abonnement Unibet Coolblue
pi_171780606
Hallo.

2 maanden terug heb ik mijn stuk gras afgegraven ca 20 cm. er af. daaron heem heb ik de grond ca 20cm diep omgespit. het gewoon gras is weg. nu komt er alleen weer een soort riet of bamboo op door de hele tuin.

ik heb geprobeerd het nogmaals om te spitten maar het komt terug.

ook heb ik van bayer hardnekkig onkruid spul geprobeerd het boeit hem niks. de wilde aardbei en en de braam waar ik het ook op heb geprobeetd werkte het wel op.

Rouns up kan ik niet vinden in de tuincentra in mijn omgeving.

wat kan er nog helpen. als ik het eruit trek lijkt het loop wortels te hebben ben dus bang dat het echt bamboo is.

als echt niks werkt kan ik misschien wel zo'n panda lenen uit Rhenen.
pi_171780986
Bamboe is echt het meest vervelende spul ooit. Als je het stuk maakt komt op elke plek waar je het niet goed opruimt een nieuwe bamboeplant. Ergo, je moet de plant eerst vergiftigen en pas als je zeker weet dat hij dood is hem weghalen.

Vergiftigen kan met Panic voor gras. Plant flink kort maken maar zorg dat je wat blad overhoudt. Dat blad steeds insmeren met Panic (niet onverdund maar zeker niet te zuinig). De plant zal op verschillende plekken uit de grond proberen te komen met nieuwe scheuten, die smeer je dus ook in (bij mij echt 10 meter verder ofzo). Na een paar dagen wordt het blad licht van kleur.

Na een tijdje zul je zien dat er geen nieuwe scheuten meer komen. Dat is het moment dat je de bamboe kunt verwijderen. Bij mij heeft dat echt een voorjaar en zomer gekost.
pi_171781088
Als je de komende maanden geen plannen hebt met de grond, zou ik de hele boel afdekken met zwart landbouwplastic. Dan sterft al het wortelonkruid af. Effectiever dan spuiten met welk gif dan ook. Het duurt bij wortelonkruid als kweekgras wel lang. Reken tot de winter.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_171781170
Succes daarmee. Als het echt bamboe is schiet je daar niets mee op. Heb het een hele herfst/winter afgedekt gehad, in het voorjaar kwam het gewoon weer opzetten.
pi_171781188
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 00:01 schreef Knuppel1983 het volgende:
Succes daarmee. Als het echt bamboe is schiet je daar niets mee op. Heb het een hele herfst/winter afgedekt gehad, in het voorjaar kwam het gewoon weer opzetten.
in de herfst en winter groeit de bamboe sowieso niet. De zomerperiode wil het wel groeien, maar met zwart plastic pomp je enorm veel hitte in de grond, èn houd je de regen tegen.

Het heeft niet zoveel zin om de boel af te dekken als het toch slaapt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jordy-B op 19-06-2017 00:11:12 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_171798967
hallo.
is kwasten beter dan sprayen?

en is er verschil tussen panic en round up? beide geven op internet geen hits.
pi_171804800
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:43 schreef Nico987 het volgende:
hallo.
is kwasten beter dan sprayen?

en is er verschil tussen panic en round up? beide geven op internet geen hits.
Kwasten is beter bij bamboe. Maar zorg dus dat je het meeste al verwijderd hebt. Alleen jonge scheuten overhouden.

Het is allebei glycofosfaat. Tip, bestel bij een Belgische webshop. In NL wordt alleen het zwaar verdunde spul verkocht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')