abonnement Unibet Coolblue
pi_171809886
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Gleisverwerfung in Gütersloh auf der Teutoburger Wald-Eisenbahn
Van wanneer is die foto kom met een recente anders, zal best ook daar eens misgaan dat zeg ik niet.Echter Nederland is koploper.
  Overall beste user 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 12:34:12 #27
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171809905
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Van wanneer is die foto kom met een recente anders, zal best ook daar eens misgaan dat zeg ik niet.Echter Nederland is koploper.
Nederland heeft gewoon meer treinen per uur per traject. Dus heeft langzaam rijden meer impact.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:34:25 #28
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171809910
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je kunt het best lassen maar dan zul je op een andere manier de krimp en uitzetting op moeten vangen. Dat is nou eenmaal een natuurkundig gegeven waar je niet omheen kunt.
Klopt. De boel niet lukraak aan elkaar bakken als het koud is maar de rail opwarmen bijvoorbeeld. Iets wat iedere spooraannemer toch wel zou moeten weten.
pi_171809922
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nederland heeft gewoon meer treinen per uur per traject. Dus heeft langzaam rijden meer impact.
Nederland is te klein en heeft teveel rails liggen, waardoor er niet veel bochten in zitten waarin het zooitje kan uitzetten.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:35:21 #30
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171809924
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 10:38 schreef icloud het volgende:

[..]

Juist niet, vroeger werd spoorstaven gekoppeld met koppelplaten die het kenmerkende kedeng kedeng veroorzaakte, binnen zo koppelplaat was ruimte voor uitzetten en krimpen.

Tegenwoordig worden de spoorstaven gelast, waardoor je vanaf amsterdam tot maastricht een lange spoorstaaf hebt, zonder mogelijkheid om uit te zetten.
De uitzetting vind plaats in bochten. Maar vooral de dwarsligger en ballastbed dienen uitzetting tegen te gaan. Je kunt het zo zien als die combinatie goed is kan het spoor geen kant uit.

Overigens is niet zo dat een heel spoor van Amsterdam tot Maastricht tot een rail is gelast. Alleen al bij viaducten etc zijn er onderbrekingen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171809934
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:34 schreef Nobu het volgende:

[..]

Klopt. De boel niet lukraak aan elkaar bakken als het koud is maar de rail opwarmen bijvoorbeeld. Iets wat iedere spooraannemer toch wel zou moeten weten.
En als het dan vriest trekt het zich los, het is om het even.
pi_171809941
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:34 schreef Nobu het volgende:

[..]

Klopt. De boel niet lukraak aan elkaar bakken als het koud is maar de rail opwarmen bijvoorbeeld. Iets wat iedere spooraannemer toch wel zou moeten weten en doen.
Het voorverwarmen van een las wordt niet gedaan omdat het anders krom trekt bij koud of warm weer. Dat heeft te maken met het koolstofgehalte in het gebruikte staal of de koolstofequivalent.

Dit los je op door er bij het ontwerp rekening mee te houden en de rails ergens de mogelijkheid te geven langer en korter te worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:39:05 #33
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171809977
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het voorverwarmen van een las wordt niet gedaan omdat het anders krom trekt bij koud of warm weer. Dat heeft te maken met het koolstofgehalte in het gebruikte staal of de koolstofequivalent.

Dit los je op door er bij het ontwerp rekening mee te houden en de rails ergens de mogelijkheid te geven langer en korter te worden.
Precies. Het voorverwarmen heeft niets te maken met uitzetting bij het lassen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:42:40 #34
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171810024
quote:
0s.gif Op [quote]0s.gif [b]Op dinsdag 20 juni 2017 12:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

En als het dan vriest trekt het zich los, het is om het even.
Nou nee. De kans dat het hier zestig graden onder nul wordt is niet zo groot.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het voorverwarmen van een las wordt niet gedaan omdat het anders krom trekt bij koud of warm weer. Dat heeft te maken met het koolstofgehalte in het gebruikte staal of de koolstofequivalent.

.
Ik heb het over de temperatuur van de hele rail, zodat er niet op de eerste de beste lentedag al problemen ontstaan omdat de rail rond het vriespunt is gelegd.
pi_171810057

Wat nou extreem weer :')
Twiddel
  Overall beste user 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 12:47:48 #36
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171810089
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:45 schreef summer2bird het volgende:
[ afbeelding ]
Wat nou extreem weer :')
En daar rijdt elke paar minuten een trein met zo'n 130 km/u? Dat is wel een prestatie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:48:10 #37
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171810097
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:45 schreef summer2bird het volgende:
[ afbeelding ]
Wat nou extreem weer :')
Totaal andere infrastructuur.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:50:43 #38
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171810132
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

En daar rijdt elke paar minuten een trein met zo'n 130 km/u? Dat is wel een prestatie.
Ja natuurlijk en bovendien hetzelfde aantal wissels knooppunten, overwegen etc per strekkende kilometer.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:54:56 #39
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171810215
De grootste problemen onstaan bij de electronica. Daarom ook die seinstoringen en overweg storingen etc. Spoorspatting komt niet zo heel vaak voor.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:58:02 #40
117098 Hathor
Effe niet
pi_171810266
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is maar wat jij lachen noemen wilt.
Lachwekkend dan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 13:03:54 #41
186611 Haags
pi_171810385
Altijd wat met die treinenm
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:04:29 #42
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171810398
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:26 schreef Nobu het volgende:

[..]

Spoorspatting in Nederland is natuurlijk gewoon het gevolg van prutswerk, zoals alles bij Prorail. In Zuid-Europa lassen ze de boel ook, en daar kunnen ze gewoon rijden terwijl het asfalt op de naastgelegen wegen in een rivier is veranderd.
Het gaat niet eens om dat soort problemen. Die zijn er zelden.
Lees de op. De problemen zijn allemaal op het gebied van Electronica.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171810586
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:42 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nou nee. De kans dat het hier zestig graden onder nul wordt is niet zo groot.

[..]

Ik heb het over de temperatuur van de hele rail, zodat er niet op de eerste de beste lentedag al problemen ontstaan omdat de rail rond het vriespunt is gelegd.
Dat maakt bij een goed ontwerp niet uit. De rails moet de mogelijkheid hebben te krimpen en uit te zetten. Als dat er is maakt het niet of de rails rond het vriespunt is gelegd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:28:20 #44
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171810820
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat maakt bij een goed ontwerp niet uit. De rails moet de mogelijkheid hebben te krimpen en uit te zetten. Als dat er is maakt het niet of de rails rond het vriespunt is gelegd.
Het ontwerp gaat ervan uit dat de rails bij 25 graden worden gelegd, als je dat rond het vriespunt gaat doen levert het gegarandeerd problemen op.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:39:46 #45
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171811036
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:28 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het ontwerp gaat ervan uit dat de rails bij 25 graden worden gelegd, als je dat rond het vriespunt gaat doen levert het gegarandeerd problemen op.
Er zijn marges bij het maken van een ontwerp. Bovendien worden er tenten gebruikt bij bepaalde weertypen bij het lassen in de montage. 25 graden is het zelden. Bovendien worden er staalsoorten gebruikt die toepasbaar zijn binnen een bepaald temperatuur gebied. Bovendien kun je ook nog zaken onder een voorspanning monteren.

Het uitzetten word deels opgevangen in de bochten het ballastbed en dwarsliggers. Die 3 punten zorgen ervoor dat spoorspatting zelden voorkomt. En als het al voorkomt is het ook nog in die mate dat treinen er met een vastgestelde snelheid overheen mogen. Die snelheid word door Prorail bepaald. Machinisten krijgen hiervoor een aanwijzing. In de 16 jaar dat ik treinen rijd heb ik mogelijk 5 maal een aanwijzing snelheidsbegenzing gehad met als reden infrastructuur ivm Spoorspatting. Een spoorstaaf breuk komt vaker voor. Maar ook daar kun je met aangepaste snelheid overheen. Tenzij het allemaal zo erg is dat het echt niet meer gaat. Maar zelf heb ik dat nog nooit meegemaakt. In Duitsland niet en in Nederland niet.

Sein en wisselstoringen zorgen voor de grootste problemen. Als door een stroomstoring heel. Utrecht plat ligt heb je een gigantisch probleem.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 20-06-2017 13:48:58 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 20 juni 2017 @ 14:52:22 #46
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_171812613
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 10:38 schreef icloud het volgende:

[..]

Juist niet, vroeger werd spoorstaven gekoppeld met koppelplaten die het kenmerkende kedeng kedeng veroorzaakte, binnen zo koppelplaat was ruimte voor uitzetten en krimpen.

Tegenwoordig worden de spoorstaven gelast, waardoor je vanaf amsterdam tot maastricht een lange spoorstaaf hebt, zonder mogelijkheid om uit te zetten.
zo leer je nog eens wat
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  Overall beste user 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 15:14:52 #47
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171813115
Overigens lijken andere transporteurs ook last te hebben van de hitte:

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-40339730

quote:
As temperatures climb in Phoenix, Arizona, more than 40 flights have been cancelled - because it is too hot for the planes to fly.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 15:16:00 #48
468509 _--_
In varietate concordia
pi_171813147
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:14 schreef Ulx het volgende:
Overigens lijken andere transporteurs ook last te hebben van de hitte:

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-40339730

[..]

Daarom wordt er 24/7 gevlogen in Dubai. Ik snap het echt niet.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  Overall beste user 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 15:16:47 #49
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171813162
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:39 schreef Cherna het volgende:
In de 16 jaar dat ik treinen rijd heb ik mogelijk 5 maal een aanwijzing snelheidsbegenzing gehad met als reden infrastructuur ivm Spoorspatting.
Dat was vast hoger geweest als het rondje rond de kerk was ingevoerd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 15:20:54 #50
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171813237
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:16 schreef _--_ het volgende:

[..]

Daarom wordt er 24/7 gevlogen in Dubai. Ik snap het echt niet.
In Dubai is dat de normale gang van zaken dus ze moeten wel, je systeem instellen op extremen die op jaarbasis amper voorkomen is echter een stuk moeilijker en kostbaarder. Daarom is dat in een klimaat als het Nederlandse ook zo lastig. Het kan hier soms heel warm of heel koud zijn maar meestal is het gewoon gematigd, dus daar stellen ze alles op in, dat scheelt geld.

[ Bericht 7% gewijzigd door Twiitch op 20-06-2017 15:43:54 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')