abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 juni 2017 @ 09:30:04 #1
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_171766007
Lieve FOK!'ertjes,

Ik hou van motorfietsen en motorgeronk, maar niet om 4 uur 's nachts. En dat is het tijdstip dat een van mijn medeflatbewoners met zijn motor op pad gaat. Dat is natuurlijk niet verboden, maar zijn motor heeft een luide sportuitlaat en hij laat de motor een behoorlijke tijd stationair draaien voordat hij daadwerkelijk wegrijdt. Ik ben er nu al meerdere malen wakker door geworden.

Ik denk te weten om welke motor het gaat, heb de betreffende eigenaar ook wel eens gezien, maar ik weet niet in welk appartement hij woont. Dat bemoeilijkt een laagdrempelig gesprekje. Ik zit te denken om een briefje boven zijn motor te hangen (die staat buiten) of hem eens aan te spreken als ik hem toevallig zie. Maar ik weet niet of hij daar erg open voor staat. Want elke ziel kan toch verzinnen dat het beschreven gedrag irritant is?

Welke dingen zou ik hier nog meer aan kunnen doen?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  Moderator zondag 18 juni 2017 @ 09:33:47 #2
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171766033
Eerst aanspreken en als dat niet werkt dan misschien toch een belletje richting de politie.
Wellicht dat de wijkagent ook nog kan bemiddelen of een gesprekje aan kan gaan.
  zondag 18 juni 2017 @ 09:41:13 #3
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_171766104
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 09:36 schreef Resistor het volgende:
=
Vanochtend wilde ik al bijna naar beneden schreeuwen of het wat zachter kon... :') Maar dat is ook weer zo tokkie. Voordat ik beneden ben moet ik eerst de gallerij over en de trap af, al woon ik wel op de eerste etage. Dan zou ik bijna eens moeten gaan posten bij die motor totdat die vent naar beneden komt!

Vraag me ook af of meerdere buren hier last van hebben of dat ik de enige ben.

[ Bericht 14% gewijzigd door Nizno op 18-06-2017 14:25:28 ]
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_171766123
Alsof jij je auto de straat in duwt snachts.

Mijn buren laten hun vuil klikos in het gangpad van de poort staan. De tering voor ze lekker gassen als ik snachts thuis kom van werk. Hebben zij ook weleens geklaagd. Ik zeg tsjaa, ik kan nou eenmaal niet naast mij motor lopen.

Iets wat andere situatie dan de jouwe. Dat wel.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_171766140
Denk niet dat hij het doorheeft cq hij heeft een schijt aan mentaliteit ontwikkeld.

Net zoals wielrenners leven ze in een eigen wereldje.
pi_171766241
Hier in de buurt woont ook zo'n grapjas die z'n motor eerst een flinke tijd stationair laat draaien voor-ie wegrijdt. Gelukkig niet middenin de nacht, maar toch.

Waarom doen ze dat? Is dat nodig met motoren? Technische reden? Kun je niet gewoon opstappen en wegrijden? :?
  Moderator zondag 18 juni 2017 @ 10:09:49 #7
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_171766377
Het kan blijkbaar ook met je personenwagen; eerst een kwartier stationair laten draaien voor de deur. Dan is ie lekker koel/warm als je dan eenmaal gaat rijden.

Dat het enorm slecht is voor je motor doet er blijkbaar niet toe. Evenals dat je verzekering er vast ook iets van gaat vinden mocht je auto ontvreemd zijn terwijl hij stationair draaide en jij binnen op de bank zat.

Ik denk dat TS gewoon een informeel gesprek moet beginnen met de eigenaar. Gewoon vragen of dat zijn motor is en uit interesse vragen waarom hij zolang stationair moet draaien voordat hij gaat rijden. En dan eens melden dat dat om 0400 wel heel veel herrie produceert.
  zondag 18 juni 2017 @ 10:12:38 #8
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171766410
quote:
5s.gif Op zondag 18 juni 2017 09:57 schreef k_man het volgende:
Hier in de buurt woont ook zo'n grapjas die z'n motor eerst een flinke tijd stationair laat draaien voor-ie wegrijdt. Gelukkig niet middenin de nacht, maar toch.

Waarom doen ze dat? Is dat nodig met motoren? Technische reden? Kun je niet gewoon opstappen en wegrijden? :?
Neuh.. sterker.. het is slecht zelfs...

[ Bericht 7% gewijzigd door Nizno op 18-06-2017 13:10:29 ]
pi_171767322
Misschien heeft die man nachtdienst en gaat hij gewoon naar zijn werk, en je kan toch beter naar de dokter gaan als je zo slecht slaapt als je buiten een motorfiets hoort en wakker word.
5 Ferrari's op videoband!
pi_171767437
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Misschien heeft die man nachtdienst en gaat hij gewoon naar zijn werk, en je kan toch beter naar de dokter gaan als je zo slecht slaapt als je buiten een motorfiets hoort en wakker word.
daarvoor hoef je echt niet licht te slapen. TS woont op eerste verdieping en motoren maken enorm veel herrie :{w
pi_171767765
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:24 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

daarvoor hoef je echt niet licht te slapen. TS woont op eerste verdieping en motoren maken enorm veel herrie :{w
Wat een onzin, stationair maakt dat echt niet zoveel lawaai.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 18 juni 2017 @ 11:51:35 #12
3542 Gia
User under construction
pi_171767855
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:45 schreef Beach het volgende:
Wat een onzin, stationair maakt dat echt niet zoveel lawaai.
Dat denk ik ook. Als een motor stationair loopt, hoor je die harde uitlaat toch niet. Alleen het ronken van de motor. Alleen het wegrijden hoor je dan. Maar dat is een fijn geluid, want daarna is het weer stil.

Je hebt wel mensen die totaal niet tegen geluid (van anderen) kunnen.
Onze buurman is ook zo'n figuur. Klaagt over spelende kinderen, klussende buren, maar maakt zelf ook regelmatig veel lawaai. Waar ik me overigens niet aan stoor, ieder heeft zijn eigen hobby.
pi_171767866
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:45 schreef Beach het volgende:

[..]

Wat een onzin, stationair maakt dat echt niet zoveel lawaai.
Koud met de choke aan echt wel. Hier in de straat ook, heb er geen last van, maar ze maken wel lawaai.
.
pi_171767868
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:45 schreef Beach het volgende:

[..]

Wat een onzin, stationair maakt dat echt niet zoveel lawaai.
Pas als ze elke motor die niet aan de geluidsnormen voldoet tot schroot zouden maken. :D

Het is sowieso al bizar dat sommige motoren zoveel decibels mogen produceren terwijl de norm voor auto's veel lager ligt.
pi_171767884
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Misschien heeft die man nachtdienst en gaat hij gewoon naar zijn werk, en je kan toch beter naar de dokter gaan als je zo slecht slaapt als je buiten een motorfiets hoort en wakker word.
Nou en.
Toen ik altijd met mijn motor om 6 uur in de ochtend vertrok, duwde ik hem ook eerst de tuin en zelfs nog het steegje uit. Dan pas starten en direct wegrijden.

Kleine moeite. Ik zou het andersom ook waarderen.

Dus TS, vriendelijk briefje op de motor zou voldoende moeten zijn.
pi_171768223
Kuch kuch, er staat een Harley hier ik zou het echt niet in mijn hoofd halen om dat ding voor 10.00uur te durven starten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 18 juni 2017 @ 12:19:53 #17
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171768357
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:52 schreef Anne het volgende:
Toen ik altijd met mijn motor om 6 uur in de ochtend vertrok, duwde ik hem ook eerst de tuin en zelfs nog het steegje uit. Dan pas starten en direct wegrijden.
^O^ mooi dat er nog fatsoenlijke mensen zijn.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 18 juni 2017 @ 12:24:47 #18
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171768406
ik ga er ook wel eens vroeg uit met de motor, dan rijd ik direct na starten langzaam weg.

auto's met sportuitlaat maken volgens mij meer decibels.

'n motorrijder proberen te verplichten/adviseren op andere tijden te rijden is net zoiets als aan 'n niet-motorrijder vragen of ie op andere tijden wil fietsen/autorijden. dat is niet fijn om te horen, als 't geluid van zijn uitlaat binnen de decibelnormen is, is er niks aan de hand. iedereen heeft wel 'ns last van geluid, suck it up ;)
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_171768480
Misschien laat hij zijn ramen ontdooien door hem even stationair te laten draaien.
  zondag 18 juni 2017 @ 12:29:53 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171768490
quote:
4s.gif Op zondag 18 juni 2017 12:29 schreef Leonos het volgende:
Misschien laat hij zijn ramen ontdooien door hem even stationair te laten draaien.
Op een motor?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_171768501
quote:
10s.gif Op zondag 18 juni 2017 12:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Op een motor?
Zit toch ook zo'n raampje op.
pi_171768645
quote:
4s.gif Op zondag 18 juni 2017 12:30 schreef Leonos het volgende:

[..]

Zit toch ook zo'n raampje op.
Dat noem je een ruit.
Daar kijk je overigens meestal niet doorheen, maar juist overheen. Dus het boeit geen zak dat ie bevroren is.
  zondag 18 juni 2017 @ 12:40:51 #23
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_171768647
quote:
5s.gif Op zondag 18 juni 2017 09:57 schreef k_man het volgende:
Hier in de buurt woont ook zo'n grapjas die z'n motor eerst een flinke tijd stationair laat draaien voor-ie wegrijdt. Gelukkig niet middenin de nacht, maar toch.

Waarom doen ze dat? Is dat nodig met motoren? Technische reden? Kun je niet gewoon opstappen en wegrijden? :?
Als het koud is vindt een caburateurfiets het fijn om even op de choke te lopen. Maar met deze temperaturen kan je in principe meteen wegrijden.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zondag 18 juni 2017 @ 12:46:43 #24
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_171768727
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Als een motor stationair loopt, hoor je die harde uitlaat toch niet. Alleen het ronken van de motor. Alleen het wegrijden hoor je dan. Maar dat is een fijn geluid, want daarna is het weer stil.

Je hebt wel mensen die totaal niet tegen geluid (van anderen) kunnen.
Onze buurman is ook zo'n figuur. Klaagt over spelende kinderen, klussende buren, maar maakt zelf ook regelmatig veel lawaai. Waar ik me overigens niet aan stoor, ieder heeft zijn eigen hobby.
Een motor maakt stationair wel behoorlijk wat geluid. Zeker als je hem op de choke pal onder de gallerij laat warmdraaien. En ik kan het weten, want ik heb zelf ook een motor.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zondag 18 juni 2017 @ 12:53:01 #25
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_171768827
Je bent ook echt wel een mongool als je je fiets om 04:00 uitgebreid warm gaat staan te draaien. Zeker als je zon herriepijp als peniscompensator hebt :r.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')