mailen of ze dan mij wilde terugbellen. Maar het is nu 17 uur en ik heb dus niks gehoord :(

Ik baal hier echt zo ontzettend van. Het gaat echt altijd mis met doorverwijzingen bij mij. Toen ik bij een instantie daar weer voor zat en naar Scelta wilde, heeft het 5 maanden geduurd voordat de doorverwijzing rond was. Daar heb ik toen nog een officiële klacht over ingediend en die is toen ook gegrond verklaard. En nu gaat het dus alwéér mis :(

En de indicatie geldt dus vanaf het moment dat hij afgegeven is en is dus 1 jaar geldig. Maar nou weet ik dus niet wanneer ik ook echt de hulp krijg :(
Ik woon hier nu al bijna 2 maand en juist in deze tijd heb ik het het hardst nodig. En nu is het dus maar weer afwachten... ;(

Ik voel me gewoon weer zo in de steek gelaten door de hulpverlening :(

[ Bericht 1% gewijzigd door _Hestia_ op 20-06-2017 17:36:20 ]
pi_171817059
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:25 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Op de vraag die eerder aan mij gesteld werd:

Ja, de opname bij de kliniek was een vrijwillige keuze. Het voelde trouwens niet als een opname, want buiten de therapie om moesten we nog genoeg doen wat betreft boodschappen, koken, afwassen, schoonmaken, de kas bijhouden, etc.

Het had mij ook heel erg veel goed gedaan.

Je beschreef zelf al dat je uit je confortzone komt die je je hele leven lang gewend bent. Logisch dat dit je dus psychisch ontregeld en dat je heel veel stress ervaart.

Het is precies de bedoeling dat je uit je oude vertrouwde en destructieve patroon gehaald wordt. Je gaat in de kliniek - met een beetje sturing van het behandelplan - een nieuw patroon aanleren waardoor je minder belemmerd zal worden in je dagelijks leven en waardoor jij je gelukkiger en comfortabeler gaat voelen.

Het mooie is: dit doe je zelf! :)

De gevoelens zijn misschien ontzettend kut. Maar je zal erachterkomen dat het eigenlijk hele normale gevoelens zijn die passen bij de omstandigheden waarin jij zit. Het gaat de therapeuten er vooral om hoe jij ermee omgaat.

Het wordt een heel leerzaam proces. Het zal meerdere keren escaleren in de groep, want je groepsgenoten hebben ook problemen met emotieregulatie. Het voelt voor hen ook allemaal heftig en ze weten dan ook niet goed hoe ze ermee om moeten gaan. Wat ik ook heb meegemaakt, is dat er een paar mensen bijzitten die wat 'moeilijker' zijn dan de rest, omdat ze bijvoorbeeld narcistische trekken hebben. Dat kan veel spanning geven.

Maar dit soort mensen tref je ook buiten de kliniek aan. Overal. In elke groep zitten wel wat lastige mensen.

Maar ook zij hebben een verleden waarom ze zo reageren. Narcisme is meestal een overlevingsstrategie. Ze willen hun kwetsbare kant niet laten zien, omdat ze bang zijn dat ze dan hulpeloos zijn en anderen misbruik van hen gaan maken. Vroeger had die houding effect, maar door de jaren heen is het een probleem voor hen geworden, want anderen vinden het niet leuk als er over hen heen wordt gewalsd. Ze hebben ook niet bewust de intentie om anderen te kwetsen. Ze hebben net als iedereen behoefte aan vriendschappen en relaties, maar door hun patroon zijn ze niet meer in staat om gelijkwaardig contact aan te gaan. Ze doen alsof ze meer privileges verdienen dan anderen, maar eigenlijk voelen ze zich juist minderwaardig. Met als gevolg dat ze het narcistische gedrag niet los durven te laten.

Ervaar het proces. Onderga het met alle ups en downs. En uiteindelijk kom je dichterbij de persoon die je eigenlijk bent, zonder alle angsten en lage eigendunk.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Mag ik vragen waar je precies opgenomen bent? Want zoals je het omschrijft gaat het ook precies bij mij (afwassen, boodschappen doen etc)
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:47:22 #9
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171817166
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het niet slapen werkt versterkend he ;) niet de medicatie

[..]

Hahahahah helemaal gelijk. Ik wacht maar rustig af en word nerveus van elk mailtje
Ik bedoelde ook het niet slapen. Sorry :P
soooo, da's mooi!
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:54:40 #10
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171817286
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:25 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Op de vraag die eerder aan mij gesteld werd:

Ja, de opname bij de kliniek was een vrijwillige keuze. Het voelde trouwens niet als een opname, want buiten de therapie om moesten we nog genoeg doen wat betreft boodschappen, koken, afwassen, schoonmaken, de kas bijhouden, etc.

Het had mij ook heel erg veel goed gedaan.

Je beschreef zelf al dat je uit je confortzone komt die je je hele leven lang gewend bent. Logisch dat dit je dus psychisch ontregeld en dat je heel veel stress ervaart.

Het is precies de bedoeling dat je uit je oude vertrouwde en destructieve patroon gehaald wordt. Je gaat in de kliniek - met een beetje sturing van het behandelplan - een nieuw patroon aanleren waardoor je minder belemmerd zal worden in je dagelijks leven en waardoor jij je gelukkiger en comfortabeler gaat voelen.

Het mooie is: dit doe je zelf! :)

De gevoelens zijn misschien ontzettend kut. Maar je zal erachterkomen dat het eigenlijk hele normale gevoelens zijn die passen bij de omstandigheden waarin jij zit. Het gaat de therapeuten er vooral om hoe jij ermee omgaat.

Het wordt een heel leerzaam proces. Het zal meerdere keren escaleren in de groep, want je groepsgenoten hebben ook problemen met emotieregulatie. Het voelt voor hen ook allemaal heftig en ze weten dan ook niet goed hoe ze ermee om moeten gaan. Wat ik ook heb meegemaakt, is dat er een paar mensen bijzitten die wat 'moeilijker' zijn dan de rest, omdat ze bijvoorbeeld narcistische trekken hebben. Dat kan veel spanning geven.

Maar dit soort mensen tref je ook buiten de kliniek aan. Overal. In elke groep zitten wel wat lastige mensen.

Maar ook zij hebben een verleden waarom ze zo reageren. Narcisme is meestal een overlevingsstrategie. Ze willen hun kwetsbare kant niet laten zien, omdat ze bang zijn dat ze dan hulpeloos zijn en anderen misbruik van hen gaan maken. Vroeger had die houding effect, maar door de jaren heen is het een probleem voor hen geworden, want anderen vinden het niet leuk als er over hen heen wordt gewalsd. Ze hebben ook niet bewust de intentie om anderen te kwetsen. Ze hebben net als iedereen behoefte aan vriendschappen en relaties, maar door hun patroon zijn ze niet meer in staat om gelijkwaardig contact aan te gaan. Ze doen alsof ze meer privileges verdienen dan anderen, maar eigenlijk voelen ze zich juist minderwaardig. Met als gevolg dat ze het narcistische gedrag niet los durven te laten.

Ervaar het proces. Onderga het met alle ups en downs. En uiteindelijk kom je dichterbij de persoon die je eigenlijk bent, zonder alle angsten en lage eigendunk.
Heb je dat hele traject helemaal uitgezeten? Ik zou bijna durven zeggen dat het iets voor mij is.
soooo, da's mooi!
pi_171817346
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:40 schreef iPancakeMix het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Mag ik vragen waar je precies opgenomen bent? Want zoals je het omschrijft gaat het ook precies bij mij (afwassen, boodschappen doen etc)
Zo gaat het bij de meeste klinische behandelopnames voor persoonlijkheidsstoornissen wel hoor ;) Of je nou bij de Viersprong, Scelta, De Eik/De Zwaluw of de Wieke van Mediant zit ( ik zat bij de laatste ook al was de vraag niet voor mij)
pi_171830685
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:04 schreef _Hestia_ het volgende:
iPancakeMix, veel succes met je opname! Ik heb zelf een klinische opname met schematherapie gedaan ( en daarna deeltijd) Als je na het verhaal van PBR nog meer wilt weten moet je het maar even zeggen. Sterkte iig!

Poeh dat is idd wel een hele overgang dan ja CotS! Maar ik vind dat ze daar in de kliniek zelf ook wel wat meer over na hadden mogen denken hoor :{
Week later zat ik er weer, maar dan op een open afdeling :') In totaal ben ik er negen maanden geweest en pas toen kwamen ze erachter dat ik psychotisch was. Ondanks dat ik wel meerdere wanen en dingen geuit had. Alleen ze staarde zich stuk op de suïcidaliteit en automutilatie, waardoor er naar dat niet zagen
quote:
Ik post hier niet zo vaak meer, omdat het best wel goed gaat. Maar ik ben nu toch best wel boos :(
Ik ben dus pas verhuisd en wil hier ambulante woonbegeleiding om de laatste puntjes op de i te zetten wat betreft reïntegratie en mijn leven hier oppakken. Mijn vorige behandelaar zou me aanmelden bij de instelling en als de WMO-indicatie rond was, dan kon de hulp van start gaan.

Op 19 april heb ik mn vorige hoofdbehandelaar gemaild dat ik 23 mei keukentafelgesprek had en dat ze me dus kon aanmelden. 23 Mei dus keukentafelgesprek gehad en vorige week heb ik de indicatie gekregen ( eerste half jaar 3 uur in de week over 2 keer, daarna 1 keer in de week 2 uur) Dus ik belde die instantie op dat de indicatie rond was, blijkt dat ik dus nog niet aangemeld ben :( :( :(

Had vrijdag meteen mn vorige behandelaar proberen te bellen, maar toen was ze er niet. Ik kon het beste vandaag tussen 9 en half 10 bellen. Zo gezegd, zo gedaan, maar toch niet bereikbaar. De receptie ging wel mailen of ze dan mij wilde terugbellen. Maar het is nu 17 uur en ik heb dus niks gehoord :(

Ik baal hier echt zo ontzettend van. Het gaat echt altijd mis met doorverwijzingen bij mij. Toen ik bij een instantie daar weer voor zat en naar Scelta wilde, heeft het 5 maanden geduurd voordat de doorverwijzing rond was. Daar heb ik toen nog een officiële klacht over ingediend en die is toen ook gegrond verklaard. En nu gaat het dus alwéér mis :(

En de indicatie geldt dus vanaf het moment dat hij afgegeven is en is dus 1 jaar geldig. Maar nou weet ik dus niet wanneer ik ook echt de hulp krijg :(
Ik woon hier nu al bijna 2 maand en juist in deze tijd heb ik het het hardst nodig. En nu is het dus maar weer afwachten... ;(

Ik voel me gewoon weer zo in de steek gelaten door de hulpverlening :(
Belachelijk dat ze zo slordig met je omgaan. Ga je nog een keer een klacht indienen? Volgens mij zou dat geheel gegrond zijn. Heb je net je leven op de rit, duwen ze jou er weer vanaf :(
Ik ben wel blij om te lezen dat het goed met je gaat. Je hebt een moeilijke weg gehad en je bent nu weer alles aan het opbouwen. Wees behalve boos op de hulpverlening, trots op jezelf. Je hebt het helemaal zelf gedaan en je doet het zo goed :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171830694
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:47 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook het niet slapen. Sorry :P
Geen sorry zeggen omdat ik verkeerd lees ;) :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171830710
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:57 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Zo gaat het bij de meeste klinische behandelopnames voor persoonlijkheidsstoornissen wel hoor ;) Of je nou bij de Viersprong, Scelta, De Eik/De Zwaluw of de Wieke van Mediant zit ( ik zat bij de laatste ook al was de vraag niet voor mij)
Dat klinkt inderdaad heel anders dan mijn opname (maar ik zat er ook niet voor een perrsoonlijkheidsstoornis). Het klinkt als goede zorg :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171845389
Het is weer drama aan dit adres :'(
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 21 juni 2017 @ 22:20:29 #16
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_171845453
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 22:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is weer drama aan dit adres :'(
Je hebt er misschien niks aan, maar een dikke knuffel voor jou O+. Je doet geweldig je best.

Sterkte :*.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_171845503
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 22:20 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je hebt er misschien niks aan, maar een dikke knuffel voor jou O+. Je doet geweldig je best.

Sterkte :*.
Dank je wel :* Dat is lief en aan lief heb ik heel erg veel.
Schouders eronder en gaan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171847489
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:50 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Week later zat ik er weer, maar dan op een open afdeling :') In totaal ben ik er negen maanden geweest en pas toen kwamen ze erachter dat ik psychotisch was. Ondanks dat ik wel meerdere wanen en dingen geuit had. Alleen ze staarde zich stuk op de suïcidaliteit en automutilatie, waardoor er naar dat niet zagen

[..]

Belachelijk dat ze zo slordig met je omgaan. Ga je nog een keer een klacht indienen? Volgens mij zou dat geheel gegrond zijn. Heb je net je leven op de rit, duwen ze jou er weer vanaf :(
Ik ben wel blij om te lezen dat het goed met je gaat. Je hebt een moeilijke weg gehad en je bent nu weer alles aan het opbouwen. Wees behalve boos op de hulpverlening, trots op jezelf. Je hebt het helemaal zelf gedaan en je doet het zo goed :*
Poeh ja dat zie je zo vaak dat behandelaren tunnelvisie hebben. Daardoor heeft het bij mij zo lang geduurd voor ze die persoonlijkheidsstoornis ontdekten. Jarenlang hebben ze alleen aan depressie symptoombestrijding gedaan.

Ik ga eerst zelf nog maar proberen of ik haar te pakken krijg. Want vandaag heeft ze ook niet teruggebeld (maar weet niet of ze op woensdag werkt).
Morgen dus maar weer proberen en dan eerst maar eens horen wat ze te zeggen heeft.
Maar wat dat laatste heb je wel gelijk, al ging het gister wel echt even minder daardoor. Maar vandaag wel weer redelijk de draad opgepakt. Je bent echt een lieverd :*

Dikke knuffel voor jou ook vanwege vandaag en als je meer kwijt wilt voel je welkom :*
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:53:44 #19
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171852257
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:50 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Geen sorry zeggen omdat ik verkeerd lees ;) :*
Tijd voor een bril! ;)
soooo, da's mooi!
pi_171852627
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 23:28 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Poeh ja dat zie je zo vaak dat behandelaren tunnelvisie hebben. Daardoor heeft het bij mij zo lang geduurd voor ze die persoonlijkheidsstoornis ontdekten. Jarenlang hebben ze alleen aan depressie symptoombestrijding gedaan.
Ja, ze kwamen niet verder dan "trekken van borderline", alleen ik herkende mezelf daar absoluut niet in. Totdat ik onderzoek eiste en een psychiater me voor de rust haldol voorschreef, toen is dat balletje gaan rollen. Nu gaat het gewoon goed :)

quote:
Ik ga eerst zelf nog maar proberen of ik haar te pakken krijg. Want vandaag heeft ze ook niet teruggebeld (maar weet niet of ze op woensdag werkt).
Morgen dus maar weer proberen en dan eerst maar eens horen wat ze te zeggen heeft.
Maar wat dat laatste heb je wel gelijk, al ging het gister wel echt even minder daardoor. Maar vandaag wel weer redelijk de draad opgepakt. Je bent echt een lieverd :*

Dikke knuffel voor jou ook vanwege vandaag en als je meer kwijt wilt voel je welkom :*
Je bent te lief voor me, dank je wel :*

Ik vind het echt knap hoe assertief je je opstelt hierbij. Je behoudt je rust en pakt het rationeel aan. Echt super knp.
Gelukkig gaat het vandaag weer beter met je!

*knuffel*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171852629
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:53 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Tijd voor een bril! ;)
Ik heb pas een nieuwe :'( ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171852651
Sorry dat ik gisteren ineens een klachtenbom gooide. Vandaag wat spannende dingen die ik moet doen en gewoon even wennen aan het concept vakantie :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:37:08 #23
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171863998
Ah crap, ik begin die nieuwe therapeute van de praatgroep heel erg leuk te vinden.
pi_171864170
quote:
15s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:37 schreef Gary_Oak het volgende:
Ah crap, ik begin die nieuwe therapeute van de praatgroep heel erg leuk te vinden.
Overdrachtgevoelens? Kun je dit bespreken?
(het is wel een hele naar iets... dat heb ik met een psychiater gehad, maar dat ging gelukkig na een tijdje over)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:43:42 #25
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171864235
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Overdrachtgevoelens? Kun je dit bespreken?
(het is wel een hele naar iets... dat heb ik met een psychiater gehad, maar dat ging gelukkig na een tijdje over)
Ja, ik denk het. Maar ze is ook een enorm lekker ding, dat helpt ook niet mee. :@ Normaliter zou ik het wel bespreken, maar dit is een groepstherapie. Vind het dus ontzettend awkward. :X
pi_171864280
quote:
9s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:43 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, ik denk het. Maar ze is ook een enorm lekker ding, dat helpt ook niet mee. :@ Normaliter zou ik het wel bespreken, maar dit is een groepstherapie. Vind het dus ontzettend awkward. :X
Hm... en even mailen of je individueel kunt spreken?
Ik hoop voor je dat het snel overwaait :* En het is niet awkward, het is een heel normaal proces om door te gaan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:47:32 #27
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171864349
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hm... en even mailen of je individueel kunt spreken?
Ik hoop voor je dat het snel overwaait :* En het is niet awkward, het is een heel normaal proces om door te gaan
Ik kijk het nog wel even aan. En anders eerst met de hoofdbehandelaar bespreken. Hoelang duurde het bij jou die gevoelens? Vond je het fijn om het te bespreken? En had je er uiteindelijk ook wat aan in de geest van de behandeling?
pi_171864485
quote:
99s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:47 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik kijk het nog wel even aan. En anders eerst met de hoofdbehandelaar bespreken. Hoelang duurde het bij jou die gevoelens? Vond je het fijn om het te bespreken? En had je er uiteindelijk ook wat aan in de geest van de behandeling?
Dat is een heel verstandige en dat voelt waarschijnlijk ook wel veiliger aan?

Uhm, bij die psychiater duurde ongeveer een half jaar (dat was tijdens een opname en ik sprak hem elke dag ivm separatie, hij was een van mijn enige aanspreekpunten). En een keer bij een PMT'er (al gaf die meer kindgevoelens, die was als een moeder voor me) en dat was een paar weken. Alleen zou ik haar wel al goede vriendin willen hebben. Ik heb het ook wel in de negatieve zin ervaren met een psychiater trouwens.
De behandelingen die ze boden sloten erg goed bij me aan, doordat ze me het gevoel gaven gezien te worden, kreeg ik die gevoelens. Ik heb het alleen nooit besproken met hen. (Trouwens, wel met die psych waar ik heel veel woede naar voelde en dat is door het bespreken beter geworden).

Maar zulke dingen horen bij therapie, het hoort bij het scheppen van een veilige band,
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:09:59 #29
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171864875
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is een heel verstandige en dat voelt waarschijnlijk ook wel veiliger aan?

Uhm, bij die psychiater duurde ongeveer een half jaar (dat was tijdens een opname en ik sprak hem elke dag ivm separatie, hij was een van mijn enige aanspreekpunten). En een keer bij een PMT'er (al gaf die meer kindgevoelens, die was als een moeder voor me) en dat was een paar weken. Alleen zou ik haar wel al goede vriendin willen hebben. Ik heb het ook wel in de negatieve zin ervaren met een psychiater trouwens.
De behandelingen die ze boden sloten erg goed bij me aan, doordat ze me het gevoel gaven gezien te worden, kreeg ik die gevoelens. Ik heb het alleen nooit besproken met hen. (Trouwens, wel met die psych waar ik heel veel woede naar voelde en dat is door het bespreken beter geworden).

Maar zulke dingen horen bij therapie, het hoort bij het scheppen van een veilige band,
Half jaar is wel erg lang. Jammer dat je het nooit uitgesproken hebt naar die twee. Waarom eigenlijk? Omdat je wist dat het toch wel over zou waaien? Ik heb datzelfde inderdaad: mensen geven me eindelijk de aandacht waar ik behoefte aan heb. En als het ook nog eens een knap meisje is die letterlijk mijn vriendin had kunnen zijn, tja ... Sowieso raak ik goed gecharmeerd als een (knappe) meid oprechte persoonlijke interesse in me toont. Maar dat is ook iets wat kenmerkend is bij mijn OPS.
pi_171865257
quote:
15s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:09 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Half jaar is wel erg lang. Jammer dat je het nooit uitgesproken hebt naar die twee. Waarom eigenlijk? Omdat je wist dat het toch wel over zou waaien? Ik heb datzelfde inderdaad: mensen geven me eindelijk de aandacht waar ik behoefte aan heb. En als het ook nog eens een knap meisje is die letterlijk mijn vriendin had kunnen zijn, tja ... Sowieso raak ik goed gecharmeerd als een (knappe) meid oprechte persoonlijke interesse in me toont. Maar dat is ook iets wat kenmerkend is bij mijn OPS.
Dat heeft geduurd totdat hij een nieuwe baan had. Zelfde verhaal, knappe man die interesse in mij toonde en alles op zijn kop zette om mij te helpen.
Ik heb het nooit besproken omdat ik wist dat het een onderdeel was van therapie. Dat het geen echte liefde was, maar een soort "honger" die gevoed werd. En, om heel eerlijk te zijn, durfde ik het niet, ook al zou het beter zijn.

Misschien is het je OPS, maar het hoort echt ook bij therapie. Natuurlijk word je daar gecharmeerd van. Het zou haast vreemd zijn als dat niet het geval is. Al waait het over. Op den duur sta je zo sterk in je schoenen dat je die bevestiging niet meer nodig hebt. Dat is ook het moment dat die gevoelens afzwakken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:25:34 #31
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171865356
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat heeft geduurd totdat hij een nieuwe baan had. Zelfde verhaal, knappe man die interesse in mij toonde en alles op zijn kop zette om mij te helpen.
Ik heb het nooit besproken omdat ik wist dat het een onderdeel was van therapie. Dat het geen echte liefde was, maar een soort "honger" die gevoed werd. En, om heel eerlijk te zijn, durfde ik het niet, ook al zou het beter zijn.

Misschien is het je OPS, maar het hoort echt ook bij therapie. Natuurlijk word je daar gecharmeerd van. Het zou haast vreemd zijn als dat niet het geval is. Al waait het over. Op den duur sta je zo sterk in je schoenen dat je die bevestiging niet meer nodig hebt. Dat is ook het moment dat die gevoelens afzwakken
Zou je het nu wel bespreken als het zich weer zou voordoen? Het is ook echt een typische zwakke plek van mij. Veel verliefdheden zijn zo begonnen en ik vraag me oprecht af of ik er ooit af kan komen, omdat ik verliefdheden ook alleen op die manier ken.
pi_171865465
quote:
99s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:25 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Zou je het nu wel bespreken als het zich weer zou voordoen? Het is ook echt een typische zwakke plek van mij. Veel verliefdheden zijn zo begonnen en ik vraag me oprecht af of ik er ooit af kan komen, omdat ik verliefdheden ook alleen op die manier ken.
Dit is zo herkenbaar. De reden dat ik nu met mijn partner wat heb ik omdat hij recht in mijn gezicht zei verliefd op me te zijn (vraag niet waarom, maar goed).

Ik weet het niet. Eigenlijk verwacht ik niet dat het weer gebeurt, omdat ik nu stabieler ben, een relatie heb en eigenlijk voorzien wordt in mijn behoeften. En als ik nu verliefd zou worden op mijn psych of het moederidee krijg, weet ik niet wat ik zou doen. Officieel is de tip bespreken (heb er het een en ander over gelezen). Alleen ik schaam me voor de helft van de tijd voor mezelf in therapie
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:35:13 #33
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171865611
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dit is zo herkenbaar. De reden dat ik nu met mijn partner wat heb ik omdat hij recht in mijn gezicht zei verliefd op me te zijn (vraag niet waarom, maar goed).

Ik weet het niet. Eigenlijk verwacht ik niet dat het weer gebeurt, omdat ik nu stabieler ben, een relatie heb en eigenlijk voorzien wordt in mijn behoeften. En als ik nu verliefd zou worden op mijn psych of het moederidee krijg, weet ik niet wat ik zou doen. Officieel is de tip bespreken (heb er het een en ander over gelezen). Alleen ik schaam me voor de helft van de tijd voor mezelf in therapie
Schattig! Dus het was bij je huidige partner niet dat hij eerst een therapeutische rol voor je had? :o

Ja, ik begrijp precies wat je bedoelt! De dingen die die therapeute van me weet zou ik ook absoluut niet vertellen aan iemand waar ik zou mee willen daten. Ik schaam me er voor en normale mensen gaat het ook niks aan.
pi_171865654
quote:
17s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:35 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Schattig! Dus het was bij je huidige partner niet dat hij eerst een therapeutische rol voor je had? :o
Hij was geen therapeut, maar zat opgenomen bij mij op de afdeling :)
quote:
Ja, ik begrijp precies wat je bedoelt! De dingen die die therapeute van me weet zou ik ook absoluut niet vertellen aan iemand waar ik zou mee willen daten. Ik schaam me er voor en normale mensen gaat het ook niks aan.
Dat inderdaad! Al weet mijn vriend die dingen wel van mij
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:38:42 #35
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171865698
quote:
15s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:37 schreef Gary_Oak het volgende:
Ah crap, ik begin die nieuwe therapeute van de praatgroep heel erg leuk te vinden.
Is ze ouder of jonger? O-)
soooo, da's mooi!
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:40:41 #36
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171865741
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hij was geen therapeut, maar zat opgenomen bij mij op de afdeling :)

[..]

Dat inderdaad! Al weet mijn vriend die dingen wel van mij
Oh nee, dat bedoelde ik niet. :P Ik bedoelde of je huidige partner net als je eerdere verliefdheden op dezelfde manier als een therapeut interesse in je toonde en je daardoor overdrachtsgevoelens kreeg en verliefd werd. Met als enige verschil dat hij dus geen therapeut was. Snap je wat ik bedoel? :P
pi_171865787
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:40 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Oh nee, dat bedoelde ik niet. :P Ik bedoelde of je huidige partner net als je eerdere verliefdheden op dezelfde manier als een therapeut interesse in je toonde en je daardoor overdrachtsgevoelens kreeg en verliefd werd. Met als enige verschil dat hij dus geen therapeut was. Snap je wat ik bedoel? :P
Nee sorry :@ :@
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:42:31 #38
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171865789
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry dat ik gisteren ineens een klachtenbom gooide. Vandaag wat spannende dingen die ik moet doen en gewoon even wennen aan het concept vakantie :)
Je was wel aan vakantie toe, lijkt me.
soooo, da's mooi!
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:43:42 #39
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171865814
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:38 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Is ze ouder of jonger? O-)
Ik denk precies even oud. Dat maakt het ook moeilijk, omdat ik me stiekem wijs ga maken dat het ook wat kan worden buiten de therapie om. :')
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:44:27 #40
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171865839
quote:
9s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:43 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik denk precies even oud. Dat maakt het ook moeilijk, omdat ik me stiekem wijs ga maken dat het ook wat kan worden buiten de therapie om. :')
Je komt er maar op één manier achter, whehehe.
soooo, da's mooi!
pi_171865874
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:40 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Oh nee, dat bedoelde ik niet. :P Ik bedoelde of je huidige partner net als je eerdere verliefdheden op dezelfde manier als een therapeut interesse in je toonde en je daardoor overdrachtsgevoelens kreeg en verliefd werd. Met als enige verschil dat hij dus geen therapeut was. Snap je wat ik bedoel? :P
Oh wacht. Twee keer lezen helpt.
Hij gedroeg zich niet als een psych, maar was heel respectvol naar mij toe en had oprechte interesse in alles. Al zijn we nu twee jaar verder, dus het is een heel andere soort verliefdheid ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171865914
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:42 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Je was wel aan vakantie toe, lijkt me.
Klopt. Ik denk dat wanneer mijn cijfer een V is en de presentatie van mijn scriptie is geweest dat ik dan echt kan ontspannen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:48:46 #43
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171865950
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nee sorry :@ :@
Haha, nou ik zei net dat die overdrachtsgevoelens precies de reden zijn van mijn eerdere verliefdheden en dat ik sowieso goed gecharmeerd kan raken van meiden die oprechte persoonlijke interesse in me tonen en een soort therapeute spelen. En ik was bang dat het altijd zo zal blijven, omdat ik verliefdheden alleen maar op die manier ken. En toen zei jij dat dat herkenbaar was en ik vroeg me dus af of je huidige relatie ook op die pseudo-therapeutische manier begon. :P
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:50:40 #44
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171865994
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:44 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Je komt er maar op één manier achter, whehehe.
Niet het zaadje in m'n hoofd planten, lul. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oh wacht. Twee keer lezen helpt.
Hij gedroeg zich niet als een psych, maar was heel respectvol naar mij toe en had oprechte interesse in alles. Al zijn we nu twee jaar verder, dus het is een heel andere soort verliefdheid ;)
Oeps, ik was net te laat met deze reactie zien. :D Maar wel fijn dat het patroon van oorzaken van je verliefdheden zich niet herhaalde bij hem. Geeft me hoop. O+
pi_171867451
Komt echt wel goed met je :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 22 juni 2017 @ 19:56:28 #46
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171867891
quote:
99s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:50 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Niet het zaadje in m'n hoofd planten, lul. :')

Ik motiveer je tenminste! ;)
soooo, da's mooi!
pi_171869814
Gesprek op mijn stage voor volgend jaar ging goed. Alleen ze stond er wel op om mij woensdagmiddag, vrijdagmiddag en dinsdag vrij te geven voor mijn verslagen. Ze wilde de werkdruk niet te hoog hebben ivm psyche (dat heeft ze via school gehoord). Ik schaam me rot.. ik moet ook fulltime kunnen werken (oké, dat is een onrealistische verwachting van mezelf, maar toch). In eerste instantie zou ik gewoon vijftig uur per week meewerken (tien uur per dag, zoals mijn begeleidster zelf doet) en dat is door school en haar teruggebracht naar dertig uur. Omdat ze bang waren dat ik anders geen succeservaring zou hebben. Aan de ene kant is dat heel fijn (ik vrees dat dertig uur voor mij al heel erg veel gaat zijn, waarschijnlijk te zelfs), alleen ik voel me nu zo psychisch gehandicapt. Het is zo confronterend
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 22 juni 2017 @ 21:00:07 #48
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_171869922
Vijftig uur is ook wel erg veel. Waarom maakt men zoveel uren? Jullie werken toch niet als CEO (die zeker ook hun rustmomenten pakken, maar dat netwerken noemen) of politicus (met zoveel x per jaar reces). Of ben je niet de hele tijd "actief" aan het werk?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_171870039
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:00 schreef Tinkepink het volgende:
Vijftig uur is ook wel erg veel. Waarom maakt men zoveel uren? Jullie werken toch niet als CEO (die zeker ook hun rustmomenten pakken, maar dat netwerken noemen) of politicus (met zoveel x per jaar reces). Of ben je niet de hele tijd "actief" aan het werk?
Omdat mijn begeleidster een eigen praktijk runt en op deze manier zo veel mogelijk cliënten kan zien. Als het goed is werken we wel de hele tijd. dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Ik vind het echt doodeng... Ik heb nu al een middagdutje nodig na een college van anderhalf uur omdat ik dan compleet overprikkeld ben. Maar goed, schouders eronder, mijn best doen en gaan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 22 juni 2017 @ 21:08:43 #50
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_171870228
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:03 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Omdat mijn begeleidster een eigen praktijk runt en op deze manier zo veel mogelijk cliënten kan zien. Als het goed is werken we wel de hele tijd. dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Ik vind het echt doodeng... Ik heb nu al een middagdutje nodig na een college van anderhalf uur omdat ik dan compleet overprikkeld ben. Maar goed, schouders eronder, mijn best doen en gaan
Vind het bizar veel. Ook als je gezond bent.
Een normale stage is voor rond de 32 uur, waarbij je 8 uur hebt voor je verslag. Vergelijkbaar met je huidige tijdsplan dus.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')