abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171798541

De vijfde editie van Best Kept Secret vindt plaats op vrijdag 16, zaterdag 17 en zondag 18 juni 2017 op Beekse Bergen in Hilvarenbeek.

Tickets:


Weekend kaarten inclusief camping zijn ook te kop op 19 november 2016 om 11:00 uur in de ochtend. ¤ 170,00 (excl. service fees)

Groepskorting (5+1 free), No Camping (¤ 147,50 ex. service fees)


De weekendkaarten zijn sinds enkele dagen opperdepop! Alleen binnenkort nog kaarten voor de vrijdag te koop.

Eerder op Best Kept Secret:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Line-Up:
Vrijdag 16 Juni:
- Agnes Obel
- Amber Arcades
- Dennis Sulta
- Dj Prime
- Hundrerd Waters
- Jenny Hval
- Joey Purp
- Kelly Lee Owens
- Kim Janssen
- King Gizzard & The Lizard Wizard
- Kornél Kovacs
- Leif Vollebekk
- Mannequin Pussy
- Metronomy
- Millionaire
- Real Estate
- Run The Jewels (!)
- Section Boyz
- Show Me The Body
- Slotface
- Sundara Karma
- Tei Shi
- The Japanese House
- The Mystery Lights
- The Parrots
- Weval (live)

Zaterdag 17 Juni:
- Andy Shauf
- Arcade Fire (!)
- Chris Cohen
- Cigarettes After Sex
- Circa Waves
- Cloud Nothings
- Floating Points
- Froth
- George Ezra
- Girl Band
- Her
- Honeyblood
- Joy Orbison
- Kaitlyn Aurelia Smith
- Laurel Halo (Dj Set)
- Mitski
- Stuff.
- The Amazons
- The Boxer Rebellion
- The Courtneys
- The Thurston Moore Group
- The Wytches
- Thomas Azier
- Thomas Dybdahl
- Tommy Cash
- Toxe
- Vatican Shadow (live)
- Whitney
- Wild Beasts
- Wildes

Zondag18 Juni:
- American Football
- Arab Strap
- Aurora
- Canshaker Pi
- Cass Mccombs
- Fil Bo Riva
- Iguana Death Cult
- James Blake
- Junun feat. Shye Ben Tzus & The Rajahstan Express
- Kadhja Bonet
- Kaleo
- Kikagaku Moyo
- Marlon Williams
- Radiohead (!)
- Ry X
- Soulwax
- Strand Of Oaks
- Tall Heights
- The Homesick
- Thundercat
- Yussef Kamaal
- Zeal & Ardor

*(!) is headliner

2016 aftermovie:

Website: http://www.bestkeptsecret.nl/
Facebook: https://www.facebook.com/BKSFestival/?fref=ts
Youtube: https://www.youtube.com/user/BKSfestival
Twitter: https://twitter.com/BKSfestival



Blokkenschema dus bekend.

http://www.bestkeptsecret.nl/#timetable

Soulwax voor Radiohead is het eerste dat me opvalt. Ik wil toch wel redelijk in de buurt staan van het podium eigenlijk..
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_171798597
Vanavond een uur Radiohead vanaf bks op 3voor12. Zaterdag ook beelden van RH in de tv uitzending. https://twitter.com/atzedevrieze/status/876857020468649984
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 21:41:24 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171798911
Och jongens wat was het een heerlijk festival O+ Goeie sfeer, lekker weer, goed eten en mijn favoriete band. Wat wil je nog meer?

Deze editie erg weinig gezien. Door het weer veel zitten chillen met op de achtergrond muziek dus wel wat van meegekregen ;) Maar uiteraard ook wel wat dingen gezien:

- Real Estate: leuk bandje met Death Cab for Cutie achtige muziek.
- Agnes Obel: mooie lieflijke liedjes in de zon. Maar even staan kijken want op een gegeven moment vind ik het wel best ;)
- Millionaire: helaas was het best druk dus geen plekje in de tent kunnen bemachtigen. Maar klonk erg goed!
- Metronomy: voor mij de grootste ontdekking van dit festival, wat een heerlijk vrolijk dansbaar bandje *O*
- King Gizzard: lekkere vuige rock
- Vrijdagnacht in de Four: wat een topavond met lekkere muziek! Toen Everything in it's Right Place werd gedraaid ging iedereen juichen. Mooi momentje O+
- Honeyblood: erg tof! Had er nooit van gehoord maar ik kon het wel waarderen.
- Boxer Rebellion: had ik eigenlijk iets meer van verwacht maar het klonk best aardig. Het kwam alleen niet echt binnen ofzo.
- George Ezra: niet helemaal mijn ding maar vind hem wel ok.
- Arcade Fire: dit was (niet zo verrassend) het optreden waar ik dit weekend het meeste naar uitkeek. En wat was het fenomenaal _O_ Gewoon alles was goed. Win had er zin in, de rest van de band ook en het publiek ging er vanaf de eerste seconde helemaal voor. Het verbaasde me bijvoorbeeld dat iedereen al Everything Now mee kon blerren, dat heb je niet vaak bij nieuwe nummers. En ze deden Tunnels, dat is de laatste optredens zeker geen zekerheidje! Minpunt was dat ik halverwege het optreden moest plassen dus de tweede helft heb ik vanaf de zijkant bekeken -O- Maar tijdens Rebellion even lekker met mijn man omhelst staan knorren, ons openingsnummer van onze bruiloft vorig jaar *; En Intervention als spontane afsluiting. Die speelde ze slechts 1 keer eerder dit jaar.
- Ry X: heerlijk bandje om bij wakker te worden. Af en toe wel erg gejat van The National maar ik kon daar niet zo mee zitten ;)
- 2 Many DJ's: speelden een verrassingsset gisterenmiddag bij Four. Ik heb het vermoeden dat niemand hier dat wist ;) Het was tof maar ik heb ze beter gezien.
- Soulwax: helaas moeten skippen omdat we goed wilden staan voor Radiohead. Mijn grootste misser van dit festival.
- Radiohead: viel toch ietwat tegen. Het zat hem niet in de uitvoering want de band is top. Het lag vooral aan de setlist. Veel nieuwe/minder bekende nummers, weinig van de "gitaar Radiohead" die ik tof vind, tam publiek. En Thom die er soms toch wel meer dan tegenaan zat ;) Wel speelden ze speciaal Street Spirit voor mij (ik kan inmiddels een Street Spirit garantie geven als je met mij gaat, ze spelen hem lang niet altijd maar dit is de 5e keer dat ik ze zag en de 5e keer dat ze het speelden ;)) Vanaf Paranoid Android was er wel een opleving maar het was zeker niet mijn hoogtepunt van het festival. Dat was uiteraard Arcade Fire ;)

Dan, omdat ik Nederlander ben, enkele minpunten:
- Dat klotezand dat overal in ging zitten :X Mijn snot is nog steeds zwart :')
- Zaterdag vond ik het toch wel te druk, vooral bij de toiletten 's avonds was het niet te doen.
- We hadden minder valide parkeerplaatsen maar echt niemand van de verkeersregelaars wist waar we heen moesten. Na 3 keer heen en weer gestuurd te worden hebben we eindelijk iemand gevonden die het na ging vragen maar dat heeft toch zeker 1,5 uur geduurd. Maar toen hadden we wel heerlijk een pendelbus naar de camping dus niet lang hoeven sjouwen *O*

Grote kans dat ik volgend jaar voor de 3e keer op BKS te vinden ben :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 19 juni 2017 @ 21:45:32 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_171799028
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:41 schreef MaJo het volgende:

Dan, omdat ik Nederlander ben, enkele minpunten:
- Dat klotezand dat overal in ging zitten :X Mijn snot is nog steeds zwart :')
Was je er vorig jaar ook? Toen was het een al modder wat overal zat waar je het niet wilde :P
dan liever 'schoon' stuifzand
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 21:48:53 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171799115
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:45 schreef ranja het volgende:

[..]

Was je er vorig jaar ook? Toen was het een al modder wat overal zat waar je het niet wilde :P
dan liever 'schoon' stuifzand
Ik was er alleen de eerste editie en toen regende het ook wel. Maar ik neem inderdaad graag het zand voor lief als je er dit weer bij krijgt O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 19 juni 2017 @ 21:53:04 #6
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171799224
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:45 schreef ranja het volgende:

[..]

Was je er vorig jaar ook? Toen was het een al modder wat overal zat waar je het niet wilde :P
dan liever 'schoon' stuifzand
2 jaar geleden was ideaal als je een goede tent had. Overdag meestal droog en 's nachts wat regen om het zand niet te stuivig te maken.

Maar dit is natuurlijk 100x beter dan vorig jaar.
pi_171799349
Wild Beasts, daar heb ik nog niemand over gehoord, maar ik vond hun optreden erg lekker! Genieten. :Y)
Het weer zat niet mee
  maandag 19 juni 2017 @ 22:07:03 #8
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_171799608
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Daar was ik bij maar dat was best een succes toch, Goffertpark stond toen gewoon vol
Als je het terrein kleiner maakt en kaarten voor de helft van de prijs van de hand gaat doen wel ja.
(zie ook het artikel waar ik naar linkte)
  maandag 19 juni 2017 @ 22:11:01 #9
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_171799717
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:45 schreef ranja het volgende:

[..]

Was je er vorig jaar ook? Toen was het een al modder wat overal zat waar je het niet wilde :P
dan liever 'schoon' stuifzand
Mijn vriendin vond dat ik bruin was geworden, wat vrij uitzonderlijk is met mijn gingerhuid. :P Bleek dat al dat stuifzand aan m'n met zonnebrand ingesmeerde lichaam was gaan kleven en ik gewoon ontzettend smerig was. :')
  maandag 19 juni 2017 @ 22:14:28 #10
13973 ranja
image means nothing
pi_171799830
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:58 schreef Verregende_Otter het volgende:
Wild Beasts, daar heb ik nog niemand over gehoord, maar ik vond hun optreden erg lekker! Genieten. :Y)
Klein stukje van gehoord maar vond ik weinig aan.
pi_171799892
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:14 schreef ranja het volgende:

[..]

Klein stukje van gehoord maar vond ik weinig aan.
Toen ze op gang kwamen (en jij de tent al verlaten had) was het toch wel één van de hoogtepuntjes.
Het weer zat niet mee
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 22:16:44 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171799896
quote:
10s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:11 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Mijn vriendin vond dat ik bruin was geworden, wat vrij uitzonderlijk is met mijn gingerhuid. :P Bleek dat al dat stuifzand aan m'n met zonnebrand ingesmeerde lichaam was gaan kleven en ik gewoon ontzettend smerig was. :')
Same here _O- Ik dacht ook dat ik bruin was maar toen ik er een babydoekje overheen haalde was ik weer stralendwit als altijd :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 19 juni 2017 @ 22:17:32 #13
13973 ranja
image means nothing
pi_171799922
Even mijn lijstje gezien:

Amber Arcades ++
Sløtface ++
Hundred Waters +/-
Agnes Obel ++
Mannequin Pussy -
Millionaire +
King Lizzard ++

Wildes +
The Courtneys ++
Froth -
Honeyblood ++
Mitski ++
The Wytches -
Thurston Moore Group ++
Marika Hackman ++

The Homesick ++
Iguana Death Cult +/-
Aurora ++
Zeal & Ardor -
Kadhja Bonet +
Strand of Oaks +/-
pi_171799931
quote:
12s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:07 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Als je het terrein kleiner maakt en kaarten voor de helft van de prijs van de hand gaat doen wel ja.
(zie ook het artikel waar ik naar linkte)
Ah :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_171800260
Het nachtprogramma van de vrijdag was om te huilen, zowel de 3 als de 5.
Daar was ik niet zo blij mee dat ze niet wat beters hadden neergezet. :{
Het weer zat niet mee
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 22:29:15 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171800329
quote:
9s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:27 schreef Verregende_Otter het volgende:
Het nachtprogramma van de vrijdag was om te huilen, zowel de 3 als de 5.
Daar was ik niet zo blij mee dat ze niet wat beters hadden neergezet. :{
De 4 was tof! Maar de andere nachten was niet zo interessant nee.

Had ook niet verwacht gisteren om half 2 van het terrein afgeveegd te worden :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 19 juni 2017 @ 22:31:03 #17
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_171800387
Ik was vooral verbaasd over de omschrijving van Vatican Shadow in het boekje vs. de realiteit. Het boekje deed alsof het een of andere lompe, ontoegankelijke en experimentele bak herrie zou worden die de Oneohtrix Point Never show zou doen verbleken, maar toen we er eenmaal waren bleek het gewoon flauwe heipaaltechno te zijn. Of was er onbewust geschoven in het schema dat iemand zich kan herinneren?
  maandag 19 juni 2017 @ 22:33:02 #18
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_171800458
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

De 4 was tof! Maar de andere nachten was niet zo interessant nee.

Had ook niet verwacht gisteren om half 2 van het terrein afgeveegd te worden :')
De casbah was ook nog wel leuk. Behalve op de momenten dat bands zelf gingen draaien en superludiek allemaal EDM en slechte hitparade-hiphop gingen stampen. :')
pi_171800587
Ik blijf de eerdere plek en vooral inrichting van 4 toch relaxter vinden, met die hooibalen erom heen waar je nog een beetje op kan chillen overdag.
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 22:51:25 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171801197
Niemand anders bij 2 Many DJ's geweest?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_171801263
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:31 schreef Grobbel het volgende:
maar toen we er eenmaal waren bleek het gewoon flauwe heipaaltechno te zijn.
Perfect tijdstip voor flauwe heipaaltechno, Grobbel.
Al was ik bij Joy Orbison die er lekker discoplaten doorheen mixte.
Het weer zat niet mee
  maandag 19 juni 2017 @ 22:54:48 #22
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_171801330
quote:
10s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:53 schreef Verregende_Otter het volgende:

[..]

Perfect tijdstip voor flauwe heipaaltechno, Grobbel.
Al was ik bij Joy Orbison die er lekker discoplaten doorheen mixte.
Oh, dat betwijfel ik niet. Het ging me meer over de omschrijving in het boekje die een andere verwachting schepte... Maar heb me prima vermaakt in de Casbah verder die avond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grobbel op 19-06-2017 23:00:36 ]
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 22:57:06 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171801404
Mensen van hier dit weekend toevallig een leuke roodharige ontmoet? O-) Ik heb nogal veel lopen ouwehoeren met iedereen _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 23:30:03 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171802363
quote:
Komt zo een stuk meer binnen met het beeld erbij!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 19 juni 2017 @ 23:33:50 #26
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_171802478
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:57 schreef MaJo het volgende:
Mensen van hier dit weekend toevallig een leuke roodharige ontmoet? O-) Ik heb nogal veel lopen ouwehoeren met iedereen _O-
je hoorde mij niet toen ik je riep ;(
pi_171802658
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 23:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Komt zo een stuk meer binnen met het beeld erbij!
Eens!
Ik snap (zoals ranja eerder zei) dat de band ervoor kan kiezen dat ze niet willen dat het niet wordt uitgezonden, maar dan doe je wel tekort aan mensen die niet in het voorste vak staan en daardoor de band niet duidelijk kunnen zien. Dat is zonde. Nu het concert (qua beeld) beter meekrijgen, terwijl je er gewoon was. :')
Het weer zat niet mee
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 23:46:11 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171802800
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 23:33 schreef peaceman het volgende:

[..]

je hoorde mij niet toen ik je riep ;(
Had je harder moeten roepen :P Maar wel jammer dat meeten niet gelukt is -O- Volgende keer neem ik sowieso een powerbank mee, vanaf gistermiddag had ik helemaal geen batterij meer :{

quote:
9s.gif Op maandag 19 juni 2017 23:40 schreef Verregende_Otter het volgende:

[..]

Eens!
Ik snap (zoals ranja eerder zei) dat de band ervoor kan kiezen dat ze niet willen dat het niet wordt uitgezonden, maar dan doe je wel tekort aan mensen die niet in het voorste vak staan en daardoor de band niet duidelijk kunnen zien. Dat is zonde. Nu het concert (qua beeld) beter meekrijgen, terwijl je er gewoon was. :')
Ja precies. Dat je het later veel meer meekrijgt dan toen je erbij was is natuurlijk best wel absurd :')

Ik geef het concert van gisteren een 7+ maar als ik het zo terugzie dan snap ik de superlatieven wel :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 23:49:06 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171802857
En nu de winnaar van dit festival op 3FM :P Arcade Fire *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 23:51:28 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171802915
Peace jij vond Radiohead ook een beetje teleurstellend las ik? Vond jij Arcade Fire ook beter? Ik vond dat Arcade Fire het publiek vanaf de eerste seconde meekreeg. Dat gaf de band weer energie en daarom was het volgens mij zo tof :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_171803045
Bij Run The Jewels trouwens..
"We're glad to be back again in this town in... ......" Onee, we zijn nu niet in Amsterdam. :')
Het weer zat niet mee
pi_171803240
quote:
10s.gif Op maandag 19 juni 2017 23:57 schreef Verregende_Otter het volgende:
Bij Run The Jewels trouwens..
"We're glad to be back again in this town in... ......" Onee, we zijn nu niet in Amsterdam. :')
Het karakteristieke foutje van artiesten die denken dat NL alleen uit Amsterdam bestaat :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 20 juni 2017 @ 00:06:05 #33
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_171803248
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 23:51 schreef MaJo het volgende:
Peace jij vond Radiohead ook een beetje teleurstellend las ik? Vond jij Arcade Fire ook beter? Ik vond dat Arcade Fire het publiek vanaf de eerste seconde meekreeg. Dat gaf de band weer energie en daarom was het volgens mij zo tof :s)
nou in de eerste emotie was ik teleurgesteld dat het zo abrupt afgelopen was. Maar nuchter kan ik toch wel zeggen dat het echt heel erg goed was. Wel een setlist die absoluut niet gemakkelijk was voor niet-fans. Overigens houd ik wel van alles na Ok computer, dus in die zin ben ik wel aan mijn trekken gekomen.
Ik had alleen wel graag nog wat andere nummers gehoord. Let down had van mij niet perse gehoeven. Nooit echt fan geweest van dat nummer. Maar het was niet het beste optreden wat ik ooit van ze zag.
Ik vind het moeilijk om te bepalen of arcade Fire beter was, omdat het zulke totaal tegengestelde setlists waren. Arcade Fire erg uitbundig en Radiohead bij vlagen extreem ingetogen.
Het contrast had niet groter kunnen zijn. Dat beide bands de beste twee van wat ik gezien heb waren, lijkt me wel duidelijk.
Allebei bovengemiddeld goed. ^O^
  dinsdag 20 juni 2017 @ 00:08:39 #34
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_171803298
Ik vond Radiohead beter dan Arcade Fire, maar het helpt dat ik Radiohead de laatste jaren wel vaker hele dwarse sets heb zien spelen (erg zinvol in termen van verwachtingsmanagement ;) ).

Bij Radiohead weet je nooit zeker wat je wel en niet gaat krijgen, en eigenlijk is die extra laag spanning en onzekerheid een van de redenen waarom die band me live zo fascineert. Niks geen geijkt greatest hits gedoe waarbij je in je hoofd vanzelf de vinkjes kunt zetten wat er nog komen gaat (en, eerlijk is eerlijk, dat was wel het geval van Arcade Fire).

En sowieso heeft Radiohead zo belachelijk veel goed materiaal dat ik de 'hits' ook niet echt mis. Arcade Fire zou er daarentegen echt niet mee wegkomen om pakweg ineens Rebellion achterwege te laten...
  dinsdag 20 juni 2017 @ 00:10:11 #35
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_171803331
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 00:08 schreef Grobbel het volgende:
Ik vond Radiohead beter dan Arcade Fire, maar het helpt dat ik Radiohead de laatste jaren wel vaker hele dwarse sets heb zien spelen (erg zinvol in termen van verwachtingsmanagement ;) ).

Bij Radiohead weet je nooit zeker wat je wel en niet gaat krijgen, en eigenlijk is die extra laag spanning en onzekerheid een van de redenen waarom die band me live zo fascineert. Niks geen geijkt greatest hits gedoe waarbij je in je hoofd vanzelf de vinkjes kunt zetten wat er nog komen gaat (en, eerlijk is eerlijk, dat was wel het geval van Arcade Fire).
dit vind ik een prima analyse. :Y
  dinsdag 20 juni 2017 @ 00:11:15 #36
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_171803351
En dat terwijl rebellion wat mij betreft bij lange na niet hun beste liedje is... (dat is No cars go).
  dinsdag 20 juni 2017 @ 00:12:03 #37
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171803361
Op Festileaks krijgt BKS goede punten, maar voor overnachtingen maar een 4,3 (volgens FL de eerste onvoldoende van het hele festivalseizoen). Ligt dat aan de hogere standaard van BKS-gangers of was het echt zo slecht?

Ik vond het eigenlijk best prima en ik heb nooit op een ander festival overnacht. Er hadden meer sanitaire voorzieningen moeten zijn en het was wel iets minder dan andere jaren, maar nog steeds een dikke voldoende wat mij betreft.
pi_171803402
Arcade Fire liet links en rechts toch ook nog wel wat goeie tracks liggen, ik had persoonlijk Keep the Car Running ook nog wel verwacht :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 20 juni 2017 @ 00:15:50 #39
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_171803416
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 00:11 schreef peaceman het volgende:
En dat terwijl rebellion wat mij betreft bij lange na niet hun beste liedje is... (dat is No cars go).
Rebellion is maar een voorbeeld natuurlijk. :) Maar ik denk dat op een festival-setlist van Arcade Fire misschien wel driekwart van de songs van te voren vaststaat als onafwendbare moetjes. Het is sowieso knap dat ze de nummers van het debuut na meer dan 400 keer nog steeds met enthousiasme kunnen brengen...
pi_171803474
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 00:15 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Rebellion is maar een voorbeeld natuurlijk. :) Maar ik denk dat op een festival-setlist van Arcade Fire misschien wel driekwart van de songs van te voren vaststaat als onafwendbare moetjes. Het is sowieso knap dat ze de nummers van het debuut na meer dan 400 keer nog steeds met enthousiasme kunnen brengen...
Wat een gave site :D

En WTF, ze hebben ooit Poupee de Cire gecoverd _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 20 juni 2017 @ 00:21:31 #41
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_171803486
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 00:12 schreef hhh38 het volgende:
Op Festileaks krijgt BKS goede punten, maar voor overnachtingen maar een 4,3 (volgens FL de eerste onvoldoende van het hele festivalseizoen). Ligt dat aan de hogere standaard van BKS-gangers of was het echt zo slecht?

Ik vond het eigenlijk best prima en ik heb nooit op een ander festival overnacht. Er hadden meer sanitaire voorzieningen moeten zijn en het was wel iets minder dan andere jaren, maar nog steeds een dikke voldoende wat mij betreft.
Het was een stuk minder dan vorig jaar vanwege de verbouwing van het kampeerterrein, waardoor driekwart van de kampeerplekken op geïmproviseerde boslocaties was geplaatst. De zaterdag was een puinzooi door het gebrek aan sanitaire voorzieningen, maar voor de rest viel het wel mee inderdaad.
pi_171803533
In de nacht van zaterdag op zondag werden er extra dixies geplaatst, omdat dat toiletblok steeds verstopt zat en soms ook werd afgesloten, en op zondag werden er extra piskruisen gezet, omdat die op vrijdag al letterlijk overvol zaten (camping B allemaal).
Goed geregeld is anders.
Het weer zat niet mee
pi_171804839
Camping A was wel ok qua sanitair, maar dat was ook bepaald geen grote camping.
pi_171804898
quote:
10s.gif Op maandag 19 juni 2017 23:57 schreef Verregende_Otter het volgende:
Bij Run The Jewels trouwens..
"We're glad to be back again in this town in... ......" Onee, we zijn nu niet in Amsterdam. :')
Stonden ze niet al op woo hah?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 07:54:24 #45
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_171804979
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 07:39 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Stonden ze niet al op woo hah?
2015 inderdaad: http://www.ihiphop.com/bl(...)al-lineup-announced/
pi_171807772
Toch jammer dat Arcade Fire nooit Modern Man speelt :)
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 11:11:17 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171808112
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 00:06 schreef peaceman het volgende:

[..]

nou in de eerste emotie was ik teleurgesteld dat het zo abrupt afgelopen was. Maar nuchter kan ik toch wel zeggen dat het echt heel erg goed was. Wel een setlist die absoluut niet gemakkelijk was voor niet-fans. Overigens houd ik wel van alles na Ok computer, dus in die zin ben ik wel aan mijn trekken gekomen.
Ik had alleen wel graag nog wat andere nummers gehoord. Let down had van mij niet perse gehoeven. Nooit echt fan geweest van dat nummer. Maar het was niet het beste optreden wat ik ooit van ze zag.
Ik vind het moeilijk om te bepalen of arcade Fire beter was, omdat het zulke totaal tegengestelde setlists waren. Arcade Fire erg uitbundig en Radiohead bij vlagen extreem ingetogen.
Het contrast had niet groter kunnen zijn. Dat beide bands de beste twee van wat ik gezien heb waren, lijkt me wel duidelijk.
Allebei bovengemiddeld goed. ^O^
Ik moet zeggen dat het bij mij nu ook veel meer op z'n plek valt met de opnames van gisteren :Y Dat ze goed zijn dat staat sowieso buiten kijf, maar het kwam niet helemaal over ofzo. Het raakte me op de een of andere manier niet echt terwijl ik dat anders wel heb. Maar goed, je raakt ook een beetje verwend als je ze al vaker hebt gezien ;)

quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 00:08 schreef Grobbel het volgende:
Ik vond Radiohead beter dan Arcade Fire, maar het helpt dat ik Radiohead de laatste jaren wel vaker hele dwarse sets heb zien spelen (erg zinvol in termen van verwachtingsmanagement ;) ).

Bij Radiohead weet je nooit zeker wat je wel en niet gaat krijgen, en eigenlijk is die extra laag spanning en onzekerheid een van de redenen waarom die band me live zo fascineert. Niks geen geijkt greatest hits gedoe waarbij je in je hoofd vanzelf de vinkjes kunt zetten wat er nog komen gaat (en, eerlijk is eerlijk, dat was wel het geval van Arcade Fire).

En sowieso heeft Radiohead zo belachelijk veel goed materiaal dat ik de 'hits' ook niet echt mis. Arcade Fire zou er daarentegen echt niet mee wegkomen om pakweg ineens Rebellion achterwege te laten...
Ik kan me ook wel vinden in deze analyse :Y Al had ik toch meer connectie bij Arcade Fire dan bij Radiohead :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 11:15:25 #48
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171808211
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 10:54 schreef indiaantje89 het volgende:
Toch jammer dat Arcade Fire nooit Modern Man speelt :)
Tijdens the Suburbs tour speelde ze het wel ;) Maar zie inderdaad dat ze het sinds 2011 niet meer gespeeld hebben.

Ik zou My Body is a Cage nog wel eens live willen horen, die doen ze ook nog maar sporadisch.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:48:01 #49
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_171809016
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Tijdens the Suburbs tour speelde ze het wel ;) Maar zie inderdaad dat ze het sinds 2011 niet meer gespeeld hebben.

Ik zou My Body is a Cage nog wel eens live willen horen, die doen ze ook nog maar sporadisch.
die is wel mooi ja. Rococo mag ook wel van mij.
pi_171809296
6 nummer Radiohead staan online op 3voor12:

Daydreaming
Identikit
The Numbers
Exit Music
Street Spirit
Paranoid Android
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')