abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 juni 2017 @ 12:53:14 #151
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171833076
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:40 schreef Eix het volgende:

[..]

Als het zo is gegaan dan is dat knap stom. :{
Ze hadden ook best kunnen zeggen dat ze het niet zouden gaan doen. Dan was er geen probleem geweest.
  woensdag 21 juni 2017 @ 12:58:00 #152
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171833161
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:53 schreef Salatrel het volgende:
Ja schei eens even uit dan kan ik voor elke combinatie gaan onthouden hoelang die is zeker :')
Voor de ontwerpers van seinplaatsingen bij stations is het ook wel handig om te weten overigens: SLT10: 171 meter, VIRM12 (2*6): 322 meter, VIRM12 (3*4): 325 meter, Loc 1700 + 12 ICR: 335 meter. SLT14: 271 meter. Dus ja, waarom jij niet? ;-)
  woensdag 21 juni 2017 @ 13:00:45 #153
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171833205
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Voor de ontwerpers van seinplaatsingen bij stations is het ook wel handig om te weten overigens: SLT10: 171 meter, VIRM12 (2*6): 322 meter, VIRM12 (3*4): 325 meter, Loc 1700 + 12 ICR: 335 meter. SLT14: 271 meter. Dus ja, waarom jij niet? ;-)
SLT10: 171m
SLT14: 271m

Voor mijn gevoel klopt daar iets niet.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 juni 2017 @ 13:01:56 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171833236
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:00 schreef FredvZ het volgende:

[..]

SLT10: 171m
SLT14: 271m

Voor mijn gevoel klopt daar iets niet.
242 meter toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 21 juni 2017 @ 13:02:13 #155
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171833244
SLT16 bedoelde ik :') Beter zo dan andersom: Treinen worden telkens net iets langer. SLT16 is bijvoorbeeld net te lang voor alle perrons van 270 meter die de jaren voor de komst van die treinen waren aangelegd. Daarom heeft men inmiddels bij heel wat perronnetjes 5 meter bijgebouwd.
pi_171833314
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
SLT16 bedoelde ik :')
die combi mag volgend mij niet :P ik heb mij wel eens laten vertellen dat als je 3 slt's gecombineerd laat rijden en dan maar 1 een 6je mag zijn :P
  woensdag 21 juni 2017 @ 13:05:51 #157
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171833345
Lengte van de trein moet toch wel automatisch uitgerekend kunnen worden? Als de lengte gewoon afleesbaar is van een schermpje hoef je al die maten niet te kennen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, de overheid heeft expliciet toestemming gegeven voor het aanschaffen van sprinters zonder toiletten. Pas toen ze er waren en rondreden begonnen de klachten binnen te stromen en hebben ze gezegd; nou doe dan maar wel.
De overheid heeft toestemming gegeven in de veronderstelling dat de sprinters alleen voor korte ritjes zouden worden ingezet. Voor een ritje van max. 20 minuten is een toilet toch niet nodig, was het idee.

Pas toen ze rondreden werd het duidelijk dat de sprinters ook op langere trajecten werden ingezet.
  woensdag 21 juni 2017 @ 13:19:21 #158
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171833649
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:04 schreef Salatrel het volgende:

[..]

die combi mag volgend mij niet :P ik heb mij wel eens laten vertellen dat als je 3 slt's gecombineerd laat rijden en dan maar 1 een 6je mag zijn :P
Het was de bedoeling dat die combi's rond zouden gaan rijden maar ik geloof dat de toelating nog altijd niet rond is. Dat zou wel eens samen kunnen hangen met dat het nog niet heel hard nodig is maar in ieder geval is dat wel de reden dat in 2012 de perrons bij Almere Muziekwijk, Parkwijk, Buiten en Oostvaarders verlengt zijn tot net iets meer dan 276 meter.
pi_171835759
4tje hou ik altijd 2.6 aan en 6je 3.7

(Vergeleken met normale baklengte)

[ Bericht 38% gewijzigd door toblorone op 21-06-2017 15:41:14 ]
pi_171836132
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:19 schreef toblorone het volgende:
4tje hou ik altijd 2.6 aan en 6je 3.7
Wát :?
  woensdag 21 juni 2017 @ 16:03:50 #161
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171836601
2,6 is net iets meer dan een kwart van de afstand tussen de 2 en de 4 voorbij de 2. 3,7 is bijna bij het bordje 4.
pi_171836831
De conducteurs zien het al zitten: http://nieuws.ns.nl/de-ti(...)fdconducteur-xander/

quote:
Daar hebben we ook een beetje de hulp van de reiziger bij nodig door op tijd in te stappen.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 21 juni 2017 @ 16:36:11 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171837244
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ze hadden ook best kunnen zeggen dat ze het niet zouden gaan doen. Dan was er geen probleem geweest.
Pennenlikker-technisch gezien niet misschien :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171837428
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:16 schreef b2py het volgende:
De conducteurs zien het al zitten: http://nieuws.ns.nl/de-ti(...)fdconducteur-xander/

[..]

quote:
Tegelijk is vertraging minder erg. Want bij elke tien minuten een trein, is het als met de tram of de metro. Die reis ervaar je als reiziger anders. De vertrektijd wordt minder belangrijk.
Behalve natuurlijk als je graag een aansluiting wil halen die niet elke 10 minuten rijdt...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 juni 2017 @ 16:50:21 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171837512
Je krijgt:
Den Helder - Nijmegen/Schiphol-Eindhoven (en verder)
Amsterdam - Maastricht
Alkmaar - Eindhoven

Anders krijg je het op dit moment niet passend boven Amsterdam en onder Eindhoven
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 16:54:22 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171837589
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]


[..]

Behalve natuurlijk als je graag een aansluiting wil halen die niet elke 10 minuten rijdt...
Dat je vaker een zitplek hebt valt ook nog te bezien. Of je nou 6x per uur 4 bakken inzet of 4x 6 bakken maakt weinig verschil.

Door die tienminutentrein gaat NS niet opeens ruimer in het materieel zitten...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 juni 2017 @ 16:58:33 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171837661
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat je vaker een zitplek hebt valt ook nog te bezien. Of je nou 6x per uur 4 bakken inzet of 4x 6 bakken maakt weinig verschil.

Door die tienminutentrein gaat NS niet opeens ruimer in het materieel zitten...
de winst kan zitten in het feit dat je niet meer alle bakken over de gehele afstand in hoeft te zetten, waardoor je met dezelfde hoeveelheid bakken meer reizigers kunt vervoeren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 21 juni 2017 @ 17:51:01 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171838489
quote:
14s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de winst kan zitten in het feit dat je niet meer alle bakken over de gehele afstand in hoeft te zetten, waardoor je met dezelfde hoeveelheid bakken meer reizigers kunt vervoeren.
Oh, de bezettingsgraad is nog niet hoog genoeg? Dan kan dat genuil over spitsheffing ook wel ophouden zeker :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 juni 2017 @ 18:03:22 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171838651
quote:
10s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, de bezettingsgraad is nog niet hoog genoeg? Dan kan dat genuil over spitsheffing ook wel ophouden zeker :+
nee. Dat is het niet. Als je het slim regelt dan heb je meer bakken op het drukste deel rijden die ook nog een sneller terug zijn. Aan de 'rustigere' randen heb je een iets lagere capaciteit, waardoor je daar minder lucht vervoert. Hierdoor kan met dezelfde materieelhoeveelheid de capaciteit omhoog.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 18:05:09 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171838694
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 18:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee. Dat is het niet. Als je het slim regelt dan heb je meer bakken op het drukste deel rijden die ook nog een sneller terug zijn. Aan de 'rustigere' randen heb je een iets lagere capaciteit, waardoor je daar minder lucht vervoert. Hierdoor kan met dezelfde materieelhoeveelheid de capaciteit omhoog.
Oja, volle treinen reden pak em beet zo in het gebied tussen Amsterdam, Den-Haag en Utrecht :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 juni 2017 @ 18:07:31 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171838742
quote:
14s.gif Op woensdag 21 juni 2017 18:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oja, volle treinen reden pak em beet zo in het gebied tussen Amsterdam, Den-Haag en Utrecht :Y
niet alleen daar hoor, maar het gaat erom dat op de drukste trajectgedeeltes de capaciteit omhoog gaat.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 21 juni 2017 @ 18:28:54 #172
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171839147
Ik zie het nog even niet. Er rijden nu bijvoorbeeld al meer bakken tussen Utrecht en Eindhoven, dan tussen Eindhoven en Venlo, Heerlen of Maastricht. Op de trajectdelen waar nu een los stel rijdt kan je niets besparen. Waar komt die extra capaciteit van jou dan vandaan?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 juni 2017 @ 18:38:26 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171839330
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 18:28 schreef ReisT het volgende:
Ik zie het nog even niet. Er rijden nu bijvoorbeeld al meer bakken tussen Utrecht en Eindhoven, dan tussen Eindhoven en Venlo, Heerlen of Maastricht. Op de trajectdelen waar nu een los stel rijdt kan je niets besparen. Waar komt die extra capaciteit van jou dan vandaan?
De bakken zijn sneller terug in Amsterdam of Eindhoven.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 juni 2017 @ 18:43:18 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171839429
Dat zou het idee erachter moeten zijn. Geen idee of het helemaal zo uit gaat pakken
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 21 juni 2017 @ 19:50:24 #175
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171840955
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 18:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De bakken zijn sneller terug in Amsterdam of Eindhoven.
Venlo, Heerlen en Maastricht liggen toch niet ineens dichter bij Eindhoven? #hoedan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')