abonnement Unibet Coolblue
pi_171805401
quote:
De PvdA moet de komende jaren veranderen van een klassieke bestuurderspartij in een brede volksbeweging die naast en met de mensen opkomt voor ieders bestaanszekerheid. Dat is de belangrijkste aanbeveling die coryfee Paul Depla dinsdag zal geven aan zijn partij.
In dagblad Trouw geeft hij dinsdag alvast inzage in zijn rapport.

Het prominente partijlid en burgemeester van Breda, deed in opdracht van de PvdA onderzoek naar hoe de partij het verlies van 29 zetels bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen te boven kan komen.

De partij moet zich volgens het onderzoek "volledig focussen op de thema's werk en inkomen, zorg, milieu en de multiculturele samenleving om het geloof in de sociaaldemocratie terug te winnen".

Depla sprak voor het rapport met honderden mensen binnen en buiten de partij om te komen tot wat hij noemt "toekomstgerichte aanbevelingen".

Netflixisering
Een van de belangrijkste oorzaken van de ineenstorting van de partij noemt Depla de 'Netflixisering van de maatschappij'.

"De samenleving valt uiteen in kleine groepjes die in hun eigen informatiebubbels leven, met elk hun eigen politieke partij. Er is sprake van een versplinterde verzuiling waarin de partij niet mee moet gaan. Als de PvdA een eigen zuiltje wordt kunnen we beter ophouden te bestaan", stelt hij.

Het rapport zegt verder dat "de partij zal zichzelf snel weer een duidelijk smoelwerk zal moeten geven. De komende twee kabinetsperiodes zou de PvdA zich volledig op het thema bestaanszekerheid moeten richten. Kiezers verwachten van de PvdA dat we verder gaan dan capituleren voor maatschappelijke ontwikkelingen".

Onderzoek
NU.nl deed afgelopen tijd ook onderzoek naar de achtergronden van het verlies van de PvdA. Onder andere de manier van regeren met de VVD, de ouderwetse partijstructuur en de lijsttrekkersverkiezing speelden een rol.

Op basis van de vele gesprekken komt bovendien een beeld naar voren van een inhoudelijk diep verdeelde partij, waarvan vele twijfelen aan het voortbestaan. Zo stellen drie onlangs vertrokken Kamerleden dat de partij zichzelf de vraag moet stellen of de sociaaldemocratie nog wel nodig is.

"De vraag bij de PvdA zou moeten zijn: Moet er nog wel een sociaaldemocratie zijn? En misschien is de conclusie wel: Misschien kan de sociaaldemocratie er beter niet zijn", aldus een betrokken PvdA'er.

http://www.nu.nl/politiek(...)n-opkomt-mensen.html
Netflix krijgt wel overal de schuld van zeg. Mensen neuken minder vanwege Netflix. PvdA verliest zetels vanwege Netflix. Hoe kan een streamingdienst waar alleen typisch Amerikaanse meuk (en Star Trek) op staat nou zo veel invloed hebben? Vragen, vragen, vragen...
pi_171805463
Moet er nog wel een sociaaldemocratie zijn? En misschien is de conclusie wel: Misschien kan de sociaaldemocratie er beter niet zijn", aldus een betrokken PvdA'er.

Mijn hemel. :')

JA er moet een sociaaldemocratie zijn
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 08:55:50 #3
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_171805588
quote:
"De samenleving valt uiteen in kleine groepjes die in hun eigen informatiebubbels leven, met elk hun eigen politieke partij. Er is sprake van een versplinterde verzuiling waarin de partij niet mee moet gaan. Als de PvdA een eigen zuiltje wordt kunnen we beter ophouden te bestaan", stelt hij.'
Nieuwsbubbel is meer een facebookdingetje though.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_171805609
Netflix is overrated.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 20 juni 2017 @ 08:58:13 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171805623
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:55 schreef ijs_beer het volgende:

Nieuwsbubbel is meer een facebookdingetje though.
Ja, inderdaad. Of je moet de nieuwste Fargo ook nieuws vinden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 08:59:37 #6
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_171805645
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Of je moet de nieuwste Fargo ook nieuws vinden.
Hoewel de Amerikaanse politieke realiteit wel z'n uiterste best doet om House of Cards te benaderen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_171805659
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:42 schreef thabit het volgende:

[..]

Netflix krijgt wel overal de schuld van zeg. Mensen neuken minder vanwege Netflix. PvdA verliest zetels vanwege Netflix. Hoe kan een streamingdienst waar alleen typisch Amerikaanse meuk (en Star Trek) op staat nou zo veel invloed hebben? Vragen, vragen, vragen...
Nee, dat zegt Depla niet. Over de Netflixisering van de maatschappij zegt hij het volgende:

"De samenleving valt uiteen in kleine groepjes die in hun eigen informatiebubbels leven, met elk hun eigen politieke partij. Er is sprake van een versplinterde verzuiling waarin de partij niet mee moet gaan. Als de PvdA een eigen zuiltje wordt kunnen we beter ophouden te bestaan", stelt hij."

Dus PvdAers: minder browsen in Joop.nl, FOK POL en dat soort ongure websites, maar lees eens de Elsevier en kijk eens naar FOX nieuws.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 20 juni 2017 @ 09:02:37 #8
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_171805690
Dat hij zich gedwongen voelt het rapport vooraf openbaar te maken zegt al genoeg over de verdeeldheid binnen de partij.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 20 juni 2017 @ 09:03:38 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171805708
Dit soort opgestoken vingertje is nu juist de reden dan mensen de PvdA verlaten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171805957
PvdA als het laatste videotheekje dat wegkwijnt, omdat iedereen tegenwoordig zit te netflixen?
I´m back.
pi_171806003
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit soort opgestoken vingertje is nu juist de reden dan mensen de PvdA verlaten.
Welk opgestoken vingertje?

We bewegen van brede politieke bewegingen naar gefragmenteerde partijtjes die voor de belangen van een beperkte groep opkomen. Lijkt me nou niet echt een wereldschokkende constatering.

De term 'Netflexisering' hoeft van mij overigens ook niet. Kinderachtig gedoe.
pi_171806012
Netflix is de nieuwe El Niño?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 09:23:28 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171806021
De PvdA snapt er echt nog steeds geen reet van he.
pi_171806030
PvdA-ers zijn net moslims, het is nooit hun schuld.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 09:25:27 #15
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_171806063
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:23 schreef Oud_student het volgende:
PvdA-ers zijn net moslims, het is nooit hun schuld.
Als je het artikel gelezen hebt, zie je dat er zowel gekeken is naar wat er intern anders moet als naar externe factoren. Beetje matige one-liner zo.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 09:29:49 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_171806148
Snap echt niet wat Netflix hier mee te maken heeft. Er staat sowieso nauwelijks politiek spul op de Nederlandse Netflix. Dus wat, moet ik 'we bevelen je ook deze thrillers aan' als informatiebubbel zien? Dus Amazon is ook schuldig, mij een beetje producten aanbevelen op basis van wat ik bekeken heb. :(
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_171806171
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Snap echt niet wat Netflix hier mee te maken heeft. Er staat sowieso nauwelijks politiek spul op de Nederlandse Netflix. Dus wat, moet ik 'we bevelen je ook deze thrillers aan' als informatiebubbel zien? Dus Amazon is ook schuldig, mij een beetje producten aanbevelen op basis van wat ik bekeken heb. :(
Breaking Bad, bedoelen ze wrs.
I´m back.
pi_171806188
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:25 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Als je het artikel gelezen hebt, zie je dat er zowel gekeken is naar wat er intern anders moet als naar externe factoren. Beetje matige one-liner zo.
Opkomen voor een bestaansminimum lijkt me op zich wel een goed streven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_171806310
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:42 schreef thabit het volgende:

[..]

Netflix krijgt wel overal de schuld van zeg. Mensen neuken minder vanwege Netflix. PvdA verliest zetels vanwege Netflix. Hoe kan een streamingdienst waar alleen typisch Amerikaanse meuk (en Star Trek) op staat nou zo veel invloed hebben? Vragen, vragen, vragen...
Ik had gezien je PoHi van jou wel iets meer interpretatievermogen verwacht. Of is dit sarcasme? "Netflixisering van de maatschappij" wordt in het bronartikel nota bene toegelicht. PvdA legt daar de oorzaak, dat is niet hetzelfde als de schuld aan Netflix geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2017 09:38:53 ]
pi_171806327
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
De PvdA snapt er echt nog steeds geen reet van he.
Multi-culti on the brain, meestal fataal!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_171806331
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Snap echt niet wat Netflix hier mee te maken heeft.
Vroeger keken we allemaal Nederland 1, 2 en 3. Vroeger stemden we allemaal op PvdA, CDA en VVD.

Tegenwoordig kijken we Netflix-series die specifiek op onze smaak uitgekozen zijn (een weerwolfhorrorromcom). Tegenwoordig stemmen we op partijen als PVV, PvdD, 50Plus, FVD, etcetera.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 09:40:37 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_171806352
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:39 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Vroeger keken we allemaal Nederland 1, 2 en 3. Vroeger stemden wr allemaal op PvdA, CDA en VVD.

Tegenwoordig kijken we allemaal onze eigen series op internet die specifiek op onze smaak uitgekozen zijn (een weerwolfhorrorromcom). Tegenwoordig stemmen we op partijen als PVV, PvdD, 50Plus, FVD, etcetera.
Hmm tsja dat we allemaal 1,2 en/of 3 keken is wel heeeeeel erg lang geleden. Als daar nog een politieke partij op gebaseerd is, is het niet zo gek dat het daar niet zo goed mee gaat :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_171806383
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hmm tsja dat we allemaal 1,2 en/of 3 keken is wel heeeeeel erg lang geleden. Als daar nog een politieke partij op gebaseerd is, is het niet zo gek dat het daar niet zo goed mee gaat :')
Het is ook niet mijn favoriete metafoor ;)

Maar de constatering dat brede volkspartijen weggedrukt worden door smalle belangenpartijen als 50plus, lijkt me wel terecht
pi_171806399
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:42 schreef thabit het volgende:

[..]

Netflix krijgt wel overal de schuld van zeg. Mensen neuken minder vanwege Netflix. PvdA verliest zetels vanwege Netflix. Hoe kan een streamingdienst waar alleen typisch Amerikaanse meuk (en Star Trek) op staat nou zo veel invloed hebben? Vragen, vragen, vragen...
Wat een bullshit. De PvdA moet gewoon links beleid voeren, want ze zijn een linkse partij. Ze zijn afgestraft in de verkiezingen omdat ze neoliberale trekjes zijn gaan vertonen de afgelopen paar jaar. En dan kun je beter gewoon VVD stemmen als je dat wil.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 09:48:14 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171806514
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:43 schreef NgInE het volgende:

[..]

Wat een bullshit. De PvdA moet gewoon links beleid voeren, want ze zijn een linkse partij. Ze zijn afgestraft in de verkiezingen omdat ze neoliberale trekjes zijn gaan vertonen de afgelopen paar jaar. En dan kun je beter gewoon VVD stemmen als je dat wil.
Paars 1&2 niet meegekregen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171806646
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Opkomen voor een bestaansminimum lijkt me op zich wel een goed streven.
Zij zijn toch degenen die de flex-wet er door drukten....niemand heeft meer een vast contract. Nou wat een winst!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_171806672
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:43 schreef NgInE het volgende:

[..]

Wat een bullshit. De PvdA moet gewoon links beleid voeren, want ze zijn een linkse partij. Ze zijn afgestraft in de verkiezingen omdat ze neoliberale trekjes zijn gaan vertonen de afgelopen paar jaar. En dan kun je beter gewoon VVD stemmen als je dat wil.
Een links beleid....en dan zo'n Jette Kleinsma volgen....

Nou ik ga maar es onkruid wieden in mijn moestuintje...
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_171807111
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Paars 1&2 niet meegekregen?
Precies, in die tijd ging het veel beter met de PvdA. En dat is makkelijk te verklaren; tijdens Paars konden ze hun standpunten wel uitvoeren, of waren ze minder liberaal, afhankelijk van hoe je het bekijkt.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171807139
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:57 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Een links beleid....en dan zo'n Jette Kleinsma volgen....

Nou ik ga maar es onkruid wieden in mijn moestuintje...
Jette is best een goede politicus vind ik.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171807202
Haha dit is nu al de vierde keer in 15 jaar dat de PvdA moet veranderen in een brede volkspartij die opkomt voor de mensen. Eigenlijk na elke verloren verkiezing.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171807248
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:42 schreef thabit het volgende:

[..]

Netflix krijgt wel overal de schuld van zeg. Mensen neuken minder vanwege Netflix. PvdA verliest zetels vanwege Netflix. Hoe kan een streamingdienst waar alleen typisch Amerikaanse meuk (en Star Trek) op staat nou zo veel invloed hebben? Vragen, vragen, vragen...
Kiezers zijn het bedrog en de machtszucht van de gevestigde partijen meer dan zat. Daar worden ze voor afgestraft en ze zullen de komende jaren nog meer in zetelaantallen dalen. Kiezers zullen steeds vaker op andere en nieuw te komen partijen gaan stemmen.
pi_171807434
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Snap echt niet wat Netflix hier mee te maken heeft. Er staat sowieso nauwelijks politiek spul op de Nederlandse Netflix. Dus wat, moet ik 'we bevelen je ook deze thrillers aan' als informatiebubbel zien? Dus Amazon is ook schuldig, mij een beetje producten aanbevelen op basis van wat ik bekeken heb. :(
Het gaat natuurlijk niet enkel om Netflix. Het gaat erom dat mensen inderdaad veel vaker in een bubbel zitten. Advertenties worden op je aangepast, als je geen 'reguliere' TV meer kijkt zul je nooit 'per ongeluk' bij iets blijven hangen wat je normaal nooit kijkt. Via facebook zijn vele mensen alleen bevriend met gelijkgestemde die 'nieuws' delen dat in hun straatje past. Mensen blijven nog meer hangen in hun eigen gelijk. Dat heeft allemaal bijgedragen aan de enorme versplintering bij de Tweede Kamerverkiezingen.

Echter was dit met de verzuiling natuurlijk niet veel anders, alleen was het wat minder versplinterd.
pi_171807474
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 10:26 schreef Elzies het volgende:

[..]

Kiezers zijn het bedrog en de machtszucht van de gevestigde partijen meer dan zat. Daar worden ze voor afgestraft en ze zullen de komende jaren nog meer in zetelaantallen dalen. Kiezers zullen steeds vaker op andere en nieuw te komen partijen gaan stemmen.
Mwah.. Wilders is een van de langst zittende Kamerleden. D66 bestaat ook al 51 jaar. CDA zit ook weer in de lift. Die paar zetels voor FvD, Denk en 50Plus wijzen nou niet op een algeheel zat zijn van de gevestigde orde. Dat willen die partijen graag doen geloven, maar is gewoon niet waar.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 10:55:32 #34
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171807800
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, dat zegt Depla niet. Over de Netflixisering van de maatschappij zegt hij het volgende:

"De samenleving valt uiteen in kleine groepjes die in hun eigen informatiebubbels leven, met elk hun eigen politieke partij. Er is sprake van een versplinterde verzuiling waarin de partij niet mee moet gaan. Als de PvdA een eigen zuiltje wordt kunnen we beter ophouden te bestaan", stelt hij."

Dus PvdAers: minder browsen in Joop.nl, FOK POL en dat soort ongure websites, maar lees eens de Elsevier en kijk eens naar FOX nieuws.
Sinds wanneer is FOK! links? :D
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:07:41 #35
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_171808036
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 10:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Sinds wanneer is FOK! links? :D
FOK POL zegt ie, dat is vrij links idd, op een handjevol extreem-rechtse users na.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_171808061
quote:
Een van de belangrijkste oorzaken van de ineenstorting van de partij noemt Depla de 'Netflixisering van de maatschappij'.
Dit is natuurlijk niet het hele rapport maar ik vind dit erg makkelijk. Externe factoren en 'de maatschappij' hebben het gedaan. Het was intern een teringzooi; Hans Spekman en z'n lijsstrekkersverkiezingen, het VVD beleid, de grijze wolven, de 3 'dissidenten', Monasch, Samson. Natuurlijk was daar het opkomende GroenLinks maar de PVDA heeft/ had een vrij traditionele achterban, die mensen zijn niet weggelopen omdat ze in hun eigen echokamer zaten, als iets had dat ze juist moeten behouden. Ik ben zeer benieuwd naar het volledige rapport.
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_171808307
Als er 1 partij is met nog een eigen zuil in de vorm van de VARA met DWDD en Pauw/Jinek dan is het de PvdA wel.
pi_171808405
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:20 schreef WammesWaggel het volgende:
Als er 1 partij is met nog een eigen zuil in de vorm van de VARA met DWDD en Pauw/Jinek dan is het de PvdA wel.
Sinds wanneer is Jinek VARA dan?
pi_171808425
De PvDA is een baantjesmachine, niks meer en niks minder.

Ik denk dat er geen enkele partij is te vinden die zo disconnected is met de daadwerkelijke maatschappij. Nou ja, groenlinks misschien maar dat reken ik niet eens tot een partij. Als de PvDA het slecht doet ligt het altijd aan de ander. Deze keer is het netflix, volgende keer de kiezer die het verhaal niet heeft begrepen.

Wat dat betreft hoop ik dat ze mee gaan regeren met een guurrechts kabinet zodat ze bij de volgende verkiezingen helemaal de kamer uit gewerkt kunnen worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171808515
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:56 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Zij zijn toch degenen die de flex-wet er door drukten....niemand heeft meer een vast contract. Nou wat een winst!
Daarmee heeft de PvdA haar eigen achterban idd voor het lapje gehouden.

Overigens denk ik zelf niet dat je een overheid verantwoordelijk moet maken voor een bestaansminimum, ik zie liever dat mensen de kans krijgen om zelf iets van het leven te maken, maar de PvdA een beetje kennende is dat wel iets wat bij ze past.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:29:01 #41
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_171808563
Welja, 'Netflixificatie'. _O- Mijn hemel PvdA, wat is dit nu weer voor baarlijke nonsense... Lijkt Wilders wel, die verzint ook altijd dit soort creatieve woorden.
pi_171808571
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:27 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Daarmee heeft de PvdA haar eigen achterban idd voor het lapje gehouden.

Overigens denk ik zelf niet dat je een overheid verantwoordelijk moet maken voor een bestaansminimum, ik zie liever dat mensen de kans krijgen om zelf iets van het leven te maken, maar de PvdA een beetje kennende is dat wel iets wat bij ze past.
Dan krijg je wat je ook in Amerika ziet; mensen die twee, of meer banen moeten hebben om rond te kunnen komen. Op zich geen probleem als je toch niet zo van slapen houd.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171808575
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:23 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Jinek VARA dan?
Sinds zij een voorliefde heeft voor het afzeiken van Wilders en Trump.
#undercover
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:30:40 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171808618
Goh weer een 'wij zijn allen 1 groep' commie-kreet van een stel fossielen die als eiland in een individuele maatschappij leven met bijbehorende wensen. Ga met je tijd mee in plaats van blijf hangen in de tijd van spruitjeslucht,vakbonden en neppe gemaakte saamhorigheid. Mensen zijn individuele wezens, geen groep. Zo wordt he ook behandeld door de overheid. Doei.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:31:36 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171808642
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:20 schreef WammesWaggel het volgende:
Als er 1 partij is met nog een eigen zuil in de vorm van de VARA met DWDD en Pauw/Jinek dan is het de PvdA wel.
Volkskrant en joop vergeet je nog.
De rest: eensch.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171808643
Klagen over netflixisering en ondertussen je gedragen als een free record shop.
Conscience do cost.
pi_171808690
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:29 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dan krijg je wat je ook in Amerika ziet; mensen die twee, of meer banen moeten hebben om rond te kunnen komen. Op zich geen probleem als je toch niet zo van slapen houd.
Nee, dat krijg je niet.

De reden dat Amerikanen dat moeten doen, is omdat ze een slechte opleiding hebben gehad. Veel Amerikanen zijn analfabeet.

Als ik stel dat mensen in staat moeten worden gesteld om zelf iets van het leven te maken, dan staat voorop dat mensen een goede opleiding krijgen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_171809071
Wie heeft mijn TT trouwens aangepast? Nu zit er een spelfout in.
pi_171809107
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:22 schreef LurkJeRot het volgende:
Netflix is de nieuwe El Niño?
nee, global warming. El Nino komt weer door global warming en global warming is de schuld van het westen omdat wij met onze consumptie maatschappij veel te veel co2 uitstoot generen. Door deze uitstoot wordt het in donker Afrika, midden oosten en zo Azie te droog waardoor deze mensen moeten vluchten specifiek naar Westelijk Europa
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:10:00 #50
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_171809510
quote:
neuken minder... (en Star Trek) ...
Daar heb je het al.

Star trek > neuken
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_171809686
Men wil krampachtig vast blijven houden aan de multiculti samenleving terwijl iedereen en z'n moeder inmiddels wel doorheeft dat dat gewoon een epic fail is.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:51:10 #52
242879 Onnoman
The On And Only
pi_171810139
die arrogantie ook eigenlijk van die socialisten..
denk dat het de schuld is van een falend asiel en immigratie beleid
maar dat zullen ze natuurlijk nooit erkennen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:54:38 #53
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_171810210
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:42 schreef thabit het volgende:

[..]

Netflix krijgt wel overal de schuld van zeg. Mensen neuken minder vanwege Netflix. PvdA verliest zetels vanwege Netflix. Hoe kan een streamingdienst waar alleen typisch Amerikaanse meuk (en Star Trek) op staat nou zo veel invloed hebben? Vragen, vragen, vragen...
Eerst je eigen bericht lezen, dan pas reageren. Want het is duidelijk dat je niet verder dan de titel kwam.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:28:12 #54
467293 Ijskonijn2017
Ben geen angsthaas
pi_171810816
Volgens Paul Depla valt de samenleving uiteen in kleine groepjes die in hun eigen informatiebubbels leven. Dit is precies wat de PVDA 30 jaar lang heeft nagestreefd. Decennia lange massa-immigratie van ik weet niet hoeveel verschillende cultuurtjes inclusief terreur en andere onzin, en het demoniseren en zwart maken van landgenoten. Wat had je dan verwacht Depla? Dat dit eenheid zou brengen? Dat we gezellig en massaal samenklonteren achter de PVDA??
Het dringt maar niet door tot de autisten socialisten.
pi_171812181
Volgens mij begrijpt Depla niet hoe spot on zijn analyse is.

De generatie van mijn ouders is een leven lang gebrainwashed met linkse propaganda. Dat begon op school, en ze kijken nog steeds iedere avond trouw naar alle bulletins van het Journaal. Het zijn ook fanatieke krantenlezers.

De PvdA had met de NPO en dan vooral de VARA een eerste klas PR machine staan, die de publieke opinie optimaal wist te bespelen.

Zo lang mensen maar trouw blijven kijken.

Maar de ellende die de EU ons in de maag heeft gesplitst, de Griekse schulden en vluchtelingen waar de honden geen brood van lusten, daar valt niet tegen op te propaganderen.

En nieuwe generaties hebben wel wat beter te doen. Ik bedoel, als ze zelfs niet meer voor een wip te porren zijn, omdat Netflix zo leuk is, dan zal zelfs een eersteklas PR machine het lastig hebben om de aandacht te grijpen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_171812993
Tjah,

Wedstrijdje verpissen met Samsom, terwijl hij prima werk deed, hou je effe in en wacht op je beurt en regel het zonder zo een wegpest wedstrijdje?

Zeg niet als sociale partij dat je moet bezuinigen op sociale zekerheid als het economisch minder gaat, ook dan begrijp je niet waar je voor staat.

Punt 3: VVD beleid gevoerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_171813647
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:34 schreef Lyrebird het volgende:
Volgens mij begrijpt Depla niet hoe spot on zijn analyse is.

De generatie van mijn ouders is een leven lang gebrainwashed met linkse propaganda. Dat begon op school, en ze kijken nog steeds iedere avond trouw naar alle bulletins van het Journaal. Het zijn ook fanatieke krantenlezers.

De PvdA had met de NPO en dan vooral de VARA een eerste klas PR machine staan, die de publieke opinie optimaal wist te bespelen.

Zo lang mensen maar trouw blijven kijken.

Maar de ellende die de EU ons in de maag heeft gesplitst, de Griekse schulden en vluchtelingen waar de honden geen brood van lusten, daar valt niet tegen op te propaganderen.

En nieuwe generaties hebben wel wat beter te doen. Ik bedoel, als ze zelfs niet meer voor een wip te porren zijn, omdat Netflix zo leuk is, dan zal zelfs een eersteklas PR machine het lastig hebben om de aandacht te grijpen.
Toch is het NOS-journaal nog altijd het best bekeken programma op de Nederlandse tv.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 15:47:40 #58
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_171813708
Eigenlijk best apart dat de PvdA dan niet mee zou moeten gaan in die verzuiling. In het verleden was die verzuiling voor de PvdA juist een aardig succes.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_171814011
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:44 schreef thabit het volgende:

[..]

Toch is het NOS-journaal nog altijd het best bekeken programma op de Nederlandse tv.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in de VS wordt het nieuws vooral door oude vandagen bekeken.

quote:
◾But demographics speak to the fragility behind those TV numbers. While solid majorities of both those ages 50-64 (72%) and those 65+ (85%) often get news on TV, far smaller shares of younger adults do so (45% of those 30-49 and 27% of those 18-29). Alternatively, the two younger groups of adults are much more likely than older adults to turn to online platforms for news – 50% of 18- to 29-year-olds and 49% of those ages 30-49 often do so.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 20 juni 2017 @ 16:29:05 #60
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171814604
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

FOK POL zegt ie, dat is vrij links idd, op een handjevol extreem-rechtse users na.
Vreemd, want de rest van FOK! is enorm rechts.
pi_171814635
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 16:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Vreemd, want de rest van FOK! is enorm rechts.
Of zoals Verdonk zou zeggen: recht door zee?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 16:33:47 #62
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171814692
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 16:38:12 #63
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171814770
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 16:30 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Of zoals Verdonk zou zeggen: recht door zee?
Neuh, gewoon rechts.
pi_171814786
Het is altijd, maar dan ook altijd de schuld van andere, nooit ligt de schuld bij onze politici |:(
pi_171815926
De zogenaamde Netflixisering van de samenleving verklaart NIET waarom de PvdA een aanzienlijk lager aantal zetels heeft behaald dan bijvoorbeeld CDA en D66. En in omliggende landen is niet zo veel politieke versnippering zichtbaar als in Nederland.

De PvdA lijkt niet te willen erkennen dat men de eigen kiezers - onder wie ondergetekende - compleet van zich heeft vervreemd. Zo was de PvdA jarenlang drukker met de rechten van migranten dan met de belangen van de werkende (arbeiders)klasse. Ook is de PvdA veel te veel een bolwerk van conservatieve moslims geworden, met als toppunt het ontstaan van het politieke gezwel DENK.

Ook al heeft het electoraal geen succes gehad, ik sta nog steeds volledig achter de kritiek die Jacques Monasch op de PvdA uitte en die eigenlijk in iets meer bedekte termen ook zo wordt ge-uit door Ahmed Aboutaleb. Zolang de PvdA dit soort wartaal uitkraamt en niet wezenlijk de partijkoers verandert, stem ik er beslist niet meer op; ook niet lokaal.
pi_171815940
Lokaal stem ik wel PvdA!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2017 17:37:01 ]
pi_171822585
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:34 schreef Lyrebird het volgende:
Volgens mij begrijpt Depla niet hoe spot on zijn analyse is.

De generatie van mijn ouders is een leven lang gebrainwashed met linkse propaganda. Dat begon op school, en ze kijken nog steeds iedere avond trouw naar alle bulletins van het Journaal. Het zijn ook fanatieke krantenlezers.

De PvdA had met de NPO en dan vooral de VARA een eerste klas PR machine staan, die de publieke opinie optimaal wist te bespelen.

Zo lang mensen maar trouw blijven kijken.

Maar de ellende die de EU ons in de maag heeft gesplitst, de Griekse schulden en vluchtelingen waar de honden geen brood van lusten, daar valt niet tegen op te propaganderen.

En nieuwe generaties hebben wel wat beter te doen. Ik bedoel, als ze zelfs niet meer voor een wip te porren zijn, omdat Netflix zo leuk is, dan zal zelfs een eersteklas PR machine het lastig hebben om de aandacht te grijpen.
Ook hier heeft hij een punt:
quote:
In zijn verkenning pleit hij er dan ook voor dat de PvdA ’pal’ gaat staan „voor de waarden van de economische en culturele emancipatie gericht op het versterken van de autonomie van de mensen.” Volgens hem betekent dit dat er ’afstand’ genomen moet worden „van politieke stromingen in de islam en religieus-conservatieve groepen onder migranten.”
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 20 juni 2017 @ 22:10:11 #68
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_171822655
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 16:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Neuh, gewoon rechts.
Ik zou zeggen, kijk naar die enorme haat voor Donald in POL. Slechts 3 of 4 users staan achter hem (en 2 daarvan zijn trollen volgens mij)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_171822787
Het is vrij simpel. Ze spraken zich niet uit toen het land werd binnengevallen door 4,000 asielzoekers per week. Daarnaast hebben ze de 30 zetels verloren om dezelfde reden als ze die in 2012 wonnen. Namelijk de lijsttrekker.

Het Nederlandse vol is debiel, dom en ongeïnformeerd. Samsom sprokkelde 30 zetels bij elkaar met zijn slappe gelul over samenwerken. En Asscher gooide ze weg met zijn slappe gelul over samenwerken. De ene keer werkt het en de andere keer niet. Alsof iemand geen PvdA gaat stemmen vanwege de 'partijstructuur' . Rot toch op :')
  dinsdag 20 juni 2017 @ 22:27:12 #70
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171823335
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, kijk naar die enorme haat voor Donald in POL. Slechts 3 of 4 users staan achter hem (en 2 daarvan zijn trollen volgens mij)
Je hoeft toch niet links te zijn om een hekel te hebben aan Donald Trump?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 22:32:53 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171823533
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 16:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in de VS wordt het nieuws vooral door oude vandagen bekeken.

[..]

http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=96538
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 22:41:33 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171823864
oorzaak van het zetelverlies van de PVDA is het in steek laten van 2,500.000 huurders
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171823991
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:33 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, dat krijg je niet.

De reden dat Amerikanen dat moeten doen, is omdat ze een slechte opleiding hebben gehad. Veel Amerikanen zijn analfabeet.

Als ik stel dat mensen in staat moeten worden gesteld om zelf iets van het leven te maken, dan staat voorop dat mensen een goede opleiding krijgen.
En anders mogen ze meerdere banen tegelijkertijd hebben? Ik vind dat onmenselijk.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171824520
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:36 schreef Elfletterig het volgende:

De PvdA lijkt niet te willen erkennen dat men de eigen kiezers - onder wie ondergetekende - compleet van zich heeft vervreemd. Zo was de PvdA jarenlang drukker met de rechten van migranten dan met de belangen van de werkende (arbeiders)klasse. Ook is de PvdA veel te veel een bolwerk van conservatieve moslims geworden, met als toppunt het ontstaan van het politieke gezwel DENK.

De enige echte reden voor de leegloop.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_171825059
Haha, prachtig zo'n zelfreflectie.

"De mensen leven in hun eigen bubbel"

Toont het failliet van die partij maar weer mooi aan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_171825308
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:36 schreef Elfletterig het volgende:
De zogenaamde Netflixisering van de samenleving verklaart NIET waarom de PvdA een aanzienlijk lager aantal zetels heeft behaald dan bijvoorbeeld CDA en D66. En in omliggende landen is niet zo veel politieke versnippering zichtbaar als in Nederland.

De PvdA lijkt niet te willen erkennen dat men de eigen kiezers - onder wie ondergetekende - compleet van zich heeft vervreemd. Zo was de PvdA jarenlang drukker met de rechten van migranten dan met de belangen van de werkende (arbeiders)klasse. Ook is de PvdA veel te veel een bolwerk van conservatieve moslims geworden, met als toppunt het ontstaan van het politieke gezwel DENK.

Ook al heeft het electoraal geen succes gehad, ik sta nog steeds volledig achter de kritiek die Jacques Monasch op de PvdA uitte en die eigenlijk in iets meer bedekte termen ook zo wordt ge-uit door Ahmed Aboutaleb. Zolang de PvdA dit soort wartaal uitkraamt en niet wezenlijk de partijkoers verandert, stem ik er beslist niet meer op; ook niet lokaal.
Maar dat gaat dus veranderen. Een beetje naar idee van jouw voorbeeld Monasch
http://www.telegraaf.nl/b(...)_migranten_af__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_171825764
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 23:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar dat gaat dus veranderen. Een beetje naar idee van jouw voorbeeld Monasch
http://www.telegraaf.nl/b(...)_migranten_af__.html
Ik denk dat dit juist een deel van het probleem is. De PvdA heeft het al verbruid bij de portemonneelinksen en probeert ze al langer koste wat kost terug te krijgen. Alleen jagen ze daarmee ook de linkse idealisten weg en blijft er helemaal niks over.

Edit: Dan hebben we het nog niet eens over de allochtone aanhang.

[ Bericht 3% gewijzigd door AnanYaw op 20-06-2017 23:48:20 ]
pi_171825949
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 23:42 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ik denk dat dit juist een deel van het probleem is. De PvdA heeft het al verbruid bij de portemonneelinksen en probeert ze al langer koste wat kost terug te krijgen. Alleen jagen ze daarmee ook de linkse idealisten weg en blijft er helemaal niks over.
Ik denk dat het een heel verstandige keuze is van de PvdA om een stap terug te doen wat betreft migranten. Mensen die daardoor niet meer op de PvdA zouden stemmen, zijn allang naar GL overgestapt. Vooral de allochtoonse kiezer.

Deze stap naar het midden zal ze goed doen, alhoewel vertrouwen terug winnen erg lang zal duren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_171825960
Recente wapenfeiten van de PvdA

- Dienen als opstapje voor Denk en graaf Kuzula
- Faalkabinet VVD in het zadel houden ondanks bende bij.. praktisch ieder departement met een VVD minister
- Zelfingenomen dikkerdje Frans Timmermans afleveren in de EU-top met M17 toneelstukje

Y u no vote?
pi_171826214
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 23:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik denk dat het een heel verstandige keuze is van de PvdA om een stap terug te doen wat betreft migranten. Mensen die daardoor niet meer op de PvdA zouden stemmen, zijn allang naar GL overgestapt. Vooral de allochtoonse kiezer.

Deze stap naar het midden zal ze goed doen, alhoewel vertrouwen terug winnen erg lang zal duren.
Ik denk dat het juist andersom is. De mensen die zij nu terug proberen te winnen is de groep voor wie "PvdA" en "links" vieze woorden zijn geworden. Juist de mensen die naar GL, SP, PvdD en zelfs D66 zijn overgestapt, zullen best bereid zijn terug te komen, als de PvdA zichzelf weet te profileren als de grote partij op links, die alle kleinere stromingen vertegenwoordigt.

Daarbij komt het ook simpelweg niet oprecht over wat de PvdA doet. Het is doordrenkt van "we willen weer stemmen terugwinnen, dus lullen lekker mee". Het vervreemd idealisten, terwijl de mensen die nu achter populisten aanlopen zullen denken "ja joh, het is goed met je PvdA". Tenminste dat denk ik.
pi_171826738
Blijkbaar is de achterban van de partij bijgedraaid? Ik meen me te herinneren dat bij een poll van Eenvandaag, vlak na de verkiezingsuitslag, een grote meerderheid van de leden aangaf dat het beter was nu even niet meer mee te regeren.
pi_171827281
Netflixisering klinkt beter als er nog een f tussen wordt gepropt.
  woensdag 21 juni 2017 @ 01:54:41 #83
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171827334
Beetje nietszeggend allemaal.
pi_171827356
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 01:54 schreef Braindead2000 het volgende:
Beetje nietszeggend allemaal.
Ok. hersendood.
  woensdag 21 juni 2017 @ 02:10:14 #85
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171827400
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 01:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ok. hersendood.
Vertel, welke wereld is er voor jouw opengegaan dankzij dit ingenieuze rapport? Was het de Nobelprijswaardige ontdekking dat de PVDA weer een brede partij voor het volk moest worden wat jouw versteld deed staan?
pi_171827414
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 02:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Vertel, welke wereld is er voor jouw opengegaan dankzij dit ingenieuze rapport? Was het de Nobelprijswaardige ontdekking dat de PVDA weer een brede partij voor het volk moest worden wat jouw versteld deed staan?
Het interesseert me niet zoveel of de PvdA of een ander labeltje centraal gestaan had. Netflix is natuurlijk wel iets om rekening mee te houden als je de kiezer of klant wil bereiken. Maar ouderwetse politieke partijen zien vaak het licht nadat de strijd gestreden is.

Het was vroeger na een verkiezing dat men ineens ontdekte dat Nederland op internet zat en er wat was blijven liggen en social media werd ook te laat ingezet.

Beetje marktonderzoek doen, simpelweg de media doornemen of de ouderwetse krant lezen en je weet dat als campagnestrateeg. Je hoeft geen early adopter te zijn (degenen die in second life stapten zijn er niet beter uitgekomen) maar je moet bepaalde vormen van bereik wel volgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 21-06-2017 02:22:11 ]
pi_171827452
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:43 schreef NgInE het volgende:Wat een bullshit. De PvdA moet gewoon links beleid voeren, want ze zijn een linkse partij.
De PvdA is alleen een beetje in de war wat betreft links beleid.
Wat zij links beleid vinden, dat vind hun traditionele achterban (de arbeiders ;) .... ) nu niet echt nuttig links beleid waar dit land wat aan heeft.
PvdA klaagt wel over de "populistische partijen", maar een groot deel van de PVV kiezers komt toch echt bij de PvdA weg.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:36 schreef Elfletterig het volgende:De PvdA lijkt niet te willen erkennen dat men de eigen kiezers - onder wie ondergetekende - compleet van zich heeft vervreemd. Zo was de PvdA jarenlang drukker met de rechten van migranten dan met de belangen van de werkende (arbeiders)klasse. Ook is de PvdA veel te veel een bolwerk van conservatieve moslims geworden, met als toppunt het ontstaan van het politieke gezwel DENK.
Dat ja ;)

[ Bericht 32% gewijzigd door bluemoon23 op 21-06-2017 02:37:10 ]
  woensdag 21 juni 2017 @ 02:33:38 #88
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171827479
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 02:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het interesseert me niet zoveel of de PvdA of een ander labeltje centraal gestaan had. Netflix is natuurlijk wel iets om rekening mee te houden als je de kiezer of klant wil bereiken. Maar ouderwetse politieke partijen zien vaak het licht nadat de strijd gestreden is.

Het was vroeger na een verkiezing dat men ineens ontdekte dat Nederland op internet zat en er wat was blijven liggen en social media werd ook te laat ingezet.

Beetje marktonderzoek doen, simpelweg de media doornemen of de ouderwetse krant lezen en je weet dat als campagnestrateeg. Je hoeft geen early adopter te zijn (degenen die in second life stapten zijn er niet beter uitgekomen) maar je moet bepaalde vormen van bereik wel volgen.
"De PVDA" wist heus wel wat er mankeerde maar het interesseerde ze niet. De buit was binnen na de verkiezingen van 2012, het volk/hun kiezers vonden ze daarna niet meer interessant. Al jaren geleden bleek uit peilingen dat driekwart van de kiezers weg was gelopen. Van de simpelste ziel/de gevestigde media tot de grootste intellectueel: iedereen wist wat er mis was met de PVDA dus "de PVDA" moet dat zelf ook wel geweten hebben. Ze gingen op dezelfde weg door voor kortstondig geluk, door zetelkleverij, door karakterloosheid, uit egoïstische motieven. Nu ze hun huis uitgewoond hebben gaan ze zielig doen. Nu moet het allemaal opeens anders. :'( Ja omdat ze hun privileges kwijt zijn, niet omdat ze nou opeens zo verbonden voelen met het volk.
  woensdag 21 juni 2017 @ 02:39:25 #89
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171827493
Overigens zal met dit nietszeggende rapport niets gedaan worden. Als de PVDA af wil van een bestuurderspartij dan zouden ze zowat de hele fractie en alle ministers en staatssecretarissen eruit moeten gooien, te beginnen met Dijsselbloem. Dat gaan ze natuurlijk nooit doen.
  woensdag 21 juni 2017 @ 02:46:35 #90
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171827510
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ook hier heeft hij een punt:

[..]

Waar vind je dit stukje? Klinkt mij als muziek in de oren op links.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 21 juni 2017 @ 03:03:33 #91
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171827537
Die partij moet zichzelf gewoon opheffen. Als je drie maanden geleden Monasch nog de partij uitwerkt omdat hij een afwijkend sociaal-democratisch geluid liet horen en nu, drie maanden later, onder het mom van "voortschrijdend inzicht" erachter komt dat de partij breder moet worden, iets wat elke mongool al jaren geleden wist 8)7 , dan heb je als partij echt je bestaansrecht verloren.
pi_171827550
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 02:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

"De PVDA" wist heus wel wat er mankeerde maar het interesseerde ze niet. De buit was binnen na de verkiezingen van 2012, het volk/hun kiezers vonden ze daarna niet meer interessant. Al jaren geleden bleek uit peilingen dat driekwart van de kiezers weg was gelopen. Van de simpelste ziel/de gevestigde media tot de grootste intellectueel: iedereen wist wat er mis was met de PVDA dus "de PVDA" moet dat zelf ook wel geweten hebben. Ze gingen op dezelfde weg door voor kortstondig geluk, door zetelkleverij, door karakterloosheid, uit egoïstische motieven. Nu ze hun huis uitgewoond hebben gaan ze zielig doen. Nu moet het allemaal opeens anders. :'( Ja omdat ze hun privileges kwijt zijn, niet omdat ze nou opeens zo verbonden voelen met het volk.
Ah ok, jij bekijkt het door de anti-PvdA bril ipv als een algemeen gegeven. Vanuit die bril zul je nooit een goed woord overhebben voor welke koers dan ook.
pi_171827553
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:03 schreef Braindead2000 het volgende:
Die partij moet zichzelf gewoon opheffen. Als je drie maanden geleden Monasch nog de partij uitwerkt omdat hij een afwijkend sociaal-democratisch geluid liet horen en nu, drie maanden later, onder het mom van "voortschrijdend inzicht" erachter komt dat de partij breder moet worden, iets wat elke mongool al jaren geleden wist 8)7 , dan heb je als partij echt je bestaansrecht verloren.
Tuurlijk, alles wat even een klap krijgt moet zichzelf maar opheffen. Lekker simpel. Behalve als het een PVV is want dan mogen ze best tot de laatste man buiten de kamer doorvechten.
  woensdag 21 juni 2017 @ 03:16:29 #94
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171827554
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ah ok, jij bekijkt het door de anti-PvdA bril ipv als een algemeen gegeven. Vanuit die bril zul je nooit een goed woord overhebben voor welke koers dan ook.
Driekwart van hun kiezers zijn weggelopen. Wat voor bril hebben die op?
  woensdag 21 juni 2017 @ 03:22:16 #95
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171827561
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Tuurlijk, alles wat even een klap krijgt moet zichzelf maar opheffen. Lekker simpel. Behalve als het een PVV is want dan mogen ze best tot de laatste man buiten de kamer doorvechten.
Tja, dat is de prijs die je betaalt voor het verachten van je kiezer. Het populisme wordt in bepaalde kringen heel erg fout bevonden. Vertolken wat je kiezer wil wordt heel erg fout bevonden. Elke deugende partij veracht zijn kiezer en ja, in een democratie kost dat zetels. Heeft niks met mijn persoonlijke voorkeur te maken maar dat is gewoon een natuurwet.
pi_171827562
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Driekwart van hun kiezers zijn weggelopen. Wat voor bril hebben die op?
Waarom zou de PvdA alleen met een hoog zetelaantal mogen voortbestaan?

Er zijn genoeg partijen die een soortgelijke klap kregen en daarna weer relevant werden, zie 't CDA bijvoorbeeld. Men bekijkt achter de schermen vast ook wel een aantal fusiemogelijkheden maar dan moet dat wel wat opleveren.

Ik snap best dat de tegenstanders de PvdA graag zien gaan zodat zij de zetels kunnen opvullen maar daar heeft de PvdA schijt aan. Die zitten er nu voor dat deel van het volk dat wél voor ze kiest.

Als ze werkelijk zo irrelevant zijn dan zien we ze wel onder de 0-grens bij de volgende verkiezingen.
  woensdag 21 juni 2017 @ 03:29:14 #97
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171827575
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Waarom zou de PvdA alleen met een hoog zetelaantal mogen voortbestaan?

Er zijn genoeg partijen die een soortgelijke klap kregen en daarna weer relevant werden, zie 't CDA bijvoorbeeld. Men bekijkt achter de schermen vast ook wel een aantal fusiemogelijkheden maar dan moet dat wel wat opleveren.

Ik snap best dat de tegenstanders de PvdA graag zien gaan zodat zij de zetels kunnen opvullen maar daar heeft de PvdA schijt aan. Die zitten er nu voor dat deel van het volk dat wél voor ze kiest.
Omdat ik een sterk vermoeden heb dat dat magere aantal zeteltjes van dat clubje niet zozeer gewonnen is uit overtuiging van hun kiezers maar geheel te danken is uit gewoonte: ouderen die al hun hele leven op de PVDA stemmen en jongeren die het met de paplepel ingegoten is dat ze op de PVDA moeten stemmen. Het is gewoon beter om die partij op te heffen en die laatste paar kiezers zo te dwingen om te kiezen wat ze echt belangrijk vinden.
pi_171827579
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Omdat ik een sterk vermoeden heb dat dat magere aantal zeteltjes van dat clubje niet zozeer gewonnen is uit overtuiging van hun kiezers maar geheel te danken is uit gewoonte: ouderen die al hun hele leven op de PVDA stemmen en jongeren die het met de paplepel ingegoten is dat ze op de PVDA moeten stemmen. Het is gewoon beter om die partij op te heffen en die laatste paar kiezers zo te dwingen om te kiezen wat ze echt belangrijk vinden.
De zwevende kiezer heeft de PvdA al eerder laten vallen en weer een beurt gegeven zodat ze weer konden regeren. Maar dat geldt ook voor de andere partijen in de zaal. Moderne kiezers zijn niet echt partijvast meer en daarom is het ook onzin om een partij na een verloren ronde al op te heffen.
pi_171827620
De PVDA is een linkse partij, zo zouden ze zich moeten gedragen, makkelijker kan ik het niet uitleggen.

Tijdens de verkiezingen en de campagnes hoor je van de PVDA het ene linkse verhaal na het ander. Maar eenmaal in de regering kan de PVDA kiezer zich niet herkennen in de rechtse keuzes die de PVDA maakt.
  woensdag 21 juni 2017 @ 03:48:05 #100
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171827629
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De zwevende kiezer heeft het PvdA al eerder laten vallen en weer een beurt gegeven zodat ze weer konden regeren. Maar dat geldt ook voor de andere partijen in de zaal. Moderne kiezers zijn niet echt partijvast meer en daarom is het ook onzin om een partij na een verloren ronde al op te heffen.
Zou kunnen. Misschien is de zwevende PVDA-kiezer wat vergevingsgezinder dan ik. Ik stemde vroeger altijd op de VDD en toen ik er niet meer op stemde had ik nog wel enige tijd sympathie voor die partij. Nu vind ik het een landverradende kutpartij en weet 1 ding zeker: Nooit van mijn leven zal ik weer op de VVD stemmen.

iig heb je de komende jaren niks aan de PVDA. Ze willen zogenaamd geen regenpartij meer zijn maar de posities zijn al vergeven.... aan typische regenten. Ook willen ze volgens dit rapport afstand nemen van religieuze stromingen ( de islam uiteraard) en willen ze niet automatisch bondgenoten zijn voor alleen maar migranten. Met deze opstelling kan dat natuurlijk niet. Je kan niet het ene moment elke keer "islamofobie :o " schreeuwen en het volgende moment sommige islamitische verschijnselen kritischer beoordelen. Dat is ook niet geloofwaardig als dat door de zelfde personen gebeurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Braindead2000 op 21-06-2017 03:54:07 ]
pi_171827639
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:44 schreef MakkieR het volgende:
De PVDA is een linkse partij, zo zouden ze zich moeten gedragen, makkelijker kan ik het niet uitleggen.
Uit de oppositie is het altijd makkelijker om jezelf goed neer te zetten en de messen te slijpen. Het kan best zijn dat het ze lukt sterk terug te komen. Voor Pechtold het stokje overnam stond D66 op dezelfde wip.
pi_171827664
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zou kunnen. Misschien is de zwevende PVDA-kiezer wat vergevingsgezinder dan ik. Ik stemde vroeger altijd op de VDD en toen ik er niet meer op stemde had ik nog wel enige tijd sympathie voor die partij. Nu vind ik het een landverradende kutpartij en weet 1 ding zeker: Nooit van mijn leven zal ik weer op de VVD stemmen.
De zwevende kiezer zit tussen werkelijk "alle" partijen. Politiek is een mix van poppetjes, punten en oneliners geworden. Vroeger kon je van te voren al aan t rekenen als je wist waar de zuilen zaten, tegenwoordig is het veel dynamischer.

quote:
iig heb je de komende jaren niks aan de PVDA. Ze willen zogenaamd geen regenpartij meer zijn maar de posities zijn al vergeven.... aan typische regenten.
Jij wil niet gevlogen worden door je pijpfittende buurman. Dan moet er ook een typische piloot komen.

Nu is de politiek iets veiliger maar de meeste politici zijn idd typische regenten die weten wat er geschreven staat. Degenen die dat niet zijn, brengen 'of' een beetje kleur of ze slaan de plank overal mis en geven er al snel de brui aan. Daarom is er weinig mis met typische regenten.

quote:
Ook willen ze volgens dit rapport afstand nemen van religieuze stromingen ( de islam uiteraard) en willen ze niet automatisch bondgenoten zijn voor alleen maar migranten. Met deze opstelling kan dat natuurlijk niet. Je kan niet het ene moment elke keer "islamofobie :o " schreeuwen en het volgende moment sommige islamitische verschijnselen kritischer beoordelen. Dat is ook niet geloofwaardig als dat door de zelfde personen gebeurd.
Dat kan prima want de wereld is niet zwart-wit.

Trump is bv 0 van zn beloftes nagekomen en draait als een dolle tank en volgens mij vind jij m als poppetje best geloofwaardig.
  woensdag 21 juni 2017 @ 04:32:02 #103
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171827707
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 04:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De zwevende kiezer zit tussen werkelijk "alle" partijen. Politiek is een mix van poppetjes, punten en oneliners geworden. Vroeger kon je van te voren al aan t rekenen als je wist waar de zuilen zaten, tegenwoordig is het veel dynamischer.

[..]

Jij wil niet gevlogen worden door je pijpfittende buurman. Dan moet er ook een typische piloot komen.

Nu is de politiek iets veiliger maar de meeste politici zijn idd typische regenten die weten wat er geschreven staat. Degenen die dat niet zijn, brengen 'of' een beetje kleur of ze slaan de plank overal mis en geven er al snel de brui aan. Daarom is er weinig mis met typische regenten.

[..]

Dat kan prima want de wereld is niet zwart-wit.

Trump is bv 0 van zn beloftes nagekomen en draait als een dolle tank en volgens mij vind jij m als poppetje best geloofwaardig.
Twee voorbeelden. Gescheiden zwemmen voor islamitische vrouwen en het dragen van een Boerka. Een typische reactie van een PVDA-politicus voorheen was: "Vrijheid van godsdienst", "het toppunt van feminisme", "je bent een xenofobe islamofoob als je daar kritiek op hebt", enz enz. Stel nou dat een PVDA-kamerlid dat vorige maand nog zei en dezelfde persoon nu opeens zegt "dat moeten we niet willen in onze vrije westerse samenleving waar man en vrouw gelijk zijn". Dat is toch niet geloofwaardig? Ik kan me niet voorstellen dat de PVDA dan opeens massaal in genade aangenomen wordt.
pi_171827732
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 04:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Twee voorbeelden. Gescheiden zwemmen voor islamitische vrouwen en het dragen van een Boerka. Een typische reactie van een PVDA-politicus voorheen was: "Vrijheid van godsdienst", "het toppunt van feminisme", "je bent een xenofobe islamofoob als je daar kritiek op hebt", enz enz. Stel nou dat een PVDA-kamerlid dat vorige maand nog zei en dezelfde persoon nu opeens zegt "dat moeten we niet willen in onze vrije westerse samenleving waar man en vrouw gelijk zijn". Dat is toch niet geloofwaardig? Ik kan me niet voorstellen dat de PVDA dan opeens massaal in genade aangenomen wordt.
Trump heeft iedere dag andere inzichten. Waarom kan een partij niet van standpunten wisselen?
pi_171828404
De PvdA had vijf jaar gelden een prachtige uitschieter naar boven dankzij Samsom.

En nu zit de PvdA ook in een pracht positie. Het motorblok mag zo nu en dan aanschuiven over de onderwerpen die de demissionaire PvdA blieft.
De huidige negen zetels van de PvdA zijn nu heel machtig, tenzij dat de PvdA gaat aanschuiven in het motorblok, en zich daar monddood laat maken.
pi_171829856
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 10:38 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Mwah.. Wilders is een van de langst zittende Kamerleden. D66 bestaat ook al 51 jaar. CDA zit ook weer in de lift. Die paar zetels voor FvD, Denk en 50Plus wijzen nou niet op een algeheel zat zijn van de gevestigde orde. Dat willen die partijen graag doen geloven, maar is gewoon niet waar.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 08:08 schreef JamesHustle het volgende:
't Politieke landschap lijkt meer versplinterd dan ooit te zijn. Zelfs de grootste partij, de VVD, heeft maar 33 zetels.

Twee van de drie traditioneel grote volkspartijen zijn gedecimeerd.

De PvdA is van 38 naar 9 zetels gegaan, naar mijn idee o.a. omdat ze geen duidelijk profiel meer hebben of punten waarop ze zich onderscheiden van andere partijen. Economisch linksig net als op sociaal-cultureel gebied maar echte keuzes worden er niet gemaakt. 't Economisch rechtsige deel van de PvdA dat steeds groter lijkt te worden kan zo de overstap maken naar D'66 en de PvdA'ers die juist een echte linkse partij willen worden tegenwoordig net zo goed of wellicht zelfs beter bedient door GL, vooral nu Jesse daar een brede volksbeweging van wil maken. Wat ook niet helpt is 't feit dat meerdere partijprominenten openlijk hebben gepleit voor een fusie met GL.

Buma deed op de verkiezingsavond alsof ze groots hebben gewonnen terwijl de partij maar 19 zetels heeft gehaald.
't CDA, de bestuurderspartij die traditioneel goed was voor meer dan 40 zetels en daarmee meer dan eens de premier leverde.
't CDA, de partij waarvan JPB opstapte als partijleider toen ze teruggingen van 41 naar 21 zetels, dat is dezelfde partij die nu feest viert omdat ze 19 zetels hebben gehaald.

Is dat een PR-strategie of geeft dat blijk van blijvende veranderingen in 't politieke landschap?
Zal 't CDA ooit nog hun oude positie hernemen, net zoals ze hebben gedaan na Paars?
pi_171831012
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 02:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

De PvdA is alleen een beetje in de war wat betreft links beleid.
Wat zij links beleid vinden, dat vind hun traditionele achterban (de arbeiders ;) .... ) nu niet echt nuttig links beleid waar dit land wat aan heeft.
PvdA klaagt wel over de "populistische partijen", maar een groot deel van de PVV kiezers komt toch echt bij de PvdA weg.

Als dat zo is dan snap ik dat niet. Je kunt beter SP stemmen als arbeider. PVV is een rechtse partij die goed is voor rijke mensen en multinationals. Een beetje zoals de VVD, maar dan xenofobischer.
Die hele flexwet zal best geholpen hebben tijdens de crisis, maar het zal zeker niet in dank worden afgenomen dat vaste contracten nu een soort mythologische status hebben gekregen onder mensen jonger dan 40 jaar.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171831197
quote:
14s.gif Op woensdag 21 juni 2017 02:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waar vind je dit stukje? Klinkt mij als muziek in de oren op links.
http://www.telegraaf.nl/b(...)__populisten___.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_171831245
quote:
14s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:07 schreef NgInE het volgende:

[..]

Als dat zo is dan snap ik dat niet. Je kunt beter SP stemmen als arbeider. PVV is een rechtse partij die goed is voor rijke mensen en multinationals. Een beetje zoals de VVD, maar dan xenofobischer.
Die hele flexwet zal best geholpen hebben tijdens de crisis, maar het zal zeker niet in dank worden afgenomen dat vaste contracten nu een soort mythologische status hebben gekregen onder mensen jonger dan 40 jaar.
Mja, de mythe dat de SP of de PvdA (of GL of welke linkse partij dan ook) voor de arbeider opkomen...

Het zijn en blijven partijen die vooraan staan om de lasten verhogen. Denk aan een belasting op frisdrank, suiker, sterke drank en sigaretten. Maar ook op vliegreizen en op benzine. Verdien je 2 of 3 keer modaal, dan maal je daar niet om. Maar moet je het doen van een uitkering of van een minimumloon, dan raken dit soort zaken je wel in je portomonee.

Of kijk eens naar de begroting van de Nederlandse overheid. Zorg is met 74.5 miljard euro de twee-na-grootste uitgavepost. Wie profiteren daar van? Zijn dat al die oude vandagen die je in een ziekenhuis ziet *en die echt niet beter worden, hoe veel je er ook aan sleutelt*, of zijn dat de bestuurders en medisch specialisten, die een dure auto rijden?

Of kijk nu eens naar die windmolenparken, die gaan helpen om de temperatuurstijging met 0,05 graden Celsius te verminderen. Wie profiteert van de miljarden aan belastinggeld die daar naar toe gaan? Jan met de Pet, of Jan-Carel met de dikke sigaar, die de parken bouwt?

De PvdA komt echt niet voor de arbeider op.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_171831357
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mja, de mythe dat de SP of de PvdA (of GL of welke linkse partij dan ook) voor de arbeider opkomen...

Het zijn en blijven partijen die vooraan staan om de lasten verhogen. Denk aan een belasting op frisdrank, suiker, sterke drank en sigaretten. Maar ook op vliegreizen en op benzine. Verdien je 2 of 3 keer modaal, dan maal je daar niet om. Maar moet je het doen van een uitkering of van een minimumloon, dan raken dit soort zaken je wel in je portomonee.

Of kijk eens naar de begroting van de Nederlandse overheid. Zorg is met 74.5 miljard euro de twee-na-grootste uitgavepost. Wie profiteren daar van? Zijn dat al die oude vandagen die je in een ziekenhuis ziet *en die echt niet beter worden, hoe veel je er ook aan sleutelt*, of zijn dat de bestuurders en medisch specialisten, die een dure auto rijden?

Of kijk nu eens naar die windmolenparken, die gaan helpen om de temperatuurstijging met 0,05 graden Celsius te verminderen. Wie profiteert van de miljarden aan belastinggeld die daar naar toe gaan? Jan met de Pet, of Jan-Carel met de dikke sigaar, die de parken bouwt?

De PvdA komt echt niet voor de arbeider op.
Rechts beleid is 9 van de 10 keer dat geld van de minderbedeelde naar de rijken gaat. Want dan zouden die rijken voor meer werk zorgen, wat natuurlijk in de praktijk nauwelijks merkbaar is.

Ik heb het liefst dat links beleid er voor zorgt dat iedereen het goed genoeg heeft. Zowel arm als rijk. Goede zorg, het liefst een nationaal collectief pensioen (of een hogere AOW) en geen sollicitatieplicht bij werkeloosheid, want dat is toch symboolpolitiek en kost bakken met geld. Ook onderhoud van infrastructuur is heel belangrijk.

Groene stroom is wel degelijk een issue, omdat olie uit de grond halen heel duur is. Groene energie word steeds goedkoper om op te wekken, dan kan dat ook nog eens veel geld schelen op de lange termijn.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171831423
Blijf vooral op de PvdA of SP stemmen.

Mit zwei Handen trinken.

[ Bericht 69% gewijzigd door Lyrebird op 21-06-2017 11:53:53 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 21 juni 2017 @ 11:36:01 #112
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171831538
quote:
3s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:26 schreef NgInE het volgende:

[..]

Groene stroom is wel degelijk een issue, omdat olie uit de grond halen heel duur is. Groene energie word steeds goedkoper om op te wekken, dan kan dat ook nog eens veel geld schelen op de lange termijn.
En het maakt ons minder afhankelijk van de grillen van buitenlandse leveranciers, zoals die mafketel Poetin en de terroristen-financiers in Saudi-Arabië. Lijkt me al een beloning op zich.
  woensdag 21 juni 2017 @ 11:36:13 #113
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_171831547
quote:
14s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:07 schreef NgInE het volgende:

[..]
PVV is een rechtse partij die goed is voor rijke mensen en multinationals.
Nou, ik denk niet dat die multinationals blij zijn met de EU-positionering van de PVV.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_171831617
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En het maakt ons minder afhankelijk van de grillen van buitenlandse leveranciers, zoals die mafketel Poetin en de terroristen-financiers in Saudi-Arabië. Lijkt me al een beloning op zich.
Precies. Het gaat spannend worden in het Midden-Oosten zodra we hun olie niet meer nodig hebben. Misschien goed om ons daar alvast militair en mentaal op voor te bereiden, mocht het nodig zijn. Ze zijn nu al boos op ons, omdat wij moslims wel een vrij leven bieden.

Sowieso: vriendjes zijn met landen die spugen op mensenrechten omdat ze olie hebben :')
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171831644
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Nou, ik denk niet dat die multinationals blij zijn met de EU-positionering van de PVV.
Ach nee joh, van al die belasting die ze niet meer hoeven te betalen importeren ze gewoon hoogopgeleide mensen uit 2e wereldlanden. Zo besparen ze meer op loon op de langere termijn.

Of gewoon vestigingen bouwen in Afrika en Azië. Dan heb je ook niet die vervelende arbeidstijdenwet en minimumloon afspraken.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171834917
quote:
14s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:07 schreef NgInE het volgende:Als dat zo is dan snap ik dat niet. Je kunt beter SP stemmen als arbeider.
Arbeiders willen ook een beetje meer worden als arbeider, die hebben niet helemaal onterecht ook het idee dat de SP alles van je af wil pakken als je meer gaat verdienen, en uitkeringstrekkers wil pamperen
quote:
PVV is een rechtse partij die goed is voor rijke mensen en multinationals. Een beetje zoals de VVD, maar dan xenofobischer.
Als persoon die het linkse gedachtegoed een warm hart toedraagt ;) kun jij dat xenofobischer vinden, maar dat is natuurlijk een flauwekul woord, en dat weet je best :(
PVV stemmers gaan gerust op vakantie naar het buitenland.
En het punt waarom jij de PVV xenofobischer vind: minder economische migranten en minder islam in Nederland, dat willen veel Nederlanders nu eenmaal, en geen mens kan ze daar ongelijk in geven.......
Wilders brengt het vaak alleen nogal beroerd met zijn uitspraken, als hij zijn woordkeuze en communicatie wat beter deed, dan had hij nog veel meer stemmen gehad.
quote:
Die hele flexwet zal best geholpen hebben tijdens de crisis, maar het zal zeker niet in dank worden afgenomen dat vaste contracten nu een soort mythologische status hebben gekregen onder mensen jonger dan 40 jaar.
Het strenge ontslagrecht en de werknemersbescherming bij ziekte bijvoorbeeld zorgt er ook voor dat werkgevers niet snel iemand een contract aanbieden, laat staan een vast contract.
Kijk maar naar Frankrijk hoe daar de arbeidsmarkt vast zit, dat de vakbonden daar oppermachtig zijn en alle hervormingen tegen willen gaan is op termijn alleen maar slechter voor de "arbeiders"
En ook Macron zal dat niet snel gaan veranderen vermoed ik.
In Frankrijk is de ambtenarenklasse nog erg machtig (waartoe Macron ook behoort), Baudet heeft het wel over een kartel en regenten in Nederland, maar in Frankrijk is het helemaal een drama.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:21 schreef Lyrebird het volgende:Mja, de mythe dat de SP of de PvdA (of GL of welke linkse partij dan ook) voor de arbeider opkomen...

Het zijn en blijven partijen die vooraan staan om de lasten verhogen. Denk aan een belasting op frisdrank, suiker, sterke drank en sigaretten. Maar ook op vliegreizen en op benzine. Verdien je 2 of 3 keer modaal, dan maal je daar niet om. Maar moet je het doen van een uitkering of van een minimumloon, dan raken dit soort zaken je wel in je portomonee.

De PvdA komt echt niet voor de arbeider op.
De PvdA voor de arbeider _O- , das war einmal.
GroenLinks al helemaal niet, die zijn wel links in naam, maar met het sociale en opkomen voor de arbeider heeft dat niets te maken.
Tenminste niet voor de arbeiders in Nederland.......
Dat was al snel duidelijk toen hun programma werd doorgerekend, de gewone man die natuurlijk een auto heeft en met een auto naar zijn werk gaat moet honderden ¤ per maand meer betalen als het aan Klaver ligt, alles voor het milieu. Niets wordt er meer geinvesteerd in wegenbouw.
"dan ga je toch met het openbaar vervoer ?" Ja tuurlijk :') hoe vaak zie jij een timmerman of elektricien in de trein zitten met al zijn gereedschap ? naar veel industrieterreinen is amper openbaar vervoer, laat staan een terrein in aanbouw.

De SP heeft het op zich nog wel goed voor met de arbeider denk ik, alleen is bij hun ook altijd de eerste reactie om meer belasting te heffen en de "rijken" (dat ben je al snel bij de SP ;) ) te straffen.
Strenge werknemersbescherming en strenge huurdersbescherming wat de SP altijd wil werkt in de praktijk vaak alleen maar contra-productief.

quote:
3s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:26 schreef NgInE het volgende:Ik heb het liefst dat links beleid er voor zorgt dat iedereen het goed genoeg heeft. Zowel arm als rijk. Goede zorg, het liefst een nationaal collectief pensioen (of een hogere AOW)
Ah, zo kennen we links weer, overal geld bij :D En dan ook gecombineerd met een ruimhartig migratiebeleid van kanslozen naar Nederland natuurlijk ?
Hoe verwacht jij dit allemaal te gaan betalen, laat mij raden: meer belasting voor de "rijken" zeker ?
Zoals bekend valt er bij de echte rijken meestal niet zoveel te halen, zo slim zijn ze wel en komt het er uiteindelijk weer op neer dat het geld wod gehaald bij de middeninkomens en hogere middeninkomens, dan zijn er immers ook veel meer van, lang leve de nivellering of niet ?
De aardgasbaten kun je vergeten, binnen een paar jaar is dat helemaal niets meer, sterker nog dan kost het geld om de huizen in Groningen te verstevigen of te herbouwen (ja, ook de staat betaalt daar aan mee)
quote:
en geen sollicitatieplicht bij werkeloosheid, want dat is toch symboolpolitiek en kost bakken met geld.
Ik ben het met je eens dat het hele circus aan ambtenarij en bureautjes wat er omheen hangt veel geld kost, maar helemaal geen sollicitatieplicht is ook de verkeerde prikkel.
Zoals altijd zal daar ook weer misbruik van gemaakt worden.
quote:
Ook onderhoud van infrastructuur is heel belangrijk.
Daar kunnen die werklozen dan mooi bij helpen, net zoals met de Afsluitdijk :Y
quote:
Groene stroom is wel degelijk een issue, omdat olie uit de grond halen heel duur is. Groene energie word steeds goedkoper om op te wekken, dan kan dat ook nog eens veel geld schelen op de lange termijn.
Mooi dat het goedkoper wordt, dan hoeft er ook geen subsidie meer naar toe, win-win situatie.
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:32:04 #117
117098 Hathor
Effe niet
pi_171834930
Netflixisering. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171835313
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:30 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Arbeiders willen ook een beetje meer worden als arbeider, die hebben niet helemaal onterecht ook het idee dat de SP alles van je af wil pakken als je meer gaat verdienen, en uitkeringstrekkers wil pamperen

Als het goed is wil de SP iedereen pamperen. Je zult alleen wel meer belasting gaan betalen, maar dat is hopelijk omdat je graag in een fijner land wil wonen. Niet alleen fijner voor jezelf, maar voor iedereen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:30 schreef bluemoon23 het volgende:
Als persoon die het linkse gedachtegoed een warm hart toedraagt ;) kun jij dat xenofobischer vinden, maar dat is natuurlijk een flauwekul woord, en dat weet je best :(
PVV stemmers gaan gerust op vakantie naar het buitenland.
En het punt waarom jij de PVV xenofobischer vind: minder economische migranten en minder islam in Nederland, dat willen veel Nederlanders nu eenmaal, en geen mens kan ze daar ongelijk in geven.......
Wilders brengt het vaak alleen nogal beroerd met zijn uitspraken, als hij zijn woordkeuze en communicatie wat beter deed, dan had hij nog veel meer stemmen gehad.
De PVV roept op tot het verscheuren/verbranden van boeken, het uitsluiten van mensen met een specifieke religie en het aanpassen van de grondwet. Allemaal dingen die echt niet thuis horen in een vrije democratie. Grappig genoeg wel allemaal dingen die je veel ziet in landen waar de PVV en haar achterban flink op neerkijken.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:30 schreef bluemoon23 het volgende:
Het strenge ontslagrecht en de werknemersbescherming bij ziekte bijvoorbeeld zorgt er ook voor dat werkgevers niet snel iemand een contract aanbieden, laat staan een vast contract.
Kijk maar naar Frankrijk hoe daar de arbeidsmarkt vast zit, dat de vakbonden daar oppermachtig zijn en alle hervormingen tegen willen gaan is op termijn alleen maar slechter voor de "arbeiders"
En ook Macron zal dat niet snel gaan veranderen vermoed ik.
In Frankrijk is de ambtenarenklasse nog erg machtig (waartoe Macron ook behoort), Baudet heeft het wel over een kartel en regenten in Nederland, maar in Frankrijk is het helemaal een drama.
In Frankrijk heerst gewoon een hele anderen mentaliteit dan in Nederland, dat heeft minder met de vakbonden zelf te maken.
Met een flex contract koop je geen huis en als je pech hebt krijg je geen pensioen. Dat zou niet mogen vind ik. Als de werkgever niet wil betalen, dan zal de belastingbetaler dat moeten doen; zo simpel is het. Problemen gaan niet opeens weg als je ze negeert.
Of meer flex, maar dan forsere sociale vangnetten, of minder flex en minder forse sociale vangnetten. Ik hou nu namelijk al mijn hart vast wanneer mijn generatie met pensioen gaat. Dat zal de belastingbetaler geen leuk moment gaan vinden.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171835666
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 04:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Trump is bv 0 van zn beloftes nagekomen en draait als een dolle tank en volgens mij vind jij m als poppetje best geloofwaardig.
Trump doet voor een politicus uiterst veel moeite om zijn beloftes na te komen.

Denk aan de migratiebeperking voor mensen uit islamitische landen, het bouwen van een muur, of het stappen uit het klimaatakkoord.
pi_171835774
quote:
3s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:54 schreef NgInE het volgende:De PVV roept op tot het verscheuren/verbranden van boeken, het uitsluiten van mensen met een specifieke religie en het aanpassen van de grondwet. Allemaal dingen die echt niet thuis horen in een vrije democratie.
Mein Kampf is ook verboden in Nederland (nee, ik heb daar niets mee voordat je daar over begint) weliswaar met een juridisch trucje over auteursrechten, maar het is wel verboden.
De NSB is ook opgeheven en verboden in NL na de oorlog.
Ik zie werkelijk het verschil niet tussen een politieke partij die ook een behoorlijk persoonlijkheidscultus had en een gewelddadige ideologie als de radicale islam.
Alleen omdat de islam als religie bekend staat en we decennia geleden hebben besloten dat religie`s zo goed als onschendbaar zijn ?
Je zou het ook voortschrijdend inzicht of door schade en schande wijs geworden kunnen noemen.

Lyrebird hangt ook rond in dit topic, die kan wel bevestigen dat Japan helemaal niet zo openhartig is met de islam en moslims.
Je kan dat xenofobie of islamofobie noemen, of je zegt he die Japanners zijn nog niet zo dom....
quote:
Met een flex contract koop je geen huis en als je pech hebt krijg je geen pensioen. Dat zou niet mogen vind ik.
Dat je met een flexcontract geen hypotheek krijgt daarvoor zou je ook bij de hypotheekverstrekkers kunnen klagen.
Dat je soms geen pensioen opbouwt zonder vast contract dat zou ook anders moeten, gewoon vrijwillig een pensioenfonds kiezen en daar naar eigen keuze in storten.
quote:
Als de werkgever niet wil betalen, dan zal de belastingbetaler dat moeten doen; zo simpel is het. Problemen gaan niet opeens weg als je ze negeert.
Of meer flex, maar dan forsere sociale vangnetten, of minder flex en minder forse sociale vangnetten.
Nog forsere vangnetten ?
quote:
Ik hou nu namelijk al mijn hart vast wanneer mijn generatie met pensioen gaat. Dat zal de belastingbetaler geen leuk moment gaan vinden.
Ik ben halverwege de 30 en ben er allang achter dat ik van de overheid niets hoef te verwachten als ik met pensioen ben.
Daar moet je zelf voor zorgen, niet je handje ophouden en verwachten dat de staat voor je zorgt, die tijden zijn straks echt voorbij.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:14 schreef luxerobots het volgende:Trump doet voor een politicus uiterst veel moeite om zijn beloftes na te komen.

Denk aan de migratiebeperking voor mensen uit islamitische landen, het bouwen van een muur, of het stappen uit het klimaatakkoord.
Ja, je kunt niet zeggen dat Trump alles aan zijn laars lapt.
Hij wordt vaak geblokkeerd door congres en senaat (omdat vaak niet goed over de plannen is nagedacht ;) ) maar hij probeert het wel.

In Nederland word na het regeerakkoord van de verschillende partijen de reet afgeveegd met de verkiezingsprogramma`s en beloften.
pi_171836728
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Mein Kampf is ook verboden in Nederland (nee, ik heb daar niets mee voordat je daar over begint) weliswaar met een juridisch trucje over auteursrechten, maar het is wel verboden.
De NSB is ook opgeheven en verboden in NL na de oorlog.
Ik zie werkelijk het verschil niet tussen een politieke partij die ook een behoorlijk persoonlijkheidscultus had en een gewelddadige ideologie als de radicale islam.
Alleen omdat de islam als religie bekend staat en we decennia geleden hebben besloten dat religie`s zo goed als onschendbaar zijn ?
Je zou het ook voortschrijdend inzicht of door schade en schande wijs geworden kunnen noemen.

Lyrebird hangt ook rond in dit topic, die kan wel bevestigen dat Japan helemaal niet zo openhartig is met de islam en moslims.
Je kan dat xenofobie of islamofobie noemen, of je zegt he die Japanners zijn nog niet zo dom....

Moslims als groep gelijktrekken met Nazi's als groep is geen eerlijke vergelijking. De interpretatie van Islam is verre van eenzijdig en bij Nazisme is dit in veel mindere mate het geval. De meeste moslims leven een normaal leven, zonder anderen tot last te zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:19 schreef bluemoon23 het volgende:

Dat je met een flexcontract geen hypotheek krijgt daarvoor zou je ook bij de hypotheekverstrekkers kunnen klagen.
Dat je soms geen pensioen opbouwt zonder vast contract dat zou ook anders moeten, gewoon vrijwillig een pensioenfonds kiezen en daar naar eigen keuze in storten.

Als je geen geld van je baas krijgt voor een pensioen, dan kun je hoe dan ook niks opbouwen. En helaas gebeurt dat maar al te vaak in mijn omgeving. Zelf heb ik een pensioengat van een paar jaar, gelukkig kan ik dat hopelijk opvullen door zelf wat extra's te sparen.
Flexcontracten waren handig toen heel veel bedrijven ieder moment konden omvallen. Nu het beter gaat met de economie moeten bedrijven ook verplicht worden om meer mensen vast in dienst te nemen. Is beter voor de economie, want mensen met meer zekerheid geven meer geld uit.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:19 schreef bluemoon23 het volgende:

Nog forsere vangnetten ?

Die vangnetten zijn allemaal wegge-vrijemarkt door Rutte I en II. Iedereen, of je nu arbeidsongeschikt bent of een jaartje zonder werk zit, moet en zal in de bijstand. De bijstand is een hulpeloze situatie, waarin mensen arm worden gehouden. Want als je geen geld hebt, kun je ook geen geld maken. Ik vind het oprecht schandalig hoe wij op dit moment met uitkeringsgerechtigden omgaan en ik hoop dat veel van het afbraakbeleid van de Rutte kabinetten snel weer teniet wordt gedaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:19 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ben halverwege de 30 en ben er allang achter dat ik van de overheid niets hoef te verwachten als ik met pensioen ben.
Daar moet je zelf voor zorgen, niet je handje ophouden en verwachten dat de staat voor je zorgt, die tijden zijn straks echt voorbij.

Als mensen maar rechts blijven stemmen wel ja. Dan moet je alles, maar dan ook ALLES zelf maar lekker uitzoeken. Overal over onderhandelen, keuzes met elkaar vergelijken ect. Je houd geen vrije tijd meer over.
De AOW zou omhoog moeten en iedereen zou recht moeten hebben op een marktconform pensioen, afhankelijk van de sector waar men werkzaam in is.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:19 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja, je kunt niet zeggen dat Trump alles aan zijn laars lapt.
Hij wordt vaak geblokkeerd door congres en senaat (omdat vaak niet goed over de plannen is nagedacht ;) ) maar hij probeert het wel.

In Nederland word na het regeerakkoord van de verschillende partijen de reet afgeveegd met de verkiezingsprogramma`s en beloften.
In de VS gaat elke 4/8 jaar een schakelaar om. Van links naar rechts en omgekeerd. Presidenten draaien elkaars wetswijzigingen terug en eigenlijk blijft de politieke situatie daar dus soort van gelijk over de decennia heen. Zo is Trump eigenlijk de nieuwe Reagan. Men gaat daar in cirkeltjes.
Het nadeel van Nederlandse politiek is dat politieke partijen an-sich weinig macht hebben, maar wel stevige blokken kunnen vormen. Mits ze kunnen samenwerken/het eens kunnen worden over beleidsvoering. Het is allemaal wat complexer, maar wel gezonder denk ik voor de staat van dit land.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171836936
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Trump doet voor een politicus uiterst veel moeite om zijn beloftes na te komen.

Denk aan de migratiebeperking voor mensen uit islamitische landen, het bouwen van een muur, of het stappen uit het klimaatakkoord.
Tot nu toe is hij alleen uit het klimaatakkoord gestapt. Die andere twee afspraken zijn niet nagekomen.
pi_171836939
Als je zegt een brede volksbeweging te willen worden, prima valt te prijzen, maar vervolgens zegt je meer op de volgende onderwerpen te willen richten:

"De partij moet zich volgens het onderzoek "volledig focussen op de thema's werk en inkomen, zorg, milieu en de multiculturele samenleving om het geloof in de sociaaldemocratie terug te winnen".

Dan heb je het gewoon nog steeds niet begrepen. Mensen willen zekerheid, een partij die een deel is van hun identiteit, niet een partij die wat individuele punten behandelt in het Parlement, ze willen een partij waarin ze zichzelf en hun belangen kunnen herkennen, en ga er nu maar gewoon eens vanuit dat een groot deel van de Nederlanders niet dagelijks volgt wat de PvdA-Kamerleden voor voorstellen doen of welke wetten ze graag willen opstellen.
pi_171836974
quote:
3s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:11 schreef NgInE het volgende:Moslims als groep gelijktrekken met Nazi's als groep is geen eerlijke vergelijking. De interpretatie van Islam is verre van eenzijdig en bij Nazisme is dit in veel mindere mate het geval. De meeste moslims leven een normaal leven, zonder anderen tot last te zijn.
Ook veel leden van de nationaal socialistische partijen hadden een normaal leven, dat waren echt niet allemaal moordenaars.
Toch waren ze wel allemaal geïnfecteerd met de giftige ideeën, net als bij de islam.
quote:
Als je geen geld van je baas krijgt voor een pensioen, dan kun je hoe dan ook niks opbouwen. En helaas gebeurt dat maar al te vaak in mijn omgeving. Zelf heb ik een pensioengat van een paar jaar, gelukkig kan ik dat hopelijk opvullen door zelf wat extra's te sparen.
Je gaat al weer uit van een baas die je geld geeft, ik zei al dat je zelf het heft in handen moet nemen.
quote:
Flexcontracten waren handig toen heel veel bedrijven ieder moment konden omvallen. Nu het beter gaat met de economie moeten bedrijven ook verplicht worden om meer mensen vast in dienst te nemen. Is beter voor de economie, want mensen met meer zekerheid geven meer geld uit.
En veel ondernemers willen ook echt wel mensen een vast contract geven, maar niet met het huidige ontslagbescherming en de jarenlange doorbetaling bij ziekte.
Dat blijft een paradox natuurlijk.
quote:
Die vangnetten zijn allemaal wegge-vrijemarkt door Rutte I en II. Iedereen, of je nu arbeidsongeschikt bent of een jaartje zonder werk zit, moet en zal in de bijstand. De bijstand is een hulpeloze situatie, waarin mensen arm worden gehouden. Want als je geen geld hebt, kun je ook geen geld maken. Ik vind het oprecht schandalig hoe wij op dit moment met uitkeringsgerechtigden omgaan en ik hoop dat veel van het afbraakbeleid van de Rutte kabinetten snel weer teniet wordt gedaan.
Het zal allemaal best dat jij dat vind met je sociale inborst maar de verzorgingsstaat moet wel betaald worden uiteindelijk.
Ik hoop niet dat al het beleid van de Rutte kabinetten word terug gedraaid, ze waren net op de goede weg met sommige punten
quote:
Als mensen maar rechts blijven stemmen wel ja. Dan moet je alles, maar dan ook ALLES zelf maar lekker uitzoeken. Overal over onderhandelen, keuzes met elkaar vergelijken ect. Je houd geen vrije tijd meer over.
De AOW zou omhoog moeten en iedereen zou recht moeten hebben op een marktconform pensioen, afhankelijk van de sector waar men werkzaam in is.
Nogmaals, waarmee wil je dat betalen ?
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:21 schreef Beathoven het volgende:Tot nu toe is hij alleen uit het klimaatakkoord gestapt. Die andere twee afspraken zijn niet nagekomen.
Hij heeft het tenminste geprobeert, dat kun je van veel NL partijen niet zeggen.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:21 schreef DeParo het volgende:
Als je zegt een brede volksbeweging te willen worden, prima valt te prijzen, maar vervolgens zegt je meer op de volgende onderwerpen te willen richten:

"De partij moet zich volgens het onderzoek "volledig focussen op de thema's werk en inkomen, zorg, milieu en de multiculturele samenleving om het geloof in de sociaaldemocratie terug te winnen".
Als de PvdA met de "multiculturele samenleving" bedoelt meer kansloze economische migranten binnenhalen zoals in het vorige kabinet dan valt dat niet te rijmen met de overige thema`s zoals werk, inkomen en zorg.
Want die andere thema`s worden dan alleen maar onbetaalbaarder en moeilijker om te bereiken.
pi_171837451
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Als de PvdA met de "multiculturele samenleving" bedoelt meer kansloze economische migranten binnenhalen zoals in het vorige kabinet dan valt dat niet te rijmen met de overige thema`s zoals werk, inkomen en zorg.
Want die andere thema`s worden dan alleen maar onbetaalbaarder en moeilijker om te bereiken.
Het gaat mij verder niet om de inviduele dossiers, dat is juist het hele punt, telkens staat er een nieuwe technocraat slash bestuurder op, deze keer in de vorm van Staf Depla, die denkt het licht te hebben gezien en de Partij wel weer even op het juiste pad kan brengen door een interessant onderwerp aan te smeren. Maar de enige reden waarom de PvdA afgezakt is naar het aantal Zetels van tijdens de vorige verkiezingen is omdat ze elke binding met het volk verloren hebben. Je kan zeggen dat dit het gevolg is van een nieuwe tijd met minder fabrieksarbeiders en minder sterke vakbonden maar tegelijkertijd heb je ook meegewerkt om dat soort veranderingen op gang te brengen. Je bent willens en wetens gaan snijden en hakken in datgene wat jou als partij sterk heeft gemaakt. De bestuurderspartij PvdA heeft daarmee dan ook de achterban die het zelf heeft opgebouwd sinds het einde van de Koude Oorlog en dat is de partij van de Culturele Elite die nog maar in weinig lijkt op die trots Arbeiderspartij van na de Tweede Wereldoorlog. Waar de gewone Nederlander op kon stemmen en zeker wisten dat deze partij voor hun directe belangen zou komen. Wat had je dan gedacht? Dat de PvdA dus wel mag veranderen, de ideologische vederen af mag gooien zoals Kok dat verwoordde, maar dat de leden dat allemaal braaf zouden accepteren? De stemmers? Dan ben je niet helemaal Goed wijs als partij. En dat is dus de grote fout. Als de partij echt de stemmers terug wilt halen dan moeten ze weer aan hun identeit gaan werken, mensen binden op basis van directe inmenging in de samenleving, onder de bevolking aanwezig zijn en simpelweg een vertrouwensband opbouwen. Maar ik zie niet in hoe een culturele elite, die toch ver weg staat van de moderne jan met de pet (of laptop), dat eenvoudig kan doen.
pi_171837732
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:23 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ook veel leden van de nationaal socialistische partijen hadden een normaal leven, dat waren echt niet allemaal moordenaars.
Toch waren ze wel allemaal geïnfecteerd met de giftige ideeën, net als bij de islam.
De NSDAP had als politiek agenda het overnemen van de wereld en het vermoorden van ''untermenschen''. De Islamitische wereld is niet zo een eenheid op politiek gebied. Er is regelmatig conflict tussen verschillende stroming, er zijn tich van interpretaties van religeuze wetten ect. Alleen maar omdat gekkies de Koran gebruiken als smoes om mensen te vermoorden, betekent nog niet dat elke moslim dit wil en de praktijk bewijst dit ook.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Je gaat al weer uit van een baas die je geld geeft, ik zei al dat je zelf het heft in handen moet nemen.
Niet iedereen kan/wil/moet ondernemen. Het is een utopie om te geloven dat iedereen wel even zijn/haar eigen bedrijf runt. Het is niet voor niets dat ondernemers vaak beter verdienen dan hun personeel. Ik zou er alles aan doen om te voorkomen dat ik ondernemer moet zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:23 schreef bluemoon23 het volgende:
En veel ondernemers willen ook echt wel mensen een vast contract geven, maar niet met het huidige ontslagbescherming en de jarenlange doorbetaling bij ziekte.
Dat blijft een paradox natuurlijk.
Ik wil ook wel graag voor een tientje een Ferrari kopen, maar we leven in een kapitalistische samenleving, waarbij er is afgesproken dat je daar voor moet betalen. Dit geld ook voor goed personeel.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Het zal allemaal best dat jij dat vind met je sociale inborst maar de verzorgingsstaat moet wel betaald worden uiteindelijk.
Ik hoop niet dat al het beleid van de Rutte kabinetten word terug gedraaid, ze waren net op de goede weg met sommige punten
Ik snap dat jij graag tegen jouw eigenbelang in stemt, daarom geef je ook liever je belastingcentjes aan mensen die al rijk zijn.
De verzorgingsstaat is prima te betalen. Vooral nu de staatskas weer flink aan het vollopen is. Dat verteld men je misschien niet: maar omdat de formatie zo lang duurt kan de regering ook weinig uitgeven, dus winst. Wat mij betreft gaat dat geld direct naar sociale voorzieningen. En naar een beter salaris voor leraren. Scholing is namelijk nogal belangrijk voor een samenleving.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Nogmaals, waarmee wil je dat betalen ?

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ngsoverschot-in-2016

En dat overschot gaat dit jaar uiteraard oplopen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  woensdag 21 juni 2017 @ 17:05:53 #127
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171837802
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:55 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Nieuwsbubbel is meer een facebookdingetje though.
Meneer was waarschijnlijk een beetje verbolgen over het feit dat zijn gratis maandje Netflix afliep.

Het is de schuld van Netflix! Allemaal }:|

_O-
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171838051
quote:
11s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:01 schreef NgInE het volgende:Niet iedereen kan/wil/moet ondernemen. Het is een utopie om te geloven dat iedereen wel even zijn/haar eigen bedrijf runt. Het is niet voor niets dat ondernemers vaak beter verdienen dan hun personeel. Ik zou er alles aan doen om te voorkomen dat ik ondernemer moet zijn.
Ik heb het ook niet over ondernemer zijn, ik bedoel zelf geld opzij zetten en zelf deels zorgen voor je oude dag, zodat je niet geheel afhankelijk bent van AOW en bedrijfspensioen
quote:
Ik wil ook wel graag voor een tientje een Ferrari kopen, maar we leven in een kapitalistische samenleving, waarbij er is afgesproken dat je daar voor moet betalen. Dit geld ook voor goed personeel.
Lees een wat rond op het internet of praat met ondernemers, ze willen best betalen voor personeel.
Maar er hangen veel te veel verplichtingen aan in Nederland, dat werkt alleen maar negatief.
Vooral kleinere ondernemers hikken daar tegen aan.

Ik ben zelf ook werknemer, maar je moet het van 2 kanten bekijken.
quote:
Ik snap dat jij graag tegen jouw eigenbelang in stemt, daarom geef je ook liever je belastingcentjes aan mensen die al rijk zijn.
De verzorgingsstaat is prima te betalen. Vooral nu de staatskas weer flink aan het vollopen is. Dat verteld men je misschien niet: maar omdat de formatie zo lang duurt kan de regering ook weinig uitgeven, dus winst.
Staatskas die volloopt en daarom moeten we gelijk weer uitgeven ?
Doe jij dat zelf ook als je weer wat geld op je rekening hebt als je salaris gestort is ?
Dat verklaart een boel over jou en waarom je zo hoopt op een ruim vangnet.

Hoe snel denk jij dat dit gaat verdampen als er wel een kabinet komt met mooie maatregelen of als de rente stijgt ?
Volgens mij is er ook nog steeds een enorme staatsschuld :{w
quote:
Wat mij betreft gaat dat geld direct naar sociale voorzieningen.
Nog meer ? Je weet dat dit al de grootste uitgavenpost op de begroting is he ?
quote:
En naar een beter salaris voor leraren. Scholing is namelijk nogal belangrijk voor een samenleving
Leraren mogen van mij best meer salaris krijgen, maar dat wil niet gelijk zeggen dat er meer geld naar onderwijs moet.
Het geld moet anders en beter besteed worden.
quote:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ngsoverschot-in-2016
En dat overschot gaat dit jaar uiteraard oplopen.
¤3 miljard begrotingsoverschot ? nou poehpoeh.
Volgens de laatste berichten schijnt dat misschien wel op een tekort uit te draaien.....

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 21-06-2017 17:30:47 ]
pi_171839758
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het gaat mij verder niet om de inviduele dossiers, dat is juist het hele punt, telkens staat er een nieuwe technocraat slash bestuurder op, deze keer in de vorm van Staf Depla, die denkt het licht te hebben gezien en de Partij wel weer even op het juiste pad kan brengen door een interessant onderwerp aan te smeren. Maar de enige reden waarom de PvdA afgezakt is naar het aantal Zetels van tijdens de vorige verkiezingen is omdat ze elke binding met het volk verloren hebben. Je kan zeggen dat dit het gevolg is van een nieuwe tijd met minder fabrieksarbeiders en minder sterke vakbonden maar tegelijkertijd heb je ook meegewerkt om dat soort veranderingen op gang te brengen. Je bent willens en wetens gaan snijden en hakken in datgene wat jou als partij sterk heeft gemaakt.

De bestuurderspartij PvdA heeft daarmee dan ook de achterban die het zelf heeft opgebouwd sinds het einde van de Koude Oorlog en dat is de partij van de Culturele Elite die nog maar in weinig lijkt op die trots Arbeiderspartij van na de Tweede Wereldoorlog. Waar de gewone Nederlander op kon stemmen en zeker wisten dat deze partij voor hun directe belangen zou komen. Wat had je dan gedacht? Dat de PvdA dus wel mag veranderen, de ideologische vederen af mag gooien zoals Kok dat verwoordde, maar dat de leden dat allemaal braaf zouden accepteren? De stemmers? Dan ben je niet helemaal Goed wijs als partij. En dat is dus de grote fout. Als de partij echt de stemmers terug wilt halen dan moeten ze weer aan hun identeit gaan werken, mensen binden op basis van directe inmenging in de samenleving, onder de bevolking aanwezig zijn en simpelweg een vertrouwensband opbouwen. Maar ik zie niet in hoe een culturele elite, die toch ver weg staat van de moderne jan met de pet (of laptop), dat eenvoudig kan doen.
Ach, dat verhaal horen we al sinds Fortuyn natuurlijk. Weer in contact komen met de gewone man, haarvaten van de samenleving, kloof verkleinen etcetera. Iedereen is er al decennia mee bezig, maar we kunnen inmiddels wel vaststellen dat daar niet de sleutel tot succes ligt.

Kijk naar de SP, die staan als geen andere partij in contact met hun achterban, maar om nou te zeggen dat ze daar electoraal van geprofiteerd hebben? En andersom, zou de VVD nou zo in contact staan met hun electoraat? Ik betwijfel het. De PVV heeft alleen contact met hun kiezers via twitter.

Nee, politiek succes is tegenwoordig marketing.
- Denk je aan GL, dan denk je aan vooruitstrevend, duurzaam, progressief
- Denk je aan PVV, dan denk je aan anti-immigratie, law&order, trots op NL
- Denk je aan D66, dan denk je aan onderwijs, medisch-ethisch en pro-EU
- Denk je aan PVDA, dan denk je aan................ ja, aan wat eigenlijk?

Die puntjes moeten ze gaan invullen. Niks contact met de burgers of vertrouwensband vergroten. Gewoon een paar kenmerkende onderwerpen kiezen en daar continu op hameren.
pi_171841867
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over ondernemer zijn, ik bedoel zelf geld opzij zetten en zelf deels zorgen voor je oude dag, zodat je niet geheel afhankelijk bent van AOW en bedrijfspensioen
Waarom zou ik? Als je alles op een spaarrekening gooit, dan wordt het lastig om zelf premies bij elkaar te sparen met de lage rente. Dan zul je toch echt moeten gaan beleggen of advies vragen aan meerdere pensioenadviseurs, om een neutraal beeld te krijgen. Kost bakken met tijd. Wie heeft daar nu zin in en hoeveel mensen kunnen dat ook echt snappen? Niet iedereen is even goed in economie en rekenen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:21 schreef bluemoon23 het volgende:
Lees een wat rond op het internet of praat met ondernemers, ze willen best betalen voor personeel.
Maar er hangen veel te veel verplichtingen aan in Nederland, dat werkt alleen maar negatief.
Vooral kleinere ondernemers hikken daar tegen aan.

Ik ben zelf ook werknemer, maar je moet het van 2 kanten bekijken.

Zoals ik al eerder zei; ik wil ook graag voor weinig geld een dure sportauto hebben. Maar dat kan niet. Als het zo slecht is in Nederland moeten ze misschien maar eens firma's gaan openen in 2e wereld-landen, dat is erg in trek.
Als je Nederlands personeel wil, dan betaal je Nederlandse prijzen. De levensstandaard is nu eenmaal vrij hoog in dit land en dat kost wat. Maar je krijgt er erg goed personeel voor terug, want de opleidingen in Nederland behoren tot de besten ter wereld.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:21 schreef bluemoon23 het volgende:
Staatskas die volloopt en daarom moeten we gelijk weer uitgeven ?
Doe jij dat zelf ook als je weer wat geld op je rekening hebt als je salaris gestort is ?
Dat verklaart een boel over jou en waarom je zo hoopt op een ruim vangnet.

Hoe snel denk jij dat dit gaat verdampen als er wel een kabinet komt met mooie maatregelen of als de rente stijgt ?
Volgens mij is er ook nog steeds een enorme staatsschuld :{w
Staatsschuld is op zich niet erg, zolang deze realistisch gezien afbetaald zou kunnen worden. En dat is op dit moment zeker zo. Het is ook niet alsof het land door al haar reserves heen is gebrand ofzo.
Het is juist belangrijk dat regeringen geld uitgeven. Goede infrastructuur, scholing en een gezonde bevolking zorgen voor een goede economie. En ik wil NPO in 4k kunnen streamen via YouTube.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:21 schreef bluemoon23 het volgende:
Nog meer ? Je weet dat dit al de grootste uitgavenpost op de begroting is he ?
Dat is dan ook geheel terecht. Er moet een gezonde ondergrens aan het menselijke bestaan liggen. Dat zorgt voor rust in de samenleving en vanuit rust kun je beter presteren.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:21 schreef bluemoon23 het volgende:
Leraren mogen van mij best meer salaris krijgen, maar dat wil niet gelijk zeggen dat er meer geld naar onderwijs moet.
Het geld moet anders en beter besteed worden.

Ik hoop in elk geval dat leraren en leraressen minder hard mogen werken, linksom of rechtsom. Niemand heeft wat aan een gestreste docent.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:21 schreef bluemoon23 het volgende:
¤3 miljard begrotingsoverschot ? nou poehpoeh.
Volgens de laatste berichten schijnt dat misschien wel op een tekort uit te draaien.....
Dat gaat allemaal meevallen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-verwacht-a1551745

Het blijft voorlopig stijgen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171842149
quote:
5s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:27 schreef NgInE het volgende:Waarom zou ik? Als je alles op een spaarrekening gooit, dan wordt het lastig om zelf premies bij elkaar te sparen met de lage rente. Dan zul je toch echt moeten gaan beleggen of advies vragen aan meerdere pensioenadviseurs, om een neutraal beeld te krijgen. Kost bakken met tijd. Wie heeft daar nu zin in en hoeveel mensen kunnen dat ook echt snappen? Niet iedereen is even goed in economie en rekenen.
Tja, met zo`n instelling moet je ook niet klagen later dat je niets hebt overgehouden _O-
quote:
Zoals ik al eerder zei; ik wil ook graag voor weinig geld een dure sportauto hebben. Maar dat kan niet. Als het zo slecht is in Nederland moeten ze misschien maar eens firma's gaan openen in 2e wereld-landen, dat is erg in trek.
Als je Nederlands personeel wil, dan betaal je Nederlandse prijzen. De levensstandaard is nu eenmaal vrij hoog in dit land en dat kost wat. Maar je krijgt er erg goed personeel voor terug, want de opleidingen in Nederland behoren tot de besten ter wereld.
Je lijkt het niet te snappen omdat je steeds maar weer over salaris en lonen begint. |:(
Daar gaat het ondernemers niet om, ze willen best een goed salaris betalen.
Het gaat om de rigide ontslagbescherming en de lange doorbetaling bij ziekte.
quote:
Het blijft voorlopig stijgen.
Totdat er een nieuw kabinet komt, dan verdwijnt het weer als sneeuw voor de zon ;)
pi_171843768
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 18:57 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Ach, dat verhaal horen we al sinds Fortuyn natuurlijk. Weer in contact komen met de gewone man, haarvaten van de samenleving, kloof verkleinen etcetera. Iedereen is er al decennia mee bezig, maar we kunnen inmiddels wel vaststellen dat daar niet de sleutel tot succes ligt.

Kijk naar de SP, die staan als geen andere partij in contact met hun achterban, maar om nou te zeggen dat ze daar electoraal van geprofiteerd hebben? En andersom, zou de VVD nou zo in contact staan met hun electoraat? Ik betwijfel het. De PVV heeft alleen contact met hun kiezers via twitter.

Nee, politiek succes is tegenwoordig marketing.
- Denk je aan GL, dan denk je aan vooruitstrevend, duurzaam, progressief
- Denk je aan PVV, dan denk je aan anti-immigratie, law&order, trots op NL
- Denk je aan D66, dan denk je aan onderwijs, medisch-ethisch en pro-EU
- Denk je aan PVDA, dan denk je aan................ ja, aan wat eigenlijk?

Die puntjes moeten ze gaan invullen. Niks contact met de burgers of vertrouwensband vergroten. Gewoon een paar kenmerkende onderwerpen kiezen en daar continu op hameren.
De sociaaldemocratie?
pi_171845398
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:38 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Tja, met zo`n instelling moet je ook niet klagen later dat je niets hebt overgehouden _O-

En dit is dus mijn grootste ergernis mbt rechts beleid: het is altijd de schuld van de burger. Als je hulp wil moet je dik betalen. Ben je daar te arm voor; pech gehad.
Eigenlijk moet elk mens zijn eigen regering zijn en alle expertise in huis hebben om elk aspect van het leven in goede banen te lijden. Zo werkt de wereld nou eenmaal niet; men is afhankelijk van elkaar.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:38 schreef bluemoon23 het volgende:
Je lijkt het niet te snappen omdat je steeds maar weer over salaris en lonen begint. |:(
Daar gaat het ondernemers niet om, ze willen best een goed salaris betalen.
Het gaat om de rigide ontslagbescherming en de lange doorbetaling bij ziekte.

En die twee dingen horen er nu eenmaal bij. Als jij gemotiveerd personeel wil, dan zul je ze zekerheid moeten bieden. Anders zullen ze constant bezig zijn met solliciteren naar banen die wel die zekerheid bieden.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:38 schreef bluemoon23 het volgende:
Totdat er een nieuw kabinet komt, dan verdwijnt het weer als sneeuw voor de zon ;)
En zo hoort het ook. Een overschot is eigenlijk onnodig, tenzij er grote tekorten zijn.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171856054
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 18:57 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Ach, dat verhaal horen we al sinds Fortuyn natuurlijk. Weer in contact komen met de gewone man, haarvaten van de samenleving, kloof verkleinen etcetera. Iedereen is er al decennia mee bezig, maar we kunnen inmiddels wel vaststellen dat daar niet de sleutel tot succes ligt.

Kijk naar de SP, die staan als geen andere partij in contact met hun achterban, maar om nou te zeggen dat ze daar electoraal van geprofiteerd hebben? En andersom, zou de VVD nou zo in contact staan met hun electoraat? Ik betwijfel het. De PVV heeft alleen contact met hun kiezers via twitter.

Nee, politiek succes is tegenwoordig marketing.
- Denk je aan GL, dan denk je aan vooruitstrevend, duurzaam, progressief
- Denk je aan PVV, dan denk je aan anti-immigratie, law&order, trots op NL
- Denk je aan D66, dan denk je aan onderwijs, medisch-ethisch en pro-EU
- Denk je aan PVDA, dan denk je aan................ ja, aan wat eigenlijk?

Die puntjes moeten ze gaan invullen. Niks contact met de burgers of vertrouwensband vergroten. Gewoon een paar kenmerkende onderwerpen kiezen en daar continu op hameren.
Het is toch vrij simpel te verklaren dat ze er al sinds Fortuyn over praten, en klagen, maar er vervolgens niks gebeurt? De PvdA was van oudsher een echte vakbondspartij maar hoe heeft de PvdA sinds de tijd van Fortuyn dan dit gat proberen op te vullen?

Zowel de SP als GL en zelfs tot bepaalde hoogte de D66 zijn nichepartijen die bepaalde flanken bij de partij wegnemen, vroeger waren dat enkele zetels, nu steeds meer omdat mensen zich gedesillusioneerd voelen met de PvdA en niet zo zeer omdat die partijen het beter doen. Of meer betrokken zijn bij de gewone burger. Zelfs bij de SP niet, meer betrokken, hoe dan, het is een vrij activistisch clubje, en daarmee is alles toch wel gezegd.

Het heeft weinig te maken emt kenmerkende onderwerpen, die komen wel als je weer teruggaat naar de burger, het contact opbouwt en de vertrouwensband herstelt. Dat is gewoon in al die tijd niet gebeurt, dat we weten waar het aan ligt dat kan prima zo zijn, maar ga nou niet beweren dat ze het hebben geprobeerd. Juist met kenmerkende onderwerpen hebben ze het al die tijd geprobeerd en niet met veel anders.
  donderdag 22 juni 2017 @ 12:49:22 #135
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171856471
Idd, al 15 jaar dezelfde holle praatjes daar. }:|
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 03:00:24 #136
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171905915
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:42 schreef thabit het volgende:

[..]

Netflix krijgt wel overal de schuld van zeg. Mensen neuken minder vanwege Netflix. PvdA verliest zetels vanwege Netflix. Hoe kan een streamingdienst waar alleen typisch Amerikaanse meuk (en Star Trek) op staat nou zo veel invloed hebben? Vragen, vragen, vragen...
2.500.000 huurders in de luren leggen, heeft dat er iets mee te maken soms??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 24 juni 2017 @ 03:04:16 #137
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_171905937
Haha omdat mensen minder naar die VARA propaganda kijken zeker.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_171906169
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:47 schreef bamibij het volgende:
JA er moet een sociaaldemocratie zijn
Nee, joh. Nergens voor nodig.
pi_171906230
Kan die PVDA niet gewoon is zijn bek houden. Eergisteren ook weer zo een heel verhaal van die Sharon Dijkstra in de krant over wat er wel niet allemaal moet gebeuren in dit land. Wtf. Pak gewoon je biezen en rot op. De stemmen hebben uitgewezen dat we jullie zooitje zat zijn.

Waarschuwing: De volgende afbeelding kan als schokkend worden ervaren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')