abonnement Unibet Coolblue
pi_171793190
Sinds 2009 sta ik onder bewind, dit is gekomen om dat ik zelf mijn rekeningen niet meer betaalde omdat ik alles uitgaf aan harddrugs, al mijn financiën kwamen onder hun beheer, ik had nog wel een woning en baan, kreeg 50 euro leefgeld in de week.
Intussen ook nog in de schuldsanering gezeten en met een schone lei afgerond, in begin 2016 in een afkickkliniek definitief afgerekend met de harddrugs en bizar genoeg begonnen toen de problemen met mijn bewindvoering , communicatie verliep moeizaam er ontstonden misverstanden en er ontstond irritatie van mijn kant, eind september ben ik op hun kantoor een gesprek met ze aangegaan , ik heb daarin mijn kritiekpunten op tafel gelegd, had niet echt het idee dat ze me serieus namen, dat was uiteindelijk wel duidelijk wamt na die tijd wordt het alleen maar erger.
-het niet krijgen van een budgetplan terwijl dat beloofd was
-sinds 19-12-2016 geen bankafschriften meer ontvangen
-geen beloftes nakomen
-geen afspraken nakomen
-aangetekende post naar adres sturen waar ik 4 maanden niet meer woonde
- geld foutief overboeken
-geen fouten erkennen
-het woord excuus niet kennen
-liegen
-mails niet beantwoorden, half beantwoorden, of niet goed lezen
- zelf geen info sturen
- alle iniatief moet van mijn kant af komen
-volgen bevel van de rechter niet op(in dit geval was dat het mijn inzicht geven in mijn financiën, ik heb mijn bankafschriften nog steeds niet) ze zeggen het te sturen naar het goede adres, dat zeggen ze steeds maar ze komen steeds niet aan bij mij, alternatieven die wij aanbieden wijzen ze af ook als wij zeggen de kosten op ons te nemen
-steeds wisselende personeel wat onderling ook slecht communiceert en naar mijn gevoel ook onprofessioneel is

Ik heb mijn klachten wat meer is dan ik hier neer zet, via mail naar ze gestuurd en verzocht dat ik daar voor 3 juli een oplossing en verklaring voor wil hebben, in november mag ik namelijk uit bewind als ik meer verantwoordelijkheid heb in het betalen van rekeningen, hun moeten dan echter wel meewerken, ik weet nu mijn saldo niet eens!!, al een half jaar niet, wat gebeurd er met mijn geld ???

Mijn vertrouwen is weg, veel gelieg en gedraai, beloftes die niet worden nagekomen, op 3 juli heb ik een gesprek daar, kan een lang gesprek worden als hun totaal niet ingaan op mijn mail, neem mijn broodtrommel en fles drinken dan vast maar mee, en tent en slaapzak ook
3 juli zou eigenlijk over de afbouw moeten gaan, de ene afspraak die er sinds een paar maanden voor staat komen ze al niet eens na.

Ik heb juridisch loket gebeld, switchen van bewindvoerder heeft geen nut voor deze paar maanden, geen enkele bewindvoerder die dit wil doen voor die korte tijd.
ik heb al wel een brief naar de rechtbank gestuurd met de bewijzen die ik tot nu toe op papier heb, voor de rest raden ze me daar aan ook alle iniatieven die ik neem op papier te zetten en te kopiëren, dan ziet de rechter dat ik in ieder geval in staat ben om te handelen in november anders kan het feest voor mij dadelijk zo maar mis gaan omdat het bewind geen poot uit steekt, we moeten namelijk beide schriftelijk bevestigen in november dat het goed gaat aan de rechter in november
pi_171794193
Ik zou inderdaad gewoon lekker een hoop papierwerk meenemen. Mails uitprinten waar duidelijk jouw vragen en de belemmerde antwoorden op staan etc zodat jij in ieder geval aan kan tonen dat je aan hun hulp weinig hebt en zij dan ook verantwoordelijk zijn voor eventuele fouten. En vooral rustig blijven en niet flippen etc maar zo te lezen moet dat wel goed komen. Succes (8>
pi_171795254
Heel herkenbaar verhaal helaas..

Bewijzen verzamelen is heel belangrijk, alles bijhouden, blijven vragen (via de mail) om je bankafschriften en je budgetplan. Ze kunnen die stukken gewoon naar je mailen, dus gewoon aangeven dat je ze per mail wil ontvangen.

Maar volgens mij doe je al die dingen al.

Verder heb ik eigenlijk geen tips.

Heel veel sterkte en succes
  maandag 19 juni 2017 @ 19:12:56 #4
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_171795938
Neem een vertrouwenspersoon mee, twee mensen horen meer dan 1 en hij kan beetje kritisch zijn zonder emoties.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_171796389
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 19:12 schreef trigt013 het volgende:
Neem een vertrouwenspersoon mee, twee mensen horen meer dan 1 en hij kan beetje kritisch zijn zonder emoties.
Dat is een goede inderdaad. Het beste zou zelfs zijn als bijvoorbeeld een maatschappelijk werker oid mee neemt. Toen wij een professionele hulpverlener mee namen en lieten mee lezen met de mails, werden we ineens een stuk serieuzer genomen. Het is ook fijn om een getuige te hebben van de dingen die er besproken en afgesproken worden in het gesprek en een hulpverlener is een betere getuige dan een vriend of familielid.
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 21:57:24 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171799324
Poeh, veel tekst. Even zien.

Je zit denk ik onder beschermingsbewind. Dit houdt in dat je zelf een beschermingsbewindvoerder hebt gevonden en geaccepteerd. Daarnaast zit je dus in de WSNP.

Ik begrijp dat deze WSNP dit jaar afloopt. Dit wil ten eerste niet zeggen dat je beschermingsbewind dan ook afgerond is/wordt. Je kán dit verzoeken maar dan moet je objectieve redenen hebben en daarnaast kunnen aantonen dat je zelfredzaam bent. Dat is dan ook de reden waarom je wellicht wél kan overstappen. Maar dan nog: objectief duidelijk kunnen maken waar het aan schort. Dit geldt overigens ook voor je beschermingsbewindvoerder. Die moet dat ook doen. Wat altijd een belangrijk punt is dat er geen (wederzijds) vertrouwen is. Maar zoek dan wel op voorhand al een nieuwe bewindvoerder.

Heeft je betreffende beschermingsbewindvoerder een klachtenprocedure en/of lid van een branchevereniging? Indien beiden zou ik dat gaan starten en een kopie klacht naar de brancheverenging sturen. Ze dienen dit goed af te ronden, anders worden ze door die brancheverenging op de vingers getikt. Dan halen ze hun criteria niet en kunnen ze geroyeerd worden.

Wat betreft het niet verstrekken van info, welk softwareprogramma hebben ze? Menig programma heeft een inlogmogelijkheid voor cliënten. Heb je verder de verantwoording van 2016 al gekregen? Daarop wellicht ook aangeven dat je de info niet krijgt. Dit moeten ze opsturen naar de rechtbank en mogen ze niet vervalsen. Wellicht kunnen ze die meenemen naar het gesprek. Daar tekenen en bijschrijven dat je geen inzage krijgt en daarom je handtekening niet zal zetten. Zitten zij met de mond vol tanden ;) !

Ik vind het wel subjectief wat je hier benoemd. Ik hoor té vaak deze klachten en ik kan het me niet voorstellen. Mijn cliënten krijgen maandelijks afschriften per mail, kunnen online inkijken en ik heb werkelijk elke dag mn mailbox weer leeg. Vooral vreemd.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_171802187
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:57 schreef Renesite het volgende:
Poeh, veel tekst. Even zien.

Je zit denk ik onder beschermingsbewind. Dit houdt in dat je zelf een beschermingsbewindvoerder hebt gevonden en geaccepteerd. Daarnaast zit je dus in de WSNP.

Ik begrijp dat deze WSNP dit jaar afloopt. Dit wil ten eerste niet zeggen dat je beschermingsbewind dan ook afgerond is/wordt. Je kán dit verzoeken maar dan moet je objectieve redenen hebben en daarnaast kunnen aantonen dat je zelfredzaam bent. Dat is dan ook de reden waarom je wellicht wél kan overstappen. Maar dan nog: objectief duidelijk kunnen maken waar het aan schort. Dit geldt overigens ook voor je beschermingsbewindvoerder. Die moet dat ook doen. Wat altijd een belangrijk punt is dat er geen (wederzijds) vertrouwen is. Maar zoek dan wel op voorhand al een nieuwe bewindvoerder.

Heeft je betreffende beschermingsbewindvoerder een klachtenprocedure en/of lid van een branchevereniging? Indien beiden zou ik dat gaan starten en een kopie klacht naar de brancheverenging sturen. Ze dienen dit goed af te ronden, anders worden ze door die brancheverenging op de vingers getikt. Dan halen ze hun criteria niet en kunnen ze geroyeerd worden.

Wat betreft het niet verstrekken van info, welk softwareprogramma hebben ze? Menig programma heeft een inlogmogelijkheid voor cliënten. Heb je verder de verantwoording van 2016 al gekregen? Daarop wellicht ook aangeven dat je de info niet krijgt. Dit moeten ze opsturen naar de rechtbank en mogen ze niet vervalsen. Wellicht kunnen ze die meenemen naar het gesprek. Daar tekenen en bijschrijven dat je geen inzage krijgt en daarom je handtekening niet zal zetten. Zitten zij met de mond vol tanden ;) !

Ik vind het wel subjectief wat je hier benoemd. Ik hoor té vaak deze klachten en ik kan het me niet voorstellen. Mijn cliënten krijgen maandelijks afschriften per mail, kunnen online inkijken en ik heb werkelijk elke dag mn mailbox weer leeg. Vooral vreemd.
Dit soort dingen gebeuren echt.. Ik heb het zelf meegemaakt.. Het is inderdaad onvoorstelbaar, maar toch gebeurt het..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171803193
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:57 schreef Renesite het volgende:
Poeh, veel tekst. Even zien.

Je zit denk ik onder beschermingsbewind. Dit houdt in dat je zelf een beschermingsbewindvoerder hebt gevonden en geaccepteerd. Daarnaast zit je dus in de WSNP.

Ik begrijp dat deze WSNP dit jaar afloopt. Dit wil ten eerste niet zeggen dat je beschermingsbewind dan ook afgerond is/wordt. Je kán dit verzoeken maar dan moet je objectieve redenen hebben en daarnaast kunnen aantonen dat je zelfredzaam bent. Dat is dan ook de reden waarom je wellicht wél kan overstappen. Maar dan nog: objectief duidelijk kunnen maken waar het aan schort. Dit geldt overigens ook voor je beschermingsbewindvoerder. Die moet dat ook doen. Wat altijd een belangrijk punt is dat er geen (wederzijds) vertrouwen is. Maar zoek dan wel op voorhand al een nieuwe bewindvoerder.

Heeft je betreffende beschermingsbewindvoerder een klachtenprocedure en/of lid van een branchevereniging? Indien beiden zou ik dat gaan starten en een kopie klacht naar de brancheverenging sturen. Ze dienen dit goed af te ronden, anders worden ze door die brancheverenging op de vingers getikt. Dan halen ze hun criteria niet en kunnen ze geroyeerd worden.

Wat betreft het niet verstrekken van info, welk softwareprogramma hebben ze? Menig programma heeft een inlogmogelijkheid voor cliënten. Heb je verder de verantwoording van 2016 al gekregen? Daarop wellicht ook aangeven dat je de info niet krijgt. Dit moeten ze opsturen naar de rechtbank en mogen ze niet vervalsen. Wellicht kunnen ze die meenemen naar het gesprek. Daar tekenen en bijschrijven dat je geen inzage krijgt en daarom je handtekening niet zal zetten. Zitten zij met de mond vol tanden ;) !

Ik vind het wel subjectief wat je hier benoemd. Ik hoor té vaak deze klachten en ik kan het me niet voorstellen. Mijn cliënten krijgen maandelijks afschriften per mail, kunnen online inkijken en ik heb werkelijk elke dag mn mailbox weer leeg. Vooral vreemd.
Ik ben uit de WNSP, een nieuwe bewindvoerder zoeken heeft niet veel zin, in november mag ik eruit tenzij ik kan aantonen meer zelfstandig te kunnen maar dan moeten hun wel meewerken anders kan ik niks.
Wat voor een software programma hun heben weet ik niet, ik krijg geen afschriften per mail.
Voor de brancheverenging zou ik even naar kunnen kijken, daar moet achter te komen zijn, ik heb geen criteria van 2016 gekregen, kortom er ontbreekt nogal wat en he't lijkt erop dat ik sterk sta,

Mijn doel is duidelijk ,ik heb er geen vertrouwen meer in,er staat een flink bedrag op die rekening als het is, wat er Nee gebeurd weet ik niet
Ik eis voor 3 juli daar inzage in
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 06:39:55 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171804707
Wat is dat voor een raar iets, dat je in november uit het bewind mag. Wie heeft dat afgesproken? Er zit geen absolute einddatum aan bewind. Wellicht indicatief? Uiteindelijk beslist de rechter immers.

Zelfstandigheid, waar moer dat uit blijken dan? Kan je zelf alweer overboekingen doen? Maandgeld zonder extra overboekingen?

Vraag de verantwoording van 2016 bij het gesprek. Die zou in principe uitgeprint kunnen worden.

Het doel is duidelijk, maar er is zeker werk aan de winkel.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_171805282
De rechter heeft dat uitgesproken, zij was van mening dat ik de tijd moest hebben om dingen zelfstandig weer te kunnen regelen in samenwerking met de bewindvoering

Op moment kan ik zelf nodig niks omdat bewind mij geen rekeningen geeft om over te boeken

De verantwoording van 2016 zal ik zeker vragen tijdens het gesprek

Bedankt voor de tips
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 08:40:53 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171805381
Ok. Ons software heeft die mogelijkheid wel. Want hoe moet je nu bewijzen dat je dingen zelf kan.

Zou zeker aandringen op maandgeld in ieder geval. Daarmee laten zien dat je ook met een maandbudget uit kan.

Plus druk uitoefenen op wat de rechter heeft verteld. Had dat ook betrekking op een eerder verzoek ter opheffing? Dan heeft de bewindvoerder ook een prestatieplicht.

Laat even weten hoe het afloopt
(+benieuwd welk kantoor het is)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_171810486
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:40 schreef Renesite het volgende:
Ok. Ons software heeft die mogelijkheid wel. Want hoe moet je nu bewijzen dat je dingen zelf kan.

Zou zeker aandringen op maandgeld in ieder geval. Daarmee laten zien dat je ook met een maandbudget uit kan.

Plus druk uitoefenen op wat de rechter heeft verteld. Had dat ook betrekking op een eerder verzoek ter opheffing? Dan heeft de bewindvoerder ook een prestatieplicht.

Laat even weten hoe het afloopt
(+benieuwd welk kantoor het is)
Maandgeld heb ik al een tijd, dat gaat prima.
Wat de rechter zei had inderdaad betrekking op een verzoek van opheffing

Ik hou jullie op de hoogte hoe dit verhaal afloopt

[ Bericht 2% gewijzigd door Armani XL op 21-06-2017 09:17:51 (Naam kantoor weggehaald) ]
  dinsdag 20 juni 2017 @ 14:10:22 #13
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_171811659
Oef als ik google naar dat kantoor stemt me dat niet hoopvol. Jemig wat een klachten. :o
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 14:42:26 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171812373
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:08 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Maandgeld heb ik al een tijd, dat gaat prima.
Wat de rechter zei had inderdaad betrekking op een verzoek van opheffing

Ik hou jullie op de hoogte hoe dit verhaal afloopt
ah ok. Ze hebben een klachtenprocedure zie ik. Maar ik zie voor de rest geen branche vereniging of zo. Raar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Armani XL op 21-06-2017 09:18:08 (Quote ge-edit) ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_171822897
Een doorbraak, toevallig nadat ik het advies van Renesite had opgevolgd en het verhaal van de rechter erbij had gemaild.
De bankafschriften kwamen plotseling via mail binnen.
Ook was er plots financiële ruimte om op vakantie te gaan, dat was er eerst niet volgens hun.
Meerdere vragen hebben ze nog niet beantwoord maar ik ben al blij dat er een begin is maar er zal toch nog wel het een en ander moeten gebeuren
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 22:21:21 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171823095
Top!

Ik weet natuurlijk uit ervaring waar deze types gevoelig voor zijn ;)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_171823912
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:16 schreef Bottendaal het volgende:
Een doorbraak, toevallig nadat ik het advies van Renesite had opgevolgd en het verhaal van de rechter erbij had gemaild.
De bankafschriften kwamen plotseling via mail binnen.
Ook was er plots financiële ruimte om op vakantie te gaan, dat was er eerst niet volgens hun.
Meerdere vragen hebben ze nog niet beantwoord maar ik ben al blij dat er een begin is maar er zal toch nog wel het een en ander moeten gebeuren
Wat ontzettend fijn! ^O^
pi_171829187
Ja ben daar ook zeker blij mee, heb nu ook gezien dat er niks geks met mijn geld gebeurd is waar ik toch wat bang voor was gezien eerdere fouten van hun met overboekingen.
Op dat geld voor de vakantie had ik totaal niet meer gerekend want daar was al 2 keer een duidelijke Nee.

Ik moet wel doorpakken veel punten in mijn mail zijn niet beantwoord, daar ga ik nog wel op terugkomen, ik heb de indruk dat ze door hebben dat ik erg sterk sta en daar moet ik gebruik van maken, ik vind ook dat ik daar recht op heb gezien de stress en ongemak die ik gehad heb in deze kwestie
pi_171830116
Renesite. _O_

Sterkte verder Bottendaal.
pi_171859379
Het is echt onmogelijk, 4 keer proberen 1 ding uit te leggen gaat me te ver, ik word er echt helemaal gek van
Ik heb gemaild dat dit totaal geen zin heeft op deze manier en dat we het 3 juli wel bespreken.
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 17:47:09 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171864341
Maar zorg ervoor dat je niet teveel opneemt en een buffer behoud. Anders kunnen ze je alsnog naaien. Ik houd altijd één maand inkomen aan (minimaal)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_171873256
Ik ben voorzichtig met geld, gewoon boodschappen en geen gekke dingen
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 22:41:05 #23
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171873343
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:38 schreef Bottendaal het volgende:
Ik ben voorzichtig met geld, gewoon boodschappen en geen gekke dingen
Nee snap ik. Maar je moet hén ook geen voer geven. Dat is het meer :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_172261284
Maandag dus dat gesprek gehad wat best vrij ontspannen verliep, ik heb mijn punten duidelijk kunnen maken en ze zijn ook opgeschreven, ze waren goed voorbereid en hadden al wat papierwerk voor me klaarliggen.

Bizar punt is dat mijn bewindvoerdster er niet meer werkt, daar wist ik niets van, ik gaf aan dat ik dat vreemd vond, ik heb daar nooit een bericht van gehad, toen het overging van moeder naar dochter heb ik er een officiële brief van gehad.
Ik denk dat dochter iets heeft gedaan wat niet door de beugel kon, ze waren er ook erg kort over, volgens hun lag mijn bewindvoering gewoon nu onder team 6

Oude afspraken zijn vervallen en er zijn nieuwe afspraken gemaakt met als doel dat ik in november uit de bewindvoering kan

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik de communicatie een irritatiepunt vind, en ook waarom, daar was wel begrip voor.
Er is ook toegegeven dat er dingen fout zijn gegaan en dat er in het vervolg geen bankafschriften meer via de post maar via mail verstuurd worden.

Ondanks dingen duidelijk amateuristisch verlopen ben ik toch met een tevreden gevoel de deur uitgelopen
Moet toch proberen die laatste paar maanden door te zien bijten en dan ben ik van heel het gezeur af en mag ik mijn eigen geld weer beheren

Zo zag ik mijn bankafschriften een overboeking naar de gemeente van 1553 euro in februari, de omschrijving die eronder stond maakte mij niks duidelijk, dus ook daar heb ik maandag naar gevraagd, konden ze zo niet op antwoorden maar zouden ze uitzoeken, tot op heden nog niets op gehoord.
ik heb zelf contact gelegd met de gemeente maar die konden niet bij die gegevens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')