abonnement Unibet Coolblue
pi_171791306
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P




En game on!
Schudden voor gebruik
pi_171791576
Ik heb vannacht interessante artikelen gelezen over daklozen in den haag, de nieuwe tentoonstelling in het rijksmuseum en fouten in het jurudisch systeem...
pi_171794533
Daarna goed geslapen? :P
Schudden voor gebruik
pi_171794696
Herkenbaar Stippel. S. heeft de onbedwingbare drang om met de hondenbak te spelen.
En dan is er een verband tussen mijn nachtrust en de reactie daarop :@ ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171794714
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 15:45 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb vannacht interessante artikelen gelezen over daklozen in den haag, de nieuwe tentoonstelling in het rijksmuseum en fouten in het jurudisch systeem...
Je bent wel weer lekker op de hoogte na zo'n nachtje :s)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171796052
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 18:14 schreef LeSage het volgende:
Herkenbaar Stippel. S. heeft de onbedwingbare drang om met de hondenbak te spelen.
En dan is er een verband tussen mijn nachtrust en de reactie daarop :@ ;)
Ik merk dat als ze niet beide een middag dutje hebben gedaan, vooral IK aan het eind van de dag niet zo gezellig meer reageer als ze beide de planten in de kamer aan het uitgraven zijn. Geloof dat ik hun dutje vooral nodig heb als break in de dag. :')
pi_171796411
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 19:18 schreef Madivi het volgende:

[..]

Ik merk dat als ze niet beide een middag dutje hebben gedaan, vooral IK aan het eind van de dag niet zo gezellig meer reageer als ze beide de planten in de kamer aan het uitgraven zijn. Geloof dat ik hun dutje vooral nodig heb als break in de dag. :')
Dat ook inderdaad ;)
Maar S. wordt zelf ook echt stout van slaapgebrek.
Oma merkte het ook al op: als hij alleen nog maar stoute dingen doet slaapt hij altijd binnen een paar minuten :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171796761
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 19:35 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dat ook inderdaad ;)
Maar S. wordt zelf ook echt stout van slaapgebrek.
Oma merkte het ook al op: als hij alleen nog maar stoute dingen doet slaapt hij altijd binnen een paar minuten :)
:Y Hier ook! Vervelend gedrag=moe. Wegleggen (evt protest negeren) betekent dan binnen paar minuten slapen. Dut wordt wel steeds korter. Nu nog eenmaal per dag zo'n 1-1,5 uur. Dat vind ik ook echt een bijlaadmoment, al was het maar om even iets peuterigers met peuter te doen (puzzelen, of de plantjes water geven e.d).
pi_171802184
Heel herkenbaar, wij waarderen het middagdutje ook hele erg en heel druk/ondeugend = heel moe.

Oh jongens onze vakantie is zo fijn! E is vlak voor vakantie gaan lopen en doet nu bijna niets anders meer. Ze zit helemaal onder de schrammen en blauwe plekken van het vallen-en-weer-opstaan maar ze lacht echt de he-le dag O+. Kind is zo gelukkig met de hele dag zwemmen of ronddartelen O+ x1000. Doet mij zo goed, ik ben al helemaal opgeladen na een paar dagen.

Vroegah duurde het altijd een week voordat ik echt ging ontspannen hee, moest al die werkstress er eerst nog uit. Die was nu instant gesmolten :P.

- foto weg -

[ Bericht 16% gewijzigd door hetzusjevan op 20-06-2017 10:29:18 ]
pi_171803814
Ahw!
Schudden voor gebruik
  dinsdag 20 juni 2017 @ 03:50:48 #11
409579 LuDann
All the way
pi_171804554
Dat klinkt heerlijk zusje, wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. O+. En lopen! *O*

*Team-beneden-met-wakkere-dreumes*

Pfff. Die hoektanden zijn al erg, maar die hitte helpt ook niet mee natuurlijk. Gedeelde smart geloof ik, ik hoorde rond een uur of 2 ook ergens een minibaby hard huilen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171804616
Dat geloof ik LuDann. Een :* voor jou. Hoektanden zijn vervelend, want dat duurt zo lang voordat ze door zijn.

Dreumes sliep hier om half 3. Ik ben blij, want al 2 uur slaap gehad vannacht! Ik heb me net onder hem vandaan gewurmd, dus ik ben benieuwd of ik dadelijk plek heb on te slapen.

Zusje, wat klink je ongelooflijk gelukkig!
pi_171804822
LuDann :* Wat is dat zwaar. Ik heb de afgelopen nachten met je meegedaan (J heeft waterpokken en is met warmte sowieso een slechte slaper). Kan Wolk naar de opvang, zodat je overdag wat bij kunt slapen?
pi_171804941
Zusje: dat klinkt en ziet er heerlijk uit!
LuDann, wat een ellende toch :{. Het is jullie gegund dat Wolk het slapen snachts een keer doorkrijgt. Ze heeft er zelf verder geen/weinig last van?
pi_171804943
LuDann, ik vind het knap dat je het nog zo lang hebt volgehouden. Je hebt je slaap gewoon ooit een keer nodig :*

Zusje O+ Door jouw verhaal wil ik ook op vakantie, het klinkt echt heerlijk!

S. zegt sinds gisteren eindelijk 'mama' O+ Ik ben volmaakt gelukkig!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 20 juni 2017 @ 08:41:50 #16
409579 LuDann
All the way
pi_171805390
Adrian, hoe was de rest van je nacht?

LeSage, wat heerlijk, de eerste echte mama. O+

Hupje: vandaag gaat ze naar de opvang ja, dan slaap ik lekker bij. :Y Wat sneu van de waterpokken, hij heeft er echt last van? Ik had 3 weken geleden een waterpokken playdate maar Wolk is tot mijn verbazing niet ziek geworden. Ik wilde het voor onze vakantie voor de rug hebben.

Vosje: ze heeft er helaas wel echt last van. Door de pijn van de tanden zelf en het slaapgebrek wat daarbij komt is ze soms wel een tikje onuitstaanbaar hoor... Afgelopen nacht heeft ze allemaal laatjes opgetrokken, met dingen lopen gooien die echt stuk kunnen en heeft ze me geschopt, gebeten en geslagen. Ze is niet constant aan het huilen ofzo, hoewel dat ook wel voorkomt, maar ze wordt meer helemaal hyper totdat ze als het ware opbrandt.

We hebben overigens in een opwelling 14 dagen Rhodos geboekt. We zouden eigenlijk vanaf zondag gaan kamperen, maar de weervoorspelling is vanaf dan minimaal een week aangesloten regen. Het laatste wat we kunnen gebruiken is een vakantie die geen echte vakantie is. :')

Dus een super-last-minute dus. *O* Het was ook supergoedkoop. Met een reden, want we horen pas op Rhodos waar we gaan verblijven. :o Dat kan alle kanten op dus, hopelijk krijgen we geen gruwelijke spijt. :+ :')

[ Bericht 2% gewijzigd door LuDann op 20-06-2017 08:52:17 ]
pi_171805720
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:41 schreef LuDann het volgende:
Adrian, hoe was de rest van je nacht?

LeSage, wat heerlijk, de eerste echte mama. O+

Hupje: vandaag gaat ze naar de opvang ja, dan slaap ik lekker bij. :Y Wat sneu van de waterpokken, hij heeft er echt last van? Ik had 3 weken geleden een waterpokken playdate maar Wolk is tot mijn verbazing niet ziek geworden. Ik wilde het voor onze vakantie voor de rug hebben.

Vosje: ze heeft er helaas wel echt last van. Door de pijn van de tanden zelf en het slaapgebrek wat daarbij komt is ze soms wel een tikje onuitstaanbaar hoor... Afgelopen nacht heeft ze allemaal laatjes opgetrokken, met dingen lopen gooien die echt stuk kunnen en heeft ze me geschopt, gebeten en geslagen. Ze is niet constant aan het huilen ofzo, hoewel dat ook wel voorkomt, maar ze wordt meer helemaal hyper totdat ze als het ware opbrandt.

We hebben overigens in een opwelling 14 dagen Rhodos geboekt. We zouden eigenlijk vanaf zondag gaan kamperen, maar de weervoorspelling is vanaf dan minimaal een week aangesloten regen. Het laatste wat we kunnen gebruiken is een vakantie die geen echte vakantie is. :')

Dus een super-last-minute dus. *O* Het was ook supergoedkoop. Met een reden, want we horen pas op Rhodos waar we gaan verblijven. :o Dat kan alle kanten op dus, hopelijk krijgen we geen gruwelijke spijt. :+ :')
Rhodos vond ik echt heerlijk! Leuk ook om een auto te huren en het eiland rond te rijden, het midden is namelijk ook heel mooi!

En dat stoute gedrag midden in de nacht zou ik geloof ik heel slecht trekken. Ik hoop dat jullie een beetje bijkomen op vakantie.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171806700
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 03:50 schreef LuDann het volgende:
Dat klinkt heerlijk zusje, wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. O+. En lopen! *O*

*Team-beneden-met-wakkere-dreumes*

Pfff. Die hoektanden zijn al erg, maar die hitte helpt ook niet mee natuurlijk. Gedeelde smart geloof ik, ik hoorde rond een uur of 2 ook ergens een minibaby hard huilen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sjeemig Ludann, dat is inderdaad heftig. Is dat echt alleen maar de hoektanden? En je man, helpt die ook mee? Geef je wolk snachts nog BV?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 10:09:53 #19
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_171806861
Pfff Lu, dat is echt zwaar :'( Sterkte!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_171807072
Zusjevan wat een lieve foto! & wat fijn dat jullie zo genieten!

LuDann wat zwaar voor jullie! Ik vind het ook superknap dat je het zo lang hebt volgehouden want dat breekt echt op... Ik wens voor jullie een hele fijne vakantie op Rhodos!!!

De eerste mama voor LeSage ♡! Wat een mooi moment!

Hier mis ik L enorm : (. Ze komt iedere dag wel even langs in het zkh maar langer dan een half uurtje lukt niet want daar heeft ze de rust nog niet voor... Ze heeft het goed naar haar zin bij opa's en oma's of met man dus dat is fijn. Maar ik ben ook een beetje bang dat ze mij dadelijk niet meer leuk vindt als ik eindelijk ook naar huis kan : (.. Hopelijk valt het mee..
pi_171807456
Pf Lu wat sh*t! Zelfde vraag als jagar, is het alleen tanden of is het alweer langer zo? Je zou toch denken dat Wolk de slaap toch ook hard nodig heeft, als dreumes-in-de-groei zijnde? Hopelijk brengt de vakantie wat rust of zorgt her voor een break.. sterkte iig.

Vieve ik dacht: heb ik nou iets gemist, lig jij in het ziekenhuis? Stond niks in het update topic maar ik las dat je meisje er is! Gefeliciteerd *O*!! Hoe is het met jullie? Hoe reageerde L?
pi_171808048
O Lu wat een klotezooi. Ik hoop dat de twee weken Rhodos jullie goed doen. :*

Zusje, wat een heerlijke foto! Precies zoals vakantie hoort te zijn.

Wij gaan eind augustus. Ik kan niet wachten. O+

Hier nog een dikke twee weken voor ze jarig is. Man is een keukentje van steigerhout voor d'r aan het maken.
Ze heeft de -toch al flink pittig aanwezige- nee fase nog een standje bij gezet. Alles is drama. Maar ze leert ook zo veel en ze gaat ook zo hard. En de dramabuien moeten goedgemaakt worden met oneindige kusjes.

Wij spelen op het moment in bad in de tuin. Ik waagde het om er met m'n voeten in te gaan zitten. 'Neenee mamma voetjes bad. NEENEE mamma in de water. Neenee pappa in de badje. Badje isse Sisi.' :(

Ben ik mooi klaar mee dan. Zindelijk worden gaat hier overigens ineens in sneltreinvaart omdat ze hele dagen naakt rondhobbelt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_171808217
Hoi! O+
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:17:38 #24
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_171808251
Ik moet me hier ook nog melden met een heuse dreumes. O+

Gefeliciteerd Svane *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:45:08 #25
327807 Mariposas
יה&#14
pi_171808939
Welkom nieuwe dreumessen!

Wat een leuke foto, hetzusjevan!

Fijn om een vakantie in het vooruitzicht te hebben met die ellende die jullie hebben, LuDann. Krijgen jullie niet iets van hulp of begeleiding met het slapen? Zo'n verstoord slaapritme voor zo'n lange tijd?

Wij zijn ook op vakantie, Griekenland. Dreumes is niet weg te slaan uit het zwembad. Dat is ook maar het enige wat we doen, want alle tripjes zijn steeds drama. Huilen om alles, we kunnen geen terras of winkel voorbij lopen of het is janken om sap of koekie, en langs water (zee of fontein) is krijsen om zwemmen. :X vreselijk, ik heb zo'n aversie tegen zeurende en dreinende kinderen, heb ik er zelf 1. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_171808965
Versche dreumessen *O* Hoi Svane en Nouk!

LuDann lekker bijslapen vandaag :* Wel lekker dat jullie straks op vakantie gaan. Even opladen.

Zusje geniet nog van je vakantie. Foto heb ik gemist, maar zo te lezen hebben jullie een heerlijke tijd O+

Vieve :* Heb je al enig idee wanneer jullie naar huis mogen?

Kris wow L. ook al richting zindelijk, wat goed!

Het is dat ik er momenteel geen puf voor heb om steeds poep en plas te ruimen met een dikke buik, anders had M. hier ook lekker in d'r blootje kunnen rondrennen.

Ik heb wel net allemaal zooi geshopt voor de traktatie op het kdv. Op 10 juli heeft M. haar afscheid al bij de babygroep en mocht dat net in de kraamweek vallen, dan kan ik het maar vast klaar hebben staan. Gelukkig zijn de andere moeders (vaders?) altijd van de übersimpele traktaties, dus ik ga er ook niet te veel (knutsel)energie in steken.
pi_171809362
Ik ben jaloers op jullie vakanties en vakantieplannen! Dit jaar blijven we thuis, want we kunnen pas gaan als ik alweer 34 weken zwanger ben en ik denk zomaar dat ik dan geen zin meer heb in een reis van 1200 km.

Mariposas, dreinende dreumessen, volgens mij is het gewoon vette pech hebben en kun je er weinig aan doen. Dus lekker niets aantrekken van die andere mensen op het terras ;)

En nieuwe dreumessen *O* zo vreemd dat er alweer nieuwe dreumessen komen, de mijne is pas net een jaar, toch? :{

Mijn kind heeft een schoenenfetisj, hij brengt de hele dag onze schoenen. Wel knap, want ik krijg altijd mijn schoenen en altijd per paar en vriend die van hem. :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171809395
Vieve, wat rot dat je je zo'n zorgen maakt om L. Maar dat komt vast goed als je straks weer thuis bent! :*
Mogen jullie al bijna naar huis?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171809698
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:02 schreef LeSage het volgende:
Ik ben jaloers op jullie vakanties en vakantieplannen! Dit jaar blijven we thuis, want we kunnen pas gaan als ik alweer 34 weken zwanger ben en ik denk zomaar dat ik dan geen zin meer heb in een reis van 1200 km.

Mariposas, dreinende dreumessen, volgens mij is het gewoon vette pech hebben en kun je er weinig aan doen. Dus lekker niets aantrekken van die andere mensen op het terras ;)

En nieuwe dreumessen *O* zo vreemd dat er alweer nieuwe dreumessen komen, de mijne is pas net een jaar, toch? :{

Mijn kind heeft een schoenenfetisj, hij brengt de hele dag onze schoenen. Wel knap, want ik krijg altijd mijn schoenen en altijd per paar en vriend die van hem. :')
T brengt ons onze schoenen als hij graag naar buiten wil. Hij heeft ook een voorkeur voor welke schoenen ik aanheb :') .

Vieve, sterkte! Hopenlijk kunnen jullie snel naar huis.

En wat lekker, vakantie. Wij gaan pas eind juli, dat duurt nog lang.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:55:47 #30
409579 LuDann
All the way
pi_171810224
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:04 schreef LeSage het volgende:

[..]

Rhodos vond ik echt heerlijk! Leuk ook om een auto te huren en het eiland rond te rijden, het midden is namelijk ook heel mooi!

En dat stoute gedrag midden in de nacht zou ik geloof ik heel slecht trekken. Ik hoop dat jullie een beetje bijkomen op vakantie.
Fijn dat het zo leuk was! Dat klinkt als iets om naar uit te kijken. We zijn in 2012 voor het laatst echt op vakantie geweest, dus hebben er superveel zin in. O+ We willen ook wel een paar dagen een auto huren, maar hoe zit dat dan met een kinderstoeltje? Zouden ze dat hebben? Of moet je die zelf meenemen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 09:59 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

sjeemig Ludann, dat is inderdaad heftig. Is dat echt alleen maar de hoektanden? En je man, helpt die ook mee? Geef je wolk snachts nog BV?
Ik denk inderdaad alleen de hoektanden ja, ik kan het anders ook niet verzinnen. Man helpt ook gewoon mee, maar die werkt op het moment 60-80 uur per week. Dus ja, die kan ook maar zoveel doen voor hij instort. Daarnaast trek ik slaapgebrek een stuk beter dan hij.

We hebben 2 weken terug de nachtvoedingen geprobeerd af te bouwen maar dat was een vreselijk drama weer, dat is het ons niet waard. Eigenlijk ging het namelijk best goed. 1 tot 4 nachtvoedingen per nacht maar dan sliep ze meteen weer door. Daar kan ik prima mee leven. Het is dat uren aaneengesloten drama 's nachts wat zo opbreekt nu. Wolk haalt haar slaap overigens overdag weer in. :')

Ik denk zeker dat dit maar tijdelijk is hoor. Het is alleen zo lastig dat ze, zodra er iets van lichamelijk ongemak ervaart, meteen weer zo dramatisch slaapt. Ik heb nu ook iets onder de leden dus dan trek ik het gewoon niet. Gelukkig is het op mijn werk nu even rustig deze week.

@Mariposas: we hebben een direct nummer van een kinder psychologe waar we mee kunnen sparren. Maar die kan hier ook weinig mee verder. Haar slaappatroon is overigens ook weer niet zo uitzonderlijk. Dat urenlang wakker zijn wel, maar een paar keer nog wakker worden 's nachts komt wel vaker voor.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:01:27 #31
409579 LuDann
All the way
pi_171810336
Welkom en gefeliciteerd Svane en Nouk! *O*

Vieve, wat lastig dat je je zorgen maakt om L. Hopelijk mogen jullie snel weer naar huis.

Kris, dat naakt rondhobbelen ben ik ook van plan maar komt er maar niet van. We zijn op mijn vrije dagen teveel de hort op. :') Fijn dat het zo snel gaat.

Mariposas, oef lastig een dreinende dreumes. Ik kan daar ook slecht tegen soms. Iets meer aan toegeven op vakantie? Ik denk dat dat onze aanpak zal worden. :')

Kazy: ik ben op Wolks eerste verjaardag gewoon helemaal vergeten een traktatie te maken. :@ Ik vind het ook regelmatig best rotzooi wat ze meekrijgt, ergens een beetje zonde. Ik denk dat ik bij haar tweede verjaardag er dus ook niet zoveel van ga maken.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:14:00 #32
56471 pinquit
oh my lama!
pi_171810568
Traktatie is voor de kinderen he, die zijn heel makkelijk gelukkig :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:23:15 #33
409579 LuDann
All the way
pi_171810735
Oh, is het voor de kinderen. :P

Nee, dat snap ik wel hoor, waar ik op doel dat het hier meestal klein plastic spul is waar Wolk geen seconde naar omkijkt. Ze doen geen snoepgoed namelijk.
pi_171810853
Ja eens wel voor wat betreft de zooi.. Vorig jaar had ik een boekje en dit jaar -met het oog op de zomer of anders voor in bad- een minibellenblaas en een badbeestje (kon ze niet laten liggen bij de Hema :@ ) M. kreeg laatst een stuiterbal als traktatie. Dat vond ik voor zo'n kleintje iets minder geslaagd. Zeker toen ze hem toch nog van de tafel wist te pakken en al rondrennende in haar mond stak :X
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:34:25 #35
327807 Mariposas
יה&#14
pi_171810923
LuDann: vrijwel alle verhuurmaatschappijen bieden kinderzitjes aan voor in de auto. Verwacht er alleen niet teveel van, het is niet vergelijkbaar met de stoeltjes die in Nederland in de winkel liggen.

Het eerste jaar dat dreumes naar de opvang ging kreeg hij ook van die flutcadeautjes bij traktaties, zelfs een keer een roze armbandje. :') misschien dat ze er wat over gezegd hebben, want inmiddels al een jaar niets gekregen. Of dreumes wordt overgeslagen... :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 20 juni 2017 @ 14:01:04 #36
56471 pinquit
oh my lama!
pi_171811499
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:23 schreef LuDann het volgende:
Oh, is het voor de kinderen. :P

Nee, dat snap ik wel hoor, waar ik op doel dat het hier meestal klein plastic spul is waar Wolk geen seconde naar omkijkt. Ze doen geen snoepgoed namelijk.
Huh, geen snoep en daarom spul? Wat vaag. Doe dan iets lekkers met fruit of groente. Wat hebben ze nou aan plastic rotzooi
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 20 juni 2017 @ 14:11:47 #37
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_171811678
Ik heb toevallig vandaag 'getrakteerd' op het kdv. Ik kreeg van de week een bericht van het kdv, dat het vooral verantwoord moest zijn, dus niet teveel toegevoegde suikers e.d. Dus ik heb doosjes met Minnie Mouse (hou van Action :')) en daarin een doosje rozijntjes en zo'n fruitcupje gedaan. Prima dacht ik zo, ik ga er niet al teveel moeite voor doen :') Voor degene die ik vergeten wat nog volkoren koekjes/crackers van de kleine keuken..

Op de foto's te zien kreeg Emma één of ander prutcadeautje, maar wel grappig hoe ze dat doen.

Ik ga hier proberen mee te lezen/schrijven, maar dat laatste wil er nog wel eens bij inschieten :') Ik vind het echt bizar dat ze ineens één is, maar ik geloof dat iedere mama dat heeft :D
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_171812038
Gefeliciteerd Nouk en Svane! En welkom bij de dreumesen.

LuDann, wat zwaar van de nachten! Hopelijk kun je vandaag overdag wat slapen. En een heerlijke vakantie in het vooruitzicht!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Warmte, Twix werd vannacht wakker om 4.00 uur want "wammer mama". Hij had het dus warm. Even wat laten drinken en na een half uurtje draaien en wat kletsen besloot hij toch verder te slapen.
pi_171812561
Feli voor de nieuwe aanwas! Graag met cakesmashcadeautrashfoto's O-) O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:01 schreef pinquit het volgende:

[..]

Huh, geen snoep en daarom spul? Wat vaag. Doe dan iets lekkers met fruit of groente. Wat hebben ze nou aan plastic rotzooi
Oh ik vond een zandbakspeeltje of badeendje dat trakteerde dreumes zelf toen hij 1 werd :P best leuk en nuttig! En ik ben erg pro groente en fruit maar dat is ook niet altijd ideaal. Zo'n rupsje nooitgenoeg van druiven en een cherrytomaat op een satéprikker bijvoorbeeld. Oogt superleuk, maar die moeten de leidsters compleet slopen voor dat ze het kunnen geven. Geef je ze nog extra werk ook bovenop het zingen, foto's maken en muziekinstrumenten coördineren. :P

Maar het is toch nooit voor iedereen goed he :) De laatste maanden trouwens geen traktaties meegekregen, dus ik gok dat ze hem inmiddels gewoon alles geven ipv keurig in het bakje mee naar huis. Mijn baby wordt groot! :o

En hoera voor vakantie en -plannen! Wat een lekker vooruitzicht Lu, naar Rhodos! Kamperen in de regen is funest voor je humeur ja. Als je dan toch al matige nachten hebt dan maar liever met mooi weer he? Veel plezier! En dood aan de hoektanden in de tussentijd. Ik herken het grootse drama wel, maar dan gelukkig wat minder erg. Rot dat jullie alle ontwikkelingen zo 'versterkt' moeten doormaken. Het zou zo fijn zijn als eens iets heel soepel gaat. Sterkte!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook sterkte met de dreindreumes Mariposas. Ook dat dan maar liever met mooi weer he! (al hoefde je daarvoor niet weg) Waar zit je ergens? En ach, al die zeurende terrasgangers zie je toch nooit meer, niks van aantrekken! Ik zou denk ik voor de makkelijke korte termijnoplossingen gaan (toegeven en De Speen). Doei, ik heb zelf ook vakantie. Afleren en streng zijn doe ik thuis wel weer.

Hier ook pas eind juli vakantie. Nog niks gepland maar we gaan toch kamperen, dus dat hoeft niet echt. Wel veel zin in al!

Vieve :* Wat rot van de zorgen rondom je kleintje en dan ook nog eens je grote moeten missen. Het is al moeilijk genoeg om jezelf te moeten verdelen tussen je twee (!) kinderen maar zo letterlijk en in je kraamtijd, dat is gewoon klote. Ik gun het je heel anders! Hoe gaat het met je kleinste, is er zicht op wanneer ze (jullie) naar huis mogen? Hopelijk kan je roze wolk dan beginnen!

Oh ja, ik wou nog O+ doen op zusjes vakantieverhaal en foto, wat heerlijk! En alle preggo's sterkte wensen met dit weer, ik benijd jullie niet :X

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 20-06-2017 14:57:02 ]
pi_171815886
Ben ik de enige die al die uitgebreide traktaties voor kinderen niet snapt? Zeker tot peuterleeftijd... O gaat nog niet naar de crèche, maar een doosje krentjes lijkt me anders een heel goed idee. Zonder pootjes, stickers of weet ik veel wat erbij. En aangezien O en zijn zusjes zomerkinderen zijn gaan we denk ik elke verjaardag op de basisschool voor ijsjes! Dat wordt denk ik door de kinderen meer gewaardeerd dan zo'n mooie rups of minions-banaan.

LuDann, hopelijk kunnen jullie even goed bij komen tijdens de vakantie en het slapen weer even resetten. Rhodos is iig een erg leuk eiland! Qua autostoeltjes zou ik even bij je touroperator informeren, als wolk een eigen stoel heeft mag je wellicht een autostoel meenemen in het vliegtuig. Die huurdingen zijn absurd duur en regelmatig van dramatische kwaliteit.

Vieve, hoe gaat het nu met je kleinste? Ik begrijp hoe je je voelt, ik mis O ook. En dan komt hij vol enthousiasme binnen gerend om vervolgens teleurgesteld te zijn dat hij niet bij me kan komen ivm buikwond (eerste wat hij deed was daar bijna bovenop ploffen :X). Hij vermaakt zich opperbest met opa en oma, ik krijg appjes dat hij met opa hard lacht op de schommel en met oma geitjes aait, maar toch... man mocht vannacht nog een nachtje bij mij in het ziekenhuis blijven en ik kan hem daar ook goed gebruiken, maar we hebben besloten dat het beter is voor O wanneer zij samen gewoon thuis slapen. Hoe lang denken ze dat jullie nog moeten blijven?

Welkom nieuwe dreumessen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:41:57 #41
409579 LuDann
All the way
pi_171817077
Met waterpokken mag je niet vliegen geloof hé? Mag ik even heel erg hartgrondig vloeken? :( :'( :'( :'(
pi_171817859
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:41 schreef LuDann het volgende:
Met waterpokken mag je niet vliegen geloof hé? Mag ik even heel erg hartgrondig vloeken? :( :'( :'( :'(
Oh nee! Wanneer vliegen jullie? Even vragen bij de maatschappij waarmee je vliegt, regels variëren per maatschappij namelijk. Doorgaans mag je gewoon mee als de blaasjes zijn ingedroogd.. en soms zijn er regels over fit to fly verklaringen..
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:52:39 #43
409579 LuDann
All the way
pi_171818283
Van de website:
quote:
Het is natuurlijk erg vervelend als je kind de waterpokken heeft. Zeker als je op het punt staat om te gaan vliegen. Kinderen met besmettelijke ziektes mogen in geen enkel geval vliegen. Dit mag pas weer als er door de arts een fit-to-fly verklaring is afgegeven. Let op: in uiterste gevallen kan het voorkomen dat de purser het ondanks de verklaring te riskant vindt en je niet mee mag aan boord.
We vliegen zondag al... Nu de eerste blaasjes in haar luiergebied, dus ik denk dat de kans dat alles dan al ingedroogd is echt heel klein is.

Pff, ik ben echt zoooo blij dat ik toch een annuleringsverzekering heb afgesloten. Man vond het niet nodig, duur en wat kan er nu nog gebeuren in die paar dagen, maar eerlijk gezegd had ik al het gevoel dat zoiets als gewoon op vakantie gaan al te mooi zou zijn om waar te zijn. Dit klinkt vast nogal fatalistisch, maar ik heb het gevoel alsof het ons nooit eens mee kan zitten.

Et voila. De tering zeg. -O- :'( :'( :( :(
pi_171818587
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:52 schreef LuDann het volgende:
Van de website:

[..]

We vliegen zondag al... Nu de eerste blaasjes in haar luiergebied, dus ik denk dat de kans dat alles dan al ingedroogd is echt heel klein is.

Pff, ik ben echt zoooo blij dat ik toch een annuleringsverzekering heb afgesloten. Man vond het niet nodig, duur en wat kan er nu nog gebeuren in die paar dagen, maar eerlijk gezegd had ik al het gevoel dat zoiets als gewoon op vakantie gaan al te mooi zou zijn om waar te zijn. Dit klinkt vast nogal fatalistisch, maar ik heb het gevoel alsof het ons nooit eens mee kan zitten.

Et voila. De tering zeg. -O- :'( :'( :( :(
Wat poep zeg! Hier wellicht nog wat hoop: donderdagochtend eerste pokjes en nu wel ingedroogd hoor! En als d'r gezichtje wellicht wat bespaard blijft...
pi_171819342
Oh, wat balen. Ook al waterpokken... niet om je te ontmoedigen, maar ik zag dinsdagavond de eerste vlekjes bij J en zojuist (een week later) heeft hij nog 6 blaasjes. Pas vanaf gisteren kwamen er geen nieuwe meer bij.
Je mag hier best even heel erg over mopperen, hoe krijg je het voor elkaar zo... :{
pi_171819859
Gefeliciteerd Nouk en Svane en welkom!

Ah nee Lu wat een sh*t timing.. hopelijk loopt het nog los en anders amen voor de annuleringsverzekering, mss kan je het verzetten? Uitstel is niet leuk maar beter dan helemaal niet gaan..
Ik wist trouwens helemaal niet dat de incubatietijd van waterpokken kan oplopen tot 3 weken.. weer wat geleerd.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 21:54:40 #47
409579 LuDann
All the way
pi_171822089
Van wat ik lees is het behoorlijk zeldzaam hoor, dat ze na 21 dagen nog opkomen. :') Vandaar ook dat ik dacht dat we safe zaten.

We moeten het maar even aankijken, het kan in principe alle kanten op. Toen ze 8 maanden was heeft ze ze al een keer gehad, super mild. Hopelijk betekent dat dat ze ze deze keer ook mild krijgt. Het zag er wel al meteen heftiger uit dan de vorige keer alleen, een stuk of 15 blaasjes van wat ik zo gauw zag.

Morgen even zinkzalf en havermout halen en voor vrijdag vast een afspraak bij de HA maken. Of voor een fit-to-fly of voor een verklaring voor de annuleringsverzekering. En als het het laatste wordt moeten we even kijken of we nog kunnen gaan maar dan korter ofzo.

Ik wilde op nog wat dingen ingaan maar dat komt morgen wel, nu slapen. Zal er over een paar uur wel weer uit moeten.
pi_171822261
Balen Ludann. Hopelijk valt het mee.. anders is foundation nog een oplossing 😉
  dinsdag 20 juni 2017 @ 22:16:17 #49
327807 Mariposas
יה&#14
pi_171822886
Oh nee, LuDann! Daar zou ik ook goed wanhopig van worden. Ik duim dat het meevalt!

Dreinende dreumes was niet op terras, maar als we langs een terras of winkel liepen. En daar zijn er véél van in Kos-stad. }:|

FF, ik denk hetzelfde over traktaties hoor. Kinderen op die leeftijd hebben daar echt geen oog voor, laat staan dat ze meteen respect voor jou of je kind hebben. :+ Daar hoef ik het niet voor te doen, dus voor wie dan wel...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_171828523
Pff LuDann, het zit jullie ook niet mee. Denk je eindelijk iets leuks gepland te hebben... Hopelijk drogen de plekken snel in zodat het alsnog gewoon door kan gaan.

Klinkt gezellig Mariposas. Maar werkt dat niet heel goed tegen het afschrikken van die mannetjes die bij de ingang staan om je naar binnen te lokken? Dan heeft het iig ook nog een positieve kant...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')