quote:The pole-sitting No. 7 Toyota of Kobayashi retired in the 10th hour with clutch failure, in what Vasselon said was triggered by a bizarre pit lane incident.
He said it was the “most amazing” problem they had during the race.
Kobayashi pitted for routine service while under the race’s second safety car period before going into the queue at pit exit, where Vasselon said he was signaled to re-enter the track by a fake marshal, believed to be a driver from another team.
“It’s amazing… Someone came to tell him, and we have it on video: ‘Go go go!’ And normally, our drivers are used to the human action dominate signs,” Vasselon explained.
“From our side, we told him stop because the safety car queue was coming, and it was not possible.
“There has been, as you can imagine, some confusion. Start, stop, start, stop.
“So he had done several restarts with the clutch and the combustion engine… and burned the clutch because he has been thrown into a situation which should not exist.”
Kobayashi ground to a halt moments later and was forced to retire the car at the Porsche Curves.
Vond het al zo'n raar moment... nou is het dubbel zuur dat dat hun race blijkbaar verpest heeft.quote:Op zondag 18 juni 2017 21:33 schreef Fir3fly het volgende:
http://sportscar365.com/l(...)-missed-opportunity/
[..]
[ afbeelding ]
Wtf ?
Serieus?quote:believed to be a driver from another team.
Het is Vincent Capillaire van Algarve Pro team. Wat hij daar deed en waarom is een compleet raadsel.quote:Op zondag 18 juni 2017 21:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Serieus?
Enige die ik me dan voor kan stellen is een Porsche coureur maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Maar ze zijn de enige die er baat bij hadden.
Maar zo wil je toch niet winnen.
Coureur op de foto lijkt me van Algarve Pro Racing (45 ofzo? Heb het nummer niet in mn hoofd )quote:Op zondag 18 juni 2017 21:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Serieus?
Enige die ik me dan voor kan stellen is een Porsche coureur maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Maar ze zijn de enige die er baat bij hadden.
Maar zo wil je toch niet winnen.
Hij komt er ook echt naartoe rennen (en rent er vandaan) alsof hij gaat belletje trekken ofzo, zo stiekemquote:Op zondag 18 juni 2017 21:43 schreef Fir3fly het volgende:
Het moment: https://streamable.com/kvdca
Ik snap er echt geen bal van .
Ah, niet goed genoeg gekeken. Op het eerste gezicht lijkt die overall op die van een marshal (op mijn mobiel).quote:Op zondag 18 juni 2017 21:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is Vincent Capillaire van Algarve Pro team. Wat hij daar deed en waarom is een compleet raadsel.
quote:Op zondag 18 juni 2017 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
Maar ik kan me niet voorstellen dat de Toyota anders geen problemen gehad zou hebben, omdat ze kennelijk nogal op de limiet zaten met de koppeling
quote:“So he had done several restarts with the clutch and the combustion engine… and burned the clutch because he has been thrown into a situation which should not exist.”
Ook al zo'n vaag verhaal. Het enige wat anders moest is dat ie een keer extra moest stilstaan. Daar is die wagen vast wel op gebouwd.quote:
quote:Op zondag 18 juni 2017 22:22 schreef M90 het volgende:
#2
[ afbeelding ]
#13
[ afbeelding ]
#38
[ afbeelding ]
#43
[ afbeelding ]
#49
[ afbeelding ]
#50
[ afbeelding ]
Gaafquote:Op zondag 18 juni 2017 22:22 schreef M90 het volgende:
#2
[ afbeelding ]
#13
[ afbeelding ]
#38
[ afbeelding ]
#43
[ afbeelding ]
#49
[ afbeelding ]
#50
[ afbeelding ]
Nee hoor, heel duidelijk. Lees het nog een keertje.quote:
En situatie die niet had moeten bestaan -> een keer extra tot stilstand komen.quote:Op zondag 18 juni 2017 22:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor, heel duidelijk. Lees het nog een keertje.
Nee, dat lees je weer fout. Maar ik ga het niet voorkauwen voor je .quote:Op zondag 18 juni 2017 22:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En situatie die niet had moeten bestaan -> een keer extra tot stilstand komen.
Dat mag je best doen hoor. Ik kan er alleen met mijn verstand niet bij dat die auto's zo fragiel zijn als ze een keer extra stil moeten staan.quote:Op zondag 18 juni 2017 22:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat lees je weer fout. Maar ik ga het niet voorkauwen voor je .
Omdat dat dus niet zo is .quote:Op zondag 18 juni 2017 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat mag je best doen hoor. Ik kan er alleen met mijn verstand niet bij dat die auto's zo fragiel zijn als ze een keer extra stil moeten staan.
De vraag is dus: hoeveel zat er nog in de accu's? Dat zou toch genoeg moeten zijn om de auto op gang te brengen en de motor met 80 km/h te starten, zoals het zou moeten werken?quote:Das Problem daran: Die Kupplung des Toyota TS050 Hybrid ist nicht darauf ausgelegt, stehend nur mit Verbrennungsmotor zu starten. Normalerweise kuppelt sie bei 80 km/h, wenn mit Elektropower durch die Boxengasse gefahren wird.
De koppeling was kapot, dus schakelen kon niet.quote:Op zondag 18 juni 2017 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
De vraag is dus: hoeveel zat er nog in de accu's? Dat zou toch genoeg moeten zijn om de auto op gang te brengen en de motor met 80 km/h te starten, zoals het zou moeten werken?
Dat is juist.quote:Op maandag 19 juni 2017 18:10 schreef Fer het volgende:
Heeft zo'n Toyota nog wel een startmotor? Misschien gebruiken ze de electromotoren om snelheid te maken en koppelt daarna de stilstaande verbrandingsmotor pas om te starten, net zoals we een normale auto zouden aanduwen.
En nog steeds is er geen enkele reden waarom dat nu niet zou kunnen. Er is geen logica.quote:
Ok.quote:Op maandag 19 juni 2017 18:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En nog steeds is er geen enkele reden waarom dat nu niet zou kunnen. Er is geen logica.
Genoteerd.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:21 schreef sasquatsch het volgende:
Gezien de vandaag gepubliceerde F1 kalender ga ik er vanuit dat de 24 uur volgend jaar op 16/17 juni is.
Dit weekend zet ik weer vast in mijn agenda.
Bewegende massa zo laag mogelijk houden. Een racekoppeling is weinig groter dan een flinke sinasappel.quote:Op maandag 19 juni 2017 18:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En nog steeds is er geen enkele reden waarom dat nu niet zou kunnen. Er is geen logica.
Dat gat waar ze met een buis en hamer in liepen te tikken?quote:Op maandag 19 juni 2017 20:03 schreef Beach het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)-overtreding-920543/
en het is bevestigdquote:Op maandag 19 juni 2017 19:21 schreef sasquatsch het volgende:
Gezien de vandaag gepubliceerde F1 kalender ga ik er vanuit dat de 24 uur volgend jaar op 16/17 juni is.
Dit weekend zet ik weer vast in mijn agenda.
quote:FIA World Endurance Championship
The date for the 2018 Le Mans 24 Hours was approved for 16-17 June. The full calendar of the FIA World Endurance Championship will be presented to the World Motor Sport Council at a later date.
Ik snap hoe alles werkt enzo, maar oorzaak en gevolg aan elkaar koppelen lukt niet echt.quote:Op maandag 19 juni 2017 20:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Bewegende massa zo laag mogelijk houden. Een racekoppeling is weinig groter dan een flinke sinasappel.
Hihahoquote:
Ok dit is wat ik weet.quote:Op maandag 19 juni 2017 23:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap hoe alles werkt enzo, maar oorzaak en gevolg aan elkaar koppelen lukt niet echt.
Tot zover het klopte het, maar dit laatste is niet waar. Hij stond daar ook met de motor uit. Dat kun je zien en horen in het filmpje.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 20:42 schreef Fer het volgende:
[..]
Ok dit is wat ik weet.
Normaal rijdt de auto weg op stroom en zodra er wat snelheid is koppelt de verbrandingsmotor aan en wordt zo gestart. Op deze manier heeft de koppeling weinig te lijden en is dus licht uitgevoerd. De auto stond nu aan het einde van de pits te wachten op het stoplicht. Om onduidelijke reden stond hij daar met een draaiende verbrandingsmotor
Die halve seconde stilte tijdens het schakelen heeft wel watquote:Op dinsdag 27 juni 2017 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
Nog even nagenieten met de winnaar van 1991: Mazda.
Wat een geluid zeg
Wel jammer dat het principe van de Wankelmotor ervoor zorgt dat het ding als een malle zuipt, net als wat andere technische zaken die voor problemen kunnen zorgen.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 22:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die halve seconde stilte tijdens het schakelen heeft wel wat
Is hier ergens een stream van te vinden?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |