abonnement Unibet Coolblue
pi_171838076
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:03 schreef fjs het volgende:

[..]

Waarom zo'n haat tegenover Jezus? Leg eens uit waar je het niet mee eens bent.

Bijbel vergelijken met een fictief boek mag hoor. Alleen zullen de geschiedschrijvers je hierin niet bevestigen.
Er is geen geschiedkundige bron voor het bestaan van jezus.
  woensdag 21 juni 2017 @ 17:27:59 #152
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_171838144
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:23 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Er is geen geschiedkundige bron voor het bestaan van jezus.
https://www.scientias.nl/jezus-echt-bestaan/
pi_171838163
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:00 schreef fjs het volgende:

[..]

Te vragen of Hij in je leven wilt komen en je zonden wilt vergeven. Dan zul je merken dat Hij geen fictief persoon is maar een levende God is.
Hoe merkt iemand dat dan?
  woensdag 21 juni 2017 @ 17:32:51 #154
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_171838228
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:29 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Hoe merkt iemand dat dan?
https://alpha-cursus.nl/hoe-leidt-god-ons-0/
pi_171838268
quote:
Tacticus beschrijft christenen en hun christus, hij is ook in 56 geboren, toen was jezus al dood is mij verteld. De rest op die site is zoals ze zelf ook suggereren later herschreven door christenen en zijn officeel valse bronnen.
pi_171838290
quote:
Kan je het zelf niet vertellen?

Hoe merk jij dan dat jezus geen fictief persoon is?
  woensdag 21 juni 2017 @ 17:46:31 #157
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171838424
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:29 schreef fjs het volgende:
Religie misschien. Maar relatie met Jezus niet.
Maar leef lekker 80, 90 of 100 jaar. Daarna insmeren met minstens factor 1000 want bij des duivels is het heel warm. ;-)
Nogal tegenstrijdig om eerst liefde te prediken om je dan om te draaien en gruwelijke marteling te wensen. Where is the love?

Ben je je er wel van bewust dat in de bronteksten er helemaal geen martel hel is? Dat de hel een vrij 'modern' verzinsel is?
Dat het in de bronteksten gaat over de afwezigheid van gods liefde/genade, een 'niets'? En helemaal geen bedreiging met gruwelijke martelingen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 21 juni 2017 @ 17:49:18 #158
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_171838465
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nogal tegenstrijdig om eerst liefde te prediken om je dan om te draaien en gruwelijke marteling te wensen. Where is the love?

Ben je je er wel van bewust dat in de bronteksten er helemaal geen martel hel is? Dat de hel een vrij 'modern' verzinsel is?
Dat het in de bronteksten gaat over de afwezigheid van gods liefde/genade, een 'niets'? En helemaal geen bedreiging met gruwelijke martelingen?
Serieus? Welk website heb jij lopen te lezen?

Zelfs Jezus spreekt hierover. Ik zou zeggen lees de Bijbel eens met de bronteksten. Als je ze niet hebt wil ik ze je wel sturen hoor.

Were is the love? God heeft de wereld zo lief dat Hij zijn enige Zoon gestuurd heeft opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft.
pi_171838504
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:49 schreef fjs het volgende:

[..]

Were is the love? God heeft de wereld zo lief dat Hij zijn enige Zoon gestuurd heeft opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft.
Dat is prima voor de goedgelovigen maar ze moeten de andere mensen natuurlijk niet lastigvallen met die onbenulligheden. Verder heeft de dood van jezus op geen enkele manier het leven beter gemaakt en is het fabeltje dat hemel heet er allesbehalve mee bewezen.
Conscience do cost.
  woensdag 21 juni 2017 @ 17:57:29 #160
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171838567
Al met al, de bijbel van kaft tot kaft gelezen en tot de conclusie gekomen dat God helemaal niet van ons houdt. God is ons al eeuwen en eeuwen zat.
Hij heeft de mensheid proberen te vernietigen en is enkel netaan tegengehouden door de smeekbeden van engelen. Daarna heeft hij nog meer gemoord en gedaan, simpelweg omdat hij ons beu is.
Nu is het zo dat je in je leven krom mag liggen om zijn genade te krijgen, je moet kruipen en je aan de meest rare en nare regeltjes houden, enkel om genade te krijgen.

God houdt niet van ons, maar volgens het verhaal kan je met veel moeite en geslijm netaan voorkomen dat hij hij zijn woede niet op je uitleeft.
Christendom, jodendom, islam, ze vertellen allemaal dit verhaal. Bij het christendom proberen ze het te maskeren met wat Jezus gekweel, maar het blijft gewoon op hetzelfde verhaaltje uitkomen.

Ik kan en zal niet buigen voor die wrede god, hij moet mij niet, ik moet hem niet. Dat is de status quo tussen hem en mij.
Ondanks dat gun ik anderen hun illusie, als anderen vrede vinden in het buigen voor die god wens ik ze daar veel plezier mee. Het slopen van jezus beelden e.d. vind ik sneuneuzen gedrag.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171838595
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:05 schreef Cherna het volgende:

[..]

Er staan diverse kruizen langs de weg en bomen waar ooit iemand is overleden door een zwaar auto ongeval. In Zuid-Limrg struikel je over de kruizen en kapellen.
Ik vind ze mooier dan de reclameborden. Of zo'n hoge paal met een M die boven de bomen uittorent.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 21 juni 2017 @ 18:04:47 #162
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171838682
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:49 schreef fjs het volgende:

[..]

Serieus? Welk website heb jij lopen te lezen?

Zelfs Jezus spreekt hierover. Ik zou zeggen lees de Bijbel eens met de bronteksten. Als je ze niet hebt wil ik ze je wel sturen hoor.

Were is the love? God heeft de wereld zo lief dat Hij zijn enige Zoon gestuurd heeft opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft.
Heb ik gedaan en in de oude bron teksten komt de hel niet voor. Pas rond de 'christelijke' jaartelling kom je de hel tegen. Wat pure jatterij is trouwens, van een bron komt die geen hel kent, maar wel meerdere werelden/dimensies/sferen kent die niet allemaal kusje kroel zijn.

Wil jij hier beweren dat je de oude bronteksten hebt gelezen dan? Want dan had je dit geweten namelijk...

En hoe heeft god zijn enige zoon gestuurd? Volgens de lezing dat Jezus gods zoon was is Jezus een manfistatie van god zelf. Niet zijn zoon, maar de god belichaamd. Een god die almachtig en alwetend zou zijn, die het zo gepland heeft. Die het lot beheert en dit dus gewoon zo uitgezet heeft, zonder dat een andere uitkomst mogelijk was.

Een poging te spreken tot het schuldgevoel van de mens, weer een dien mij want anders... Een smerig prutspelletje waar ik zo doorheen kijk.
Nou ja, zolang ik dat verhaal volg, want pas zeer ruim na de dood van Jezus de regel werd hij goddelijk verklaart.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171838990
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:
. Het slopen van jezus beelden e.d. vind ik sneuneuzen gedrag.
Het maken ervan ook. Daarom kunnen dergelijke zaken misschien in het vervolg beter binnen of in de tuin gezet worden bij mensen die daar behoefte aan hebben. Ik verwacht immers ook niet dat er beelden van mijn favoriete videogame characters buiten worden neergezet :P
Conscience do cost.
  woensdag 21 juni 2017 @ 18:36:46 #164
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_171839303
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 18:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Heb ik gedaan en in de oude bron teksten komt de hel niet voor. Pas rond de 'christelijke' jaartelling kom je de hel tegen. Wat pure jatterij is trouwens, van een bron komt die geen hel kent, maar wel meerdere werelden/dimensies/sferen kent die niet allemaal kusje kroel zijn.

Wil jij hier beweren dat je de oude bronteksten hebt gelezen dan? Want dan had je dit geweten namelijk...

En hoe heeft god zijn enige zoon gestuurd? Volgens de lezing dat Jezus gods zoon was is Jezus een manfistatie van god zelf. Niet zijn zoon, maar de god belichaamd. Een god die almachtig en alwetend zou zijn, die het zo gepland heeft. Die het lot beheert en dit dus gewoon zo uitgezet heeft, zonder dat een andere uitkomst mogelijk was.

Een poging te spreken tot het schuldgevoel van de mens, weer een dien mij want anders... Een smerig prutspelletje waar ik zo doorheen kijk.
Nou ja, zolang ik dat verhaal volg, want pas zeer ruim na de dood van Jezus de regel werd hij goddelijk verklaart.
Vreemd voor mij is het heel duidelijk. Probeer dan ook dicht bij Jezus te leven.
pi_171840752
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 18:36 schreef fjs het volgende:

[..]

Vreemd voor mij is het heel duidelijk. Probeer dan ook dicht bij Jezus te leven.
Waar is dat?
  woensdag 21 juni 2017 @ 20:06:05 #166
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171841311
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 18:20 schreef ems. het volgende:

[..]

Het maken ervan ook. Daarom kunnen dergelijke zaken misschien in het vervolg beter binnen of in de tuin gezet worden bij mensen die daar behoefte aan hebben. Ik verwacht immers ook niet dat er beelden van mijn favoriete videogame characters buiten worden neergezet :P
Nee, niet in verhouding tot het maken van. Het maken van is vanuit passie, het slopen is sneuneuzen gedrag, misgunnen.
Of het nu gaat om een Jezusbeeld, ander kunst, een festival, concert, een flyer of wat dan ook. Dat is ok. Het is aan de gemeente, uitbater e.d. om te bepalen of ze het ok vinden dat het openbaar geplaatst wordt. Het is niet aan het individu om het te slopen.

Jij verwacht niet dat er beelden van je favoriete videogame characters geplaats worden, maar het staat je vrij het te vragen. Laat anderen ook die vrijheid. Dat jij daar geen behoefte aan hebt doet er verder niet toe.
Het maakt geen verschil of er nu een Jezusbeeld, olifanten of een abstract kunstbeeld geplaatst wordt ergens.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171841581
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee, niet in verhouding tot het maken van. Het maken van is vanuit passie, het slopen is sneuneuzen gedrag, misgunnen.
Of het nu gaat om een Jezusbeeld, ander kunst, een festival, concert, een flyer of wat dan ook. Dat is ok. Het is aan de gemeente, uitbater e.d. om te bepalen of ze het ok vinden dat het openbaar geplaatst wordt. Het is niet aan het individu om het te slopen.
Oh, dat zeker.
quote:
Jij verwacht niet dat er beelden van je favoriete videogame characters geplaats worden, maar het staat je vrij het te vragen. Laat anderen ook die vrijheid. Dat jij daar geen behoefte aan hebt doet er verder niet toe.
Natuurlijk doet dat er wel toe. Als er genoeg mensen van mening zijn dat dat beeld, ongeacht waarvan, lelijk is dan is de kans groot dat het wordt weggehaald of dat het er in de eerste plaats niet gezet wordt. Die vrijheid waar jij het over hebt werkt natuurlijk twee kanten op.
quote:
Het maakt geen verschil of er nu een Jezusbeeld, olifanten of een abstract kunstbeeld geplaatst wordt ergens.
Nouja, in dit geval wel. Jezus associeer ik met hele duistere praktijken terwijl olifanten bijvoorbeeld hartstikke leuk zijn. Ik schaar me dan ook onder de mensen die liever niet zoiets onder ogen hoeven te krijgen.

Maar jezus is daar maar een voorbeeld van. Uiteraard zijn er ook genoeg non-religieuze 'kunstwerken' die wat mij betreft van de brug geslingerd mogen worden.
Conscience do cost.
pi_171845747
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 18:20 schreef ems. het volgende:

[..]

Het maken ervan ook. Daarom kunnen dergelijke zaken misschien in het vervolg beter binnen of in de tuin gezet worden bij mensen die daar behoefte aan hebben. Ik verwacht immers ook niet dat er beelden van mijn favoriete videogame characters buiten worden neergezet :P
Waar trek je de scheidslijn met:
- kunstwerken
- monumenten
- van die kaarsjes / bloemetjes van verkeersslachtoffers op díe plek
- reclameborden
- aankondigingen van kermissen etc./ motorcross / zwarte cross
- etc etc

Als het argument is: Ik vind ze niet mooi, het is niet aan mij gericht, dus ik breek ze af. Dan kun je dat met alle bovenstaande zaken doen. Een mooie vrijbrief voor al het vandalisme.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_171845811
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 22:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waar trek je de scheidslijn met:
- kunstwerken
- monumenten
- van die kaarsjes / bloemetjes van verkeersslachtoffers op díe plek
- reclameborden
- aankondigingen van kermissen etc./ motorcross / zwarte cross
- etc etc
Dat is persoonlijk lijkt me.
quote:
Als het argument is: Ik vind ze niet mooi, het is niet aan mij gericht, dus ik breek ze af. Dan kun je dat met alle bovenstaande zaken doen. Een mooie vrijbrief voor al het vandalisme.
Uiteraard is dat niet het argument. Een beeldenstorm is onbenullig.
Conscience do cost.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:14:04 #170
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_171883846
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Geraaskal, zomaar even een aanname via een forumpje.

[..]

Zo: er leven een kleine miljoen moslims in Nederland.
Raaskallen is een observatie van jou beschrijvingen, geen persoonskenmerk.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Geraaskal, zomaar even een aanname via een forumpje.

[..]

Zo: er leven een kleine miljoen moslims in Nederland.
Dus dan is dat ook zomaar ineens onderdeel van de Nederlandse cultuur?
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_171883960
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:14 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Raaskallen is een observatie van jou beschrijvingen, geen persoonskenmerk.
Tokkiegedrag dan. Het blijft schijnheilig.
quote:
[..]

Dus dan is dat ook zomaar ineens onderdeel van de Nederlandse cultuur?
Ja.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:23:35 #172
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_171884033
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Tokkiegedrag dan. Het blijft schijnheilig.
Dat is al beter! ^O^

quote:
Ja.
Ik vind van niet.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')