abonnement Unibet Coolblue
pi_171801351
In september 2016 is ons nieuwbouwhuis opgeleverd. De schilder die wij hebben laten behangen en schilderen zei dat we de buitenkant over een jaar moesten laten doen. Volgens hem zou dat geld schelen. 500 euro zou het ongeveer kosten en dan zouden we er weer 6 to 7 jr tegenaan kunnen gaan. Volgens hem heeft de aannemer een dun laagje geverfd en als we dit niet over een jaar zouden overschilderen dan zou het problemen opleveren en een stuk meer kosten als gevolg.

Komt dit jullie bekend voor of wordt ik in de maling genomen?

[ Bericht 0% gewijzigd door zoz op 19-06-2017 23:01:24 ]
pi_171801503
Post eens een foto van de verf op je kozijn, hoe willen wij dat zo beoordelen :')
Wat ik weet is dat er vaak redelijk goede verf op zit, alleen dunner als dat je het zelf zou doen. Binnen een jaar alles verven lijkt me heeeeel sterk. Dan moet je nu al zowat op het hout kunnen kijken.
U MAD?
pi_171801665
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:59 schreef de_boswachter het volgende:
Post eens een foto van de verf op je kozijn, hoe willen wij dat zo beoordelen :')
kijken.
Ik vroeg ook of jullie dit bekend voor kwam, niet een beoordeling van het werk van de aannemer ;)
Morgen kan ik bij licht wel een foto maken. Vrije dag leent zich daar uitstekend voor c_/
pi_171802235
Mijne heb ik na een jaar of 10 eens overgeschilderd, een laagje omdat ik een slak ben. Paar jaar later nog eens helemaal over laten doen door een pro. Het zit er nu nog steeds goed uit.
.
pi_171803348
Bij nieuwbouw werkt het hout nog veel. Na een jaar is wel heel snel, maar na 2 a 3 jaar is het wel verstandig een goede laag er op te smeren. Dan is het hout wel grotendeels uitgewerkt.
Maar ondanks wat de schilder zegt, kun je het ook wel zelf beoordelen.
pi_171805308
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:55 schreef zoz het volgende:
In september 2016 is ons nieuwbouwhuis opgeleverd. De schilder die wij hebben laten behangen en schilderen zei dat we de buitenkant over een jaar moesten laten doen. Volgens hem zou dat geld schelen. 500 euro zou het ongeveer kosten en dan zouden we er weer 6 to 7 jr tegenaan kunnen gaan. Volgens hem heeft de aannemer een dun laagje geverfd en als we dit niet over een jaar zouden overschilderen dan zou het problemen opleveren en een stuk meer kosten als gevolg.
Dat heb ik wel vaker van schilders gehoord en ook gemerkt dat ze een dun laagje aanbrengen.....ik zou het gewoon in de gaten houden en t.z.t. zelf de kwast ter hand nemen.

Je kan hier altijd foto's plaatsen en laten zien hoe het ervoor staat en hier om advies vragen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_171805607
Als het kozijnen zijn die fabrieksmatig gespoten zijn dan is het meestal een vrij dun laagje en verdient het na enkele jaren wel wat liefde. Liever op goede verf nog een lekkere "slijtlaag" aanbrengen als alles nog fris is dan het laten verpoederen en dan alles moeten schuren tot een goede hechtlaag ontstaat.

En de hele buitenkant voor ¤500 laten doen is echt geen geld.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 20 juni 2017 @ 08:59:01 #8
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_171805634
Inderdaad, de fabriekslaag stelt over het algemeen niet veel voor. Bij ons vorige huis hebben we die er 8 jaar op laten zitten, maar dan heb je toch wel al wat houtrot die bijgewerkt moet worden.
Na 1 jaar lijkt me wel heel snel, maar de prijs is niet slecht.
pi_171806699
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:57 schreef Gieliovd het volgende:
Als het kozijnen zijn die fabrieksmatig gespoten zijn dan is het meestal een vrij dun laagje en verdient het na enkele jaren wel wat liefde. Liever op goede verf nog een lekkere "slijtlaag" aanbrengen als alles nog fris is dan het laten verpoederen en dan alles moeten schuren tot een goede hechtlaag ontstaat.

En de hele buitenkant voor ¤500 laten doen is echt geen geld.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 14:38:50 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_171812281
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:57 schreef Gieliovd het volgende:
Als het kozijnen zijn die fabrieksmatig gespoten zijn dan is het meestal een vrij dun laagje en verdient het na enkele jaren wel wat liefde. Liever op goede verf nog een lekkere "slijtlaag" aanbrengen als alles nog fris is dan het laten verpoederen en dan alles moeten schuren tot een goede hechtlaag ontstaat.

En de hele buitenkant voor ¤500 laten doen is echt geen geld.
Pcies, dat :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')