abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 juni 2017 @ 16:46:36 #101
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_171772813
ik zie geen probleem om asielzoekers naar Nederland te halen.
maar bouw dan wel tenten kampen zodat ze het terrein niet kunnen verlaten.
Ze mogen ons niet lastig vallen.
  zondag 18 juni 2017 @ 16:56:52 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171772988
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 16:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Technisch gezien is Turkije ook veilig.

Maar dat een land veilig is betekent nog niet dat je betrouwbaar afspraken kunt maken met zo'n land, of dat de mensenrechten worden gerespecteerd. Dat zijn compleet verschillende dingen.

Men lijkt hier vaak te denken dat de Turkije deal en eventuele toekomstige deals met Afrikaanse landen niet meer zijn dan dat: "hier heb je een zak geld, als jullie nou eens zorgen dat die vluchtelingen Europa niet binnenkomen." Terwijl er vrij verregaande voorwaarden zitten aan zulke deals. Repecteren van mensenrechten, (in onze ogen) degelijke opvang, onderwijs voor kinderen van vluchtelingen, etc.

Als Turkije daar al niet aan kan voldoen zie ik niet hoe dat goed gaat komen in de genoemde Afrikaanse landen.
Die landen dienen in de eerste plaats hun eigen burgers terug te nemen en in de tweede plaats erop toe te zien dat niet hele horden gelukszoekers hun grenzen continu oversteken.
pi_171772990
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 16:46 schreef KingRadler het volgende:
ik zie geen probleem om asielzoekers naar Nederland te halen.
maar bouw dan wel tenten kampen zodat ze het terrein niet kunnen verlaten.
Ze mogen ons niet lastig vallen.
  zondag 18 juni 2017 @ 16:58:28 #104
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171773014
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 16:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die landen dienen in de eerste plaats hun eigen burgers terug te nemen en in de tweede plaats erop toe te zien dat niet hele horden gelukszoekers hun grenzen continu oversteken.
Nogmaals, de Turkije-deal gaat veel verder dan dat, en eventuele afspraken met Afrikaanse landen zullen veel verder moeten gaan dan dat.

En zulke afspraken kunnen niet worden gemaakt met zulke landen, zo veel is wel duidelijk. Dan zijn we vooral geld aan het doneren aan dubieuze regimes.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171773682
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 16:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 16:58 schreef Molurus het volgende:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij praten jullie een beetje langs elkaar heen.
Deals met (Afrikaanse) landen om hun eigen burgers terug te nemen zijn uiteraard niet hetzelfde als deals met landen om de migratiestroom naar de EU beter te controleren (zoals de Turkijedeal en eventueel in de toekomst een Libiëdeal).
  zondag 18 juni 2017 @ 17:45:03 #106
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171773776
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 17:41 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen, maar volgens mij praten jullie een beetje langs elkaar heen.
Deals met (Afrikaanse) landen om hun eigen burgers terug te nemen zijn uiteraard niet hetzelfde als deals met landen om de migratiestroom naar de EU beter te controleren (zoals de Turkijedeal en eventueel in de toekomst een Libiëdeal).
Kennelijk ben ik even de weg kwijt ja. Was de formatie nu geklapt op mogelijke deals van de 1e of van de 2e categorie?

En als het de 2e categorie is, waarom werd hier dan eerder ontkend dat het zou gaan over een eventuele deal met Libië?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171774107
quote:
11s.gif Op zondag 18 juni 2017 17:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kennelijk ben ik even de weg kwijt ja. Was de formatie nu geklapt op mogelijke deals van de 1e of van de 2e categorie?
Wat ik begrepen heb op uitbreiding van de Turkijedeal, dus eventueel ook zo'n deal met Libië en andere landen.

Je zat dus wel goed, maar je reageert op Warrior, die het juist over de andere deals heeft; dat landen gaan meewerken aan het terugnemen van de migranten die niets in de EU te zoeken hebben (geen recht hebben op asiel), dan wel dat ze stoppen met het op grote schaal faciliteren van de reis naar oa Libië.
Heeft verder volgens mij niets met de formatie te maken, maar wel met het hele migratiehoofdstuk.

quote:
En als het de 2e categorie is, waarom werd hier dan eerder ontkend dat het zou gaan over een eventuele deal met Libië?
Daar weet ik niets van. Door iemand in dit topic bedoel je?
  zondag 18 juni 2017 @ 18:02:37 #108
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171774166
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 17:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb op uitbreiding van de Turkijedeal, dus eventueel ook zo'n deal met Libië en andere landen.

Je zat dus wel goed, maar je reageert op Warrior, die het juist over de andere deals heeft; dat landen gaan meewerken aan het terugnemen van de migranten die niets in de EU te zoeken hebben (geen recht hebben op asiel), dan wel dat ze stoppen met het op grote schaal faciliteren van de reis naar oa Libië.
Heeft verder volgens mij niets met de formatie te maken, maar wel met het hele migratiehoofdstuk.
Hmm, dan wordt het inderdaad wel een soort side-track van deze discussie.

Maar ik ben an sich wel benieuwd wat dat type deal dan zou inhouden. Zoals hier verwoord komt zo'n afspraak dan neer op een eenzijdige verantwoordelijkheid voor die landen. Wat zit er voor hen dan eigenlijk in?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 18 juni 2017 @ 18:03:31 #109
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171774180
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 17:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Daar weet ik niets van. Door iemand in dit topic bedoel je?
In het kader van de discussie over de formatie en het toepassen van de Turkijedeal op Afrikaanse landen werd inderdaad eerder gezegd dat het niet zou gaan over Libie maar over andere landen. Vandaar mijn verwarring op dat punt.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik sceptisch ben over deals met zulke landen van wat voor soort dan ook.

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 18-06-2017 18:11:23 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 18 juni 2017 @ 18:48:29 #110
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171774924
quote:
18s.gif Op zondag 18 juni 2017 15:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Was dat was ik zei? Nee, dat was niet wat ik zei.
Nee, maar dat is wel het gevolg van je uitspraken suffie.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_171775253
Goed dan als men mij niet geloofd dan maak ik deze wel iets anders wijs.
pi_171775395
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 18:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hmm, dan wordt het inderdaad wel een soort side-track van deze discussie.

Maar ik ben an sich wel benieuwd wat dat type deal dan zou inhouden. Zoals hier verwoord komt zo'n afspraak dan neer op een eenzijdige verantwoordelijkheid voor die landen. Wat zit er voor hen dan eigenlijk in?
Makkelijk zal het natuurlijk niet zijn om zo'n deal te sluiten, dat zal ook per land sterk verschillen.

Vorige maand werd bekend gemaakt dat Nederland 2miljoen euro beschikbaar stelt om samen met andere landen in Somalië (toegang tot) het recht te verbeteren; wijzigen grondwet, realiseren van rechtsbijstand, opzetten van rechtbanken, etc. Dat soort projecten (maar dan opgezet vanuit de EU) zouden gecombineerd kunnen worden met afspraken over de terugkeer van illegale migranten. Als de EU bijvoorbeeld geld (en kennis) beschikbaar stelt om op verschillende manieren het onderwijs in een land te verbeteren, dan heeft zo'n land daar zeker wel baat bij (algemene ontwikkeling, werkgelegenheid).
Het is dan natuurlijk niet de bedoeling om gewoon een zak geld te geven, want dan is het maar de vraag of dat geld niet gewoon in de zakken van de leider(s) belandt.

Ik neem aan dat ook GroenLinks/Klaver niet tegen dat soort afspraken is. Het is voor migranten die geen recht hebben op verblijf binnen de EU toch beter om dan maar een leven op te bouwen in het land van herkomst (of een ander land) en niet praktisch opgesloten te zitten in ellendige opvangkampen in Griekenland of Italië zonder mogelijkheid om terug te keren.

quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 18:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

In het kader van de discussie over de formatie en het toepassen van de Turkijedeal op Afrikaanse landen werd inderdaad eerder gezegd dat het niet zou gaan over Libie maar over andere landen. Vandaar mijn verwarring op dat punt.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik sceptisch ben over deals met zulke landen van wat voor soort dan ook.
Nou, dat heb ik dan gemist. Ik vraag me ook af waar die informatie dan vandaan komt, aangezien de EU al bezig is met het maken van afspraken met Libië.
Ik herinner me wel iets over deals met Egypte en andere Noord-Afrikaanse landen, maar aangezien vanaf daar niet wekelijks bootjes vol migranten naar Europa vertrekken, zal dat om andere deals gaan. Bovendien sluit het een het ander niet uit.
Ik denk dus dat dat niet klopt.
  zondag 18 juni 2017 @ 19:22:05 #113
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171775474
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 19:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou, dat heb ik dan gemist. Ik vraag me ook af waar die informatie dan vandaan komt, aangezien de EU al bezig is met het maken van afspraken met Libië.
Ik herinner me wel iets over deals met Egypte en andere Noord-Afrikaanse landen, maar aangezien vanaf daar niet wekelijks bootjes vol migranten naar Europa vertrekken, zal dat om andere deals gaan. Bovendien sluit het een het ander niet uit.
Ik denk dus dat dat niet klopt.
Ah, ok... dat zou best kunnen. Het werd hier gezegd:

quote:
2s.gif Op zondag 18 juni 2017 13:51 schreef Evertjan het volgende:

[..]

snap ook niet waarom iedereen Libie erbij haalt als voorbeeld. Mark Rutte heeft ook duidelijk gezegd dat ze met Libie geen deals gaan sluiten aangezien er daar juist geen stabiele regering is.
Maar goed... zo ontstaan er dus diverse misvattingen. :D Altijd voorzichtig zijn met feitelijke claims is de les. Alleen is het natrekken van alles dat er hier op FOK wordt beweerd wel hondsvermoeiend. :{

Het lijkt wel alsof het maatschappelijke debat tegenwoordig over maar 1 ding gaat: wie het beste is in het overtuigend presenteren van verkeerde informatie. (Om het maar even diplomatiek uit te drukken.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 18-06-2017 19:27:07 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171775639
quote:
14s.gif Op zondag 18 juni 2017 19:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, ok... dat zou best kunnen. Het werd hier gezegd:

[..]

Maar goed... zo ontstaan er dus diverse misvattingen. :D Altijd voorzichtig zijn met feitelijke claims is de les. Alleen is het natrekken van alles dat er hier op FOK wordt beweerd wel hondsvermoeiend. :{

Het lijkt wel alsof het maatschappelijke debat tegenwoordig over maar 1 ding gaat: wie het beste is in het overtuigend presenteren van verkeerde informatie. (Om het maar even diplomatiek uit te drukken.)
Ik wilde zeggen: het kan zijn dat Evertjan gewoon gelijk heeft en ik niet goed heb opgelet.

Maar eerste hit op Google zegt:
quote:
Twee maanden geleden sloot de EU een deal met de door de Verenigde Naties erkende regering in Libië, tevens de minst gezaghebbende van de drie: tegen betaling van 200 miljoen euro moet de Libische kustwacht migranten oppakken.
https://www.trouw.nl/opin(...)sensmokkel~a63f8d0f/
  maandag 19 juni 2017 @ 13:01:06 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171788113
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 00:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Naar mijn opvatting zijn het de andere die de penetrante geur verspreiden nu al helemaal volgens mij breekt hun het angstzweet uit!
Penetrante geuren komen meestal van het tuig wat op gl stemt. Gezien de afa's, krakers en ander niet douchend lang harig tuig.

Maar op welk angstzweet doel je?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171788144
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Penetrante geuren komen meestal van het tuig wat op gl stemt. Gezien de afa's, krakers en ander niet douchend lang harig tuig.

Maar op welk angstzweet doel je?
De tijd zal het leren, daarom staat er volgens mij, echter als het zo komt krijg ik nog iets te lachten of te huilen. GL ik heb er niet op gestemt waar ik eigenlijk veel spijt van heb nu.
  maandag 19 juni 2017 @ 13:05:16 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171788185
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

De tijd zal het leren, daarom staat er volgens mij, echter als het zo komt krijg ik nog iets te lachten of te huilen. GL ik heb er niet op gestemt waar ik eigenlijk veel spijt van heb nu.
Jij wil graag voorgelogen worden snap ik met utopie en wensdenken?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171788193
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij wil graag voorgelogen worden snap ik met utopie en wensdenken?
Nee daar heb ik deze van (nu) voor!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2017 13:06:12 ]
  maandag 19 juni 2017 @ 13:29:53 #119
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171788791
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:03 schreef john2406 het volgende:

GL ik heb er niet op gestemt waar ik eigenlijk veel spijt van heb nu.
Jij bent dus een naïeve milieuhystericus die zoveel mogelijk Afrikanen ongehinderd toegang wil geven tot onze woningen, zorg en sociale voorzieningen. Het is werkelijk onvoorstelbaar.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  maandag 19 juni 2017 @ 13:35:06 #120
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171788925
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:29 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Jij bent dus een naïeve milieuhystericus die zoveel mogelijk Afrikanen ongehinderd toegang wil geven tot onze woningen, zorg en sociale voorzieningen. Het is werkelijk onvoorstelbaar.
Dat jij dit soort stropoppen over GL en haar aanhangers blijft ophangen vind ik onvoorstelbaar. Nogal zielig eigenlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 19-06-2017 13:44:33 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171788998
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat jij dit soort stropoppen over GL aan haar aanhangers blijft ophangen vind ik onvoorstelbaar. Nogal zielig eigenlijk.
Inderdaad. Er zijn veel betere motivaties om niet op GL te stemmen, zeker niet na het theater van de afgelopen weken :P
Conscience do cost.
pi_171789044
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:29 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Jij bent dus een naïeve milieuhystericus die zoveel mogelijk Afrikanen ongehinderd toegang wil geven tot onze woningen, zorg en sociale voorzieningen. Het is werkelijk onvoorstelbaar.
Dat kan niemand veranderen tenzij heel de EU!

Tevens als ik goed geinformeerd ben heeft de EU al iets afgesproken met (Libie) voor 200 miljard?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2017 13:41:00 ]
  maandag 19 juni 2017 @ 13:46:41 #123
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171789236
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:37 schreef ems. het volgende:

[..]

Inderdaad. Er zijn veel betere motivaties om niet op GL te stemmen, zeker niet na het theater van de afgelopen weken :P
Of de redenen om wel/niet op GL te stemmen goed of slecht zijn is uiteindelijk een kwestie van smaak en persoonlijke opvattingen. Maar dat gooien met stropoppen is wel heel goedkoop en kansloos.

Overigens ben ik al een aantal mensen tegengekomen die deze keer niet op GL hebben gestemd, maar nav de manier waarop de formatiebesprekingen zijn gelopen wel overwegen om volgende keer GL te gaan stemmen.

Maar ook dat is natuurlijk een kwestie van smaak en persoonlijke opvattingen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171789370
quote:
12s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Of de redenen om wel/niet op GL te stemmen goed of slecht zijn is uiteindelijk een kwestie van smaak en persoonlijke opvattingen. Maar dat gooien met stropoppen is wel heel goedkoop en kansloos.
Absoluut eens. Ik vind het ook zeer kinderachtig. Men lijkt te vergeten dat meningen simpelweg verschillen en tegenwoordig is het helaas hip om daar meteen soort complot achteraan te gooien.
quote:
Overigens ben ik al een aantal mensen tegengekomen die deze keer niet op GL hebben gestemd, maar nav de manier waarop de formatiebesprekingen zijn gelopen wel overwegen om volgende keer GL te gaan stemmen.

Maar ook dat is natuurlijk een kwestie van smaak en persoonlijke opvattingen.
Zeker, persoonlijk ken ik uitsluitend mensen die groenlinks hebben gestemd maar aan de hand van de afgelopen weken juist hebben besloten dat niet meer te doen zolang Klaver de scepter zwaait.

Als ik op partij stem dan wil ik ze zien regeren. Ongeacht het inleveren van wat details in het programma en specifiek de zaken waar groenlinks over viel vind ik dermate irrelevant dat ik het niet kan begrijpen. Maar daar denken andere mensen inderdaad anders over.

Uiteindelijk komt het erop neer dat mensen om verschillende redenen op een partij stemmen. Niet iedereen die op groenlinks stemt interesseert zich per se in de groene zowel als de linkse kant, bijvoorbeeld.
Conscience do cost.
  maandag 19 juni 2017 @ 14:00:18 #125
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171789534
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:53 schreef ems. het volgende:

Als ik op partij stem dan wil ik ze zien regeren. Ongeacht het inleveren van wat details in het programma en specifiek de zaken waar groenlinks over viel vind ik dermate irrelevant dat ik het niet kan begrijpen.
Mwah. Ik zie GL graag regeren hoor, maar zoals Klaver ook zei: niet ten koste van alles.

Wat er gebeurt als je juist te veel toegeeft om maar te kunnen regeren hebben we bij PvdA gezien. Ik denk dat GL in dit geval gewoon een heel verstandige keuze heeft gemaakt. Dit kabinet zou te conservatief en te rechts zijn.

Bovendien begrijp ik heel goed dat er tav het migratievraagstuk een ondergrens was bereikt voor GL. Prima om te onderhandelen en/of concessies te doen, maar ook daar zitten voor sommige vraagstukken wel echt harde grenzen aan.

quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:53 schreef ems. het volgende:

Maar daar denken andere mensen inderdaad anders over.

Uiteindelijk komt het erop neer dat mensen om verschillende redenen op een partij stemmen. Niet iedereen die op groenlinks stemt interesseert zich per se in de groene zowel als de linkse kant, bijvoorbeeld.
Partijen die 100% bij je opvattingen aansluiten bestaan sowieso niet. :) Ook als kiezer moet je concessies doen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')