abonnement Unibet Coolblue
pi_171753171
Goedemiddag!

Ik zit in de ziektewet, maar die loopt binnenkort af. Ik ga tot september de WW in. Uiteraard ga ik braaf solliciteren e.d., maar ergens ben ik bang dat ik in september nog niet klaar ben voor een fulltime baan.

Ik twijfel of ik me na aanvang van WW weer ziek durf te melden (omdat ik in theorie best koekjes zou kunnen inpakken ofzoiets 'doms' en dus niet 100% ziek ben), óf in september bij de Bijstand aan kan kloppen.

Als huishouden: mijzelf en Schotse partner die op A1-niveau zit qua Nederlands (dus niet A2 wat de eis is) en vanwege gezondheidsproblemen niet in een fabriek of magazijn kan werken. Hij gaat in september weer met een cursus NL beginnen.
Ikzelf heb een stevige burn-out met angststoornis die volgens verschillende behandelaars nog niet weg is. Heb vrijwilligerswerk gedaan en wil dit ook blijven doen, ivm sociale contacten enzo. Kost veel energie, maar is tof.

Tl;dr: Kan een ik met buitenlandse partner bijstand aanvragen, of wordt hij dan het land uit gepleurd?

Suggesties als 'ga werk zoeken' hoeven niet. Thanks. :)
Mon 'en!
pi_171753210
Hij is Schot, dus mag hij wonen waar hij wil in de EU. Hij zal dus niet gedeporteerd worden.
De rest heb ik geen verstand van.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171753365
Je zegt het zelf, je kan wel werken.
  zaterdag 17 juni 2017 @ 17:19:37 #4
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_171753432
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 17:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Hij is Schot, dus mag hij wonen waar hij wil in de EU. Hij zal dus niet gedeporteerd worden.
De rest heb ik geen verstand van.
Nog wel, maar daar komt misschien heel snel verandering in.
  Moderator zaterdag 17 juni 2017 @ 17:27:40 #5
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171753555
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 17:19 schreef malleable het volgende:

[..]

Nog wel, maar daar komt misschien heel snel verandering in.
Dat is nog een heel end weg en dus niet echt van belang momenteel.
Laten we daar ook geen (offtopic) discussie over voeren :)
pi_171753748
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 17:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Hij is Schot, dus mag hij wonen waar hij wil in de EU. Hij zal dus niet gedeporteerd worden.
De rest heb ik geen verstand van.
http://www.mugweb.nl/juri(...)d-recht-op-bijstand/

Bijstand mag na vijf jaar in NL. Tot die tijd wordt je aanvraag doorgespeeld aan IND die het recht hebben om je het land uit te knikkeren.
Mon 'en!
pi_171753810
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 17:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Hij is Schot, dus mag hij wonen waar hij wil in de EU. Hij zal dus niet gedeporteerd worden.
De rest heb ik geen verstand van.
Dat klopt dan weer niet helemaal. Hij mag zich vestigen waar die wil in de EU, hij mag werken waar die wil in de EU. De vrij verkeer richtlijn bepaald dat mensen geen onredelijke belasting mogen zijn op het sociale systeem van hun gastland.
Meer uitleg hier (er zijn 3 situaties naar aanleiding van verschillende rechtzaken):http://www.minbuza.nl/ece(...)ere-eu-lidstaat.html
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_171753853
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 17:40 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

http://www.mugweb.nl/juri(...)d-recht-op-bijstand/

Bijstand mag na vijf jaar in NL. Tot die tijd wordt je aanvraag doorgespeeld aan IND die het recht hebben om je het land uit te knikkeren.
Das te bot gezegd. Bijstand mag na 3 maanden, maar dan mag de IND beslissen om je weg te kieperen als je er minder dan 5 jaar zit (en dat doen ze wel vaker).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_171754030
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 17:40 schreef bloempjuh het volgende:
http://www.mugweb.nl/juri(...)d-recht-op-bijstand/

Bijstand mag na vijf jaar in NL. Tot die tijd wordt je aanvraag doorgespeeld aan IND die het recht hebben om je het land uit te knikkeren.
Ik lees nergens in je OP dat hij bijstand heeft of wil.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171754401
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 18:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik lees nergens in je OP dat hij bijstand heeft of wil.
Mijn partner wil geen Bijstand*, maar -als ik het goed heb- Bijstand wordt toegekend voor het hele huishouden/gezin. Tenzij ik hem het huis uitzet.. ;)

*partner heeft freelance inkomsten van webdesign-opdrachten.
Mon 'en!
  zaterdag 17 juni 2017 @ 18:35:17 #11
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_171754448
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 18:32 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Mijn partner wil geen Bijstand*, maar -als ik het goed heb- Bijstand wordt toegekend voor het hele huishouden/gezin. Tenzij ik hem het huis uitzet.. ;)

*partner heeft freelance inkomsten van webdesign-opdrachten.
Als dat meer dan de bijstand is heb je er geen recht op.
pi_171754510
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 18:35 schreef malleable het volgende:

[..]

Als dat meer dan de bijstand is heb je er geen recht op.
Dat is niet meer dan een half minimumloon. Helaas. ;(
Zoveel opdrachtgevers heeft hij (nog) niet.
Mon 'en!
pi_171754810
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 18:38 schreef bloempjuh het volgende:
Dat is niet meer dan een half minimumloon. Helaas. ;(
Zoveel opdrachtgevers heeft hij (nog) niet.
Huh? Dan gaat er iets niet helemaal goed. Óf hij wordt zwaar onderbetaald, of hij is eigenlijk geen webdesigner. Wat doet ie?
pi_171754896
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 18:56 schreef Queller het volgende:

[..]

Huh? Dan gaat er iets niet helemaal goed. Óf hij wordt zwaar onderbetaald, of hij is eigenlijk geen webdesigner. Wat doet ie?
Hij bouwt websites, maar op freelance basis. Voor vrienden en bekenden, voornamelijk. Hij bouwt aan een up-to-date portfolio om het (na jaren hobby'en) weer professioneel te gaan doen en bij een werkgever te kunnen aankloppen. Daarbij gaat een cursus NL ook wel helpen, waarschijnlijk. :)
Mon 'en!
pi_171755596
Zoals je zelf al gevonden hebt, je kunt bijstand aanvragen, maar zolang jullie een gezamenlijke huishouding voering dient de gemeente de aanvraag van jouw buitenlandse partner te melden bij de IND en die kan dan de status intrekken.
pi_171755695
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 19:42 schreef Jaeger85 het volgende:
Zoals je zelf al gevonden hebt, je kunt bijstand aanvragen, maar zolang jullie een gezamenlijke huishouding voering dient de gemeente de aanvraag van jouw buitenlandse partner te melden bij de IND en die kan dan de status intrekken.
Dus opties zijn:
- Partner dumpen (en alleenstaanden-Bijstand aanvragen)
- Baan vinden (ook al ben ik er nog niet klaar voor)
- Geen inkomen hebben
- ..?
Mon 'en!
pi_171755837
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 19:50 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Dus opties zijn:
- Partner dumpen (en alleenstaanden-Bijstand aanvragen)
- Baan vinden (ook al ben ik er nog niet klaar voor)
- Geen inkomen hebben
- ..?
Kan je partner geen baan vinden waar hij minimaal het minimumloon mee verdiend?
pi_171757157
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 20:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Kan je partner geen baan vinden waar hij minimaal het minimumloon mee verdiend?
Een baan zoeken is niet makkelijk als je steenkolen-Nederlands spreekt. Maar hij is wel op zoek, ja.
Mon 'en!
pi_171757389
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 21:01 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Een baan zoeken is niet makkelijk als je steenkolen-Nederlands spreekt. Maar hij is wel op zoek, ja.
Want die polen, turken en bulgaren kunnen allemaal zo goed Nederlands? Je klinkt als iemand die op zoek is naar bevestiging. En als 100 mensen tegenspreken, en ééntje gaat wel in je verhaal mee vind je dat voldoende?
Baby we can do it, take the time do it right. We can do it baby, do it tonight _O_
Nudes alleen via DM niet via PM
  zaterdag 17 juni 2017 @ 21:12:34 #20
451005 Grems
Clown World
pi_171757425
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 21:01 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Een baan zoeken is niet makkelijk als je steenkolen-Nederlands spreekt. Maar hij is wel op zoek, ja.
Kan prima, moet je wel bereid zijn buiten een kantoor te werken.
pi_171757489
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 21:01 schreef bloempjuh het volgende:

Een baan zoeken is niet makkelijk als je steenkolen-Nederlands spreekt. Maar hij is wel op zoek, ja.
Als hij daadwerkelijk iets met websites kan, dan kan hij per direct aan de slag. Al was ie stokdoof en sprak alleen maar Russisch.
pi_171759815
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 21:11 schreef Mr.Worldwide het volgende:

[..]

Want die polen, turken en bulgaren kunnen allemaal zo goed Nederlands? Je klinkt als iemand die op zoek is naar bevestiging. En als 100 mensen tegenspreken, en ééntje gaat wel in je verhaal mee vind je dat voldoende?
Dit. En wat Queller zegt over webdesigners.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_171766062
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 21:01 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Een baan zoeken is niet makkelijk als je steenkolen-Nederlands spreekt. Maar hij is wel op zoek, ja.
in de IT hoef je geen nederlands te spreken, hele kuddes indiers lopen s ochtends bijv bij de KLM naar binnen. Ik werk voor amerikaans bedrijf dat alles tweetalig communiceert
pi_171766105
Je moet de WW helemaal niet in gaan, je moet gewoon ziek blijven totdat het écht beter met je gaat!

Bel anders maandag het UWV even. 😊
pi_171766200
Als Schot kan meneer waarschijnlijk prima Engels. Geen idee waar je woont, maar in de meeste internationale bedrijven is het prima geaccepteerd als je alleen maar Engels spreekt. Zeker op een IT afdeling.

In de randstad moet dus zat werk te vinden zijn voor je partner, als zijn vakkennis up to date is. Zo niet, kan hij daar beter cursussen voor doen dan voor het leren van Nederlands.
pi_171766251
quote:
4s.gif Op zondag 18 juni 2017 09:41 schreef hpeopjes het volgende:
Je moet de WW helemaal niet in gaan, je moet gewoon ziek blijven totdat het écht beter met je gaat!

Bel anders maandag het UWV even. 😊
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mon 'en!
pi_171766271
Uh raar advies, niet tegen bezwaar ingaan werkgever is gewoon instemmen.
pi_171766391
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 09:58 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker dan. Dus die arbeidsdeskundige is gewoon een prutser, of heeft geprobeerd je te matsen.

Anyway, 64% of 66%, mensen waar gaat dit in godsnaam over??? 8)7 :')
pi_171766714
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 10:10 schreef hpeopjes het volgende:
Anyway, 64% of 66%, mensen waar gaat dit in godsnaam over??? 8)7 :')
Heel veel. Bij 64% heb je een arbeidsongeschiktheid die bij ongewijzigde omstandigheden doorloopt tot AOW. Bij 66% ben je niet arbeidsongeschikt en ben je aangewezen op een (gedeeltelijk) ww, in dit geval slechts een paar maanden.
pi_171767832
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 10:36 schreef djh77 het volgende:

[..]

Heel veel. Bij 64% heb je een arbeidsongeschiktheid die bij ongewijzigde omstandigheden doorloopt tot AOW. Bij 66% ben je niet arbeidsongeschikt en ben je aangewezen op een (gedeeltelijk) ww, in dit geval slechts een paar maanden.
Ja dat snap ik :')

Maar het is toch te bizar voor woorden dat het bij zo'n beslissing over 2% gaat? Alsof iemands werkelijke arbeidspotentieel echt op de procent nauwkeurig te meten is. :')

Bovendien is die harde grens van 66% volkomen arbitrair gekozen. Had net zo goed 64% of 68% kunnen zijn.
pi_171767897
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 10:36 schreef djh77 het volgende:

[..]

Heel veel. Bij 64% heb je een arbeidsongeschiktheid die bij ongewijzigde omstandigheden doorloopt tot AOW. Bij 66% ben je niet arbeidsongeschikt en ben je aangewezen op een (gedeeltelijk) ww, in dit geval slechts een paar maanden.
Precies. 64% had me nog een half jaar ziektewet opgeleverd en daarna WIA.
De berekening is behoorlijk ingewikkeld en ik dacht écht dat de Arbeidsdeskundige gelijk had. En al mijn andere bronnen dachten dat ook.
Mon 'en!
pi_171767958
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:53 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Precies. 64% had me nog een half jaar ziektewet opgeleverd en daarna WIA.
De berekening is behoorlijk ingewikkeld en ik dacht écht dat de Arbeidsdeskundige gelijk had. En al mijn andere bronnen dachten dat ook.
Bizar. Kun je niet tegen die herberekening in beroep gaan?
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 18 juni 2017 @ 11:57:45 #33
3542 Gia
User under construction
pi_171767974
nevermind, geboren in 84
  zondag 18 juni 2017 @ 11:59:49 #34
3542 Gia
User under construction
pi_171768010
Mocht je bijstand krijgen, dan moeten jij en je partner wel al zijn inkomsten melden.
Het is niet zo dat je 1300 euro bijstand krijgt en daarnaast nog wat bij kunt verdienen als webdesigner.
pi_171768016
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:49 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ja dat snap ik :')

Maar het is toch te bizar voor woorden dat het bij zo'n beslissing over 2% gaat? Alsof iemands werkelijke arbeidspotentieel echt op de procent nauwkeurig te meten is. :')

Bovendien is die harde grens van 66% volkomen arbitrair gekozen. Had net zo goed 64% of 68% kunnen zijn.
Mijn eigen hulpverleners denken dat ik max 3 dagen zou kunnen werken. UWV-Arbeidsdeskundige denkt aan twee. Dat was ook haar officiële aanbeveling.

Als ik met twee dagen per week 66% kan verdienen...

Misschien toch maar prostitutie overwegen. ;(
Mon 'en!
pi_171768038
quote:
7s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:57 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Bizar. Kun je niet tegen die herberekening in beroep gaan?
Nope. Omdat ik in eerste plaats niet in beroep ben gegaan tegen de berekening van Arbeidsdeskundige, nemen ze mijn beroep nu niet in behandeling.
Mon 'en!
pi_171768060
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:59 schreef Gia het volgende:
Mocht je bijstand krijgen, dan moeten jij en je partner wel al zijn inkomsten melden.
Het is niet zo dat je 1300 euro bijstand krijgt en daarnaast nog wat bij kunt verdienen als webdesigner.
Dat is prima. Áls we bijstand krijgen, gaat lief alleen nog onbetaalde klussen doen om zijn portfolio te vullen en een cursus Nederlands doen.
Mon 'en!
pi_171768259
Bedenk wel dat als jullie voor bijstand gaan (of het zover laten komen), dat de eisen dan wel veel strenger worden.
Dan kan vriendlief zijn portfolio wel vergeten en kan hij in de kassen gaan werken of seizoensarbeid gaan doen. Onbetaalde klussen en/of zijn cursus Nederlands mag hij dan daarnaast gaan doen.

Maar als webdesigner met als moedertaal Engels zou je erg makkelijk aan werk kunnen komen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zondag 18 juni 2017 @ 12:23:04 #39
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171768392
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:49 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ja dat snap ik :')

Maar het is toch te bizar voor woorden dat het bij zo'n beslissing over 2% gaat? Alsof iemands werkelijke arbeidspotentieel echt op de procent nauwkeurig te meten is. :')

Bovendien is die harde grens van 66% volkomen arbitrair gekozen. Had net zo goed 64% of 68% kunnen zijn.
Ja, maar ergens moet de grens gelegd worden, en die heeft de overheid gelegd op 65%. Daar kan je het mee eens zijn of niet, daar verander je niets aan. En ja, je arbeids(on)geschiktheidspercentage kan op 2 decimalen (en wel meer) achter de komma berekend worden.

De werkgever heeft blijkbaar bezwaar aangetekend (dat recht hebben ze want op basis van het aantal werknemers in de ZW/WIA wordt hun premie berekend). TS kan ervoor kiezen om zich bij dat bezwaar te voegen, dat heeft ze niet gedaan. Vervolgens wordt TS in bezwaar meer arbeidsgeschikt verklaard en dus geen recht op ZW. TS heeft uiteraard wel gewoon de mogelijkheid in beroep te gaan als zij het niet eens is met de beslissing op bezwaar.
pi_171768463
quote:
3s.gif Op zondag 18 juni 2017 12:23 schreef Armani XL het volgende:

[..]
TS heeft uiteraard wel gewoon de mogelijkheid in beroep te gaan als zij het niet eens is met de beslissing op bezwaar.
Ik heb al meerdere keren contact gehad met UWV (zowel met 'mijn' Arbeidsdeskundige, een andere Arbeidsdeskundige (als second opinion), de afdeling Ziektewet én de afdeling Bezwaar en Beroep. Zij zeggen allemaal dat een eventueel bezwaar van mijn kant geen zin heeft.
Mon 'en!
pi_171768485
quote:
3s.gif Op zondag 18 juni 2017 12:23 schreef Armani XL het volgende:
. En ja, je arbeids(on)geschiktheidspercentage kan op 2 decimalen (en wel meer) achter de komma berekend worden.

Bureacraten kunnen alles zo berekenen maar of het dan nog iets met realisme van doen heeft vergeet men altijd. :D
  Moderator zondag 18 juni 2017 @ 12:29:51 #42
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171768488
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 12:28 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik heb al meerdere keren contact gehad met UWV (zowel met 'mijn' Arbeidsdeskundige, een andere Arbeidsdeskundige (als second opinion), de afdeling Ziektewet én de afdeling Bezwaar en Beroep. Zij zeggen allemaal dat een eventueel bezwaar van mijn kant geen zin heeft.
Ik zeg ook niet dat je het beroep gaat winnen. Maar als jij het niet eens bent met de beslissing (omdat bijvoorbeeld de verzekeringsarts jouw beperkingen te laag inschat) dan heb je de mogelijkheid beroep aan te tekenen.
  Moderator zondag 18 juni 2017 @ 12:30:50 #43
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171768503
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 12:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bureacraten kunnen alles zo berekenen maar of het dan nog iets met realisme van doen heeft vergeet men altijd. :D
Dus jij wilt dat het verstrekken van uitkering op basis van subjectieve in plaats van objectieve criteria vastgesteld worden?
pi_171768602
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 12:02 schreef bloempjuh het volgende:

Dat is prima. Áls we bijstand krijgen, gaat lief alleen nog onbetaalde klussen doen om zijn portfolio te vullen en een cursus Nederlands doen.
Waarom dat? Hij kan toch gewoon geld verdienen als dat kan en de bijstand daarmee rekening laten houden?
  zondag 18 juni 2017 @ 13:13:30 #45
3542 Gia
User under construction
pi_171769185
quote:
3s.gif Op zondag 18 juni 2017 12:30 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Dus jij wilt dat het verstrekken van uitkering op basis van subjectieve in plaats van objectieve criteria vastgesteld worden?
Gewoon wie het beste zielig kan kijken.
En wanneer je je niet klein laat krijgen door je ziekte en niets laat blijken, dan mankeer je niks en kun je gewoon werken.

Of, zoals mijn vorige buurvrouw altijd beweerde: Als je kunt lopen, kun je ook werken.
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 12:37 schreef Queller het volgende:
Waarom dat? Hij kan toch gewoon geld verdienen als dat kan en de bijstand daarmee rekening laten houden?
Lijkt me ook. Hij verdient nog niet genoeg om van te leven, maar hij kan er wel een deel van het 'gezins'inkomen mee verdienen, toch?
pi_171769265
quote:
12s.gif Op zondag 18 juni 2017 13:13 schreef Gia het volgende:

Of, zoals mijn vorige buurvrouw altijd beweerde: Als je kunt lopen, kun je ook werken.

Haha, wat een simpele. :D
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_171769341
Als je je nu nog niet zo druk maakt over wat er in september gaat gebeuren, heb je misschien kans dat je tegen die tijd hersteld bent.

Steek al die energie in je herstel en in het vinden van een passende baan, in plaats van hoe je gratis geld kan krijgen. Hoe minder je doet, des te minder je aan kan. En zeker als je jezelf nu al gaat vertellen dat je waarschijnlijk in september nog niet toe bent aan werken. Das over 3 maanden.

Wens je beterschap voor de komende tijd!
pi_171769682
quote:
14s.gif Op zondag 18 juni 2017 13:21 schreef Jopie78 het volgende:
Als je je nu nog niet zo druk maakt over wat er in september gaat gebeuren, heb je misschien kans dat je tegen die tijd hersteld bent.

Steek al die energie in je herstel en in het vinden van een passende baan, in plaats van hoe je gratis geld kan krijgen. Hoe minder je doet, des te minder je aan kan. En zeker als je jezelf nu al gaat vertellen dat je waarschijnlijk in september nog niet toe bent aan werken. Das over 3 maanden.

Wens je beterschap voor de komende tijd!
Daarom doe ik ook zoveel mogelijk vrijwilligerswerk dat te maken heeft met (groepen) mensen, zodat ik over mijn sociale angsten heen (probeer te) (kan) komen.
Mon 'en!
  zondag 18 juni 2017 @ 13:46:42 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171769812
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 21:01 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Een baan zoeken is niet makkelijk als je steenkolen-Nederlands spreekt. Maar hij is wel op zoek, ja.
Voor vakkenvuller, orderpicker of vrachtwagenchauffeur hoef je geen Nederlands te kunnen.
KuikenGuppy
pi_171769822
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 13:39 schreef bloempjuh het volgende:
Daarom doe ik ook zoveel mogelijk vrijwilligerswerk dat te maken heeft met (groepen) mensen, zodat ik over mijn sociale angsten heen (probeer te) (kan) komen.
Bedoelde meer dat je een burn-out hebt en nu aan het leeglopen bent, vanwege iets wat pas over maanden gaat plaatsvinden.
Een burn-out moet herstellen, je moet weer energie op doen, maar als je alleen "uitziekt" en niet leert hoe je je energie kan behouden, zal je snel terugvallen.

Je sociale angst, althans dat was het bij mij, is een gevolg van het feit dat je "op" bent. Het is een symptoom, niet de oorzaak. Zou het niet beter zijn om je nu te richten op ontspanning, voeding, meditatie, hobby's etc, zodat je in september weer langzaam kan gaan werken. Heel leuk dat je nu vrijwilligerswerk doet, maar dat betaalt de rekeningen niet en het kost wel energie. Energie die je eigenlijk nog niet hebt.

Weet hoe lastig het is, dus het is zeker geen verwijt, hoop serieus dat je een positieve flow weet te pakken, zodat je weer aan het werk kan op een passende baan. Eén waarbij je opgeladen thuis komt.
pi_171770570
quote:
3s.gif Op zondag 18 juni 2017 12:23 schreef Armani XL het volgende:
En ja, je arbeids(on)geschiktheidspercentage kan op 2 decimalen (en wel meer) achter de komma berekend worden.
Tuurlijk. Ze kunnen ook een berekening maken die een percentage met duizend cijfers achter de komma uitpoept. :')

Dat is allemaal leuk en aardig hoor, maar het heeft geen enkele waarde. Zoiets ingewikkelds als de arbeids(on)geschiktheid van een mens, kun je helemaal niet zo even, floep, in één enkel getalletje samenvatten. Tenminste, dat kun je wel doen, je kunt je er helemaal suf op rekenen met allemaal ingewikkelde formules, maar het blijft een waardeloze uitkomst. Zeker als het gaat om geestelijke problemen en geestelijke arbeid.
  Moderator zondag 18 juni 2017 @ 14:44:17 #52
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171770676
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 14:38 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ze kunnen ook een berekening maken die een percentage met duizend cijfers achter de komma uitpoept. :')

Dat is allemaal leuk en aardig hoor, maar het heeft geen enkele waarde. Zoiets ingewikkelds als de arbeids(on)geschiktheid van een mens, kun je helemaal niet zo even, floep, in één enkel getalletje samenvatten. Tenminste, dat kun je wel doen, je kunt je er helemaal suf op rekenen met allemaal ingewikkelde formules, maar het blijft een waardeloze uitkomst. Zeker als het gaat om geestelijke problemen en geestelijke arbeid.
Jij weet blijkbaar niet hoe een beoordeling eruit ziet :)
pi_171770691
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 14:38 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ze kunnen ook een berekening maken die een percentage met duizend cijfers achter de komma uitpoept. :')

Dat is allemaal leuk en aardig hoor, maar het heeft geen enkele waarde. Zoiets ingewikkelds als de arbeids(on)geschiktheid van een mens, kun je helemaal niet zo even, floep, in één enkel getalletje samenvatten. Tenminste, dat kun je wel doen, je kunt je er helemaal suf op rekenen met allemaal ingewikkelde formules, maar het blijft een waardeloze uitkomst. Zeker als het gaat om geestelijke problemen en geestelijke arbeid.
Pre-cies.
Natuurlijk kán ik als opgebrande docent wel spijkers sorteren. Ik heb namelijk handen, ogen en hersenen. Maar dan zit ik in oktober weer thuis omdat ik het leven niet meer zie zitten.

Heb net een mailtje naar een pro-deo advocaat gestuurd om advies te vragen.
Mon 'en!
pi_171770729
quote:
3s.gif Op zondag 18 juni 2017 12:30 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Dus jij wilt dat het verstrekken van uitkering op basis van subjectieve in plaats van objectieve criteria vastgesteld worden?
LOL _O- jij denkt écht dat al die formules, verzonnen door fop"wetenschappers" en bureaucraten aan de hand van allerlei arbitrair gekozen variabelen, wel een objectief criterium opleveren of iemand wel of niet ziek genoeg is om geestelijke arbeid te verrichten?
pi_171771144
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 12:02 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Dat is prima. Áls we bijstand krijgen, gaat lief alleen nog onbetaalde klussen doen om zijn portfolio te vullen en een cursus Nederlands doen.
En jij denkt dat er dan geen vragen komen waarom het freelance inkomen plotseling is verdwenen?
pi_171771214
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 12:02 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Dat is prima. Áls we bijstand krijgen, gaat lief alleen nog onbetaalde klussen doen om zijn portfolio te vullen en een cursus Nederlands doen.
wat een kuthouding
pi_171771790
Ik vraag mij af of je een echtparennorm krijgt wanneer je met iemand samenwoont die geen Nederlandse status heeft. In dat geval is ¤900 wel erg weinig voor 2 man... Daar zou ik mij eerder druk om maken.
pi_171771848
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 15:54 schreef GS-Raw het volgende:
Ik vraag mij af of je een echtparennorm krijgt wanneer je met iemand samenwoont die geen Nederlandse status heeft. In dat geval is ¤900 wel erg weinig voor 2 man... Daar zou ik mij eerder druk om maken.
Dat vraag ik me ook af. Gelukkig zijn we vorige maand verhuisd naar een goedkoper huis, anders had dit een nog veel groter drama geweest. In het oude huis betaalden we ¤900 (huur + voorschot g/w/l). Nu ¤650 incl.

Timing is everything, I guess.
Mon 'en!
pi_171771946
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 15:58 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Gelukkig zijn we vorige maand verhuisd naar een goedkoper huis, anders had dit een nog veel groter drama geweest. In het oude huis betaalden we ¤900 (huur + voorschot g/w/l). Nu ¤650 incl.

Timing is everything, I guess.
Poeh maar om van ¤900 met 2 man alles te doen dat lijkt mij haast onmogelijk, zeker als hij geen toeslagen krijgt. Volgens mij wordt ook alles wat hij verdient vervolgens in mindering gebracht op je uitkering. Is het geen idee om toch te proberen samen wat geld binnen te harken?
pi_171772045
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 16:03 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Poeh maar om van ¤900 met 2 man alles te doen dat lijkt mij haast onmogelijk, zeker als hij geen toeslagen krijgt. Volgens mij wordt ook alles wat hij verdient vervolgens in mindering gebracht op je uitkering. Is het geen idee om toch te proberen samen wat geld binnen te harken?
Uiteraard. Ik probeer gewoon te onderzoeken wat mijn opties zijn. :)
Mon 'en!
  zondag 18 juni 2017 @ 16:07:22 #61
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_171772072
Nog meer uitkeringstrekkers....
Fade to Black
pi_171772124
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 16:07 schreef Achterhoker het volgende:
Nog meer uitkeringstrekkers....
Zie boven. Ik probeer te onderzoeken wat mijn opties zijn. Ik heb nog geen Bijstand aangevraagd en dit gaat misschien ook niet gebeuren. :)
Mon 'en!
pi_171772486
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 14:44 schreef bloempjuh het volgende:
Pre-cies.
Natuurlijk kán ik als opgebrande docent wel spijkers sorteren. Ik heb namelijk handen, ogen en hersenen. Maar dan zit ik in oktober weer thuis omdat ik het leven niet meer zie zitten.

Heb net een mailtje naar een pro-deo advocaat gestuurd om advies te vragen.
Maar dan klopte de inschatting dus best redelijk; je bent niet arbeidsongeschikt, maar je wilt alleen niet alles aanpakken. Zoiets?
  Moderator zondag 18 juni 2017 @ 16:57:03 #64
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171772993
quote:
10s.gif Op zondag 18 juni 2017 14:47 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

LOL _O- jij denkt écht dat al die formules, verzonnen door fop"wetenschappers" en bureaucraten aan de hand van allerlei arbitrair gekozen variabelen, wel een objectief criterium opleveren of iemand wel of niet ziek genoeg is om geestelijke arbeid te verrichten?
Ja, sterker nog, dat weet ik wel zeker.
Maar goed, zoals jij praat ga ik je toch niet overtuigen en daar heb ik ook helemaal geen zin in :)
pi_171773966
Ga trouwen, lost in dit soort gevallen een hoop problemen op.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zondag 18 juni 2017 @ 17:57:21 #66
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_171774060
Kijk, die keuringsartsen willen ook gewoon zoveel mogelijk mensen weer in het arbeidsproces duwen. Daarnaast zijn psychische klachten vrij vaag: wanneer kan je iemand volledig afkeuren op bijvoorbeeld een burnout? Dat is ook gewoon vinkwerk.

Ik zou zelf niet inzetten op bijstand. Die Schot kan m.i. best betaald werken en ts kan dan zo snel als mogelijk weer parttime instromen. Zelf lijkt mij dat je dan het snelste integreert.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_171783510
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 12:02 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Dat is prima. Áls we bijstand krijgen, gaat lief alleen nog onbetaalde klussen doen om zijn portfolio te vullen en een cursus Nederlands doen.
Dat is op geld waardeerbare arbeid en de fictieve inkomsten uit de onbetaalde klussen kan de gemeente korten op de uitkering. Sterker nog, de kans is groot dat de gemeente de freelance werkzaamheden helemaal gaat verbieden. De bijstand is namelijk niet bedoeld om ondernemers die het lastig hebben om een eigen inkomen te generen te sponsoren. Daar is de Bbz voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaeger85 op 19-06-2017 11:13:35 ]
pi_171783578
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 15:54 schreef GS-Raw het volgende:
Ik vraag mij af of je een echtparennorm krijgt wanneer je met iemand samenwoont die geen Nederlandse status heeft. In dat geval is ¤900 wel erg weinig voor 2 man... Daar zou ik mij eerder druk om maken.
Jawel, vreemdelingen die hier rechtmatig verblijven zijn op grond van artikel 11 lid 2 Participatiewet gelijkgesteld aan Nederlanders en hebben recht op bijstand. Het probleem voor hem kan echter zijn dat hij een EU burger is. Dan heeft hij wel recht, maar dan dient de gemeente een melding te doen bij de IND, die vervolgens kan beslissen om zijn verblijfstatus in te trekken. Dan heeft hij geen recht meer en dient hij het land te verlaten.
pi_171785499
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 09:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Jawel, vreemdelingen die hier rechtmatig verblijven zijn op grond van artikel 11 lid 2 Participatiewet gelijkgesteld aan Nederlanders en hebben recht op bijstand. Het probleem voor hem kan echter zijn dat hij een EU burger is. Dan heeft hij wel recht, maar dan dient de gemeente een melding te doen bij de IND, die vervolgens kan beslissen om zijn verblijfstatus in te trekken. Dan heeft hij geen recht meer en dient hij het land te verlaten.
Precies. Als hij hier vijf jaar is, is dat gevaar geweken. Maar daar zijn we voorlopig nog niet. Ik mag hopen dat zijn steenkolen-Nederlands tegen die tijd ook op ruim A2-niveau zit, trouwens. 😊
Mon 'en!
  maandag 19 juni 2017 @ 11:37:56 #70
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_171786328
Is dat trouwens anders als jullie getrouwd zouden zijn? Behoudt hij dan wel zijn Nederlandse status en kan hij dan blijven, waardoor jullie recht op bijstand hebben?

Want dan zou je trouwen om die redenen nog best kunnen overwegen, ergens op een gratis maandag.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_171789766
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 11:37 schreef Stoney3K het volgende:
Is dat trouwens anders als jullie getrouwd zouden zijn? Behoudt hij dan wel zijn Nederlandse status en kan hij dan blijven, waardoor jullie recht op bijstand hebben?

Want dan zou je trouwen om die redenen nog best kunnen overwegen, ergens op een gratis maandag.
Dat weet ik niet zeker. Trouwen helpt wel met verblijfsstatus (i.v.m. Brexit), maar misschien niet met Bijstand-achtige zaken.

Ik heb een afspraak gemaakt met de afdeling Bijstand en Inkomen in mijn gemeente, hopelijk weten zij de werkelijke regels.

En de 'gratis bezwaar-advocaat' is niet gratis. Ik denk dat ik zelf maar een bezwaar ga schrijven. Want ik kan geen ¤200 missen. ;(
Mon 'en!
  maandag 19 juni 2017 @ 14:33:11 #72
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_171790153
Waarom gaat hij niet werken in een callcenter ofzo? Zo hebben veel Engelse vrienden nu een baan in de randstad, geen Nederlands voor nodig. En als tijdelijk inkomen is het goed te doen.
  maandag 19 juni 2017 @ 14:44:31 #73
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_171790354
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 14:33 schreef _Dizzy_ het volgende:
Waarom gaat hij niet werken in een callcenter ofzo? Zo hebben veel Engelse vrienden nu een baan in de randstad, geen Nederlands voor nodig. En als tijdelijk inkomen is het goed te doen.
Inderdaad. Desnoods in de worstenfabriek of zo.

Me dunkt dat ts kostwinner was en dat het stel nu samen op de bank zit. Als vriend alvast gaat werken, kan ts in september wellicht parttime weer instromen. Dat is alvast een stuk minder belastend dan fulltime. En het lijkt mij een prettiger perspectief dan de bijstand in.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_171791831
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 14:44 schreef Geelman het volgende:

[..]

Inderdaad. Desnoods in de worstenfabriek of zo.

Me dunkt dat ts kostwinner was en dat het stel nu samen op de bank zit. Als vriend alvast gaat werken, kan ts in september wellicht parttime weer instromen. Dat is alvast een stuk minder belastend dan fulltime. En het lijkt mij een prettiger perspectief dan de bijstand in.
Het zijn volgens mij gewoon twee nietsnutten die het liefst helemaal niks doen, die indruk krijg ik van TS.
  maandag 19 juni 2017 @ 16:22:32 #75
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_171792400
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 15:57 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Het zijn volgens mij gewoon twee nietsnutten die het liefst helemaal niks doen, die indruk krijg ik van TS.
Mwa, ik geloof echt wel dat ze in een rotsituatie zitten. Maar voordat je de bijstand ingaat, moet je echt zonder andere opties zitten. Want bijstand staat zo ongeveer gelijk aan armoede.

Daarnaast denk ik ook dat je na een burn-out het beste weer zo snel mogelijk kan integreren in het arbeidsproces. Anders zit je straks echt voor langere periode in de bijstand, en dat is geen lolletje...
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_171792818
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 14:33 schreef _Dizzy_ het volgende:
Waarom gaat hij niet werken in een callcenter ofzo? Zo hebben veel Engelse vrienden nu een baan in de randstad, geen Nederlands voor nodig. En als tijdelijk inkomen is het goed te doen.
zoals al meerdere keren gezegd: in de IT kan je als webdesigners prima uit de voeten met alleen Engels, mits talent en ervaring.
  maandag 19 juni 2017 @ 16:57:54 #77
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_171793068
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 13:17 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Haha, wat een simpele. :D
Toch snap ik die uitspraak ergens wel.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_171794314
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 16:22 schreef Geelman het volgende:

[..]

Mwa, ik geloof echt wel dat ze in een rotsituatie zitten. Maar voordat je de bijstand ingaat, moet je echt zonder andere opties zitten. Want bijstand staat zo ongeveer gelijk aan armoede.

Daarnaast denk ik ook dat je na een burn-out het beste weer zo snel mogelijk kan integreren in het arbeidsproces. Anders zit je straks echt voor langere periode in de bijstand, en dat is geen lolletje...
De situatie is misschien rot, maar voor iemand met een redelijk gezond lichaam, een beetje gezond verstand, die goed Engels spreekt en steenkolen-nederlands is echt wel op korte termijn een baan te vinden op minimumloon of net daarboven.

En dan heeft vriend ook kennelijk nog ervaring in een sector met personeelstekort. Als de vakkennis enigszins op peil is, is een baan ruim boven minimumloon binnen enkele maanden totaal niet onrealistisch.

En als vriend een beetje stabiel inkomen heeft, en eventueel in de avond-uurtjes af en toe bij kust met een freelance klus dan is voor TS de druk van de ketel. TS hoeft dan helemaal niet meer 'zo snel mogelijk' een gezinsinkomen te gaan verdienen, maar kan rustig parttime beginnen om het inkomen van haar vriend aan te vullen. Naarmate TS dan in de toekomst meer kan werken, kan vriendlief juist weer wat minder voor een baas gaan werken en meer aandacht besteden aan zijn eigen onderneming.

Voordelen:
Over de hele linie een hoger netto inkomen
Minder bemoeienis van instanties
Minder afhankelijk van de grillen van instanties
Meer financiële rust in het huishouden.

Toch wordt de focus in het topic compleet gericht op de bijstand.
pi_171794318
Ook als je trouwt kan de verblijfsvergunning worden ingetrokken als 1 van jullie bijstand krijgt. Trouwen maakt daarvoor helemaal niets uit, helaas.
Ik zit nu even op mijn mobiel en heb geen bron, maar heb het pasgeleden helemaal uitgezocht omdat mijn partner ook uit het buitenland komt en we een tijdje terug dachten in de ww terecht te komen (en ik alvast uitzocht of dat mocht en daarna de bijstand).
pi_171794820
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ook als je trouwt kan de verblijfsvergunning worden ingetrokken als 1 van jullie bijstand krijgt. Trouwen maakt daarvoor helemaal niets uit, helaas.
Ik zit nu even op mijn mobiel en heb geen bron, maar heb het pasgeleden helemaal uitgezocht omdat mijn partner ook uit het buitenland komt en we een tijdje terug dachten in de ww terecht te komen (en ik alvast uitzocht of dat mocht en daarna de bijstand).
Ja precies. Ik wil niet de Bijstand in, maar wil weten wat de opties zijn.
Mon 'en!
pi_171800310
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 16:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

zoals al meerdere keren gezegd: in de IT kan je als webdesigners prima uit de voeten met alleen Engels, mits talent en ervaring.
IT en webdesign heeft vrij weinig niets met elkaar te maken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171800460
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:28 schreef baskick het volgende:

[..]

IT en webdesign heeft vrij weinig niets met elkaar te maken.
Klopt. Die kerel van mij kan websites bouwen, maar dat betekent niet dat hij programma's kan programmeren of apps kan ontwikkelen.
Mon 'en!
pi_171800768
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:33 schreef bloempjuh het volgende:

Klopt. Die kerel van mij kan websites bouwen, maar dat betekent niet dat hij programma's kan programmeren of apps kan ontwikkelen.
Gevat... maar de vraag blijft: als hij websites kan bouwen, waarom is hij dan nog nergens aan de slag in die richting? Goede webdevelopers kunnen gisteren uit drie werkgevers kiezen als ze morgen aan de slag willen.

Wat bouwt ie en hoe? Wat beheerst hij?
pi_171805111
Webdesigner en webdeveloper is óók iets heel anders (alhoewel dichter bij elkaar dan designer en 'IT'). Een designer bouwt niets. Qua (goede) developers is er schaarste; Engels is ruim voldoende.

Dus: is hij designer of developer en hoe goed is hij (objectief)?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171833025
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:11 schreef baskick het volgende:
Webdesigner en webdeveloper is óók iets heel anders (alhoewel dichter bij elkaar dan designer en 'IT'). Een designer bouwt niets. Qua (goede) developers is er schaarste; Engels is ruim voldoende.

Dus: is hij designer of developer en hoe goed is hij (objectief)?
Ook wel benieuwd naar.
  woensdag 21 juni 2017 @ 13:04:00 #86
451005 Grems
Clown World
pi_171833288
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ook als je trouwt kan de verblijfsvergunning worden ingetrokken als 1 van jullie bijstand krijgt. Trouwen maakt daarvoor helemaal niets uit, helaas.
Ik zit nu even op mijn mobiel en heb geen bron, maar heb het pasgeleden helemaal uitgezocht omdat mijn partner ook uit het buitenland komt en we een tijdje terug dachten in de ww terecht te komen (en ik alvast uitzocht of dat mocht en daarna de bijstand).
Helaas? Lijkt mij volstrekt logisch.
pi_171833866
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:51 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Ook wel benieuwd naar.
Ik zal het hem straks eens vragen. :)
Mon 'en!
pi_171851560
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:31 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik zal het hem straks eens vragen. :)
Kan ik concluderen dat je eigenlijk niet weet waarmee je partner z'n geld verdient (en wil gaan verdienen)? "Iets met websites". Ben wel benieuwd wat ie nu doet en kan...

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 22-06-2017 08:35:56 (d/t-fout) ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171853211
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:31 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik zal het hem straks eens vragen. :)
En?
  donderdag 22 juni 2017 @ 11:24:07 #90
3542 Gia
User under construction
pi_171854909
Krijg een beetje het gevoel dat Mr. Scot zich graag laat onderhouden door TS en er voor zijn eigen gerief wat bijverdient, zwart uiteraard. Als hij zo goed is als TS ons wil doen geloven, dan moet hij met Engels makkelijk aan een baan kunnen komen. Zo ongeveer dat hele wereldje is Engelstalig.
pi_171856053
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 09:58 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

En?
CSS-html-PSP-WordPress, zegt hij. En uiteraard PhotoShop & soortgelijke programma's. Niet echt programmeer-skills, meer het creatieve design-spul.

Ik weet hier zelf inderdaad (te) weinig vanaf. Kan een beetje html'en, maar verder ook niet. :)
Mon 'en!
pi_171856677
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:26 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

CSS-html-PSP-WordPress, zegt hij. En uiteraard PhotoShop & soortgelijke programma's. Niet echt programmeer-skills, meer het creatieve design-spul.

Ik weet hier zelf inderdaad (te) weinig vanaf. Kan een beetje html'en, maar verder ook niet. :)
PSP als in Paint Shop Pro (een Photoshop-alternatief) of PHP (de scripttaal)?

Ik vermoed dat aan Wordpress-ontwikkelaars niet echt schaarste is. Ook niet de hoek waar het als developer goed boeren is tenzij absolute specialist qua themes of plugins (ontwikkelen, niet downloaden en installeren). Qua front-end denk ik dat er wel wat in het rijtje ontbreekt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171857362
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:03 schreef baskick het volgende:

[..]

PSP als in Paint Shop Pro (een Photoshop-alternatief) of PHP (de scripttaal)?

Ik vermoed dat aan Wordpress-ontwikkelaars niet echt schaarste is. Ook niet de hoek waar het als developer goed boeren is tenzij absolute specialist qua themes of plugins (ontwikkelen, niet downloaden en installeren). Qua front-end denk ik dat er wel wat in het rijtje ontbreekt.
PHP. Mijn fout.
Mon 'en!
pi_171858029
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:38 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

PHP. Mijn fout.
Dat is dan weer niets creatiefs, maar meer richting programmeren...

Als PHP'er moet als Engelstalige toch werk te vinden zijn, mits goed en ook HTML en CSS (en liefst wat JS-frameworks).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171858166
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:28 schreef baskick het volgende:

[..]

IT en webdesign heeft vrij weinig niets met elkaar te maken.
Webdesign is IT
IT is onder andere Webdesign.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171858182
Los van de verdere vraag waar het topic over gaat: TS geeft al aan dat partner het vooral voor kennissen e.d. doet. Dan denk ik eerder aan simpele websites voor de breiclub of de bakker op de hoek. Dat kan ik ook, dat betekent niet dat ik echt zo terecht kan in een IT-organisatie of als webdeveloper. Er is een groot verschil tussen een simpele site voor een eenpitter bv. en waar bedrijven naar op zoek zijn denk ik.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_171858322
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:17 schreef LastRequest het volgende:
Los van de verdere vraag waar het topic over gaat: TS geeft al aan dat partner het vooral voor kennissen e.d. doet. Dan denk ik eerder aan simpele websites voor de breiclub of de bakker op de hoek. Dat kan ik ook, dat betekent niet dat ik echt zo terecht kan in een IT-organisatie of als webdeveloper. Er is een groot verschil tussen een simpele site voor een eenpitter bv. en waar bedrijven naar op zoek zijn denk ik.
Op dit moment wel, ja. Omdat zijn portfolio verouderd is (na jarenlang werken in andere sectoren), probeert hij nu zoveel mogelijk kleine projectjes (in ruil voor een krat bier, dat soort niveau) te doen als portfolio-vulling. Maar dat schiet ook niet heel hard op.
Zonder recent portfolio kun je helemáál geen kant op.
Mon 'en!
pi_171858357
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:17 schreef hottentot het volgende:

[..]

Webdesign is IT
IT is onder andere Webdesign.
In theorie, vast. In de praktijk zullen designers zich geen IT'er (of ICT'er) noemen of voelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:17 schreef LastRequest het volgende:
Los van de verdere vraag waar het topic over gaat: TS geeft al aan dat partner het vooral voor kennissen e.d. doet. Dan denk ik eerder aan simpele websites voor de breiclub of de bakker op de hoek. Dat kan ik ook, dat betekent niet dat ik echt zo terecht kan in een IT-organisatie of als webdeveloper. Er is een groot verschil tussen een simpele site voor een eenpitter bv. en waar bedrijven naar op zoek zijn denk ik.
Sure, daarom de vraag of hoe goed vriend van TS (objectief gezien) is en mijn opmerking dat er schaarste is aan goede developers.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 22 juni 2017 @ 14:36:02 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171858590
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:23 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Op dit moment wel, ja. Omdat zijn portfolio verouderd is (na jarenlang werken in andere sectoren), probeert hij nu zoveel mogelijk kleine projectjes (in ruil voor een krat bier, dat soort niveau) te doen als portfolio-vulling. Maar dat schiet ook niet heel hard op.
Zonder recent portfolio kun je helemáál geen kant op.
Is er iets wat hij wél kan doen, nu al?
KuikenGuppy
pi_171860348
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:23 schreef bloempjuh het volgende:

Zonder recent portfolio kun je helemáál geen kant op.
Dat is écht onzin. Heeft ie wel eens gesolliciteerd bij bedrijven die zich bezighouden met webdesign?
pi_171860955
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:39 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat is écht onzin. Heeft ie wel eens gesolliciteerd bij bedrijven die zich bezighouden met webdesign?
Bedrijven hier in de regio (omg. Den Bosch/Brabant) vragen allemaal om up-to-date portfolio. Maar als je concrete suggesties hebt, bring 'em on. :)
Mon 'en!
pi_171863032
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:57 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Bedrijven hier in de regio (omg. Den Bosch/Brabant) vragen allemaal om up-to-date portfolio. Maar als je concrete suggesties hebt, bring 'em on. :)
Als designer of developer?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171874502
Klinkt een beetje alsof het allemaal hobbymatig is en dan maar tot een beperkt niveau en niet echt up to date. Overigens lijkt hij een beetje een mix te doen tussen desing (dus echt alleen de vormgeving, in photoshop vooral) en frontend development (dus de html/css en ook javascript maar dat werd niet als skill genoemd). Het zijn allebei vakken apart en vooral bij frontend moet je toch wel up to date zijn wil je een beetje fatsoenlijke baan erin kunnen vinden.

Toch, als hij een beetje iets kan ermee moet hij toch wel iets kunnen vinden. Misschien niet direct bij een top ontwikkelbureau, maar mogelijk bij een wat kleiner/eenvoudiger bedrijf? Wordpress is wel echt marginaal. Daar is werk in te vinden gok ik, maar ik gok ook dat de markt overspoeld is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')