ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op maandag 19 juni 2017 11:12 schreef dennistd het volgende: Is het vandaag nationale 'laat je voertuig vernielen door een trein'-dag of zo?
[Rotterdam-Roosendaal Door een aanrijding met een voertuig. Tussen Zevenbergen en Oudenbosch rijden er geen treinen door een aanrijding met een voertuig.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Roosendaal reizen via Breda. De extra reistijd kan oplopen tot 30 minuten.
Roosendaal-Antwerpen-Puurs Door een aanrijding met een voertuig. Tussen Roosendaal en Essen (B) rijden er geen stoptreinen door een aanrijding met een voertuig.De extra reistijd kan oplopen tot 60 minuten.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.
Groningen-Delfzijl Door een aanrijding met een voertuig. Tussen Stedum en Delfzijl rijden er geen treinen door een aanrijding met een voertuig.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.]
Op maandag 19 juni 2017 11:19 schreef boriq het volgende: Niet een nieuwe tactiek van de FNV, na de mislukking van vanochtend?
Ik vermoed van niet. De Belgen pakken dat anders aan. Die gaan gewoon in het spoor zitten of plegen sabotage, zodat hun acties met weinig man toch veel effect sorteren
Ik vermoed van niet. De Belgen pakken dat anders aan. Die gaan gewoon in het spoor zitten of plegen sabotage, zodat hun acties met weinig man toch veel effect sorteren
Ja iedere Belg mag overal een rode vlag in het spoor steken als hij "gevaar" vermoedt, en maar heel weinig mensen mogen constateren dat het wel meevalt en die vlag weer weghalen
De ROC opleidingen (doorgaans bedoeld voor de jongere garde) kunnen altijd wel een bezoekje van een of meerdere bonden verwachten. Volgens mij is het grootste deel uit de klassen waarin ik heb gezeten uiteindelijk ook wel lid geworden toen ze aan het werk gingen.
Ook de enige manier om ze te werven? Ik heb ze op de universiteit of hogeschool nog nooit gezien
Trouwens, als je lid bent van de bond en de bond schrijft een staking uit, dan betaalt de bond ook je loon voor die dag vanuit de stakingskas. Als je geen lid bent, staak je op eigen kosten.
Ook de enige manier om ze te werven? Ik heb ze op de universiteit of hogeschool nog nooit gezien
Binnen het spoorbedrijf ligt er sowieso veel nadruk op. Heb van veel mentoren bijvoorbeeld ook gehoord over het nut en de noodzaak om je bij een bond aan te sluiten. Het is eigenlijk bijna een ongeschreven regel
Op maandag 19 juni 2017 11:46 schreef Dr_Flash het volgende: Trouwens, als je lid bent van de bond en de bond schrijft een staking uit, dan betaalt de bond ook je loon voor die dag vanuit de stakingskas. Als je geen lid bent, staak je op eigen kosten.
Was in Duitsland het volledige budget niet recentelijk opgestaakt door zo'n klein bondje?
Was in Duitsland het volledige budget niet recentelijk opgestaakt door zo'n klein bondje?
Tja, mooi gevalletje "put your money where your mouth is". En dan blijkt dat de zaak waarvoor gestaakt wordt misschien toch niet zo principieel, heilig en belangrijk te zijn...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op maandag 19 juni 2017 12:39 schreef derLudolf het volgende: Die groeptickets voor DB, is de naam daarvoor voldoende of moet je geboortedatum daarvoor ook weten?
In Duitsland hebben linkse activisten vannacht op 13 plaatsen op en rond het spoor brand gesticht. Dit als protest tegen de G20 top die volgende maand in Hamburg plaats gaat vinden. Zorgt voor veel overlast bij onze oosterburen.
Op maandag 19 juni 2017 13:26 schreef Peterselieman het volgende: In Duitsland hebben linkse activisten vannacht op 13 plaatsen op en rond het spoor brand gesticht. Dit als protest tegen de G20 top die volgende maand in Hamburg plaats gaat vinden. Zorgt voor veel overlast bij onze oosterburen.
Op maandag 19 juni 2017 13:26 schreef Peterselieman het volgende: In Duitsland hebben linkse activisten vannacht op 13 plaatsen op en rond het spoor brand gesticht. Dit als protest tegen de G20 top die volgende maand in Hamburg plaats gaat vinden. Zorgt voor veel overlast bij onze oosterburen.
Net een stukje over die staking gezien op de site van het AD.
Wat een treurnis
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
We willen de tweede man terug, we hebben dagelijks problemen. Pardon? Spreek lekker voor jezelf want ik hoef die tweede man niet terug en ik heb nog nooit problemen gehad.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Ik vind de ÖBB bovenleidingconstructie maar vreemd. Wel mooi maar zulke hoge masten, is dat niet pokkeduur en onderhoudsintensief? Meer spullen=meer dat kapot kan gaan.
Op maandag 19 juni 2017 19:40 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik vind de ÖBB bovenleidingconstructie maar vreemd. Wel mooi maar zulke hoge masten, is dat niet pokkeduur en onderhoudsintensief? Meer spullen=meer dat kapot kan gaan.
Bovenleidingsconstructie is vrijwel onderhoudsarm, in NL althans.
Ik ben al een keer extra in Lw geweest dus ik vind het al wel weer mooi geweest. Als de trein waarin ik nu zit door zou rijden leg ik al tijd bij en ik weet al dat ie noet verder gaat
Op maandag 19 juni 2017 20:07 schreef Dr_Flash het volgende: KANSLOOS KANSLOOS KANSLOOS schijtbedrijf prorail Geen excuses voor mogelijk Hef jezelf op falers.
Begin jij dan een beter werkend bedrijf? want zonder prutsfail wordt het helemaal niks
Op maandag 19 juni 2017 20:20 schreef boriq het volgende: Inmiddels is de oorzaak gevonden van de storing in Zwolle, aldus Prorail op Twitter. Nu dus nog het repareren.
Op maandag 19 juni 2017 20:20 schreef boriq het volgende: Inmiddels is de oorzaak gevonden van de storing in Zwolle, aldus Prorail op Twitter. Nu dus nog het repareren.
Ga je zien.. hebben ze niet het juiste materiaal op voorraad
Vorige week zaten sommige stukken van Zwolle in een tot 5 uur lange stroomstoring vanaf ergens in de ochtend. Ik had net de trein genomen en toen begon het. Alhoewel het station er geloof ik geen last van heeft gehad. Vraag me af of ze aan elkaar gerelateerd zijn.
Het spoor heeft toch z'n eigen energievoorziening?
Een hele tijd terug was er hier in Breda eens een stroomstoring, in een wijk recht naast het spoor en vlakbij het station. De treinen bleven echter gewoon rijden.
Een hele tijd terug was er hier in Breda eens een stroomstoring, in een wijk recht naast het spoor en vlakbij het station. De treinen bleven echter gewoon rijden.
Maar oké, het spoor hangt dus aan het hoogspanningsnet. Logisch, dat wil je niet allemaal zelf produceren (behalve als je DB heet). Een storing bij Stedin/Enexis/Liander zou het spoor dus niet moeten raken?
Maar oké, het spoor hangt dus aan het hoogspanningsnet. Logisch, dat wil je niet allemaal zelf produceren (behalve als je DB heet). Een storing bij Stedin/Enexis/Liander zou het spoor dus niet moeten raken?
Wacht, daar staat iets over op energievoorziening.info. Even zoeken.
Maar oké, het spoor hangt dus aan het hoogspanningsnet. Logisch, dat wil je niet allemaal zelf produceren (behalve als je DB heet). Een storing bij Stedin/Enexis/Liander zou het spoor dus niet moeten raken?
Ik kan de exacte details niet maar onderstations worden direct met 150kV gevoed volgens mij, hoe dat zit met seinhuizen etc weet ik niet precies.
Op maandag 19 juni 2017 20:56 schreef DeaDLocK2K het volgende: Maakt eigenlijk niet uit want wat er ook staat, het is gelogen als er niet staat "De Kattencentrale" (c)Chris van Abkoude.
Op maandag 19 juni 2017 21:18 schreef Frozen-assassin het volgende: Jeetje... Elk jaar zelfde liedje. Paar dagen achter elkaar warm en ProRail kan het allemaal niet meer handelen...
Ja, is al dertig jaar zo. De "maatregelen" bestaan elk jaar weer uit "hopen dat het meevalt". Totaal kansloos gewoon.