abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 21 juni 2017 @ 20:10:54 #176
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171841427
Dit wekt niet echt de indruk dat er straks in de spits meer capaciteit is. In de daluren is er uiteraard wel meer capaciteit...
quote:
Van Boxtel: ,,Over de hele dag moet dat de reizigers 15 procent meer zitplaatsen opleveren. Treinen zijn gewoon vol in de spits, dus het kan zijn dat die in het spitsuur niet leger is. Maar doordat er meer treinen zijn, kan het zijn dat er een treintje later wel meer kans op een zitplaats is. We gaan een enorme stap zetten op misschien wel de drukste lijn van Nederland.''
http://www.ad.nl/binnenla(...)ol-traject~a6d5de94/
pi_171841644
Drukste is toch Amsterdam-Utrecht?
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 21 juni 2017 @ 20:23:10 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171841750
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Drukste is toch Amsterdam-Utrecht?
Het meest lachwekkend is de frase "misschien wel". Al twintig jaar lang lopen de roodhemden door d trein, sinds 15 jaar hebben ze ALLE big data die je je op dat gebied maar kunt wensen, maar men weet niet eens precies wat het drukste traject van Nederland is. :') Man man man.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171841768
Ja dat dacht ik ook allemaal wel maar het balkon is veel te fijn om me zo druk te maken :P Je hebt wel degelijk gelijk though (y)
Bier.
pi_171841846
Dat "spoorboekloos rijden" vind ik ook zo'n holle term. Als het in de praktijk blijft te werken is het natuurlijk prettig dat de maximale wachttijd korter wordt, maar ik denk dat dan nog steeds niemand voor zijn plezier 10 minuten op het perron staat te wachten.
pi_171841906
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:26 schreef Kansenjongere het volgende:
Dat "spoorboekloos rijden" vind ik ook zo'n holle term. Als het in de praktijk blijft te werken is het natuurlijk prettig dat de maximale wachttijd korter wordt, maar ik denk dat dan nog steeds niemand voor zijn plezier 10 minuten op het perron staat te wachten.
Ik snap deze reactie niet echt. Niemand staat voor z'n plezier ergens op te wachten. Noch bij 1, noch bij 10, noch bij 60 minuten. Of er is iets goed mis met je. Je kan het hooguit niet erg vinden om te moeten wachten maar plezier?

Dus; leg eens uit wat je bedoelt....
Bier.
pi_171841960
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik snap deze reactie niet echt. Niemand staat voor z'n plezier ergens op te wachten. Noch bij 1, noch bij 10, noch bij 60 minuten. Of er is iets goed mis met je. Je kan het hooguit niet erg vinden om te moeten wachten maar plezier?

Dus; leg eens uit wat je bedoelt....
Eringa stelt "Een reiziger hoeft geen rekening meer te houden met het spoorboekje en de capaciteit wordt opgevoerd."
Dat is natuurlijk quatsch, het gros van de reizigers op deze trajecten zal net zo veel rekening blijven houden met het spoorboekje als ze nu doen, want zoals jij al aangeeft "niemand staat voor z'n plezier ergens op te wachten."
pi_171842042
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Eringa stelt "Een reiziger hoeft geen rekening meer te houden met het spoorboekje en de capaciteit wordt opgevoerd."
Dat is natuurlijk quatsch, het gros van de reizigers op deze trajecten zal net zo veel rekening blijven houden met het spoorboekje als ze nu doen, want zoals jij al aangeeft "niemand staat voor z'n plezier ergens op te wachten."
Ben ik het niet mee eens. Bij treinen die iedere 10 minuten gaan, ga ik gewoon naar het station. Dat doe ik bij de metro en de tram ook. Bij een kwartier zoek ik het wél op.
Bier.
pi_171842152
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Bij treinen die iedere 10 minuten gaan, ga ik gewoon naar het station. Dat doe ik bij de metro en de tram ook. Bij een kwartier zoek ik het wél op.
Metro's en trams rijden zeker in de spits toch veel frequenter dan eens in de 10 minuten?
pi_171842869
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Metro's en trams rijden zeker in de spits toch veel frequenter dan eens in de 10 minuten?
Dat kan wel zijn, maar met een kwartier ga ik nog plannen, met 10 minuten niet meer. Dan haal ik wel ff koffie of check ik m'n mail.

Edit: Het is voor mij meestal niet zo aangezien ik bijna nooit in steden met dat soort vervoer kom op tijden dat het zo frequent rijdt.
Bier.
pi_171842890
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Metro's en trams rijden zeker in de spits toch veel frequenter dan eens in de 10 minuten?
Dat maakt zijn punt alleen maar sterker
pi_171842955
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 21:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat maakt zijn punt alleen maar sterker
Zo scherp ben ik na 10 uur in 30 graden op kantoor niet meer :D
Bier.
pi_171843162
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 21:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat maakt zijn punt alleen maar sterker
Ik denk niet het omslagpunt bij 10 minuten ligt, ik vraag me überhaupt af of ik als reiziger zo veel verschil ga merken (behalve wanneer blijkt dat het spoor deze extra capaciteit niet aan kan en er daadwerkelijk sprake wordt van spoorboekloos rijden omdat geen trein zich nog aan de dienstregeling houdt). Het verschil tussen eens in het half uur een trein en elk kwartier is enorm, het verschil tussen eens in het kwartier en eens in de tien minuten lijkt me marginaal.
pi_171843224
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 21:15 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik denk niet het omslagpunt bij 10 minuten ligt, ik vraag me überhaupt af of ik als reiziger zo veel verschil ga merken (behalve wanneer blijkt dat het spoor deze extra capaciteit niet aan kan en er daadwerkelijk sprake wordt van spoorboekloos rijden omdat geen trein zich nog aan de dienstregeling houdt). Het verschil tussen eens in het half uur een trein en elk kwartier is enorm, het verschil tussen eens in het kwartier en eens in de tien minuten lijkt me marginaal.
Voor interstedelijk rail is dit wel erg frequent, dat zie je niet overal. En de reiziger merkt het doordat vooral op Utrecht - Den Bosch de huidige capaciteit niet toereikend is voor de vraag. Dat had je ook anders kunnen oplossen maar er is gekozen voor het invoeren van PHS, wel zo toekomstvast.
pi_171843960
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 21:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Voor interstedelijk rail is dit wel erg frequent, dat zie je niet overal. En de reiziger merkt het doordat vooral op Utrecht - Den Bosch de huidige capaciteit niet toereikend is voor de vraag. Dat had je ook anders kunnen oplossen maar er is gekozen voor het invoeren van PHS, wel zo toekomstvast.
Het is ook vele malen goedkoper dan viersporigheid denk ik. Bij viersporigheid heb je bijna dezelfde hoeveelheid materieel nodig als bij PHS en veel meer investeringen in infra, helemaal bij deze spoorlijn die op zoveel plekken achterlijk kunstmatig hoog ligt, alhoewel je dan wel gelijk de maximumsnelheid kan aanpakken en op 200-250km/u kan flikkeren. Maar dan nog, dat kan nu ook en tegen lagere kosten.
Verlengen van perrons kan ook heel kostbaar zijn. Ik denk dat PHS met wat beveiligingsaanpassingen en kleinere investeringen in infra een goede én betaalbare oplossing zou kunnen zijn. En ik ben heel benieuwd of het NS dit keer wel lukt. Ik geef ze het te doen als eerste en ik denk dat een aantal van de grote struikelblokken in infra nu wel zijn aangepakt in tegenstelling tot de vorige proeven.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 21 juni 2017 @ 22:01:51 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171844794
Aan viersporigheid ontkom je op termijn toch niet. Ja dat gaan jij en ik nog meemaken. Zo niet ligt het aan een kabinet dat te laf is om er zijn vingers aan te branden. Maar komen moet het er hoe dan ook/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171845350
quote:
10s.gif Op woensdag 21 juni 2017 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Aan viersporigheid ontkom je op termijn toch niet. Ja dat gaan jij en ik nog meemaken. Zo niet ligt het aan een kabinet dat te laf is om er zijn vingers aan te branden. Maar komen moet het er hoe dan ook/
Ik hoop het oprecht want ik denk dat het daar écht nodig is. Evenals driesporigheid naar Amersfoort vanaf Utrecht en Weesp.
Bier.
pi_171846992
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 21:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het is ook vele malen goedkoper dan viersporigheid denk ik. Bij viersporigheid heb je bijna dezelfde hoeveelheid materieel nodig als bij PHS en veel meer investeringen in infra, helemaal bij deze spoorlijn die op zoveel plekken achterlijk kunstmatig hoog ligt, alhoewel je dan wel gelijk de maximumsnelheid kan aanpakken en op 200-250km/u kan flikkeren. Maar dan nog, dat kan nu ook en tegen lagere kosten.
Verlengen van perrons kan ook heel kostbaar zijn. Ik denk dat PHS met wat beveiligingsaanpassingen en kleinere investeringen in infra een goede én betaalbare oplossing zou kunnen zijn. En ik ben heel benieuwd of het NS dit keer wel lukt. Ik geef ze het te doen als eerste en ik denk dat een aantal van de grote struikelblokken in infra nu wel zijn aangepakt in tegenstelling tot de vorige proeven.
Ik zat meer te denken aan een spitsversterker Tilburg - Den Bosch - Utrecht zoals meerdere malen voorgesteld door Klaasje
pi_171847119
Vind dat er tussen Arnhem en Nijmegen wel eens naar viersporigheid gekeken mag worden. Volgens mij een van de drukste stukken Nederland qua railvervoer. Als daar iets stil staat lopen er gelijk zes treinseries in de soep...
  woensdag 21 juni 2017 @ 23:15:49 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171847130
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 23:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zat meer te denken aan een spitsversterker Tilburg - Den Bosch - Utrecht zoals meerdere malen voorgesteld door Klaasje
Laat een paar ritten van de 3600 (Roosendaal - Zwolle v.v.) met DDZ12 rijden en koppel in Den Bosch een stel af dat je naar Utrecht stuurt, in de avondspits doe je het omgekeerde. Ik reis al een aantal maanden dagelijks op het traject Breda - Utrecht en ik zie best wel veel mensen overstappen van de 3600 op de 800 en vice versa.

Reden voor verlengen van de 3600 is dat het geen extra paden kost op Breda - Tilburg v.v.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 21 juni 2017 @ 23:19:00 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171847228
quote:
11s.gif Op woensdag 21 juni 2017 23:15 schreef GlenSpey het volgende:
Vind dat er tussen Arnhem en Nijmegen wel eens naar viersporigheid gekeken mag worden. Volgens mij een van de drukste stukken Nederland qua railvervoer. Als daar iets stil staat lopen er gelijk zes treinseries in de soep...
Volgens jou :')
46 miljard datapunten. Maar volgens jou is het wat anders. Nou, nee hoor :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 22 juni 2017 @ 00:52:06 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171849174
quote:
11s.gif Op woensdag 21 juni 2017 23:15 schreef GlenSpey het volgende:
Vind dat er tussen Arnhem en Nijmegen wel eens naar viersporigheid gekeken mag worden. Volgens mij een van de drukste stukken Nederland qua railvervoer. Als daar iets stil staat lopen er gelijk zes treinseries in de soep...
Geheel viersporig wordt een duur geintje daar met twee bruggen, maar viersporigheid tussen de bruggen zou een goede oplossing kunnen zijn: door de drie stops onderweg daar kun je zonder oponthoud met de IC de sprinter inhalen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 juni 2017 @ 00:56:56 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171849233
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 00:52 schreef dennistd het volgende:

[..]

Geheel viersporig wordt een duur geintje daar met twee bruggen, maar viersporigheid tussen de bruggen zou een goede oplossing kunnen zijn: door de drie stops onderweg daar kun je zonder oponthoud met de IC de sprinter inhalen.
ideale plek voor viersporigheid zou Elst zijn, maar ik geloof dat de gemeente op een deel van het beoogde terrein plannen heeft.

Daarnaast is dat huidige kopspoor een onding. Trek het door naar het noorden, zodat Arriva rijdend in kan takken ipv op het hoofdspoor een stop maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 22 juni 2017 @ 01:01:44 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171849264
Dat kopspoor is gebouwd om plannen te realiseren die alweer waren veranderd toen het kopspoor werd opgeleverd :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 juni 2017 @ 01:04:37 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171849278
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 01:01 schreef James1988 het volgende:
Dat kopspoor is gebouwd om plannen te realiseren die alweer waren veranderd toen het kopspoor werd opgeleverd :')
Het komt van pas als Arnhem - Nijmegen vanwege werkzaamheden eruit ligt. Dan hoef je de oostelijke Betuwelijn niet geheel te verbussen.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')