abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 juni 2017 @ 13:24:10 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171788652
http://www.telegraaf.nl/d(...)dafa800ff0a071bcebca

quote:
Zzp'ers hebben mogelijk te weinig gespaard om op hun oude dag voldoende pensioen te kunnen genieten, zo blijkt uit grootschalig onderzoek onder werkenden en zelfstandigen van de Universiteit Leiden.
70% van bruto inkomen??
Welk bruto. Het laatst genoten bruto volgens het eindloonstelsel geldig tot 2006, of het bruto over 10 JAAR volgens het huidige middelloonstelsel.

En welk netto ?
Het huidige of na afronding van de fiscalisering van de AOW premie over 10 a 20 jaar

Misschien heeft deze ZZP-er een eigen huis dat haast vrij van hypotheek is, men moet toch verplicht aflossen?
Misschien heeft deze ZZP er een eigen spaarvoorziening, de Goodwill in de zaak, bijvoorbeeld

Jammer dat deze juffrouw iets wil schrijven zonder enige kennis van zaken.

misser voor de universiteit Leiden. zeer slecht stukje.
-- Desinformatie --
Bedoeld om besluitvorming van het kabinet over de ZZP er en de toekomst van het pensioenstelsel te beïnvloeden.

Een derde geldstroom onderzoek, financiering door het APG ??
Heeft het APG hier 50.000 euro voor neergelegd?? Of meer. van ons spaargeld

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 19-06-2017 13:29:30 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171788862
Maakt niet uit, mensen die wel sparen gaan ook genaaid worden. Rekenrente van de fondsen slaat nergens op, en vaak incompetent bestuur.
  maandag 19 juni 2017 @ 13:39:02 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171789029
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:32 schreef NightH4wk het volgende:
Maakt niet uit, mensen die wel sparen gaan ook genaaid worden. Rekenrente van de fondsen slaat nergens op, en vaak incompetent bestuur.
De oorzaak is als zulke collectief opgerichte instituten als het APG een eigen mening en leven gaan krijgen.
Met een graai directie en dikke bonussen
een een pensioenpot van 1300 miljard euro , waar niets uit mag , alleen maar meer bij

net als de vroegere woningbouwverenigingen, opgericht vanuit goede bedoelingen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171789509
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De oorzaak is als zulke collectief opgerichte instituten als het APG een eigen mening en leven gaan krijgen.
Met een graai directie en dikke bonussen
een een pensioenpot van 1300 miljard euro , waar niets uit mag , alleen maar meer bij

net als de vroegere woningbouwverenigingen, opgericht vanuit goede bedoelingen
En ABP / APG moet oa zwaar investeren via private equity (de zogenaamde "sprinkhanen") om nog een beetje rendement te behalen. :')
  maandag 19 juni 2017 @ 14:06:55 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171789666
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:58 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

En ABP / APG moet oa zwaar investeren via private equity (de zogenaamde "sprinkhanen") om nog een beetje rendement te behalen. :')
ja dat is een manier om fondsen weg te sluizen

hebben ze van de woningbouw verenigingen afgekeken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171790303
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:24 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)dafa800ff0a071bcebca

[..]

70% van bruto inkomen??
Welk bruto. Het laatst genoten bruto volgens het eindloonstelsel geldig tot 2006, of het bruto over 10 JAAR volgens het huidige middelloonstelsel.

En welk netto ?
Het huidige of na afronding van de fiscalisering van de AOW premie over 10 a 20 jaar

Misschien heeft deze ZZP-er een eigen huis dat haast vrij van hypotheek is, men moet toch verplicht aflossen?
Misschien heeft deze ZZP er een eigen spaarvoorziening, de Goodwill in de zaak, bijvoorbeeld

Jammer dat deze juffrouw iets wil schrijven zonder enige kennis van zaken.

misser voor de universiteit Leiden. zeer slecht stukje.
-- Desinformatie --
Bedoeld om besluitvorming van het kabinet over de ZZP er en de toekomst van het pensioenstelsel te beïnvloeden.

Een derde geldstroom onderzoek, financiering door het APG ??
Heeft het APG hier 50.000 euro voor neergelegd?? Of meer. van ons spaargeld
Och vele ZZP'ers in de bouw hanteren tarieven van 20 tot 25 euro per uur. Niet zo vreemd dat ze dan geen geld opzij kunnen leggen voor pensioen/werkloze periodes/AOV
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  maandag 19 juni 2017 @ 14:42:59 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171790328
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 14:41 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Och vele ZZP'ers in de bouw hanteren tarieven van 20 tot 25 euro per uur. Niet zo vreemd dat ze dan geen geld opzij kunnen leggen voor pensioen/werkloze periodes/AOV
als ze netjes hun hyp aflossen dan is het prima hoor
hoeft echt niet verder te sparen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171791302
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 14:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als ze netjes hun hyp aflossen dan is het prima hoor
hoeft echt niet verder te sparen
Hyp? Dat soort ZZPers krijgen geen hyp voor een woning, die wonen allemaal in sociale huur.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_171792653
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 15:30 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Hyp? Dat soort ZZPers krijgen geen hyp voor een woning, die wonen allemaal in sociale huur.
Met een inkomen van 800 de week? 40k per jaar?

Neuh.

Pensioen is misschien wel een issue, maar inkomen zegt in deze niet zoveel, het is een combinatie van inkomen en vermogen die bepaalt wat je kunt uitgeven.. Dat kan verstopt zitten bij een pensioenfonds maar dat kun je ook op je eigen rekening hebben staan of in je huis hebben zitten.

Daarnaast hebben we een AOW wat ook als minimum gezien kan worden qua pensioen, die is dus al binnen...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 19 juni 2017 @ 17:12:22 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171793398
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 16:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Daarnaast hebben we een AOW wat ook als minimum gezien kan worden qua pensioen, die is dus al binnen...
toch heeft het pensioenfonds graag dat je 600 euro bruto per maand afdraagt
en de leefitjd dat je wat terug zou kunnen krijgen schuift naar de 75 jaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171797124
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 14:41 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Och vele ZZP'ers in de bouw hanteren tarieven van 20 tot 25 euro per uur. Niet zo vreemd dat ze dan geen geld opzij kunnen leggen voor pensioen/werkloze periodes/AOV
Ik moet de eerste nog tegenkomen die tegen dat hongerloontje wil werken.....
30 ben ik wel al tegengekomen :o
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_171797710
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

toch heeft het pensioenfonds graag dat je 600 euro bruto per maand afdraagt
en de leefitjd dat je wat terug zou kunnen krijgen schuift naar de 75 jaar
600 per maand?
Dat is een hoop...

Dan heb je AOW van 850 en 600 pensioen per maand... Als je werkzame leven net zo lang is als dat je met pensioen bent.

1450 per maand heb je dan, en je huis eventueel afbetaalt... Nou, ik weet niet, maar volgens mij kun je met alleen pensioen en een afbetaalt huis prima leven. Non?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_171797745
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

toch heeft het pensioenfonds graag dat je 600 euro bruto per maand afdraagt
en de leefitjd dat je wat terug zou kunnen krijgen schuift naar de 75 jaar
Als je dat moet betalen dan heb ik geen medelijden... het salaris is dan hoog genoeg.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_171797759
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 20:39 schreef ludovico het volgende:

Dan heb je AOW van 850 en 600 pensioen per maand... Als je werkzame leven net zo lang is als dat je met pensioen bent.

1450 per maand heb je dan, en je huis eventueel afbetaalt... Nou, ik weet niet, maar volgens mij kun je met alleen pensioen en een afbetaalt huis prima leven. Non?
Ik zou eerst eens beginnen met het lezen van de basisprincipes van pensioenen voordat je zulke onzin opschrijft.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 19 juni 2017 @ 20:44:58 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171797806
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_171797827
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 20:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zou eerst eens beginnen met het lezen van de basisprincipes van pensioenen voordat je zulke onzin opschrijft.
Want? Het is gewoon een feit dat je bij een gelijkblijvende netto waarde en gelijke periodes tussen werkzaam / niet werkzaam dat je die 600 inkomen verplaatst naar de volgende periode.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_171797849
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 20:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want? Het is gewoon een feit dat je bij een gelijkblijvende netto waarde en gelijke periodes tussen werkzaam / niet werkzaam dat je die 600 inkomen verplaatst naar de volgende periode.
Als je de 600 p/m opzij zet, geen belasting erover betaald en geen rente krijgt, dan heb je gelijk.
Een pensioen in NL werkt zo echter niet, gelukkig maar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_171798123
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 20:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je de 600 p/m opzij zet, geen belasting erover betaald en geen rente krijgt, dan heb je gelijk.
Een pensioen in NL werkt zo echter niet, gelukkig maar.
Het is uitgesteld inkomen en wordt dus belast als het pensioen geconsumeerd wordt, er zal geen aow premie meer op zitten en ga voor het gemak dan maar uit van een belastingpercentage van 25%.

600 netto maakt dan 800 bruto wat je nodig zou hebben... Die 600 die je maandelijks opzij zet moet dus verdisconteerd over de jaren 33% in waarde groeien. Aangezien het totaalbedrag aan het einde van de totale rit gemiddeld over de jaren voor de helft rente heeft gevangen moet die 300 euro in 20 jaar tijd tot 500 euro groeien. cq 20 jaar de tijd voor 67% rendement.

Ik neem aan dat 67% rendement op een vermogen (gecorrigeerd voor inflatie) in 20 jaar tijd wel te doen is.

Als dat allemaal opgaat is 600 in het pensioen nu, 600 in de toekomst, met gelijke koopkracht.

Ahja, dat opgebouwde vermogen verdwijnt overigens ook pas in de 40 jaar dat je met pensioen bent zogezegd, maakt dat het gemiddeld geïnvesteerde vermogen niet 20 jaar maar 40 jaar rendeert... Maakt de grap alleen maar rooskleuriger.

[ Bericht 4% gewijzigd door ludovico op 19-06-2017 21:18:23 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 21:04:14 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171798146
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is uitgesteld inkomen en wordt dus belast als het pensioen geconsumeerd wordt, er zal geen aow premie meer op zitten en ga voor het gemak dan maar uit van een belastingpercentage van 25%.

600 netto maakt dan 800 bruto wat je nodig zou hebben... Die 600 die je maandelijks opzij zet moet dus verdisconteerd over de jaren 33% in waarde groeien. Aangezien het totaalbedrag aan het einde van de totale rit gemiddeld over de jaren voor de helft rente heeft gevangen moet die 300 euro in 20 jaar tijd tot 500 euro groeien. cq 20 jaar de tijd voor 67% rendement.

Ik neem aan dat 67% rendement op een vermogen (gecorrigeerd voor inflatie) in 20 jaar tijd wel te doen is.

Dat wordt wat lastiger als je geen pensioen hebt en je de aanbeveling hier gedaan "Je huis is je pensioen" volgt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171798357
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat wordt wat lastiger als je geen pensioen hebt en je de aanbeveling hier gedaan "Je huis is je pensioen" volgt.
Huis is ook waardevast en scheelt ook huurkosten toch.

40 jaar 600 de maand sparen.... Maakt... 24k*12 = 240+24 = 264k vermogen + 67% * 264 = 264k+88k = 352k gespaard geld als je begint met je pensioen.

Als je een huis hebt afbetaalt van dat bedrag zou je dus eigenlijk gelijk moeten staan....

Ik weet dat ze het in Amerika over 401k hebben steeds.. Komt aardig in de buurt, zeker als je corrigeert voor de wisselkoers. Maar naar mijn idee hebben ze daar geen AOW. Die is bij ons gewoon best hoog, ik heb niet de indruk dat je op een houtje moet bijten als je een huis hebt afbetaalt en je krijgt aow.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 21:17:28 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171798421
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Huis is ook waardevast en scheelt ook huurkosten toch.

40 jaar 600 de maand sparen.... Maakt... 24k*12 = 240+24 = 264k vermogen + 67% * 264 = 264k+88k = 352k gespaard geld als je begint met je pensioen.

Als je een huis hebt afbetaalt van dat bedrag zou je dus eigenlijk gelijk moeten staan....

Ik weet dat ze het in Amerika over 401k hebben steeds.. Maar naar mijn idee hebben ze daar geen AOW. Die is bij ons gewoon best hoog, ik heb niet de indruk dat je op een houtje moet bijten als je een huis hebt afbetaalt en je krijgt aow.
America heeft wel AOW, social security is in principe vergelijkbaar maar is onvoldoende om van te leven. Als je een huis afbetaald betaal je echter wel belasting over het bezit van dat huis, moet je niet vergeten.

Spaargeld is ook niet belastingvrij, zodra je boven de grens komt moet je het opgeven, vandaar dat men stelt dat het verstandiger is om het in een pensioenfonds te stoppen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 21:21:18 #22
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171798496
Ik durf te stellen dat als het niet verplicht wordt voor ZZP' ers om een pensioen voorziening te hebben we over 20-30 jaar weer een huilverhaal gaan krijgen en dat de rekening van dat huilverhaal bij de dan werkenden gedropt gaat worden.

Iedereen onder de 40 moet even verder denken dan hun neus lang is en realiseren dat de huidige ZZP situatie ongezond is en dat zij gaan opdraaien voor de rekening
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171798626
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:21 schreef Tijger_m het volgende:
Ik durf te stellen dat als het niet verplicht wordt voor ZZP' ers om een pensioen voorziening te hebben we over 20-30 jaar weer een huilverhaal gaan krijgen en dat de rekening van dat huilverhaal bij de dan werkenden gedropt gaat worden.

Iedereen onder de 40 moet even verder denken dan hun neus lang is en realiseren dat de huidige ZZP situatie ongezond is en dat zij gaan opdraaien voor de rekening
Waarom trek je dan niet de conclusie dat de AOW te krap is?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 19 juni 2017 @ 21:34:53 #24
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171798754
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 20:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je dat moet betalen dan heb ik geen medelijden... het salaris is dan hoog genoeg.
dat hangt ervan af

3000 en VT en eju IS 3500 EURO
3500 X 18% IS 600 EURO WERKNEMER EN WERKGEVER
600 euro pensioenpremie

netto heb je dan 2400 euro
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 19 juni 2017 @ 21:35:30 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171798769
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 20:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

600 per maand?
Dat is een hoop...

Dan heb je AOW van 850 en 600 pensioen per maand... Als je werkzame leven net zo lang is als dat je met pensioen bent.

1450 per maand heb je dan, en je huis eventueel afbetaalt... Nou, ik weet niet, maar volgens mij kun je met alleen pensioen en een afbetaalt huis prima leven. Non?
ga eens een boek lezen, of ga een spelletje doen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')