Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:15 |
24 Heures Du Mans 2017 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Race 2016 en vooruitblik In 2016 won Toyota de 24 uren van Le Mans. Tenminste... dat dacht iedereen. Met nog slechts 5 minuten op de klok sloeg het noodlot toe voor de #5 Toyota, en ging Porsche #2 er met de winst vandoor. Dit jaar is Audi niet meer van de partij en staat Toyota met 3 auto's aan de start. Gaat het ze dan eindelijk lukken? Lees de volledige voorbeschouwing op de Frontpage en bekijk de dramatische finish van vorig jaar hier terug Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:17.475 (André Lotterer - Audi R18, 2015) • Ronderecord (kwalificatie): 3:16.887 (Neel Jani - Porsche, 2015) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit Circruit info inclusief marshall posts Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf) Onboard (Pole 2016): Entry list 2017 (pdf) • Witte koplampen, rode nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:17 (schatting) • 875kg (hybride), 830kg (non-hybride) • 50.1L tank voor diesel diesel, 62.3L voor hybride benzine, 75L voor benzine LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. De grote fabrieksteams Porsche en Toyota doen mee in deze klasse. Deze fabrieksteams zijn verplicht hun auto uit te rusten met een hybride systeem (minimaal gewicht van de auto 875 kilo). Afhankelijk van het vermogen van het hybride systeem (2,4,6 of 8 MJ) moeten de teams minder brandstof verbruiken. Privé teams mogen ook deelnemen, voor hun is een hybride systeem niet verplicht (minimaal gewicht van de auto 830 kilo). Op de testdag bleken de auto's ondanks meer aerodynamische restricties ten opzichte van 2016 gevaarlijk dicht in de buurt te komen van de ronderecords uit 2015. Zoals elk jaar staat, wanneer het droog blijft en er geen lange safety cars zijn, ook het afstandsrecord uit 2010 wederom op het spel, zeker nu de auto's misschien wel sneller zijn dan ooit. • Witte koplampen, blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:31 • 930kg • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor de auto: ¤483,000 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. Nieuw dit jaar is dat alle deelnemers in closed cockpit auto's rijden. Dat is een gevolg van nieuwe regelgeving in 2017 en hoewel in theorie open top auto's nog mee mochten doen heeft niemand hiervoor gekozen. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. • Gele koplampen, groene nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:52 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we grote teams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette en Ford. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg en waarvan minimaal 300 geproduceerd zijn. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am • Gele koplampen, oranje cijfers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:55 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 • Minimaal 1 jaar oude auto (specs) • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten. Zondag 4 juni 9:00-13:00 Test day session 1 14:00-18:00 Test day session 2 Woensdag 14 juni 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 Donderdag 15 juni 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 Zaterdag 17 juni 9:00-9:45 Warm-up 15:00 Start 24 uren van Le Mans TV • Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race) Streams • Officiële WEC stream (¤9,99 voor le Mans) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (¤6,99 voor een maand, maandabonnement niet vanuit Nederland te bestellen) • RTL7 website Live Timing • Officiële live timing • Resultaten • Fan made live timing inclusief sectors Spotter Guide • Spotter Guide 2017, grafische weergave van deelnemersveld (pdf) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer • 24 uur van Le Mans: Porsche terug aan de leiding Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ELMS championship ALMS championship Blancpain Endurance series | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 14:15 |
Hup Corvette | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 14:16 |
Hup AMR | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:16 |
Hup Ho Ping | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:17 |
Hup cultheld Ook al was dat stiekem die ander. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 14:17 |
| |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:18 |
Yellow | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:18 |
AUUUUU | |
zoem | zondag 18 juni 2017 @ 14:18 |
Ai, #35 | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 14:18 |
De Signatec | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:18 |
De nummer 2 in de LMP2 gaat eraf | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 14:18 |
Oei | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 14:18 |
HIer profiteert de #13 van | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:19 |
Gaat je podium | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 14:19 |
Oei, voor de #35 | |
Beach | zondag 18 juni 2017 @ 14:19 |
Wat zonde met nog minder dan een uur te gaan. | |
Doler12 | zondag 18 juni 2017 @ 14:19 |
Oei dat is zuur | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:19 |
Hij kan nog door | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:19 |
Mazzeltje. Hij blijft er wel voor. | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 14:19 |
De #13 nu vlak achter de #35 | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 14:20 |
Marshalls snel werk was dat | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:20 |
Worden we onverwachts toch nog getrakteerd op een spannend gevecht in de LMP2. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:20 |
Rip | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:20 |
Hij moet naar binnen | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 14:20 |
De #35 naar de pits | |
zoem | zondag 18 juni 2017 @ 14:21 |
Ook nog doorgeschoten. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:21 |
En Piquet jr. profiteert met z'n Rebellion | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:21 |
Podium in LMP2 is ook over nu. | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 14:21 |
Die lijkt erg vermoeid te zijn | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:23 |
#97 nog steeds bij #63 in de achterbumper | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 14:25 |
Bumperkleven op de openbare weg | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 14:26 |
vroeger keken we hier naar in GT1 | |
zoem | zondag 18 juni 2017 @ 14:26 |
Daar kan de F1 een puntje aan zuigen | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:28 |
2u30 pitstijd voor de #8 | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:32 |
Porsche #2 al 2 minuten weggereden bij Ho Ping | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 14:35 |
Die 25 minuten ga ik ook nog maar af kijken nu | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 14:36 |
Die Vaj-jantè Riebelijon heeft wel een vette blauwe kleur btw | |
Geralt | zondag 18 juni 2017 @ 14:36 |
die P2 is wel safe indien auto niet stuk/crash? | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:36 |
Jep | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 14:37 |
in principe wel | |
Geralt | zondag 18 juni 2017 @ 14:37 |
kinderen nog niet gek geworden? | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 14:38 |
Ik zit te twijfelen. Verwacht nu geen spektakel meer. | |
Geralt | zondag 18 juni 2017 @ 14:38 |
mooi. Jammer dat ik maar een paar uurtjes kon kijken deze keer. Volgens jaar toch echt beter plannen 🙈 | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:38 |
GT Pro. | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 14:39 |
#remember2016 | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 14:39 |
dochter is nog in slaap gevallen op mijn arm, en de zoon is nog een ijsje aan het nuttigen | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 14:39 |
nee! Hou op, hou alsjeblieft op | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:40 |
De Porsche #2 mag van mij best nog uitvallen | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:40 |
9 en 10 juni 2018, nu noteren in agenda. | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 14:40 |
ik heb je gemist tijdens de avonduren | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:41 |
Nee | |
Geralt | zondag 18 juni 2017 @ 14:41 |
| |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:41 |
JIj ook | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:42 |
Ook de week erna trouwens, het is nog niet bekend | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 14:42 |
Valt de Porsche daar nou stil?
| |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 14:43 |
Well done Baku !! | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 14:43 |
zolang het niet met nog maar 1 ronde te gaan is en het wordt hun gegund na de problemen van gisteren, ook al hebben ze geen P1 tegenstand meer. Ron Dennis zijn worden mogen hier ingevuld worden | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 14:44 |
Binnen nu en 2-3 weken we we de datum definitief voor volgend jaar dan geen verhuizingen, verbouwingen, feestjes, bbqs of verjaardagen | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:44 |
Ze hebben een uur in de garage gestaan... dat alleen al maakt het prachtig. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:46 |
Ik gun het Porsche wel hoor, maar het hele LMP1 verhaal zou wel compleet zijn als zij nu ook nog zouden uitvallen | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 14:46 |
Laten we het hopen | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 14:46 |
Probleem bij de Porsche GT geweest? | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:46 |
Waarom gaat die #91 nu nog zo laat de pits in gek | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:46 |
Zelfs Murphy is niet zo extreem. | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 14:46 |
Liever niet. | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 14:46 |
True! | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 14:46 |
Die was al langzaam de afgelopen ronden.. dit kost hun het podium | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 14:47 |
nieuwe banden zelfs ... | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 14:47 |
en dan rijdt de #8 alsnog | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 14:47 |
Hoe komt het nu eigenlijk dat de Ford's geen rol van betekenis spelen? | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:48 |
AMR moet ook wel iets gaan proberen nu | |
Sjemmert | zondag 18 juni 2017 @ 14:48 |
| |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 14:51 |
slechte regie, eigenlijk voor het eerst deze 24u | |
Geralt | zondag 18 juni 2017 @ 14:51 |
thanks, net doorgegeven aan mijn persoonlijke agenda. Ze gaat er rekening mee houden | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:52 |
Weinig incidenten gehad na de nacht wel | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 14:52 |
Kan mij die 2 schelen inderdaad, alle camera's volle bak op de GTE Pro graag | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:53 |
Ook het weekend erna? Extra zekerheidje. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 14:53 |
precies. zwaaiend publiek hadden ze maar eerder moeten filmen | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 14:53 |
Krohn hebben ze weer opgesloten op het toilet.... | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 14:53 |
Ho-Pin Tung gelapt. | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 14:54 |
lijkt me bewust te zijn | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 14:54 |
| |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:54 |
Geweldig dit | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 14:54 |
AMR | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 14:54 |
Die LMP2 had een slechte timing voor AM. | |
zoem | zondag 18 juni 2017 @ 14:54 |
Mooi gevecht | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 14:54 |
Dat koste hem een zeldzame kans ja | |
Doler12 | zondag 18 juni 2017 @ 14:55 |
Klopt | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 14:55 |
ronde minder rijden | |
zoem | zondag 18 juni 2017 @ 14:55 |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 14:55 |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:55 |
Bijna | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:55 |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 14:55 |
Ai, nu een gaatje weer | |
Doler12 | zondag 18 juni 2017 @ 14:55 |
So close! | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 14:55 |
2 rondjes nog | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 14:55 |
Hup Taylor | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 14:55 |
Fraai gevecht | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 14:55 |
Wheelbangen in de laatste 5 minuten | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 14:55 |
Boh, goed gevecht | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 14:55 |
massa momentje in de garage bij aston martin | |
Beach | zondag 18 juni 2017 @ 14:56 |
Nou dat was het dan. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 14:56 |
Aston Martin rijders blijven het maar weg gooien . | |
zoem | zondag 18 juni 2017 @ 14:58 |
Rechtdoor gewoon | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:58 |
Laatste ronde | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 14:58 |
Taylor | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:58 |
Veel tijd verloren daardoor. Het kan nog | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 14:58 |
Hoe zit dat qua voordeel behalen? | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 14:58 |
Taylor geeft het weg | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 14:58 |
Taylor nog even door de grindbak | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 14:59 |
Wtf | |
zoem | zondag 18 juni 2017 @ 14:59 |
Weer close | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 14:59 |
ZIjn ze weer | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:59 |
Bernhard rijdt wel heel erg rustig nu | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:59 |
Wat gebeurt hier | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 14:59 |
Die stampen echt door | |
zoem | zondag 18 juni 2017 @ 14:59 |
Flat spot? | |
zoem | zondag 18 juni 2017 @ 14:59 |
Lekke band, damn | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 15:00 |
superniger | zondag 18 juni 2017 @ 15:00 |
KOEKOEK | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 15:00 |
En dan toch | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 15:00 |
Op s/f ook echt | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 15:00 |
Jammer dat het door lekke band komt | |
Doler12 | zondag 18 juni 2017 @ 15:00 |
Damn | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 15:00 |
AMR | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 15:00 |
Er is nog een ronde. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 15:00 |
Wat sneu voor de Corvette | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 15:00 |
damn | |
zoem | zondag 18 juni 2017 @ 15:00 |
Wat een afgang | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 15:00 |
| |
OscarMopperkont | zondag 18 juni 2017 @ 15:00 |
Aston Martin | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 15:00 |
wat een drama weer ... | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 15:01 |
Die valt van het podium | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 15:01 |
Gaat P2 nog weggooien hierdoor | |
Beach | zondag 18 juni 2017 @ 15:01 |
Toch mooi dat ze ze tot het laatst konden vechten. | |
superniger | zondag 18 juni 2017 @ 15:01 |
Erg amateuristisch | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 15:01 |
wel jammer zo ja | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 15:01 |
Prachtig einde | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 15:01 |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 15:01 |
Taylor idioot . | |
superniger | zondag 18 juni 2017 @ 15:01 |
zoem | zondag 18 juni 2017 @ 15:02 |
Lekker gevaarlijk die afvlagger op s/f | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 15:02 |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 15:02 |
Nope dat heet traditie | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 15:02 |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 15:02 |
Ho Ping | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 15:02 |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 15:02 |
Nice, en nu ga ik zuipen | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 15:02 |
Wint alles dit jaar en dan zo dit weggooien. | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 15:02 |
Mooi hoor | |
zoem | zondag 18 juni 2017 @ 15:03 |
Kan wel traditie zijn, maar is nog steeds gevaarlijk. Een lekke band en de wagen kan van de baan knallen. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 15:03 |
Bernhard wordt wel heel emotioneel. | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 15:03 |
Ik ga er ook vandoor, toch nog wat kunnen meepakken | |
Woods | zondag 18 juni 2017 @ 15:03 |
Nep nederlander ja | |
Mano_ | zondag 18 juni 2017 @ 15:03 |
Boh, mooi gevecht Jammer van de 'Vette, maar eigen schuld.. | |
Geralt | zondag 18 juni 2017 @ 15:03 |
Ho 2de? | |
zoem | zondag 18 juni 2017 @ 15:03 |
De linkervoorkant van de Corvette is aan diggelen. | |
Woods | zondag 18 juni 2017 @ 15:04 |
Ga huilen | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 15:04 |
Ja. | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 15:05 |
hij moet nog anderhalve ronde rijden met het ding om op het podium te komen | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 15:05 |
Prachtig resultaat voor Jumbo ook | |
zoem | zondag 18 juni 2017 @ 15:05 |
Lekker constructief weer. Je weet dat ik gelijk heb, doe dan ook niet zo kinderachtig. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 15:06 |
Derde. | |
Geralt | zondag 18 juni 2017 @ 15:06 |
goeie race gereden. | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 15:06 |
Die Corvette | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 15:06 |
Was weer prachtig | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 15:06 |
Ja, die is stuk. | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 15:06 |
Gefeliciteerd met de Porsche | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 15:07 |
| |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 15:07 |
Die moet officieel een cooldown lap doen, maar hij gaat zo te zien rechtstreeks de pits in | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 15:08 |
Die overleeft nog een ronde niet | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 15:09 |
Jammer van dat einde, dat het zo moet gaan. | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 15:11 |
Corvette waarschijnlijk lekke band rechtsachter door dat wheelbangen, waardoor hij rechtdoor ging. Edit: Waarschijnlijk toch niet, want dan zou het links zijn ipv rechts. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 15:12 |
| |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 15:13 |
Peter Baert Award-chaos | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 15:14 |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 15:15 |
IK ben er ook vandoor. Tot vanavond bij de NASCAR (hoop ik) | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 15:15 |
Damn, Rubens moet morgen weer in Brazilië zijn... | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 15:15 |
Afhaker. Dit heb ik vorig jaar moeten missen, dus ik ga kijken ook | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 15:16 |
Die heeft haast | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 15:17 |
epic le mans indeed | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 15:18 |
Epic was het zeker dit jaar | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 15:20 |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 15:20 |
Lammers naar de dopingcontrole | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 15:22 |
Handig: een P3-trofee over voor LMP1 | |
THEFXR | zondag 18 juni 2017 @ 15:27 |
supergif | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 15:27 |
Super voor Ho Pin | |
Martinello | zondag 18 juni 2017 @ 15:28 |
Lekker rijsttafeltje vanavond voor Ho Pin Tung. | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 15:29 |
Mooi en uniek podium | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 15:32 |
Was leuk, tot ziens jongens! | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 15:32 |
Op ES gaan we door hoor | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 15:34 |
Webber helaas voor het eerst in 4 jaar geen onderdeel precies wanneer ze winnen | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 15:35 |
Het was een mooie race uiteindelijk | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 15:36 |
Zwart gat | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 15:38 |
idd zoals elk jaar prachtige editie wel zeg, mooie gevechten, onvoorspelbaar en zoveel drama. weer typisch Le Mans | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 15:39 |
Gewoon drama in de laatste minuten weer Het hoort er bij | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 15:40 |
Zoals elk jaar weer genoten, dat wel | |
Cliffy | zondag 18 juni 2017 @ 15:42 |
Tot volgend jaar | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 15:44 |
p1 podium met maar 2 spots gevuld | |
PluggieOD | zondag 18 juni 2017 @ 15:45 |
14 HELL YESS! De Jumbo! | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 15:45 |
Ik schakel hem even op DTM en daar ligt het na een half uur verder uit elkaar dan de GTE Pro na 23:50 uur | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 15:46 |
Zeker. Tot volgend jaar weer, alleen dan weer gewoon de volledige race | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 15:46 |
PluggieOD | zondag 18 juni 2017 @ 15:46 |
Ik kreeg op Duitse Eurosport echt al het maandvervand dat er te kopen is.... | |
PluggieOD | zondag 18 juni 2017 @ 15:46 |
Waar is de Fritsgod? | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 15:47 |
Doen er twee mee, wordt je alsnog tweede | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 15:48 |
Ook wel grappig om nu van gisternmiddag terug te lezen "#2 doet niet meer mee voor de winst" "toyota wint, dit is over, weg spanning" | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 15:49 |
Noobs | |
PluggieOD | zondag 18 juni 2017 @ 15:50 |
Mijn exen hadden altijd tampons.... Is er een wereld voor maandverband (wat een naam) in deze wereld? Existentiele vragen........... | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 15:50 |
Ach ja, zelfs mensen die er van overtuigd zijn alles zelf perfect te weten weten niet alles perfect | |
PluggieOD | zondag 18 juni 2017 @ 15:50 |
Tjabbo en Tommy weten daar meer van | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 15:58 |
En nu Oh wacht: Forza spelen. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 16:16 |
Zo, alle podia nog ff gekeken. Tijd om af te zwaaien thnx iedereen, Le Mans is altijd super om hier te volgen | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 17:04 |
Dit! | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 17:19 |
Meest bagger Le Mans ooit wat mij betreft, maar nog steeds beter dan welke andere race dan ook. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 17:25 |
Zeker En helemaal als er lange tijd spanning is, wat het een leuke race maakte | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 17:28 |
Welke spanning was er dan? Alle spanning was weg na een uur of 11. Alleen GTE Pro was nog close maar dat Aston zou winnen was niet moeilijk te voorspellen. | |
TargaFlorio | zondag 18 juni 2017 @ 17:29 |
Le Mans is nooit saai. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 17:30 |
Dat sowieso. Wel minder interessant om de overallzege toen de Porsche 13 rondjes voorsprong had natuurlijk, maar goed, dat kan elk moment fout gaan | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 17:31 |
Het werd te makkelijk, dus kwamen de goden in actie | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 17:33 |
Zelfs toen Audi domineerde was het nog beter dan welke andere race dan ook. En ach, omdat het allemaal implodeerde halverwege kon ik de race verder relaxed volgen zonder spanning. Ook leuk. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 17:49 |
Overigens voor iedereen; Eurosport player aanschaffen volgend jaar. 7 euro voor een maandje en je krijgt een stream zonder commentaar en zonder reclame. Kun je zelf uitkiezen welk commentaar je er onder zet . (Ik koos uiteraard voor Radio Le Mans). Oh en de gehele 24 uur geen enkele keer bufferen en geheel in 720p. Geld meer dan waard. | |
Droopie | zondag 18 juni 2017 @ 17:51 |
Zijn die andere endurance races ergens te zien.? Ik vind het wel lekker ontspannend zo erbij | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 17:52 |
WEC app, paar eurootjes voor het hele seizoen. | |
Fylax | zondag 18 juni 2017 @ 17:54 |
Is jumbo nog goed geëindigd? | |
YourCaptor | zondag 18 juni 2017 @ 17:58 |
Finish voor Jumbo, netjes. Hele aparte race verder. | |
TargaFlorio | zondag 18 juni 2017 @ 18:01 |
Ik was vooraf negatief maar ze hebben het gewoon goed gedaan. Frits volgens mij weinig fouten gemaakt. | |
YourCaptor | zondag 18 juni 2017 @ 18:02 |
Ik had weinig verwachting. Zo'n eerste race is echt heel wat. Toen ik gisteren Frits geïnterviewd zag worden na zijn eerste stint dacht ik wel dit gaat lastig worden. Alsnog netjes gedaan. | |
TargaFlorio | zondag 18 juni 2017 @ 18:03 |
Wel mooi dat enthousiasme bij hem. Blij als een klein kind in de speeltuin. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 18:15 |
Of je geeft dat aan de organisatie in plaats van die graaiersbende en krijgt de stream plus talloze onboards en circuit map. | |
BadderHaring | zondag 18 juni 2017 @ 19:24 |
Ik vind de 24h van LeMans eigenlijk dodelijk saai. Zijn er hier mensen die er 24 uur lang van zitten te genieten? En dan bedoel ik niet kacheltjelam met een zooi vrienden en een bbq... | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 19:25 |
Ja | |
YourCaptor | zondag 18 juni 2017 @ 19:26 |
Ja | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 19:26 |
Is dat de ASO of het WEC? Die laatste heeft het immers wel nodig ja om een degelijke live timing te verzorgen zo te zien. En verder: blablagraaiersbende, leuk en alles, maar het werkt perfect en volgend jaar kijk ik weer vooral op de Player. Dat heb ik immers al. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 19:28 |
Als je me nu vraagt hoe ik in godsnaam de nacht ben doorgekomen, zal ik je geen antwoord kunnen geven. Het is gewoon iets wat je leuk moet vinden. Ik ben ook ooit begonnen met een paar uur en verder niets. Intussen ben ik zo fanatiek dat ik voor de eerste keer de volle rit heb uitgezeten. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 19:31 |
Je kent mijn afkeer jegens Eurosport inmiddels toch wel? Je koopt een race of seizoen op de site van het WEC. Het zou wel heel raar zijn als niks van die inkomsten ook daadwerkelijk in de functionaliteit zelf gestoken wordt. | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 19:31 |
Jup, alweer gemerkt dat sportief en emotioneel gezien 24LM nog altijd ver boven een heel seizoen F1 staat | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 19:33 |
Was een flinke emotionele achtbaan ja | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 19:38 |
Ben eigenlijk wel tevreden dat ik de nieuwbouw een paar uur, voor deze race, vertraging heb laten oplopen. Ondanks dat ik niet dit eindresultaat zou willen hebben ben ik "blij" dat ik deze drama voor Toyota en Porsche heb gezien Gister morgen nooit gedacht dat ik alsnog zoveel uur ervan zou zien | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 19:43 |
Ach, wellicht de moeite waard als je alleen het WEC wilt volgen. Geen optie voor mij dus. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 19:46 |
Paar statistiekjes De winnaar leegde in totaal 5001,23km af, gemiddelde snelheid 208,2 km/u. Dat is dus inclusief een uur stilstaan in de pit. Voor Bykolles was de race klaar na 95,36km Snelste bij de speed trap in de race was 334.9km/u, bereikt door de #36 en #40 LMP2 en de #2 Porsche in de laatste stint van Bernhard • Snelste lap in LMP1 was van Buemi in de #8 Toyota, 3:18.604. Hiermee bleef het oude lap record van Lotterer overeind • Snelste lap in LMP2 was van Ho-Pin Tung in de #38, 3:28.632. Dat is een nieuw record voor LMP2 • Snelste lap in GTE Pro was van Serra in de #97, 3:50.950. Een nieuw record in GTE Pro • Snelste lap in GTE Am was van Bell, in de #90, 3:53.320. Een nieuw record in GTE Am Racing team Nederland best laptimes • Barichello 3:34.857 • Lammers 3:35.786 • van Eerd 3:42.586 | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 19:51 |
Le Mans is altijd los, en is niet veel duurder dan ES. | |
TargaFlorio | zondag 18 juni 2017 @ 20:56 |
Niet 24 uur lang maar ik zit wel te genieten ja. Prachtige autosport. Over het algemeen dit 10 keer liever dan F1. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 21:10 |
Lammers prima on pace | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 21:13 |
Is dit er van iedereen? | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 21:20 |
deze ff zelf in elkaar gedraaid. Kan ze voor iedereen uitdraaien dus als je nog specifieke verzoeken hebt | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 21:21 |
Top 3 | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 21:23 |
ByKolles. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 21:24 |
| |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 21:24 |
De 50 lijkt me wel leuk, kijken of Rees echt veel beter was. De 43 met de Bleek ook en de 38 van Tung, net als de 49 met Breukers | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 21:33 |
http://sportscar365.com/l(...)-missed-opportunity/
Wtf ? | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 21:37 |
Vond het al zo'n raar moment... nou is het dubbel zuur dat dat hun race blijkbaar verpest heeft. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 21:39 |
Wtf is wel de enige mogelijke reactie ja, wtf | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 21:40 |
Serieus? Enige die ik me dan voor kan stellen is een Porsche coureur maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Maar ze zijn de enige die er baat bij hadden. Maar zo wil je toch niet winnen. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 21:41 |
Het is Vincent Capillaire van Algarve Pro team. Wat hij daar deed en waarom is een compleet raadsel. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 21:42 |
Coureur op de foto lijkt me van Algarve Pro Racing (45 ofzo? Heb het nummer niet in mn hoofd ) | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 21:43 |
Het moment: https://streamable.com/kvdca Ik snap er echt geen bal van . | |
TargaFlorio | zondag 18 juni 2017 @ 21:44 |
Wat een idioot. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 21:44 |
Hij komt er ook echt naartoe rennen (en rent er vandaan) alsof hij gaat belletje trekken ofzo, zo stiekem | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 21:47 |
Ah, niet goed genoeg gekeken. Op het eerste gezicht lijkt die overall op die van een marshal (op mijn mobiel). Maar wat een idioot dan. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 21:47 |
Dit gaat nog wel een staartje krijgen. | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 21:49 |
Maar ik kan me niet voorstellen dat de Toyota anders geen problemen gehad zou hebben, omdat ze kennelijk nogal op de limiet zaten met de koppeling | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 21:50 |
Ik denk niet dat hij volgend jaar nog welkom is in Le Mans. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 21:51 |
| |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 21:56 |
Vaag. Vraag me af of hij hier een grap probeert uit te halen wat me niet 1-2-3 zo lijkt of dat hij zijn support wil uiten wat verkeerd geïnterpreteerd is en uiteindelijk hiertoe leidt... | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 22:22 |
#2 #13 #38 #43 #49 #50 | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 22:23 |
Ook al zo'n vaag verhaal. Het enige wat anders moest is dat ie een keer extra moest stilstaan. Daar is die wagen vast wel op gebouwd. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 22:24 |
| |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 22:25 |
Gaaf | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 22:26 |
Nee hoor, heel duidelijk. Lees het nog een keertje. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 22:29 |
En situatie die niet had moeten bestaan -> een keer extra tot stilstand komen. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 22:30 |
Nee, dat lees je weer fout. Maar ik ga het niet voorkauwen voor je . | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 22:35 |
Dat mag je best doen hoor. Ik kan er alleen met mijn verstand niet bij dat die auto's zo fragiel zijn als ze een keer extra stil moeten staan. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 22:40 |
Omdat dat dus niet zo is . | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 23:03 |
In het Duits staat het een stuk helderder uitgelegd:De vraag is dus: hoeveel zat er nog in de accu's? Dat zou toch genoeg moeten zijn om de auto op gang te brengen en de motor met 80 km/h te starten, zoals het zou moeten werken? http://www.motorsport-tot(...)n-sieg-17061805.html | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 23:06 |
De koppeling was kapot, dus schakelen kon niet. | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 23:28 |
Ja, dat snap ik en ook de werking van het systeem met het starten van de auto en dat de koppeling verbrand was. Maar ik kan niet de link leggen tussen het incident en de verbrande koppeling. Als je in boxmodus wegrijdt zou het toch geen probleem hoeven te vormen? Of werkt dat systeem niet buiten de pitbox? Zo nee, dan zou dat vreemd zijn, omdat je dan het risico neemt dat de koppeling gesloopt wordt als de auto een keer onverwacht ergens stil komt te staan. | |
Bluurgh | maandag 19 juni 2017 @ 05:43 |
Is het alweer volgend jaar? | |
Fer | maandag 19 juni 2017 @ 18:10 |
Heeft zo'n Toyota nog wel een startmotor? Misschien gebruiken ze de electromotoren om snelheid te maken en koppelt daarna de stilstaande verbrandingsmotor pas om te starten, net zoals we een normale auto zouden aanduwen. Normaal is het ook starten, koppelen wegrijden en kan het gelijk weer afkoelen. Overigens kan ik weinig interviews vinden, iedereen slaapt nog? | |
Fir3fly | maandag 19 juni 2017 @ 18:52 |
Dat is juist. | |
Nattekat | maandag 19 juni 2017 @ 18:54 |
En nog steeds is er geen enkele reden waarom dat nu niet zou kunnen. Er is geen logica. | |
Fir3fly | maandag 19 juni 2017 @ 19:00 |
Ok. | |
sasquatsch | maandag 19 juni 2017 @ 19:21 |
Gezien de vandaag gepubliceerde F1 kalender ga ik er vanuit dat de 24 uur volgend jaar op 16/17 juni is. Dit weekend zet ik weer vast in mijn agenda. | |
Nattekat | maandag 19 juni 2017 @ 19:52 |
Genoteerd. | |
Beach | maandag 19 juni 2017 @ 20:03 |
https://nl.motorsport.com(...)-overtreding-920543/ | |
Fer | maandag 19 juni 2017 @ 20:55 |
Bewegende massa zo laag mogelijk houden. Een racekoppeling is weinig groter dan een flinke sinasappel. | |
Fer | maandag 19 juni 2017 @ 20:56 |
Dat gat waar ze met een buis en hamer in liepen te tikken? | |
Peterselieman | maandag 19 juni 2017 @ 22:58 |
en het is bevestigd
| |
Nattekat | maandag 19 juni 2017 @ 23:03 |
Ik snap hoe alles werkt enzo, maar oorzaak en gevolg aan elkaar koppelen lukt niet echt. | |
PierreTT | maandag 19 juni 2017 @ 23:46 |
Hihaho | |
Fer | dinsdag 20 juni 2017 @ 20:42 |
Ok dit is wat ik weet. Normaal rijdt de auto weg op stroom en zodra er wat snelheid is koppelt de verbrandingsmotor aan en wordt zo gestart. Op deze manier heeft de koppeling weinig te lijden en is dus licht uitgevoerd. De auto stond nu aan het einde van de pits te wachten op het stoplicht. Om onduidelijke reden stond hij daar met een draaiende verbrandingsmotor, wat niet de bedoeling was. Vervolgens door het "duimpje" is er twee keer met de koppeling weggereden, zoals wij normaal in onze auto's doen, en weer gestopt. Hier is de koppeling niet voor bedoelt, niet op berekend en het was nooit de bedoeling om zo weg te rijden, laat staan 2x. Enige wat nu nog onduidelijk is, waarom stond hij daar met draaiende motor, ipv klaar om weg te rijden met de mgu. Driver fout, software fout? Lijkt me dat er wel rekening gehouden is met een rood stoplicht bij de pitsuitgang. | |
Fir3fly | dinsdag 20 juni 2017 @ 20:48 |
Tot zover het klopte het, maar dit laatste is niet waar. Hij stond daar ook met de motor uit. Dat kun je zien en horen in het filmpje. Volgens teambaas Vasselon stopte Kobayashi uit schrik toen het team een beetje in paniek raakte omdat hij wegreed bij rood licht en niemand wist waarom. Op dat moment bleef de motor wel draaien. Die hele verwarring zorgde voor nog een start en stop, nu wel op de koppeling. Daar ging het fout. | |
Fir3fly | woensdag 21 juni 2017 @ 03:38 |
TargaFlorio | woensdag 21 juni 2017 @ 18:33 |
http://www.dailysportscar(...)-tunnel-testing.html http://www.dailysportscar(...)ess-for-ginetta.html Mooi project. | |
Peterselieman | dinsdag 27 juni 2017 @ 22:25 |
Nog even nagenieten met de winnaar van 1991: Mazda. Wat een geluid zeg | |
heywoodu | dinsdag 27 juni 2017 @ 22:29 |
Die halve seconde stilte tijdens het schakelen heeft wel wat | |
Peterselieman | dinsdag 27 juni 2017 @ 22:41 |
Wel jammer dat het principe van de Wankelmotor ervoor zorgt dat het ding als een malle zuipt, net als wat andere technische zaken die voor problemen kunnen zorgen. | |
Fir3fly | vrijdag 14 juli 2017 @ 16:37 |
De gehele race op Youtube. En dit weekend 6 uur van Nürburgring . | |
Nattekat | zondag 16 juli 2017 @ 12:35 |
Nu dus | |
PierreTT | zondag 16 juli 2017 @ 12:39 |
Is hier ergens een stream van te vinden? | |
Nattekat | zondag 16 juli 2017 @ 12:39 |
acestream://53a3b7d732cb786f8a7fe10fce7912279a0c1da9 SD acestream://66ce42b59cd7028be149ee7e7ca17066910b2db3 HD |