abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:31:38 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171808644
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:30 schreef sararaats het volgende:

[..]

Ja
Ik geef het op.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:32:12 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171808665
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

I know, maar je sprak lucky er laatst ook al op aan en ik zie je verder niet echt actief meeposten, dus vandaar ;)
Ik ben zelf ook schildklierpatiënt.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:32:59 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_171808687
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook schildklierpatiënt.
Ah, dat wist ik niet. Lotgenotencontact dus :P
Veel schildklieren hier! Is dat inherent aan gewichtsissues? (heb er de ballen verstand van)
disclaimer
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:34:22 #79
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_171808719
Ik weet het ook niet goed hoor.

Moest ik nog last krijgen gaat ie eruit (schildklier)

Maar goed, mijn gewicht is nu stabiel en ik zit beter in mijn vel.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:35:11 #80
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_171808734
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ah, dat wist ik niet. Lotgenotencontact dus :P
Veel schildklieren hier! Is dat inherent aan gewichtsissues? (heb er de ballen verstand van)
Dacht ik eerst. Het kan ook van mijn medicatie zijn.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:38:21 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171808808
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ah, dat wist ik niet. Lotgenotencontact dus :P
Veel schildklieren hier! Is dat inherent aan gewichtsissues? (heb er de ballen verstand van)
Het kan best lastig zijn, een schildklier die te snel of te langzaam werkt. Van een te snel werkende kun je 'spontaan' afvallen, een te langzaam werkende helpt niet echt als je op gewicht wil blijven of wil afvallen. En dan is het lastige dat er pillen geslikt moeten worden waarop je soms moeilijk goed ingesteld kunt raken, omdat de schildklier soms nog wel meedoet (bij te langzaam werkende schildklier).

Enfin, voor mij is het weer anders omdat ik al jaren geen schildklier meer heb. Als ik bewust ga afvallen, moet ik gewoon regelmatig mijn dosering schildklierhormoon laten checken met een bloedonderzoek.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:38:47 #82
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171808817
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ah, dat wist ik niet. Lotgenotencontact dus :P
Veel schildklieren hier! Is dat inherent aan gewichtsissues? (heb er de ballen verstand van)
Veel schildklierpatiënten hebben gewichtsissues ja. Meestal verdwijnt dat wel weer als je goed op medicatie bent ingesteld maar ik behoor helaas niet tot die gelukkige groep. Ik kwam de eerste 3 maanden van mijn ziekte 18 kilo aan en in het eerste half jaar 30 kilo. Dit zitten er nu al 6,5 jaar aan.
Spoilers!
pi_171808824
Hmm, gisteravond een halve zak nachos leeggevroten. Vandaag maar even wat braver zijn.

Lijstje:
O: kwark met wilde perzik en kiwi
L: salade met tonijn
T: bakje kersen
D: pasta met groentesausje + vegaballetjes of tortilla's, moet ik nog kiezen

Ik word zo blij van al het fruit dat nu zo lekker is!
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:42:26 #84
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171808894
Ik had gisteren nog een confronterend gesprek met mijn vriend. Hij probeert al 6 jaar te stoppen met roken. Ik zeg vaak dat ik me zorgen maak dat hij, net als zijn vader, voor zijn pensionering dood gaat aan longkanker. Gisteren kreeg ik de bal ineens terug, dat ik door mijn overgewicht ook een risico loop om vroeg dood te gaan.
Spoilers!
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:45:52 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_171808959
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had gisteren nog een confronterend gesprek met mijn vriend. Hij probeert al 6 jaar te stoppen met roken. Ik zeg vaak dat ik me zorgen maak dat hij, net als zijn vader, voor zijn pensionering dood gaat aan longkanker. Gisteren kreeg ik de bal ineens terug, dat ik door mijn overgewicht ook een risico loop om vroeg dood te gaan.
Ja, dat is best confronterend eigenlijk. Daar sta je toch minder snel bij stil.
disclaimer
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:54:04 #86
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171809160
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, dat is best confronterend eigenlijk. Daar sta je toch minder snel bij stil.
Absoluut. Hij had het over diabetes, een afgezet been en nog meer. Leuk idee ook wel.
Spoilers!
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:58:47 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171809271
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had gisteren nog een confronterend gesprek met mijn vriend. Hij probeert al 6 jaar te stoppen met roken. Ik zeg vaak dat ik me zorgen maak dat hij, net als zijn vader, voor zijn pensionering dood gaat aan longkanker. Gisteren kreeg ik de bal ineens terug, dat ik door mijn overgewicht ook een risico loop om vroeg dood te gaan.
Wat was de uitkomst van het gesprek?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:04:04 #88
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171809387
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat was de uitkomst van het gesprek?
Dat hij een pussy is die verslaafd is aan vieze dure stokjes :P

Zonder dollen is de uitkomst dat hij komende vakantie nogmaals gaat proberen te stoppen. Hij is er van overtuigd dat hij het zelf moet doen dus zonder pleisters of medicatie. Daar is niet tegen op te discussiëren.
En wat mij betreft ga ik door zoals ik al een paar dagen doe: gezonder eten. Niet actief afvallen maar wel beter opletten. Hij heeft me gevraagd om niet door te slaan in calorieën tellen enzo. Dat had ik ook al bedacht dus daar waren we het snel over eens.

We proberen maar gewoon om zo laat mogelijk dood te gaan. Voor elkaar maar ook voor onszelf.
Spoilers!
pi_171809515
Calorieën tellen hoeft toch niet meteen doorslaan te zijn? Ik vond het erg inzichtelijk om te weten wat mijn onderhoud is, en het bijhouden van wat ik at in MFP om goed te leren hoeveel ik kan eten. (Ik hou het inmiddels al niet meer bij omdat ik het te veel werk vind, overigens). Maakt het soms voor mij ook makkelijker om een keuze te maken of ik iets wel of niet eet.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:11:01 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171809528
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat hij een pussy is die verslaafd is aan vieze dure stokjes :P

Zonder dollen is de uitkomst dat hij komende vakantie nogmaals gaat proberen te stoppen. Hij is er van overtuigd dat hij het zelf moet doen dus zonder pleisters of medicatie. Daar is niet tegen op te discussiëren.
En wat mij betreft ga ik door zoals ik al een paar dagen doe: gezonder eten. Niet actief afvallen maar wel beter opletten. Hij heeft me gevraagd om niet door te slaan in calorieën tellen enzo. Dat had ik ook al bedacht dus daar waren we het snel over eens.

We proberen maar gewoon om zo laat mogelijk dood te gaan. Voor elkaar maar ook voor onszelf.
Dus wel positief, toch? De eerste stappen in de goede richting zijn/worden gezet!

Ik heb hier afgelopen november het roer omgegooid met gezonder eten en mijn man ging er zonder problemen in mee, waar er eerder dan toch wel eens gebak meekwam met de weekendboodschappen want 'ik dacht dat het wel kon'. Zijn medewerking heeft mij wel erg geholpen, eerlijk gezegd. Nooit discussies over wat er aan eten wel of niet in huis is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171809530
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had gisteren nog een confronterend gesprek met mijn vriend. Hij probeert al 6 jaar te stoppen met roken. Ik zeg vaak dat ik me zorgen maak dat hij, net als zijn vader, voor zijn pensionering dood gaat aan longkanker. Gisteren kreeg ik de bal ineens terug, dat ik door mijn overgewicht ook een risico loop om vroeg dood te gaan.
Maar jij bent er aan aan het werken. Hij ook ?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:11:22 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171809540
Het risico van ernstige medische problemen of doodgaan van overgewicht is natuurlijk wel ietsje anders dan de risico's van roken. Maar op zich snap ik wel dat hij de bal teruggekaatst heeft ook. Is misschien ook wel een mooie manier om hem wat onder druk te zetten als het jou wel lukt gezonder te gaan leven. ;)
***
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:12:48 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_171809560
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus wel positief, toch? De eerste stappen in de goede richting zijn/worden gezet!

Ik heb hier afgelopen november het roer omgegooid met gezonder eten en mijn man ging er zonder problemen in mee, waar er eerder dan toch wel eens gebak meekwam met de weekendboodschappen want 'ik dacht dat het wel kon'. Zijn medewerking heeft mij wel erg geholpen, eerlijk gezegd. Nooit discussies over wat er aan eten wel of niet in huis is.
Mijn man verstopt doorgaans z'n chocolade _O-
Maar het is wel significant moeilijker als mensen om je heen stug dooreten ja. Net als dat stoppen met roken veel moeilijker is als mensen om je heen dat veel doen.
disclaimer
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:13:21 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_171809570
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
Het risico van ernstige medische problemen of doodgaan van overgewicht is natuurlijk wel ietsje anders dan de risico's van roken. Maar op zich snap ik wel dat hij de bal teruggekaatst heeft ook. Is misschien ook wel een mooie manier om hem wat onder druk te zetten als het jou wel lukt gezonder te gaan leven. ;)
Is dat zo?
disclaimer
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:17:41 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171809635
Dat denk ik wel. Als je longkanker krijgt is dat toch wel andere koek dan diabetes. Maar dat is mijn leken-view daarop.
Ik heb op dit moment een bmi van 34-nogiets en ik heb niet het idee dat ik dezelfde risico's loop als een roker. Wellicht volledig onterecht. :@
***
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:18:15 #96
319308 Tink89
To live is to dance
pi_171809649
Heftige gesprekken Lucky. Op zich snap ik ook wel dat overgewicht net zo goed risico's met zich meebrengt als overgewicht, maar zeker in jouw geval (hoop schildkliergezeik en een rare stofwisseling) vind ik het toch anders... Jij hebt een medische oorzaak waardoor afvallen gewoon echt heel erg moeilijk is.

Oh, en de relatie schildklier-stofwisseling werkt ongeveer zo: als je schildklier onderpresteert, wordt je stofwisselingsproces ook langzamer. Ik heb de ziekte van Graves, waardoor ik een hele tijd een veel te snel werkende schildklier had en had daardoor allerlei vervelende klachten, maar ook continu honger. Dat klinkt leuk: een heel snelle stofwisseling, maar is het in de praktijk niet. Ik had ook een bizar hoge hartslag, continu diarree en nam amper voedingsstoffen op. Het is dus niet alleen maar een snelle stofwisseling en lekker makkelijk afvallen. Ik was doodziek.

Edit: en ook voor de rennende schildklieren onder ons is ingesteld raken op medicatie nogal ingewikkeld. Ik ben van veel te snel naar veel te langzaam geweest (door te veel medicatie dus) en nu eindelijk redelijk ingesteld.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:24:21 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_171809739
stom orgaan eigenlijk, zo'n schildklier. Dat schopt maar alles een beetje in de war de hele tijd...
disclaimer
pi_171809767
Ok ik ben weer terug van de vakantie (all inclusive ) :P

Schade is redelijk beperkt gebleven +1 kilo, meer vanwege het sporten dat ik erbij deed dan dat ik het eten liet liggen.

Zit nu op 86.2 kilo, en wil er minimaal 4 af, maar voornamelijk een beetje spiermassa opbouwen.
vanavond komt er een lijstje :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:17 schreef Brighteyes het volgende:
Dat denk ik wel. Als je longkanker krijgt is dat toch wel andere koek dan diabetes. Maar dat is mijn leken-view daarop.
Ik heb op dit moment een bmi van 34-nogiets en ik heb niet het idee dat ik dezelfde risico's loop als een roker. Wellicht volledig onterecht. :@
Medisch gezien loop je vanaf een bmi van 35 tot 40 al serieuze gezondheidsrisico's. Vanaf 40 loop je acuut levensgevaar.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:29:21 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171809833
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:24 schreef Stormqueen het volgende:
stom orgaan eigenlijk, zo'n schildklier. Dat schopt maar alles een beetje in de war de hele tijd...
Het is stom dat schildklieren bij zoveel mensen ontregeld raken. Er zijn echt zoveel mensen die schildklierhormonen moeten slikken. Dat werd eens te meer duidelijk toen een bepaalde leverancier (wiens naam we niet zullen noemen) zijn productie niet op orde had.

Volgens mij is dat vrijwel altijd een auto-immuunkwestie. En waarom dat zo toeneemt...?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:30:47 #100
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171809855
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:10 schreef Bleie het volgende:
Calorieën tellen hoeft toch niet meteen doorslaan te zijn? Ik vond het erg inzichtelijk om te weten wat mijn onderhoud is, en het bijhouden van wat ik at in MFP om goed te leren hoeveel ik kan eten. (Ik hou het inmiddels al niet meer bij omdat ik het te veel werk vind, overigens). Maakt het soms voor mij ook makkelijker om een keuze te maken of ik iets wel of niet eet.
Dat klopt helemaal hoor. Ik heb het ook een tijd gedaan en het was heel nuttig. Qua doorslaan ging het meer over plotseling het roer omgooien in het extreme. Daar heb ik helemaal geen zin meer in en hij dus ook niet. Gewoon normaal doen, nadenken bij wat ik eet. Dan ben ik al een stuk beter bezig dan voorheen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:11 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Maar jij bent er aan aan het werken. Hij ook ?
In theorie wel.
Het was geen wedstrijdje wie er het ongezondst is hoor. Op zijn verzoek zeur ik regelmatig over zijn roken. En ik maak me ook zorgen dat hij zijn pensioen niet haalt, zijn vader heeft zich ook doodgerookt voor zijn 63e. Zijn punt was meer dat ik ook risico's loop en dat ik niet de enige ben in de relatie die zich zorgen maakt om de gezondheid van de ander. Ik vond het wel een goed punt, ik had er nog niet bij stilgestaan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mijn man verstopt doorgaans z'n chocolade _O-
Maar het is wel significant moeilijker als mensen om je heen stug dooreten ja. Net als dat stoppen met roken veel moeilijker is als mensen om je heen dat veel doen.
Ik heb daar meestal geen last van gelukkig.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')