Ze hadden ook best kunnen zeggen dat ze het niet zouden gaan doen. Dan was er geen probleem geweest.quote:Op woensdag 21 juni 2017 12:40 schreef Eix het volgende:
[..]
Als het zo is gegaan dan is dat knap stom.
Voor de ontwerpers van seinplaatsingen bij stations is het ook wel handig om te weten overigens: SLT10: 171 meter, VIRM12 (2*6): 322 meter, VIRM12 (3*4): 325 meter, Loc 1700 + 12 ICR: 335 meter. SLT14: 271 meter. Dus ja, waarom jij niet? ;-)quote:Op woensdag 21 juni 2017 11:53 schreef Salatrel het volgende:
Ja schei eens even uit dan kan ik voor elke combinatie gaan onthouden hoelang die is zeker
SLT10: 171mquote:Op woensdag 21 juni 2017 12:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Voor de ontwerpers van seinplaatsingen bij stations is het ook wel handig om te weten overigens: SLT10: 171 meter, VIRM12 (2*6): 322 meter, VIRM12 (3*4): 325 meter, Loc 1700 + 12 ICR: 335 meter. SLT14: 271 meter. Dus ja, waarom jij niet? ;-)
242 meter toch?quote:Op woensdag 21 juni 2017 13:00 schreef FredvZ het volgende:
[..]
SLT10: 171m
SLT14: 271m
Voor mijn gevoel klopt daar iets niet.
die combi mag volgend mij niet ik heb mij wel eens laten vertellen dat als je 3 slt's gecombineerd laat rijden en dan maar 1 een 6je mag zijnquote:
De overheid heeft toestemming gegeven in de veronderstelling dat de sprinters alleen voor korte ritjes zouden worden ingezet. Voor een ritje van max. 20 minuten is een toilet toch niet nodig, was het idee.quote:Op woensdag 21 juni 2017 12:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, de overheid heeft expliciet toestemming gegeven voor het aanschaffen van sprinters zonder toiletten. Pas toen ze er waren en rondreden begonnen de klachten binnen te stromen en hebben ze gezegd; nou doe dan maar wel.
Het was de bedoeling dat die combi's rond zouden gaan rijden maar ik geloof dat de toelating nog altijd niet rond is. Dat zou wel eens samen kunnen hangen met dat het nog niet heel hard nodig is maar in ieder geval is dat wel de reden dat in 2012 de perrons bij Almere Muziekwijk, Parkwijk, Buiten en Oostvaarders verlengt zijn tot net iets meer dan 276 meter.quote:Op woensdag 21 juni 2017 13:04 schreef Salatrel het volgende:
[..]
die combi mag volgend mij niet ik heb mij wel eens laten vertellen dat als je 3 slt's gecombineerd laat rijden en dan maar 1 een 6je mag zijn
quote:Daar hebben we ook een beetje de hulp van de reiziger bij nodig door op tijd in te stappen.
Pennenlikker-technisch gezien niet misschienquote:Op woensdag 21 juni 2017 12:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ze hadden ook best kunnen zeggen dat ze het niet zouden gaan doen. Dan was er geen probleem geweest.
quote:Op woensdag 21 juni 2017 16:16 schreef b2py het volgende:
De conducteurs zien het al zitten: http://nieuws.ns.nl/de-ti(...)fdconducteur-xander/
[..]
Behalve natuurlijk als je graag een aansluiting wil halen die niet elke 10 minuten rijdt...quote:Tegelijk is vertraging minder erg. Want bij elke tien minuten een trein, is het als met de tram of de metro. Die reis ervaar je als reiziger anders. De vertrektijd wordt minder belangrijk.
Dat je vaker een zitplek hebt valt ook nog te bezien. Of je nou 6x per uur 4 bakken inzet of 4x 6 bakken maakt weinig verschil.quote:Op woensdag 21 juni 2017 16:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
[..]
Behalve natuurlijk als je graag een aansluiting wil halen die niet elke 10 minuten rijdt...
de winst kan zitten in het feit dat je niet meer alle bakken over de gehele afstand in hoeft te zetten, waardoor je met dezelfde hoeveelheid bakken meer reizigers kunt vervoeren.quote:Op woensdag 21 juni 2017 16:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat je vaker een zitplek hebt valt ook nog te bezien. Of je nou 6x per uur 4 bakken inzet of 4x 6 bakken maakt weinig verschil.
Door die tienminutentrein gaat NS niet opeens ruimer in het materieel zitten...
Oh, de bezettingsgraad is nog niet hoog genoeg? Dan kan dat genuil over spitsheffing ook wel ophouden zekerquote:Op woensdag 21 juni 2017 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de winst kan zitten in het feit dat je niet meer alle bakken over de gehele afstand in hoeft te zetten, waardoor je met dezelfde hoeveelheid bakken meer reizigers kunt vervoeren.
nee. Dat is het niet. Als je het slim regelt dan heb je meer bakken op het drukste deel rijden die ook nog een sneller terug zijn. Aan de 'rustigere' randen heb je een iets lagere capaciteit, waardoor je daar minder lucht vervoert. Hierdoor kan met dezelfde materieelhoeveelheid de capaciteit omhoog.quote:Op woensdag 21 juni 2017 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, de bezettingsgraad is nog niet hoog genoeg? Dan kan dat genuil over spitsheffing ook wel ophouden zeker
Oja, volle treinen reden pak em beet zo in het gebied tussen Amsterdam, Den-Haag en Utrechtquote:Op woensdag 21 juni 2017 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee. Dat is het niet. Als je het slim regelt dan heb je meer bakken op het drukste deel rijden die ook nog een sneller terug zijn. Aan de 'rustigere' randen heb je een iets lagere capaciteit, waardoor je daar minder lucht vervoert. Hierdoor kan met dezelfde materieelhoeveelheid de capaciteit omhoog.
niet alleen daar hoor, maar het gaat erom dat op de drukste trajectgedeeltes de capaciteit omhoog gaat.quote:Op woensdag 21 juni 2017 18:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oja, volle treinen reden pak em beet zo in het gebied tussen Amsterdam, Den-Haag en Utrecht
De bakken zijn sneller terug in Amsterdam of Eindhoven.quote:Op woensdag 21 juni 2017 18:28 schreef ReisT het volgende:
Ik zie het nog even niet. Er rijden nu bijvoorbeeld al meer bakken tussen Utrecht en Eindhoven, dan tussen Eindhoven en Venlo, Heerlen of Maastricht. Op de trajectdelen waar nu een los stel rijdt kan je niets besparen. Waar komt die extra capaciteit van jou dan vandaan?
Venlo, Heerlen en Maastricht liggen toch niet ineens dichter bij Eindhoven? #hoedanquote:Op woensdag 21 juni 2017 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De bakken zijn sneller terug in Amsterdam of Eindhoven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |